Pedagodzy społeczni
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(3)
Autor
Marek Joanna
(2)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(2)
Głowacka-Grajper Małgorzata (1976- )
(1)
Przednowek Agnieszka
(1)
Walczak-Klimek Małgorzata (1987- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Dzieci
(8365)
6-8 lat
(5696)
0-5 lat
(4258)
9-13 lat
(3722)
Szkoły wyższe
(2760)
Pedagodzy społeczni
(-)
Młodzież
(2639)
14-17 lat
(1875)
Szkoły średnie
(606)
Rodzice
(503)
Szkoły podstawowe
(308)
Dorośli
(268)
18+
(123)
Nauczyciele
(113)
Studenci
(109)
Przedszkola
(53)
Nauczyciele przedszkoli
(48)
Menedżerowie
(45)
Prawnicy
(38)
Szkoły ponadgimnazjalne
(33)
Psycholodzy
(30)
Lekarze
(29)
Szkoły zawodowe
(29)
Logopedzi
(28)
Gimnazja
(27)
Poziom podstawowy
(25)
Technikum
(25)
Pedagodzy
(24)
Nauczanie początkowe
(23)
Przedsiębiorcy
(23)
Adwokaci
(22)
Radcy prawni
(21)
Sędziowie
(19)
Terapeuci
(19)
Wychowawcy klas
(19)
Nauczyciele nauczania początkowego
(18)
Pracownicy naukowi
(17)
Dziewczęta
(15)
Specjaliści ds. kadr
(15)
Klasa 1.
(14)
Nauczyciele języka polskiego
(14)
Psychoterapeuci
(14)
Klasa 2.
(13)
Klasa 3.
(13)
Klasa 4.
(13)
Klasa 6.
(13)
Licea
(13)
Szkoły ponadpodstawowe
(13)
A1 (poziom biegłości językowej)
(12)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(12)
Wychowawcy małych dzieci
(12)
Klasa 5.
(11)
Kobieta
(11)
Pszczelarze
(11)
B1 (poziom biegłości językowej)
(10)
Fizjoterapeuci
(10)
Kobieta ciężarna
(10)
Pracodawcy
(10)
Ekonomiści
(9)
Ojcowie
(9)
Osoby w wieku starszym
(9)
Psychiatrzy
(9)
Terapeuci zajęciowi
(9)
A2 (poziom biegłości językowej)
(8)
Aplikanci
(8)
Bibliotekarze
(8)
Klasa 7.
(8)
Nastolatki
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Urzędnicy
(8)
A2 poziom biegłości językowej
(7)
Chorzy
(7)
Chłopcy
(7)
Informatycy
(7)
Inżynierowie
(7)
Logistycy
(7)
Pracownicy socjalni
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(6)
Klasa 8.
(6)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(6)
Policjanci
(6)
Specjaliści ds. marketingu
(6)
Terapeuci pedagogiczni
(6)
Zawody medyczne
(6)
A1 poziom biegłości językowej
(5)
B1 poziom biegłości językowej
(5)
Doradcy podatkowi
(5)
Grupa wiekowa Dzieci
(5)
Inżynierowie budownictwa
(5)
Księgowi
(5)
Lekarze specjaliści
(5)
Nauczyciele biologii
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Poziom zaawansowany
(5)
Programiści
(5)
Psycholodzy kliniczni
(5)
Ratownicy medyczni
(5)
Szkoły policealne
(5)
Architekci
(4)
B2 poziom biegłości językowej
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Pedagogika społeczna
(2)
Praca socjalna
(2)
Andragogika
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Gerontologia
(1)
Inność
(1)
Modernizacja
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy społeczni
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Poradnictwo
(1)
Radlińska, Helena (1879-1954)
(1)
Regionalizm
(1)
Rodzina
(1)
Równouprawnienie płci
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Styl życia
(1)
Teatroterapia
(1)
Warsztaty teatralne
(1)
Więźniowie
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świetlice socjoterapeutyczne
(1)
Temat: miejsce
Czechy
(1)
Francja
(1)
Kraje bałkańskie
(1)
Niemcy
(1)
Słowacja
(1)
Gatunek
Podręczniki
(2)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Referat
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura i sztuka
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 517-544. Indeksy.
SPIS TREŚCI: CZĘŚĆ I: PODSTAWY EPISTEMOLOGICZNE, ONTOLOGICZNE I AKSJOLOGICZNE DYSCYPLINY ORAZ KATEGORIE POJĘ̨CIOWE PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ. Rozdział 1. Wprowadzenie w problematykę - wymiary pedagogiki społecznej (humanistyczny, społeczno-kulturowy, aksjologiczny) ; Rozdział 2. Środowisko życia i jego przetwarzanie w toku pracy społecznej ; Rozdział 3. Kategoria działania społecznego w pedagogice społecznej - sens i znaczenie działania społecznego ; Rozdział 4. Wymiar profilaktyczny działania pedagoga społecznego ; Rozdział 5. Pomoc w rozwoju, towarzyszenie społeczne, próg zagrożenia rozwoju - wymiar profilaktyczny ; Rozdział 6. Konteksty metodologiczne ; Rozdział 7. Konteksty historyczne i porównawcze. CZĘŚĆ II. ́PODEJŚCIA TEORETYCZNE, AKSJOLOGICZNE I METODYCZNE ORIENTACJI DZIAŁANIA PEDAGOGA SPOŁECZNEGO. Rozdział 8. Ramy działania społecznego pedagoga społecznego i ichtworzenie ; Rozdział 9. Podejścia (teoretyczne) do działania w polu pracy społecznej ; Rozdział 10. Wybrane kwestie społeczne a praktyka działania społecznego ; Rozdział 11. Pedagogika społeczna i praca socjalna - wielość ́ perspektywirozwiązan ; Rozdział 12. Modele pracy socjalnej/społecznej i ich źródła teoretyczneoraz implikacje dla praktyki społecznej ; Rozdział 13. Etyczne aspekty działania pedagoga społecznego ; Rozdział 14. Kultura profesjonalnego działania pedagoga społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia s. 586-626. Indeksy.
SPIS TREŚCI: CZĘŚĆ I. DEBATA O DYSCYPLINIE, JEJ ZMIENNOŚCI I PARADYGMACIE(TACH). Rozdział 1. Kształtowanie się dyscypliny – główne nurty polskiej pedagogiki społecznej w ujęciu historycznym ; Rozdział 2. Pedagogika społeczna i jej wyzwania na początku XXI w. ; Rozdział 3. Pedagogika społeczna w społeczeństwie postmonocentrycznym – problemy i perspektywy rozwoju ; Rozdział 4. Pedagogika społeczna wobec kryzysu świata wartości, więzi i instytucji ; Rozdział 5. Pedagogika społeczna – pytania o tożsamość i przyszłość ; Rozdział 6. Przyszłość pedagogiki społecznej – o nowy paradygmat dyscypliny ; CZĘŚĆ II. DEBATA O ZWIĄZKACH PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ Z INNYMI (SUB)DYSCYPLINAMI NAUK O WYCHOWANIU, O KULTURZE I SPOŁECZEŃSTWIE. Rozdział 7. Pedagogika społeczna w kontekście sporów o przedmiot i strukturę pedagogiki oraz jej związki z innymi dyscyplinami naukowymi ; Rozdział 8. Pytanie o pogranicze pedagogiki społecznej ; Rozdział 9. Pedagogika społeczna a inne obszary wiedzy naukowej ; Rozdział 10. Funkcje związków i ruchów młodzieży z perspektywy współczesnej teorii wychowania ; Rozdział 11. Od próżniaczenia do zniewolenia – w poszukiwaniu dyskursów czasu wolnego ; Rozdział 12. Wychowanie uwrażliwiające na inność́ w warunkach wielokulturowowści ; Rozdział 13. Praca socjalno-opiekuńcza i pedagogika społeczna ; Rozdział 14. Jak zapewniać byt wartościom – wspólne pytanie polityków społecznych i pedagogów społecznych ; Rozdział 15. Uniwersalne przesłanki andragogiczne refleksji Heleny Radlińskiej ; CZĘŚĆ ́III. DEBATA O ODMIANACH SPOŁECZNO-PEDAGOGICZNEGO PUNKTU WIDZENIA W INNYCH KRAJACH. Rozdział 16. Edukacja do obywatelskości. Od pedagogiki socjalnej do pedagogiki społecznej ; Rozdział 17. Polityka społeczna a pedagogika społeczna/praca socjalna z perspektywy historyczno-socjologicznej ; Rozdział 18. Równość́ płci i praca przedstawicieli zawodów pomocowych ; Rozdział 19. Przemiany myśli społeczno-pedagogicznej w Niemczech ; Rozdział 20. Koncepcja edukacji społecznej we francuskiej myśli społecznej XIX w. i idee kształtowania się pedagogiki społecznej Heleny Radlińskiej – analiza porównawcza ; Rozdział 21. Pedagogika społeczna w Republice Słowackiej i Republice Czeskiej na progu nowego tysiąclecia ; Rozdział 22. Pedagogika społeczna na Bałkanach ; CZĘŚĆ IV. DEBATA NA TEMAT PÓL DZIAŁANIA PEDAGOGA SPOŁECZNEGO. Rozdział 23. Modernizacja środowisk lokalnych w świetle zmiany społecznej ; Rozdział 24. Edukacja jako pomoc w rozwoju w ujęciu andragogikii gerontologii ; Rozdział 25. Pomoc przez porady. Statyczna versus procesualna struktura poradnictwa w przestrzeni życia społecznego ; Rozdział 26. Wychowawcze i edukacyjne funkcje regionalizmu ; Rozdział 27. Pedagogika społeczna i praca socjalna w procesie społecznej readaptacji osób pozbawionych wolności ; Rozdział 28. Pedagogika społeczna i rodzina – obszary badan ; Rozdział 29. Mass media i multimedia – dominująca przestrzeń życia dziecka ; Rozdział 30. Styl życia a zagrożenia zdrowia jednostki i społeczen ́stwa w rozwijającej sie ̨cywilizacji ; Rozdział 31. Uwagi na zakończenie – w kierunku transwersalności pedagogiki społecznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Teatr jest ciekawą podróżą do niesamowitego świata, niewyczerpanie nieodgadnionego, przestrzenią do uzewnętrznienia siebie, choć za pośrednictwem wykreowanej postaci – i właśnie to sprawia, że przyciąga on do siebie ludzi w różnym wieku, z różnorakich kręgów kulturowych i po rozmaitych przejściach życiowych. Nie bez powodu właśnie teatr wykorzystywany jest chociażby w procesie resocjalizacji w zakładach penitencjarnych, stanowi także element socjoterapii w placówkach wsparcia dziennego, instytucjach socjalizacyjnych czy w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, a w ostatnich latach na szerszą skalę rozpowszechnia się również w klubach seniora. W niniejszej książce pragnę się skupić nie tyle na temacie morałów, jakie wypływają z samych treści spektakli teatralnych (choć warto tutaj podkreślić ich ogromne znaczenie w procesie wychowania młodego człowieka), ile raczej na walorach profilaktycznych i terapeutycznych uczestnictwa w całym procesie współtworzenia spektakli przez aktorów-amatorów dziecięcych i młodzieżowych teatrów prowadzonych przez wychowawców w świetlicach środowiskowych i innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz tych o charakterze specjalistycznym. Bo już samo zaangażowanie w konstruktywną formę spędzania wolnego czasu minimalizuje ryzyko demoralizacji przez tzw. środowisko uliczne i zmniejsza skłonność do zachowań ryzykownych.[wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej