Nauczyciele przedszkoli
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(48)
Forma i typ
Książki
(48)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Poradniki i przewodniki
(17)
Publikacje fachowe
(16)
Publikacje naukowe
(3)
Proza
(2)
Poezja
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(49)
wypożyczone
(6)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(11)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(40)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
(3)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(1)
Autor
Bachańska Monika Magdalena
(4)
Jąder Mariola
(3)
Niewola Dorota
(3)
Panek Edyta
(2)
Walter Gisela (1948- )
(2)
Araszkiewicz Anna
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Baum Heike (1963- )
(1)
Bogdanowicz Zofia
(1)
Borgmann Nicole
(1)
Bröderman Smeds Mari (1956- )
(1)
Buszkowski Igor
(1)
Champagne Danièle
(1)
Chauvel Denise
(1)
Dadacz Agnieszka
(1)
Dawczak Beata
(1)
Dziurzyńska Teresa
(1)
Dąbrowska Regina
(1)
Filella Luis (1961- )
(1)
Franus Edward (1916-2009)
(1)
Förster Maria
(1)
Giermak-Zielińska Teresa (1944- )
(1)
Greene Carol
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Głogowski Marek
(1)
Hodges Di
(1)
Hummel Ruth S
(1)
Jarząbek Elżbieta
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Kara Albee
(1)
Kara Amber
(1)
Karbowniczek Jolanta (1964- )
(1)
Klimek-Michno Katarzyna
(1)
Knapek Izabela
(1)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(1)
Krause Christina
(1)
Kwaśniewska Małgorzata (pedagog)
(1)
Kwiatowska Maria (1913-2011)
(1)
Lenartowicz Michał
(1)
Luvmour Ba
(1)
Luvmour Josette
(1)
Malkiewicz Mariola
(1)
Michalec Katarzyna
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Pérez Susana
(1)
Ratyńska Hanna
(1)
Rieger Anja (1961- )
(1)
Russer Margret
(1)
Sachajska Elżbieta
(1)
Silberg Jackie (1934- )
(1)
Skjöld Wennerström Kristina (1946- )
(1)
Skwara Agnieszka
(1)
Sobótka Mariola
(1)
Spychał Izabela
(1)
Stójowa Elżbieta
(1)
Sumpf Hans-Dieter
(1)
Surma Barbara
(1)
Szeliga Katarzyna
(1)
Szlendak Dorota
(1)
Szostak Monika (pedagog)
(1)
Szydłowska-Bielniak Izabella
(1)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(1)
Topińska Zofia (1910-2000)
(1)
Trias Núria
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Warchałowska Hanna
(1)
Weister Debra
(1)
Weister Tom
(1)
Wis-Loirat Françoise
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Włodarczyk Aneta
(1)
Zając Jolanta
(1)
Zalewska Teresa (ilustrator)
(1)
Zeller Martina
(1)
Zielińska Ewa
(1)
Łabędzka-Karlöf Ilona
(1)
Żejmo Dariusz (1966- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(5)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(48)
Język
polski
(47)
Odbiorca
Dzieci
(8408)
6-8 lat
(5728)
0-5 lat
(4278)
9-13 lat
(3742)
Szkoły wyższe
(2759)
Nauczyciele przedszkoli
(48)
Młodzież
(2656)
14-17 lat
(1884)
Szkoły średnie
(606)
Rodzice
(509)
Szkoły podstawowe
(308)
Dorośli
(272)
18+
(126)
Nauczyciele
(114)
Studenci
(110)
Przedszkola
(53)
Menedżerowie
(45)
Prawnicy
(38)
Szkoły ponadgimnazjalne
(34)
Psycholodzy
(31)
Lekarze
(30)
Szkoły zawodowe
(29)
Gimnazja
(28)
Logopedzi
(28)
Pedagodzy
(25)
Poziom podstawowy
(25)
Technikum
(25)
Nauczanie początkowe
(23)
Przedsiębiorcy
(23)
Adwokaci
(22)
Radcy prawni
(21)
Sędziowie
(19)
Terapeuci
(19)
Wychowawcy klas
(19)
Nauczyciele nauczania początkowego
(18)
Pracownicy naukowi
(17)
Dziewczęta
(15)
Specjaliści ds. kadr
(15)
Klasa 1.
(14)
Nauczyciele języka polskiego
(14)
Psychoterapeuci
(14)
Klasa 2.
(13)
Klasa 3.
(13)
Klasa 4.
(13)
Klasa 6.
(13)
Licea
(13)
Szkoły ponadpodstawowe
(13)
A1 (poziom biegłości językowej)
(12)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(12)
Wychowawcy małych dzieci
(12)
Fizjoterapeuci
(11)
Klasa 5.
(11)
Kobieta
(11)
Pszczelarze
(11)
B1 (poziom biegłości językowej)
(10)
Kobieta ciężarna
(10)
Pracodawcy
(10)
Ekonomiści
(9)
Ojcowie
(9)
Osoby w wieku starszym
(9)
Psychiatrzy
(9)
Terapeuci zajęciowi
(9)
A2 (poziom biegłości językowej)
(8)
Aplikanci
(8)
Bibliotekarze
(8)
Klasa 7.
(8)
Nastolatki
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Urzędnicy
(8)
A2 poziom biegłości językowej
(7)
Chorzy
(7)
Chłopcy
(7)
Informatycy
(7)
Inżynierowie
(7)
Logistycy
(7)
Pracownicy socjalni
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(6)
Klasa 8.
(6)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(6)
Policjanci
(6)
Ratownicy medyczni
(6)
Specjaliści ds. marketingu
(6)
Terapeuci pedagogiczni
(6)
Zawody medyczne
(6)
A1 poziom biegłości językowej
(5)
B1 poziom biegłości językowej
(5)
Doradcy podatkowi
(5)
Grupa wiekowa Dzieci
(5)
Inżynierowie budownictwa
(5)
Księgowi
(5)
Lekarze specjaliści
(5)
Nauczyciele biologii
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Poziom zaawansowany
(5)
Programiści
(5)
Psycholodzy kliniczni
(5)
Szkoły policealne
(5)
Architekci
(4)
B2 poziom biegłości językowej
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(26)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(13)
Gry edukacyjne
(12)
Przedszkola
(7)
Nauczanie początkowe
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Myślenie twórcze
(5)
Pedagogika przedszkolna
(5)
Przedszkolaki
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Dzieci
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(4)
Nauczanie
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Przyroda
(3)
Bajkoterapia
(2)
Cztery żywioły
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Promocja czytelnictwa
(2)
Protestantyzm
(2)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(2)
Robótki ręczne
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Życie seksualne
(2)
Bezpieczeństwo
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Eksperymenty
(1)
Frustracja
(1)
Gimnastyka
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Imprezy szkolne
(1)
Jesień
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kostiumy teatralne i filmowe
(1)
Lato
(1)
Laureaci
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Logopedia
(1)
Logorytmika
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metoda Montessori
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Narodziny
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka czytania
(1)
Niecierpliwość
(1)
Odruchy
(1)
Ortofonia
(1)
Papieroplastyka
(1)
Pewność siebie
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pory roku
(1)
Powietrze
(1)
Prace badawczo-rozwojowe
(1)
Programy zdrowotne
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Płeć
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rekwizyty
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Roboty ręczne
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rytm
(1)
Rytmika
(1)
Samodzielność
(1)
Techniki artystyczne
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Wiosna
(1)
Woda
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Wymowa
(1)
Zabawy integracyjne
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zima
(1)
Zwierzęta domowe
(1)
Żłobki
(1)
Temat: czas
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(15)
Scenariusz zajęć
(10)
Publikacje dla dzieci
(7)
Opracowanie
(5)
Gry i zabawy
(4)
Utwory sceniczne dla dzieci
(4)
Podręcznik
(3)
Antologia
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Bajka i baśń
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Legendy i podania
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Przysłowia
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wiersze
(1)
Wyliczanki
(1)
Zagadki
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(39)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Hobby i czas wolny
(4)
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Religia i duchowość
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kulinaria
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
48 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia
SPIS TREŚCI: Część 1: Relacje pomiędzy edukacji domową, przedszkolną i szkolną; 1. O procesie uczenia się dzieci. Relacje pomiędzy edukacją domową, przedszkolną i szkolną - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 1.1. Wspomaganie rozwoju, wychowanie i kształcenie dzieci. Co łączy i dzieli te zakresy działalności pedagogicznej; 1.2. Domowa edukacja: korzyści i niebezpieczeństwa zamierzonego i niezamierzonego procesu uczenia się. Skutki nakładania, redukowania i uzupełniania się efektów wychowawczych w środowisku domowym; 1.3. Jak dzieci dowiadują się, co można, a czego nie można. Najważniejsze zalecenia Pedagogiki pytań. Krótko o nagrodach i karach. Co zrobię, aby dzieci nie broniły się przed podejmowaniem zadań, także o poczuciu sprawstwa; 2. Nowe sposoby kierowania procesem uczenia się dzieci w przedszkolu i w domu - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 2.1. Możliwości wspomagania dzieci w skupianiu uwagi i gospodarowaniu zasobami poznawczymi; 2.2. Wspomaganie dzieci w skupianiu uwagi i zapamiętywaniu na przykładzie metody Dzieci uczą misie wierszy; 2.3. Domowe i przedszkolne sposoby wspomagania dzieci w rozwijaniu pamięci wzrokowej; 2.4. O co trzeba zadbać, żeby starsze przedszkolaki lepiej korzystały z zajęć, w trakcie których dorosły stosuje eksperymenty przyrodnicze i demonstruje funkcjonowanie urz¹dzeñ technicznych; 2.5. Kształtowanie zdolności do wysiłku intelektualnego w sytuacjach trudnych. Czyli o wspomaganiu dzieci w osiąganiu odporności emocjonalnej i w rozumnym zachowaniu się w sytuacjach, gdy nie wszystko przebiega zgodnie z ich oczekiwaniami; 3. Organizacja procesu uczenia się starszych przedszkolaków w różnych formach działalności przedszkola - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; 3.1. Cztery obszary prowadzenia zajęć ze starszymi przedszkolakami; 3.2. Zabawy spontaniczne i dydaktyczne jako intensywny proces uczenia się dzieci; 3.3.Jak czynności samoobsługowe wpływają na dynamikę rozwoju umysłowego dzieci i przyczyniają się do ich lepszego przygotowania do nauki szkolnej; 3.4. Czego mogą się nauczyć przedszkolaki w trakcie organizowania uroczystości oraz innych ważnych wydarzeń w przedszkolu; 3.5. Zajęcia dydaktyczne ważnym obszarem uczenia się przedszkolaków, fatalne skutki stosowania szkolnej metodyki w edukacji przedszkolnej; 4. Konstruowanie autorskich programów wychowania przedszkolnego. W jaki sposób treści zawarte w tej książce pomogą w opracowaniu programu edukacyjnego dla starszych przedszkolaków - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; Część 2: Edukacja starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu; 5. Kształtowanie u dzieci zdolności odróżniania dobra od zła, żeby wybierały dobro i kierowały się nim w codziennych sytuacjach - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 5.1. Dlaczego w przedszkolach trzeba uczyć dzieci odróżniania dobra od zła?; 5.2. Jak kształtować u dzieci zdolność do odróżniania dobra od zła. Wyniki badań nad skutecznością edukacyjną metody Baśnie sposobem pomagania dzieciom odróżnić dobro od zła; 5.3.Jak stosować metodę Baśnie sposobem pomagania dzieciom odróżnić dobro od zła w domu i w przedszkolu; 5.4. Jak rozwijać u dzieci naturalną skłonność do spełniania dobrych uczynków i przypodobania się dorosłym; 5.5. Cele i treść kształcenia: pomaganie dzieciom odróżniać dobro od zła oraz rozwijanie naturalnej skłonności do spełniania dobrych uczynków i oczekiwań; 6. Wychowanie społeczne dzieci. Kształtowanie empatii, życzliwego nastawienia do innych i ważnych umiejętności społecznych - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 6.1. Wychowanie społeczne dzieci: ważniejsze prawidłowości psychologiczne i pedagogiczne; 6.2. Nowy wymiar wychowania społecznego: korzyści wychowawcze z zajęć prowadzonych przez małych nauczycieli oraz zajęć prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego; 6.3. Cele i treści wychowania społecznego wraz z opisami zajęć i zabaw z dziećmi, które sprzyjają ich realizacji w domu oraz w przedszkolu; 7. Dbać o rozwój mowy. Wspomaganie dzieci w dłuższych i logicznych wypowiedziach oraz korygowanie ewentualnych zaburzeń mowy 136 opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska 7.1. Krótko o konieczności korygowania zaburzeń mowy u dzieci; 7.2. Co wynika ze związków rozwoju mowy i myślenia. O obowiązku wdrażania dzieci do formułowania dłuższych i logicznych wypowiedzi 7.3. Cele i treści kształcenia oraz opisy zajęć i zabaw z dziećmi sprzyjające rozwijaniu ich mowy i porozumiewania się w domu oraz w przedszkolu; 8. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności umysłowych, przydatnych do poznawania siebie, otoczenia i sprostania oczekiwaniom szkolnym - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńską 8.1. Co sprzyja, a co przeszkadza dzieciom w kształtowaniu czynności umysłowych; 8.2. Intensywne wspieranie dzieci w coraz precyzyjniejszym klasyfikowaniu: podstawy psychologiczne i pedagogiczne; 8.3. Psychologiczne i pedagogiczne podstawy intensywnego wspierania dzieci w wi¹zaniu przyczyny ze skutkiem i przewidywaniu, co się zdarzyć może; 8.4. Jak łączenie przyczyny ze skutkiem wtapia się w operacyjne rozumowanie o zmianach odwracalnych, nieodwracalnych i częściowo odwracalnych; 8.5. Treści kształcenia oraz opisy zajęć i zabaw wspierających dzieci w coraz precyzyjniejszej klasyfikacji, umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem i przewidywania, co się zdarzyć może; 9. Kształtowanie u dzieci umiejętności samoobsługowych, wdrażanie do dbania o higienę i ład w otoczeniu - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńską i E. Zielińska 9.1. Czego oczekuje się od starszych przedszkolaków. Co sprzyja, a co utrudnia nabywanie ważnych życiowo umiejętności; 9.2. Problemy z dziećmi siejącymi bałagan. Jak zmienią ich zwyczaje na lepsze; 9.3. Metoda sprawdzania stopnia opanowania czynności samoobsługowych dzieci. Dlaczego starsze przedszkolaki mogą pomagać młodszym dzieciom w opanowaniu tych czynności; 9.4. Treści kształcenia: wdrażanie starszych przedszkolaków do umiejętności samoobsługowych, do dbania o higienę i utrzymywania ładu w swoim otoczeniu; 10. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznych dzieci, w tym sprawności manualnej i zdolności panowania nad własną aktywnością ruchową - opracowała E. Zielińska; 10.1. Złoty okres rozwijania sprawności ruchowej dzieci i zgubne skutki niezaspokojenia potrzeby ruchu u starszych przedszkolaków; 10.2.Wa¿ne ustalenia dotyczące rozwoju sprawności ruchowej starszych przedszkolaków; 10.3. Konieczność lepszego dbania o zdrowie starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu. Normy dotyczące wzrostu i wagi dzieci; 10.4.Nauczycielska diagnoza ustalania sprawności ruchowej dzieci: krótka charakterystyka zadania diagnostycznego Tor przeszkód, interpretacje i wnioski pedagogiczne; 10.5.Treœci kształcenia i opisy zajęć i zabaw sprzyjających uzyskaniu lepszych efektów w wychowaniu zdrowotnym, kształtowaniu sprawności ruchowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej starszych przedszkolaków; 11. Wdrażanie starszych przedszkolaków do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych - opracowała E. Zielińska; 11.1. Na jakie niebezpieczeństwa obecnie jest narażone dziecko?; 11.2. Prawidłowości pedagogiczne i psychologiczne wdrażania dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych; 11.3. Treści kształcenia oraz opisy zajęć i zabaw pomagających dzieciom rozwijać umiejętności społeczne, unikać zagrożeń i wdrażając je do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych; 12. Wychowanie starszych przedszkolaków przez sztukę w domu i w przedszkolu; opracowała E. Zielińska; 12.1. Krótko o nowych wymiarach wychowania przez sztukę; 12.2.Dziecko widzem i aktorem. Podstawy psychologiczne i pedagogiczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 12.3. Muzyka i śpiew, pląsy i taniec w edukacji dzieci. Podstawy psychologiczne i pedagogiczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęcia z dziećmi; 12.4. Działalność plastyczna dzieci w przedszkolu i w domu. Podstawy psychologiczne i pedagogiczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęcia z dziećmi; 13. Edukacja techniczna starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu - opracował J.A. Jelinek; 13.1. Krótko o rozwijaniu uzdolnień technicznych i o celach edukacji technicznej starszych przedszkolaków; 13.2.Zabawy konstrukcyjne w domu i w przedszkolu: podstawy psychologiczne i pedagogiczne, treści kształcenia i opisy zajęć z dziećmi; 13.3. Majsterkowanie i kształtowanie wiedzy technicznej w domu i w przedszkolu: podstawy psychologiczne i pedagogiczne, treści kształcenia i wzorce zajęć z dziećmi; 14. Edukacja przyrodnicza starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu - opracował - J.A. Jelinek; 14.1. O konieczności dopasowania edukacji przyrodniczej do rozumowania i uczenia się dzieci oraz o specyfice prowadzenia zajęć w przedszkolu i w domu; 14.2.Właciwości ziemi, wody i ognia: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.3. Zjawiska pogodowe: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.4. Rośliny: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.5. Zwierzęta: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.6.Człowiek: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.7. Ekologia: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.8. Kosmos: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 15. Wielostronne kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania starszych przedszkolaków - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; 15.1. Kształtowanie umiejętności czytania i pisania: co jest realizowane w przedszkolu, a co w pierwszym roku szkolnego nauczania; 15.2.Przybliżanie dzieciom sensu kodowania informacji. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.3. Rozbudzanie u dzieci zainteresowań książka i głośnym czytaniem. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.4. Rozwijanie pętli fonologicznej ze szczególnym uwzględnieniem słuchu fonematycznego oraz spostrzegawczości i pamięci wzrokowej u przedszkolaków. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.5. Dominacja stronna a nabywanie umiejętności czytania i pisania. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.6. Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej potrzebnej do nauki pisania. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.7. Współpraca z rodzicami w zakresie przygotowania dziecka do nauki czytania i pisania w szkole; 16. Wspomaganie rozwoju umysłowego starszych przedszkolaków wraz z ich edukacją matematyczną - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 16.1. Czego wymaga się od dzieci w szkole? Jakie są przyczyny niepowodzeń w nauce matematyki? O co trzeba dbać w przedszkolu, aby ich uniknąć ?; 16.2. Zasadność łączenia edukacji matematycznej ze wspomaganiem dzieci w rozwoju umysłowym; 16.3. Kształtowanie orientacji przestrzennej starszych przedszkolaków. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia, zabawy, ćwiczenia i sytuacje zadaniowe; 16.4. Kształtowanie umiejętności liczenia i rachowania u starszych przedszkolaków. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje zajęć z dziećmi; 16.5. Przygotowanie dzieci do rozumienia pojęć liczbowych kształtowanych w szkole. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 16.6. Kształtowanie rozumienia sensu pomiaru długości, pojemności, ciężaru (masy) i czasu. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 16.7. Rozwijanie u dzieci intuicji geometrycznych. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 16.8. Zastosowanie umiejętności matematycznych w sytuacjach życiowych i wdrażanie dzieci do rozwiązywania zadań z treścią. Podstawy merytoryczne, cele i treści kszta³cenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 17. Wychowanie rodzinne i obywatelskie rozszerzone o zgodne współżycie w jednoczącej się Europie oraz przybliżanie dzieciom małej, domowej ekonomii. Cele i treści kształcenia oraz sposoby ich realizacji - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; Część 3: Niektóre problemy przygotowania dzieci do podjęcia nauki w szkole; 18. Dbałość o pozytywny wizerunek szkoły w celu lepszego przygotowania dzieci do pełnienia roli ucznia - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska 19. Rozsądnie i merytorycznie o obniżeniu obowiązku rozpoczynania nauki szkolnej oraz odroczeniu obowiązku szkolnego niektórych dzieci - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; 20. Bibliografia - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska. [JK]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 361-389.
SPIS TREŚCI: 1. Z historii wychowania przedszkolnego ; 2. Aktualny stan wychowania przedszkolnego w Polsce ; 3. Uczestnicy (podmioty) procesu edukacyjnego w Polsce ; 3. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce ; 4. Założenia metodyczne pracy pedagogicznej w przedszkolu ; 6. Planowanie pracy pedagogicznej w przedszkolu ; 7. Diagnozowanie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
POZNAJ SWOJE UCZUCIA Wszystkie dzieci odczuwają emocje. Będą szczęśliwe, jeśli potrafią je zaakceptować i rozpoznać ich ukryty sens. Dzięki tej mądrej książeczce, obfitującej w zabawne i pouczające ćwiczenia rysunkowe, mali czytelnicy nauczą się, że uczucia są dobre i pożyteczne. Czasem motywują do działania, a czasem przestrzegają przed niebezpieczeństwem. Dzieci dowiedzą się, że wszystkie emocje trzeba szanować i nie można się ich bać. Wspólne rysowanie z dziećmi to świetna, pouczająca zabawa także dla dorosłych! Dzięki niej lepiej poznają swoje dziecko, jego ukryte niepokoje i radość z przeżywania świata. MNÓSTWO ĆWICZEŃ I GOTOWE SCENARIUSZE ZAJĘĆ Książka jest tak skonstruowana, że każdy jej rozdział to gotowy scenariusz zajęć. Stanowi znakomitą pomoc edukacyjną dla nauczycieli w przedszkolach i w młodszych klasach szkolnych. Pomysłowe scenariusze pomogą rozwinąć wyobraźnię, kreatywność, samodzielność myślenia dziecka, jak również podbudują jego wiarę w siebie. [Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2009].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 0/9 (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: I. Biologiczne i psychologiczne podstawy wychowania w przedszkolu ; II. Organizacja i metody pracy wychowawczej w przedszkolu ; III. WYchowanie zdrowotne ; IV. Wychowanie społeczno-moralne ; V. Wychowanie umysłowe ; VI. Wychowanie estetyczne ; VII. Przygotowanie dziecka do szkoły
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Win-win games for all ages : cooperative activities for building social skills
Pierwsze wydanie ksiażki w języku polskim ukazało się pod tytułem " Wszyscy wygrywamy"
Bibliografia strony 107-108.
Autorzy książki wychodzą z założenia, że najlepiej uczyć dzieci, bawiąc się z nimi. Prezentowany zbiór gier i zabaw, w których mogą uczestniczyć dzieci w każdym wieku wraz z rodzinami, mają na celu nauczenie ich pogłębiania więzi z innymi ludźmi, umiejętności wzajemnego zrozumienia i nawiązywania dobrych relacji.
Spis treści: 1. Gry i zabawy wymagające współpracy 2. Zadania 3. Całościowe uczenie się w formie zabawy Zakończenie Bibliografia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796/799 (1 egz.)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796/799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chodźmy się bawić : 150 zabaw dla dzieci / Mariola Malkiewicz. - Wydanie 2. - Gdańsk : "Harmonia", 2011. - 181 stron ; 21 cm.
SPIS TREŚCI: 1. Zabawy integracyjne ; 2. Zabawy muzyczno-rytmiczne ; 3. Zabawy ruchowe ; 4. Zabawy z elementami plastycznymi ; 5. Zabawy rozwijające komunikację.
Zabawa jest pierwszą formą uczenia się i rozwoju człowieka. W zabawie działamy, angażujemy się zmysłami, doświadczając przy tym radości, przyjemności i pozytywnych emocji. W niniejszej pozycji znajduje się aż 150 różnych zabaw. Są wśród nich takie, które pobudzą do działania, i takie, które uspokoją. Zabawy integracyjne doskonale sprawdzą się w grupie dzieci, podobnie jak zabawy rozwijające komunikację i zabawy ruchowe. Zabawy muzyczne i zabawy plastyczne pozwolą dzieciom rozwijać wyobraźnię i własną twórczość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791/794 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 83-88.
Publikacja ta omawia istotne i aktualnie żywo dyskutowane w środowisku terapeutów i pedagogów zagadnienia związane z nabywaniem i rozwojem kompetencji samoobsługowych u dzieci w pierwszych trzech latach życia. Książka zawiera praktyczne porady, jak wspomagać rozwój najmłodszych w nauce samoobsługi, przykłady zabaw i ćwiczeń, zalecenia dotyczące diagnozowania rozwoju psychoruchowego dzieci oraz bardzo przydatne arkusze służące do oceny kompetencji w zakresie samoobsługi dzieci dwu- i trzyletnich. Książka z pewnością będzie doskonałą pomocą dla rodziców dbających o prawidłowy rozwój swoich pociech. Powinna też znaleźć się w podręcznej bibliotece pedagogów, terapeutów oraz studentów kierunków pedagogicznych.
SPIS TREŚCI: 1. Rozwój dziecka od urodzenia do końca trzeciego roku życia: 1.1. Podstawowe pojęcia związane z rozwojem małych dzieci, 1.2. Charakterystyka rozwoju psychoruchowego dziecka w pierwszych trzech latach życia (Odruchy, Motoryka duża i mała, Rozwój społeczno-emocjonalny, Rozwój poznawczy, Percepcja, myślenie i uwaga, Komunikacja), 1.3. Chatrakterystyka rozwoju psychoruchowego dziecka w pierwszych trzech latach życia - ujęcie tabelaryczne. 2. Kompetencje w zakresie samoobsługi dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym. 3. Zasady sprzyjające nabywaniu kompetencji samoobsługowych i bariery stojące na drodze rozwoju małego dziecka w tym zakresie 4. Wspomaganie rozwoju małych dzieci w nauce samoobsługi. Zabawy i ćwiczenia wspierające dwu- i trzylatki w nauce samoobsługi oraz podstawowe zasady pracy z małymi dziećmi: 1. Korzystanie z toalety, 2. Ubieranie isę i rozbieranie, 3. Mycie rąk, twarzy i całego ciała, 4. Mycie zębów, 5. Inne czynności higieniczne, 6. Spożywanie posiłków i picie, 7. Porządkowanie, 8. Dobre maniery.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy integracyjne i nie tylko / Dorota Niewola. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. - 149 stron : ilustracje ; 18 cm.
Pracując z dziećmi wielokrotnie miałam okazję obserwować, jak zabawa potrafi je rozweselić. Ale poprawa nastroju i wprowadzenie szczególnej atmosfery to tylko jedna z jej zalet. Dobrze dobrana i przeprowadzona zabawa daje szansę każdemu dziecku na uczestnictwo we wspólnym działaniu. Kształtuje więzi grupowe i odpowiednie relacje pomiędzy jej uczestnikami. Integruje zespół. Pomaga w pokonaniu dziecięcych lęków i barier. Podałam tylko niektóre z celów zabawy, wyliczać bowiem można ich dużo. Dlatego pod każdą proponowaną zabawą podałam, czemu służy. W codziennej pracy z dziećmi warto pamiętać, by mieć w zapasie kilka zabaw. Oddając książkę do rąk czytelnika życzę, aby wszystkie zamierzenia zostały podczas zabaw osiągnięte. Mam nadzieję, że zabawy będą cieszyć każdego, również dorosłego uczestnika. Książkę polecam wszystkim wychowawcom, nauczycielom i osobom prowadzącym zajęcia z dziećmi w wieku przedszkolnym i w młodszych klasach szkoły podstawowej. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy integracyjne i nie tylko / Dorota Niewola. - Wydanie 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. - 149 stron : ilustracje ; 18 cm.
Pracując z dziećmi wielokrotnie miałam okazję obserwować, jak zabawa potrafi je rozweselić. Ale poprawa nastroju i wprowadzenie szczególnej atmosfery to tylko jedna z jej zalet. Dobrze dobrana i przeprowadzona zabawa daje szansę każdemu dziecku na uczestnictwo we wspólnym działaniu. Kształtuje więzi grupowe i odpowiednie relacje pomiędzy jej uczestnikami. Integruje zespół. Pomaga w pokonaniu dziecięcych lęków i barier. Podałam tylko niektóre z celów zabawy, wyliczać bowiem można ich dużo. Dlatego pod każdą proponowaną zabawą podałam, czemu służy. W codziennej pracy z dziećmi warto pamiętać, by mieć w zapasie kilka zabaw. Oddając książkę do rąk czytelnika życzę, aby wszystkie zamierzenia zostały podczas zabaw osiągnięte. Mam nadzieję, że zabawy będą cieszyć każdego, również dorosłego uczestnika. Książkę polecam wszystkim wychowawcom, nauczycielom i osobom prowadzącym zajęcia z dziećmi w wieku przedszkolnym i w młodszych klasach szkoły podstawowej. [www.azymut.pl, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Książka jest zbiorem zabaw dla dzieci w wieku przedszkolnym, odnoszących się do poszczególnych obszarów podstawy programowej. Propozycje zabaw i zajęć nawiązują głównie do doświadczeń i przeżyć społecznych dzieci. Ukazują pozytywne przykłady zachowań wobec rówieśników i dorosłych, rozwijania życzliwej postawy, przekazywania pewnych wiadomości i umiejętności potrzebnych w sytuacjach społecznego współdziałania. Niektóre dotyczą także obserwacji przyrody. Wyzwalają w dzieciach aktywność i ekspresję twórczą. Publikacja adresowana jest zarówno do nauczycieli rozpoczynających pracę w przedszkolu, jak i nauczycieli doświadczonych, poszukujących nowych inspiracji do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.
SPIS TREŚCI: I. Jak odmierzamy czas? ; II. W karnawałowym nastroju III. Zabawy i sporty na śniegu i lodzie ; IV. Wiosenne kaprysy pogody ; V. Barwy, dźwięki i zapachy wiosny ; VI. Teatr światem jest magicznym ; VII. Jakdbać o zdrowie? VIII. Jak chronić przyrodę? IX. Gdzie mieszka muzyka? X. Jak rozwijać swoje zainteresowania i pasje? XI. W świecie fantazji - baśnie, bajki, bajeczki ; XII. Kot i pies - nasi czworonożni przyjaciele ; XIII. W świecie zwierząt ; XIV. Łąka w tęczowych kolorach ; XV. Wkrótce wakacje!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Na dysku: bajki nie umieszczine w książce.
Książka zawiera teksty dzieci i dorosłych nadesłane na konkursy w 2007 i 2008 roku.
Książka ta jest pokłosiem Ogólnopolskiego Konkursu Literackiego pt. „Razem z Guziolkiem piszemy bajki” - zorganizowanego przez autorkę cieszącej się dużym powodzeniem u dużych i małych czytelników Historii Guziolka (Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2005). Zamierzeniem tego konkursu było propagowanie czytelnictwa oraz aktywnego i twórczego spędzania czasu wolnego. Celem było także inicjowanie dzielenia się wiedzą, wyobraźnią i własną twórczością z innymi dziećmi, nauczycielami i rodzicami - wzajemne inspirowanie się do tworzenia i dzielenia się swoim światem. Książka prezentuje teksty laureatów wspomnianego konkursu w kategoriach rodzice i nauczyciele oraz wszystkie bajki dzieci 5-6-letnich i dzieci z klas I-III szkoły podstawowej. Publikacja ukazuje obraz umiejętności twórczych, „kondycji” literackiej w wymienionych kategoriach wiekowych oraz tematykę, która staje się obecnie źródłem inspiracji literackich. Książka adresowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz do ich rodziców. Charakteryzuje ją niepowtarzalny klimat, w którym rzeczywistość splata się z niedorzecznością, urzekającą barwnością postaci, sytuacji, realiów. [Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010]
Książka ta jest pokłosiem Ogólnopolskiego Konkursu Literackiego pt. „Razem z Guziolkiem piszemy bajki” - zorganizowanego przez autorkę cieszącej się dużym powodzeniem u dużych i małych czytelników Historii Guziolka (Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2005). Zamierzeniem tego konkursu było propagowanie czytelnictwa oraz aktywnego i twórczego spędzania czasu wolnego. Celem było także inicjowanie dzielenia się wiedzą, wyobraźnią i własną twórczością z innymi dziećmi, nauczycielami i rodzicami - wzajemne inspirowanie się do tworzenia i dzielenia się swoim światem. Książka prezentuje teksty laureatów wspomnianego konkursu w kategoriach rodzice i nauczyciele oraz wszystkie bajki dzieci 5-6-letnich i dzieci z klas I-III szkoły podstawowej. Publikacja ukazuje obraz umiejętności twórczych, „kondycji” literackiej w wymienionych kategoriach wiekowych oraz tematykę, która staje się obecnie źródłem inspiracji literackich. Książka adresowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz do ich rodziców. Charakteryzuje ją niepowtarzalny klimat, w którym rzeczywistość splata się z niedorzecznością, urzekającą barwnością postaci, sytuacji, realiów. [Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teatrzyki z poradami na spotkania z kłopotami to zbiorek 9 przedstawień teatralnych przewidzianych do realizacji z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Tematem przewodnim książeczki jest szeroko rozumienie bezpieczeństwo dzieci. Każdy teatrzyk pokazuje konkretna sytuację niebezpieczną dla dziecka oraz uczy, jak w niej należy się zachować. Na szczególną uwagę zasługują przedstawienia poruszające trudną do omówienia z dziećmi tematykę, taką jak: przemoc w rodzinie, konsekwencje zawieranych "w sieci" przygodnych znajomości, problem wyłudzeń, zastraszenia i wymuszania. [Aker, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791/794 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej