Pracownicy socjalni
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(7)
Autor
Marek Joanna
(2)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(2)
Andruszko Robert
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla (1974- )
(1)
Cohen Judith A
(1)
Deblinger Esther
(1)
Freeman Jennifer Beth (1970- )
(1)
Garcia Abbe Marrs
(1)
Głowacka-Grajper Małgorzata (1976- )
(1)
Kasprzak Magdalena (radca prawny)
(1)
Kubitsky Jacek (1944- )
(1)
Mannarino Anthony P
(1)
Nowicka Joanna (radca prawny)
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Przednowek Agnieszka
(1)
Tomaszewski Piotr (psycholog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Dzieci
(8309)
6-8 lat
(5660)
0-5 lat
(4226)
9-13 lat
(3704)
Szkoły wyższe
(2756)
Pracownicy socjalni
(7)
Młodzież
(2627)
14-17 lat
(1866)
Szkoły średnie
(604)
Rodzice
(500)
Szkoły podstawowe
(306)
Dorośli
(266)
18+
(123)
Nauczyciele
(113)
Studenci
(104)
Przedszkola
(50)
Menedżerowie
(45)
Nauczyciele przedszkoli
(43)
Prawnicy
(38)
Szkoły ponadgimnazjalne
(33)
Szkoły zawodowe
(29)
Lekarze
(28)
Psycholodzy
(28)
Gimnazja
(27)
Logopedzi
(27)
Poziom podstawowy
(25)
Technikum
(25)
Pedagodzy
(23)
Przedsiębiorcy
(23)
Adwokaci
(21)
Radcy prawni
(21)
Nauczanie początkowe
(20)
Sędziowie
(19)
Terapeuci
(19)
Wychowawcy klas
(19)
Pracownicy naukowi
(17)
Dziewczęta
(15)
Klasa 1.
(14)
Nauczyciele języka polskiego
(14)
Psychoterapeuci
(14)
Specjaliści ds. kadr
(14)
Klasa 2.
(13)
Klasa 3.
(13)
Nauczyciele nauczania początkowego
(13)
Szkoły ponadpodstawowe
(13)
A1 (poziom biegłości językowej)
(12)
Klasa 4.
(12)
Klasa 6.
(12)
Licea
(12)
Wychowawcy małych dzieci
(12)
Kobieta
(11)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(11)
Pszczelarze
(11)
B1 (poziom biegłości językowej)
(10)
Fizjoterapeuci
(10)
Klasa 5.
(10)
Kobieta ciężarna
(10)
Pracodawcy
(10)
Ekonomiści
(9)
Ojcowie
(9)
Osoby w wieku starszym
(9)
Psychiatrzy
(9)
Terapeuci zajęciowi
(9)
A2 (poziom biegłości językowej)
(8)
Aplikanci
(8)
Bibliotekarze
(8)
Klasa 7.
(8)
Nastolatki
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Urzędnicy
(8)
A2 poziom biegłości językowej
(7)
Chorzy
(7)
Chłopcy
(7)
Informatycy
(7)
Inżynierowie
(7)
Logistycy
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(6)
Klasa 8.
(6)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(6)
Policjanci
(6)
Specjaliści ds. marketingu
(6)
Terapeuci pedagogiczni
(6)
Zawody medyczne
(6)
A1 poziom biegłości językowej
(5)
B1 poziom biegłości językowej
(5)
Doradcy podatkowi
(5)
Grupa wiekowa Dzieci
(5)
Inżynierowie budownictwa
(5)
Księgowi
(5)
Lekarze specjaliści
(5)
Nauczyciele biologii
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Poziom zaawansowany
(5)
Programiści
(5)
Psycholodzy kliniczni
(5)
Ratownicy medyczni
(5)
Szkoły policealne
(5)
Architekci
(4)
B2 poziom biegłości językowej
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Pedagogika społeczna
(2)
Praca socjalna
(2)
Psychoterapia
(2)
Stres pourazowy
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Andragogika
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Dzieci
(1)
Gerontologia
(1)
Imigranci
(1)
Inność
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interwencja kryzysowa (psychologia)
(1)
Kontrakt psychologiczny
(1)
Lekarze a pacjenci
(1)
Mechanizmy obronne (psychologia)
(1)
Modernizacja
(1)
Młodzież
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagodzy społeczni
(1)
Poradnictwo
(1)
Prawo
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Radlińska, Helena (1879-1954)
(1)
Regionalizm
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Równouprawnienie płci
(1)
Samobójstwo
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Styl życia
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Trauma
(1)
Urzędnicy
(1)
Więźniowie
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Żałoba
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Czechy
(1)
Francja
(1)
Kraje bałkańskie
(1)
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Podręczniki
(2)
Komentarz do ustawy
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Referat
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Tytuł oryginału: "Treating trauma and traumatic grief in children and adolescents".
Bibliografia na stronach 233-241, 247-255. Indeks.
SPIS TREŚCI: Część I. TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA UKIERUNKOWANA NA TRAUMĘ Rozdział 1. Wpływ urazu psychicznego i żałoby na dzieci i ich rodziny Rozdział 2. Strategie diagnostyczne stosowane u dzieci, które doznały traumy Rozdział 3. Model TF-CBT – zasady działania Rozdział 4. Rola terapeuty prowadzącego TF-CBT Część II. INTERWENCJE UKIERUNKOWANE NA TRAUMĘ Wprowadzenie do poszczególnych interwencji – modułów terapii ukierunkowanych na traumę Moduł 1. Psychoedukacja Moduł 2. Umiejętności wychowawcze Moduł 3. Relaksacja Moduł 4. Wyrażanie i regulacja emocji Moduł 5. Radzenie sobie i przetwarzanie poznawcze I – trójkąt poznawczy Moduł 6. Narracja na temat traumy Moduł 7. Radzenie sobie i przetwarzanie poznawcze II – przetwarzanie traumatycznego doświadczenia Moduł 8. Ekspozycja na bodźce przypominające o traumatycznym zdarzeniu in vivo Moduł 9. Wspólne sesje dziecka i rodzica Moduł 10. Zwiększanie bezpieczeństwa w przyszłości i wspomaganie dalszego rozwoju Część III. MODUŁY UKIERUNKOWANE NA ŻAŁOBĘ Wprowadzenie do modułów ukierunkowanych na żałobę Moduł 1. Psychoedukacja na temat żałoby Moduł 2. Przeżywanie żalu po stracie i przezwyciężanie ambiwalentnych uczuć do osoby zmarłej – Czego mi brak, a za czym nie tęsknię Moduł 3. Zachowanie pozytywnych wspomnień o osobie zmarłej Moduł 4. Przedefiniowanie relacji z osobą zmarłą i zaangażowanie się w aktualne relacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Vademecum psychoterapeuty / Jacek Kubitsky. - Wydanie 1 - 2 dodruk. - Warszawa : PZWL, 2015. - 162, [1] strona ; 21 cm.
Dla psychoterapeutów prowadzących terapię indywidualną, dla terapeutów rodzinnych i grupowych, psychologów klinicznych i pracowników socjalnych.
Ani autor, ani chyba nikt z sięgających po tę książkę nie twierdzi, że psychoterapia jest dziedziną, którą można uprawiać na podstawie wiedzy zaczerpniętej z podręcznika. Niniejsza publikacja nie jest też typowym podręcznikiem. Tytuł dobrze oddaje jej charakter - to książka, która początkującym psychoterapeutom dostarczy praktycznych rad i wskazówek, jak uniknąć podstawowych błędów i potknięć w pracy klinicznej. Uwagi dotyczą głównie terapii indywidualnej, ale mogą być przydatne dla terapeutów rodzinnych i grupowych, psychologów klinicznych i pracowników socjalnych. Treść książki wzbogacają przykłady zaczerpnięte z praktyki prowadzonej przez samego Autora.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 517-544. Indeksy.
SPIS TREŚCI: CZĘŚĆ I: PODSTAWY EPISTEMOLOGICZNE, ONTOLOGICZNE I AKSJOLOGICZNE DYSCYPLINY ORAZ KATEGORIE POJĘ̨CIOWE PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ. Rozdział 1. Wprowadzenie w problematykę - wymiary pedagogiki społecznej (humanistyczny, społeczno-kulturowy, aksjologiczny) ; Rozdział 2. Środowisko życia i jego przetwarzanie w toku pracy społecznej ; Rozdział 3. Kategoria działania społecznego w pedagogice społecznej - sens i znaczenie działania społecznego ; Rozdział 4. Wymiar profilaktyczny działania pedagoga społecznego ; Rozdział 5. Pomoc w rozwoju, towarzyszenie społeczne, próg zagrożenia rozwoju - wymiar profilaktyczny ; Rozdział 6. Konteksty metodologiczne ; Rozdział 7. Konteksty historyczne i porównawcze. CZĘŚĆ II. ́PODEJŚCIA TEORETYCZNE, AKSJOLOGICZNE I METODYCZNE ORIENTACJI DZIAŁANIA PEDAGOGA SPOŁECZNEGO. Rozdział 8. Ramy działania społecznego pedagoga społecznego i ichtworzenie ; Rozdział 9. Podejścia (teoretyczne) do działania w polu pracy społecznej ; Rozdział 10. Wybrane kwestie społeczne a praktyka działania społecznego ; Rozdział 11. Pedagogika społeczna i praca socjalna - wielość ́ perspektywirozwiązan ; Rozdział 12. Modele pracy socjalnej/społecznej i ich źródła teoretyczneoraz implikacje dla praktyki społecznej ; Rozdział 13. Etyczne aspekty działania pedagoga społecznego ; Rozdział 14. Kultura profesjonalnego działania pedagoga społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia s. 586-626. Indeksy.
SPIS TREŚCI: CZĘŚĆ I. DEBATA O DYSCYPLINIE, JEJ ZMIENNOŚCI I PARADYGMACIE(TACH). Rozdział 1. Kształtowanie się dyscypliny – główne nurty polskiej pedagogiki społecznej w ujęciu historycznym ; Rozdział 2. Pedagogika społeczna i jej wyzwania na początku XXI w. ; Rozdział 3. Pedagogika społeczna w społeczeństwie postmonocentrycznym – problemy i perspektywy rozwoju ; Rozdział 4. Pedagogika społeczna wobec kryzysu świata wartości, więzi i instytucji ; Rozdział 5. Pedagogika społeczna – pytania o tożsamość i przyszłość ; Rozdział 6. Przyszłość pedagogiki społecznej – o nowy paradygmat dyscypliny ; CZĘŚĆ II. DEBATA O ZWIĄZKACH PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ Z INNYMI (SUB)DYSCYPLINAMI NAUK O WYCHOWANIU, O KULTURZE I SPOŁECZEŃSTWIE. Rozdział 7. Pedagogika społeczna w kontekście sporów o przedmiot i strukturę pedagogiki oraz jej związki z innymi dyscyplinami naukowymi ; Rozdział 8. Pytanie o pogranicze pedagogiki społecznej ; Rozdział 9. Pedagogika społeczna a inne obszary wiedzy naukowej ; Rozdział 10. Funkcje związków i ruchów młodzieży z perspektywy współczesnej teorii wychowania ; Rozdział 11. Od próżniaczenia do zniewolenia – w poszukiwaniu dyskursów czasu wolnego ; Rozdział 12. Wychowanie uwrażliwiające na inność́ w warunkach wielokulturowowści ; Rozdział 13. Praca socjalno-opiekuńcza i pedagogika społeczna ; Rozdział 14. Jak zapewniać byt wartościom – wspólne pytanie polityków społecznych i pedagogów społecznych ; Rozdział 15. Uniwersalne przesłanki andragogiczne refleksji Heleny Radlińskiej ; CZĘŚĆ ́III. DEBATA O ODMIANACH SPOŁECZNO-PEDAGOGICZNEGO PUNKTU WIDZENIA W INNYCH KRAJACH. Rozdział 16. Edukacja do obywatelskości. Od pedagogiki socjalnej do pedagogiki społecznej ; Rozdział 17. Polityka społeczna a pedagogika społeczna/praca socjalna z perspektywy historyczno-socjologicznej ; Rozdział 18. Równość́ płci i praca przedstawicieli zawodów pomocowych ; Rozdział 19. Przemiany myśli społeczno-pedagogicznej w Niemczech ; Rozdział 20. Koncepcja edukacji społecznej we francuskiej myśli społecznej XIX w. i idee kształtowania się pedagogiki społecznej Heleny Radlińskiej – analiza porównawcza ; Rozdział 21. Pedagogika społeczna w Republice Słowackiej i Republice Czeskiej na progu nowego tysiąclecia ; Rozdział 22. Pedagogika społeczna na Bałkanach ; CZĘŚĆ IV. DEBATA NA TEMAT PÓL DZIAŁANIA PEDAGOGA SPOŁECZNEGO. Rozdział 23. Modernizacja środowisk lokalnych w świetle zmiany społecznej ; Rozdział 24. Edukacja jako pomoc w rozwoju w ujęciu andragogikii gerontologii ; Rozdział 25. Pomoc przez porady. Statyczna versus procesualna struktura poradnictwa w przestrzeni życia społecznego ; Rozdział 26. Wychowawcze i edukacyjne funkcje regionalizmu ; Rozdział 27. Pedagogika społeczna i praca socjalna w procesie społecznej readaptacji osób pozbawionych wolności ; Rozdział 28. Pedagogika społeczna i rodzina – obszary badan ; Rozdział 29. Mass media i multimedia – dominująca przestrzeń życia dziecka ; Rozdział 30. Styl życia a zagrożenia zdrowia jednostki i społeczen ́stwa w rozwijającej sie ̨cywilizacji ; Rozdział 31. Uwagi na zakończenie – w kierunku transwersalności pedagogiki społecznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliografia po rozdziałach. Indeksy.
Zbiór artykułów prezentujący problematykę niepełnosprawności - na przykładach takich grup, jak osoby głuche lub słabosłyszące, z zespołem Downa, ADHD i autyzmem - w sposób interdyscyplinarny, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia czynników psychologicznych, społecznych oraz kulturowych. Autorzy badają czynniki warunkujące adaptację osób doświadczających problemów zdrowotnych, a także możliwości wspierania tych osób w ramach pomocy psychologicznej. W pracy przedstawiono analizę kulturowych i społecznych aspektów zaburzeń rozwoju oraz uwarunkowań procesów integracji, w tym m.in. wolontariatu koleżeńskiego jako formy wsparcia. Publikacja adresowana do psychologów, socjologów, pedagogów, lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów, pracowników socjalnych oraz wszystkich osób zainteresowanych społeczną percepcją niepełnosprawności we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej