Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(6)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(1)
Autor
Szczepanik Renata
(2)
Czerniawska Olga (1930- )
(1)
Florkiewicz Violetta
(1)
Gilroy Andrea (1949- )
(1)
Kluge Rolf-Dieter
(1)
Miązek Dorota
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Sobczyński Sebastian
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Wójcicka Joanna
(1)
Świderska Małgorzata (filolog)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Arteterapeuci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko z ADHD
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dzieci
(1)
Dziewczęta
(1)
Funkcjonariusze publiczni
(1)
Gerontologia
(1)
Grafomotoryka
(1)
Kobieta
(1)
Lateralizacja
(1)
Leczenie sztuką
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Ludzie starzy
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna oparta na dowodach naukowych
(1)
Metody nauczania
(1)
Młodzież z ADHD
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauka pisania
(1)
Opieka
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika miejsca
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Procedura "Niebieskie Karty"
(1)
Przestępczość
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Sieroctwo społeczne
(1)
Socjoterapia
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Streetworking
(1)
System wartości
(1)
Służba więzienna
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem skryptu jest nakreślenie właściwego kierunku pracy z uczniami o różnych dysfunkcjach rozwojowych i pomoc w realizacji procesu terapeutycznego. Nacisk położony jest na najczęściej spotykane zaburzenia, które wpływają niekorzystnie na proces zdobywania umiejętności szkolnych: opóźnienia i zaburzenia percepcji wzrokowej, opóźnienia i zaburzenia percepcji słuchowej, zaburzenia procesu lateralizacji, deficyt pamięciowy, deficyt uwagi powiązany z nadmierną ruchliwością, opóźnienia i zaburzenia mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 224-[247].
SPIS TREŚCI: Wstęp 1. EBP:: zasady, proces, strategia i dowody 2. Niepokój, upoważnienie i strategia 3. Rozwój wytycznych w arteterapii. 4. Audyt w arteterapii:: kultura i proces 5. Debata metodologiczna 5. Pozyskiwanie dowodów naukowych za pomocą badań jakościowych 6. Pozyskiwanie dowodów naukowych za pomocą badań ilościowych 7. Baza dowodów naukowych w pracy arteterapeutycznej z dorosłymi 8. Baza dowodów naukowych w arteterapii dzieci i młodzieży Posłowie Aneksy Bibliografia
Na spotkaniach arteterapeutów, konferencjach i seminariach pojawiają się te same pytanie i dyskusje - jak opisywać to, co robimy, jak i dlaczego prowadzić badania, jak przekonać innych, że to, co robimy, jest skuteczne. Brak odpowiedzi na te podstawowe dla każdej dyscypliny pytania, prowadzi do wielu nieporozumień, czym jest arteterapia i dla kogo powinna być przeznaczona, a młoda ciągle jeszcze arteterapia w Polsce rodzi się w bólach i braku zrozumienia ze strony innych specjalistów. Książka ta niewątpliwie stanie się idealnym podręcznikiem dla tych, którzy na poważnie chcą zacząć budować zręby polskiej arteterapii, pokazać jej specyfikę oraz skuteczność.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821(091) (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
SPIS TREŚCI: ROZDZIAŁ I: INSTYTUCJONALNY SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA SIEROCTWU SPOŁECZNEMU: 1. Transpozycja wychowania instytucjonalnego w świetle analizy porównawczej instytucji totalnej i symbolicznej, 2. Inteligencja, motywacja do nauki i lęk szkolny u wychowanków pogotowia opiekuńczego i domu dziecka, 3. Cóż znaczy (dla mnie) dzisiaj być rodzicem zastępczym? Próba autonarracji, 4. Społeczno-prawne ramy funkcjonowania placówek wsparcia dziennego, 5. Miejsce ośrodków wsparcia dziennego w systemie pomocy dzieciom zagrożonym społecznie ; ROZDZIAŁ II: ZAPOBIEGANIE NIEDOSTOSOWANIU SPOŁECZNEMU I PRZESTĘPCZOŚCI. 1. Rodzinne domy terapeutyczne w systemie profilaktyki przestępczości nieletnich, 2. Zasada podmiotowości w pedagogicznych działaniach profilaktycznych i pomocowych, 3. Streetworking - odpowiedź na potrzeby "dzieci ulicy". Alternatywa czy uzupełnienie tradycyjnego systemu opieki i wychowania? 4. Predyspozychje wychowawcze osób realizujących zadania z zakresu profilaktyki w szkole, 5. Szkoła wobec ucznia z ADHD. "Profesjonalny" proceder wzmacniania wykluczenia społecznego, 6. Socjoterapia. Idea i praktyka, 7. Placówki opiekuńczo-wychowawcze i resocjalizacyjne. Pomoc czy nadużycie? 8. Zachowania manipulacyjne wychowanków instytucji o charakterze resocjalizacyjnym, 9. Status społeczno-zawodowy funkcjonariusza Służby Więziennej w Polsce ; ROZDZIAŁ III: WSPARCIE INSTYTUCJONALNE OSÓB DOROSŁYCH. 1. Wokół pedagogiki miejsca, 2. Dom pomocy społecznej jako instytucja totalna, 3. Instytucjonalne formy opieki i wsparcia osób starszych w wybranych krajach Europy, 4. Doświadczenie zmiany społecznej w życiu człowieka starego, 5. Wsparcie społeczne i pomoc osobom starszym, 6. Zapotrzebowanie na zmiany w instytucjach wspierających, czyli: "żeby mój szef nie przeszkadzał mi w pracy", 7. Zjawisko wypalenia zawodowego pracowników domu pomocy społecznej, 8. Niebieska Karta w prawno-społecznym systemie przeciwdziałania przemocy w rodzinie, 9. Walka o każdy dzień - czyli o "wsparciu" niepełnosprawnych w ramach pseudointegracji, 10. Psychoedukacja jako forma wspierania rozwoju osobowości człowieka dorosłego.
Opieka i wychowanie instytucjonalne zmienia się we wszystkich sferach swojego funkcjonowania. Jakie są formalno-prawne przeobrażenia współczesnych instytucji opiekuńczo-wychowawczych? Jakim zmianom podlegają wewnętrzne struktury placówek? W jakim kierunku podążają te zmiany? Jakie przemiany dokonały się w zakresie funkcji realizowanych przez współczesne instytucje? Jaki wpływ ma opieka i wychowanie instytucjonalne na wzmacnianie mechanizmu wykluczenia społecznego? Jakie są problemy osób objętych pomocą i oddziaływaniem instytucji opiekuńczo-wychowawczych: dzieci, młodzież, dorosłych, seniorów. Na te - i wiele innych pytań - próbują odpowiedzieć autorzy poszczególnych artykułów stanowiących zawartość niniejszego opracowania. Poruszane w książce zagadnienia wybiegają daleko poza obszar poszukiwań jedynie pedagogicznych i stanowią przedmiot rozważań prawników, kryminologów, socjologów, psychologów i pracowników socjalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej