Praca socjalna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(6)
Autor
Marek Joanna
(2)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(2)
Deptuła Maria
(1)
Flaszyńska Ewa
(1)
Głowacka-Grajper Małgorzata (1976- )
(1)
Kanios Anna
(1)
Pawlik Beata Maria
(1)
Przednowek Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Pedagodzy społeczni
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Kobieta
(4276)
Rodzina
(2504)
Relacje międzyludzkie
(2259)
Tajemnica
(2102)
Przyjaźń
(2012)
Praca socjalna
(-)
Miłość
(1964)
Zabójstwo
(1466)
II wojna światowa (1939-1945)
(1273)
Śledztwo i dochodzenie
(1216)
Relacja romantyczna
(1214)
Małżeństwo
(1126)
Trudne sytuacje życiowe
(1023)
Dzieci
(977)
Rodzeństwo
(946)
Uczucia
(923)
Nastolatki
(918)
Magia
(872)
Sekrety rodzinne
(818)
Życie codzienne
(793)
Zwierzęta
(788)
Dziewczęta
(725)
Język angielski
(718)
Osoby zaginione
(691)
Policjanci
(682)
Matki i córki
(655)
Żydzi
(655)
Uprowadzenie
(587)
Literatura polska
(577)
Władcy
(573)
Pisarze polscy
(564)
Wybory życiowe
(563)
Język polski
(542)
Dziennikarze
(535)
Podróże
(522)
Arystokracja
(515)
Boże Narodzenie
(510)
Poszukiwania zaginionych
(508)
Zemsta
(486)
Przestępczość zorganizowana
(480)
Historia
(478)
Uczniowie
(477)
Język polski (przedmiot szkolny)
(466)
Psy
(454)
Wychowanie w rodzinie
(449)
Mężczyzna
(430)
Chłopcy
(426)
Zakochanie
(424)
Pisarze
(408)
Humor
(407)
Ojcowie i córki
(405)
Krainy i światy fikcyjne
(403)
Prywatni detektywi
(402)
Samorealizacja
(399)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(395)
Spisek
(390)
Ludzie a zwierzęta
(386)
Śmierć
(386)
Polacy za granicą
(381)
Obyczaje i zwyczaje
(380)
Seryjni zabójcy
(373)
Samotność
(367)
Władza
(364)
Zabójstwo seryjne
(362)
Koty
(352)
Język niemiecki
(348)
Wakacje
(345)
Ludzie bogaci
(341)
Polityka
(339)
Politycy
(338)
Wsie
(337)
Lekarze
(333)
Stworzenia fantastyczne
(324)
Zdrada
(319)
Zjawiska paranormalne
(317)
Dziadkowie i wnuki
(314)
Dojrzewanie
(311)
Wojna
(303)
Małe miasto
(294)
Zdrowe odżywianie
(290)
Wojsko
(289)
Kultura
(279)
Przeprowadzka
(279)
Przedsiębiorstwo
(276)
Marzenia
(271)
Psychologia dziecka
(270)
PRL
(269)
Śmierć bliskiej osoby
(268)
Wojna 1939-1945 r.
(265)
Szczęście
(261)
Terroryzm
(257)
Żołnierze
(255)
Macierzyństwo
(254)
Holokaust
(253)
Trauma
(252)
Młodzi dorośli
(251)
Spadek
(251)
Aktorzy polscy
(250)
Szlachta
(250)
Zdrada małżeńska
(249)
Kłamstwo
(248)
Temat: czas
2001-
(3)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Czechy
(1)
Francja
(1)
Kraje bałkańskie
(1)
Niemcy
(1)
Gatunek
Podręczniki
(3)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Referat
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Edukacja i pedagogika
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia s. 421-439. Indeksy.
SPIS TREŚCI: CZ. I. ISTOTA, PRZYCZYNY I ZAGROŻENIA WYNIKAJĄCE Z ODRZUCENIA RÓWIEŚNICZEGO W PRZEDSZKOLU I SZKOLE PODSTAWOWEJ: R. 1. Istota zjawiska odrzucenia rówieśniczego i jego wybrane następstwa ; R. 2. Przyczyny odrzucenia dziecka przez rówieśników związane z warunkami jego rozwoju w rodzinie ; R. 3. Przyczyny odrzucenia związane ze specyficznymi właściwościami dzieci ; R. 4. Przyczyny odrzucenia związane ze środowiskiem szkolnym ; CZ. II. WCZESNA PROFILAKTYKA ODRZUCENIA RÓWIEŚNICZEGO I POMAGANIE DZIECIOM ODRZUCANYM: R. 5. Wspieranie rodziców w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej ; R. 6. Wspomaganie rozwoju psychospołecznego dzieci odrzucanych przez rówieśników 6.1. Metody i programy wspomagania rozwoju psychospołecznego dzieci w wieku przedszkolnym i w młodszym wieku szkolnym ; R. 7. Działania nauczyciela poprawiające sytuację dzieci odrzucanych w klasie szkolnej ; R. 8. Przykłady interwencji systemowych.
Odrzucenie dziecka przez rówieśników powinno być dla rodziców i wychowawców sygnałem ostrzegawczym. Zapowiada bowiem problemy na kolejnych etapach rozwoju dziecka: niedostosowanie społeczne w okresie dorastania, trudności w życiu dorosłym. Książka Marii Deptuły pozwala zrozumieć przyczyny odrzucenia rówieśniczego i jego przejawy. Czytelnik znajdzie w niej analizę działań, jakie można podjąć, by skutecznie pomóc dzieciom odrzucanym przez rówieśników w przedszkolu, szkole, świetlicach środowiskowych czy terapeutycznych. Autorka zwraca uwagę na zapobieganie odrzuceniu, czemu służyć może wczesne wspomaganie rodziców w wypełnianiu ich opiekuńczej i wychowawczej roli, praca z grupą rówieśniczą w przedszkolu i szkole sprzyjająca rozwojowi tolerancji oraz pomaganie dziecku, gdy pojawią się problemy w relacjach z rówieśnikami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bezrobocie, bezrobotny, praca socjalna / Ewa Flaszyńska. - Warszawa : Difin, 2019. - 133, [2] strony : wykresy ; 23 cm.
(Biblioteka Pracy Socjalnej)
(Engram)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 130-133.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia strony 143-147.
SPIS TREŚCI: Wstęp  ; 1. Praca socjalna – nowe tendencje ; 2. Charakterystyka systemu wsparcia rodziny ; 3. Zakres zadań ośrodka pomocy społecznej w rozwiązywaniu problemów rodzin dysfunkcyjnych ; 4. Standard pracy ośrodka pomocy społecznej z rodziną mającą trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych   ; 5.Standard pracy ośrodka pomocy społecznej z rodziną doświadczającą problemu bezradności w prowadzeniu gospodarstwa domowego ; 6. Standard pracy ośrodka pomocy społecznej z rodziną doświadczającą problemu biedy i ubóstwa  ; 7. Standard pracy ośrodka pomocy społecznej z rodziną z problemem bezrobocia   ; 8. Standard pracy ośrodka pomocy społecznej z rodziną doświadczającą problemu przemocy ; 9. Standard pracy ośrodka pomocy społecznej z rodziną z problemem długotrwałej choroby ; 10. Standard pracy ośrodka pomocy społecznej z rodziną z problemem niepełnosprawności  ; 11. Standard pracy ośrodka pomocy społecznej z rodziną mającą trudności wynikające z problemu uzależnień  ; 12. Warunki organizacyjne ośrodka pomocy społecznej niezbędne do zapewnienia optymalnego standardu realizowanych zadań w zakresie wspierania rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych . Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 517-544. Indeksy.
SPIS TREŚCI: CZĘŚĆ I: PODSTAWY EPISTEMOLOGICZNE, ONTOLOGICZNE I AKSJOLOGICZNE DYSCYPLINY ORAZ KATEGORIE POJĘ̨CIOWE PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ. Rozdział 1. Wprowadzenie w problematykę - wymiary pedagogiki społecznej (humanistyczny, społeczno-kulturowy, aksjologiczny) ; Rozdział 2. Środowisko życia i jego przetwarzanie w toku pracy społecznej ; Rozdział 3. Kategoria działania społecznego w pedagogice społecznej - sens i znaczenie działania społecznego ; Rozdział 4. Wymiar profilaktyczny działania pedagoga społecznego ; Rozdział 5. Pomoc w rozwoju, towarzyszenie społeczne, próg zagrożenia rozwoju - wymiar profilaktyczny ; Rozdział 6. Konteksty metodologiczne ; Rozdział 7. Konteksty historyczne i porównawcze. CZĘŚĆ II. ́PODEJŚCIA TEORETYCZNE, AKSJOLOGICZNE I METODYCZNE ORIENTACJI DZIAŁANIA PEDAGOGA SPOŁECZNEGO. Rozdział 8. Ramy działania społecznego pedagoga społecznego i ichtworzenie ; Rozdział 9. Podejścia (teoretyczne) do działania w polu pracy społecznej ; Rozdział 10. Wybrane kwestie społeczne a praktyka działania społecznego ; Rozdział 11. Pedagogika społeczna i praca socjalna - wielość ́ perspektywirozwiązan ; Rozdział 12. Modele pracy socjalnej/społecznej i ich źródła teoretyczneoraz implikacje dla praktyki społecznej ; Rozdział 13. Etyczne aspekty działania pedagoga społecznego ; Rozdział 14. Kultura profesjonalnego działania pedagoga społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia s. 586-626. Indeksy.
SPIS TREŚCI: CZĘŚĆ I. DEBATA O DYSCYPLINIE, JEJ ZMIENNOŚCI I PARADYGMACIE(TACH). Rozdział 1. Kształtowanie się dyscypliny – główne nurty polskiej pedagogiki społecznej w ujęciu historycznym ; Rozdział 2. Pedagogika społeczna i jej wyzwania na początku XXI w. ; Rozdział 3. Pedagogika społeczna w społeczeństwie postmonocentrycznym – problemy i perspektywy rozwoju ; Rozdział 4. Pedagogika społeczna wobec kryzysu świata wartości, więzi i instytucji ; Rozdział 5. Pedagogika społeczna – pytania o tożsamość i przyszłość ; Rozdział 6. Przyszłość pedagogiki społecznej – o nowy paradygmat dyscypliny ; CZĘŚĆ II. DEBATA O ZWIĄZKACH PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ Z INNYMI (SUB)DYSCYPLINAMI NAUK O WYCHOWANIU, O KULTURZE I SPOŁECZEŃSTWIE. Rozdział 7. Pedagogika społeczna w kontekście sporów o przedmiot i strukturę pedagogiki oraz jej związki z innymi dyscyplinami naukowymi ; Rozdział 8. Pytanie o pogranicze pedagogiki społecznej ; Rozdział 9. Pedagogika społeczna a inne obszary wiedzy naukowej ; Rozdział 10. Funkcje związków i ruchów młodzieży z perspektywy współczesnej teorii wychowania ; Rozdział 11. Od próżniaczenia do zniewolenia – w poszukiwaniu dyskursów czasu wolnego ; Rozdział 12. Wychowanie uwrażliwiające na inność́ w warunkach wielokulturowowści ; Rozdział 13. Praca socjalno-opiekuńcza i pedagogika społeczna ; Rozdział 14. Jak zapewniać byt wartościom – wspólne pytanie polityków społecznych i pedagogów społecznych ; Rozdział 15. Uniwersalne przesłanki andragogiczne refleksji Heleny Radlińskiej ; CZĘŚĆ ́III. DEBATA O ODMIANACH SPOŁECZNO-PEDAGOGICZNEGO PUNKTU WIDZENIA W INNYCH KRAJACH. Rozdział 16. Edukacja do obywatelskości. Od pedagogiki socjalnej do pedagogiki społecznej ; Rozdział 17. Polityka społeczna a pedagogika społeczna/praca socjalna z perspektywy historyczno-socjologicznej ; Rozdział 18. Równość́ płci i praca przedstawicieli zawodów pomocowych ; Rozdział 19. Przemiany myśli społeczno-pedagogicznej w Niemczech ; Rozdział 20. Koncepcja edukacji społecznej we francuskiej myśli społecznej XIX w. i idee kształtowania się pedagogiki społecznej Heleny Radlińskiej – analiza porównawcza ; Rozdział 21. Pedagogika społeczna w Republice Słowackiej i Republice Czeskiej na progu nowego tysiąclecia ; Rozdział 22. Pedagogika społeczna na Bałkanach ; CZĘŚĆ IV. DEBATA NA TEMAT PÓL DZIAŁANIA PEDAGOGA SPOŁECZNEGO. Rozdział 23. Modernizacja środowisk lokalnych w świetle zmiany społecznej ; Rozdział 24. Edukacja jako pomoc w rozwoju w ujęciu andragogikii gerontologii ; Rozdział 25. Pomoc przez porady. Statyczna versus procesualna struktura poradnictwa w przestrzeni życia społecznego ; Rozdział 26. Wychowawcze i edukacyjne funkcje regionalizmu ; Rozdział 27. Pedagogika społeczna i praca socjalna w procesie społecznej readaptacji osób pozbawionych wolności ; Rozdział 28. Pedagogika społeczna i rodzina – obszary badan ; Rozdział 29. Mass media i multimedia – dominująca przestrzeń życia dziecka ; Rozdział 30. Styl życia a zagrożenia zdrowia jednostki i społeczen ́stwa w rozwijającej sie ̨cywilizacji ; Rozdział 31. Uwagi na zakończenie – w kierunku transwersalności pedagogiki społecznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [234]-237.
Publikacja stanowi podsumowanie wieloletniej pracy autorki z osobami bezdomnymi, pochodzącymi z różnych stron kraju. To nie tylko podręcznik zawierający niezbędne informacje dotyczące modeli pracy socjalnej i wsparcia psychologicznego osób zagrożonych bezdomnością i bezdomnych, ale jest to także zapis losów konkretnych ludzi i zdarzeń, zamkniętych w zjawisku bezdomności. Autorka wprowadza w temat przedstawiając przegląd ugruntowanej wiedzy dotyczącej różnych aspektów pracy socjalnej z osobami bezdomnymi, by następnie przejść do praktycznych wskazówek dotyczących form i zasad udzielania wsparcia socjalnego i psychologicznego różnym kategoriom osób bezdomnych.
SPIS TREŚCI: 1. Praca socjalna ; 2. Specyfika pracy socjalnej z osobami bezdomnymi ; 3. Pracowanik socjalny w procesie komunikacji z osobą bezdomną ; 4. Praca socjalna z różnymi grupami osób bezdomnych ; 5. Zawód: pracownik socjalny.650
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej