Nauczyciele przedszkoli
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(48)
Forma i typ
Książki
(48)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Poradniki i przewodniki
(17)
Publikacje fachowe
(16)
Publikacje naukowe
(3)
Proza
(2)
Poezja
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(49)
wypożyczone
(6)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(11)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(40)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
(3)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(1)
Autor
Bachańska Monika Magdalena
(4)
Jąder Mariola
(3)
Niewola Dorota
(3)
Panek Edyta
(2)
Walter Gisela (1948- )
(2)
Araszkiewicz Anna
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Baum Heike (1963- )
(1)
Bogdanowicz Zofia
(1)
Borgmann Nicole
(1)
Bröderman Smeds Mari (1956- )
(1)
Buszkowski Igor
(1)
Champagne Danièle
(1)
Chauvel Denise
(1)
Dadacz Agnieszka
(1)
Dawczak Beata
(1)
Dziurzyńska Teresa
(1)
Dąbrowska Regina
(1)
Filella Luis (1961- )
(1)
Franus Edward (1916-2009)
(1)
Förster Maria
(1)
Giermak-Zielińska Teresa (1944- )
(1)
Greene Carol
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Głogowski Marek
(1)
Hodges Di
(1)
Hummel Ruth S
(1)
Jarząbek Elżbieta
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Kara Albee
(1)
Kara Amber
(1)
Karbowniczek Jolanta (1964- )
(1)
Klimek-Michno Katarzyna
(1)
Knapek Izabela
(1)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(1)
Krause Christina
(1)
Kwaśniewska Małgorzata (pedagog)
(1)
Kwiatowska Maria (1913-2011)
(1)
Lenartowicz Michał
(1)
Luvmour Ba
(1)
Luvmour Josette
(1)
Malkiewicz Mariola
(1)
Michalec Katarzyna
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Pérez Susana
(1)
Ratyńska Hanna
(1)
Rieger Anja (1961- )
(1)
Russer Margret
(1)
Sachajska Elżbieta
(1)
Silberg Jackie (1934- )
(1)
Skjöld Wennerström Kristina (1946- )
(1)
Skwara Agnieszka
(1)
Sobótka Mariola
(1)
Spychał Izabela
(1)
Stójowa Elżbieta
(1)
Sumpf Hans-Dieter
(1)
Surma Barbara
(1)
Szeliga Katarzyna
(1)
Szlendak Dorota
(1)
Szostak Monika (pedagog)
(1)
Szydłowska-Bielniak Izabella
(1)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(1)
Topińska Zofia (1910-2000)
(1)
Trias Núria
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Warchałowska Hanna
(1)
Weister Debra
(1)
Weister Tom
(1)
Wis-Loirat Françoise
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Włodarczyk Aneta
(1)
Zając Jolanta
(1)
Zalewska Teresa (ilustrator)
(1)
Zeller Martina
(1)
Zielińska Ewa
(1)
Łabędzka-Karlöf Ilona
(1)
Żejmo Dariusz (1966- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(5)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(48)
Język
polski
(47)
Odbiorca
Dzieci
(8407)
6-8 lat
(5727)
0-5 lat
(4278)
9-13 lat
(3741)
Szkoły wyższe
(2759)
Nauczyciele przedszkoli
(48)
Młodzież
(2656)
14-17 lat
(1884)
Szkoły średnie
(606)
Rodzice
(509)
Szkoły podstawowe
(308)
Dorośli
(272)
18+
(126)
Nauczyciele
(114)
Studenci
(110)
Przedszkola
(53)
Menedżerowie
(45)
Prawnicy
(38)
Szkoły ponadgimnazjalne
(34)
Psycholodzy
(31)
Lekarze
(30)
Szkoły zawodowe
(29)
Gimnazja
(28)
Logopedzi
(28)
Pedagodzy
(25)
Poziom podstawowy
(25)
Technikum
(25)
Nauczanie początkowe
(23)
Przedsiębiorcy
(23)
Adwokaci
(22)
Radcy prawni
(21)
Sędziowie
(19)
Terapeuci
(19)
Wychowawcy klas
(19)
Nauczyciele nauczania początkowego
(18)
Pracownicy naukowi
(17)
Dziewczęta
(15)
Specjaliści ds. kadr
(15)
Klasa 1.
(14)
Nauczyciele języka polskiego
(14)
Psychoterapeuci
(14)
Klasa 2.
(13)
Klasa 3.
(13)
Klasa 4.
(13)
Klasa 6.
(13)
Licea
(13)
Szkoły ponadpodstawowe
(13)
A1 (poziom biegłości językowej)
(12)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(12)
Wychowawcy małych dzieci
(12)
Fizjoterapeuci
(11)
Klasa 5.
(11)
Kobieta
(11)
Pszczelarze
(11)
B1 (poziom biegłości językowej)
(10)
Kobieta ciężarna
(10)
Pracodawcy
(10)
Ekonomiści
(9)
Ojcowie
(9)
Osoby w wieku starszym
(9)
Psychiatrzy
(9)
Terapeuci zajęciowi
(9)
A2 (poziom biegłości językowej)
(8)
Aplikanci
(8)
Bibliotekarze
(8)
Klasa 7.
(8)
Nastolatki
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Urzędnicy
(8)
A2 poziom biegłości językowej
(7)
Chorzy
(7)
Chłopcy
(7)
Informatycy
(7)
Inżynierowie
(7)
Logistycy
(7)
Pracownicy socjalni
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(6)
Klasa 8.
(6)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(6)
Policjanci
(6)
Ratownicy medyczni
(6)
Specjaliści ds. marketingu
(6)
Terapeuci pedagogiczni
(6)
Zawody medyczne
(6)
A1 poziom biegłości językowej
(5)
B1 poziom biegłości językowej
(5)
Doradcy podatkowi
(5)
Grupa wiekowa Dzieci
(5)
Inżynierowie budownictwa
(5)
Księgowi
(5)
Lekarze specjaliści
(5)
Nauczyciele biologii
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Poziom zaawansowany
(5)
Programiści
(5)
Psycholodzy kliniczni
(5)
Szkoły policealne
(5)
Architekci
(4)
B2 poziom biegłości językowej
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(26)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(13)
Gry edukacyjne
(12)
Przedszkola
(7)
Nauczanie początkowe
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Myślenie twórcze
(5)
Pedagogika przedszkolna
(5)
Przedszkolaki
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Dzieci
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(4)
Nauczanie
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Przyroda
(3)
Bajkoterapia
(2)
Cztery żywioły
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Promocja czytelnictwa
(2)
Protestantyzm
(2)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(2)
Robótki ręczne
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Życie seksualne
(2)
Bezpieczeństwo
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Eksperymenty
(1)
Frustracja
(1)
Gimnastyka
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Imprezy szkolne
(1)
Jesień
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kostiumy teatralne i filmowe
(1)
Lato
(1)
Laureaci
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Logopedia
(1)
Logorytmika
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metoda Montessori
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Narodziny
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka czytania
(1)
Niecierpliwość
(1)
Odruchy
(1)
Ortofonia
(1)
Papieroplastyka
(1)
Pewność siebie
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pory roku
(1)
Powietrze
(1)
Prace badawczo-rozwojowe
(1)
Programy zdrowotne
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Płeć
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rekwizyty
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Roboty ręczne
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rytm
(1)
Rytmika
(1)
Samodzielność
(1)
Techniki artystyczne
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Wiosna
(1)
Woda
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Wymowa
(1)
Zabawy integracyjne
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zima
(1)
Zwierzęta domowe
(1)
Żłobki
(1)
Temat: czas
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(15)
Scenariusz zajęć
(10)
Publikacje dla dzieci
(7)
Opracowanie
(5)
Gry i zabawy
(4)
Utwory sceniczne dla dzieci
(4)
Podręcznik
(3)
Antologia
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Bajka i baśń
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Legendy i podania
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Przysłowia
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wiersze
(1)
Wyliczanki
(1)
Zagadki
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(39)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Hobby i czas wolny
(4)
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Religia i duchowość
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kulinaria
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
48 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Chodźmy się bawić : 150 zabaw dla dzieci / Mariola Malkiewicz. - Wydanie 2. - Gdańsk : "Harmonia", 2011. - 181 stron ; 21 cm.
SPIS TREŚCI: 1. Zabawy integracyjne ; 2. Zabawy muzyczno-rytmiczne ; 3. Zabawy ruchowe ; 4. Zabawy z elementami plastycznymi ; 5. Zabawy rozwijające komunikację.
Zabawa jest pierwszą formą uczenia się i rozwoju człowieka. W zabawie działamy, angażujemy się zmysłami, doświadczając przy tym radości, przyjemności i pozytywnych emocji. W niniejszej pozycji znajduje się aż 150 różnych zabaw. Są wśród nich takie, które pobudzą do działania, i takie, które uspokoją. Zabawy integracyjne doskonale sprawdzą się w grupie dzieci, podobnie jak zabawy rozwijające komunikację i zabawy ruchowe. Zabawy muzyczne i zabawy plastyczne pozwolą dzieciom rozwijać wyobraźnię i własną twórczość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791/794 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 83-88.
Publikacja ta omawia istotne i aktualnie żywo dyskutowane w środowisku terapeutów i pedagogów zagadnienia związane z nabywaniem i rozwojem kompetencji samoobsługowych u dzieci w pierwszych trzech latach życia. Książka zawiera praktyczne porady, jak wspomagać rozwój najmłodszych w nauce samoobsługi, przykłady zabaw i ćwiczeń, zalecenia dotyczące diagnozowania rozwoju psychoruchowego dzieci oraz bardzo przydatne arkusze służące do oceny kompetencji w zakresie samoobsługi dzieci dwu- i trzyletnich. Książka z pewnością będzie doskonałą pomocą dla rodziców dbających o prawidłowy rozwój swoich pociech. Powinna też znaleźć się w podręcznej bibliotece pedagogów, terapeutów oraz studentów kierunków pedagogicznych.
SPIS TREŚCI: 1. Rozwój dziecka od urodzenia do końca trzeciego roku życia: 1.1. Podstawowe pojęcia związane z rozwojem małych dzieci, 1.2. Charakterystyka rozwoju psychoruchowego dziecka w pierwszych trzech latach życia (Odruchy, Motoryka duża i mała, Rozwój społeczno-emocjonalny, Rozwój poznawczy, Percepcja, myślenie i uwaga, Komunikacja), 1.3. Chatrakterystyka rozwoju psychoruchowego dziecka w pierwszych trzech latach życia - ujęcie tabelaryczne. 2. Kompetencje w zakresie samoobsługi dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym. 3. Zasady sprzyjające nabywaniu kompetencji samoobsługowych i bariery stojące na drodze rozwoju małego dziecka w tym zakresie 4. Wspomaganie rozwoju małych dzieci w nauce samoobsługi. Zabawy i ćwiczenia wspierające dwu- i trzylatki w nauce samoobsługi oraz podstawowe zasady pracy z małymi dziećmi: 1. Korzystanie z toalety, 2. Ubieranie isę i rozbieranie, 3. Mycie rąk, twarzy i całego ciała, 4. Mycie zębów, 5. Inne czynności higieniczne, 6. Spożywanie posiłków i picie, 7. Porządkowanie, 8. Dobre maniery.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy integracyjne i nie tylko / Dorota Niewola. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. - 149 stron : ilustracje ; 18 cm.
Pracując z dziećmi wielokrotnie miałam okazję obserwować, jak zabawa potrafi je rozweselić. Ale poprawa nastroju i wprowadzenie szczególnej atmosfery to tylko jedna z jej zalet. Dobrze dobrana i przeprowadzona zabawa daje szansę każdemu dziecku na uczestnictwo we wspólnym działaniu. Kształtuje więzi grupowe i odpowiednie relacje pomiędzy jej uczestnikami. Integruje zespół. Pomaga w pokonaniu dziecięcych lęków i barier. Podałam tylko niektóre z celów zabawy, wyliczać bowiem można ich dużo. Dlatego pod każdą proponowaną zabawą podałam, czemu służy. W codziennej pracy z dziećmi warto pamiętać, by mieć w zapasie kilka zabaw. Oddając książkę do rąk czytelnika życzę, aby wszystkie zamierzenia zostały podczas zabaw osiągnięte. Mam nadzieję, że zabawy będą cieszyć każdego, również dorosłego uczestnika. Książkę polecam wszystkim wychowawcom, nauczycielom i osobom prowadzącym zajęcia z dziećmi w wieku przedszkolnym i w młodszych klasach szkoły podstawowej. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy integracyjne i nie tylko / Dorota Niewola. - Wydanie 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. - 149 stron : ilustracje ; 18 cm.
Pracując z dziećmi wielokrotnie miałam okazję obserwować, jak zabawa potrafi je rozweselić. Ale poprawa nastroju i wprowadzenie szczególnej atmosfery to tylko jedna z jej zalet. Dobrze dobrana i przeprowadzona zabawa daje szansę każdemu dziecku na uczestnictwo we wspólnym działaniu. Kształtuje więzi grupowe i odpowiednie relacje pomiędzy jej uczestnikami. Integruje zespół. Pomaga w pokonaniu dziecięcych lęków i barier. Podałam tylko niektóre z celów zabawy, wyliczać bowiem można ich dużo. Dlatego pod każdą proponowaną zabawą podałam, czemu służy. W codziennej pracy z dziećmi warto pamiętać, by mieć w zapasie kilka zabaw. Oddając książkę do rąk czytelnika życzę, aby wszystkie zamierzenia zostały podczas zabaw osiągnięte. Mam nadzieję, że zabawy będą cieszyć każdego, również dorosłego uczestnika. Książkę polecam wszystkim wychowawcom, nauczycielom i osobom prowadzącym zajęcia z dziećmi w wieku przedszkolnym i w młodszych klasach szkoły podstawowej. [www.azymut.pl, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Książka jest zbiorem zabaw dla dzieci w wieku przedszkolnym, odnoszących się do poszczególnych obszarów podstawy programowej. Propozycje zabaw i zajęć nawiązują głównie do doświadczeń i przeżyć społecznych dzieci. Ukazują pozytywne przykłady zachowań wobec rówieśników i dorosłych, rozwijania życzliwej postawy, przekazywania pewnych wiadomości i umiejętności potrzebnych w sytuacjach społecznego współdziałania. Niektóre dotyczą także obserwacji przyrody. Wyzwalają w dzieciach aktywność i ekspresję twórczą. Publikacja adresowana jest zarówno do nauczycieli rozpoczynających pracę w przedszkolu, jak i nauczycieli doświadczonych, poszukujących nowych inspiracji do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.
SPIS TREŚCI: I. Jak odmierzamy czas? ; II. W karnawałowym nastroju III. Zabawy i sporty na śniegu i lodzie ; IV. Wiosenne kaprysy pogody ; V. Barwy, dźwięki i zapachy wiosny ; VI. Teatr światem jest magicznym ; VII. Jakdbać o zdrowie? VIII. Jak chronić przyrodę? IX. Gdzie mieszka muzyka? X. Jak rozwijać swoje zainteresowania i pasje? XI. W świecie fantazji - baśnie, bajki, bajeczki ; XII. Kot i pies - nasi czworonożni przyjaciele ; XIII. W świecie zwierząt ; XIV. Łąka w tęczowych kolorach ; XV. Wkrótce wakacje!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Na dysku: bajki nie umieszczine w książce.
Książka zawiera teksty dzieci i dorosłych nadesłane na konkursy w 2007 i 2008 roku.
Książka ta jest pokłosiem Ogólnopolskiego Konkursu Literackiego pt. „Razem z Guziolkiem piszemy bajki” - zorganizowanego przez autorkę cieszącej się dużym powodzeniem u dużych i małych czytelników Historii Guziolka (Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2005). Zamierzeniem tego konkursu było propagowanie czytelnictwa oraz aktywnego i twórczego spędzania czasu wolnego. Celem było także inicjowanie dzielenia się wiedzą, wyobraźnią i własną twórczością z innymi dziećmi, nauczycielami i rodzicami - wzajemne inspirowanie się do tworzenia i dzielenia się swoim światem. Książka prezentuje teksty laureatów wspomnianego konkursu w kategoriach rodzice i nauczyciele oraz wszystkie bajki dzieci 5-6-letnich i dzieci z klas I-III szkoły podstawowej. Publikacja ukazuje obraz umiejętności twórczych, „kondycji” literackiej w wymienionych kategoriach wiekowych oraz tematykę, która staje się obecnie źródłem inspiracji literackich. Książka adresowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz do ich rodziców. Charakteryzuje ją niepowtarzalny klimat, w którym rzeczywistość splata się z niedorzecznością, urzekającą barwnością postaci, sytuacji, realiów. [Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010]
Książka ta jest pokłosiem Ogólnopolskiego Konkursu Literackiego pt. „Razem z Guziolkiem piszemy bajki” - zorganizowanego przez autorkę cieszącej się dużym powodzeniem u dużych i małych czytelników Historii Guziolka (Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2005). Zamierzeniem tego konkursu było propagowanie czytelnictwa oraz aktywnego i twórczego spędzania czasu wolnego. Celem było także inicjowanie dzielenia się wiedzą, wyobraźnią i własną twórczością z innymi dziećmi, nauczycielami i rodzicami - wzajemne inspirowanie się do tworzenia i dzielenia się swoim światem. Książka prezentuje teksty laureatów wspomnianego konkursu w kategoriach rodzice i nauczyciele oraz wszystkie bajki dzieci 5-6-letnich i dzieci z klas I-III szkoły podstawowej. Publikacja ukazuje obraz umiejętności twórczych, „kondycji” literackiej w wymienionych kategoriach wiekowych oraz tematykę, która staje się obecnie źródłem inspiracji literackich. Książka adresowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz do ich rodziców. Charakteryzuje ją niepowtarzalny klimat, w którym rzeczywistość splata się z niedorzecznością, urzekającą barwnością postaci, sytuacji, realiów. [Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teatrzyki z poradami na spotkania z kłopotami to zbiorek 9 przedstawień teatralnych przewidzianych do realizacji z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Tematem przewodnim książeczki jest szeroko rozumienie bezpieczeństwo dzieci. Każdy teatrzyk pokazuje konkretna sytuację niebezpieczną dla dziecka oraz uczy, jak w niej należy się zachować. Na szczególną uwagę zasługują przedstawienia poruszające trudną do omówienia z dziećmi tematykę, taką jak: przemoc w rodzinie, konsekwencje zawieranych "w sieci" przygodnych znajomości, problem wyłudzeń, zastraszenia i wymuszania. [Aker, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce znajdują się opisy różnorodnych zabawy podzielonych według pór roku, możliwych do wykorzystania w każdych okolicznościach, z każdą grupą wiekową dzieci o różnym potencjale, możliwościach i potrzebach. Zabawy te uwzględniają rozmaite aktywności: ruchową, rytmiczno-muzyczną, językową, dramową, plastyczną i inne. Mają rozwijać logiczne i kreatywne myślenie, wyobraźnię, poczucie rytmu, doskonalić płynność ruchu i sprawność fizyczną, wspierać koordynację wzrokowo-ruchową, motorykę ręki, wyzwalać potrzebę tworzenia, a także rozwijać dziecko w sferze społecznej, emocjonalnej i integracyjnej. Mają też doskonalić umiejętność pracy w zespole. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(CED Centrum Edukacji Dziecięcej)
Dla dzieci od 3 lat.
Bogato ilustrowany zestaw 150 zabaw muzycznych idealnych do zaaranżowania w domu, na zajęciach przedszkolnych i szkolnych. Do książki dołączono płytę z muzyką, którą można wykorzystać przy poszczególnych ćwiczeniach. Zawarte w książce propozycje zostały inspirowane metodą Émileĺa Jaques-Dalcrozeĺa, twórcy rytmiki. Ich celem jest całościowy rozwój dziecka, a propozycje aktywności opierają się na słuchaniu muzyki, ekspresji ciała oraz użyciu instrumentów muzycznych. [www.empik.com, 2011]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796/799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Woda / Gisela Walter ; [tł. Edyta Panek ; il. Hans-Dieter Sumpf]. - Kielce : Jedność, 2004. - 123 strony : ilustracje ; 21 cm.
(Żywioły w Przedszkolu)
Na okł. podtyt.: opowiadania i wiersze, gry i zabawy, teatr i piosenki, malowanie i tworzenie, muzyka i taniec.
Niniejsza książka rozpoczyna serię "Żywioły w przedszkolu". Składają się na nią 4 części: "Woda", "Powietrze", "Ziemia" i "Ogień". Część pierwsza "Woda" zawiera rzeczowe informacje, odpowiedzi na dziecięce pytania, opowiadania i wiersze, ciekawe zabawy (w tym z podziałem na role) , propozycje zajęć technicznych, plastycznych i muzycznych oraz objaśniające rysunki i wesołe ilustracje związane z tą tematyką - wszystkie dostosowane do możliwości percepcyjnych i zainteresowań dzieci w wieku przedszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Propozycja skierowana do nauczycieli, wychowawców i animatorów pracujących z przedszkolakami i uczniami klas nauczania zintegrowanego. Może być pomocą i inspiracją także dla pedagogów z wieloletnim stażem, którzy poszukują nowych, ciekawych form nauczania. „Inscenizacje” to zbiór 40 różnorodnych scenariuszy nie tylko na najpopularniejsze święta, ale i te, które zazwyczaj umykają naszej uwadze. Małe formy, które nie wymagają długich przygotowań, zawierają elementy muzyczne, taneczne i pantomimiczne, dzięki którym dzieci będą się świetnie bawić na próbach. Wiele z nich pozwoli małym aktorom na improwizację. W każdym dziecku drzemie ukryty talent aktorski - wystarczy tylko dać mu rolę, postawić na scenie i... pozwolić się wykazać.[z okładki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Indeks.
SPIS TREŚCI: 1. Socjalizacja ; 2. Ruch ; 3. Majsterkowanie ; 4. Muzyka ; 5. Natura i technika ; 6. Nauczanie kognitywne.
Dzieci chcą się uczyć wszystkimi zmysłami: dotykaniem, manipulowaniem, chwytaniem, smakowaniem, wąchaniem, słuchaniem, patrzeniem i poruszaniem się. Dlatego ważne jest, aby stwarzać im okazję do zbierania doświadczeń w możliwie najszerszym zakresie. Dzieci uczą się najlepiej, kiedy jednocześnie angażuje się ich wszystkie zmysły i uczucia. W książce tej przedstawiamy mnóstwo ciekawych ćwiczeń, które integralnie pobudzają dzieci w wieku przedszkolnym do samodzielnego działania i sprawiają im jednocześnie wiele radości. Za pomocą zawartych w tej publikacji propozycji możemy wspierać ważne obszary rozwoju dzieci: postrzeganie, motorykę, myślenie, zachowania społeczne, świadomość samego siebie i samodzielność. [merlin.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791/794 (1 egz.)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 0/9 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Zabawy plastyczne dla przedszkolaków / tekst i ilustracje Dariusz Żejmo. - Poznań : Papilon - Publicat, copyright 2011. - 47, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
(CED Centrum Edukacji Dziecięcej)
Od 3 lat.
Ponad 30 znakomitych pomysłów na prace plastyczne do wykonania w domu, przedszkolu, w szkole i na podwórku, przedstawione krok po kroku.To idealna publikacja dla:*dzieci - rozwijająca zdolności manualne i kreatywność,*rodziców - umożliwiająca organizowanie czasu dzieciom,*nauczycieli przedszkolnych i szkolnych - pomagająca przeprowadzić atrakcyjne zajęcia.Z tą książką dzieci nigdy nie będą się nudzić! [nota wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71/76 (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74/76 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla rodziców i nauczycieli.
SPIS TREŚCI: 1. Rozwój praktyki przedszkolnej w ujęciu historycznym ; 2. Organizacja środowiska przedszkolnego  ; 3. Organizacja przestrzeni przedszkola – aspekty teoretyczne i praktyka ; 4. Planowanie działań pedagogicznych w przedszkolu ; 5. Poczytaj mi, mamo! O potrzebie czytania dzieciom ; 6. Zabawa jako forma wspierania rozwoju dziecka ; 7. Prawne aspekty organizowania niepublicznych placówek przedszkolnych.
Przedszkole jest takim miejscem, gdzie dziecko zdobywa wiedzę i różne umiejętności w ramach systematycznych, zamierzonych oddziaływań pedagogicznych, jak również niezamierzonych wpływów środowiska. Jest to pierwsza w życiu dziecka instytucja oświatowa, kulturowa i społeczna, do której ono należy. Siła tej przynależności ma znaczący wpływ na jego rozwój i późniejsze funkcjonowanie psychospołeczne, gdyż doświadczenia z okresu dzieciństwa są ważnym składnikiem wyposażania jednostki.Dyskusje, rozmowy i spotkania prowadzone w gronie studentów, nauczycieli, rodziców oraz pracowników naukowych zaowocowały pomysłem przygotowania wspólnej publikacji, ukazującej edukację przedszkolną zarówno od strony pedagogicznej, jak i formalno-prawnej i organizacyjnej. Jej celem jest prezentacja instytucji przedszkolnej, obejmująca: uwarunkowania historyczne rozwoju form opieki nad dzieckiem, zagadnienia związane z planowaniem i organizacją pracy w przedszkolu, wybrane sposoby stymulowania rozwoju dziecka przez biblioterapię i świadomy dobór zabaw z dzieckiem oraz informacje istotne dla osób planujących uruchomić przedszkole niepubliczne. Na publikację składa się 7 artykułów, których autorzy analizują wspomniane zagadnienia.Mamy nadzieję, że zawarte w książce informacje, przemyślenia i osobiste refleksje pomogą w poznaniu specyfiki pracy przedszkola w różnych obszarach jego działalności, zrozumieniu ich celowości oraz będą przydatne zarówno dla rodzica, jak i osób zainteresowanych uruchomieniem niepublicznej placówki przedszkolnej.Zbigniew Ostrach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej