Zaburzenia zachowania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(28)
Forma i typ
Książki
(27)
Poradniki i przewodniki
(12)
Proza
(7)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(26)
wypożyczone
(6)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(23)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(4)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
(2)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(3)
Autor
Arcelus Jon
(2)
Munden Alison
(2)
Niegowska-Drachal Elżbieta
(2)
Urban Bronisław (1942-2014)
(2)
Alfaro Mary Pat
(1)
Arden John Boghosian
(1)
Baczyńska Barbara
(1)
Baker Raymond C
(1)
Baran-Furga Helena
(1)
Braiter Paulina (1968- )
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Chmielewska-Tomczak Ewa
(1)
Chrzanowska Beata
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Crane Rebekah
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
DeMille Nelson (1943- )
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Gulla Bożena
(1)
Górska Danuta
(1)
Harding John (1951- )
(1)
Haslam M. T
(1)
Hellmann Beata
(1)
Janota Elżbieta
(1)
Jaros Agnieszka
(1)
Jay Meg
(1)
Juul Jesper (1948-2019)
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
King Stephen (1947- )
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kruczek Piotr
(1)
Lickiewicz Jakub
(1)
Malinowska Dorota
(1)
Mazan Maciejka
(1)
Małaczyński Adam
(1)
Moderska Beata
(1)
Moderski Jerzy
(1)
Nakoniecznik Arkadiusz
(1)
Neuhaus Cordula (1951- )
(1)
Nikodemska El Tairy Hanna
(1)
Olde Heuvelt Thomas (1983- )
(1)
Pietrzyk Jacek J. (1944- )
(1)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(1)
Popielarska Aniela (1918-2009)
(1)
Popielarska Maria
(1)
Pyka Jan
(1)
Reimann Maria
(1)
Schubert William K
(1)
Schulman Ninni (1972- )
(1)
Skotnicka Magdalena
(1)
Sokołowski Krzysztof (1955- )
(1)
Stanik Jan Maria (1943- )
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Stopyra Malwina
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szczepański Janusz (tłumacz)
(1)
Turczyn Ryszard (1953- )
(1)
Watson Sue (1966- )
(1)
Wilkoński Rafał
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Wolynn Mark
(1)
Wysocka-Pleczyk Małgorzata
(1)
Zaremba Karolina
(1)
Święcicka Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(27)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Rodzice
(7)
Lekarze
(3)
Nauczyciele
(3)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci
(2)
14-17 lat
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Lekarze rodzinni
(1)
Młodzież
(1)
Neurolodzy
(1)
Pedagodzy
(1)
Pediatrzy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Położne
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(4)
Literatura angielska
(1)
Literatura niderlandzka
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Kobieta
(4276)
Rodzina
(2505)
Relacje międzyludzkie
(2258)
Tajemnica
(2103)
Przyjaźń
(2011)
Zaburzenia zachowania
(-)
Miłość
(1964)
Zabójstwo
(1467)
II wojna światowa (1939-1945)
(1271)
Śledztwo i dochodzenie
(1216)
Relacja romantyczna
(1214)
Małżeństwo
(1126)
Trudne sytuacje życiowe
(1023)
Dzieci
(977)
Rodzeństwo
(944)
Uczucia
(922)
Nastolatki
(918)
Magia
(873)
Sekrety rodzinne
(815)
Życie codzienne
(793)
Zwierzęta
(788)
Dziewczęta
(725)
Język angielski
(718)
Osoby zaginione
(691)
Policjanci
(681)
Matki i córki
(655)
Żydzi
(655)
Uprowadzenie
(587)
Literatura polska
(577)
Władcy
(573)
Pisarze polscy
(564)
Wybory życiowe
(563)
Język polski
(542)
Dziennikarze
(534)
Podróże
(522)
Arystokracja
(515)
Boże Narodzenie
(510)
Poszukiwania zaginionych
(508)
Zemsta
(486)
Przestępczość zorganizowana
(479)
Historia
(478)
Uczniowie
(477)
Język polski (przedmiot szkolny)
(466)
Psy
(453)
Wychowanie w rodzinie
(449)
Mężczyzna
(430)
Chłopcy
(426)
Zakochanie
(422)
Pisarze
(408)
Humor
(407)
Krainy i światy fikcyjne
(403)
Ojcowie i córki
(402)
Prywatni detektywi
(402)
Samorealizacja
(399)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(395)
Spisek
(390)
Ludzie a zwierzęta
(386)
Śmierć
(385)
Polacy za granicą
(381)
Obyczaje i zwyczaje
(380)
Seryjni zabójcy
(373)
Samotność
(367)
Władza
(364)
Zabójstwo seryjne
(360)
Koty
(352)
Język niemiecki
(348)
Wakacje
(342)
Ludzie bogaci
(341)
Polityka
(339)
Politycy
(338)
Wsie
(337)
Lekarze
(333)
Stworzenia fantastyczne
(324)
Zdrada
(319)
Zjawiska paranormalne
(317)
Dziadkowie i wnuki
(314)
Dojrzewanie
(311)
Wojna
(303)
Małe miasto
(291)
Wojsko
(289)
Zdrowe odżywianie
(289)
Kultura
(279)
Przeprowadzka
(279)
Przedsiębiorstwo
(276)
Marzenia
(271)
Psychologia dziecka
(270)
PRL
(269)
Śmierć bliskiej osoby
(268)
Wojna 1939-1945 r.
(265)
Szczęście
(261)
Terroryzm
(257)
Macierzyństwo
(254)
Żołnierze
(254)
Holokaust
(253)
Trauma
(252)
Młodzi dorośli
(251)
Aktorzy polscy
(250)
Szlachta
(250)
Spadek
(249)
Zdrada małżeńska
(249)
Kłamstwo
(248)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Masyw Mont Blanc
(1)
Szwecja
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Powieść
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Horror
(3)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Thriller
(3)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(12)
Psychologia
(11)
Edukacja i pedagogika
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
28 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. XV-XVI. - Pełna nazwa wydaw. w cop.
Bibliogr. przy rozdz. - Indeks.
SPIS TREŚCI: I OPIEKA NAD DZIECKIEM ZDROWYM. 1. Przegląd opieki nad dzieckiem zdrowym, 2. Wywiad, 3. Badanie fizykalne, 4. Badanie przesiewowe, 5. Szczepienia ochronne, 6. Żywienie, 7. Edukacja medyczna rodziców, 8. Opieka stomatologiczna u dzieci, 9. Prawidłowy rozwój mowy, 10. Prawidłowy rozwój funkcji motorycznych i poznawczych ; II. OPIEKA NAD DZIECKIEM CHORYM: A. CHOROBY SKÓRY: 11. Atopowe zapalenie skóry (wyprysk), 12. Pieluszkowe zapalenie skóry, 13. Liszajec, 14. Wszawica i świerzb, 15. Grzybica skóry głowy ; B CHOROBY LARYNGOLOGICZNE I OKULISTYCZNE: 16. Ostre zapalenie ucha środkowego, 17. Ostre, podostre i przewlekłe zapalenie zatok obocznych nosa, 18. Zapalenie gardła i migdałków podniebiennych, 19. Zapalenie górnych dróg oddechowych (przeziębienie), 20. Zapalenie spojówek, 21. Najczęstsze schorzenia jamy ustnej występujące u niemowląt i dzieci starszych ; C. CHOROBY DOLNYCH DRÓG ODDECHOWYCH: 22. Astma, 23. Zapalenie oskrzelików, 24. Krup (ostre wirusowe zapalenie krtani i tchawicy), 25. Krztusiec, 26. Zapalenie płuc u niemowląt i dzieci starszych ; D. CHOROBY PRZEWODU POKARMOWEGO ; 27. Ostry nieżyt żołądkowo-jelitowy, 28. Przewlekły ból brzucha u dzieci, 29. Nietrzymanie stolca, 30. Hiperbilirubinemia u noworodka donoszonego, 31. Kolka jelitowa niemowląt, E. CHOROBY UKŁADU MOCZOWEGO. 32. Pierwotne moczenie nocne, 33. Zakażenia dróg moczowych u dzieci, 34. Choroby przenoszone drogą płciową F. CHOROBY ENDOKRYNOLOGICZNE / ZABURZENIA WZRASTANIA 35. Oceny wariantów dojrzewania płciowego, 36. Ocena nieprawidłowego wzrastania, 37. Zaburzenie rozwoju fizycznego, 38. Otyłość, 39. Antykoncepcja G. ZABURZENIA NERWOWO-MIĘŚNIOWE: 40. Szpotawość i koślawość kolan, 41. Wrodzona dysplazja stawu biodrowego, 42. Badanie pacjenta ze szpotawością stóp, 43. Diagnostyka i postępowanie w przypadku bólu głowy, 44. Drgawki gorączkowe, H. SCHORZENIA HEMATOLOGICZNE: 45. Niedobór żelaza, 46. Zatrucie ołowiem u dzieci, 47. Anemia sierpowata, I. ZAGADNIENIA PRAWNE W PEDIATRII: 48. Maltretowanie fizyczne, 49. Wykorzystywanie seksualne dzieci, 50. Zagadnienia etyczne w praktyce ambulatoryjnej, J. ZAFGADNIENIA RÓŻNE: 51. Diagnostyka gorączki u dzieci, 52. Dobó antybiotykó, 53. Leczenie objawowe dzieci, 54. Postępowanie z noworodkiem matki zakażonej HIV ; III. WIZYTA DZIECKA STWARZAJĄCEGO PROBLEMY - ZABUDRZENIA ZACHOWANIA. 55. Właściwe zachowanie dziecka i dyscyplina, 56. Sen i zachowanie dzieci związane z układaniem do snu, 57. Jedzenie i zachowanie w czasie posiłku, 58. Problemy związane ze szkołą, 59. Napasy złości, 60. Trening czystości, 61. Rywalizacja z rodzeństwem, 62. Problemy z koncentracją uwagi, nadruchliwość, 63. Problemy z uczeniem się DODATKI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 150-153. Indeks.
Poradnik dla rodziców, nauczycieli, lekarzy i terapeutów prezentuje najnowszy stan wiedzy na temat ADHD. Zawiera obszerne wyjaśnienia wielu zagadnień i praktyczne rady dla rodziców, nauczycieli, pracowników opieki społecznej i innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z ADHD i ich rodzicami. Autorzy poświęcają dużą uwagę perspektywom takich dzieci i trudnościom, które mogą one w przyszłości napotkać. Książka zawiera również rozdział poświęcony ADHD u dorosłych, z roku na rok wzrasta bowiem wśród specjalistów przekonanie, że nadpobudliwość ruchowa może występować u pacjentów w każdym wieku. Książka będzie drogowskazem dla wszystkich, którzy starają się pomóc młodym ludziom z ADHD w pokonywaniu codziennych trudności i wskaże im właściwe źródła pomocy. Autorzy skupiają uwagę na sprawdzonych w praktyce, skutecznych metodach pomocy. Książka wskazuje dwa główne podejścia behawioralne, które w praktyce okazały się bardzo skuteczne:: analizę behawioralną i wzmocnienie pozytywne. Stosowanie tych technik oznacza bliską współpracę z rodzicami, szczególnie w czasie przeprowadzania wywiadu i wypytywania, co doprowadziło do niepożądanego zachowania. Rodzice są w pełni zaangażowani nie tylko w analizowanie zachowania swojego dziecka, ale też w poszukiwanie sposobów poradzenia sobie z takim zachowaniem. Autorzy starali się napisać książkę, która będzie służyć wszechstronną pomocą zarówno rodzicom, jak i specjalistom, i udało się im to osiągnąć.
Przedmowa 1. Co to jest ADHD? 2. Jakie są dzieci z ADHD? 3. Inne zaburzenia przypominające ADHD 4. Jak często występuje ADHD? 5. Przyczyny ADHD - wyjaśnienie ewolucyjne i biologiczne 6. Przyczyny ADHD-inne hipotezy 7. Metody diagnozowania ADHD 8. Lekarze i terapeuci 9. Terapia lekami 10. Psychoterapia 11. Dziecko z ADHD w szkole 12. Opieka i pomoc społeczna (w Wielkiej Brytanii) 13. Perspektywy dzieci z ADHD 14. ADHD u dorosłych Aneksy Bibliografia Indeks tematyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik - Bellona)
Bibliografia na stronach 150-153. Indeks.
Poradnik dla rodziców, nauczycieli, lekarzy i terapeutów prezentuje najnowszy stan wiedzy na temat ADHD. Zawiera obszerne wyjaśnienia wielu zagadnień i praktyczne rady dla rodziców, nauczycieli, pracowników opieki społecznej i innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z ADHD i ich rodzicami. Autorzy poświęcają dużą uwagę perspektywom takich dzieci i trudnościom, które mogą one w przyszłości napotkać. Książka zawiera również rozdział poświęcony ADHD u dorosłych, z roku na rok wzrasta bowiem wśród specjalistów przekonanie, że nadpobudliwość ruchowa może występować u pacjentów w każdym wieku. Książka będzie drogowskazem dla wszystkich, którzy starają się pomóc młodym ludziom z ADHD w pokonywaniu codziennych trudności i wskaże im właściwe źródła pomocy. Autorzy skupiają uwagę na sprawdzonych w praktyce, skutecznych metodach pomocy. Książka wskazuje dwa główne podejścia behawioralne, które w praktyce okazały się bardzo skuteczne:: analizę behawioralną i wzmocnienie pozytywne. Stosowanie tych technik oznacza bliską współpracę z rodzicami, szczególnie w czasie przeprowadzania wywiadu i wypytywania, co doprowadziło do niepożądanego zachowania. Rodzice są w pełni zaangażowani nie tylko w analizowanie zachowania swojego dziecka, ale też w poszukiwanie sposobów poradzenia sobie z takim zachowaniem. Autorzy starali się napisać książkę, która będzie służyć wszechstronną pomocą zarówno rodzicom, jak i specjalistom, i udało się im to osiągnąć.
Przedmowa 1. Co to jest ADHD? 2. Jakie są dzieci z ADHD? 3. Inne zaburzenia przypominające ADHD 4. Jak często występuje ADHD? 5. Przyczyny ADHD - wyjaśnienie ewolucyjne i biologiczne 6. Przyczyny ADHD-inne hipotezy 7. Metody diagnozowania ADHD 8. Lekarze i terapeuci 9. Terapia lekami 10. Psychoterapia 11. Dziecko z ADHD w szkole 12. Opieka i pomoc społeczna (w Wielkiej Brytanii) 13. Perspektywy dzieci z ADHD 14. ADHD u dorosłych Aneksy Bibliografia Indeks tematyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia dla Praktyków)
Indeksy.
SPIS TREŚCI: Część 1. PODSTAWOWE WIADOMOŚCI NA TEMAT ADHD 1. Określenie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej 2. Szerzej o typowych objawach ADHD 3. Rozpowszechnienie i przyczyny ADHD 4. Rodzina dziecka z ADHD 5. CV osoby z ADHD 6. Powikłania zespołu nadpobudliwości psychoruchowej Część 2. DIAGNOZA, LECZENIE, ZABURZENIA WSPÓŁISTNIEJĄCE 7. Diagnoza 8. Rola specjalistów w pracy z dzieckiem z ADHD 9. Leczenie farmakologiczne 10. Leczenie dietetyczne 11. ADHD a choroba tikowa 12. Problemy z zachowaniem 13. Dlaczego nie odnoszą sukcesu, czyli o specyficznych trudnościach szkolnych Część 3. PRAKTYCZNE PORADY, CZYLI PRZEPIS NA SUKCES 14. Okulary, czyli specyficzne strategie ukierunkowane na radzenie sobie z objawami ADHD 15. Odrabianie lekcji 16. Inne typowe problemy związane z objawami ADHD 17. Wydawanie poleceń 18. Bardzo ważna jest samoocena 19. Praca na pozytywach:: pochwały, nagrody, podkreślanie sukcesów, systemy żetonowe 20. Normy i zasady 21. Konsekwencje, czyli co robić, gdy dziecko łamie zasady 22. Obelgi, wyzwiska i inne słowa, które ranią 23. Wybuch, czyli jak poradzić sobie z nagłym pojawieniem się agresji impulsywnej 24. Nadpobudliwe dziecko w szkole
Praca adresowana głównie do rodziców dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej. Przekrojową wiedzę nt. ADHD ujęto w trzech grupach tematycznych: podstawowe wiadomości; diagnoza, leczenie, zaburzenia współistniejące; praktyczne porady. Omówiono m.in. typowe objawy i przyczyny ADHD, choroba tikowa, sytuację rodziny dziecka z ADHD, życie osoby z ADHD, powikłania zespołu, farmakoterapię, dietę, problemy z zachowaniem, specyficzne trudności szkolne i sytuację szkolną dziecka, strategie ukierunkowane na radzenie sobie z objawami ADHD, problem odrabiania lekcji, sposób wydawania poleceń, chwalenia i nagradzania dziecka, zasady obowiązujące w domu i konsekwencje ich łamania, radzenie sobie z wybuchami agresji dziecka. Ostatni rozdział skierowano do nauczycieli prezentując 13 zasad pracy z dzieckiem nadpobudliwym.
Proces leczenia zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi to równoczesna praca z dzieckiem, rodzicami i szkołą. Ważne jest zatem dostarczenie rodzicom i wychowawcom informacji o zaburzeniu dziecka, jego przyczynach, przebiegu i ewentualnych następstwach, a także - lub może przede wszystkim - o procesie terapii i ich własnym w nim udziale. Książka - napisana przez znakomity zespół, który od dawna zajmuje się dziećmi z ADHD i prowadzi właściwie jedyną specjalistyczną poradnię w Polsce - dostarcza uporządkowanej wiedzy na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego etiologii i mechanizmu powstawania. Tym samym uwalnia ona rodziców, przynajmniej w części, z poczucia winy i pozwala na zaprzestanie zadawania ciągłych pytań:: Co złego zrobiliśmy? i Jaki jest nasz udział w powstawaniu tego schorzenia?. Równocześnie jednak uświadamia, jak różnego rodzaju działania wychowawcze, często stosowane w dobrej wierze, mogą wzmacniać objawy zaburzenia, a także wskazuje, jak temu zapobiegać. Obok opisu stosowanych metod edukacyjnych, psychoterapeutycznych i farmakologicznych, zawiera także wiele cennych i praktycznych uwag, na przykład kiedy i jak chwalić dziecko oraz za co. Te praktyczne uwagi, które mają pomagać rodzicom w radzeniu sobie z trudem wychowania dzieci nadpobudliwych ruchowo i mających problemy z utrzymaniem uwagi, są jednocześnie na tyle ogólne, że mogą z nich skorzystać wszyscy rodzice przeżywający trudności wychowawcze lub po prostu niepewni, jak postępować z dziećmi. Autorzy dostarczają również informacji na temat objawów zespołu ADHD w dorosłym życiu. Lektura stwarza szansę, że rodzice dzieci nadpobudliwych psychoruchowo poczują się w pełni kompetentnymi i - parafrazując termin Winnicotta - wystarczająco dobrymi rodzicami. Dlatego książka ta jest tak ważna i potrzebna. z Przedmowy Prof. dr hab. n. med. Ireny Namysłowskiej (Konsultant Krajowy w dziedzinie Psychiatrii Dzieci i Młodzieży)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Poznać - zrozumieć - zaakceptować)
Niniejsza książka to krótkie kompendium wiedzy teoretycznej na temat ADHD – jego specyfiki, uwarunkowań, objawów i dynamiki rozwoju. Poza tym podane są tutaj sprawdzone oraz polecane przez fachowców (a także wypracowane przez samą Autorkę) sposoby radzenia sobie z trudnościami, jakie niesie wychowywanie dziecka nadpobudliwego w domu i w szkole. W książce znalazły się przykładowe scenariusze zajęć do wykorzystania w pracy z dziećmi nadpobudliwymi w młodszym wieku szkolnym. Stanowią one propozycję ćwiczeń do przepracowania w trakcie spotkań terapeutycznych. Mogą także stać się swoistą inspiracją do tworzenia własnego warsztatu pracy. Ponadto w opracowaniu zamieszczono scenariusze warsztatów kierowanych zarówno do rodziców dzieci nadpobudliwych, jak i ich nauczycieli.
Jest to krótkie kompendium wiedzy teoretycznej na temat ADHD - jego specyfiki, uwarunkowań, objawów i dynamiki rozwoju. Poza tym podane są tutaj sprawdzone oraz polecane sposoby radzenia sobie z trudnościami, jakie niesie wychowywanie dziecka nadpobudliwego w domu i w szkole. W książce znalazły się również przykładowe scenariusze zajęć do wykorzystania w pracy z dziećmi nadpobudliwymi w młodszym wieku szkolnym oraz scenariusz warsztatów kierowanych zarówno do rodziców, jak i nauczycieli. [Harmonia, 2011]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: 1. Czym jest ADHD 2. Dziecko z ADHD 3. Problemy rodziców dziecka z ADHD 4. Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami dziecka 5. Dorosły z ADHD 6. Diagnoza ADHD 7. Rodzaje oddziaływań terapeutycznych Aneks 1. Kryteria diagnostyczne ADHD wg DSM-IV Aneks 2. Kryteria diagnostyczne ADHD wg ICD-10
Oswoić ADHD. Przewodnik dla rodziców i nauczycieli dzieci nadpobudliwych psychoruchowo to jedna z pierwszych na naszym rynku książek o nadpobudliwości psychoruchowej, która uwzględnia polską specyfikę. Książka powstała w oparciu o wieloletnie doświadczenia Autorek w terapii i pracy z dziećmi z ADHD i zawiera, obok teorii, praktyczne wskazówki, jak postępować z dziećmi, które wiercą się na krześle, ciągle się ruszają, łatwo się rozpraszają, w sytuacjach życia codziennego - w szkole i w domu, w czasie zabawy i nauki. Książka Oswoić ADHD według anonsu Autorek kierowana jest do rodziców, ale uważam, że powinna być w biblioteczce każdego wychowawcy przedszkola i nauczyciela nauczania początkowego. Może być ona również przydatna rodzicom, których dzieci rozwijają się prawidłowo. Szereg propozycji wychowawczych podanych przez Autorki pomoże rodzicom lepiej zrozumieć własne dziecko i podnieść swoje kompetencje wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zander ma 16 lat, maniakalnie wyrywa sobie włosy i marzy o tym, żeby wszyscy zostawili ją w spokoju. Najlepiej czuje się, będąc po prostu nigdzie, czyli wewnątrz swojej głowy. Rodzice jednak każą jej opuścić to bezpieczne miejsce i wyjechać na letni obóz dla zaburzonych nastolatków. Do którego - jej zdaniem - nie pasuje. Sądzi, że jej współobozowicze są totalnymi wariatami. I faktycznie, wszyscy mieszkańcy obozu dryfują gdzieś na granicy diagnozy i życiowej katastrofy. Współlokatorka Zander, Cassie, określa siebie jako maniakalno-depresyjną anorektyczkę z chorobą dwubiegunową. Grover Cleveland (zupełnie jak jeden z prezydentów USA), słodki, ale niestabilny emocjonalnie chłopak, w kółko mówi o swojej przyszłej schizofrenii. I jest jeszcze Bek, uroczy, ale patologiczny kłamca. Z czasem, mimo wszystko, między terapią grupową a zakazanymi nocnymi wypadami zaczynają się tworzyć niezwykłe przyjaźnie. W palącym słońcu stanu Michigan Zander i trójka nastolatków ujawnia przed sobą swoje dramatyczne tajemnice. Zander czuje niezwykły pociąg do Grovera i nawet zaczyna się zastanawiać, czy ewentualnie, kiedyś, być może mogłaby być szczęśliwa. Ale najpierw musi porzucić nadzieję na to, że kiedykolwiek uda jej się poskładać rozsypane kawałeczki samej siebie…[z okładki].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821.111(73)-3 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Poruszana w książce problematyka jest obszerna i oparta o aktualne badania naukowe oraz obowiązującą literaturę przedmiotu. Może stanowić źródło wiedzy dla studentów pedagogiki, psychologii, fizjoterapii i medycyny. Opracowanie każdej jednostki chorobowej, zaburzenia czy niepełnosprawności ma wymiar holistyczny i utrzymane jest w duchu humanistycznym, w orientacji personalizmu. Na takie przedsięwzięcie wskazuje chociażby konstrukcja każdego rozdziału. Tytuły wszystkich tekstów rozpoczynają się od wyrażenia "Dziecko zů" po to, aby czytelnik zwrócił uwagę na osobę dziecka uwikłanego w proces diagnostyczno-terapeutyczny, nierzadko wiążący się z przeżywaniem lęku, cierpienia i poczuciem braku bezpieczeństwa. Publikacja powinna zainteresować pedagogów specjalnych, logopedów, rehabilitantów, terapeutów pracujących z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną, a także psychologów klinicznych, prowadzących psychoterapię z dziećmi i młodzieżą chorującą na rzadkie choroby genetyczne i deficyty rozwojowe. Zaciekawi ponadto rodziców i wychowawców dzieci cierpiące na te choroby oraz wyższe uczelnie pedagogiczne, psychologiczne, medyczne i pokrewne, jako źródło wiedzy dla studentów. [Impuls, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mayday / Nelson DeMille ; przełożył Janusz Szczepański. - Warszawa : Buchmann, copyright 2011. - 399 stron ; 21 cm.
(Fabryka Sensacji)
W lecący nad Oceanem Spokojnym samolot pasażerski przypadkowo trafia rakieta robiąc w nim dziurę na wylot. Na skutek dekompresji większość pasażerów i personel doznaje uszkodzenia kory mózgowej, inni giną. Tylko trojgu udaje się zachować pełnię władz umysłowych. Rozpoczynają oni morderczą walkę o przetrwanie, nie tylko z ogromną maszyną, ale także z niespełna rozumu ludźmi, znajdującymi się na pokładzie. John Berry, pilot amator, podejmuje się lądowania. Nie jest to jednak wcale na rękę marynarce USA oraz liniom lotniczym. Czy Berry na przekór wszystkim wyląduje i uratuje życie garstki ocalałych? Nelson DeMille po raz kolejny ukazuje ludzi w sytuacjach ekstremalnych. Mayday to nie tylko książka o walce człowieka z maszyną, to trzymający w napięciu dreszczowiec, który pokazuje jak daleko potrafią posunąć się ludzie by przetrwać.[lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-311.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: CZĘŚĆ I: ZMIANA SPOŁECZNA A PRZESTĘPCZOŚĆ: 1. Psychologiczny wizerunek młodocianych przestępców w kontekście zmiany społecznej – zarys problematyki ; 2. Młodzież w obliczu zagrożeń społecznych ; CZĘŚĆ II. OBLICZA PRZESTĘPCZOŚCI NIELETNICH: 3. Relacje pomiędzy płcią psychologiczną a agresywnością na tle czynników ryzyka przemocy u nieletnich dziewcząt i chłopców ; 4. Modele przestępczego zachowania nieletnich dziewcząt i chłopców ; 5. Przejawy i nasilenie nieprzystosowania społecznego nastoletnich dziewcząt ; 6. Charakterystyka wybranych cech psychicznych nieletnich dziewcząt ; 7. Nieletni sprawcy rozboju – wybrane charakterystyki psychologiczne ; 8. Motywacyjne uwarunkowania przestępczości nieletnich (na przykładzie przestępstw agresywnych i nieagresywnych ; 9. "Skryptowe dzieciaki" i "crakerzy" – nowe oblicza przestępczości komputerowej ; 10. Gry komputerowa a przestępczość młodzieży ; CZĘŚĆ III. MECHANIZMY AGRESJI: 10. Jakość przywiązania w etiologii zachowań agresywnych ; 11.Ojciec w percepcji nieletnich sprawców przestępstw ; 11. Poczucie alienacji a jego osobowościowe i sytuacyjne korelaty u młodocianych przestępców ; 12. Agresja w kontekście zachowania autodestrukcyjnego u dorastającej młodzieży Znaczenie stylów ustosunkowania interpersonalnego w genezie zachowań antyspołecznych nieletnich dziewcząt i chłopców ; CZĘŚĆ IV. RESOCJALIZACJA: 13. Rodzinne domy terapeutyczne propozycją modelowego systemu opiekuńczo-wychowawczego dla osób niedostosowanych społecznie ; 14. Doświadczona ocena społeczna jako czynnik warunkujący potencjał poprawczy sprawców przestępstw agresywnych.
Oddajemy w Państwa ręce monografię poświęconą różnym obliczom i mechanizmom psychologicznym przestępczości nieletnich. Zjawisko popełniania przestępstw przez osoby nieletnie zwraca coraz większą uwagę zarówno społeczeństwa, jak i naukowców. Choć udział nieletnich w statystykach przestępczości nie zwiększył się w ostatnich latach, to jednak można zauważyć takie niepokojące tendencje, jak obniżenie wieku osób łamiących prawo, zwiększanie się liczby dziewcząt dokonujących czynów zabronionych, coraz brutalniejsze formy przestępczości, postępujący swoisty egalitaryzm przestępczości, czyli rozszerzanie się zjawiska łamania norm prawnych na wszystkie klasy społeczne. W niniejszej pracy, będącej wynikiem rozważań polskich psychologów sądowych, poruszono wiele zagadnień dotyczących różnych przejawów przestępczości nieletnich, psychologicznych i społecznych mechanizmów powstawania zachowań agresywnych, a także pomocy psychologicznej i resocjalizacji sprawców przestępstw. Mamy nadzieję, że prezentowana praca spotka się z Państwa zainteresowaniem, a Czytelnik znajdzie w niej materiał zmuszający do refleksji nad zagadnieniem przestępczości dokonywanej przez młodzież. Ze wstępu Publikacja jest pracą zbiorową poświęconą przejawom, mechanizmom powstawania i przeciwdziałaniu zachowaniom dewiacyjnym dzieci i młodzieży. Stanowi pewne kompendium wiedzy o nieprzystosowaniu wspomnianej grupy ze szczególnym uwzględnieniem agresji interpersonalnej. Publikację uważam za potrzebną i ciekawą. Z recenzji prof. dr hab. Ireny Pospiszyl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Książka Johna Hardinga to powieść z "gęsią skórką". Czytelnik zostaje wciągnięty w skomplikowaną, pełną niedomówień grę. Narratorka historii, dwunastoletnia Florence, posługuje się własnym, wymyślonym językiem, który doskonale pobrzmiewa w ciszy ciemnych korytarzy, potęgując wrażenie zbliżającego się dramatu. Kiedy sądzisz, że dziewczynka postradała zmysły, autor ujawnia fakty, które przeczą temu podejrzeniu. Nawet po przeczytaniu zakończenia pozostają wątpliwości... [Dom Wydawniczy MAŁA KURKA, 2011]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-344 (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-344 (1 egz.)
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: CZĘŚĆ I. PODSTAWY PSYCHIATRII: 1. podstawowe definicje ; 2. Zagadnienia ogólne ; 3. Przyjęcie do szpitala psychiatrycznego w świetle Ustawy o zdrowiu psychicznym z 1983 roku ; 4. Historia psychiatrii ; 5. Etiologia ; 6. Leczenie ; 7. Psychoterapia ; 8. Elektrowstrząsy ; 9. Psychiatria a inne dziedziny medycyny (psychiatria konsultacyjna)
CZĘŚĆ II. ZESPOŁY OBJAWÓW I JEDNOSTKI KLINICZNE: 10. Choroby, w których dominują zaburzenia myślenia ; 11. Choroby, w których dominują zaburzenia nastroju (choroby afektywne) ; 12. Zaburzenia lękowe: nerwice ; 13. Zaburzenia psychosomatyczne ; 14. Zaburzenia osobowości i zachowania ; 15. Alkoholizm i uzależnienia od substancji psychoaktywnych ; 16. Zaburzenia psychiczne u osób w podeszłym wieku ; 17. Zaburzenia psychiczne o podłożu oraganicznym i semantycznym ; 18. Zaburzenia psychoseksualne. Zaburzenia współżycia seksualnego ; 19. Zaburzenia psychoseksualne. Nieprawidłowe zachowania seksualne ; 20. Psychiatria dziecięca ; 21. Upośledzenie umysłowe ; 22. Psychiatria sądowa ; 23. Przyszłość psychiatrii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
„Niezbędna lektura dla nas wszystkich na drodze do codziennego bohaterstwa.” Philip Zimbardo Dlaczego niektóre dzieci świetnie sobie radzą z trudnościami? Co możemy powiedzieć o pozornie niezniszczalnych, niezwyciężonych młodych ludziach, którzy wydają się obdarzeni nadludzką zdolnością do adaptacji i odnoszenia sukcesów? Jak pokonać przeciwności losu, których doznaliśmy w dzieciństwie? Przemoc rówieśnicza i domowa, utrata rodzica, zaburzenia i uzależnienia w rodzinie, wykorzystanie psychiczne, fizyczne lub seksualne. Badania dowodzą, że aż 75% osób przed 20. rokiem życia ma za sobą co najmniej jedno z tych doświadczeń. Bardzo wielu ciężko doświadczonych młodych ludzi nie jest w stanie się po nim podnieść, wielu się ich wstydzi. To nie oznacza jednak wyroku – dobre życie jest dostępne dla nas wszystkich. „Supernormalsi” to historie osób, które po dzieciństwie naznaczonym trudami i cierpieniem wspinają się na nieoczekiwane wyżyny. Meg Jay, doświadczona psycholożka kliniczna, specjalistka od edukacji i autorka bestsellerów przygląda się osobom, którym udało się przetrwać trudne doświadczenia i dzięki niezwykłej odporności odnieść sukces w dorosłym życiu. „Supernormalsi” pokazują, na czym polega ich wyjątkowość. Autorka nie idealizuje jednak ich historii, lecz zwraca uwagę na trudności, z jakimi na co dzień muszą się zmagać, złożoność ich sytuacji, dając nam wgląd w to, jak przebiega proces przystosowania się do wyzwań, które stawia przed nami los. O autorce: Meg Jay jest psycholożką kliniczną i profesorką nadzwyczajną w dziedzinie edukacji na Uniwersytecie Wirginii. Zrobiła doktorat z psychologii klinicznej i gender studies na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley. Jej artykuły o rezyliencji i traumie ukazywały się m.in. w „New York Times”, „Los Angeles Times”, „USA Today” i „Psychology Today”, a także na platformach NPR, BBC i TED. Jej książki przetłumaczono na kilkanaście języków.[lubimyczytac.pl/ksiazka/5023123/supernormalsi-jak-trudne-doswiadczenia-w-mlodym-wieku-buduja-nasza-odpornosc-psychiczna].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: europejski autorytet w dziedzinie wychowania
Czy właściwie rozumiemy zachowanie naszych dzieci? Czy umiemy zauważyć ich problemy? Jak możemy rozwinąć ich poczucie własnej wartości i wiarę w siebie? Jakim traktowaniem krzywdzimy je najbardziej? Kiedy na wychowanie jest już za późno? Współcześni rodzice często czują się bezradni wobec swoich dzieci. Gubią się też w poradach wychowawczych, które mają sprawić, że ich pociechy staną się posłuszne i grzeczne. Jesper Juul, europejski autorytet w dziedzinie wychowania, twierdzi, że dzieci wcale nie muszą być grzeczne. Powinny natomiast mieć zdrowe poczucie własnej wartości, wierzyć w swoje siły i nawiązywać dobre relacje z innymi. Stopniowo powinny także uczyć się odpowiedzialności za siebie, a w razie potrzeby także za innych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Książka
W koszyku
Zawiera: Babcia ; Ballada o celnym strzale ; Bunt Kaina ; Cieśnina ; Ciężarówka wuja Otto ; Człowiek, który nie podawał ręki ; Dla Owena ; Edytor tekstu ; Jaunting ; Lament paranoika ; Małpa ; Mgła ; Nona ; Poranne dostawy (Mleczarz 1) ; Skrót pani Todd ; Szkoła przetrwania ; Świat plaży ; Tratwa ; Weselna chałtura ; Wielkie bębny: Opowieść pralnicza (Mleczarz 2 ; Wizerunek Kosiarza ; Zjawi się tygrys
O tym, że Stephen King jest mistrzem długich, rozbudowanych powieści o wielu przeplatających się wątkach, wszyscy wiedzą od dawna. Utwory zamieszczone w niniejszym zbiorze dobitnie przeczą tezie, jakoby doskonały powieściopisarz nie mógł być również znakomitym twórcą krótkich form literackich. Lektura tych doskonale skonstruowanych, opartych na zaskakujących, oryginalnych pomysłach i oczywiście wspaniale napisanych opowiadań daje miłośnikom prozy Stephena Kinga co najmniej tyle satysfakcji co najobszerniejsze z jego powieści. [lubimyczytac.pl].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-344 (1 egz.)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Agresywny pacjent : metody i techniki postępowania / Jakub Lickiewicz. - Wydanie I - 3 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2017. - 109, [1] strona : fotografie ; 21 cm.
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 109-[110].
Pierwsza na rynku wydawniczym publikacja uwzględniającą zarówno aspekt psychologiczny, prawny, jak i problematykę fizycznego radzenia sobie z agresywnym pacjentem. Czytelnik znajdzie w niej wskazówki dotyczące zachowania wobec pacjenta agresywnego werbalnie, a także propozycje postępowania po incydencie agresywnym. W książce przedstawiono techniki i zasady, które są proste do nauczenia i jak najmniej uciążliwe dla pacjenta, wobec którego mogą być zastosowane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: Wprowadzenie - "Dlaczego nie wytłumaczono nam tego wcześniej?" * Objawy ADHD * Ciąża * Co proszę? Typowe objawy i uprzedzenia * Poród * Codzienne doświadczenia z pierwszych trzech miesięcy życia * Niemowlę rośnie - drugi kwartał życia * Siedem do dwunastu miesięcy - halo. tu jestem! * Drugi rok życia * Trzeci rok życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Przychylając dziecku niebo, trzeba uważać, żeby nie zwaliło mu się ono na głowę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej