Zespół ADHD
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(33)
Forma i typ
Książki
(30)
Poradniki i przewodniki
(19)
Proza
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Dostępność
dostępne
(25)
wypożyczone
(11)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(24)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(9)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
(2)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(1)
Autor
Arcelus Jon
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Munden Alison
(2)
Niegowska-Drachal Elżbieta
(2)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Atwood Tony (1952- )
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Bernau Sabine
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Chmielewska Aleksandra (1993- )
(1)
Chrzanowska Beata
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Creed Liam
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czekański Marek (1948- )
(1)
Douglas Jo (1950- )
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Florkiewicz Violetta
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Gertych Anita
(1)
Głowacki Łukasz
(1)
Hallowell Edward M
(1)
Hay Louise L. (1926-2017)
(1)
Hermanns Gabriele (1964- )
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jerzak Marta
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
Kendall Philip C
(1)
Kleszcz Ewa (tłumacz)
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Krop Józef J. (1944- )
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Kłosowska Honorata
(1)
Labiś Magdalena
(1)
Lipińska-Lokś Jolanta
(1)
Mangrum Charles T. (1938- )
(1)
Mosetter Kurt
(1)
Mosetter Reiner
(1)
Neuhaus Cordula (1951- )
(1)
O'Regan Fintan J. (1960- )
(1)
Opala-Wnuk Koryna
(1)
Ostrowska Agnieszka (ilustrator)
(1)
Pflumio Ola
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(1)
Piszczek Maria
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Portmann Rosemarie
(1)
Przepióra Małgorzata
(1)
Puławski Krzysztof
(1)
Rarisch Ines (1964- )
(1)
Ratey John J. (1948- )
(1)
Rosier Tamara (1968- )
(1)
Sanfelippo Ana (1982- )
(1)
Schulz Mona Lisa
(1)
Skotnicka Magdalena
(1)
Skórczyńska Małgorzata
(1)
Spohrer Kate E
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Strichart Stephen S. (1939- )
(1)
Szymanderska Urszula
(1)
Thompson Jenny
(1)
Wajs Andrzej
(1)
Waliś Robert
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Wierzbowska Lucyna
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Winczura Barbara (1969-)
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Wolff Robert R
(1)
Zaorska Marzenna (1960-)
(1)
Ściepko Dorota
(1)
Światowska Aleksandra
(1)
Święcicka Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Rodzice
(8)
Nauczyciele
(5)
0-5 lat
(4)
6-8 lat
(4)
Dzieci
(4)
Lekarze
(3)
Terapeuci
(2)
Nauczanie początkowe
(1)
Przedszkola
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Kobieta
(4274)
Rodzina
(2504)
Relacje międzyludzkie
(2258)
Tajemnica
(2102)
Przyjaźń
(2011)
Zespół ADHD
(-)
Miłość
(1962)
Zabójstwo
(1464)
II wojna światowa (1939-1945)
(1271)
Śledztwo i dochodzenie
(1216)
Relacja romantyczna
(1214)
Małżeństwo
(1122)
Trudne sytuacje życiowe
(1023)
Dzieci
(976)
Rodzeństwo
(944)
Uczucia
(921)
Nastolatki
(917)
Magia
(872)
Sekrety rodzinne
(815)
Życie codzienne
(793)
Zwierzęta
(788)
Dziewczęta
(724)
Język angielski
(718)
Osoby zaginione
(690)
Policjanci
(680)
Matki i córki
(655)
Żydzi
(655)
Uprowadzenie
(587)
Literatura polska
(577)
Władcy
(573)
Pisarze polscy
(564)
Wybory życiowe
(562)
Język polski
(542)
Dziennikarze
(533)
Podróże
(521)
Arystokracja
(515)
Boże Narodzenie
(510)
Poszukiwania zaginionych
(507)
Zemsta
(486)
Przestępczość zorganizowana
(479)
Historia
(478)
Uczniowie
(477)
Język polski (przedmiot szkolny)
(466)
Psy
(453)
Wychowanie w rodzinie
(449)
Mężczyzna
(430)
Chłopcy
(426)
Zakochanie
(422)
Humor
(407)
Pisarze
(407)
Krainy i światy fikcyjne
(402)
Ojcowie i córki
(402)
Prywatni detektywi
(402)
Samorealizacja
(399)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(395)
Spisek
(389)
Ludzie a zwierzęta
(385)
Śmierć
(385)
Polacy za granicą
(381)
Obyczaje i zwyczaje
(380)
Seryjni zabójcy
(373)
Samotność
(367)
Władza
(364)
Zabójstwo seryjne
(360)
Koty
(351)
Język niemiecki
(348)
Wakacje
(342)
Ludzie bogaci
(340)
Polityka
(339)
Politycy
(338)
Wsie
(336)
Lekarze
(332)
Stworzenia fantastyczne
(323)
Zdrada
(319)
Zjawiska paranormalne
(317)
Dziadkowie i wnuki
(314)
Dojrzewanie
(311)
Wojna
(303)
Małe miasto
(291)
Wojsko
(289)
Zdrowe odżywianie
(289)
Kultura
(279)
Przeprowadzka
(279)
Przedsiębiorstwo
(276)
Marzenia
(270)
Psychologia dziecka
(270)
PRL
(269)
Śmierć bliskiej osoby
(268)
Wojna 1939-1945 r.
(265)
Szczęście
(261)
Terroryzm
(257)
Żołnierze
(254)
Holokaust
(253)
Macierzyństwo
(253)
Trauma
(252)
Młodzi dorośli
(251)
Aktorzy polscy
(250)
Szlachta
(250)
Spadek
(249)
Kłamstwo
(248)
Zdrada małżeńska
(248)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(15)
Opowiadania i nowele
(4)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Wydawnictwa popularne
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(20)
Psychologia
(17)
Edukacja i pedagogika
(14)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(SPEcjalne moce / Tracy Packiam Alloway)
Wiek 4+.
Ktoś zabrał karmę klasowego królika Śnieżka! Iga nie może się skupić na lekcji. Chce jak najszybciej rozwiązać tę tajemniczą sprawę. Czy użyje swoich SPEcjalnych mocy, żeby wytropić złodziejaszka? „SPEcjalne moce” to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami.[z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 150-153. Indeks.
Poradnik dla rodziców, nauczycieli, lekarzy i terapeutów prezentuje najnowszy stan wiedzy na temat ADHD. Zawiera obszerne wyjaśnienia wielu zagadnień i praktyczne rady dla rodziców, nauczycieli, pracowników opieki społecznej i innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z ADHD i ich rodzicami. Autorzy poświęcają dużą uwagę perspektywom takich dzieci i trudnościom, które mogą one w przyszłości napotkać. Książka zawiera również rozdział poświęcony ADHD u dorosłych, z roku na rok wzrasta bowiem wśród specjalistów przekonanie, że nadpobudliwość ruchowa może występować u pacjentów w każdym wieku. Książka będzie drogowskazem dla wszystkich, którzy starają się pomóc młodym ludziom z ADHD w pokonywaniu codziennych trudności i wskaże im właściwe źródła pomocy. Autorzy skupiają uwagę na sprawdzonych w praktyce, skutecznych metodach pomocy. Książka wskazuje dwa główne podejścia behawioralne, które w praktyce okazały się bardzo skuteczne:: analizę behawioralną i wzmocnienie pozytywne. Stosowanie tych technik oznacza bliską współpracę z rodzicami, szczególnie w czasie przeprowadzania wywiadu i wypytywania, co doprowadziło do niepożądanego zachowania. Rodzice są w pełni zaangażowani nie tylko w analizowanie zachowania swojego dziecka, ale też w poszukiwanie sposobów poradzenia sobie z takim zachowaniem. Autorzy starali się napisać książkę, która będzie służyć wszechstronną pomocą zarówno rodzicom, jak i specjalistom, i udało się im to osiągnąć.
Przedmowa 1. Co to jest ADHD? 2. Jakie są dzieci z ADHD? 3. Inne zaburzenia przypominające ADHD 4. Jak często występuje ADHD? 5. Przyczyny ADHD - wyjaśnienie ewolucyjne i biologiczne 6. Przyczyny ADHD-inne hipotezy 7. Metody diagnozowania ADHD 8. Lekarze i terapeuci 9. Terapia lekami 10. Psychoterapia 11. Dziecko z ADHD w szkole 12. Opieka i pomoc społeczna (w Wielkiej Brytanii) 13. Perspektywy dzieci z ADHD 14. ADHD u dorosłych Aneksy Bibliografia Indeks tematyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik - Bellona)
Bibliografia na stronach 150-153. Indeks.
Poradnik dla rodziców, nauczycieli, lekarzy i terapeutów prezentuje najnowszy stan wiedzy na temat ADHD. Zawiera obszerne wyjaśnienia wielu zagadnień i praktyczne rady dla rodziców, nauczycieli, pracowników opieki społecznej i innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z ADHD i ich rodzicami. Autorzy poświęcają dużą uwagę perspektywom takich dzieci i trudnościom, które mogą one w przyszłości napotkać. Książka zawiera również rozdział poświęcony ADHD u dorosłych, z roku na rok wzrasta bowiem wśród specjalistów przekonanie, że nadpobudliwość ruchowa może występować u pacjentów w każdym wieku. Książka będzie drogowskazem dla wszystkich, którzy starają się pomóc młodym ludziom z ADHD w pokonywaniu codziennych trudności i wskaże im właściwe źródła pomocy. Autorzy skupiają uwagę na sprawdzonych w praktyce, skutecznych metodach pomocy. Książka wskazuje dwa główne podejścia behawioralne, które w praktyce okazały się bardzo skuteczne:: analizę behawioralną i wzmocnienie pozytywne. Stosowanie tych technik oznacza bliską współpracę z rodzicami, szczególnie w czasie przeprowadzania wywiadu i wypytywania, co doprowadziło do niepożądanego zachowania. Rodzice są w pełni zaangażowani nie tylko w analizowanie zachowania swojego dziecka, ale też w poszukiwanie sposobów poradzenia sobie z takim zachowaniem. Autorzy starali się napisać książkę, która będzie służyć wszechstronną pomocą zarówno rodzicom, jak i specjalistom, i udało się im to osiągnąć.
Przedmowa 1. Co to jest ADHD? 2. Jakie są dzieci z ADHD? 3. Inne zaburzenia przypominające ADHD 4. Jak często występuje ADHD? 5. Przyczyny ADHD - wyjaśnienie ewolucyjne i biologiczne 6. Przyczyny ADHD-inne hipotezy 7. Metody diagnozowania ADHD 8. Lekarze i terapeuci 9. Terapia lekami 10. Psychoterapia 11. Dziecko z ADHD w szkole 12. Opieka i pomoc społeczna (w Wielkiej Brytanii) 13. Perspektywy dzieci z ADHD 14. ADHD u dorosłych Aneksy Bibliografia Indeks tematyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Alles über ADS bei Erwachsenen" 2005.
Bibliografia na stronie [238].
„Wiedza jest ważnym elementem terapii ADHD. Książka Sabine Bernau jest nie tylko praktyczna, ale i napisana z sercem przez kogoś, kto mierzył się z tą dysfunkcją przez wiele lat. Zawiera mnóstwo wskazówek i technik pokazujących, co można robić, by na co dzień lepiej radzić sobie z objawami ADHA. Lektura poradnika «ADHD u dorosłych» (ebook w formacie epub, kindle mobi) może okazać się ważnym krokiem do zrozumienia, czym jest to zaburzenie w dorosłym życiu” – dr n. med. Artur Kołakowski, psychiatra i psychoterapeuta Coraz więcej osób spostrzega siebie samych jako chorobliwie roztargnionych i ogarniętych wewnętrznym niepokojem. Wiele z nich, szukając źródła tego stanu, dowiaduje się z zaskoczeniem, że ma ADHD. Niektórzy rozpoznają własne objawy w zachowaniu swoich dzieci z ADHD i nagle zaczynają rozumieć, co było powodem ich cierpienia. Często też dorośli trafiają na terapię z powodu zaburzeń i chorób, które są wynikiem niezdiagnozowanego i niepoddanego terapii ADHD. Objawy ADHD nie znikają wraz z wejściem w dorosłość. Dzięki skutecznej terapii można jednak zmniejszyć ich dokuczliwość, a nawet sprawić, że staną się źródłem sukcesu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia dla Praktyków)
Indeksy.
SPIS TREŚCI: Część 1. PODSTAWOWE WIADOMOŚCI NA TEMAT ADHD 1. Określenie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej 2. Szerzej o typowych objawach ADHD 3. Rozpowszechnienie i przyczyny ADHD 4. Rodzina dziecka z ADHD 5. CV osoby z ADHD 6. Powikłania zespołu nadpobudliwości psychoruchowej Część 2. DIAGNOZA, LECZENIE, ZABURZENIA WSPÓŁISTNIEJĄCE 7. Diagnoza 8. Rola specjalistów w pracy z dzieckiem z ADHD 9. Leczenie farmakologiczne 10. Leczenie dietetyczne 11. ADHD a choroba tikowa 12. Problemy z zachowaniem 13. Dlaczego nie odnoszą sukcesu, czyli o specyficznych trudnościach szkolnych Część 3. PRAKTYCZNE PORADY, CZYLI PRZEPIS NA SUKCES 14. Okulary, czyli specyficzne strategie ukierunkowane na radzenie sobie z objawami ADHD 15. Odrabianie lekcji 16. Inne typowe problemy związane z objawami ADHD 17. Wydawanie poleceń 18. Bardzo ważna jest samoocena 19. Praca na pozytywach:: pochwały, nagrody, podkreślanie sukcesów, systemy żetonowe 20. Normy i zasady 21. Konsekwencje, czyli co robić, gdy dziecko łamie zasady 22. Obelgi, wyzwiska i inne słowa, które ranią 23. Wybuch, czyli jak poradzić sobie z nagłym pojawieniem się agresji impulsywnej 24. Nadpobudliwe dziecko w szkole
Praca adresowana głównie do rodziców dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej. Przekrojową wiedzę nt. ADHD ujęto w trzech grupach tematycznych: podstawowe wiadomości; diagnoza, leczenie, zaburzenia współistniejące; praktyczne porady. Omówiono m.in. typowe objawy i przyczyny ADHD, choroba tikowa, sytuację rodziny dziecka z ADHD, życie osoby z ADHD, powikłania zespołu, farmakoterapię, dietę, problemy z zachowaniem, specyficzne trudności szkolne i sytuację szkolną dziecka, strategie ukierunkowane na radzenie sobie z objawami ADHD, problem odrabiania lekcji, sposób wydawania poleceń, chwalenia i nagradzania dziecka, zasady obowiązujące w domu i konsekwencje ich łamania, radzenie sobie z wybuchami agresji dziecka. Ostatni rozdział skierowano do nauczycieli prezentując 13 zasad pracy z dzieckiem nadpobudliwym.
Proces leczenia zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi to równoczesna praca z dzieckiem, rodzicami i szkołą. Ważne jest zatem dostarczenie rodzicom i wychowawcom informacji o zaburzeniu dziecka, jego przyczynach, przebiegu i ewentualnych następstwach, a także - lub może przede wszystkim - o procesie terapii i ich własnym w nim udziale. Książka - napisana przez znakomity zespół, który od dawna zajmuje się dziećmi z ADHD i prowadzi właściwie jedyną specjalistyczną poradnię w Polsce - dostarcza uporządkowanej wiedzy na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego etiologii i mechanizmu powstawania. Tym samym uwalnia ona rodziców, przynajmniej w części, z poczucia winy i pozwala na zaprzestanie zadawania ciągłych pytań:: Co złego zrobiliśmy? i Jaki jest nasz udział w powstawaniu tego schorzenia?. Równocześnie jednak uświadamia, jak różnego rodzaju działania wychowawcze, często stosowane w dobrej wierze, mogą wzmacniać objawy zaburzenia, a także wskazuje, jak temu zapobiegać. Obok opisu stosowanych metod edukacyjnych, psychoterapeutycznych i farmakologicznych, zawiera także wiele cennych i praktycznych uwag, na przykład kiedy i jak chwalić dziecko oraz za co. Te praktyczne uwagi, które mają pomagać rodzicom w radzeniu sobie z trudem wychowania dzieci nadpobudliwych ruchowo i mających problemy z utrzymaniem uwagi, są jednocześnie na tyle ogólne, że mogą z nich skorzystać wszyscy rodzice przeżywający trudności wychowawcze lub po prostu niepewni, jak postępować z dziećmi. Autorzy dostarczają również informacji na temat objawów zespołu ADHD w dorosłym życiu. Lektura stwarza szansę, że rodzice dzieci nadpobudliwych psychoruchowo poczują się w pełni kompetentnymi i - parafrazując termin Winnicotta - wystarczająco dobrymi rodzicami. Dlatego książka ta jest tak ważna i potrzebna. z Przedmowy Prof. dr hab. n. med. Ireny Namysłowskiej (Konsultant Krajowy w dziedzinie Psychiatrii Dzieci i Młodzieży)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier ; cz. 3)
Hania jest pełna energii. Bieganie, huśtanie, wspinanie się na drzewa i drabinki to jest to, co lubi najbardziej. Jednak dziewczynka często działa szybciej niż myśli, przez co czasem wpada w kłopoty. Poza tym wokół Hani dzieją się dziwne rzeczy - różne przedmioty same spadają na podłogę, kredki znikają, a kapcie codziennie bawią się z nią w chowanego... "Żywe srebro" to bajka psychoedukacyjna, która wprowadza dzieci w świat rówieśnika z ADHD, pomaga poznać i zaakceptować inność. Może być wsparciem dla rodziców i nauczycieli w rozmowach na temat niepełnosprawności z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. [Stowarzyszenie Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych "Światełko", 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Poznać - zrozumieć - zaakceptować)
Niniejsza książka to krótkie kompendium wiedzy teoretycznej na temat ADHD – jego specyfiki, uwarunkowań, objawów i dynamiki rozwoju. Poza tym podane są tutaj sprawdzone oraz polecane przez fachowców (a także wypracowane przez samą Autorkę) sposoby radzenia sobie z trudnościami, jakie niesie wychowywanie dziecka nadpobudliwego w domu i w szkole. W książce znalazły się przykładowe scenariusze zajęć do wykorzystania w pracy z dziećmi nadpobudliwymi w młodszym wieku szkolnym. Stanowią one propozycję ćwiczeń do przepracowania w trakcie spotkań terapeutycznych. Mogą także stać się swoistą inspiracją do tworzenia własnego warsztatu pracy. Ponadto w opracowaniu zamieszczono scenariusze warsztatów kierowanych zarówno do rodziców dzieci nadpobudliwych, jak i ich nauczycieli.
Jest to krótkie kompendium wiedzy teoretycznej na temat ADHD - jego specyfiki, uwarunkowań, objawów i dynamiki rozwoju. Poza tym podane są tutaj sprawdzone oraz polecane sposoby radzenia sobie z trudnościami, jakie niesie wychowywanie dziecka nadpobudliwego w domu i w szkole. W książce znalazły się również przykładowe scenariusze zajęć do wykorzystania w pracy z dziećmi nadpobudliwymi w młodszym wieku szkolnym oraz scenariusz warsztatów kierowanych zarówno do rodziców, jak i nauczycieli. [Harmonia, 2011]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: 1. Czym jest ADHD 2. Dziecko z ADHD 3. Problemy rodziców dziecka z ADHD 4. Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami dziecka 5. Dorosły z ADHD 6. Diagnoza ADHD 7. Rodzaje oddziaływań terapeutycznych Aneks 1. Kryteria diagnostyczne ADHD wg DSM-IV Aneks 2. Kryteria diagnostyczne ADHD wg ICD-10
Oswoić ADHD. Przewodnik dla rodziców i nauczycieli dzieci nadpobudliwych psychoruchowo to jedna z pierwszych na naszym rynku książek o nadpobudliwości psychoruchowej, która uwzględnia polską specyfikę. Książka powstała w oparciu o wieloletnie doświadczenia Autorek w terapii i pracy z dziećmi z ADHD i zawiera, obok teorii, praktyczne wskazówki, jak postępować z dziećmi, które wiercą się na krześle, ciągle się ruszają, łatwo się rozpraszają, w sytuacjach życia codziennego - w szkole i w domu, w czasie zabawy i nauki. Książka Oswoić ADHD według anonsu Autorek kierowana jest do rodziców, ale uważam, że powinna być w biblioteczce każdego wychowawcy przedszkola i nauczyciela nauczania początkowego. Może być ona również przydatna rodzicom, których dzieci rozwijają się prawidłowo. Szereg propozycji wychowawczych podanych przez Autorki pomoże rodzicom lepiej zrozumieć własne dziecko i podnieść swoje kompetencje wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zbliżenia - Nasza Księgarnia)
Odkąd Liam Creed nauczył się chodzić, doprowadzał swoją rodzinę do rozpaczy. Impulsywny chłopiec z ADHD nie mógł się odnaleźć ani w domu, ani w szkole. Nauczyciele uznali go za przypadek beznadziejny i spisali na straty. Wtedy jednak Liam poznał Aero - pełnego energii szczeniaka, którego musiał okiełznać. Program szkolenia labradorów przez "trudne" dzieciaki dał początek niezwykłej przyjaźni i przeobraził życie nastolatka.Oto jego historia. Labradory zawsze chcą dobrze. Ale podobnie jak wielu ludzi - zwłaszcza piętnastolatków z ADHD - nie zawsze umieją wytrwać w swoim postanowieniu. Potrafią przeorać pazurami grządkę, kiedy nikt nie patrzy, lub zmienić elegancki skórzany but w mokrą miazgę. Powiedzmy sobie jasno: SZCZENIAKI TEŻ MAJĄ ADHD!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Po/IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Poruszana w książce problematyka jest obszerna i oparta o aktualne badania naukowe oraz obowiązującą literaturę przedmiotu. Może stanowić źródło wiedzy dla studentów pedagogiki, psychologii, fizjoterapii i medycyny. Opracowanie każdej jednostki chorobowej, zaburzenia czy niepełnosprawności ma wymiar holistyczny i utrzymane jest w duchu humanistycznym, w orientacji personalizmu. Na takie przedsięwzięcie wskazuje chociażby konstrukcja każdego rozdziału. Tytuły wszystkich tekstów rozpoczynają się od wyrażenia "Dziecko zů" po to, aby czytelnik zwrócił uwagę na osobę dziecka uwikłanego w proces diagnostyczno-terapeutyczny, nierzadko wiążący się z przeżywaniem lęku, cierpienia i poczuciem braku bezpieczeństwa. Publikacja powinna zainteresować pedagogów specjalnych, logopedów, rehabilitantów, terapeutów pracujących z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną, a także psychologów klinicznych, prowadzących psychoterapię z dziećmi i młodzieżą chorującą na rzadkie choroby genetyczne i deficyty rozwojowe. Zaciekawi ponadto rodziców i wychowawców dzieci cierpiące na te choroby oraz wyższe uczelnie pedagogiczne, psychologiczne, medyczne i pokrewne, jako źródło wiedzy dla studentów. [Impuls, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: 1. Rodzicielstwo ; 2. Rodzicielstwo pozytywne ; 3. Ustanawianie granic ; 4. Stres w rodzinie ; 5. Czy nasze dziecko jest nadaktywne? ; 6. Przyjmowanie posiłków ; 7. Sen naszego dziecka ; 8. Lęki i niepokoje ; 9. Nareszcie sucho.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Celem skryptu jest nakreślenie właściwego kierunku pracy z uczniami o różnych dysfunkcjach rozwojowych i pomoc w realizacji procesu terapeutycznego. Nacisk położony jest na najczęściej spotykane zaburzenia, które wpływają niekorzystnie na proces zdobywania umiejętności szkolnych: opóźnienia i zaburzenia percepcji wzrokowej, opóźnienia i zaburzenia percepcji słuchowej, zaburzenia procesu lateralizacji, deficyt pamięciowy, deficyt uwagi powiązany z nadmierną ruchliwością, opóźnienia i zaburzenia mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 385-387. Indeks.
Wstęp. Witamy w świecie ADHD, gdzie lądowania trzeba się uczyć w czasie lotu Część I. CO TO ZNACZY MIEĆ ADHD 1. Podstawowe fakty dotyczące ADHD — dla tych, którzy nie mogą przeczytać całej książki 2. Co oznacza ADHD 3. Siedem cech, które decydują o sukcesie przy ADHD 4. Pytania pomocne przy samoocenie ADHD u dorosłych — test kontrolny 5. Nie uważa, czy nie może uważać, czyli w czym tkwi problem? 6. Zło, choroba czy rodzaj umysłu? Od przesądów do naukowego podejścia do ADHD 7. Pragnienie osób z ADHD Część II. TRZY HISTORYJKI, KTÓRE TWORZĄ HISTORIĘ ADHD 8. Benevianowie, czyli o tym, jak diagnoza może zmienić nasze życie na lepsze, i to niezależnie od wieku 9. Joey — nie tylko ADHD 10. OBrienowie — rodzina z ADHD Część III DIAGNOZOWANIE ADHD 11. Kolejne fazy procesu diagnostycznego 12. QEEG i obrazowanie SPECT, czyli dwa rzadko stosowane, użyteczne typy badań 13. Jak powiedzieć dziecku, że ma ADHD? 14. Choroby towarzyszące ADHD 15. Choroba dwubiegunowa czy ADHD? 16. ADHD, problemy z czytaniem i dysleksja 17. Genetyka — czy jeśli sam mam ADHD, to moje dziecko również będzie je miało? I inne ciekawe pytania 18. Czy kształtujemy ADHD u naszych dzieci? 19. ADHD, uzależnienia i nowe wykorzystanie programu dwunastu kroków Część IV. JAK WYKORZYSTAĆ SIŁĘ, KTÓRĄ MAMY, I UNIKAĆ PUŁAPEK, CZYLI LECZENIE ADHD 20. Najlepsze metody leczenia ADHD 21. Klucz do leczenia ADHD, czyli poszukiwania ukrytych skarbów 22. Jak odnaleźć prawdziwy skarb, czyli pięć punktów, które prowadzą do prawdziwej radości 23. Jak odnaleźć ukryty skarb w warunkach szkolnych, czyli dobry przykład do naśladowania we wszystkich szkołach 24. Uwaga niebezpieczeństwo, czyli studia i ADHD 25. Żywienie i ADHD, czyli podstawa dobrego leczenia 26. Kwasy tłuszczowe omega-3 w terapii ADHD 27. Ćwiczenia, czyli wspaniały sposób na leczenie ADHD i wzmocnienie mózgu 28. Ważne ćwiczenia mózgu, które wspomagają koncentrację 29. Stymulacja móżdżku — szczególny rodzaj ćwiczeń fizycznych, z którego można skorzystać przy leczeniu ADHD 30. Leki, czyli parę dobrych rad 31. Jeśli lek, to jaki? 32. SPIN, czyli kręcenie się w kółko 33. SLIDE, czyli obsuwa 34. Ponownie o wojnie domowej, czyli ADHD w rodzinie 35. Jak przetrwać ból związany z ADHD 36. Jak uporać się z zaległościami, czyli jeden z głównych problemów ADHD 37. Zmartwienia i ADHD 38. Seks i ADHD 39. Najważniejsze rady Hallowella i Rateya dla dorosłych z ADHD 40. Jaki partner jest najlepszy dla osoby z ADHD? 41. Co można zrobić, jeśli nasz partner ma ADHD? 42. Zorganizować się wystarczająco dobrze, czyli podejście Hallowella 43. Na czym powinno opierać się leczenie Posłowie. Krótka bibliografia. Aneks. Indeks
Kontynuacja poprzedniej książki tych samych autorów, W świecie ADHD, którą uznano za pozycję klasyczną w swoim gatunku. Obaj uczeni, powołując się na najnowsze badania, słusznie zauważają, że nazwa zespół nadpobudliwości psychoruchowej nie najlepiej opisuje zadziwiającą umysłowość ludzi z ADHD. Przecież dysponują oni wieloma uzdolnieniami, są często bardzo inteligentni, oryginalni i pełni energii, tyle że nie zawsze potrafią nad nią zapanować. Książka Jak żyć z ADHD jest dopasowana do ich stylu poznawczego i możliwości koncentracji, dlatego powinna stanowić doskonałą lekturę dla nich samych i osób z nimi związanych. Najważniejsze poruszone w książce tematy dotyczą między innymi rodzinnego występowania ADHD, nowych procedur i badań diagnostycznych, związków ADHD z innymi chorobami, nowych leków i ich działania, innych form terapii związanych z dietą i ćwiczeniami fizycznymi, możliwości wykorzystania w leczeniu ADHD programu 12 Kroków Anonimowych Alkoholików.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opowiadania zamieszczone w tej książce zawierają elementy treningu autogenicznego i są prostą metodą odprężającą, która w krótkim czasie poprawia samopoczucie dzieci i przywraca im wewnętrzną równowagę. Z łatwością można je wykorzystać w przedszkolu jako pomoc w zaśnięciu czy uspokojeniu po ekscytujących zabawach. Również w pierwszych latach nauki w szkole te krótkie teksty mogą pomagać dzieciom w koncentracji i odpoczynku między zajęciami. Różnorodność tematów sprawia, że są one nie tylko okazją do odprężenia, ale także do przeżycia w ciekawy sposób ważnych wydarzeń w ciągu roku. [empik.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Reportaż)
Małą Martą chciał się zająć ksiądz egzorcysta. Na rodziców awanturującego się Piotrka sąsiedzi nasyłają policję i pomoc społeczną. Matka autystycznego Mateusza usłyszała, że powinna go oddać do ośrodka. Aleś rozładowuje energię, ścigając się na rowerze. Tamara ma ADHD i świadectwa z czerwonym paskiem. Nastoletni Kacper z zespołem Aspergera był gnębiony w szkole. Dzieci i młodzież z widoczną niepełnosprawnością wywołują w nas empatię. Sprawne i zdrowe, ale zachowujące się nietypowo - agresywne, nadpobudliwe lub nieprzestrzegające norm społecznych - wzbudzają gniew i oburzenie. Postrzegamy je jak niewychowane i niekulturalne, a ich rodzice są w naszych oczach złymi matkami i ojcami. Krzywdzące oceny, brak zrozumienia i pomocy oraz próby wtłoczenia na siłę w wyznaczone przez nas ramy „normalności” to codzienność moich bohaterek i bohaterów. „Ta książka nie jest źródłem wiedzy na temat ADHD i spektrum autyzmu. Nie zajmuję się w niej poszukiwaniem ich przyczyn, nie wskazuję najlepszych metod wychowawczych i terapii. To opowieść o dzieciach, ich rodzinach oraz o tym, jak z innością radzą sobie społeczeństwo, szkoła i instytucje.” Jacek Hołub
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 361-366.
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej jest jednym z najczęstszych zaburzeń wieku dziecięcego. Każdego dnia wielu nauczycieli, rodziców i dzieci boryka się z tym problemem, co potwierdza niniejsza książka. Jest ona oparta na wieloletnim doświadczeniu autorów, wybitnych specjalistów w zakresie indywidualnej i grupowej pracy z dziećmi z ADHD, prowadzących warsztaty dla ich rodziców oraz szkolenia dla nauczycieli. ADHD w szkole łączy cechy kompleksowego podręcznika i skutecznego poradnika. Autorzy prezentują aktualne informacje na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego typowe objawy oraz cechy odróżniające go od innych zaburzeń. W przejrzysty sposób oddzielają fakty od mitów i podpowiadają, jakie kroki należy podjąć, gdy zauważymy u dziecka pierwsze symptomy zaburzenia. Omawiają kwestie dotyczące akceptacji osoby z ADHD, funkcjonowania dzieci z tym zespołem w domu dziecka czy rolę szkolnego asystenta ucznia. Opisują wiele strategii pracy z dziećmi z ADHD, najpopularniejsze i najskuteczniejsze metody i narzędzia terapeutyczne oraz kryteria diagnostyczne. Proponują także program szkoleniowy dla nauczycieli, który z pewnością – podobnie jak wszystkie zawarte w książce rady i wskazówki – pomoże im osiągać coraz lepsze rezultaty w pracy z uczniami z ADHD. [Opis wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 201-236
SPIS TREŚCI: 1. Poznawanie dzieci 2. Modele zaburzeń okresu dzieciństwa 3. Kwestie związane z zaburzeniami dzieciństwa 4. Zaburzenia zachowania 5. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) 6. Zaburzenia lękowe 7. Depresja 8. Zaburzenia odżywiania 9. Opóźnienia w rozwoju psychicznym i upośledzenie uczenia się 10. Uogólnione zaburzenia rozwojowe 11. Zaburzenia tików i zaburzenia wydalania 12. Kwestie do rozważenia Literatura zalecana. Bibliografia. Indeksy
Książka jest aktualnym podręcznikiem na temat zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Przedstawia współczesne modele wyjaśniające powstawanie zaburzeń oraz stosowane obecnie kategorie diagnostyczne, dodatkowo ilustrowane opisami przypadków.Książka podzielona jest dwie części. Pierwsza, rozdziały 1-3, wprowadza czytelnika w dziedzinę psychopatologii rozwojowej, a część druga (rozdziały 4-12) szczegółowo omawia najnowsze badania nad poszczególnymi zaburzeniami oraz metody ich leczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 109-110.
SPIS TREŚCI: Trudności w uczeniu się ; Zastosowanie rysunku w psychoterapii ; Kinezjologia Edukacyjna ; Rodzaje terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strona 408-446 , Indeks.
SPIS TREŚCI: 1. Podstawy medycyny ekologicznej, 2. Ekologiczny gabinet lekarski, 3. Biologiczne zanieczyszczenia wziewne, 4. Środki chemiczne, 5. Pokarmy i odżywianie, 6. Postępowanie zapobiegawcze i lecznicze, 7. Szczegółowe informacje o wybranych schorzeniach, Dodatek. Procedury lecznicze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Kolejne rozdziały książki dotyczą różnych schorzeń oraz przybliżają przyczyny i objawy zaburzeń (np. zespołu nadpobudliwości psychoruchowej-ADHD, zaburzeń ze spektrum autystycznego, zespołu Aspergera, zaburzeń lękowych i obsesyjno-kompulsywnych, zaburzeń integracji sensorycznej, tików i zespołu Tourette'a, depresji, zaburzeń opozycyjno-buntowniczych, zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego), a także ich wzajemny wpływ na siebie i sposoby leczenia.
SPIS TREŚCI: Ogólne zasady diagnozowania ; Ogólne zasady terapii ; Zespół nadpobudliwości psychoruchowej ; Trudności w nauce ; Zaburzenia ze spektrum autystycznego ; Zespół Aspergera i jego leczenie ; Zaburzenia lękowe i obsesyjno-kompulsywne ; Zaburzenia integracji sensorycznej ; Tiki i zespół Tourette'a ; Depresja ; Depresja dwubiegunowa ; Zaburzenia opozycyjno-buntownicze ; Zaburzenia centralnego przetwarzania słuchowego ; Lekarstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej