Terapeuci pedagogiczni
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(5)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(1)
Autor
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Kaczan Teresa
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Odowska -Szlachcic Bożena
(1)
Walczak-Klimek Małgorzata (1987- )
(1)
Śmigiel Robert
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Dzieci
(8309)
6-8 lat
(5660)
0-5 lat
(4226)
9-13 lat
(3704)
Szkoły wyższe
(2756)
Terapeuci pedagogiczni
(6)
Młodzież
(2627)
14-17 lat
(1866)
Szkoły średnie
(604)
Rodzice
(500)
Szkoły podstawowe
(306)
Dorośli
(266)
18+
(123)
Nauczyciele
(113)
Studenci
(104)
Przedszkola
(50)
Menedżerowie
(45)
Nauczyciele przedszkoli
(43)
Prawnicy
(38)
Szkoły ponadgimnazjalne
(33)
Szkoły zawodowe
(29)
Lekarze
(28)
Psycholodzy
(28)
Gimnazja
(27)
Logopedzi
(27)
Poziom podstawowy
(25)
Technikum
(25)
Pedagodzy
(23)
Przedsiębiorcy
(23)
Adwokaci
(22)
Radcy prawni
(21)
Nauczanie początkowe
(20)
Sędziowie
(19)
Terapeuci
(19)
Wychowawcy klas
(19)
Pracownicy naukowi
(17)
Dziewczęta
(15)
Specjaliści ds. kadr
(15)
Klasa 1.
(14)
Nauczyciele języka polskiego
(14)
Psychoterapeuci
(14)
Klasa 2.
(13)
Klasa 3.
(13)
Nauczyciele nauczania początkowego
(13)
Szkoły ponadpodstawowe
(13)
A1 (poziom biegłości językowej)
(12)
Klasa 4.
(12)
Klasa 6.
(12)
Licea
(12)
Wychowawcy małych dzieci
(12)
Kobieta
(11)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(11)
Pszczelarze
(11)
B1 (poziom biegłości językowej)
(10)
Fizjoterapeuci
(10)
Klasa 5.
(10)
Kobieta ciężarna
(10)
Pracodawcy
(10)
Ekonomiści
(9)
Ojcowie
(9)
Osoby w wieku starszym
(9)
Psychiatrzy
(9)
Terapeuci zajęciowi
(9)
A2 (poziom biegłości językowej)
(8)
Aplikanci
(8)
Bibliotekarze
(8)
Klasa 7.
(8)
Nastolatki
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Urzędnicy
(8)
A2 poziom biegłości językowej
(7)
Chorzy
(7)
Chłopcy
(7)
Informatycy
(7)
Inżynierowie
(7)
Logistycy
(7)
Pracownicy socjalni
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(6)
Klasa 8.
(6)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(6)
Policjanci
(6)
Specjaliści ds. marketingu
(6)
Zawody medyczne
(6)
A1 poziom biegłości językowej
(5)
B1 poziom biegłości językowej
(5)
Doradcy podatkowi
(5)
Grupa wiekowa Dzieci
(5)
Inżynierowie budownictwa
(5)
Księgowi
(5)
Lekarze specjaliści
(5)
Nauczyciele biologii
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Poziom zaawansowany
(5)
Programiści
(5)
Psycholodzy kliniczni
(5)
Ratownicy medyczni
(5)
Szkoły policealne
(5)
Architekci
(4)
B2 poziom biegłości językowej
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dzieci
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Wczesna interwencja
(2)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby układu nerwowego
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z uszkodzeniem mózgu
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
Głusi
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Język migowy
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kształcenie
(1)
Makaton
(1)
Mowa
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Niedosłuch
(1)
Odruchy
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Piktogram
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Samodzielność
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Symbole Blissa
(1)
Słuch
(1)
Teatroterapia
(1)
Terapia ustno-twarzowa
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczenie się
(1)
Wady rozwojowe
(1)
Warsztaty teatralne
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Wzrok
(1)
Zaburzenia widzenia
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół CHARGE
(1)
Zespół Dandy'ego-Walkera
(1)
Zespół Downa
(1)
Zespół Freemana-Sheldona
(1)
Zespół Pradera, Labharta i Willego
(1)
Świetlice socjoterapeutyczne
(1)
Żłobki
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Podręcznik
(2)
Antologia
(1)
Opracowanie
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Alternatywne i wspomagające metody komunikacji / Jacek J. Błeszyński. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006. - 504 strony : ilustracje (w tym kolorowe) ; 22 cm.
Bibliografia przy pracach. Wybór bibliograficzny polskich prac dotyczących komunikacji alternatywnej i wspomaganej s. 491-504.
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji. Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się. Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram. Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się. Przede wszystkim skierowana jest do logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Poznać - zrozumieć - zaakceptować)
Niniejsza książka to krótkie kompendium wiedzy teoretycznej na temat ADHD – jego specyfiki, uwarunkowań, objawów i dynamiki rozwoju. Poza tym podane są tutaj sprawdzone oraz polecane przez fachowców (a także wypracowane przez samą Autorkę) sposoby radzenia sobie z trudnościami, jakie niesie wychowywanie dziecka nadpobudliwego w domu i w szkole. W książce znalazły się przykładowe scenariusze zajęć do wykorzystania w pracy z dziećmi nadpobudliwymi w młodszym wieku szkolnym. Stanowią one propozycję ćwiczeń do przepracowania w trakcie spotkań terapeutycznych. Mogą także stać się swoistą inspiracją do tworzenia własnego warsztatu pracy. Ponadto w opracowaniu zamieszczono scenariusze warsztatów kierowanych zarówno do rodziców dzieci nadpobudliwych, jak i ich nauczycieli.
Jest to krótkie kompendium wiedzy teoretycznej na temat ADHD - jego specyfiki, uwarunkowań, objawów i dynamiki rozwoju. Poza tym podane są tutaj sprawdzone oraz polecane sposoby radzenia sobie z trudnościami, jakie niesie wychowywanie dziecka nadpobudliwego w domu i w szkole. W książce znalazły się również przykładowe scenariusze zajęć do wykorzystania w pracy z dziećmi nadpobudliwymi w młodszym wieku szkolnym oraz scenariusz warsztatów kierowanych zarówno do rodziców, jak i nauczycieli. [Harmonia, 2011]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
SPIS TREŚCI: 1. Podstawowa wiedza potrzebna do zrozumienia chorób genetycznych ; 2. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Downa ; 3. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Pradera-Williego ; 4. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem CHARGE ; 5. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Freemana-Sheldona ; 6. Dzieci z wadami ciała modzielowatego - wspieranie rozwoju w pierwszych latach życia ; 7. Dzieci z zespołem malformacji Dandy'ego-Walkera ; 8. Ręka, myślenie i mowa - rozwój psychoruchowy i poznawczy a kształtowanie mowy dziecka w odniesieniu do dzieci z chorobami genetycznymi ; 9. Rola rodzica w wychowaniu i edukacji dziecka z rzadką chorobą genetyczną na przykładzie aktywności rodziców Jakuba - chłopca z rzadkim zespołem dysmorficznym ; 10. Rodzicielskie niepokoje. Poradnik dla rodziców dzieci z grup ryzyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 83-88.
Publikacja ta omawia istotne i aktualnie żywo dyskutowane w środowisku terapeutów i pedagogów zagadnienia związane z nabywaniem i rozwojem kompetencji samoobsługowych u dzieci w pierwszych trzech latach życia. Książka zawiera praktyczne porady, jak wspomagać rozwój najmłodszych w nauce samoobsługi, przykłady zabaw i ćwiczeń, zalecenia dotyczące diagnozowania rozwoju psychoruchowego dzieci oraz bardzo przydatne arkusze służące do oceny kompetencji w zakresie samoobsługi dzieci dwu- i trzyletnich. Książka z pewnością będzie doskonałą pomocą dla rodziców dbających o prawidłowy rozwój swoich pociech. Powinna też znaleźć się w podręcznej bibliotece pedagogów, terapeutów oraz studentów kierunków pedagogicznych.
SPIS TREŚCI: 1. Rozwój dziecka od urodzenia do końca trzeciego roku życia: 1.1. Podstawowe pojęcia związane z rozwojem małych dzieci, 1.2. Charakterystyka rozwoju psychoruchowego dziecka w pierwszych trzech latach życia (Odruchy, Motoryka duża i mała, Rozwój społeczno-emocjonalny, Rozwój poznawczy, Percepcja, myślenie i uwaga, Komunikacja), 1.3. Chatrakterystyka rozwoju psychoruchowego dziecka w pierwszych trzech latach życia - ujęcie tabelaryczne. 2. Kompetencje w zakresie samoobsługi dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym. 3. Zasady sprzyjające nabywaniu kompetencji samoobsługowych i bariery stojące na drodze rozwoju małego dziecka w tym zakresie 4. Wspomaganie rozwoju małych dzieci w nauce samoobsługi. Zabawy i ćwiczenia wspierające dwu- i trzylatki w nauce samoobsługi oraz podstawowe zasady pracy z małymi dziećmi: 1. Korzystanie z toalety, 2. Ubieranie isę i rozbieranie, 3. Mycie rąk, twarzy i całego ciała, 4. Mycie zębów, 5. Inne czynności higieniczne, 6. Spożywanie posiłków i picie, 7. Porządkowanie, 8. Dobre maniery.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Bibliografia na stronach 221-224.
Niniejsza książka ma charakter podręcznikowy i jest adresowana do pedagogów specjalnych i specjalistów terapii pedagogicznej, terapeutów SI, psychologów, logopedów, studentów kierunków pedagogicznych oraz rodziców dzieci z trudnościami w uczeniu się. Autorki dokonały przeglądu najnowszych metod diagnostyczno-terapeutycznych, które można z powodzeniem stosować w terapii dzieci z warunkowanymi przez zaburzenia funkcji wzrokowych i słuchowych problemami w czytaniu i pisaniu. Zastosowane podstawy metodologii oparte są m.in. na założeniach teorii integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teatr jest ciekawą podróżą do niesamowitego świata, niewyczerpanie nieodgadnionego, przestrzenią do uzewnętrznienia siebie, choć za pośrednictwem wykreowanej postaci – i właśnie to sprawia, że przyciąga on do siebie ludzi w różnym wieku, z różnorakich kręgów kulturowych i po rozmaitych przejściach życiowych. Nie bez powodu właśnie teatr wykorzystywany jest chociażby w procesie resocjalizacji w zakładach penitencjarnych, stanowi także element socjoterapii w placówkach wsparcia dziennego, instytucjach socjalizacyjnych czy w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, a w ostatnich latach na szerszą skalę rozpowszechnia się również w klubach seniora. W niniejszej książce pragnę się skupić nie tyle na temacie morałów, jakie wypływają z samych treści spektakli teatralnych (choć warto tutaj podkreślić ich ogromne znaczenie w procesie wychowania młodego człowieka), ile raczej na walorach profilaktycznych i terapeutycznych uczestnictwa w całym procesie współtworzenia spektakli przez aktorów-amatorów dziecięcych i młodzieżowych teatrów prowadzonych przez wychowawców w świetlicach środowiskowych i innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz tych o charakterze specjalistycznym. Bo już samo zaangażowanie w konstruktywną formę spędzania wolnego czasu minimalizuje ryzyko demoralizacji przez tzw. środowisko uliczne i zmniejsza skłonność do zachowań ryzykownych.[wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej