Braun-Bereś Monika
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Braun-Bereś Monika
(-)
Fabianowska Małgorzata
(309)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Zarawska Patrycja (1970- )
(302)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Zimnicka Iwona (1963- )
(230)
Krasicki Ignacy
(229)
Roberts Nora (1950- )
(229)
Steel Danielle (1947- )
(224)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(219)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(187)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(183)
Drewnowski Jacek (1974- )
(180)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(176)
Christie Agatha (1890-1976)
(171)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(171)
Popławska Anna (filolog)
(170)
Jachowicz Stanisław
(159)
Mazan Maciejka
(153)
Sandemo Margit (1924-2018)
(146)
Fabisińska Liliana (1971- )
(144)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(141)
King Stephen (1947- )
(140)
Lech Justyna
(138)
Szulc Andrzej
(138)
Rolando Bianka
(131)
Marciniakówna Anna
(130)
Mickiewicz Adam
(129)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(127)
Kraśko Jan (1954- )
(125)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(123)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(122)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(121)
Cieślik Donata
(120)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(120)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(120)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(119)
Czechowicz Józef
(119)
Prus Bolesław (1847-1912)
(119)
Siemianowski Roch (1950- )
(118)
Masterton Graham (1946- )
(117)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(115)
Stanecka Zofia (1972- )
(115)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(114)
Braiter Paulina (1968- )
(113)
Ochab Janusz (1971- )
(113)
Tuwim Julian (1894-1953)
(113)
Rzehak Wojciech (1967- )
(112)
Stelmaszyk Agnieszka (1976- )
(112)
Domańska Joanna (1970- )
(111)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(111)
Mortka Marcin (1976- )
(111)
Mróz Remigiusz (1987- )
(110)
Ludwikowska Jolanta
(109)
Oklejak Marianna (1981- )
(109)
Ross Tony (1938- )
(108)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Możdżyńska Aldona
(105)
Webb Holly (1976- )
(104)
Gawryluk Barbara (1957- )
(103)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Spirydowicz Ewa
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Włodarczyk Barbara
(101)
Olejnik Donata
(100)
Polańczyk Danuta
(100)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(99)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(98)
Marlier Marcel (1930-2011)
(98)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(98)
Pawlikowska Beata (1965- )
(97)
Disney Walt (1901-1966)
(96)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Shakespeare William (1564-1616)
(95)
Supeł Barbara
(95)
Frączek Agnieszka (1969- )
(94)
Dyrek Katarzyna Agnieszka
(93)
Siewior-Kuś Alina (1940- )
(93)
Ławnicki Lucjan
(93)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Łoziński Jerzy (1947- )
(91)
Beaumont Émilie (1948- )
(90)
Kosior Filip (1992- )
(90)
Naczyńska Zuzanna
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(89)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Komunikacja interpersonalna
(1)
Technika aktorska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 327-335. Indeks.
SPIS TREŚCI: Na początku... ; Wstęp ; Rozdział I. Strach, trema, napięcie; Rozdział II. Człowiek w procesie komunikacji – twórca, narzędzie , tworzywo ; Rozdział III. Struktura i rytm jako komunikacyjne aspekty ; Rozdział IV. Wystąpienie publiczne jako dialog ; Rozdział V. W poszukiwaniu ekspresji Zakończenie Bibliografia Indeks nazwisk
Wiele wskazuje na to, że wypracowane w teatrze techniki pracy nad rolą, w tym wszelkie sposoby kontrolowania tremy, pracy nad ciałem i głosem jako narzędziami służącymi do przekazywania uczuć, myśli, idei i pragnień, mogą stać się doskonalszym i pełniejszym sposobem komunikacji, nie tylko w ramach wykreowanej przez sztukę rzeczywistości, ale także w realnym życiu. Sposoby, jakich na scenie używa aktor, nie różnią się zasadniczo od tych, którymi posługujemy się na co dzień, a życie społeczne daje się najlepiej pojąć jako ciąg performansów. Techniki aktorskie, opierając się na instynktownych zachowaniach człowieka, przekształcają je jednak i – wydobywając bezwiedne impulsy na poziom świadomości – czynią sztuką. Przynależą one równocześnie do dwóch porządków życia: artystycznego i codziennego. Dlatego też metody aktorskiego treningu nie muszą być wyłącznie „wiedzą tajemną” zarezerwowaną dla „wybranych” – wyszkolonych w swym rzemiośle artystów, ale powszechnie dostępną formą porozumiewania się, a także drogą kształtowania samoświadomości i rozwoju osobowości. Teatr, traktowany w tej książce jako szczególny model ludzkich zachowań, bada i zarazem kwestionuje granice między sztuką a życiem. Sama idea oryginału i sztuki jako jego naśladownictwa nie tylko dzięki Jacques’owi Derridzie stała się wątpliwa, a na pytanie o wyższość rzeczywistości nad jej medialnymi replikami można udzielić różnych odpowiedzi…
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791/794 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej