Media i komunikacja społeczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(166)
Forma i typ
Książki
(154)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(55)
Poradniki i przewodniki
(39)
Publikacje naukowe
(34)
Publikacje popularnonaukowe
(18)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje fachowe
(11)
Audiobooki
(8)
Publikacje informacyjne
(3)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(175)
wypożyczone
(5)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(144)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(9)
Biblioteka główna. Wyp. audiobooków
(8)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
(6)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(13)
Autor
Bauer Zbigniew (1952-2014)
(5)
Chudziński Edward (1940- )
(4)
Lis Tomasz (1966- )
(4)
Dobek-Ostrowska Bogusława (1955- )
(3)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(3)
Benedikt Antoni
(2)
Grzenia Jan
(2)
Gutowski Maksymilian
(2)
Głuchowska Paulina
(2)
Hofman Iwona
(2)
Korwin-Piotrowska Karolina (1971- )
(2)
Kępa-Figura Danuta (1969- )
(2)
Marcjanik Małgorzata (1950- )
(2)
Mroziewicz Krzysztof (1945- )
(2)
Prokop Marcin (1977- )
(2)
Pyżalski Jacek
(2)
Sadza Agata
(2)
Trzeciak Sergiusz (1976- )
(2)
Wojewódzki Kuba (1963- )
(2)
Wrycza-Bekier Joanna
(2)
Żukowski Marcin
(2)
Aftab Parry (1951- )
(1)
Andrusieczko Piotr (1971- )
(1)
Andrusiewicz Piotr (nauki filologiczne)
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Aro Jessikka
(1)
Austin Tricia (1954- )
(1)
Bajka Zbigniew (1944- )
(1)
Banach Iwona (1960- )
(1)
Bandelow Borwin (1951- )
(1)
Baran Stanley J
(1)
Barnham Kay
(1)
Bartosik Marek
(1)
Bańko Mirosław (1959- )
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bendyk Edwin (1965- )
(1)
Białokozowicz Przemek
(1)
Bough Bennie
(1)
Braun-Bereś Monika
(1)
Brańka Sebastian
(1)
Briggs Asa (1921- )
(1)
Bromberek Aleksander
(1)
Brooking Emerson T
(1)
Burgess Jean
(1)
Burke Peter (1937- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cenker Ewa Małgorzata
(1)
Chajzer Filip (1984- )
(1)
Chajzer Zygmunt (1954- )
(1)
Chorąży Maciej
(1)
Chyliński Marek (1960- )
(1)
Chyrowicz Barbara (1960- )
(1)
Cieśla-Szymańska Dominika (1975- )
(1)
Condrill Jo (1935- )
(1)
Cook Neil
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Czarnecki Jacek (1963- )
(1)
Czarnecki Paweł (1982- )
(1)
Davis Dennis K
(1)
Dennis Peter (1950- )
(1)
Dondziłło Grzegorz
(1)
Doust Richard
(1)
Draheim Szymon Emilia
(1)
Drenda Olga (1984- )
(1)
Duarte Nancy
(1)
Dynkowska Julia
(1)
Dziedzic Irena (1925-2018)
(1)
Ekman Paul (1934- )
(1)
Fabisińska Liliana (1971- )
(1)
Fajbusiewicz Michał (1951- )
(1)
Figiel Adam
(1)
Filippi-Lechowska Paulina
(1)
Fiske John
(1)
Fitzpatrick Peg
(1)
Florek Magdalena (organizacja i zarządzanie)
(1)
Flores Suzana E
(1)
Frenkel Sheera
(1)
Gabor Don (1948- )
(1)
Garbiński Aleksander
(1)
Gałązka Tomasz S
(1)
Gierczak Aleksandra
(1)
Giordano Artur
(1)
Gliński Michał
(1)
Grabarczyk Beata (1971- )
(1)
Graboś Anita (1977- )
(1)
Graczyk Karolina
(1)
Green Joshua
(1)
Grene Jake
(1)
Griszel Weronika
(1)
Grzelewska Danuta (1954- )
(1)
Grzesiak Jan (aktor)
(1)
Grzybczyk Katarzyna
(1)
Gustowski Wojciech
(1)
Gwóźdź Andrzej (1953- )
(1)
Habielski Rafał (1957- )
(1)
Halarewicz Anna (1983- )
(1)
Herzyk Aleksandra
(1)
Higashida Naoki (1992- )
(1)
Hopfinger Maryla (1942- )
(1)
Hołownia Szymon (1976- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(81)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(126)
1901-2000
(9)
1989-2000
(9)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(166)
Język
polski
(164)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(20)
Dzieci
(5)
Rodzice
(5)
9-13 lat
(4)
Nauczyciele
(4)
6-8 lat
(3)
Dziennikarze
(3)
Blogerzy
(1)
Dorośli
(1)
Gamerzy
(1)
Instagramowicze
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Psycholodzy
(1)
Redaktorzy
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Vlogerzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(48)
Literatura amerykańska
(7)
Literatura czeska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Środki masowego przekazu
(40)
Dziennikarze
(30)
Internet
(26)
Komunikacja społeczna
(25)
Media społecznościowe
(18)
Telewizja
(15)
Dziennikarstwo
(14)
Społeczeństwo informacyjne
(12)
Retoryka
(8)
Cyberprzemoc
(6)
Komunikacja werbalna
(6)
Marketing cyfrowy
(6)
Prezentacje i wystąpienia
(6)
Dzieci
(5)
Edukacja medialna
(5)
Komunikacja elektroniczna
(5)
Kultura masowa
(5)
Portal społecznościowy
(5)
Prasa (wydawnictwa)
(5)
Propaganda
(5)
Etykieta językowa
(4)
Marketing społecznościowy
(4)
PRL
(4)
Pedagogika medialna
(4)
Polityka
(4)
Radiofonia
(4)
Reklama
(4)
Telewizja Polska
(4)
Uzależnienia medialne
(4)
Uzależnienie od komputera
(4)
YouTube
(4)
Autoprezentacja
(3)
Celebryci
(3)
Dezinformacja
(3)
Dziennikarstwo śledcze
(3)
Dziennikarze muzyczni
(3)
Facebook (portal społecznościowy)
(3)
Film
(3)
Image
(3)
Komunikacja polityczna
(3)
Komunikologia
(3)
Korespondenci zagraniczni
(3)
Lis, Tomasz (1966- )
(3)
Marketing polityczny
(3)
Mowa nienawiści
(3)
Netykieta
(3)
Prezenterzy telewizyjni
(3)
Public relations
(3)
Spikerzy
(3)
Sztuka pisania
(3)
Technologia
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Aktorzy
(2)
Aktorzy polscy
(2)
Blog
(2)
Cenzura
(2)
Content marketing
(2)
Copywriting
(2)
Cyberkultura
(2)
Cyberprzestępczość
(2)
Fake news
(2)
Film polski
(2)
Grafika użytkowa
(2)
Grupy nacisku
(2)
Informacja wizualna
(2)
Instagram
(2)
Język
(2)
Język polski
(2)
Kampania wyborcza
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Konsumenci
(2)
Korespondenci wojenni
(2)
Kultura popularna
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Marka (ekonomia)
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Moda
(2)
Multimedia
(2)
Muzyka rozrywkowa
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Ojcowie i synowie
(2)
Papiestwo
(2)
Pisarstwo
(2)
Polskie Radio
(2)
Prawo autorskie
(2)
Projektowanie
(2)
Projektowanie graficzne
(2)
Prokop, Marcin (1977- )
(2)
Przemoc emocjonalna
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Public relations w internecie
(2)
Reklama polityczna
(2)
Reklama telewizyjna
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Savoir-vivre
(2)
Serial filmowy
(2)
Społeczeństwo
(2)
Społeczności internetowe
(2)
Temat: dzieło
M jak miłość (serial filmowy)
(1)
Słowo Pomorskie (czasopismo ; 1920-1939)
(1)
Vogue (czasopismo)
(1)
Świat według Kiepskich (serial filmowy)
(1)
Temat: czas
2001-
(54)
1901-2000
(46)
1989-2000
(38)
1945-1989
(23)
1801-1900
(5)
1501-1600
(4)
1601-1700
(4)
1939-1945
(4)
1701-1800
(3)
1918-1939
(3)
1401-1500
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
Temat: miejsce
Polska
(42)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Włochy
(3)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Bagdad (Irak)
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Boston (Stany Zjednoczone, stan Massachusetts)
(1)
Czechosłowacja
(1)
Finlandia
(1)
Japonia
(1)
Pomorze Gdańskie
(1)
Rosja
(1)
Watykan
(1)
Gatunek
Opracowanie
(33)
Poradnik
(32)
Pamiętniki i wspomnienia
(17)
Podręcznik
(17)
Wywiad dziennikarski
(8)
Praca zbiorowa
(6)
Antologia
(5)
Felieton
(5)
Publicystyka
(5)
Reportaż
(5)
Autobiografia
(4)
Biografia
(4)
Wywiad-rzeka
(4)
Esej
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(2)
Podręczniki
(2)
Poradnik językowy
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Słownik biograficzny
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Blog
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Encyklopedia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Program telewizyjny
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Publicystyka polityczna
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Wideoblog
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(4032)
Edukacja i pedagogika
(1783)
Socjologia i społeczeństwo
(1409)
Literaturoznawstwo
(1312)
Medycyna i zdrowie
(1300)
Media i komunikacja społeczna
(166)
Podróże i turystyka
(1250)
Psychologia
(1170)
Kultura i sztuka
(1159)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(786)
Hobby i czas wolny
(772)
Rolnictwo i leśnictwo
(762)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(722)
Religia i duchowość
(698)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(600)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(578)
Architektura i budownictwo
(535)
Etnologia i antropologia kulturowa
(524)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(515)
Rozwój osobisty
(514)
Biologia
(486)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(465)
Kulinaria
(460)
Językoznawstwo
(455)
Styl życia, moda i uroda
(444)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(396)
Geografia i nauki o Ziemi
(383)
Dom i ogród
(366)
Zarządzanie i marketing
(322)
Kultura fizyczna i sport
(309)
Filozofia i etyka
(266)
Inżynieria i technika
(263)
Archeologia
(248)
Matematyka
(247)
Chemia
(240)
Ochrona środowiska
(227)
Praca, kariera, pieniądze
(189)
Fizyka i astronomia
(182)
Nauka i badania
(176)
Informatyka i technologie informacyjne
(168)
Transport i logistyka
(161)
166 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Internet jest niezwykłym miejscem. Pozwala na jednoczesne porozumiewanie się, uczenie i zabawę. Coraz więcej dzieci ma do niego dostęp, i to zjawisko jest ze wszech miar jak najbardziej korzystne. Jednak wielu rodziców i opiekunów dzieci dostrzega również ciemną stronę Internetu, jak na przykład wchodzenie na niewłaściwe dla dzieci strony lub kontakty z nieznanymi osobami. Parry Aftab ostrzega przed niebezpieczeństwami, które czyhają na nieletnich w Internecie oraz przedstawia kompletny program umożliwiający korzystanie z bogactw Internetu przy jednoczesnym unikaniu jego zagrożeń. Uczy, jak nadzorować dzieci korzystające z komputera, posługiwać się programami filtrującymi w celu unikania oszustw i niebezpiecznych reklam.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Numer ISBN zapisany bez łączników.
Dodatek do tytułu na okładce.
"Źródła i dalsze lektury" na stronach 473-[494].
Trzymające w napięciu reporterskie śledztwo o współczesnych metodach prowadzenia wojny informacyjnej. Rosja toczy w internecie wojnę przeciwko cywilom. Każda krytyczna opinia to głos wroga. Nie przebiera się w środkach ani nie zwraca uwagi na granice prawa, gdy wrogów chce się uciszyć. W książce zostały szczegółowo przedstawione inspirowane i aprobowane przez Kreml nagonki, które przeprowadzono ostatnimi laty w Polsce, Finlandii i wielu innych krajach. Punktem głównym są wymierzone w prywatne osoby ponadpaństwowe akcje, niekiedy wyczerpujące definicję przestępstwa. Dokładnie udokumentowane historie pokazują, że Rosja Putina bez najmniejszych skrupułów eliminuje przeciwników przy pomocy internetowego szpiegostwa, trolli w mediach społecznościowych, fake newsów, cyberprzestępczości, gróźb śmierci i przeprowadzonych przez specjalistów od PR-u kampanii nienawiści. Literatura faktu, którą czyta się jak powieść szpiegowską.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Projektowanie)
Pierwsza na polskim rynku, wyjątkowa książka, która prezentuje najnowocześniejsze technologie i narzędzia - nowe media - oferowane grafikom i projektantom przez dynamicznie rozwijający się przemysł komputerowy, m.in. szerokopasmowy Internet, CD-ROM, DVD, gry internetowe i wszelkie inne środowiska cyfrowe i interaktywne. Książka opisuje sposoby wykorzystania w projektowaniu graficznym komputerowych technik cyfrowych - środka łączącego słowa, obrazy, animacje, dźwięk - umożliwiających interakcję z użytkownikiem. Pokazuje też jak ich używać na potrzeby telewizji, przy tworzeniu teledysków, gier, animacji, płyt CD czy wystaw; w Internecie - przy projektowaniu witryn, w wyszukiwarkach, blogach, e-learningu, handlu elektronicznym, czy przy tworzeniu gier komputerowych. Książka przedstawia również tło historyczne nowych mediów, definiuje terminy z nimi związane, opisuje wyzwania stawiane współczesnemu grafikowi i umiejętności niezbędne do pracy w tej branży, ze szczególnym uwzględnieniem stadiów procesu twórczego. Omawia również stosowane technologie, perspektywy na przyszłość oraz przewidywane odkrycia technologiczne i wpływ, jaki będą one miały na pracę projektantów. [z okładki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Historia mediów / Zbigniew Bajka. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo i Drukarnia Towarzystwa Słowaków w Polsce, 2008. - 270, [2] strony : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia strony 257-258. - Indeks.
1. NAJPIERW GEN I MOWA, POTEM OBRAZKI I ALFABET ; 2. RĘCZNE PISANIE, CZYLI ZAROBEK DLA PISARZA i KOPISTY ; 3. DRUK, KTÓREGO WYNALAZCĄ NIE BYŁ GUTENBERG ; 4. NA CZYM I CZYM PISANO I DRUKOWANO? Kamień ; Glina ; Papirus ; Drewno i wosk ; Bambus ; Jedwab ; Pergamin ; Papier ; Inne ; Barwniki, tusz, atrament ; 5. POCZTA, CZYLI WIEKI HISTORII ; 6. OD SYGNAŁÓW DYMNYCH I OGNIOWYCH PO TELEGRAFY ISKROWE — CZYLI O KOMUNIKOWANIU NA ODLEGŁOŚĆ Telegrafy optyczne ; Telegraf elektryczny-przewodowy ; Telegraf bez drutu ; 7. AGENCJE TELEGRAFICZNE Agencja Charlesa Havasa ; Associated Press ; Oesterreichischen ; Correspondenz — potem K k Telegraphen ; Korrespondenz Bureau —JosephaTuwary ; Agencja Bernardha Wolffa ; Agencja Paula Juliusa Reutera ; 8. PRASA W ROZWOJU HISTORYCZNYM: Od starożytności do wynalazku Gutenberga ; Od Gutenberga do początków XIX wieku ; Druk zmechanizowany i coraz bardziej nowoczesny ; 9. PRASA CODZIENNA W USA i EUROPIE w XIX i NA POCZĄTKU XX WIEKU: ; Początki prasy masowej — Day i Bennett starszy ; „Skandalista" Bennett junior ; Nowe gazety — popularne, ale nie epatujące sensacją ; Nowa — II generacja — prasy masowej w USA Pulitzer i Hearst ; Początki prasy masowej w Europie Girardin i Dutacq ; Paryski dziennik w wiedeńskim wydaniu i jego konkurenci ; Spóźniona Anglia przyspiesza ; Niemieckie „general-anzeiger" i nie tylko ; Prasa codzienna w innych kraj ach Europy Zachodniej ; „Dobra prasa", czyli walka z prasą sensacyjną ; 10. PRASA PERIODYCZNA w XVII i XVIII WIEKU. Czasopisma XIX i początków XX wieku ; Przeglądy literacko-kulturalno-polityczne ; Magazyny ilustrowane ; Pisma dla rodziny ; Przedruki, wybory, streszczenia ; Prasa niedzielna ; Pisma satyryczne ; 11. REKLAMA - DŹWIGNIA HANDLU i „MOCNA NOGA" PRASY ; 12. POWSTANIE RADIA ; 13. POWSTANIE TELEWIZJI ; 14. SATELITY NA ORBICIE, CZYLI REWOLUCJA ; 15. W KOMUNIKOWANIU GLOBALNYM ; 16. INTERNET — ŚWIATOWA SIEĆ DLA KAŻDEGO ; 17. CO NIECO O KOMPUTERACH ; 18. JAK RODZIŁA SIĘ I UMACNIAŁA „CZWARTA WŁADZA"? ; W starożytnym Rzymie ; Czasy średniowiecza ; Wczasach Odrodzenia ; Początki prasy drukowanej ; Narodziny prasy komercyjnej ; Dziennikarze w XIX-wiecznej prasie amerykańskiej ; Dziennikarze w XIX-wiecznej prasie europejskiej ; Wiek XIX „złoty wiek prasy" ; Prasa na wojnie ; ZAKOŃCZENIE ; HISTORIA KOMUNIKOWANIA NA ŚWIECIE ; NAJWAŻNIEJSZE DATY I FAKTY ; NAJSTARSZE GAZETY ŚWIATA ; BIBLIOGRAFIA, CZYLI MOJE LEKTURY ; INDEKS OSÓB ; Lista tytułów prasowych, agencji oraz grup wydawniczych i koncernów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658/659 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Gwiazdy : o trudnym szczęściu bycia sławnym / Borwin Bandelow ; przekład Magdalena Wojdak-Piątkowska. - Wydanie pierwsze w języku polskim - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007. - 229 stron, [16] stron tablic : fotografie, portrety ; 24 cm.
Bibliografia s. 225-[230]
SPIS TREŚCI: 1. Zaburzona psyche ; 2. Narkotyki ; 3. Rock and roll ; 4. Seks ; 5. Niewyjaśnione przypadki śmierci.
Kluczem do napisania tej książki są z pewnością zaburzenia osobowości. Autor zdaje się potwierdzać tezę, że niewiele dzieli geniusza od szaleńca. Borwin Bandelow pod tym właśnie kątem analizuje gwiazdy, ikony naszych czasów, które zawładnęły masową wyobraźnią, czasem płacąc za to niewspółmiernie wysoką cenę. Wśród zaburzeń, którymi dotknięci są bohaterowie, mamy więc narcyzm, osobowość borderline, seksoholizm. Znajdziemy też depresje, uzależnienia i perwersje. Na dodatek poznajemy nie anonimowe przypadki Pana X czy Z, tylko Robbiego Williamsa, Whitney Houston, Marilyn Monroe, Klausa Kinskiego i innych. Wszystkie szczegóły z życia gwiazd pochodzą z ich autoryzowanych biografii. W rzeczywistości publikacja ta to też rzetelna książka z zakresu literatury popularnonaukowej, której treść może okazać się intrygująca nie tylko dla psychiatrów i terapeutów, ale również dla szerokiego grona czytelników. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791/794 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Na okł.: ABC dobrego mówcy, językowy savoir-vivre, redagowanie tekstów, komunikacja internetowa, wzory tekstów użytkowych.
SPIS TREŚCI: 1. Siedem kanonów stylu komunikatywnego, czyli jak pisać, by nas czytano chętnie i powszechnie ; 2. ABC stylistyki ; 3. ABC gramatyki ; 4. ABC dobrego mówcy ; 5. ABC grzeczności językowej ; 6. Zasady komunikacji internetowej ; 7. Zasady pisowni ; 8. Zasady interpunkcji ; 9. Poradnik redaktora. Zasady opracowania edytorsko-typograficznego tekstów w języku polskim ; 10. Wzory pism użytkowych.
Poradnik dla osób, które chcą wiedzieć nie tylko, jak mówić i pisać poprawnie, ale jak w ogóle mówić czy pisać w określonych sytuacjach, aby osiągnąć cel wypowiedzi, np. skutecznie kogoś przekonać do czegoś. Książkę polecamy wszystkim, którzy występują publicznie w jakiejkolwiek formie - np. prowadząc zebranie, przedstawiając prezentację, przygotowując pracę magisterską, ogłoszenie do prasy, zaproszenie na ślub lub wizytówkę - muszą dbać o kształt językowy swoich wypowiedzi. Szczególnie przydatna będzie dziennikarzom i politykom, redaktorom i korektorom, webmasterom i copywriterom, a także nauczycielom, maturzystom i studentom. W kolejnych rozdziałach omówione zostały różne aspekty komunikacji językowej i konstruowania wypowiedzi, w tym także dłuższych tekstów. Wiele uwagi poświęcono komunikacji internetowej. Książka zawiera obszerny wzornik tekstów użytkowych z gotowymi przykładami do wykorzystania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 811.162.1 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Media)
Podręcznik akademicki gł. dla studentów dziennikarstwa i nauk o komunikacji.
Bibliogr. s. 445-465.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt., okł. i grzb.: Nowa edycja.
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja zbierająca artykuły pracowników naukowych i specjalistów z dziedziny mediów, a także dziennikarzy, obejmuje swoim zakresem historię i teorię mediów, genologię, retorykę i etykę dziennikarską, zagadnienia warsztatowe, prawo prasowe i autorskie oraz zagadnienie cenzury. Objaśnia procesy, tendencje i zjawiska zachodzące w świecie mediów, ukazuje zawód dziennikarza i jego metody pracy na tle zawodów pokrewnych (rzecznik prasowy, public relations, reklama). Ponadto uwzględnia uwarunkowania polityczne, ekonomiczne, prawne i technologiczne mediów oraz ich konsekwencje w komunikacji społecznej. Prezentowane zjawiska i zagadnienia sytuuje zaś w szerokim kontekście cywilizacyjno-kulturowym.
SPIS TREŚCI: I. Z TEORII I HISTORII MEDIÓW: 1. Komunikowanie i media / Tomasz Goban-Klas; 2. Prasa w rozwoju historycznym / Sylwester Dziki; 3. Radio Narodziny-ewolucja-perspektywy / Stanisław Jędrzejewski; 4. Telewizja. Ziemia jałowa czy pieszczota dla oczu? / Wiesław Godzic; 5. Rynek mediów w Polsce / Zbigniew Bajka; 6. Media za granicą. Agencje prasowe, dzienniki i tygodniki / Adam Komorowski; 7. Media lokalne i regionalne / Sylwester Dziki , Włodzimierz Chorązki, II. GENOLOGIA I RETORYKA DZIENNIKARSKA: 1. Gatunki dziennikarskie / Zbigniew Bauer; 2. Reportaż / Kazimierz Wolny-Zmorzyński; 3. Wywiad prasowy. Gatunek i metoda / Zbigniew Bauer 4. Felieton. Geneza i ewolucja gatunku / Edward Chudziński; 5. Podstawy retoryki dziennikarskiej / Walery Pisarek; 6. O języku mediów / Grażyna Majkowska; 7. Manipulacja językowa / Jerzy Bralczyk, III. ZAGADNIENIA WARSZTATU DZIENNIKARSKIEGO: 1. Co to jest redagowanie? / Zbigniew Bauer; 2. Technologia prasy / Marian Szulc; 3. Radio-"świat z dźwięków" / Wojciech Markiewicz; 4. Technologia programu telewizyjnego / Kazimierz Żórawski; 5. Komputer w pracy redakcji i dziennikarza / Tomasz Bienias; 6. Dziennikarz w "globalnej wiosce" / Krzysztof Mroziewicz, IV. KONTEKSTY DZIENNIKARSTWA: 1. Dziennikarstwo-zawód czy wyzwanie? / Teresa Sasińska-Klas; 2. Public relations. Podstawowe pojęcia i nieco przykładów / Krzysztof F. Kasprzyk; 3. Reklama w mediach / Zbigniew Bajka; 4. Prawo prasowe / Izabela Dobosz; 5. Media a prawo autorskie / Janusz Barta; 6. Granice wolności mediów / Tomasz Goban-Klas; 7. Kodeksy etyki dziennikarskiej / Walery Pisarek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt., okł. i grzb.: Nowa edycja.
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja zbierająca artykuły pracowników naukowych i specjalistów z dziedziny mediów, a także dziennikarzy, obejmuje swoim zakresem historię i teorię mediów, genologię, retorykę i etykę dziennikarską, zagadnienia warsztatowe, prawo prasowe i autorskie oraz zagadnienie cenzury. Objaśnia procesy, tendencje i zjawiska zachodzące w świecie mediów, ukazuje zawód dziennikarza i jego metody pracy na tle zawodów pokrewnych (rzecznik prasowy, public relations, reklama). Ponadto uwzględnia uwarunkowania polityczne, ekonomiczne, prawne i technologiczne mediów oraz ich konsekwencje w komunikacji społecznej. Prezentowane zjawiska i zagadnienia sytuuje zaś w szerokim kontekście cywilizacyjno-kulturowym.
SPIS TREŚCI: I. Z TEORII I HISTORII MEDIÓW: 1. Komunikowanie i media / Tomasz Goban-Klas; 2. Prasa w rozwoju historycznym / Sylwester Dziki; 3. Radio Narodziny-ewolucja-perspektywy / Stanisław Jędrzejewski; 4. Telewizja. Ziemia jałowa czy pieszczota dla oczu? / Wiesław Godzic; 5. Rynek mediów w Polsce / Zbigniew Bajka; 6. Media za granicą. Agencje prasowe, dzienniki i tygodniki / Adam Komorowski; 7. Media lokalne i regionalne / Sylwester Dziki , Włodzimierz Chorązki, II. GENOLOGIA I RETORYKA DZIENNIKARSKA: 1. Gatunki dziennikarskie / Zbigniew Bauer; 2. Reportaż / Kazimierz Wolny-Zmorzyński; 3. Wywiad prasowy. Gatunek i metoda / Zbigniew Bauer 4. Felieton. Geneza i ewolucja gatunku / Edward Chudziński; 5. Podstawy retoryki dziennikarskiej / Walery Pisarek; 6. O języku mediów / Grażyna Majkowska; 7. Manipulacja językowa / Jerzy Bralczyk, III. ZAGADNIENIA WARSZTATU DZIENNIKARSKIEGO: 1. Co to jest redagowanie? / Zbigniew Bauer; 2. Technologia prasy / Marian Szulc; 3. Radio-"świat z dźwięków" / Wojciech Markiewicz; 4. Technologia programu telewizyjnego / Kazimierz Żórawski; 5. Komputer w pracy redakcji i dziennikarza / Tomasz Bienias; 6. Dziennikarz w "globalnej wiosce" / Krzysztof Mroziewicz, IV. KONTEKSTY DZIENNIKARSTWA: 1. Dziennikarstwo-zawód czy wyzwanie? / Teresa Sasińska-Klas; 2. Public relations. Podstawowe pojęcia i nieco przykładów / Krzysztof F. Kasprzyk; 3. Reklama w mediach / Zbigniew Bajka; 4. Prawo prasowe / Izabela Dobosz; 5. Media a prawo autorskie / Janusz Barta; 6. Granice wolności mediów / Tomasz Goban-Klas; 7. Kodeksy etyki dziennikarskiej / Walery Pisarek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dziennikarstwo i Świat Mediów)
Bibliogr. s. 423-446.
SPIS TREŚCI: Zrozumieć media - ale kogo, ale co? ; Prawdziwe narodziny mediów: aktualność jako towar ; Prawda czy obraz prawdy? ; Wobec Nowego - problemy z tożsamością? ; Jak możemy myśleć ; Wojna i rozum: Alan Turing i inni niepogodzeni ; Cyfrowość i inne kłopoty ; Interaktywność - co to właściwie znaczy? ; Inteaktywnośc w telewizji ; "We the Media" - koniec czy początek tradycyjnego dziennikarstwa? ; Prawie jak dziennikarz ; Obywatelskie, uczestniczące, "oddolne", "cywilne" i... ; Twarze dziennikarstwa i dziennikarzy: środek drogi ; "Kultura mediów mieszanych" ; Interfejs konwergencji: blog ; Dygresja o gatunkach ; Interfejs konwergencji: hipertekst ; Kłopoty z prawdą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka omawia zagrożenia cyberprzestrzeni, które w ostatnich latach stają się coraz bardziej istotne dla współczesnej refleksji pedagogicznej. Dotyczą niebezpiecznych zjawisk zakłócających proces wychowawczy i kształcenia. Najbardziej narażoną grupą na niebezpieczeństwa generowane przez sieciową przestrzeń są dzieci i młodzież. Książka adresowana jest do rodziców, pedagogów, nauczycieli.
SPIS TREŚCI: 1. Nowe kompetencje nauczycieli w zakresie możliwości i niebezpieczeństw cyberprzestrzeni, 2. Nowe obszary zagrożenia niepełnosprawnością i wykluczeniem osób 45+ w społeczeństwie wiedzy, 3. Współczesne uwarunkowania handlu ludźmi, 4. Ciemna strona sieci - zagrożenia internetowe oraz ich konsekwencje dla uczniów, 5. „Kop” i „odlot” w wirtualnym świecie, 6. Prawne aspekty cyberprzestępczości, 7. Wolność słowa w świecie wirtualnym - wartość nadużywana, 8. Bezpieczeństwo człowieka w społeczeństwie nadzorowanym, 9. Religijność człowieka jeszcze realna czy już wirtualna? 10. Nowe wyzwania profilaktyki w kontekście zagrożeń dzieci i młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mowa ciała / Antoni Benedikt. - Wrocław : Wrocławska Oficyna Wydawnicza Astrum, 2002. - 208 stron : fotografie ; 21 cm.
(Edukacja)
Bibliogr. s. 208.
SPIS TREŚCI: 1. Charakterystyka komunikowania niewerbalnego, 2. Mowa ciała na etapie egzaminów maturalnych i egza­minów wstępnych na studia, 3. Posługiwanie się mową ciała w trakcie studiów, 4. Mowa ciała w czasie przygotowań i obrony pracy dyplo­mowej, 5. Wykorzystanie mowy ciała, sztuki dyskutowania i savoir-vivre'u w czasie poszukiwania wymarzonej pracy, 6. Mowa ciała w życiu prywatnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywność)
Indeks nazwisk s. 168-169
Bibliogr. s. 166-167
Rozdział 1: Czym jest reklama; Rozdział 2: Istota i elementy; procesu komunikacji; Rozdział 3: Człowiek w reklamie; Rozdział 4: Rola mediów w działaniach reklamowych; Rozdział 5: Język reklamy; Rozdział 6: Perswazja w reklamie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658/659 (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Alternatywne i wspomagające metody komunikacji / Jacek J. Błeszyński. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006. - 504 strony : ilustracje (w tym kolorowe) ; 22 cm.
Bibliografia przy pracach. Wybór bibliograficzny polskich prac dotyczących komunikacji alternatywnej i wspomaganej s. 491-504.
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji. Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się. Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram. Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się. Przede wszystkim skierowana jest do logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: jak mówić do innych, jak ich słuchać, jak nie popełniać gaf, jak znaleźć właściwe słowa, jakich używać gestów,jakiej mimiki twarzy.
Bibliogr. s. 119.
SPIS TREŚCI: CZĘŚĆ I KOMUNIKACJA: 1. Mówienie; 2. Techniki; 3. Słuchanie; 4. Mówienie i słuchanie; CZĘŚĆ II. MÓWIENIE I PISANIE: 1. Punkty kluczowe; 2. Pisanie; CZĘSĆ III. WSKAZÓWKI OGÓLNE: 1.Czytanie; 2. Sygnały niewerbalne; 3. Nastawienie; 4. Zachowanie; 5. Różne wskazówki;
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 327-335. Indeks.
SPIS TREŚCI: Na początku... ; Wstęp ; Rozdział I. Strach, trema, napięcie; Rozdział II. Człowiek w procesie komunikacji – twórca, narzędzie , tworzywo ; Rozdział III. Struktura i rytm jako komunikacyjne aspekty ; Rozdział IV. Wystąpienie publiczne jako dialog ; Rozdział V. W poszukiwaniu ekspresji Zakończenie Bibliografia Indeks nazwisk
Wiele wskazuje na to, że wypracowane w teatrze techniki pracy nad rolą, w tym wszelkie sposoby kontrolowania tremy, pracy nad ciałem i głosem jako narzędziami służącymi do przekazywania uczuć, myśli, idei i pragnień, mogą stać się doskonalszym i pełniejszym sposobem komunikacji, nie tylko w ramach wykreowanej przez sztukę rzeczywistości, ale także w realnym życiu. Sposoby, jakich na scenie używa aktor, nie różnią się zasadniczo od tych, którymi posługujemy się na co dzień, a życie społeczne daje się najlepiej pojąć jako ciąg performansów. Techniki aktorskie, opierając się na instynktownych zachowaniach człowieka, przekształcają je jednak i – wydobywając bezwiedne impulsy na poziom świadomości – czynią sztuką. Przynależą one równocześnie do dwóch porządków życia: artystycznego i codziennego. Dlatego też metody aktorskiego treningu nie muszą być wyłącznie „wiedzą tajemną” zarezerwowaną dla „wybranych” – wyszkolonych w swym rzemiośle artystów, ale powszechnie dostępną formą porozumiewania się, a także drogą kształtowania samoświadomości i rozwoju osobowości. Teatr, traktowany w tej książce jako szczególny model ludzkich zachowań, bada i zarazem kwestionuje granice między sztuką a życiem. Sama idea oryginału i sztuki jako jego naśladownictwa nie tylko dzięki Jacques’owi Derridzie stała się wątpliwa, a na pytanie o wyższość rzeczywistości nad jej medialnymi replikami można udzielić różnych odpowiedzi…
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791/794 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658/659 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Public relations / Ewa Małgorzata Cenker. - Poznań : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, 2000. - 247, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Podręcznik przedstawia najważniejsze aspekty działań public relations, tzn. kształtowanie relacji z grupami z otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego za pomocą różnych instrumentów: od odpowiednich publikacji, przez sponsoring i działania lobbystyczne, po działalność wystawienniczą. Nie bez znaczenia jest odpowiednie zastosowanie środków językowych i zachowanie właściwych relacji z mass mediami, a także dbałość o tożsamość firmy. Czytelnik zyskuje świadomość, że znajomość zasad i metod tworzenia wizerunku przedsiębiorstwa to niezbędny element w walce o zachowanie konkurencyjności i zdobycie stabilnej pozycji na rynku. W dzisiejszych realiach nie wystarczy już przyciągać klientów szerokim asortymentem towarów czy doskonałą jakością. Często zawodzą też tradycyjne instrumenty marketingowe, ponieważ wymagania rynku są coraz większe. Dlatego żadna instytucja - od najmniejszej po międzynarodowe koncerny - nie może lekceważyć znaczenia dobrego wizerunku. Książka jest także przeznaczona dla wszystkich, którzy zamierzają aktywnie uczestniczyć w życiu gospodarczym.
SPIS TREŚCI: Rozdział I. Public Relations jako istotny element funkcjonowania przedsiębiorstwa ; Rozdział II. Wewnętrzna i zewnętrzna funkcja public relations ; Rozdział III Wizerunek i tożsamość przedsiębiorstwa ; Rozdział IV Środki językowe jako czynniki komunikacji ; Rozdział V. Reklama w służbie public relations ; Rozdział VI. Wykorzystanie mass mediów w budowaniu pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa ; Rozdział VII. Kontakty instytucjonalne z dziennikarzami oraz organizacja imprez socjalnych ; Rodział VIII Humans relations ; Rozdział IX. Reakcja na krytykę oraz zarządzanie sytuacją kryzysową elementem budowania wizerunku firmy ; Rozdział X. Sponsoring jako narzędzie public relations ; Rozdział XI. Targi jako narzędzie public relations ; Rozdział XII. Lobbing ; Rozdział XIII. Organizacyjne aspekty działań public relations.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658/659 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej