Metody wychowawcze
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(37)
Forma i typ
Książki
(29)
Poradniki i przewodniki
(21)
Publikacje fachowe
(4)
Audiobooki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(32)
wypożyczone
(7)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(26)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(9)
Biblioteka główna. Wyp. audiobooków
(2)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
(1)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(1)
Autor
Mac Kenzie Robert J
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Waśkiewicz Olena (1974- )
(2)
Woydyłło Ewa (1939- )
(2)
Baczyńska Barbara
(1)
Bailey Becky A
(1)
Bajko Małgorzata
(1)
Barczewska-Zabroń Zofia
(1)
Białek Ewa D. (1946- )
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borba Michele
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Ciechaniewicz Wiesława
(1)
Czechowska Anna
(1)
Dalewski Zbigniew (1962- )
(1)
Domańska Joanna (1970- )
(1)
Eyre Linda
(1)
Eyre Richard M
(1)
Gajdziński Marek
(1)
Giżyńska Suzan
(1)
Golus Anna (1984- )
(1)
Hellmann Beata
(1)
Horzowska Monika
(1)
Jacewicz Agnieszka
(1)
Jagieła Jarosław (1954- )
(1)
Janiszewska Monika (dziennikarka)
(1)
Jerzak Marta
(1)
Juul Jesper (1948-2019)
(1)
Kisiel Bożena
(1)
Korzeniewska Justyna
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kościuk Zbigniew
(1)
Kościuszko Robert
(1)
Kraszewski Krzysztof
(1)
Lawson Sarah (1954- )
(1)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(1)
Majewska-Opiełka Iwona
(1)
Malcherek Monika
(1)
Melosik Zbyszko
(1)
Miller Katarzyna (psycholog)
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Myśliński Robert
(1)
Nelsen Jane
(1)
Niedźwiecka Barbara
(1)
Ockwell-Smith Sarah
(1)
Ortner Gerlinde (1945- )
(1)
Piwowarski Marcin (1972- )
(1)
Przasnyska Maria
(1)
Rimm Sylvia
(1)
Rosiak Anna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Sherborne Veronica (1922-1990)
(1)
Skarbecka Małgorzata
(1)
Stern André (1971- )
(1)
Szkudlarek Tomasz (1954- )
(1)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(3)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1989-2000
(4)
1901-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(34)
Odbiorca
Rodzice
(11)
Szkoły wyższe
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Harcerze
(1)
Nauczyciele
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(4281)
Rodzina
(2514)
Relacje międzyludzkie
(2266)
Tajemnica
(2104)
Przyjaźń
(2020)
Metody wychowawcze
(-)
Miłość
(1971)
Zabójstwo
(1466)
II wojna światowa (1939-1945)
(1273)
Śledztwo i dochodzenie
(1218)
Relacja romantyczna
(1217)
Małżeństwo
(1126)
Trudne sytuacje życiowe
(1027)
Dzieci
(978)
Rodzeństwo
(946)
Uczucia
(933)
Nastolatki
(924)
Magia
(875)
Sekrety rodzinne
(823)
Życie codzienne
(796)
Zwierzęta
(793)
Dziewczęta
(730)
Język angielski
(718)
Osoby zaginione
(693)
Policjanci
(683)
Matki i córki
(655)
Żydzi
(655)
Uprowadzenie
(589)
Literatura polska
(577)
Władcy
(576)
Wybory życiowe
(568)
Pisarze polscy
(564)
Język polski
(542)
Dziennikarze
(534)
Podróże
(524)
Arystokracja
(514)
Poszukiwania zaginionych
(511)
Boże Narodzenie
(510)
Zemsta
(486)
Historia
(481)
Przestępczość zorganizowana
(481)
Uczniowie
(478)
Język polski (przedmiot szkolny)
(466)
Psy
(456)
Wychowanie w rodzinie
(450)
Mężczyzna
(433)
Chłopcy
(429)
Zakochanie
(425)
Humor
(408)
Pisarze
(408)
Ojcowie i córki
(406)
Krainy i światy fikcyjne
(405)
Prywatni detektywi
(402)
Samorealizacja
(401)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(395)
Spisek
(390)
Ludzie a zwierzęta
(386)
Śmierć
(386)
Polacy za granicą
(381)
Obyczaje i zwyczaje
(380)
Seryjni zabójcy
(373)
Samotność
(368)
Władza
(364)
Zabójstwo seryjne
(362)
Koty
(353)
Język niemiecki
(348)
Wakacje
(348)
Ludzie bogaci
(341)
Politycy
(340)
Wsie
(340)
Polityka
(339)
Lekarze
(333)
Stworzenia fantastyczne
(327)
Zdrada
(322)
Zjawiska paranormalne
(317)
Dziadkowie i wnuki
(316)
Dojrzewanie
(312)
Wojna
(303)
Małe miasto
(296)
Wojsko
(290)
Zdrowe odżywianie
(290)
Przeprowadzka
(281)
Kultura
(279)
Przedsiębiorstwo
(276)
Marzenia
(272)
Psychologia dziecka
(270)
PRL
(269)
Śmierć bliskiej osoby
(269)
Wojna 1939-1945 r.
(265)
Szczęście
(262)
Terroryzm
(257)
Młodzi dorośli
(256)
Żołnierze
(255)
Macierzyństwo
(254)
Holokaust
(253)
Spadek
(253)
Trauma
(253)
Aktorzy polscy
(250)
Szlachta
(250)
Kłamstwo
(249)
Zdrada małżeńska
(249)
Gatunek
Poradnik
(19)
Podręcznik
(4)
Poradniki dla rodziców
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Reportaż
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(10)
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(3)
Hobby i czas wolny
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
37 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Autor bestsellera „Kiedy pozwolić? Kiedy zabronić?” ratuje nas ponownie! Tym razem poradnikiem dla rodziców nastolatków, w którym wyjaśnia, jak skutecznie wprowadzić dyscyplinę, wspomóc właściwy rozwój nastoletniego dziecka oraz zbudować z nim trwałą i zdrową relację. Wychowanie nastolatka stanowi obecnie nie lada wyzwanie. To prawda, że nastolatki zawsze wykazywały skłonność do buntu i nieustannego testowania granic, ale w dzisiejszym świecie, w którym rządzą Facebook, Twitter, Instagram i inne media, a młodzi ludzie mierzą się z ogromnymi oczekiwaniami i silną presją, wychowanie dziecka na mądrego, szanującego siebie i innych, dobrze przystosowanego do życia, dojrzałego człowieka jest zdecydowanie trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Na szczęście Robert MacKenzie pokazuje, że dzięki sprawdzonym i skutecznym metodom wykraczającym poza ramy tradycyjnego wychowania możemy znacznie lepiej wykorzystać swoje chęci i energię do budowania zdrowszej i bardziej satysfakcjonującej relacji z nastoletnim dzieckiem. Opierając się na licznych przykładach, autor tłumaczy, że kluczem do sukcesu jest zrozumienie temperamentu i stylu uczenia się młodego człowieka oraz dopasowanie do nich zasad wyznaczania granic. Pokazuje, jak raz na zawsze wyeliminować wyczerpujące i nieskuteczne metody (m.in. powtarzanie, przypominanie, debatowanie, grożenie, szantażowanie, karanie), jak za pomocą słów i zachowania przekazywać jasne i zrozumiałe komunikaty oraz jak radzić sobie z kolejnymi – naturalnymi dla tego okresu życia – falami oporu. Zdrowe granice nie tylko pomogą dziecku pokonać wyzwania wieku nastoletniego, ale również ułatwią mu bezpieczne przejście w dorosłość. Dzięki lekturze dowiesz się, jak: • zrozumieć swojego upartego i zbuntowanego nastolatka; • ustalić jasne, solidne i zdrowe granice, które Twoje dziecko uszanuje; • zmotywować młodego człowieka do komunikacji i współpracy; • rozwinąć w sobie cierpliwość i tolerancję dla zachowań typowych dla nastolatków; • egzekwować jasne i logiczne konsekwencje za złe zachowanie; • decydować o przyznaniu dodatkowych przywilejów i większej swobody.
SPIS TREŚCI: 1. Kim jest nastolatek o trudnym charakterze? ; 2. Zrozumieć adolescencję ; 3. Ewolucja roli rodziców ; 4. Dlaczego nastolatki potrzebują granic? ; 5. Testowanie granic: w jaki sposób nastolatki prowadzą badania? ; 6. Wyznaczanie granic: w jaki sposób rodzice uczą zasad? ; 7. Czy wyznaczane przez was granice są stałe, czy też ruchome? ; 8. Jak się jasno wyrażać? 9. Powstrzymywanie prób sił przed ich rozpoczęciem ; 10. Wspieranie zasad za pomocą naturalnych i logicznych konsekwencji ; 11. Radzenie sobie z oporem ; 12. Cierpliwość: lek na gniew ; 13. Swobody i przywileje: jak nastolatki stwierdzają własną gotowość? ; 14. Badanie gotowości: jak rodzice określają gotowość swoich dzieci? ; 15. Kredyt zaufania ; 16. Jak odzyskać utracone zaufanie ; 17. Kiedy potrzebna jest pomoc specjalisty?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
W cop. data wyd. 2014.
Bibliogr. s. 339-343.
Logodydaktyka to autorska koncepcja Iwony Majewskiej-Opiełki zajmująca się całościowo wspieraniem rozwoju człowieka. Przełożona na potrzeby edukacji przyjmuje formę spójnego programu wychowawczego, który stanowi najlepszą odpowiedź na niedoskonałości dzisiejszej szkoły. W myśl założeń logodydaktyki zadaniem edukacji nie mogą być jedynie przekaz wiedzy merytorycznej i nauka krytycznego myślenia. Jej powinnością jest również przyczynianie się do wykształcenia w młodych ludziach siły charakteru i poczucia tożsamości, czyli wychowanie człowieka, który poradzi sobie w nieustannie się zmieniającym świecie. Koncepcja wychowawcza oparta na logodydaktyce bardzo dobrze sprawdzi się na każdym poziomie edukacji, umożliwiając wychowywanie uczniów do przyszłości przy równoczesnej trosce o ich teraźniejszość.Książka zawiera nie tylko kompleksowe omówienie teoretycznych podstaw logodydaktyki wraz z licznymi dowodami jej skuteczności w sferze edukacyjnej, ale również zestaw praktycznych wskazówek dla praktyków oraz zbiór 30 tematów do pracy przez okres całej edukacji. Dzięki temu po jej lekturze każdy czytelnik będzie wiedział, od czego zacząć i jak krok po kroku osiągać cele, do których zmierza wraz z uczniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
Edukacja alternatywna w XXI wieku / red. nauk. Zbyszko Melosik, Bogusław Śliwerski. - Poznań, Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", cop. 2010. - 649 s. : il. ; 25 cm + 1 dysk optyczny DVD.
Tekst częśc. słowac., częśc. tł. z niem.
Bibliogr. przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poznaj sekret udanego rodzicielstwa. Jak wychowywać mądrze dziecko? Jak odnaleźć radość z rodzicielstwa? W jaki sposób pogodzić potrzeby wszystkich członków rodziny – zarówno dorosłych, jak i dzieci? Czego można wymagać od dziecka, czego wymagać się nie powinno? Jak skutecznie komunikować się z dziećmi? Wielu rodziców zadaje sobie podobne pytania. "Instrukcja obsługi dziecka" to kolejna książka z bestsellerowego cyklu "Instrukcja obsługi... " Katarzyny Miller i Suzan Giżyńskiej, w której autorki w lekkiej i nieco przewrotnej formie pokazują jak należy postępować, by osiągnąć zamierzony cel. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I: Zagrożenia i perspektywy rozwoju współczesnego dziecka: 1. Pedagogika dziecka w stanie zagrożenia? ; 2. Oblicza dzieciństwa we współczesnych rodzinach polskich ; 3. Nauczyciel wobec niejednoznaczności kategorii „dziecko” ; 4. Dziecko w rodzinie dysfunkcyjnej jako wyzwanie dla edukacji szkolnej ; 5. Wszechstronny i harmonijny rozwój ucznia - założenie reformy czy szkolna rzeczywistość ; 6. Aktuelle Probleme der Entwicklung der Pädagogik aus der Sicht der Optimierung der Schülertätigkeit im Unterricht ; 7. Lifestyle and physical activity of pedagogue majors ; 8. Przestrzenie życia współczesnego dziecka ; 9. Difficulties of the transition from nursery school to elementary school in Hungary today
CZĘŚĆ II: Rola dorosłych w wychowaniu i edukacji dziecka: 1. Rola domu rodzinnego w kształtowaniu prawidłowych postaw wobec norm społecznych u dzieci ; 2. Mężczyzna w opiece nad dzieckiem w przedszkolu – antidotum na zaniedbane obszary w życiu rodziny ; 3. Co rozumie się przez stereotyp, co rozumie się przez stereotyp płci? Struktura i treść stereotypu płci ; 4. Współpraca logopedy, rodziców, nauczycieli i lekarzy w terapii zaburzeń mowy u dzieci ; 5. Rodzina, szkoła i grupa rówieśnicza a poczucie alienacji u młodzieży przestępczej ; 6. Dialog w procesie wychowawczym ; 7. Czynniki środowiska szkolnego wpływające na agresywne zachowania dzieci ; 8. Dziecko w społeczeństwie informacyjnym – zagrożenia i perspektywy jego rozwoju
CZĘŚĆ III: Potrzeby i możliwości rozwojowe dziecka: 1. Podmiotowe wyznaczniki twórczej aktywności dzieci w młodszym wieku szkolnym ; 2. Aktywność społeczna dzieci w wieku przedszkolnym ; 3. Hierarchia specyficznych potrzeb społecznych uczniów klas I–III szkoły podstawowej ; 4. Źródła szkolnych uczuć uczniów klas I–III szkół podstawowych ; 5. Umiejętności językowe uczniów klas początkowych w zakresie rozumienia oraz wykorzystania słownictwa i utartych związków frazeologicznych ; 6. Dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci rozpoczynających naukę w klasie I szkoły podstawowej – diagnoza ; 7. Folklor polski i słowiański – radością dzieci i młodzieży ; 8. Pokolenie online w tradycyjnej szkole – nowe wyzwania ; 9. Potrzeby i umiejętności młodzieży szkół ponadgimnazjalnych w zakresie technologii informacyjnej. Wyniki badań ankietowych studentów I roku kierunków pedagogicznych ; 10. Znaczenie procesów informacyjnych w kontekście planów edukacyjnych i zawodowych uczniów. Z doświadczeń powiatu tarnowskiego
CZĘŚĆ IV: 1. Obraz świata w opiniach dzieci ; 2. Oczekiwania dzieci kończących edukację przedszkolną wobec szkoły ; 3. Rodzina w opiniach dzieci 5–6-letnich ; 4. Postawy uczniów klas gimnazjalnych wobec własnej ojczyzny ; 5. Uczniowie wobec zagrożenia sektami
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Dorota Zawadzka Poleca)
Zawiera komentarze Doroty Zawadzkiej do każdej z bajek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I (2 egz.)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Oparta na szacunku i empatii skuteczna metoda wychowawcza wspierająca rozwój samodyscypliny, odpowiedzialności i samodzielności u dzieci w każdym wieku.
Bibliografia strony 405-407.
Pozytywna dyscyplina to klasyczna metoda wychowawcza, oparta na wzajemnej miłości i szacunku wywodząca się z nurtu psychologii indywidualnej Alfreda Adlera. Wspiera rozwój odpowiedzialności i samodzielności u dzieci w każdym wieku. Co mam robić, gdy nie mogę się dogadać z dzieckiem? Jak wspierać dziecko bez rozpieszczania? Jak wyznaczać granice, ustalać i egzekwować umowy i dzielić się z dzieckiem obowiązkami? Jak budować w dziecku zdrowe poczucie własnej wartości?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 3.
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The gentle discipline book : how to raise co-operative, polite and helpful children. Na okładce: W zgodzie z filozofią rodzicielstwa bliskości.
Sarah Ockwell-Smith obala wiele mitów, które nagromadziły się wokół kar i motywowania dzieci, i proponuje alternatywne, efektywne podejście, u którego podstaw leży szacunek do dziecka. Nie należy jednak mylić go z rozpieszczaniem czy ignorowaniem niepożądanych zachowań – w centrum jej metody leżą zrozumienie i realistyczne oczekiwania względem dzieci, a także właściwe reagowanie na złe zachowanie. Proponowana przez nią łagodna dyscyplina skupia się na nauczaniu i uczeniu się zamiast na karach i nagrodach.
Znakiem rozpoznawczym Sarah Ockwell-Smith jest praktyczne, świeże podejście i skupienie się nie tyle na „filozofii” i teoretyzowaniu, ile na zaradzeniu konkretnym problemom. Dlatego wśród poruszanych w książce tematów znajdziemy propozycje rozwiązań na:
• dąsanie się i płacz,
• agresywne czy niszczycielskie zachowania,
• niesłuchanie i odmawianie posłuszeństwa,
• bezczelność i pyskowanie,
• rywalizację między rodzeństwem,
• kłamanie,
• przeklinanie,
• niską samoocenę i brak pewności siebie.
Łagodna dyscyplina znajdzie zastosowanie w odniesieniu do dzieci w różnym wieku – od raczkujących maluchów po nastolatków. Ta książka to mnóstwo motywacji i zestaw narzędzi do zmiany podejścia na bardziej uważne i współczujące. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór bajek terapeutycznych do wspólnego czytania i omawiania przez rodziców i dzieci od trzech do dziewięciu lat. Doskonały sposób na roz­wiązanie wielu problemów dziecka i wzmocnienie więzi. Te bajki poma­gają przezwyciężyć najróżniejsze lęki i obawy, np. przed rówieśnikami czy przed... dentystą, i wzmacniają poczucie własnej wartości. Dzięki nim dziecko łatwiej zrozumie nawet tak trudne kwestie jak rozwód rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [151].
Zabawa jest podstawą efektywnej nauki i rozwoju. Sprawdź, dlaczego dzieci powinny bawić się jak najwięcej! Nauka przez zabawę jest naturalnym procesem dla każdego dziecka. Autor podkreśla, że dziecięca zabawa musi być przez dorosłych szanowana i traktowana poważnie i nigdy nie należy umniejszać jej znaczenia. O ile to możliwe, nie powinna być też przerywana, a maluchom warto stworzyć odpowiednie warunki, aby mogły w pełni wykorzystać drzemiący w nich potencjał. Bo to właśnie podczas zabawy młody człowiek chce poznawać świat i czuje się spełniony. Andre Stern nigdy nie chodził do szkoły, dlatego w książce dzieli się wspomnieniami, jak zdobywał wiedzę właśnie przez zabawę. Brak sztywnego systemu edukacji pozwolił mu w późniejszym życiu zostać kompozytorem i władać pięcioma językami. Z tej książki dowiesz się, dlaczego: * spontanicznej zabawie należy się szacunek, * zabawa daje dziecku głębokie poczucie spełnienia, * nauka jest naturalnym procesem połączonym z zabawą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
My rodzice dorosłych dzieci / Ewa Woydyłło. - Wydanie 1., dodruk. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2007. - 181, [2] strony ; 20 cm.
Książka ta, to drugi - po Sekretach kobiet - pisany gabinet terapeutyczny. Jest to rodzaj poradnika dla rodziców, którzy nie są zadowoleni ze swoich dorosłych dzieci. Inaczej wyobrażali sobie ich życie, zamartwiają się ich wyborami, pielęgnują poczucie winy za błędy wychowawcze i w wpadają w pułapkę gniewu depresji i zgorzknienia. Autorka radzi aby pozwolić dorosłym dzieciom odejść i zaakceptować ich samodzielność. Uczy mądrej miłości, która nie uzależnia, ale daje poczucie bezpieczeństwa i akceptacji. Przyznaje rodzicom prawo do samorealizacji i rozwijania pasji, na które wcześniej nie było czasu. Ostrzega przed pogrążaniem się w poczuciu winy za nieudane życie swoich dzieci.. Jednocześnie uświadamia, jak można unikać błędów i podpowiada sposoby ich naprawiania.. Podkreśla uprzywilejowaną sytuację dziadków i doradza, jak być dobrą matką i dobrym ojcem. Książka, która uzdrawia relacje, uczy wybaczania i daje nadzieję na pojednanie. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
My rodzice dorosłych dzieci / Ewa Woydyłło. - Wydanie 1., dodruk. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2008. - 181, [2] strony ; 20 cm.
Książka ta, to drugi - po Sekretach kobiet - pisany gabinet terapeutyczny. Jest to rodzaj poradnika dla rodziców, którzy nie są zadowoleni ze swoich dorosłych dzieci. Inaczej wyobrażali sobie ich życie, zamartwiają się ich wyborami, pielęgnują poczucie winy za błędy wychowawcze i w wpadają w pułapkę gniewu depresji i zgorzknienia. Autorka radzi aby pozwolić dorosłym dzieciom odejść i zaakceptować ich samodzielność. Uczy mądrej miłości, która nie uzależnia, ale daje poczucie bezpieczeństwa i akceptacji. Przyznaje rodzicom prawo do samorealizacji i rozwijania pasji, na które wcześniej nie było czasu. Ostrzega przed pogrążaniem się w poczuciu winy za nieudane życie swoich dzieci.. Jednocześnie uświadamia, jak można unikać błędów i podpowiada sposoby ich naprawiania.. Podkreśla uprzywilejowaną sytuację dziadków i doradza, jak być dobrą matką i dobrym ojcem. Książka, która uzdrawia relacje, uczy wybaczania i daje nadzieję na pojednanie. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej