Dziecko z ADHD
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(22)
Forma i typ
Książki
(21)
Poradniki i przewodniki
(10)
Proza
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
wypożyczone
(5)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(14)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(8)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
(2)
Autor
Arcelus Jon
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Munden Alison
(2)
Niegowska-Drachal Elżbieta
(2)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Atwood Tony (1952- )
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Chmielewska Aleksandra (1993- )
(1)
Chrzanowska Beata
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Creed Liam
(1)
Czapiga Alina
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Florkiewicz Violetta
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Gertych Anita
(1)
Hermanns Gabriele (1964- )
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jerzak Marta
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
Kendall Philip C
(1)
Kleszcz Ewa (tłumacz)
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Kłosowska Honorata
(1)
Lipińska-Lokś Jolanta
(1)
Mangrum Charles T. (1938- )
(1)
Mosetter Kurt
(1)
Mosetter Reiner
(1)
Neuhaus Cordula (1951- )
(1)
Ostrowska Agnieszka (ilustrator)
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(1)
Piszczek Maria
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Przepióra Małgorzata
(1)
Rarisch Ines (1964- )
(1)
Sanfelippo Ana (1982- )
(1)
Skotnicka Magdalena
(1)
Skórczyńska Małgorzata
(1)
Spohrer Kate E
(1)
Strichart Stephen S. (1939- )
(1)
Szymanderska Urszula
(1)
Wajs Andrzej
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Winczura Barbara (1969-)
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Wolff Robert R
(1)
Zaorska Marzenna (1960-)
(1)
Ściepko Dorota
(1)
Światowska Aleksandra
(1)
Święcicka Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Rodzice
(7)
Nauczyciele
(5)
0-5 lat
(4)
6-8 lat
(4)
Dzieci
(4)
Lekarze
(3)
Terapeuci
(2)
Nauczanie początkowe
(1)
Przedszkola
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Kobieta
(4276)
Rodzina
(2505)
Relacje międzyludzkie
(2259)
Tajemnica
(2103)
Przyjaźń
(2012)
Dziecko z ADHD
(-)
Miłość
(1964)
Zabójstwo
(1467)
II wojna światowa (1939-1945)
(1271)
Śledztwo i dochodzenie
(1216)
Relacja romantyczna
(1214)
Małżeństwo
(1126)
Trudne sytuacje życiowe
(1023)
Dzieci
(977)
Rodzeństwo
(944)
Uczucia
(922)
Nastolatki
(918)
Magia
(873)
Sekrety rodzinne
(815)
Życie codzienne
(793)
Zwierzęta
(788)
Dziewczęta
(725)
Język angielski
(718)
Osoby zaginione
(691)
Policjanci
(681)
Matki i córki
(655)
Żydzi
(655)
Uprowadzenie
(587)
Literatura polska
(577)
Władcy
(573)
Pisarze polscy
(564)
Wybory życiowe
(563)
Język polski
(542)
Dziennikarze
(534)
Podróże
(522)
Arystokracja
(515)
Boże Narodzenie
(510)
Poszukiwania zaginionych
(508)
Zemsta
(486)
Przestępczość zorganizowana
(479)
Historia
(478)
Uczniowie
(477)
Język polski (przedmiot szkolny)
(466)
Psy
(453)
Wychowanie w rodzinie
(449)
Mężczyzna
(430)
Chłopcy
(426)
Zakochanie
(422)
Pisarze
(408)
Humor
(407)
Krainy i światy fikcyjne
(403)
Ojcowie i córki
(402)
Prywatni detektywi
(402)
Samorealizacja
(399)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(395)
Spisek
(390)
Ludzie a zwierzęta
(386)
Śmierć
(385)
Polacy za granicą
(381)
Obyczaje i zwyczaje
(380)
Seryjni zabójcy
(373)
Samotność
(367)
Władza
(364)
Zabójstwo seryjne
(360)
Koty
(352)
Język niemiecki
(348)
Wakacje
(342)
Ludzie bogaci
(341)
Polityka
(339)
Politycy
(338)
Wsie
(337)
Lekarze
(333)
Stworzenia fantastyczne
(324)
Zdrada
(319)
Zjawiska paranormalne
(317)
Dziadkowie i wnuki
(314)
Dojrzewanie
(311)
Wojna
(303)
Małe miasto
(291)
Wojsko
(289)
Zdrowe odżywianie
(289)
Kultura
(279)
Przeprowadzka
(279)
Przedsiębiorstwo
(276)
Marzenia
(271)
Psychologia dziecka
(270)
PRL
(269)
Śmierć bliskiej osoby
(268)
Wojna 1939-1945 r.
(265)
Szczęście
(261)
Terroryzm
(257)
Macierzyństwo
(254)
Żołnierze
(254)
Holokaust
(253)
Trauma
(252)
Młodzi dorośli
(251)
Aktorzy polscy
(250)
Szlachta
(250)
Spadek
(249)
Zdrada małżeńska
(249)
Kłamstwo
(248)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Opowiadania i nowele
(4)
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(12)
Edukacja i pedagogika
(10)
Psychologia
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(SPEcjalne moce / Tracy Packiam Alloway)
Wiek 4+.
Ktoś zabrał karmę klasowego królika Śnieżka! Iga nie może się skupić na lekcji. Chce jak najszybciej rozwiązać tę tajemniczą sprawę. Czy użyje swoich SPEcjalnych mocy, żeby wytropić złodziejaszka? „SPEcjalne moce” to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami.[z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 150-153. Indeks.
Poradnik dla rodziców, nauczycieli, lekarzy i terapeutów prezentuje najnowszy stan wiedzy na temat ADHD. Zawiera obszerne wyjaśnienia wielu zagadnień i praktyczne rady dla rodziców, nauczycieli, pracowników opieki społecznej i innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z ADHD i ich rodzicami. Autorzy poświęcają dużą uwagę perspektywom takich dzieci i trudnościom, które mogą one w przyszłości napotkać. Książka zawiera również rozdział poświęcony ADHD u dorosłych, z roku na rok wzrasta bowiem wśród specjalistów przekonanie, że nadpobudliwość ruchowa może występować u pacjentów w każdym wieku. Książka będzie drogowskazem dla wszystkich, którzy starają się pomóc młodym ludziom z ADHD w pokonywaniu codziennych trudności i wskaże im właściwe źródła pomocy. Autorzy skupiają uwagę na sprawdzonych w praktyce, skutecznych metodach pomocy. Książka wskazuje dwa główne podejścia behawioralne, które w praktyce okazały się bardzo skuteczne:: analizę behawioralną i wzmocnienie pozytywne. Stosowanie tych technik oznacza bliską współpracę z rodzicami, szczególnie w czasie przeprowadzania wywiadu i wypytywania, co doprowadziło do niepożądanego zachowania. Rodzice są w pełni zaangażowani nie tylko w analizowanie zachowania swojego dziecka, ale też w poszukiwanie sposobów poradzenia sobie z takim zachowaniem. Autorzy starali się napisać książkę, która będzie służyć wszechstronną pomocą zarówno rodzicom, jak i specjalistom, i udało się im to osiągnąć.
Przedmowa 1. Co to jest ADHD? 2. Jakie są dzieci z ADHD? 3. Inne zaburzenia przypominające ADHD 4. Jak często występuje ADHD? 5. Przyczyny ADHD - wyjaśnienie ewolucyjne i biologiczne 6. Przyczyny ADHD-inne hipotezy 7. Metody diagnozowania ADHD 8. Lekarze i terapeuci 9. Terapia lekami 10. Psychoterapia 11. Dziecko z ADHD w szkole 12. Opieka i pomoc społeczna (w Wielkiej Brytanii) 13. Perspektywy dzieci z ADHD 14. ADHD u dorosłych Aneksy Bibliografia Indeks tematyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik - Bellona)
Bibliografia na stronach 150-153. Indeks.
Poradnik dla rodziców, nauczycieli, lekarzy i terapeutów prezentuje najnowszy stan wiedzy na temat ADHD. Zawiera obszerne wyjaśnienia wielu zagadnień i praktyczne rady dla rodziców, nauczycieli, pracowników opieki społecznej i innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z ADHD i ich rodzicami. Autorzy poświęcają dużą uwagę perspektywom takich dzieci i trudnościom, które mogą one w przyszłości napotkać. Książka zawiera również rozdział poświęcony ADHD u dorosłych, z roku na rok wzrasta bowiem wśród specjalistów przekonanie, że nadpobudliwość ruchowa może występować u pacjentów w każdym wieku. Książka będzie drogowskazem dla wszystkich, którzy starają się pomóc młodym ludziom z ADHD w pokonywaniu codziennych trudności i wskaże im właściwe źródła pomocy. Autorzy skupiają uwagę na sprawdzonych w praktyce, skutecznych metodach pomocy. Książka wskazuje dwa główne podejścia behawioralne, które w praktyce okazały się bardzo skuteczne:: analizę behawioralną i wzmocnienie pozytywne. Stosowanie tych technik oznacza bliską współpracę z rodzicami, szczególnie w czasie przeprowadzania wywiadu i wypytywania, co doprowadziło do niepożądanego zachowania. Rodzice są w pełni zaangażowani nie tylko w analizowanie zachowania swojego dziecka, ale też w poszukiwanie sposobów poradzenia sobie z takim zachowaniem. Autorzy starali się napisać książkę, która będzie służyć wszechstronną pomocą zarówno rodzicom, jak i specjalistom, i udało się im to osiągnąć.
Przedmowa 1. Co to jest ADHD? 2. Jakie są dzieci z ADHD? 3. Inne zaburzenia przypominające ADHD 4. Jak często występuje ADHD? 5. Przyczyny ADHD - wyjaśnienie ewolucyjne i biologiczne 6. Przyczyny ADHD-inne hipotezy 7. Metody diagnozowania ADHD 8. Lekarze i terapeuci 9. Terapia lekami 10. Psychoterapia 11. Dziecko z ADHD w szkole 12. Opieka i pomoc społeczna (w Wielkiej Brytanii) 13. Perspektywy dzieci z ADHD 14. ADHD u dorosłych Aneksy Bibliografia Indeks tematyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia dla Praktyków)
Indeksy.
SPIS TREŚCI: Część 1. PODSTAWOWE WIADOMOŚCI NA TEMAT ADHD 1. Określenie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej 2. Szerzej o typowych objawach ADHD 3. Rozpowszechnienie i przyczyny ADHD 4. Rodzina dziecka z ADHD 5. CV osoby z ADHD 6. Powikłania zespołu nadpobudliwości psychoruchowej Część 2. DIAGNOZA, LECZENIE, ZABURZENIA WSPÓŁISTNIEJĄCE 7. Diagnoza 8. Rola specjalistów w pracy z dzieckiem z ADHD 9. Leczenie farmakologiczne 10. Leczenie dietetyczne 11. ADHD a choroba tikowa 12. Problemy z zachowaniem 13. Dlaczego nie odnoszą sukcesu, czyli o specyficznych trudnościach szkolnych Część 3. PRAKTYCZNE PORADY, CZYLI PRZEPIS NA SUKCES 14. Okulary, czyli specyficzne strategie ukierunkowane na radzenie sobie z objawami ADHD 15. Odrabianie lekcji 16. Inne typowe problemy związane z objawami ADHD 17. Wydawanie poleceń 18. Bardzo ważna jest samoocena 19. Praca na pozytywach:: pochwały, nagrody, podkreślanie sukcesów, systemy żetonowe 20. Normy i zasady 21. Konsekwencje, czyli co robić, gdy dziecko łamie zasady 22. Obelgi, wyzwiska i inne słowa, które ranią 23. Wybuch, czyli jak poradzić sobie z nagłym pojawieniem się agresji impulsywnej 24. Nadpobudliwe dziecko w szkole
Praca adresowana głównie do rodziców dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej. Przekrojową wiedzę nt. ADHD ujęto w trzech grupach tematycznych: podstawowe wiadomości; diagnoza, leczenie, zaburzenia współistniejące; praktyczne porady. Omówiono m.in. typowe objawy i przyczyny ADHD, choroba tikowa, sytuację rodziny dziecka z ADHD, życie osoby z ADHD, powikłania zespołu, farmakoterapię, dietę, problemy z zachowaniem, specyficzne trudności szkolne i sytuację szkolną dziecka, strategie ukierunkowane na radzenie sobie z objawami ADHD, problem odrabiania lekcji, sposób wydawania poleceń, chwalenia i nagradzania dziecka, zasady obowiązujące w domu i konsekwencje ich łamania, radzenie sobie z wybuchami agresji dziecka. Ostatni rozdział skierowano do nauczycieli prezentując 13 zasad pracy z dzieckiem nadpobudliwym.
Proces leczenia zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi to równoczesna praca z dzieckiem, rodzicami i szkołą. Ważne jest zatem dostarczenie rodzicom i wychowawcom informacji o zaburzeniu dziecka, jego przyczynach, przebiegu i ewentualnych następstwach, a także - lub może przede wszystkim - o procesie terapii i ich własnym w nim udziale. Książka - napisana przez znakomity zespół, który od dawna zajmuje się dziećmi z ADHD i prowadzi właściwie jedyną specjalistyczną poradnię w Polsce - dostarcza uporządkowanej wiedzy na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego etiologii i mechanizmu powstawania. Tym samym uwalnia ona rodziców, przynajmniej w części, z poczucia winy i pozwala na zaprzestanie zadawania ciągłych pytań:: Co złego zrobiliśmy? i Jaki jest nasz udział w powstawaniu tego schorzenia?. Równocześnie jednak uświadamia, jak różnego rodzaju działania wychowawcze, często stosowane w dobrej wierze, mogą wzmacniać objawy zaburzenia, a także wskazuje, jak temu zapobiegać. Obok opisu stosowanych metod edukacyjnych, psychoterapeutycznych i farmakologicznych, zawiera także wiele cennych i praktycznych uwag, na przykład kiedy i jak chwalić dziecko oraz za co. Te praktyczne uwagi, które mają pomagać rodzicom w radzeniu sobie z trudem wychowania dzieci nadpobudliwych ruchowo i mających problemy z utrzymaniem uwagi, są jednocześnie na tyle ogólne, że mogą z nich skorzystać wszyscy rodzice przeżywający trudności wychowawcze lub po prostu niepewni, jak postępować z dziećmi. Autorzy dostarczają również informacji na temat objawów zespołu ADHD w dorosłym życiu. Lektura stwarza szansę, że rodzice dzieci nadpobudliwych psychoruchowo poczują się w pełni kompetentnymi i - parafrazując termin Winnicotta - wystarczająco dobrymi rodzicami. Dlatego książka ta jest tak ważna i potrzebna. z Przedmowy Prof. dr hab. n. med. Ireny Namysłowskiej (Konsultant Krajowy w dziedzinie Psychiatrii Dzieci i Młodzieży)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier ; cz. 3)
Hania jest pełna energii. Bieganie, huśtanie, wspinanie się na drzewa i drabinki to jest to, co lubi najbardziej. Jednak dziewczynka często działa szybciej niż myśli, przez co czasem wpada w kłopoty. Poza tym wokół Hani dzieją się dziwne rzeczy - różne przedmioty same spadają na podłogę, kredki znikają, a kapcie codziennie bawią się z nią w chowanego... "Żywe srebro" to bajka psychoedukacyjna, która wprowadza dzieci w świat rówieśnika z ADHD, pomaga poznać i zaakceptować inność. Może być wsparciem dla rodziców i nauczycieli w rozmowach na temat niepełnosprawności z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. [Stowarzyszenie Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych "Światełko", 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Poznać - zrozumieć - zaakceptować)
Niniejsza książka to krótkie kompendium wiedzy teoretycznej na temat ADHD – jego specyfiki, uwarunkowań, objawów i dynamiki rozwoju. Poza tym podane są tutaj sprawdzone oraz polecane przez fachowców (a także wypracowane przez samą Autorkę) sposoby radzenia sobie z trudnościami, jakie niesie wychowywanie dziecka nadpobudliwego w domu i w szkole. W książce znalazły się przykładowe scenariusze zajęć do wykorzystania w pracy z dziećmi nadpobudliwymi w młodszym wieku szkolnym. Stanowią one propozycję ćwiczeń do przepracowania w trakcie spotkań terapeutycznych. Mogą także stać się swoistą inspiracją do tworzenia własnego warsztatu pracy. Ponadto w opracowaniu zamieszczono scenariusze warsztatów kierowanych zarówno do rodziców dzieci nadpobudliwych, jak i ich nauczycieli.
Jest to krótkie kompendium wiedzy teoretycznej na temat ADHD - jego specyfiki, uwarunkowań, objawów i dynamiki rozwoju. Poza tym podane są tutaj sprawdzone oraz polecane sposoby radzenia sobie z trudnościami, jakie niesie wychowywanie dziecka nadpobudliwego w domu i w szkole. W książce znalazły się również przykładowe scenariusze zajęć do wykorzystania w pracy z dziećmi nadpobudliwymi w młodszym wieku szkolnym oraz scenariusz warsztatów kierowanych zarówno do rodziców, jak i nauczycieli. [Harmonia, 2011]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: 1. Czym jest ADHD 2. Dziecko z ADHD 3. Problemy rodziców dziecka z ADHD 4. Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami dziecka 5. Dorosły z ADHD 6. Diagnoza ADHD 7. Rodzaje oddziaływań terapeutycznych Aneks 1. Kryteria diagnostyczne ADHD wg DSM-IV Aneks 2. Kryteria diagnostyczne ADHD wg ICD-10
Oswoić ADHD. Przewodnik dla rodziców i nauczycieli dzieci nadpobudliwych psychoruchowo to jedna z pierwszych na naszym rynku książek o nadpobudliwości psychoruchowej, która uwzględnia polską specyfikę. Książka powstała w oparciu o wieloletnie doświadczenia Autorek w terapii i pracy z dziećmi z ADHD i zawiera, obok teorii, praktyczne wskazówki, jak postępować z dziećmi, które wiercą się na krześle, ciągle się ruszają, łatwo się rozpraszają, w sytuacjach życia codziennego - w szkole i w domu, w czasie zabawy i nauki. Książka Oswoić ADHD według anonsu Autorek kierowana jest do rodziców, ale uważam, że powinna być w biblioteczce każdego wychowawcy przedszkola i nauczyciela nauczania początkowego. Może być ona również przydatna rodzicom, których dzieci rozwijają się prawidłowo. Szereg propozycji wychowawczych podanych przez Autorki pomoże rodzicom lepiej zrozumieć własne dziecko i podnieść swoje kompetencje wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zbliżenia - Nasza Księgarnia)
Odkąd Liam Creed nauczył się chodzić, doprowadzał swoją rodzinę do rozpaczy. Impulsywny chłopiec z ADHD nie mógł się odnaleźć ani w domu, ani w szkole. Nauczyciele uznali go za przypadek beznadziejny i spisali na straty. Wtedy jednak Liam poznał Aero - pełnego energii szczeniaka, którego musiał okiełznać. Program szkolenia labradorów przez "trudne" dzieciaki dał początek niezwykłej przyjaźni i przeobraził życie nastolatka.Oto jego historia. Labradory zawsze chcą dobrze. Ale podobnie jak wielu ludzi - zwłaszcza piętnastolatków z ADHD - nie zawsze umieją wytrwać w swoim postanowieniu. Potrafią przeorać pazurami grządkę, kiedy nikt nie patrzy, lub zmienić elegancki skórzany but w mokrą miazgę. Powiedzmy sobie jasno: SZCZENIAKI TEŻ MAJĄ ADHD!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Po/IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem skryptu jest nakreślenie właściwego kierunku pracy z uczniami o różnych dysfunkcjach rozwojowych i pomoc w realizacji procesu terapeutycznego. Nacisk położony jest na najczęściej spotykane zaburzenia, które wpływają niekorzystnie na proces zdobywania umiejętności szkolnych: opóźnienia i zaburzenia percepcji wzrokowej, opóźnienia i zaburzenia percepcji słuchowej, zaburzenia procesu lateralizacji, deficyt pamięciowy, deficyt uwagi powiązany z nadmierną ruchliwością, opóźnienia i zaburzenia mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opowiadania zamieszczone w tej książce zawierają elementy treningu autogenicznego i są prostą metodą odprężającą, która w krótkim czasie poprawia samopoczucie dzieci i przywraca im wewnętrzną równowagę. Z łatwością można je wykorzystać w przedszkolu jako pomoc w zaśnięciu czy uspokojeniu po ekscytujących zabawach. Również w pierwszych latach nauki w szkole te krótkie teksty mogą pomagać dzieciom w koncentracji i odpoczynku między zajęciami. Różnorodność tematów sprawia, że są one nie tylko okazją do odprężenia, ale także do przeżycia w ciekawy sposób ważnych wydarzeń w ciągu roku. [empik.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Reportaż)
Małą Martą chciał się zająć ksiądz egzorcysta. Na rodziców awanturującego się Piotrka sąsiedzi nasyłają policję i pomoc społeczną. Matka autystycznego Mateusza usłyszała, że powinna go oddać do ośrodka. Aleś rozładowuje energię, ścigając się na rowerze. Tamara ma ADHD i świadectwa z czerwonym paskiem. Nastoletni Kacper z zespołem Aspergera był gnębiony w szkole. Dzieci i młodzież z widoczną niepełnosprawnością wywołują w nas empatię. Sprawne i zdrowe, ale zachowujące się nietypowo - agresywne, nadpobudliwe lub nieprzestrzegające norm społecznych - wzbudzają gniew i oburzenie. Postrzegamy je jak niewychowane i niekulturalne, a ich rodzice są w naszych oczach złymi matkami i ojcami. Krzywdzące oceny, brak zrozumienia i pomocy oraz próby wtłoczenia na siłę w wyznaczone przez nas ramy „normalności” to codzienność moich bohaterek i bohaterów. „Ta książka nie jest źródłem wiedzy na temat ADHD i spektrum autyzmu. Nie zajmuję się w niej poszukiwaniem ich przyczyn, nie wskazuję najlepszych metod wychowawczych i terapii. To opowieść o dzieciach, ich rodzinach oraz o tym, jak z innością radzą sobie społeczeństwo, szkoła i instytucje.” Jacek Hołub
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 361-366.
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej jest jednym z najczęstszych zaburzeń wieku dziecięcego. Każdego dnia wielu nauczycieli, rodziców i dzieci boryka się z tym problemem, co potwierdza niniejsza książka. Jest ona oparta na wieloletnim doświadczeniu autorów, wybitnych specjalistów w zakresie indywidualnej i grupowej pracy z dziećmi z ADHD, prowadzących warsztaty dla ich rodziców oraz szkolenia dla nauczycieli. ADHD w szkole łączy cechy kompleksowego podręcznika i skutecznego poradnika. Autorzy prezentują aktualne informacje na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego typowe objawy oraz cechy odróżniające go od innych zaburzeń. W przejrzysty sposób oddzielają fakty od mitów i podpowiadają, jakie kroki należy podjąć, gdy zauważymy u dziecka pierwsze symptomy zaburzenia. Omawiają kwestie dotyczące akceptacji osoby z ADHD, funkcjonowania dzieci z tym zespołem w domu dziecka czy rolę szkolnego asystenta ucznia. Opisują wiele strategii pracy z dziećmi z ADHD, najpopularniejsze i najskuteczniejsze metody i narzędzia terapeutyczne oraz kryteria diagnostyczne. Proponują także program szkoleniowy dla nauczycieli, który z pewnością – podobnie jak wszystkie zawarte w książce rady i wskazówki – pomoże im osiągać coraz lepsze rezultaty w pracy z uczniami z ADHD. [Opis wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 201-236
SPIS TREŚCI: 1. Poznawanie dzieci 2. Modele zaburzeń okresu dzieciństwa 3. Kwestie związane z zaburzeniami dzieciństwa 4. Zaburzenia zachowania 5. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) 6. Zaburzenia lękowe 7. Depresja 8. Zaburzenia odżywiania 9. Opóźnienia w rozwoju psychicznym i upośledzenie uczenia się 10. Uogólnione zaburzenia rozwojowe 11. Zaburzenia tików i zaburzenia wydalania 12. Kwestie do rozważenia Literatura zalecana. Bibliografia. Indeksy
Książka jest aktualnym podręcznikiem na temat zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Przedstawia współczesne modele wyjaśniające powstawanie zaburzeń oraz stosowane obecnie kategorie diagnostyczne, dodatkowo ilustrowane opisami przypadków.Książka podzielona jest dwie części. Pierwsza, rozdziały 1-3, wprowadza czytelnika w dziedzinę psychopatologii rozwojowej, a część druga (rozdziały 4-12) szczegółowo omawia najnowsze badania nad poszczególnymi zaburzeniami oraz metody ich leczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 109-110.
SPIS TREŚCI: Trudności w uczeniu się ; Zastosowanie rysunku w psychoterapii ; Kinezjologia Edukacyjna ; Rodzaje terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Kolejne rozdziały książki dotyczą różnych schorzeń oraz przybliżają przyczyny i objawy zaburzeń (np. zespołu nadpobudliwości psychoruchowej-ADHD, zaburzeń ze spektrum autystycznego, zespołu Aspergera, zaburzeń lękowych i obsesyjno-kompulsywnych, zaburzeń integracji sensorycznej, tików i zespołu Tourette'a, depresji, zaburzeń opozycyjno-buntowniczych, zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego), a także ich wzajemny wpływ na siebie i sposoby leczenia.
SPIS TREŚCI: Ogólne zasady diagnozowania ; Ogólne zasady terapii ; Zespół nadpobudliwości psychoruchowej ; Trudności w nauce ; Zaburzenia ze spektrum autystycznego ; Zespół Aspergera i jego leczenie ; Zaburzenia lękowe i obsesyjno-kompulsywne ; Zaburzenia integracji sensorycznej ; Tiki i zespół Tourette'a ; Depresja ; Depresja dwubiegunowa ; Zaburzenia opozycyjno-buntownicze ; Zaburzenia centralnego przetwarzania słuchowego ; Lekarstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Niniejsza książka stanowi odpowiedź na pytanie, jak pracować z dzieckiem z ADHD. Autorzy przedstawiają konkretne schematy działania, mające pomóc nauczycielom, a także rodzicom, w planowaniu pracy takich dzieci. Schematy te ułatwiają radzenie sobie z problemem zaburzeń koncentracji, wynikiem których są zaburzone procesy planowania i działania według planu. W podręczniku, oprócz opisu poszczególnych umiejętności, jakie powinien opanować każdy uczeń, znajdują się też praktyczne ćwiczenia do wykorzystania na zajęciach. Autorzy proponują ćwiczenie takich umiejętności i kompetencji, jak:: interpretacja pomocy graficznych (wykresy, diagramy, tabele), zapamiętywanie informacji, robienie notatek na lekcji oraz z przeczytanego materiału czy wyszukiwanie ważnych informacji w tekście. Podkreślają również, jak ważne jest planowanie w pracy krótko- i długoterminowej, czyli na przykład odpowiednio rozłożone w czasie przygotowywanie się do sprawdzianów i testów oraz pisanie wypracowania. Ponadto szczegółowo zostało omówione korzystanie z materiałów pomocniczych, takich jak encyklopedia. Książka ta z pewnością zainteresuje nie tylko nauczycieli, pedagogów czy terapeutów mających na co dzień do czynienia z dziećmi przejawiającymi trudności w nauce, ale również rodziców takich dzieci oraz studentów kierunków pedagogicznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 164-168.
SKRÓCONY SPIS TREŚCI Rozdział 1. Deficyt uwagi i hiperaktywność Rozdział 2. Nasze ciało - centrum i punkt przecięcia wielu płaszczyzn Rozdział 3. Każdemu według potrzeb, czyli wyjątkowość ćwiczeń rozciągających (KiD) Rozdział 4. Ćwiczenia Rozdział 5. Rady i wskazówki. Treningi i metody terapii
W terapii nadpobudliwości psychoruchowej i zaburzeń koncentracji wiele można zrobić samemu, i to zarówno u dzieci, jak i dorosłych, którzy cierpią na ADD lub ADHD. W przywróceniu właściwej równowagi pracy centralnego układu nerwowego pomaga tzw. stymulacja sensomotoryczna, czyli zestaw ćwiczeń, których wykonywanie wysyła odpowiednie bodźce do mózgu. Niejedno dziecko, a i wielu dorosłych, ma za sobą niekończące się pielgrzymki do najróżniejszych lekarzy i terapeutów. Zależnie od wybranego specjalisty są oni poddawani leczeniu farmakologicznemu albo wysyłani na specjalną psychoterapię. Jednak często pojawia się pytanie o to, co można zdziałać na własną rękę. W poradniku tym dokładnie opisane zostały objawy i charakterystyczne cechy ADHD i ADD. Nie można jednak tylko poprzestać na suchym ustaleniu, czy dana osoba ma czy nie ma ADD lub ADHD. Dlatego autorzy skupili się przede wszystkim na tym, w jaki sposób chorzy mogą pomóc sobie sami. - Co to jest ADD i ADHD? - Objawy i kryteria diagnozy u dzieci i dorosłych. - Miorefleksoterapia - kilkunastominutowe ćwiczenia gimnastyczne, przywracające równowagę centralnego układu nerwowego. Nowa metoda leczenia ADHD i ADD to specjalnie opracowane ćwiczenia, poprzez które można oddziaływać na receptory mięśni i ścięgien, a tym samym wpływać na centralny układ nerwowy i mózg dziecka. Pobudzenie receptorów poprzez właściwy ucisk na ciało mobilizuje mózg do tworzenia właściwych połączeń neuronalnych regulujących zaburzone zachowania. Zawarte tu proste ćwiczenia fizyczne, które może wykonywać z dzieckiem rodzic bądź nauczyciel, są nie tylko metodą wspierającą terapię dziecka cierpiącego na ADHD iADD. Z powodzeniem można wykorzystywać je w pracy z dziećmi zdrowymi, wspierając tym samym ich prawidłowy rozwój. Systematycznie wykonywane ćwiczenia wplecione w zajęcia bądź prace domowe poprawią koncentrację, ułatwią uczenie się i radzenie sobie ze stresem. Jako działanie profilaktyczne, wcześnie stosowane, mogą zapobiec pojawieniu się typowych trudności szkolnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: Wprowadzenie - "Dlaczego nie wytłumaczono nam tego wcześniej?" * Objawy ADHD * Ciąża * Co proszę? Typowe objawy i uprzedzenia * Poród * Codzienne doświadczenia z pierwszych trzech miesięcy życia * Niemowlę rośnie - drugi kwartał życia * Siedem do dwunastu miesięcy - halo. tu jestem! * Drugi rok życia * Trzeci rok życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kariera szkolna uczniów z ADHD / Aneta Paszkiewicz. - Warszawa : Difin, 2012. - 239 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
SPIS TREŚCI:4: Wstęp Rozdział 1. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej – ADHD Rozdział 2. Proces diagnozowania zespołu nadpobudliwości psychoruchowej Rozdział 3. Zmiany zachodzące w ADHD wraz z rozwojem dziecka Rozdział 4. Różnorodne formy pomocy skierowane do osób z ADHD Rozdział 5. Praca z uczniem nadpobudliwym w klasie szkolnej Rozdział 6. Praca z dzieckiem nadpobudliwym w domu Rozdział 7. Metodologiczne podstawy badań własnych Rozdział 8. Przebieg rozwoju badanych uczniów z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej Rozdział 9. Środowisko rodzinne uczniów z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej Rozdział 10. Sytuacja szkolna uczniów z ADHD Rozdział 11. Formy pomocy udzielanej uczniom z ADHD objętym badaniami Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: I. CZYM JEST ZESPÓŁ NADPOBUDLIWOŚĆI PSYCHORUCHOWEJ?; 1. Co może zrobić nauczyciel; 2. Lista kontrolna nauczyciela; 3. Kwestionariusz nauczyciela, II. POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI: 1. List do dziecka; 2. ADHD - co to znaczy?; 3. Lista kontrolna ucznia; 4. Twój mózg; 5. ADHD ma swój cel; 6. Jedzenie i picie, III. SAMOŚWIADOMOŚĆ: 1. O sobie; 2. Preferencje; 3. Wywiad z dziennikarzem; 4. Afirmacje; 5. Dzień idealny; 6. W czym jestem dobry, IV. PRZYJACIELE: 1. Zawieranie przyjaźni; 2. Bycie dobrym przyjacielem; 3. Zabawy wybrane przez innych; 4. Wymyślanie własnych zabaw; 5. Co lubisz w swoich przyjaciołach?; 6. Jaki jest przyjaciel idealny?, V. ZORGANIZOWANIE I KONCENTRACJA: 1. Zwalniamy; 2. Uczymy się zwalniać; 2. Lista rzeczy do zrobienia; 3. Rzeczy, które pomogą ci się skupić; 4. Czym się różnią; 5. Robienie rzeczy po kolei; 6. Wykonywanie poleceń; 7. Rysunki w okręgach; 8. Organizacja czasu; 9. Planowanie; 10. Plan zajęć; 11. Plan na wieczór; 12. Jaki styl nauki i pracy ci odpowiada?
Niniejsza książka to zbiór praktycznych porad i materiałów do wykorzystania podczas pracy z dziećmi cierpiącymi na zespół nadpobudliwości psychoruchowej, bądź przejawiającymi objawy podobnego zachowania. Dostarcza ona wielu pomysłów, dzięki którym pomagamy dziecku poznawać swoją własną osobowość i sposób myślenia, poprzez którą to świadomość będzie ono łatwiej kontrolować swoje uczucia, myśli i działania. Materiały zawarte w tej książce są proste do wykorzystania, bezpośrednie i z łatwością można je dostosować do potrzeb poszczególnych uczniów. Zamierzeniem tego poradnika jest demistyfikacja ADHD i pozwolenie czytelnikom dogłębnie poznać ten skomplikowany rodzaj osobowości. Podkreślany jest tutaj również fakt, że nadpobudliwość to nie choroba, a swego rodzaju dar. Ludzie z ADHD, jeśli tylko zapewni im się optymalne warunki do rozwoju i nauki, częstokroć wyrastają na produktywnych i nowatorskich członków naszego społeczeństwa. [Internet, 2008].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej