Pyżalski Jacek
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(2)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Pyżalski Jacek
(-)
Fabianowska Małgorzata
(309)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Zarawska Patrycja (1970- )
(302)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Roberts Nora (1950- )
(230)
Zimnicka Iwona (1963- )
(230)
Krasicki Ignacy
(229)
Steel Danielle (1947- )
(224)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(219)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(187)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(183)
Drewnowski Jacek (1974- )
(180)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(176)
Christie Agatha (1890-1976)
(171)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(171)
Popławska Anna (filolog)
(170)
Jachowicz Stanisław
(159)
Mazan Maciejka
(153)
Sandemo Margit (1924-2018)
(146)
Fabisińska Liliana (1971- )
(144)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(141)
King Stephen (1947- )
(140)
Szulc Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Rolando Bianka
(131)
Marciniakówna Anna
(130)
Mickiewicz Adam
(129)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(127)
Kraśko Jan (1954- )
(125)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(123)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(122)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(121)
Cieślik Donata
(120)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(120)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(120)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(119)
Czechowicz Józef
(119)
Prus Bolesław (1847-1912)
(119)
Siemianowski Roch (1950- )
(118)
Masterton Graham (1946- )
(117)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(115)
Stanecka Zofia (1972- )
(115)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(114)
Braiter Paulina (1968- )
(113)
Domańska Joanna (1970- )
(113)
Ochab Janusz (1971- )
(113)
Tuwim Julian (1894-1953)
(113)
Rzehak Wojciech (1967- )
(112)
Stelmaszyk Agnieszka (1976- )
(112)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(111)
Mortka Marcin (1976- )
(111)
Mróz Remigiusz (1987- )
(110)
Ludwikowska Jolanta
(109)
Oklejak Marianna (1981- )
(109)
Ross Tony (1938- )
(108)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Możdżyńska Aldona
(105)
Gawryluk Barbara (1957- )
(104)
Webb Holly (1976- )
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Spirydowicz Ewa
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Włodarczyk Barbara
(101)
Olejnik Donata
(100)
Polańczyk Danuta
(100)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(99)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(98)
Marlier Marcel (1930-2011)
(98)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(98)
Disney Walt (1901-1966)
(97)
Pawlikowska Beata (1965- )
(97)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Shakespeare William (1564-1616)
(95)
Supeł Barbara
(95)
Frączek Agnieszka (1969- )
(94)
Dyrek Katarzyna Agnieszka
(93)
Siewior-Kuś Alina (1940- )
(93)
Ławnicki Lucjan
(93)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Łoziński Jerzy (1947- )
(91)
Beaumont Émilie (1948- )
(90)
Kosior Filip (1992- )
(90)
Naczyńska Zuzanna
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(89)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Cyberprzemoc
(2)
Agresja
(1)
Agresywność
(1)
Dzieci
(1)
Internet
(1)
Młodzież
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Stalking
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 273-290.
SPIS TREŚCI: CHARAKTERYSTYKA ŚWIATA NOWYCH MEDIÓW: Czym są nowe media? ; Cechy nowych mediów ; KOMUNIKACJA ZAPOŚREDNICZONA PRZEZ KOMPUTER: Komunikacja tekstowa ; Komunikacja wizualna i dźwiękowa ; Generalne charakterystyki komunikacji zapośredniczonej przez komputer ; NOWE MEDIA JAKO ŚRODOWISKO SOCJALIZACYJNE, CZYLI CZŁOWIEK W KOMUNIKACJI ZAPOŚREDNICZONEJ: Mechanizmy funkcjonowania człowieka w kontekście komunikacji zapośredniczonej ; Instrumenty mediów społecznych ; MŁODZI LUDZIE JAKO POKOLENIE CYFROWYCH TUBYLCÓW: Wykorzystanie nowych mediów ; Nierówności społeczne w korzystaniu z nowych technologii komunikacyjnych ; WPŁYW NOWYCH MEDIÓW NA DZIECI I MŁODZIEŻ: Korzyści związane ze stosowaniem nowych mediów przez dzieci i młodzież ; Zagrożenia dla dzieci i młodzieży związane z korzystaniem z nowych mediów ; Uzależnienie od Internetu i telefonów komórkowych ; NORMATYWNOŚĆ W INTERNECIE: Normy grupowe w Internecie ; Normy dotyczące wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkole i rodzinie ; BULLYING JAKO SPECYFICZNY RODZAJ PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ: Typologie agresji ; Bullying (tradycyjny lobbing) ; Cyberbullying ; TEORIA ABACUS W WYJAŚNIENIU CYBERBULLYINGU: Konsekwencje bullyingu i cyberbullyingu ; Sprawcy bullyingu i cyberbullyingu ; Ofiary bullyingu i cyberbullyingu ; Sprawco - ofiary bullyingu i cyberbullyingu ; Bullying a cyberbullying - współwystępowanie zjawisk ; NIE TYLKO CYBERBULLYING - W KIERUNKU INNYCH TYPÓW AGRESJI ELEKTRONICZNEJ: Agresja elektroniczna wobec pokrzywdzonych ; Agresja elektroniczna wobec celebrytów ; Elektroniczna agresja uprzedzeniowa (bias bullying) ;Agresja elektroniczna wobec nieznajomych (impulsywna) ; METODOLOGIA BADAŃ: Badanie "Cyberbullying 2010" ; Badanie "Nauczyciele 2009" ; Badanie "Studenci 2009" ; CYBERBULLYING I AGRESJA ELEKTRONICZNA JAKO RYZYKOWNE ZACHOWANIA MŁODZIEŻY - BADANIA WŁASNE: Zaangażowanie młodych ludzi w nowe media i komunikację zapośredniczoną ; Spostrzeganie zagrożeń z użytkowaniem nowych mediów ( w tym agresji elektronicznej) przez uczniów i nauczycieli ; Sposoby realizacji agresji elektronicznej i cyberbullyingu oraz rozpowszechnienie tych zjawisk ; Rozpowszechnienie cyberbullyingu i bullyingu wśród gimnazjalistów ; Poza agresją rówieśniczą - inne typy agresji elektronicznej ; Nowe jakościowo cechy cyberbullyingu ; Agresja rówieśnicza online i offline jako jedność ; Charakterystyka motywacji i atrybucji działań sprawców agresji elektronicznej ; Konsekwencje doświadczenia agresji elektronicznej i cyberbullyingu ; Reagowanie pracowników szkół i rodziców na sytuacje związane z agresją elektroniczną ; Uwarunkowania agresji elektronicznej i cyberbullyingu: Szerszy kontekst wykorzystania nowych mediów a agresja elektroniczna i cyberbullyingu ; Środowisko rodzinne a agresja elektroniczna i cyberbullying ; Środowisko szkolne a agresja elektroniczna i cyberbullying ; Środowisko rówieśnicze a agresja elektroniczna i cyberbullying ; Normatywność w środowisku szkolnym i rodzinnym a agresja elektroniczna i cyberbullying.
Publikacja stanowi pogłębioną naukową monografię problemu agresji realizowanej przez młodzież za pomocą nowych mediów (internetu i telefonów komórkowych). Zawiera wprowadzenie teoretyczne dotyczące nowych mediów, funkcjonowania młodych ludzi w ich świecie oraz aspektów związanych z tzw. komunikacją zapośredniczoną i wpływu nowych mediów na dzieci i młodzież. Autor przedstawił szerokie omówienie problematyki bullyingu, cyberbullyingu wraz z charakterystyką roli sprawcy i ofiary, typologii zjawisk i ich współwystępowania. Część badawcza opiera się o trzy duże projekty badawcze - reprezentatywne badania polskich gimnazjalistów, badania nauczycieli oraz studentów, w których zostały wykorzystane metody badawcze zarówno o charakterze jakościowym (wywiady, wywiady online, grupy fokusowe), jak i ilościowym (badania kwestionariuszowe). Książkę kończą wnioski dotyczące wychowania młodych ludzi w świecie nowych mediów, w szczególności w obszarze profilaktyki i interwencji związanej z agresją elektroniczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej książce autor omawia powszechne obecnie zjawisko agresji elektronicznej dzieci i młodzieży. Przedstawia nowe media, zwracając szczególną uwagę na dysfunkcjonalne korzystanie z nowych technologii, którego przejawem jest właśnie agresja elektroniczna (cyberbullying), realizowana za pośrednictwem Internetu, ale także telefonów komórkowych. Wskazuje cechy cyberbullyingu oraz jego sprawców i ofiar. Opisuje również konsekwencje agresji internetowej oraz metody profilaktyki i interwencji w tej dziedzinie, możliwe do zastosowanie głównie w szkole, przez nauczycieli i pedagogów, a także w domu, przez rodziców i opiekunów młodego człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej