Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(79)
Forma i typ
Książki
(59)
Poradniki i przewodniki
(32)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Filmy i seriale
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Czasopisma
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Audiobooki
(2)
Proza
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(68)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(5)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(49)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(16)
Biblioteka główna. Wyp. filmów
(7)
Biblioteka główna. Wyp. audiobooków
(2)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
(3)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(8)
Autor
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(9)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(7)
Regucki Dariusz
(3)
Rykowski Michał
(3)
Żebrowska Maria (1900-1978)
(3)
Bożyk Michał
(2)
Dalewski Zbigniew (1962- )
(2)
Greene Ross W
(2)
Nakowski Andrzej
(2)
Ortner Gerlinde (1945- )
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Woydyłło Ewa (1939- )
(2)
Woźniak Marlena
(2)
Aebli Hans (1923-1992)
(1)
Alcalde Samuel
(1)
Baczyńska Barbara
(1)
Bailey Becky A
(1)
Bajko Małgorzata
(1)
Baley Stefan (1885-1952)
(1)
Barczewska-Zabroń Zofia
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Bergmann Wolfgang (1948-2011)
(1)
Białek Ewa D. (1946- )
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bogucka Jadwiga (psycholog)
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Buczek Dominika
(1)
Budweil Filip
(1)
Błachowski Stefan (1889-1962)
(1)
Chmielowski Marcin
(1)
Czechowska Anna
(1)
Dawirs Ralph R
(1)
Domańska Joanna (1970- )
(1)
Dudek Zenon Waldemar
(1)
Figes Kate
(1)
Filliozat Isabelle (1957- )
(1)
Fita Aneta
(1)
Gałecka Elżbieta
(1)
Golus Anna (1984- )
(1)
Gonczarska Gabriela
(1)
Grabińska Anna
(1)
Hall Carol (1951- )
(1)
Hall Eric (1936- )
(1)
Hellmann Beata
(1)
Hornby Garry (1949- )
(1)
Horzowska Monika
(1)
Jagieła Jarosław (1954- )
(1)
Janas-Kozik Małgorzata
(1)
Janiszewska Monika (dziennikarka)
(1)
Jerzak Marta
(1)
Juul Jesper (1948-2019)
(1)
Kaja Barbara
(1)
Kamenetz Anya (1980- )
(1)
Karpowicz Joanna
(1)
Kisiel Bożena
(1)
Klein Tovah P
(1)
Koc Remigiusz
(1)
Konewka Michał
(1)
Korzeniewska Justyna
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kraszewski Krzysztof
(1)
Krzysztoń Agnieszka
(1)
Krzywicka Dorota (psycholog)
(1)
Książek Wojciech
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(1)
Kątna Mirosława (1949- )
(1)
Lawson Sarah (1954- )
(1)
Lutomski Grzegorz
(1)
Majewska-Opiełka Iwona
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Malcherek Monika
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Masłoń Jacek
(1)
Mezzena Giacomo
(1)
Mika Stanisław (1931-2017)
(1)
Moll Gunther (1957- )
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Musiał Małgorzata (pedagog)
(1)
Młynarz Miłosz (tłumacz)
(1)
Nelsen Jane
(1)
Nikodemska El Tairy Hanna
(1)
Nowakowski Piotr Tomasz (1974- )
(1)
Opiat-Bojarska Joanna
(1)
Parcheta-Kołuszuk Małgorzata
(1)
Pawski Miłosz
(1)
Pawłowicz Beata
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Poprawska Urszula
(1)
Prekop Jirina (1929- )
(1)
Przasnyska Maria
(1)
Ptaszyńska-Sadowska Elżbieta
(1)
Pufal-Struzik Irena
(1)
Regucki Bartek
(1)
Rimm Sylvia
(1)
Rosiak Anna
(1)
Schier Katarzyna (1958- )
(1)
Schoenebeck Hubertus von (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(34)
1901-2000
(8)
1989-2000
(7)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(78)
Język
polski
(73)
Odbiorca
Rodzice
(20)
Szkoły wyższe
(12)
Nauczyciele
(11)
Wychowawcy klas
(7)
14-17 lat
(4)
9-13 lat
(4)
Młodzież
(4)
Gimnazja
(2)
Pedagodzy
(2)
Studenci
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nastolatki
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Film polski
(7)
Literatura polska
(4)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Psychologia wychowawcza
(36)
Psychologia dziecka
(32)
Wychowanie w rodzinie
(24)
Metody wychowawcze
(20)
Uczniowie
(10)
Relacje międzyludzkie
(9)
Godzina wychowawcza
(8)
Rodzicielstwo
(8)
Dzieci
(7)
Nauczyciele
(7)
Rodzice
(7)
Błędy wychowawcze
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Trudności wychowawcze
(6)
Pomoce dydaktyczne
(5)
Postawy rodzicielskie
(5)
Psychologia Wychowawcza (czasop.)
(5)
Psychologia młodzieży
(5)
Rodzina
(5)
Agresywność
(4)
Uczucia
(4)
Wychowanie
(4)
Grupy rówieśnicze
(3)
Konflikt
(3)
Nauczanie
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Psychologia nauczania
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Psychoterapia
(3)
Szkolnictwo
(3)
Bajkoterapia
(2)
Behawioryzm
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dyscyplina (socjologia)
(2)
Dziecko niedostosowane społecznie
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Etyka zawodowa
(2)
Interakcja wychowawcza
(2)
Klasa szkolna (socjologia)
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Kształcenie
(2)
Mentoring
(2)
Metoda Sherborne
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie dorosłych
(2)
Neuropsychologia
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Polityka
(2)
Pomoc psychologiczna
(2)
Postawy
(2)
Prawa dziecka
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia ekonomiczna
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Psychologia pracy
(2)
Psychologia zdrowia
(2)
Psychologia środowiskowa
(2)
Psychopatologia
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Stereotyp
(2)
Sądy (psychologia)
(2)
Tożsamość (psychologia)
(2)
Uczenie się
(2)
Uprzedzenia
(2)
Wpływ społeczny
(2)
Wywiadówka
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Alkohole
(1)
Alkoholizm
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Antypedagogika
(1)
Atrakcyjność społeczna jednostki
(1)
Autyzm
(1)
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
(1)
Bunt
(1)
Błędy dydaktyczne
(1)
Błędy poznawcze (psychologia)
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Coaching rodzicielski
(1)
Cyberkultura
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Gniew
(1)
Groźba
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internet
(1)
Jedynacy
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Krzywicka, Dorota
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(29)
Podręcznik
(13)
Film edukacyjny
(7)
Materiały pomocnicze
(7)
Scenariusz zajęć
(7)
Opracowanie
(6)
Czasopisma psychologiczne polskie
(5)
Film dla młodzieży
(4)
Poradniki dla rodziców
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Bajka i baśń
(1)
Fabularyzowany dokument
(1)
Gry i zabawy
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść
(1)
Reportaż
(1)
Thriller
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(33)
Edukacja i pedagogika
(25)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(17)
Medycyna i zdrowie
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
79 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wyd. 1. pt.: Zrównoważony rozwój dziecka w świetle nowych wyzwań.
Bibliogr. s. 216-224.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niezwykły rodzic / Beata Pawłowicz, Tomasz Srebrnicki. - Warszawa : Zwierciadło, copyright 2019. - 363, [5] stron ; 21 cm.
SPIS TREŚCI: Wstęp. Być rodzicem, dlaczego to takie trudne!? ; 1. Co zamiast klapsa, czyli koncepcja wulkanów i lawy! ; 2. Być rodzicem czy przyjacielem, czyli galaretka owocowa i wykałaczki ; 3. Dziecko to odrębny człowiek, czyli dmuchaj synu balony! ; 4. Dawać czy nie dawać, czyli co dzieci dostają, a czego potrzebują? 5. Superrodzic kontra zwykły tato, czyli poproś dziecko, żeby przyniosło mop ; 6. Bądź autorytetem dla swojego dziecka, czyli "tato, a Piotruś nie wierzy, że mamy nowy rower" ; 7. Stawianie granic i wymaganie, czyli zawieś książkę na choince ; 8. Czy znamy nasze dzieci, czyli silna dziewczynka nie płacze! 9. Szczęście wynika z ryzyka, czyli psycholog głosi herezje! ; 10. Niepokojące objawy, czyli problemy z jedzeniem i z agresją ; 11. Chrońmy dzieci przed kłamstwem, czyli, jak powiedzieć im prawdę, która nas samych przeraża? 12. Dziecko nie jest najważniejsze czyli tylko dla odważnych
Każdy rodzic odczuwa czasem bezradność lub wychowawczą niemoc. Próbuje tłumaczyć, prosić, zakazywać i. nic. Dziecko nie słucha się lub odpowiada opryskliwie. Czasem pojawiają się poważniejsze problemy, wtedy zamyka się w sobie, cierpi na zaburzenia odżywiania lub jest agresywne. Wówczas rodzice pytają siebie: "Może to moja wina? Może nie jestem dobrym rodzicem?". Warto w takiej sytuacji skorzystać z rad doświadczonego psychologa dziecięcego. W wielu wypadkach okazuje się, że trudne problemy mają całkiem proste rozwiązania. Co robić, gdy rozrabia maluch, a jak postępować, gdy robi to dziecko starsze? W jaki sposób komunikować się z nim komunikować? Jak pogodzić szczęśliwe dzieciństwo z przygotowaniem go do życia we współczesnym świecie? Które z zachowań są naturalna częścią dojrzewania, a które powinny nas niepokoić? Jak reagować w trudnych sytuacjach? Na wszystkie te pytania i wiele innych w rozmowie z dziennikarką Beatą Pawłowicz odpowiada psycholog i psychoterapeuta Tomasz Srebnicki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia wychowawcza. T.1 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. - Wydanie siódme na podstawie wydania szóstego rozszerzonego i zmienionego. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1998. - 369, [3] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia w tomie 2 na stronach 264-293.
Wydanie siódme znakomitego podręcznika psychologii wychowawczej autorstwa dwojga wybitnych polskich psychologów. Tom pierwszy obejmuje zagadnienia psychologii nauczania. Przedstawione w nim zostały współczesne poglądy na temat istoty, przebiegu, uwarunkowań zewnętrznych, motywacji i systemu wzmocnień, planu i programu nauczania. Omówiono różne koncepcje nauczania, nauczanie przygotowawcze w powiązaniu z edukacją permanentną, aktywizowanie poznawcze uczniów, dojrzałość szkolną, nauczanie dorosłych i inne istotne elementy składające się na tę ważną gałąź wiedzy psychologicznej
SPIS TREŚCI: CZĘŚĆ WSTĘPNA Rozdział 1. Psychologia wychowawcza jako psychologia nauczania i wychowania. Rozdział 2. Związek nauczania z wychowaniem. Rozdział 3. Nauczanie i wychowanie a rozwój jednostki. Część pierwsza PSYCHOLOGIA NAUCZANIA Rozdział 4. Nauczanie jako kierowanie uczeniem się innych osób Rozdział 5. Sytuacja nauczania. Jego przebieg i efekty. Determinanty. Wskaźniki. Pomiary Rozdział 6. Różne koncepcje nauczania Rozdział 7. Nauczanie przygotowawcze a idea edukacji permanentnej Rozdział 8. Psychologiczne problemy zewnętrznych warunków nauczania Rozdział 9. Psychologiczne problemy programu nauczania Rozdział 10. Psychologiczne problemy sposobu nauczania (zagadnienia ogólne) Rozdział 11. Motywacja do uczenia się w toku nauczania. System wzmocnień Rozdział 12. Aktywizowanie poznawcze uczniów Rozdział 13. Psychologiczne problemy oceniania i egzaminowania Rozdział 14. Nauczanie w okresie poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole Rozdział 15. Problem dojrzałości szkolnej i sposoby jej oceniania. Równy start w szkole Rozdział 16. Nauczanie szkolne na poziomie podstawowym i średnim (zagadnienia ogólne) Rozdział 17. Kształcenie w szkole wyższej Rozdział 18. Uwagi dotyczące nauczania osób dorosłych Rozdział 19. Refleksje na temat samokształcenia Rozdział 20. Pożądane cechy nauczyciela i związane z nimi interakcje Rozdział 21. Różnice indywidualne między uczniami a zbiorowy charakter nauczania szkolnego Rozdział 22. Niepowodzenia w kształceniu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
SPIS TREŚCI: Wstęp 1. Uczeń i nauczyciel w aktach szkolnej agresji ; 2. Relacja uczeń-nauczyciel w szkole - obszar napięć i współpracy ; 3. Agresja w szkole jako problem w pracy nauczycieli ; 4. Filozoficzna kategoryzacja postaw agresywnych na podstawie koncepcji Ericha Fromma ; 5. Kumulacja bodźców zewnętrznych ; 6. Agresja i przemoc wśród uczniów gimnazjum w środowisku wiejskim. Sposoby przeciwdziałania i ograniczania ; 7. Nauczyciele wobec zachowań agresywnych uczniów ''Swoich'', ''Obcych'' i ''Odmiennych'' ; 8. Agresja i rygoryzm w postawach wychowawczych nauczycieli a poziom ich kompetencji społecznych ; 9. Agresja jako reakcja na stres u nauczycieli zagrożonych wypaleniem zawodowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Smaki dzieciństwa / Mirosława Kątna ; czyta Agnieszka Krzysztoń. - [Piaseczno] : Heraclon International. Storybox.pl ; [Gdańsk] : Wydawnictwo Adamada, [2022]. - 1 płyta audio (CD/mp3) (6 godz. 33 min) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Wspomnienia? Dom, do którego zawsze chciało się wracać. Koleżanki i koledzy, którym nie trzeba było imponować. Szkoła, która otwierała oczy i poszerzała horyzonty. Nie, nie każdy tak zapamięta swoje dzieciństwo i młodość. Smaki dzieciństwa to zapis prawdziwych, często dramatycznych historii młodych ludzi – krzywdzonych, zranionych lub unieszczęśliwionych przez rówieśników i dorosłych. Książka autorstwa doświadczonej psycholożki to przyczynek do refleksji nad postawami, jakie my, dorośli, przyjmujemy wobec dzieci i młodzieży. To zachęta do zrewidowania poglądów, unikania krzywdzących – być może nieświadomych – zachowań, reakcji i gestów. To okazja do wejścia w świat młodych, zrozumienia ich potrzeb, motywacji oraz emocji [z okładki].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. audiobooków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ab/ 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Antypedagogika w dialogu : wprowadzenie w rozmyślanie antypedagogiczne / Hubertus von Schoenebeck ; [przekład: Dorota Sztobryn ; opracowanie naukowe: dr hab. Bogusław Śliwerski]. - Wydanie II. za zgodą autora według wydania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (rok wydania 1981). - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 1994. - 197, [1] strona ; 21 cm.
Na stronie redakcyjnej także ISBN oryginału: 3-407-34025-5.
Bibliografia na stronach 167-172.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: CZĘŚĆ WSTĘPNA: I. Zadania psychologii wychowawczej ; II. Stosunek psychologii wychowawczej do innych nauk ; III. Ogólne uwagi o metodach psychologii wychowawczej ; CZĘŚĆ OGÓLNA: IV. Zagadnienia swoistości procesów psychicznych uwikłanych w procesie wychowania ; V. Psychiczne materiały i produkty wychowania: Materiały (źródła) wychowania: 1. Motywy uczenia się (i wychowania) ; 2. Uczenie się i wychowanie a potrzeby ; 3. Zagadnienie instynktów ; 4. Zagadnienie tzw. wrodzonego wyposażenia człowieka ; 5. Pojęcie wychowalności ; 6. Ciekawość i zainteresowanie ; 7. Dyspozycje i zjawiska intelektualne jako materiał wychowania ; 8. Dyspozycje i zjawiska emocjonalno-wolowe jako materiał wychowania ; 9. Popędy i skłonności jako materiał wychowania ; Produkty (wytwory) wychowania ; Produkty wychowania a produkty rozwoju ; Metody badania i mierzenia materiałów i produktów wychowania: 1. Metody badania materiałów wychowania ; 2. Metody badania produktów wychowania ; VI. Ogólne formy procesó wychowania: 1. Pojęcie uczenia się i ćwiczenia ; 2. Krzywe uczenia się i ćwiczenia ; 3. Formy uczenia się: Uczenie się pamięciowe (nawykowe) ; Uczenie się przez próby i błędy ; Uczenie się sensoryczne. Odruchy warunkowe ; Uczenie się przez zrozumienie (wgląd) ; Uczenie się przez rozwiązywanie problemów przy pomocy myślenia (rozumowania) ; Uczenie się przez naśladownictwo ; Uczenie się uboczne ; O wzajemnym stosunku różnych rodzajów uczenia się ; 4. Typy uczenia się ; 5. Uczenie się a twórczośc ; 6. Transfer przy uczeniu się ; 7. Zagadnienie kształcenia inteligencji ; 8. Wychowanie popędów ; 9. Ogólne uwagi o wychowaniu emocjonalno-wolowym ; 10. Zagadnienie kształcenia charakteru ; 11. O granicach wychowania ; 12. Metody badania procesów wychowawczych ; VII. Psychologia wychowania przez drugich i samowychowanie: 1. Ogólne uwagi o heteroedukacji ; 2. Analiza stosunków społecznych jako ram wpływu wychowawczego: Stosunki przychylności ; Stosunki walki ; Stosunki tolerancji ; Stosunki przewodnictwa i stosunki mocy ; Zagadnienie swoistości stosunku wychowawczego wśród stosunków społecznych ; 3. Uwagi o wpływach wychowawczych środowiska społęcznego ; 4. Psychologia ucznia-wychowanka: Plastyczność heteroedukacyjna i jej rodzaje ; Zagadnienie dojrzałości szkolnej ; 5. Psychiczne właściwości nauczyciela-wychowawcy: Metodyka badań struktury psychicznej wychowawców ; Dotychczasowe wyniki badań nad psychiką nauczyciela-wychowawcy ; Talent pedagogiczny a zdatność wychowawcza ; 6. Wychowanie przez grupę: Czynniki oddziaływania grupy na jednostkę ; Struktura wychowawcza grup dzieci i młodzieży ; Końcowe uwagi dotyczące wychowania przez grupę ; 7. Wzajemny stosunek wychowawcy i grup wychowawnków: Wychowawca w oczach grupy ; Grupa w oczach wychowawcy ; Zagadnienie karności ; 8. Uwagi o indywidualnym kontakcie wychowawcy z wychowankiem ; 9. Uwagi o psychologii samowychowania ; 10. Pozaosobowe wpływy wychowawcze ; 11. Wychowanie a praca ; CZĘŚĆ SZCZEGÓŁOWA: Rodzina jako instytucja wychowawcza: VIII. Podstawy psychologiczne wychowania rodzinnego: 1. Ogólne uwagi o strukturze wychowawczej rodziny ; 2. Analiza składników wychowania rodzinnego ; 3. Uwagi uzupełniające ; Szkoła jako instytucja wychowawcza: IX. Psychologia programu szkolnego i metod nauczania: 1. Zasady doboru treści programu: Ogólne uwagi o roli czynnika psychologicznego w budowie programu ; O zasadzie użyteczności społecznej ; O zasadzie kształcenia formalnego ; Zasada uwzględnienia stopnia trudności, zainteresowań i odpowiedniego momentu rozwojowego ; 2. Motywy psychologiczne w doborze metod ; X. O zagadnieniach psychodydaktyki: 1. Uwagi ogólne ; 2. Psychodydaktyka arytmetyki ; 3. Psychodydaktyka czytania i pisania: Analiza procesu czytania ; Psychologiczne uwagi o metodach nauki czytania ; Legastenia ; Pismo i pisanie ; Błędy i pomyłki ortograficzne ; XI. Zmęczenie w pracy szkolnej: 1. Trudności uwikłane w pojęciu zmęczenia umysłowego ; 2. Objawy zmęczenia umysłowego i metody jego mierzenia ; 3. Krzywa pracy umysłowej ; 4. O przyczynach zmęczenia szkolnego ; XII. Psychologia klasy szkolnej: 1. Warunki życia zbiorowego klasy szkolnej ; 2. Formy i objawy życia zbiorowego klasy szkolnej ; 3. Sposoby badania i opisu struktury klasy szkolnej ; XIII. Psychologiczne uwagi o koedukacji ; XIV. Opieka psychologiczna w szkole: 1. Pojęcie i potrzeba opieki psychologicznej nad uczniem ; 2. Program zajęć psychologa szkolnego ; XV. Zagadnienie poznania i oceny ucznia-wychowanka przez nauczyciela-wychowawcę: 1. Poznanie ucznia-wychowanka przez nauczyciela-wychowawcę ; 2. Ocena postępów ucznia ; 3. Psychologia egzaminów ; 4. Ocena pełnej osobowości ucznia. Arkusz obserwacyjny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Audiobook
CD
W koszyku
Dzieci, będąc istotami niedojrzałymi, delikatnymi, naiwnymi, traktowane są jako obiekt troski, opieki, pomocy. Posiadają jednak również zupełnie inne cechy. Bywają napastliwe, uparte i bezkompromisowe. Potrafią stawiać zdecydowany opór i wysokie wymagania, walczyć o wpływy i możliwość kontroli sytuacji. Takie kłopotliwe zachowania i żądania dzieci stanowią ważne wyzwania i zmagania, a wytrzymałość i cierpliwość opiekunów wystawiają na ciężką próbę. Książka przybliża skomplikowany świat dziecka, wyjaśnia motywacje i przyczyny jego problematycznych zachowań oraz ich związek z tym, co robią i jak funkcjonują rodzice. Zależność ta jest istotna, ponieważ często problemy wychowawcze z dzieckiem są nieświadomie prowokowane przez rodziców. Audiobook podpowiada także, jak pokonać trudności z karmieniem, treningiem czystości, sprzątaniem zabawek, a usypianie dziecka zamienić w sprawną procedurę ku radości maluchów i dorosłych. Zawiera też przykłady konkretnych odpowiedzi na trudne żądania dzieci wynikające z pragnienia posiadania zabawek, z nudy i frustracji, konfliktu z rodzeństwem i rówieśnikami. Słuchanie książki pomoże również rodzicom dzieci starszych zaakceptować zachowania swojego nastolatka, którego bardzo kochają, ale nie lubią jego ostrych manifestacji swojego "ja". Nade wszystko jednak umożliwi mamom i tatom poczuć się kompetentnymi i spełnionymi rodzicami. [Heraclon International, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. audiobooków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ab/ 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Przychylając dziecku niebo, trzeba uważać, żeby nie zwaliło mu się ono na głowę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia wychowawcza. T.2 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. - Wydanie siódme na podstawie wydania szóstego rozszerzonego i zmienionego. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1994. - 309, [3] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 264-293.
Wydanie siódme znakomitego podręcznika psychologii wychowawczej autorstwa dwojga wybitnych polskich psychologów. Tom drugi jest poświęcony zagadnieniom psychologii wychowania. Omówione w nim zostały różne koncepcje wychowania, funkcje i struktura działalności wychowawczej, środowisko wychowawcze, związki między wychowaniem a osobowością i procesem socjalizacji. Osobne rozdziały przedstawiają problemy wychowania na różnych etapach rozwoju, wychowanie w rodzinie, a także trudności wychowawcze, tworząc w sumie kompendium współczesnej wiedzy psychologicznej w tym zakresie.
SPIS TREŚCI: TOM 2. PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA Rozdział 23. Różne koncepcje wychowania Rozdział 24. Funkcje działalności wychowawczej Rozdział 25. Struktura działalności wychowawczej Rozdział 26. Psychologiczne mechanizmy wychowania Rozdział 27. Wychowanie a osobowość Rozdział 28. Wychowanie a proces socjalizacji Rozdział 29. Środowisko wychowawcze Rozdział 30. Wychowanie w rodzinie Rozdział 31. Pielęgnacja i wychowanie małego dziecka Rozdział 32. Wychowanie w okresie przedszkolnym Rozdział 33. Wychowanie dzieci i młodzieży w wieku przedszkolnym Rozdział 34. Problemy samowychowania Rozdział 35. Trudności wychowawcze Bibliografia Indeks nazwisk Indeks rzeczowy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno (Wydawnictwo Edgard))
Tytuł oryginału: The explosive child : a new approach for understanding and parenting easily frustrated, chronically inflexible children.
Na okładce: Metoda wypróbowana przez 500 000 rodziców. Każde dziecko jest grzeczne, jeśli potrafi!
Bibliografia na stronach 215-216.
Twoje dziecko bywa nieposłuszne i zbuntowane, manipuluje innymi, domaga się wyłącznej uwagi? Jesteś zmęczony ciągłym testowaniem granic, dąsami oraz krzykiem i agresją? Odłóż na bok kary, nagrody i zakazy - naucz dziecko samodzielnego rozwiązywania problemów i radzenia sobie z emocjami. Poznaj metodę rozwiązywania problemów poprzez współdziałanie, sprawdzoną w wielu rodzinach i szkołach na świecie. Współpracując z dzieckiem, nauczysz je umiejętności, których najbardziej mu brakuje: dostosowywania się, tolerowania frustracji i rozwiązywania problemów. Dziecko nie zachowuje się źle celowo, ono po prostu nie zna innego sposobu i potrzebuje twojej pomocy, aby nauczyć się reagować inaczej. Z tą książką nauczysz je pozytywnie reagować na codzienne sytuacje i wzmocnisz jego pewność siebie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Choć Konwencja o prawach dziecka obowiązuje w Polsce od ponad trzydziestu lat, społeczna pozycja dzieci wciąż znajduje wyraz w powiedzeniu „dzieci i ryby głosu nie mają”, a przekonanie, że „jeden klaps jeszcze nikomu nie zaszkodził”, jest nadal bardzo często spotykane. Dyskryminacja ze względu na młody wiek jest uważana za stan tak oczywisty, ponadczasowy i naturalny, jak kiedyś seksizm. Badając popularne programy rozrywkowe poświęcone wychowywaniu dzieci i rozmawiając z ich uczestnikami, Anna Golus pokazuje, w jaki sposób telewizja odzwierciedla i reprodukuje kulturę, która lekceważy i uprzedmiotawia osoby niepełnoletnie oraz wspiera oparte na przemocy wzorce relacji. Przyjmując perspektywę dzieci, autorka pokazuje, jak udział w tych programach i propagowane w nich metody wychowawcze szkodzą młodym ludziom i utrwalają ich niski status w rodzinie i społeczeństwie. Czas pozbyć się karnego jeżyka i zacząć traktować dzieci podmiotowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-92 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej