Psychologia wychowawcza
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(36)
Forma i typ
Książki
(32)
Poradniki i przewodniki
(12)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Audiobooki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(36)
wypożyczone
(4)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(26)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(5)
Biblioteka główna. Wyp. audiobooków
(1)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
(2)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(6)
Autor
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(7)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(7)
Greene Ross W
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Aebli Hans (1923-1992)
(1)
Baley Stefan (1885-1952)
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Bergmann Wolfgang (1948-2011)
(1)
Bogucka Jadwiga (psycholog)
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Błachowski Stefan (1889-1962)
(1)
Dalewski Zbigniew (1962- )
(1)
Dudek Zenon Waldemar
(1)
Figes Kate
(1)
Gałecka Elżbieta
(1)
Hall Carol (1951- )
(1)
Hall Eric (1936- )
(1)
Hornby Garry (1949- )
(1)
Kaja Barbara
(1)
Kamenetz Anya (1980- )
(1)
Karpowicz Joanna
(1)
Klein Tovah P
(1)
Koc Remigiusz
(1)
Konewka Michał
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Krzysztoń Agnieszka
(1)
Krzywicka Dorota (psycholog)
(1)
Książek Wojciech
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(1)
Kątna Mirosława (1949- )
(1)
Lutomski Grzegorz
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Malcherek Monika
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Mika Stanisław (1931-2017)
(1)
Musiał Małgorzata (pedagog)
(1)
Młynarz Miłosz (tłumacz)
(1)
Nikodemska El Tairy Hanna
(1)
Ortner Gerlinde (1945- )
(1)
Parcheta-Kołuszuk Małgorzata
(1)
Pawłowicz Beata
(1)
Poprawska Urszula
(1)
Ptaszyńska-Sadowska Elżbieta
(1)
Pufal-Struzik Irena
(1)
Schoenebeck Hubertus von (1947- )
(1)
Skucińska Anna
(1)
Smykowski Błażej (1964- )
(1)
Srebnicki Tomasz
(1)
Stanisławska Irena A. (1958- )
(1)
Sumińska Dorota (1957- )
(1)
Szewczuk Włodzimierz (1913-2002)
(1)
Sztobryn Dorota (1956- )
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Żebrowska Maria (1900-1978)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(34)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(11)
Rodzice
(7)
Nauczyciele
(4)
Studenci
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Pedagodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Kobieta
(4274)
Rodzina
(2504)
Relacje międzyludzkie
(2258)
Tajemnica
(2102)
Przyjaźń
(2011)
Psychologia wychowawcza
(-)
Miłość
(1962)
Zabójstwo
(1464)
II wojna światowa (1939-1945)
(1271)
Śledztwo i dochodzenie
(1216)
Relacja romantyczna
(1214)
Małżeństwo
(1122)
Trudne sytuacje życiowe
(1023)
Dzieci
(976)
Rodzeństwo
(944)
Uczucia
(921)
Nastolatki
(917)
Magia
(872)
Sekrety rodzinne
(815)
Życie codzienne
(793)
Zwierzęta
(788)
Dziewczęta
(724)
Język angielski
(718)
Osoby zaginione
(690)
Policjanci
(680)
Matki i córki
(655)
Żydzi
(655)
Uprowadzenie
(587)
Literatura polska
(577)
Władcy
(573)
Pisarze polscy
(564)
Wybory życiowe
(562)
Język polski
(542)
Dziennikarze
(533)
Podróże
(521)
Arystokracja
(515)
Boże Narodzenie
(510)
Poszukiwania zaginionych
(507)
Zemsta
(486)
Przestępczość zorganizowana
(479)
Historia
(478)
Uczniowie
(477)
Język polski (przedmiot szkolny)
(466)
Psy
(453)
Wychowanie w rodzinie
(449)
Mężczyzna
(430)
Chłopcy
(426)
Zakochanie
(422)
Humor
(407)
Pisarze
(407)
Krainy i światy fikcyjne
(402)
Ojcowie i córki
(402)
Prywatni detektywi
(402)
Samorealizacja
(399)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(395)
Spisek
(389)
Ludzie a zwierzęta
(385)
Śmierć
(385)
Polacy za granicą
(381)
Obyczaje i zwyczaje
(380)
Seryjni zabójcy
(373)
Samotność
(367)
Władza
(364)
Zabójstwo seryjne
(360)
Koty
(351)
Język niemiecki
(348)
Wakacje
(342)
Ludzie bogaci
(340)
Polityka
(339)
Politycy
(338)
Wsie
(336)
Lekarze
(332)
Stworzenia fantastyczne
(323)
Zdrada
(319)
Zjawiska paranormalne
(317)
Dziadkowie i wnuki
(314)
Dojrzewanie
(311)
Wojna
(303)
Małe miasto
(291)
Wojsko
(289)
Zdrowe odżywianie
(289)
Kultura
(279)
Przeprowadzka
(279)
Przedsiębiorstwo
(276)
Marzenia
(270)
Psychologia dziecka
(270)
PRL
(269)
Śmierć bliskiej osoby
(268)
Wojna 1939-1945 r.
(265)
Szczęście
(261)
Terroryzm
(257)
Żołnierze
(254)
Holokaust
(253)
Macierzyństwo
(253)
Trauma
(252)
Młodzi dorośli
(251)
Aktorzy polscy
(250)
Szlachta
(250)
Spadek
(249)
Kłamstwo
(248)
Zdrada małżeńska
(248)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(11)
Poradnik
(10)
Opracowanie
(5)
Poradniki dla rodziców
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Bajka i baśń
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(10)
Edukacja i pedagogika
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Media i komunikacja społeczna
(1)
36 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: CZĘŚĆ WSTĘPNA: I. Zadania psychologii wychowawczej ; II. Stosunek psychologii wychowawczej do innych nauk ; III. Ogólne uwagi o metodach psychologii wychowawczej ; CZĘŚĆ OGÓLNA: IV. Zagadnienia swoistości procesów psychicznych uwikłanych w procesie wychowania ; V. Psychiczne materiały i produkty wychowania: Materiały (źródła) wychowania: 1. Motywy uczenia się (i wychowania) ; 2. Uczenie się i wychowanie a potrzeby ; 3. Zagadnienie instynktów ; 4. Zagadnienie tzw. wrodzonego wyposażenia człowieka ; 5. Pojęcie wychowalności ; 6. Ciekawość i zainteresowanie ; 7. Dyspozycje i zjawiska intelektualne jako materiał wychowania ; 8. Dyspozycje i zjawiska emocjonalno-wolowe jako materiał wychowania ; 9. Popędy i skłonności jako materiał wychowania ; Produkty (wytwory) wychowania ; Produkty wychowania a produkty rozwoju ; Metody badania i mierzenia materiałów i produktów wychowania: 1. Metody badania materiałów wychowania ; 2. Metody badania produktów wychowania ; VI. Ogólne formy procesó wychowania: 1. Pojęcie uczenia się i ćwiczenia ; 2. Krzywe uczenia się i ćwiczenia ; 3. Formy uczenia się: Uczenie się pamięciowe (nawykowe) ; Uczenie się przez próby i błędy ; Uczenie się sensoryczne. Odruchy warunkowe ; Uczenie się przez zrozumienie (wgląd) ; Uczenie się przez rozwiązywanie problemów przy pomocy myślenia (rozumowania) ; Uczenie się przez naśladownictwo ; Uczenie się uboczne ; O wzajemnym stosunku różnych rodzajów uczenia się ; 4. Typy uczenia się ; 5. Uczenie się a twórczośc ; 6. Transfer przy uczeniu się ; 7. Zagadnienie kształcenia inteligencji ; 8. Wychowanie popędów ; 9. Ogólne uwagi o wychowaniu emocjonalno-wolowym ; 10. Zagadnienie kształcenia charakteru ; 11. O granicach wychowania ; 12. Metody badania procesów wychowawczych ; VII. Psychologia wychowania przez drugich i samowychowanie: 1. Ogólne uwagi o heteroedukacji ; 2. Analiza stosunków społecznych jako ram wpływu wychowawczego: Stosunki przychylności ; Stosunki walki ; Stosunki tolerancji ; Stosunki przewodnictwa i stosunki mocy ; Zagadnienie swoistości stosunku wychowawczego wśród stosunków społecznych ; 3. Uwagi o wpływach wychowawczych środowiska społęcznego ; 4. Psychologia ucznia-wychowanka: Plastyczność heteroedukacyjna i jej rodzaje ; Zagadnienie dojrzałości szkolnej ; 5. Psychiczne właściwości nauczyciela-wychowawcy: Metodyka badań struktury psychicznej wychowawców ; Dotychczasowe wyniki badań nad psychiką nauczyciela-wychowawcy ; Talent pedagogiczny a zdatność wychowawcza ; 6. Wychowanie przez grupę: Czynniki oddziaływania grupy na jednostkę ; Struktura wychowawcza grup dzieci i młodzieży ; Końcowe uwagi dotyczące wychowania przez grupę ; 7. Wzajemny stosunek wychowawcy i grup wychowawnków: Wychowawca w oczach grupy ; Grupa w oczach wychowawcy ; Zagadnienie karności ; 8. Uwagi o indywidualnym kontakcie wychowawcy z wychowankiem ; 9. Uwagi o psychologii samowychowania ; 10. Pozaosobowe wpływy wychowawcze ; 11. Wychowanie a praca ; CZĘŚĆ SZCZEGÓŁOWA: Rodzina jako instytucja wychowawcza: VIII. Podstawy psychologiczne wychowania rodzinnego: 1. Ogólne uwagi o strukturze wychowawczej rodziny ; 2. Analiza składników wychowania rodzinnego ; 3. Uwagi uzupełniające ; Szkoła jako instytucja wychowawcza: IX. Psychologia programu szkolnego i metod nauczania: 1. Zasady doboru treści programu: Ogólne uwagi o roli czynnika psychologicznego w budowie programu ; O zasadzie użyteczności społecznej ; O zasadzie kształcenia formalnego ; Zasada uwzględnienia stopnia trudności, zainteresowań i odpowiedniego momentu rozwojowego ; 2. Motywy psychologiczne w doborze metod ; X. O zagadnieniach psychodydaktyki: 1. Uwagi ogólne ; 2. Psychodydaktyka arytmetyki ; 3. Psychodydaktyka czytania i pisania: Analiza procesu czytania ; Psychologiczne uwagi o metodach nauki czytania ; Legastenia ; Pismo i pisanie ; Błędy i pomyłki ortograficzne ; XI. Zmęczenie w pracy szkolnej: 1. Trudności uwikłane w pojęciu zmęczenia umysłowego ; 2. Objawy zmęczenia umysłowego i metody jego mierzenia ; 3. Krzywa pracy umysłowej ; 4. O przyczynach zmęczenia szkolnego ; XII. Psychologia klasy szkolnej: 1. Warunki życia zbiorowego klasy szkolnej ; 2. Formy i objawy życia zbiorowego klasy szkolnej ; 3. Sposoby badania i opisu struktury klasy szkolnej ; XIII. Psychologiczne uwagi o koedukacji ; XIV. Opieka psychologiczna w szkole: 1. Pojęcie i potrzeba opieki psychologicznej nad uczniem ; 2. Program zajęć psychologa szkolnego ; XV. Zagadnienie poznania i oceny ucznia-wychowanka przez nauczyciela-wychowawcę: 1. Poznanie ucznia-wychowanka przez nauczyciela-wychowawcę ; 2. Ocena postępów ucznia ; 3. Psychologia egzaminów ; 4. Ocena pełnej osobowości ucznia. Arkusz obserwacyjny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Jungowska)
Na okł.tytuł: Psychologia dziecka według Junga.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno (Wydawnictwo Edgard))
Tytuł oryginału: The explosive child : a new approach for understanding and parenting easily frustrated, chronically inflexible children.
Na okładce: Metoda wypróbowana przez 500 000 rodziców. Każde dziecko jest grzeczne, jeśli potrafi!
Bibliografia na stronach 215-216.
Twoje dziecko bywa nieposłuszne i zbuntowane, manipuluje innymi, domaga się wyłącznej uwagi? Jesteś zmęczony ciągłym testowaniem granic, dąsami oraz krzykiem i agresją? Odłóż na bok kary, nagrody i zakazy - naucz dziecko samodzielnego rozwiązywania problemów i radzenia sobie z emocjami. Poznaj metodę rozwiązywania problemów poprzez współdziałanie, sprawdzoną w wielu rodzinach i szkołach na świecie. Współpracując z dzieckiem, nauczysz je umiejętności, których najbardziej mu brakuje: dostosowywania się, tolerowania frustracji i rozwiązywania problemów. Dziecko nie zachowuje się źle celowo, ono po prostu nie zna innego sposobu i potrzebuje twojej pomocy, aby nauczyć się reagować inaczej. Z tą książką nauczysz je pozytywnie reagować na codzienne sytuacje i wzmocnisz jego pewność siebie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła ma problem z dzieckiem. Rodzice mają problem ze szkołą. W tym wszystkim jest dziecko – coraz bardziej sfrustrowane i przygniecione nadmiarem wymagań, nie jest w stanie efektywnie wykorzystać swojego potencjału. Zbyt często nauczyciele podejmują desperackie próby wpłynięcia na zachowanie dziecka poprzez zwiększenie wymagań i represji. To nie działa.
Dr Ross W. Greene, uznany autorytet w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci młodzieży, pokazuje, dlaczego tradycyjne szkolne metody dyscyplinowania dzieci nie sprawdzają się we współczesnej szkole. Oferuje skutecznie działający model rozwiązywania problemów przez współdziałanie – rodziców, szkoły i dziecka, a także:
• narzędzia do identyfikacji problemów i eliminowania ich przyczyn,
• wyraźne wskazówki, jak radykalnie poprawić komunikację z dziećmi i zmniejszyć ilość trudnych zdarzeń, wraz z wieloma konkretnymi przykładami,
• praktyczne porady dotyczące udanego planowania i współpracy między nauczycielami, rodzicami i dziećmi. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Laurum)
Tytuł oryginału: The art of screen time : how your family can balance digital media and real life.
U dołu okładki: Jak wychowywać dzieci (w sieci).
Na 4 stronie okładki: Poradnik dla rodziców.
Spis treści: CZĘŚĆ I. Dzieci a technologia: 1. Cyfrowe rodzicielstwo w realnym świecie, 2. (Czasem) napawające lękiem dane o mediach, 3. Nowe wyniki badań, 4. To ty masz władzę: pozytywne rodzicielstwo i media, 5. Tylko godzina naraz: jak prawdziwe rodziny poruszają się w świecie technologii, 6. Nowe technologie w szkole. CZĘŚĆ II. Nasze własne urządzenia: rodzice a technologia: 7. Mama z telefonem na placu zabaw, 8. Współczesne rodziny: rodzice a technologia, 9. Przyszłość cyfrowego rodzicielstwa, 10. Krótkie podsumowanie dla tych, którym nie chciało się czytać całości.
Dowiedz się, jak znaleźć równowagę między technologią a prawdziwym życiem. Jak technologia wpływa na nasze dzieci? Współczesne dzieci często debiutują w mediach społecznościowych już z chwilą, gdy zostaną uchwycone na obrazie USG. Zaczynają stykać się z ekranami około czwartego miesiąca życia. To dobrze czy źle? Wspaniała szansa na podtrzymywanie relacji niezależnie od dzielącej ludzi odległości czy też pierwszy krok do stworzenia otumanionego pokolenia wgapionych w ekrany zombie? Wielu bez wahania uznało to za początek neurologicznej i emocjonalnej katastrofy, lecz – co zaskakujące – trudno natrafić na rzetelne badania na ten temat. W swojej książce „Z nosem w ekranie” Anya Kamenetz – ekspertka w dziedzinie edukacji oraz nowych technologii, ale również matka dwojga dzieci – prezentuje świeże i praktyczne spojrzenie na ten problem. Po przeprowadzeniu rozmów z setkami rodziców na temat stosowanych przez nich rozwiązań i wyznawanych poglądów oraz po przedarciu się przez gąszcz nierozstrzygających badań i rozdmuchanych obaw, proponuje proste rozwiązanie inspirowane znaną sentencją Michaela Pollana odnoszącą się do jedzenia: Ciesz się technologią. Z umiarem. Najlepiej w towarzystwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Audiobook
CD
W koszyku
Smaki dzieciństwa / Mirosława Kątna ; czyta Agnieszka Krzysztoń. - [Piaseczno] : Heraclon International. Storybox.pl ; [Gdańsk] : Wydawnictwo Adamada, [2022]. - 1 płyta audio (CD/mp3) (6 godz. 33 min) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Wspomnienia? Dom, do którego zawsze chciało się wracać. Koleżanki i koledzy, którym nie trzeba było imponować. Szkoła, która otwierała oczy i poszerzała horyzonty. Nie, nie każdy tak zapamięta swoje dzieciństwo i młodość. Smaki dzieciństwa to zapis prawdziwych, często dramatycznych historii młodych ludzi – krzywdzonych, zranionych lub unieszczęśliwionych przez rówieśników i dorosłych. Książka autorstwa doświadczonej psycholożki to przyczynek do refleksji nad postawami, jakie my, dorośli, przyjmujemy wobec dzieci i młodzieży. To zachęta do zrewidowania poglądów, unikania krzywdzących – być może nieświadomych – zachowań, reakcji i gestów. To okazja do wejścia w świat młodych, zrozumienia ich potrzeb, motywacji oraz emocji [z okładki].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. audiobooków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ab/ 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego niektóre dzieci rozwijają się „prawidłowo”, nie sprawiając problemów wychowawczych, a inne wydają się ciągle walczyć - z rodzicami, wychowawcami i własnymi ograniczeniami? Dlaczego pięcioletnia córka sąsiadów już teraz rokuje na odnoszącą sukcesy i zaradną kobietę, a twoi znajomi wciąż martwią się o przyszłość swojego trudnego do poskromienia syna? Dr Tovah Klein, nazywana "zaklinaczką maluchów", napisała książkę, która podbiła serca celebrytów i zachwyciła wielu psychologów dziecięcych. W poprzedzonej wstępem Sarah Jessiki Parker publikacji, Klein prowadzi czytelnika przez meandry psychiki i świata emocjonalnego dzieci na różnym etapie rozwoju, w prosty sposób objaśniając motywy ich zachowań. W „Zrozumieć malucha” znalazł się m.in. obszerny rozdział o przyczynach buntu dwulatka i sposobach na przetrwanie go, a także genialna instrukcja prostego i bezstresowego treningu czystości, spania i jedzenia. Publikacja zawiera też dużą dawkę porad na temat wprowadzania dziecka do grupy rówieśniczej, kwestii dzielenia się zabawkami z innymi dziećmi, zostawiania pociechy pod opieką innych oraz wskazówki dotyczące wspierania dziecka podczas ważnych zmian zachodzących w jego życiu. Ta prowokacyjna książka jest nie tylko inspiracją do tego, aby być najlepszym rodzicem, ale podsuwa także proste narzędzia, które pomogą rodzicom rozwijać potencjał dziecka i sprawić, aby ich maluchy wyrosły na spełnionych dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku / Mikołaj Marcela. - Wydanie I. - Warszawa : Muza, 2020. - 268, [4] strony ; 21 cm.
Na okładce i stronie przedtytułowej: Wszystko, co możesz zrobić, żeby edukacja miała sens.
Bibliografia na stronie [271].
Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku. Edukacja. Jesteś rodzicem? Sprawdź, jak możesz wspomagać swoje dziecko i wspierać je w nauce. Jak sprawić, aby edukacja była dla niego prawdziwą przygodą, a nie tylko przykrym obowiązkiem? Tego wszystkiego dowiesz się z książki "Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku. Wszystko, co możesz zrobić, żeby edukacja miała sens" autorstwa Mikołaja Marcela. Pomoc dla rodziców. Autor poradnika dla rodziców pomoże Ci w przygotowaniu Twojego dziecka do samodzielnego życia w dzisiejszych realiach. Lektura ta sprawi, że w zupełnie inny sposób spojrzysz na edukację swojej pociechy i na zadania, jakie powinna realizować szkoła. Jak Ty sam powinieneś uczyć swoje dziecko i pomagać mu w nauce? Książka "Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku. Wszystko, co możesz zrobić, żeby edukacja miała sens" jest publikacją napisaną w sposób czytelny, prostym językiem. Mówi o szkole, wychowaniu dzieci, jak i o naturalnym lęku przed porażką, którego doświadczyć może Twoje dziecko. Odpowiedzi na pytania i gotowe rozwiązania. Mikołaj Marcela spieszy Ci z pomocą. Odpowiada na pytania związane z wychowywaniem dzieci do samodzielnego życia. Podpowiada, jaki model edukacji może być najkorzystniejszy dla Twojego dziecka oraz jak wspomagać jego rozwój na różnych etapach życia. Ponadto znajdziesz w tej książce wiele praktycznych rozwiązań, które podpowiedzą Ci, jak zapobiec nudzie w nauczaniu oraz pomogą zrozumieć świat ludzi młodych. Autor bazuje na własnym doświadczeniu, jak i wynikach niezależnych badań. Sięgnij po tę pozycję, aby lepiej radzić sobie w trudnych życiowych sytuacjach związanych z wychowaniem i edukacją młodych ludzi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Z Bocianem)
Dobra relacja. Skrzynka z narzędziami dla współczesnej rodziny „Najważniejsza jest relacja z dzieckiem” - słyszą zewsząd rodzice. Ale jak ją pielęgnować, kiedy rano trzeba szybko wyjść do szkoły albo kiedy rodzeństwo zaczyna kłótnie o zabawki? Jak zadbać o potrzeby całej rodziny, jeśli każdy ma inne oczekiwania, a doba tylko dwadzieścia cztery godziny? Małgorzata Musiał, ceniona przez rodziców doświadczona pedagog i mama trójki dzieci, autorka popularnego bloga „Dobra relacja”, pokazuje pełne empatii dla potrzeb dzieci i dorosłych podejście do rodzicielstwa, które pomaga w nawiązaniu dobrych i trwałych relacji. Czerpiąc z doświadczeń zdobytych podczas prowadzonych przez siebie warsztatów umiejętności rodzicielskich, autorka proponuje rozwiązania wychowawczych trudności skrojone na miarę potrzeb współczesnej rodziny. Dzieli się także z czytelnikami swoimi osobistymi doświadczeniami macierzyńskimi, pokazując, że: - czasem nie da się zaspokoić wszystkich potrzeb dziecka, - konsekwencja jest przereklamowana, - dobra relacja owocuje na każdym etapie życia rodziny. „Uczenie zasad bycia z innymi ludźmi, odróżnianie dobra od zła, zapewnienie bezpieczeństwa dziecku i jego otoczeniu, wyciąganie wniosków i ponoszenie konsekwencji swojego działania, poszanowanie przyjętych norm - jak to wszystko przekazać?” Otwórz skrzynkę z narzędziami dla współczesnej rodziny i przekonaj się, jak wiele może ona zmienić w twoim życiu! „Z bocianem” to nowa seria poradników dla rodziców wydawnictwa Mamania, w której ukazywać się będą wartościowe książki polskich autorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Na okł.: Przychylając dziecku niebo, trzeba uważać, żeby nie zwaliło mu się ono na głowę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej