Społeczeństwo obywatelskie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(7)
Autor
Bokajło Wiesław (1946- )
(1)
Dziubka Kazimierz
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Kaczocha Włodzimierz (1939- )
(1)
Kordaczuk-Wąs Marzena
(1)
Marek Joanna
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(1)
Moroń Dorota
(1)
Przednowek Agnieszka
(1)
Ulicka Grażyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Pedagodzy społeczni
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(4276)
Rodzina
(2504)
Relacje międzyludzkie
(2260)
Tajemnica
(2102)
Przyjaźń
(2012)
Społeczeństwo obywatelskie
(-)
Miłość
(1964)
Zabójstwo
(1466)
II wojna światowa (1939-1945)
(1271)
Śledztwo i dochodzenie
(1216)
Relacja romantyczna
(1214)
Małżeństwo
(1126)
Trudne sytuacje życiowe
(1023)
Dzieci
(977)
Rodzeństwo
(946)
Uczucia
(922)
Nastolatki
(918)
Magia
(872)
Sekrety rodzinne
(818)
Życie codzienne
(793)
Zwierzęta
(788)
Dziewczęta
(725)
Język angielski
(718)
Osoby zaginione
(691)
Policjanci
(682)
Matki i córki
(655)
Żydzi
(655)
Uprowadzenie
(587)
Literatura polska
(577)
Władcy
(573)
Pisarze polscy
(564)
Wybory życiowe
(563)
Język polski
(542)
Dziennikarze
(534)
Podróże
(522)
Arystokracja
(515)
Boże Narodzenie
(510)
Poszukiwania zaginionych
(508)
Zemsta
(486)
Przestępczość zorganizowana
(480)
Historia
(478)
Uczniowie
(477)
Język polski (przedmiot szkolny)
(466)
Psy
(454)
Wychowanie w rodzinie
(449)
Mężczyzna
(430)
Chłopcy
(426)
Zakochanie
(425)
Pisarze
(408)
Humor
(407)
Ojcowie i córki
(405)
Krainy i światy fikcyjne
(403)
Prywatni detektywi
(402)
Samorealizacja
(399)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(395)
Spisek
(390)
Ludzie a zwierzęta
(386)
Śmierć
(386)
Polacy za granicą
(381)
Obyczaje i zwyczaje
(380)
Seryjni zabójcy
(373)
Samotność
(367)
Władza
(364)
Zabójstwo seryjne
(362)
Koty
(352)
Język niemiecki
(348)
Wakacje
(345)
Ludzie bogaci
(341)
Polityka
(339)
Politycy
(338)
Wsie
(337)
Lekarze
(333)
Stworzenia fantastyczne
(324)
Zdrada
(319)
Zjawiska paranormalne
(317)
Dziadkowie i wnuki
(314)
Dojrzewanie
(311)
Wojna
(303)
Małe miasto
(294)
Zdrowe odżywianie
(290)
Wojsko
(289)
Kultura
(279)
Przeprowadzka
(279)
Przedsiębiorstwo
(276)
Marzenia
(271)
Psychologia dziecka
(270)
PRL
(269)
Śmierć bliskiej osoby
(268)
Wojna 1939-1945 r.
(265)
Szczęście
(261)
Terroryzm
(257)
Macierzyństwo
(254)
Żołnierze
(254)
Holokaust
(253)
Trauma
(252)
Młodzi dorośli
(251)
Spadek
(251)
Aktorzy polscy
(250)
Szlachta
(250)
Zdrada małżeńska
(249)
Kłamstwo
(248)
Temat: czas
1945-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Czechy
(1)
Francja
(1)
Kraje bałkańskie
(1)
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Referat
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; 2285)
Streszcz. ang.
Bibliogr. przy pracach. - Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bezpieczeństwo społeczeństwa / Brunon Hołyst. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015. - 634 strony : ilustracje ; 25 cm.
(Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego / Brunon Hołyst ; T. 3)
Bibiografia na stronach [609]-634.
SPIS TREŚCI: Cz. I OGÓLNE IDEE BEZPIECZEŃSTWA: Rozwojowe czynniki zagrożenia poczucia bezpieczeństwa ; Norma sprawiedliwości jako gwarancja człowieka w społeczeństwie ; Humanitaryzm społeczny i norma opiekuńczości jako determinanty bezpieczeństwa człowieka ; Bezpieczeństwo obywateli w systemie liberalnej demokracji ; Autorytet jako wyznacznik bezpieczeństwa organizacji życia społecznego ; Przywództwo i kierowanie zespołami ludzkimi w kontekście problematyki bezpieczeństwa ; Kultura osobista jako wyznacznik poczucia bezpieczeństwa jednostki w kontaktach personalnych ; Bezpieczeństwo człowieka w perspektywie zmiany wartości moralnych i wzorców płciowych we współczesnym świecie ; Konflikty grupowe jako potencjalne źródło zagrożenia bezpieczeństwa człowieka ; Bezpieczeństwo człowieka w przestrzeni publicznej wielkich miast. Cz. II ŚRODOWISKOWE DETERMINANTY BEZPIECZEŃSTWA: Rodzina jako źródło deprywacji poczucia bezpieczeństwa ; Szkoła jako źródło deprywacji potrzeby bezpieczeństwa ; Praca jako źródło deprywacji potrzeby bezpieczeństwa ; Poczucie bezpieczeństwa pracowników z perspektywy zarządzania i organizacji pracy ; Poczucie bezpieczeństwa jednostki i społeczeństwa z perspektywy etyki pracy ; Bezpieczeństwo petentów w relacjach z urzędnikami ; Zagrożenie bezpieczeństwa wskutek złych praktyk w sferach biznesu i administracji ; Bezpieczeństwo człowieka w środowisku lokalnym. Cz. III. WPŁYW PRZESTĘPCZOŚCI NA BEZPIECZEŃSTWO: Strach przed przestępczością jako źródło destrukcji poczucia bezpieczeństwa ; Terroryzm a bezpieczeństwo społeczeństwa ; Podsłuchy oraz inwigilacja użytkowników mediów elektronicznych w kontekście bezpieczeństwa informacyjnego ; Bezpieczeństwo człowieka w ruchu drogowym ; Grupowe zachowania chuligańskie jako zagrożenia bezpieczeństwa ; Akty wandalizmu i cyberwandalizmu jako zagrożenia dla poczucia bezpieczeństwa obywateli ; Cyberstalking jako forma Cyberprzemoc.
Profesor Brunon Hołyst jest jednym z najwybitniejszych przedstawicieli nauk prawnych i nauk społecznych ostatnich dekad. Jego dzieła, kolejno ukazujące się na rynku wydawniczym, odegrały ogromną rolę w kształtowaniu reformy polityki karnej państwa. [...] Profesor od lat funkcjonuje w nauce i świadomości społecznej jako ekspert m.in. w dziedzinie prawa, kryminologii, kryminalistyki, suicydologii, wiktymologii, jako osoba o niezwykłej wiedzy, erudyta, wymagający wiele od siebie i innych. [...] Tom III cyklu - o samoistnej wartości naukowo-poznawczej - jest ważnym wkładem badawczym i pisarskim w rozwój nauk społecznych, trudno też przecenić zamieszczone w nim teksty i zawarte w nich humanistyczne wartości oraz normy moralne. To przykład dyskursu naukowego i politycznego toczącego się w czasach rozpowszechnionej kultury indywidualizmu, narastającego deficytu obywatelskości, wychłodzenia entuzjazmu wobec przemian zachodzących w naszym państwie. Z recenzji prof. zw. dr hab. Krystyny Marzec-Holki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia s. 586-626. Indeksy.
SPIS TREŚCI: CZĘŚĆ I. DEBATA O DYSCYPLINIE, JEJ ZMIENNOŚCI I PARADYGMACIE(TACH). Rozdział 1. Kształtowanie się dyscypliny – główne nurty polskiej pedagogiki społecznej w ujęciu historycznym ; Rozdział 2. Pedagogika społeczna i jej wyzwania na początku XXI w. ; Rozdział 3. Pedagogika społeczna w społeczeństwie postmonocentrycznym – problemy i perspektywy rozwoju ; Rozdział 4. Pedagogika społeczna wobec kryzysu świata wartości, więzi i instytucji ; Rozdział 5. Pedagogika społeczna – pytania o tożsamość i przyszłość ; Rozdział 6. Przyszłość pedagogiki społecznej – o nowy paradygmat dyscypliny ; CZĘŚĆ II. DEBATA O ZWIĄZKACH PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ Z INNYMI (SUB)DYSCYPLINAMI NAUK O WYCHOWANIU, O KULTURZE I SPOŁECZEŃSTWIE. Rozdział 7. Pedagogika społeczna w kontekście sporów o przedmiot i strukturę pedagogiki oraz jej związki z innymi dyscyplinami naukowymi ; Rozdział 8. Pytanie o pogranicze pedagogiki społecznej ; Rozdział 9. Pedagogika społeczna a inne obszary wiedzy naukowej ; Rozdział 10. Funkcje związków i ruchów młodzieży z perspektywy współczesnej teorii wychowania ; Rozdział 11. Od próżniaczenia do zniewolenia – w poszukiwaniu dyskursów czasu wolnego ; Rozdział 12. Wychowanie uwrażliwiające na inność́ w warunkach wielokulturowowści ; Rozdział 13. Praca socjalno-opiekuńcza i pedagogika społeczna ; Rozdział 14. Jak zapewniać byt wartościom – wspólne pytanie polityków społecznych i pedagogów społecznych ; Rozdział 15. Uniwersalne przesłanki andragogiczne refleksji Heleny Radlińskiej ; CZĘŚĆ ́III. DEBATA O ODMIANACH SPOŁECZNO-PEDAGOGICZNEGO PUNKTU WIDZENIA W INNYCH KRAJACH. Rozdział 16. Edukacja do obywatelskości. Od pedagogiki socjalnej do pedagogiki społecznej ; Rozdział 17. Polityka społeczna a pedagogika społeczna/praca socjalna z perspektywy historyczno-socjologicznej ; Rozdział 18. Równość́ płci i praca przedstawicieli zawodów pomocowych ; Rozdział 19. Przemiany myśli społeczno-pedagogicznej w Niemczech ; Rozdział 20. Koncepcja edukacji społecznej we francuskiej myśli społecznej XIX w. i idee kształtowania się pedagogiki społecznej Heleny Radlińskiej – analiza porównawcza ; Rozdział 21. Pedagogika społeczna w Republice Słowackiej i Republice Czeskiej na progu nowego tysiąclecia ; Rozdział 22. Pedagogika społeczna na Bałkanach ; CZĘŚĆ IV. DEBATA NA TEMAT PÓL DZIAŁANIA PEDAGOGA SPOŁECZNEGO. Rozdział 23. Modernizacja środowisk lokalnych w świetle zmiany społecznej ; Rozdział 24. Edukacja jako pomoc w rozwoju w ujęciu andragogikii gerontologii ; Rozdział 25. Pomoc przez porady. Statyczna versus procesualna struktura poradnictwa w przestrzeni życia społecznego ; Rozdział 26. Wychowawcze i edukacyjne funkcje regionalizmu ; Rozdział 27. Pedagogika społeczna i praca socjalna w procesie społecznej readaptacji osób pozbawionych wolności ; Rozdział 28. Pedagogika społeczna i rodzina – obszary badan ; Rozdział 29. Mass media i multimedia – dominująca przestrzeń życia dziecka ; Rozdział 30. Styl życia a zagrożenia zdrowia jednostki i społeczen ́stwa w rozwijającej sie ̨cywilizacji ; Rozdział 31. Uwagi na zakończenie – w kierunku transwersalności pedagogiki społecznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; 3412)
Bibliogr. s. 169-177.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej