Edukacja domowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Poradniki i przewodniki
(4)
Proza
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(5)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(2)
Autor
Piątek-Arendt Katarzyna
(2)
Włodarkiewicz Anna
(2)
Celmer Zuzanna
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Knapek Izabela
(1)
Markowska Danuta (socjolog)
(1)
Niedźwiecka Barbara
(1)
Orwat Kornelia
(1)
Stern André (1971- )
(1)
Szelewa Barbara (1978- )
(1)
Westover Tara
(1)
Zielińska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Rodzice
(4)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Młodzież
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kobieta
(4281)
Rodzina
(2514)
Relacje międzyludzkie
(2266)
Tajemnica
(2103)
Przyjaźń
(2016)
Edukacja domowa
(-)
Miłość
(1969)
Zabójstwo
(1466)
II wojna światowa (1939-1945)
(1273)
Śledztwo i dochodzenie
(1218)
Relacja romantyczna
(1217)
Małżeństwo
(1126)
Trudne sytuacje życiowe
(1024)
Dzieci
(977)
Rodzeństwo
(946)
Uczucia
(930)
Nastolatki
(922)
Magia
(875)
Sekrety rodzinne
(823)
Życie codzienne
(794)
Zwierzęta
(791)
Dziewczęta
(728)
Język angielski
(718)
Osoby zaginione
(693)
Policjanci
(683)
Matki i córki
(655)
Żydzi
(655)
Uprowadzenie
(589)
Literatura polska
(577)
Władcy
(576)
Wybory życiowe
(568)
Pisarze polscy
(564)
Język polski
(542)
Dziennikarze
(534)
Podróże
(523)
Arystokracja
(514)
Poszukiwania zaginionych
(511)
Boże Narodzenie
(510)
Zemsta
(486)
Przestępczość zorganizowana
(481)
Historia
(479)
Uczniowie
(478)
Język polski (przedmiot szkolny)
(466)
Psy
(456)
Wychowanie w rodzinie
(450)
Mężczyzna
(433)
Chłopcy
(426)
Zakochanie
(425)
Humor
(408)
Pisarze
(408)
Ojcowie i córki
(406)
Krainy i światy fikcyjne
(405)
Prywatni detektywi
(402)
Samorealizacja
(401)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(395)
Spisek
(390)
Ludzie a zwierzęta
(386)
Śmierć
(386)
Polacy za granicą
(381)
Obyczaje i zwyczaje
(380)
Seryjni zabójcy
(373)
Samotność
(368)
Władza
(364)
Zabójstwo seryjne
(362)
Koty
(353)
Język niemiecki
(348)
Wakacje
(345)
Ludzie bogaci
(341)
Politycy
(340)
Polityka
(339)
Wsie
(339)
Lekarze
(333)
Stworzenia fantastyczne
(327)
Zdrada
(322)
Zjawiska paranormalne
(317)
Dziadkowie i wnuki
(316)
Dojrzewanie
(312)
Wojna
(303)
Małe miasto
(296)
Wojsko
(290)
Zdrowe odżywianie
(290)
Przeprowadzka
(281)
Kultura
(279)
Przedsiębiorstwo
(276)
Marzenia
(272)
Psychologia dziecka
(270)
PRL
(269)
Śmierć bliskiej osoby
(269)
Wojna 1939-1945 r.
(265)
Szczęście
(262)
Terroryzm
(257)
Młodzi dorośli
(255)
Żołnierze
(255)
Macierzyństwo
(254)
Holokaust
(253)
Spadek
(253)
Trauma
(253)
Aktorzy polscy
(250)
Szlachta
(250)
Kłamstwo
(249)
Zdrada małżeńska
(249)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Idaho (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Powieść
(1)
Powieść autobiograficzna
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: I. W kręgu małżeństwa i rodziny II. Rodzinny elementarz III. Obywatel noworodek IV. Od malucha do starszaka V. Siedem lat i więcej... VI. Nastolatki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliografia
SPIS TREŚCI: Część 1: Relacje pomiędzy edukacji domową, przedszkolną i szkolną; 1. O procesie uczenia się dzieci. Relacje pomiędzy edukacją domową, przedszkolną i szkolną - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 1.1. Wspomaganie rozwoju, wychowanie i kształcenie dzieci. Co łączy i dzieli te zakresy działalności pedagogicznej; 1.2. Domowa edukacja: korzyści i niebezpieczeństwa zamierzonego i niezamierzonego procesu uczenia się. Skutki nakładania, redukowania i uzupełniania się efektów wychowawczych w środowisku domowym; 1.3. Jak dzieci dowiadują się, co można, a czego nie można. Najważniejsze zalecenia Pedagogiki pytań. Krótko o nagrodach i karach. Co zrobię, aby dzieci nie broniły się przed podejmowaniem zadań, także o poczuciu sprawstwa; 2. Nowe sposoby kierowania procesem uczenia się dzieci w przedszkolu i w domu - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 2.1. Możliwości wspomagania dzieci w skupianiu uwagi i gospodarowaniu zasobami poznawczymi; 2.2. Wspomaganie dzieci w skupianiu uwagi i zapamiętywaniu na przykładzie metody Dzieci uczą misie wierszy; 2.3. Domowe i przedszkolne sposoby wspomagania dzieci w rozwijaniu pamięci wzrokowej; 2.4. O co trzeba zadbać, żeby starsze przedszkolaki lepiej korzystały z zajęć, w trakcie których dorosły stosuje eksperymenty przyrodnicze i demonstruje funkcjonowanie urz¹dzeñ technicznych; 2.5. Kształtowanie zdolności do wysiłku intelektualnego w sytuacjach trudnych. Czyli o wspomaganiu dzieci w osiąganiu odporności emocjonalnej i w rozumnym zachowaniu się w sytuacjach, gdy nie wszystko przebiega zgodnie z ich oczekiwaniami; 3. Organizacja procesu uczenia się starszych przedszkolaków w różnych formach działalności przedszkola - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; 3.1. Cztery obszary prowadzenia zajęć ze starszymi przedszkolakami; 3.2. Zabawy spontaniczne i dydaktyczne jako intensywny proces uczenia się dzieci; 3.3.Jak czynności samoobsługowe wpływają na dynamikę rozwoju umysłowego dzieci i przyczyniają się do ich lepszego przygotowania do nauki szkolnej; 3.4. Czego mogą się nauczyć przedszkolaki w trakcie organizowania uroczystości oraz innych ważnych wydarzeń w przedszkolu; 3.5. Zajęcia dydaktyczne ważnym obszarem uczenia się przedszkolaków, fatalne skutki stosowania szkolnej metodyki w edukacji przedszkolnej; 4. Konstruowanie autorskich programów wychowania przedszkolnego. W jaki sposób treści zawarte w tej książce pomogą w opracowaniu programu edukacyjnego dla starszych przedszkolaków - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; Część 2: Edukacja starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu; 5. Kształtowanie u dzieci zdolności odróżniania dobra od zła, żeby wybierały dobro i kierowały się nim w codziennych sytuacjach - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 5.1. Dlaczego w przedszkolach trzeba uczyć dzieci odróżniania dobra od zła?; 5.2. Jak kształtować u dzieci zdolność do odróżniania dobra od zła. Wyniki badań nad skutecznością edukacyjną metody Baśnie sposobem pomagania dzieciom odróżnić dobro od zła; 5.3.Jak stosować metodę Baśnie sposobem pomagania dzieciom odróżnić dobro od zła w domu i w przedszkolu; 5.4. Jak rozwijać u dzieci naturalną skłonność do spełniania dobrych uczynków i przypodobania się dorosłym; 5.5. Cele i treść kształcenia: pomaganie dzieciom odróżniać dobro od zła oraz rozwijanie naturalnej skłonności do spełniania dobrych uczynków i oczekiwań; 6. Wychowanie społeczne dzieci. Kształtowanie empatii, życzliwego nastawienia do innych i ważnych umiejętności społecznych - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 6.1. Wychowanie społeczne dzieci: ważniejsze prawidłowości psychologiczne i pedagogiczne; 6.2. Nowy wymiar wychowania społecznego: korzyści wychowawcze z zajęć prowadzonych przez małych nauczycieli oraz zajęć prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego; 6.3. Cele i treści wychowania społecznego wraz z opisami zajęć i zabaw z dziećmi, które sprzyjają ich realizacji w domu oraz w przedszkolu; 7. Dbać o rozwój mowy. Wspomaganie dzieci w dłuższych i logicznych wypowiedziach oraz korygowanie ewentualnych zaburzeń mowy 136 opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska 7.1. Krótko o konieczności korygowania zaburzeń mowy u dzieci; 7.2. Co wynika ze związków rozwoju mowy i myślenia. O obowiązku wdrażania dzieci do formułowania dłuższych i logicznych wypowiedzi 7.3. Cele i treści kształcenia oraz opisy zajęć i zabaw z dziećmi sprzyjające rozwijaniu ich mowy i porozumiewania się w domu oraz w przedszkolu; 8. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności umysłowych, przydatnych do poznawania siebie, otoczenia i sprostania oczekiwaniom szkolnym - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńską 8.1. Co sprzyja, a co przeszkadza dzieciom w kształtowaniu czynności umysłowych; 8.2. Intensywne wspieranie dzieci w coraz precyzyjniejszym klasyfikowaniu: podstawy psychologiczne i pedagogiczne; 8.3. Psychologiczne i pedagogiczne podstawy intensywnego wspierania dzieci w wi¹zaniu przyczyny ze skutkiem i przewidywaniu, co się zdarzyć może; 8.4. Jak łączenie przyczyny ze skutkiem wtapia się w operacyjne rozumowanie o zmianach odwracalnych, nieodwracalnych i częściowo odwracalnych; 8.5. Treści kształcenia oraz opisy zajęć i zabaw wspierających dzieci w coraz precyzyjniejszej klasyfikacji, umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem i przewidywania, co się zdarzyć może; 9. Kształtowanie u dzieci umiejętności samoobsługowych, wdrażanie do dbania o higienę i ład w otoczeniu - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńską i E. Zielińska 9.1. Czego oczekuje się od starszych przedszkolaków. Co sprzyja, a co utrudnia nabywanie ważnych życiowo umiejętności; 9.2. Problemy z dziećmi siejącymi bałagan. Jak zmienią ich zwyczaje na lepsze; 9.3. Metoda sprawdzania stopnia opanowania czynności samoobsługowych dzieci. Dlaczego starsze przedszkolaki mogą pomagać młodszym dzieciom w opanowaniu tych czynności; 9.4. Treści kształcenia: wdrażanie starszych przedszkolaków do umiejętności samoobsługowych, do dbania o higienę i utrzymywania ładu w swoim otoczeniu; 10. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznych dzieci, w tym sprawności manualnej i zdolności panowania nad własną aktywnością ruchową - opracowała E. Zielińska; 10.1. Złoty okres rozwijania sprawności ruchowej dzieci i zgubne skutki niezaspokojenia potrzeby ruchu u starszych przedszkolaków; 10.2.Wa¿ne ustalenia dotyczące rozwoju sprawności ruchowej starszych przedszkolaków; 10.3. Konieczność lepszego dbania o zdrowie starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu. Normy dotyczące wzrostu i wagi dzieci; 10.4.Nauczycielska diagnoza ustalania sprawności ruchowej dzieci: krótka charakterystyka zadania diagnostycznego Tor przeszkód, interpretacje i wnioski pedagogiczne; 10.5.Treœci kształcenia i opisy zajęć i zabaw sprzyjających uzyskaniu lepszych efektów w wychowaniu zdrowotnym, kształtowaniu sprawności ruchowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej starszych przedszkolaków; 11. Wdrażanie starszych przedszkolaków do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych - opracowała E. Zielińska; 11.1. Na jakie niebezpieczeństwa obecnie jest narażone dziecko?; 11.2. Prawidłowości pedagogiczne i psychologiczne wdrażania dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych; 11.3. Treści kształcenia oraz opisy zajęć i zabaw pomagających dzieciom rozwijać umiejętności społeczne, unikać zagrożeń i wdrażając je do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych; 12. Wychowanie starszych przedszkolaków przez sztukę w domu i w przedszkolu; opracowała E. Zielińska; 12.1. Krótko o nowych wymiarach wychowania przez sztukę; 12.2.Dziecko widzem i aktorem. Podstawy psychologiczne i pedagogiczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 12.3. Muzyka i śpiew, pląsy i taniec w edukacji dzieci. Podstawy psychologiczne i pedagogiczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęcia z dziećmi; 12.4. Działalność plastyczna dzieci w przedszkolu i w domu. Podstawy psychologiczne i pedagogiczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęcia z dziećmi; 13. Edukacja techniczna starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu - opracował J.A. Jelinek; 13.1. Krótko o rozwijaniu uzdolnień technicznych i o celach edukacji technicznej starszych przedszkolaków; 13.2.Zabawy konstrukcyjne w domu i w przedszkolu: podstawy psychologiczne i pedagogiczne, treści kształcenia i opisy zajęć z dziećmi; 13.3. Majsterkowanie i kształtowanie wiedzy technicznej w domu i w przedszkolu: podstawy psychologiczne i pedagogiczne, treści kształcenia i wzorce zajęć z dziećmi; 14. Edukacja przyrodnicza starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu - opracował - J.A. Jelinek; 14.1. O konieczności dopasowania edukacji przyrodniczej do rozumowania i uczenia się dzieci oraz o specyfice prowadzenia zajęć w przedszkolu i w domu; 14.2.Właciwości ziemi, wody i ognia: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.3. Zjawiska pogodowe: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.4. Rośliny: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.5. Zwierzęta: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.6.Człowiek: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.7. Ekologia: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.8. Kosmos: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 15. Wielostronne kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania starszych przedszkolaków - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; 15.1. Kształtowanie umiejętności czytania i pisania: co jest realizowane w przedszkolu, a co w pierwszym roku szkolnego nauczania; 15.2.Przybliżanie dzieciom sensu kodowania informacji. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.3. Rozbudzanie u dzieci zainteresowań książka i głośnym czytaniem. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.4. Rozwijanie pętli fonologicznej ze szczególnym uwzględnieniem słuchu fonematycznego oraz spostrzegawczości i pamięci wzrokowej u przedszkolaków. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.5. Dominacja stronna a nabywanie umiejętności czytania i pisania. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.6. Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej potrzebnej do nauki pisania. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.7. Współpraca z rodzicami w zakresie przygotowania dziecka do nauki czytania i pisania w szkole; 16. Wspomaganie rozwoju umysłowego starszych przedszkolaków wraz z ich edukacją matematyczną - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 16.1. Czego wymaga się od dzieci w szkole? Jakie są przyczyny niepowodzeń w nauce matematyki? O co trzeba dbać w przedszkolu, aby ich uniknąć ?; 16.2. Zasadność łączenia edukacji matematycznej ze wspomaganiem dzieci w rozwoju umysłowym; 16.3. Kształtowanie orientacji przestrzennej starszych przedszkolaków. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia, zabawy, ćwiczenia i sytuacje zadaniowe; 16.4. Kształtowanie umiejętności liczenia i rachowania u starszych przedszkolaków. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje zajęć z dziećmi; 16.5. Przygotowanie dzieci do rozumienia pojęć liczbowych kształtowanych w szkole. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 16.6. Kształtowanie rozumienia sensu pomiaru długości, pojemności, ciężaru (masy) i czasu. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 16.7. Rozwijanie u dzieci intuicji geometrycznych. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 16.8. Zastosowanie umiejętności matematycznych w sytuacjach życiowych i wdrażanie dzieci do rozwiązywania zadań z treścią. Podstawy merytoryczne, cele i treści kszta³cenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 17. Wychowanie rodzinne i obywatelskie rozszerzone o zgodne współżycie w jednoczącej się Europie oraz przybliżanie dzieciom małej, domowej ekonomii. Cele i treści kształcenia oraz sposoby ich realizacji - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; Część 3: Niektóre problemy przygotowania dzieci do podjęcia nauki w szkole; 18. Dbałość o pozytywny wizerunek szkoły w celu lepszego przygotowania dzieci do pełnienia roli ucznia - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska 19. Rozsądnie i merytorycznie o obniżeniu obowiązku rozpoczynania nauki szkolnej oraz odroczeniu obowiązku szkolnego niektórych dzieci - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; 20. Bibliografia - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska. [JK]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Domowa)
Na okładce: Edukacja domowa dla początkujących: poradnik, aktualne przepisy, wymagane dokumenty.
Bibliografia, netografia.
Książka Droga w nieznane?? Edukacja domowa dla początkujących powstała z myślą o osobach szukających alternatywnego sposobu realizacji obowiązku szkolnego poza szkołą stacjonarną. To doskonała pozycja skierowana do wszystkich, którzy stoją przed decyzją wejścia na ścieżkę edukacji domowej, do tych, którzy stawiają w niej pierwsze kroki oraz do tych, którzy posiadają w niej wieloletnie doświadczenie. Wychodząc z założenia, że najlepiej jest uczyć na przykładach, czytelnicy poznają, jak ta forma edukacji wygląda z perspektywy rodziny. Autorka dzieli się z czytelnikami swoim doświadczeniem jako mama trójki dzieci uczących się w edukacji domowej oraz przybliża im obraz szkoły przyjaznej edukacji domowej na przykładzie Szkół Benedykta. Prosty, lecz elegancki język sprawia, że czytelnik błyskawicznie przenosi się z przyjemnością w świat pozbawiony klasówek, sprawdzianów, stresujących odpowiedzi oraz problemów społecznych z rówieśnikami. Czy edukacja domowa jest faktycznie drogą w nieznane? Przeczytaj i przekonaj się sam.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [151].
Zabawa jest podstawą efektywnej nauki i rozwoju. Sprawdź, dlaczego dzieci powinny bawić się jak najwięcej! Nauka przez zabawę jest naturalnym procesem dla każdego dziecka. Autor podkreśla, że dziecięca zabawa musi być przez dorosłych szanowana i traktowana poważnie i nigdy nie należy umniejszać jej znaczenia. O ile to możliwe, nie powinna być też przerywana, a maluchom warto stworzyć odpowiednie warunki, aby mogły w pełni wykorzystać drzemiący w nich potencjał. Bo to właśnie podczas zabawy młody człowiek chce poznawać świat i czuje się spełniony. Andre Stern nigdy nie chodził do szkoły, dlatego w książce dzieli się wspomnieniami, jak zdobywał wiedzę właśnie przez zabawę. Brak sztywnego systemu edukacji pozwolił mu w późniejszym życiu zostać kompozytorem i władać pięcioma językami. Z tej książki dowiesz się, dlaczego: * spontanicznej zabawie należy się szacunek, * zabawa daje dziecku głębokie poczucie spełnienia, * nauka jest naturalnym procesem połączonym z zabawą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Tara Westover urodziła się w górach Idaho, w rodzinie mormonów. Po raz pierwszy przekroczyła próg szkoły w wieku siedemnastu lat. Publiczna edukacja była jedną z wielu rzeczy, w stosunku do których był sceptyczny jej fanatycznie religijny ojciec. Gdy w domu rodzinnym pojawiła się przemoc, nie było nikogo, kto mógłby zainterweniować. Punktem zwrotnym dla dziewczyny okazał się moment, kiedy jeden z braci dostał się do college’u. Tara postanowiła pójść w jego ślady. Pragnienie wiedzy zmieniło jej życie, zaprowadziło za ocean i na inny kontynent, na Harvard i Cambridge. Dopiero wtedy zaczęła się zastanawiać, czy nie wyjechała zbyt daleko i czy istnieje jeszcze dla niej droga powrotna do domu. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111(73)-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chatka w sercu lasu / Anna Włodarkiewicz ; ilustrowała Kasia Piątek. - Wydanie I. - Białystok : Świetlik, 2023. - 236, [4] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Gaja z Gajówki / Anna Włodarkiewicz ; 1)
Kontynuowany w: Zagadka opuszczonej wsi
Stanowi część cyklu. Część 2 pt.: Zagadka opuszczonej wsi.
Poznajcie Gaję, dziewczynkę, która mieszka w samym sercu lasu! Gaja ma siedem lat i właśnie zaczyna pierwszą klasę. Jej życie bardzo różni się od życia jej rówieśników. Dziewczynka mieszka w leśniczówce i rozpoczęła edukację domową. Nauczycielami Gai są rodzice, którzy wymyślają najlepsze lekcje na świecie! To dzięki nim dziewczynka wie, gdzie jest Skandynawia, kim jest Hans Christian Andersen i jak zbudować karmnik dla ptaków. Taka szkoła może być naprawdę przyjemna! Ale Gaja nade wszystko pragnie mieć przyjaciół, o których nie tak łatwo w oddalonym od miasta lesie. Dziewczynka czerpie radość z codziennych chwil spędzanych wspólnie z rodzicami w cudownym leśnym zakątku, w którym również nie brakuje przygód! Okazuje się, że nawet w spokojnym lesie niespodziewanie mogą zjawić się złodzieje drzew, leśniczówką może wstrząsnąć potężny orkan, a opuszczony wiejski cmentarzyk może stać się scenerią strasznych historii o duchach! Choć Gai zdarza się tracić nadzieję na zdobycie prawdziwych przyjaciół, jesienią jej ukochana Gajówka coraz częściej rozbrzmiewa gwarem i śmiechem. „Gaja z Gajówki” autorstwa Anny Włodarkiewicz („Misiu, wróć”, „Lato Toli”) z ilustracjami Katarzyny Piątek to pełna humoru, urocza opowieść o pewnej piegowatej dziewczynce, która pokaże młodym czytelnikom proste i z pewnością nienudne życie wśród natury, wypełnione miłością i przyjaźnią. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Po/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zagadka opuszczonej wsi / Anna Włodarkiewcz ; ilustrowała Kasia Piątek. - Wydanie I. - Białystok : Świetlik, 2024. - 252, [4] strony : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
(Gaja z Gajówki / Anna Włodarkiewicz ; 2)
Stanowi kontynuację: Chatka w sercu lasu
Stanowi część cyklu. Częsć 1 pt.: Chatka w sercu lasu.
Gaja i Ignacy planują wspólnie rozwiązać zagadkę opuszczonej wsi. Pomaga im w tym tata chłopca, a z czasem w sprawę angażują się nawet prawdziwi archeologowie! Czy to możliwe, aby na terenie wioski pojawiał się duch jednego z mieszkańców? Skąd w szafie wziął się pewien zagadkowy list? I co ma wspólnego z opuszczoną wsią? Gaja rozpocznie śledztwo i poczuje się jak prawdziwa detektywka i archeolożka w jednym!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Po/II (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej