Nauczanie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(84)
Forma i typ
Książki
(73)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Poradniki i przewodniki
(19)
Proza
(10)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Audiobooki
(1)
Druki ulotne
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(85)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(60)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(19)
Biblioteka główna. Wyp. audiobooków
(1)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
(6)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(7)
Autor
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(6)
Marcela Mikołaj (1985- )
(4)
Włodarczyk Barbara
(4)
Ławecki Tomasz (1952- )
(4)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(3)
Reczek Miłogost (1961- )
(3)
Ławnicki Lucjan
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Atkinson Victoria
(2)
Drummer Agnieszka
(2)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(2)
Jąder Mariola
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Walter Gisela (1948- )
(2)
Ambrosewicz-Jacobs Jolanta (1957- )
(1)
Andy Edwins
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Baszczak Janusz
(1)
Bennewicz Jakub
(1)
Bero Jakub
(1)
Bielski Marcin (1931-2002)
(1)
Breidenbach Stephan
(1)
Bujak-Lechowicz Jolanta
(1)
Buryn Urszula
(1)
Churches Richard
(1)
Chętkowski Dariusz (1970- )
(1)
Chłapowska Eugenia
(1)
Cichawa Paweł
(1)
Ciechaniewicz Wiesława
(1)
Commichau Anka
(1)
Day Christopher (1943- )
(1)
Dolata Roman
(1)
Drynda Dorota
(1)
Duda-Gryc Marta
(1)
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(1)
Edwins Andy
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gaszyna Dawid Peter
(1)
Gawryś Iwona
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Gurycka Antonina
(1)
Hoffman Falk
(1)
Horzowska Monika
(1)
Hońdo Leszek (1960- )
(1)
Jakubowski Maciej (1975- )
(1)
Jakubowski Stanisław
(1)
Jastrzębski Jerzy (1945- )
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Jerzak Marta
(1)
Kacprzak Elżbieta
(1)
Kaliński Dariusz
(1)
Kałkowska Anna (filolog)
(1)
Kiełbasińska Elżbieta
(1)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Knapek Izabela
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kosińska Marta
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kostrzębska Karolina
(1)
Kozakiewicz Maria
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Krzyżanek Joanna
(1)
Krüger Heinz-Hermann (1947- )
(1)
Książek Wojciech
(1)
Kwiatkowska Henryka (1940- )
(1)
Kędzierska Ewa (germanista)
(1)
Laajo-Szańkowska Leena
(1)
Lambert Nicole
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Lexow-Petniakowski Bettina
(1)
Mach Cecylia
(1)
Michalak Joanna
(1)
Miettinen Sanna
(1)
Mietzel Gerd (1936- )
(1)
Mink Joanna
(1)
Moore Rob
(1)
Müller Johannes (biolog)
(1)
Naprawa Renata
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Niewola Dorota
(1)
Nisbett Richard E. (1941- )
(1)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(1)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(1)
Olchowik-Adamowska Liliana
(1)
Osuch Maciej (1956- )
(1)
Palka Stanisław
(1)
Panek Edyta
(1)
Pasterniak-Kobyłecka Ewa
(1)
Pfaff Nicolle (1976- )
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Pokropek Artur
(1)
Przecławska Anna (1929-2010)
(1)
Průcha Jan (1934- )
(1)
Pytlińska Zuzanna
(1)
Rasfeld Margret (1951- )
(1)
Rimm Sylvia
(1)
Roser Birgit (1972- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1801-1900
(6)
1901-2000
(4)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(84)
Język
polski
(81)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(9)
Nauczyciele
(8)
A2 poziom biegłości językowej
(5)
Rodzice
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Przedszkola
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
A1 poziom biegłości językowej
(3)
Pedagodzy
(3)
6-8 lat
(2)
B1 poziom biegłości językowej
(2)
Dzieci
(2)
Poziom podstawowy
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele specjaliści
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Studenci
(1)
Wychowawcy drugiego etapu nauczania
(1)
szkoły podstawowe
(1)
szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(13)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura francuska
(1)
Temat
Kobieta
(4281)
Rodzina
(2515)
Relacje międzyludzkie
(2266)
Tajemnica
(2107)
Przyjaźń
(2024)
Nauczanie
(-)
Miłość
(1970)
Zabójstwo
(1466)
II wojna światowa (1939-1945)
(1275)
Śledztwo i dochodzenie
(1222)
Relacja romantyczna
(1219)
Małżeństwo
(1129)
Trudne sytuacje życiowe
(1028)
Dzieci
(980)
Rodzeństwo
(949)
Uczucia
(934)
Nastolatki
(925)
Magia
(876)
Sekrety rodzinne
(826)
Życie codzienne
(797)
Zwierzęta
(794)
Dziewczęta
(730)
Język angielski
(718)
Osoby zaginione
(695)
Policjanci
(684)
Matki i córki
(656)
Żydzi
(654)
Uprowadzenie
(589)
Literatura polska
(577)
Władcy
(576)
Wybory życiowe
(568)
Pisarze polscy
(564)
Język polski
(542)
Dziennikarze
(534)
Podróże
(524)
Arystokracja
(515)
Poszukiwania zaginionych
(513)
Boże Narodzenie
(510)
Zemsta
(486)
Historia
(481)
Przestępczość zorganizowana
(481)
Uczniowie
(479)
Język polski (przedmiot szkolny)
(466)
Psy
(456)
Wychowanie w rodzinie
(450)
Mężczyzna
(433)
Chłopcy
(429)
Zakochanie
(425)
Humor
(411)
Pisarze
(408)
Ojcowie i córki
(406)
Krainy i światy fikcyjne
(405)
Prywatni detektywi
(403)
Samorealizacja
(401)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(395)
Spisek
(391)
Ludzie a zwierzęta
(386)
Śmierć
(386)
Polacy za granicą
(381)
Obyczaje i zwyczaje
(380)
Seryjni zabójcy
(373)
Samotność
(368)
Władza
(364)
Zabójstwo seryjne
(363)
Koty
(354)
Język niemiecki
(348)
Wakacje
(348)
Ludzie bogaci
(342)
Politycy
(341)
Polityka
(341)
Wsie
(340)
Lekarze
(333)
Stworzenia fantastyczne
(327)
Zdrada
(322)
Zjawiska paranormalne
(317)
Dziadkowie i wnuki
(316)
Dojrzewanie
(312)
Wojna
(303)
Małe miasto
(297)
Zdrowe odżywianie
(290)
Wojsko
(289)
Przeprowadzka
(282)
Kultura
(279)
Przedsiębiorstwo
(276)
Marzenia
(271)
Psychologia dziecka
(270)
Śmierć bliskiej osoby
(270)
PRL
(267)
Wojna 1939-1945 r.
(264)
Szczęście
(263)
Młodzi dorośli
(257)
Terroryzm
(257)
Żołnierze
(255)
Macierzyństwo
(254)
Spadek
(254)
Holokaust
(253)
Trauma
(253)
Aktorzy polscy
(249)
Kłamstwo
(249)
Szlachta
(249)
Zdrada małżeńska
(249)
Temat: dzieło
A...B...C...
(4)
Temat: czas
1989-
(5)
2001-
(3)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Berlin (Niemcy)
(1)
Niemcy
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(14)
Podręcznik
(12)
Opracowanie
(7)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(6)
Podręczniki
(6)
Lektura z opracowaniem
(4)
Materiały konferencyjne
(4)
Przewodnik turystyczny
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Publicystyka
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Antologia
(1)
Komiks
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura młodzieżowa
(1)
Literatura polska
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Powieść biograficzna
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(31)
Językoznawstwo
(5)
Literaturoznawstwo
(4)
Psychologia
(4)
Historia
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
84 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder. - Wydanie 4 - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009. - 131 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia strony 127-131
1. Efektywność - warunki efektywnego uczenia się; 1.1. Czynniki zewnętrzne - egzogenne (środowiskowe); 1.2. Czynniki wewnętrzne - endogenne (tkwiące w dziecku); 2. Efektywne metody pracy z dziećmi; 2.1. Metoda projektów; 2.2. Metoda projektowania okazji edukacyjnych; 2.3. Metoda story-line; 2.4. Konstrukcja scenariusza; 2.5. Metoda synektyki; 2.6. Metoda pytań; 2.7. Metody zabawowe; 2.8. Gry edukacyjne; 2.9. Metoda ośrodków zainteresowań; 2.10. Metody ewaluacyjne; 3. Techniki pracy jako narzędzia efektywnych działań z dziećmi; 3.1. Techniki twórczego rozwiązywania problemów; 3.2. Techniki przyśpieszonego uczenia się; 3.3. Techniki dyskusyjne; 3.4. Wywiad; 4. Efektywne formy organizacyjne w pracy z dziećmi; 4.1. Uczymy się - uczymy innych; 4.2. Praca w obwodach stacyjnych; 4.3. Praca w kącikach badawczo-poznawczych; 4.4. Portfolio. [JR]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia
SPIS TREŚCI: Część 1: Relacje pomiędzy edukacji domową, przedszkolną i szkolną; 1. O procesie uczenia się dzieci. Relacje pomiędzy edukacją domową, przedszkolną i szkolną - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 1.1. Wspomaganie rozwoju, wychowanie i kształcenie dzieci. Co łączy i dzieli te zakresy działalności pedagogicznej; 1.2. Domowa edukacja: korzyści i niebezpieczeństwa zamierzonego i niezamierzonego procesu uczenia się. Skutki nakładania, redukowania i uzupełniania się efektów wychowawczych w środowisku domowym; 1.3. Jak dzieci dowiadują się, co można, a czego nie można. Najważniejsze zalecenia Pedagogiki pytań. Krótko o nagrodach i karach. Co zrobię, aby dzieci nie broniły się przed podejmowaniem zadań, także o poczuciu sprawstwa; 2. Nowe sposoby kierowania procesem uczenia się dzieci w przedszkolu i w domu - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 2.1. Możliwości wspomagania dzieci w skupianiu uwagi i gospodarowaniu zasobami poznawczymi; 2.2. Wspomaganie dzieci w skupianiu uwagi i zapamiętywaniu na przykładzie metody Dzieci uczą misie wierszy; 2.3. Domowe i przedszkolne sposoby wspomagania dzieci w rozwijaniu pamięci wzrokowej; 2.4. O co trzeba zadbać, żeby starsze przedszkolaki lepiej korzystały z zajęć, w trakcie których dorosły stosuje eksperymenty przyrodnicze i demonstruje funkcjonowanie urz¹dzeñ technicznych; 2.5. Kształtowanie zdolności do wysiłku intelektualnego w sytuacjach trudnych. Czyli o wspomaganiu dzieci w osiąganiu odporności emocjonalnej i w rozumnym zachowaniu się w sytuacjach, gdy nie wszystko przebiega zgodnie z ich oczekiwaniami; 3. Organizacja procesu uczenia się starszych przedszkolaków w różnych formach działalności przedszkola - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; 3.1. Cztery obszary prowadzenia zajęć ze starszymi przedszkolakami; 3.2. Zabawy spontaniczne i dydaktyczne jako intensywny proces uczenia się dzieci; 3.3.Jak czynności samoobsługowe wpływają na dynamikę rozwoju umysłowego dzieci i przyczyniają się do ich lepszego przygotowania do nauki szkolnej; 3.4. Czego mogą się nauczyć przedszkolaki w trakcie organizowania uroczystości oraz innych ważnych wydarzeń w przedszkolu; 3.5. Zajęcia dydaktyczne ważnym obszarem uczenia się przedszkolaków, fatalne skutki stosowania szkolnej metodyki w edukacji przedszkolnej; 4. Konstruowanie autorskich programów wychowania przedszkolnego. W jaki sposób treści zawarte w tej książce pomogą w opracowaniu programu edukacyjnego dla starszych przedszkolaków - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; Część 2: Edukacja starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu; 5. Kształtowanie u dzieci zdolności odróżniania dobra od zła, żeby wybierały dobro i kierowały się nim w codziennych sytuacjach - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 5.1. Dlaczego w przedszkolach trzeba uczyć dzieci odróżniania dobra od zła?; 5.2. Jak kształtować u dzieci zdolność do odróżniania dobra od zła. Wyniki badań nad skutecznością edukacyjną metody Baśnie sposobem pomagania dzieciom odróżnić dobro od zła; 5.3.Jak stosować metodę Baśnie sposobem pomagania dzieciom odróżnić dobro od zła w domu i w przedszkolu; 5.4. Jak rozwijać u dzieci naturalną skłonność do spełniania dobrych uczynków i przypodobania się dorosłym; 5.5. Cele i treść kształcenia: pomaganie dzieciom odróżniać dobro od zła oraz rozwijanie naturalnej skłonności do spełniania dobrych uczynków i oczekiwań; 6. Wychowanie społeczne dzieci. Kształtowanie empatii, życzliwego nastawienia do innych i ważnych umiejętności społecznych - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 6.1. Wychowanie społeczne dzieci: ważniejsze prawidłowości psychologiczne i pedagogiczne; 6.2. Nowy wymiar wychowania społecznego: korzyści wychowawcze z zajęć prowadzonych przez małych nauczycieli oraz zajęć prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego; 6.3. Cele i treści wychowania społecznego wraz z opisami zajęć i zabaw z dziećmi, które sprzyjają ich realizacji w domu oraz w przedszkolu; 7. Dbać o rozwój mowy. Wspomaganie dzieci w dłuższych i logicznych wypowiedziach oraz korygowanie ewentualnych zaburzeń mowy 136 opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska 7.1. Krótko o konieczności korygowania zaburzeń mowy u dzieci; 7.2. Co wynika ze związków rozwoju mowy i myślenia. O obowiązku wdrażania dzieci do formułowania dłuższych i logicznych wypowiedzi 7.3. Cele i treści kształcenia oraz opisy zajęć i zabaw z dziećmi sprzyjające rozwijaniu ich mowy i porozumiewania się w domu oraz w przedszkolu; 8. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności umysłowych, przydatnych do poznawania siebie, otoczenia i sprostania oczekiwaniom szkolnym - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńską 8.1. Co sprzyja, a co przeszkadza dzieciom w kształtowaniu czynności umysłowych; 8.2. Intensywne wspieranie dzieci w coraz precyzyjniejszym klasyfikowaniu: podstawy psychologiczne i pedagogiczne; 8.3. Psychologiczne i pedagogiczne podstawy intensywnego wspierania dzieci w wi¹zaniu przyczyny ze skutkiem i przewidywaniu, co się zdarzyć może; 8.4. Jak łączenie przyczyny ze skutkiem wtapia się w operacyjne rozumowanie o zmianach odwracalnych, nieodwracalnych i częściowo odwracalnych; 8.5. Treści kształcenia oraz opisy zajęć i zabaw wspierających dzieci w coraz precyzyjniejszej klasyfikacji, umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem i przewidywania, co się zdarzyć może; 9. Kształtowanie u dzieci umiejętności samoobsługowych, wdrażanie do dbania o higienę i ład w otoczeniu - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńską i E. Zielińska 9.1. Czego oczekuje się od starszych przedszkolaków. Co sprzyja, a co utrudnia nabywanie ważnych życiowo umiejętności; 9.2. Problemy z dziećmi siejącymi bałagan. Jak zmienią ich zwyczaje na lepsze; 9.3. Metoda sprawdzania stopnia opanowania czynności samoobsługowych dzieci. Dlaczego starsze przedszkolaki mogą pomagać młodszym dzieciom w opanowaniu tych czynności; 9.4. Treści kształcenia: wdrażanie starszych przedszkolaków do umiejętności samoobsługowych, do dbania o higienę i utrzymywania ładu w swoim otoczeniu; 10. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznych dzieci, w tym sprawności manualnej i zdolności panowania nad własną aktywnością ruchową - opracowała E. Zielińska; 10.1. Złoty okres rozwijania sprawności ruchowej dzieci i zgubne skutki niezaspokojenia potrzeby ruchu u starszych przedszkolaków; 10.2.Wa¿ne ustalenia dotyczące rozwoju sprawności ruchowej starszych przedszkolaków; 10.3. Konieczność lepszego dbania o zdrowie starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu. Normy dotyczące wzrostu i wagi dzieci; 10.4.Nauczycielska diagnoza ustalania sprawności ruchowej dzieci: krótka charakterystyka zadania diagnostycznego Tor przeszkód, interpretacje i wnioski pedagogiczne; 10.5.Treœci kształcenia i opisy zajęć i zabaw sprzyjających uzyskaniu lepszych efektów w wychowaniu zdrowotnym, kształtowaniu sprawności ruchowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej starszych przedszkolaków; 11. Wdrażanie starszych przedszkolaków do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych - opracowała E. Zielińska; 11.1. Na jakie niebezpieczeństwa obecnie jest narażone dziecko?; 11.2. Prawidłowości pedagogiczne i psychologiczne wdrażania dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych; 11.3. Treści kształcenia oraz opisy zajęć i zabaw pomagających dzieciom rozwijać umiejętności społeczne, unikać zagrożeń i wdrażając je do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych; 12. Wychowanie starszych przedszkolaków przez sztukę w domu i w przedszkolu; opracowała E. Zielińska; 12.1. Krótko o nowych wymiarach wychowania przez sztukę; 12.2.Dziecko widzem i aktorem. Podstawy psychologiczne i pedagogiczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 12.3. Muzyka i śpiew, pląsy i taniec w edukacji dzieci. Podstawy psychologiczne i pedagogiczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęcia z dziećmi; 12.4. Działalność plastyczna dzieci w przedszkolu i w domu. Podstawy psychologiczne i pedagogiczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęcia z dziećmi; 13. Edukacja techniczna starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu - opracował J.A. Jelinek; 13.1. Krótko o rozwijaniu uzdolnień technicznych i o celach edukacji technicznej starszych przedszkolaków; 13.2.Zabawy konstrukcyjne w domu i w przedszkolu: podstawy psychologiczne i pedagogiczne, treści kształcenia i opisy zajęć z dziećmi; 13.3. Majsterkowanie i kształtowanie wiedzy technicznej w domu i w przedszkolu: podstawy psychologiczne i pedagogiczne, treści kształcenia i wzorce zajęć z dziećmi; 14. Edukacja przyrodnicza starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu - opracował - J.A. Jelinek; 14.1. O konieczności dopasowania edukacji przyrodniczej do rozumowania i uczenia się dzieci oraz o specyfice prowadzenia zajęć w przedszkolu i w domu; 14.2.Właciwości ziemi, wody i ognia: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.3. Zjawiska pogodowe: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.4. Rośliny: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.5. Zwierzęta: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.6.Człowiek: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.7. Ekologia: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.8. Kosmos: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 15. Wielostronne kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania starszych przedszkolaków - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; 15.1. Kształtowanie umiejętności czytania i pisania: co jest realizowane w przedszkolu, a co w pierwszym roku szkolnego nauczania; 15.2.Przybliżanie dzieciom sensu kodowania informacji. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.3. Rozbudzanie u dzieci zainteresowań książka i głośnym czytaniem. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.4. Rozwijanie pętli fonologicznej ze szczególnym uwzględnieniem słuchu fonematycznego oraz spostrzegawczości i pamięci wzrokowej u przedszkolaków. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.5. Dominacja stronna a nabywanie umiejętności czytania i pisania. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.6. Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej potrzebnej do nauki pisania. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.7. Współpraca z rodzicami w zakresie przygotowania dziecka do nauki czytania i pisania w szkole; 16. Wspomaganie rozwoju umysłowego starszych przedszkolaków wraz z ich edukacją matematyczną - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 16.1. Czego wymaga się od dzieci w szkole? Jakie są przyczyny niepowodzeń w nauce matematyki? O co trzeba dbać w przedszkolu, aby ich uniknąć ?; 16.2. Zasadność łączenia edukacji matematycznej ze wspomaganiem dzieci w rozwoju umysłowym; 16.3. Kształtowanie orientacji przestrzennej starszych przedszkolaków. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia, zabawy, ćwiczenia i sytuacje zadaniowe; 16.4. Kształtowanie umiejętności liczenia i rachowania u starszych przedszkolaków. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje zajęć z dziećmi; 16.5. Przygotowanie dzieci do rozumienia pojęć liczbowych kształtowanych w szkole. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 16.6. Kształtowanie rozumienia sensu pomiaru długości, pojemności, ciężaru (masy) i czasu. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 16.7. Rozwijanie u dzieci intuicji geometrycznych. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 16.8. Zastosowanie umiejętności matematycznych w sytuacjach życiowych i wdrażanie dzieci do rozwiązywania zadań z treścią. Podstawy merytoryczne, cele i treści kszta³cenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 17. Wychowanie rodzinne i obywatelskie rozszerzone o zgodne współżycie w jednoczącej się Europie oraz przybliżanie dzieciom małej, domowej ekonomii. Cele i treści kształcenia oraz sposoby ich realizacji - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; Część 3: Niektóre problemy przygotowania dzieci do podjęcia nauki w szkole; 18. Dbałość o pozytywny wizerunek szkoły w celu lepszego przygotowania dzieci do pełnienia roli ucznia - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska 19. Rozsądnie i merytorycznie o obniżeniu obowiązku rozpoczynania nauki szkolnej oraz odroczeniu obowiązku szkolnego niektórych dzieci - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; 20. Bibliografia - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska. [JK]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 361-366.
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej jest jednym z najczęstszych zaburzeń wieku dziecięcego. Każdego dnia wielu nauczycieli, rodziców i dzieci boryka się z tym problemem, co potwierdza niniejsza książka. Jest ona oparta na wieloletnim doświadczeniu autorów, wybitnych specjalistów w zakresie indywidualnej i grupowej pracy z dziećmi z ADHD, prowadzących warsztaty dla ich rodziców oraz szkolenia dla nauczycieli. ADHD w szkole łączy cechy kompleksowego podręcznika i skutecznego poradnika. Autorzy prezentują aktualne informacje na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego typowe objawy oraz cechy odróżniające go od innych zaburzeń. W przejrzysty sposób oddzielają fakty od mitów i podpowiadają, jakie kroki należy podjąć, gdy zauważymy u dziecka pierwsze symptomy zaburzenia. Omawiają kwestie dotyczące akceptacji osoby z ADHD, funkcjonowania dzieci z tym zespołem w domu dziecka czy rolę szkolnego asystenta ucznia. Opisują wiele strategii pracy z dziećmi z ADHD, najpopularniejsze i najskuteczniejsze metody i narzędzia terapeutyczne oraz kryteria diagnostyczne. Proponują także program szkoleniowy dla nauczycieli, który z pewnością – podobnie jak wszystkie zawarte w książce rady i wskazówki – pomoże im osiągać coraz lepsze rezultaty w pracy z uczniami z ADHD. [Opis wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811.162.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.374-401. Indeks osób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Angielski : kurs podstawowy / [Marta Kosińska, Kinga Szemraj]. - Wydanie 2. - Warszawa: Wydawnictwo Edgard, 2009. - 102 strony : ilustracje ; 19 cm + 3 dyski optyczne (CD).
(Audio Kurs)
Płyty stanowią integralną część książki pt.: Angielski - kurs podstawowy.
Płyta 1 zawiera lekcje 1-6 (55 min.) ; płyta 2 zawiera lekcje 7-12 (55 min.) ; płyta 3 angielski - krok po kroku.
Na okładce podtytuł: 1500 najważniejszych słów i zwrotów. Gramatyka, ćwiczenia, dialogi, zapis nagrań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811.111 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Każdy wykładowca szuka najlepszego sposobu poprowadzenia zajęć. Studenckie grupy są liczne, często niechętne do współpracy, czasem nie wiadomo, w jaki sposób przekazać materiał lub go wzbogacić, tak by był atrakcyjny dla słuchaczy. Co robić, by zmienić tę sytuację? Autorki, doświadczone nauczycielki akademickie, podpowiadają, jak się przygotować do zajęć, jak je poprowadzić i jak poradzić sobie z pojawiającymi się w ich trakcie problemami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
(Audio Kurs)
Na okładce podtytuł: Posługuj się biegle językiem! Rozmawiaj płynnie i swobodnie. Rozbudowane słownictwo, rozmówki, ciekawostki + gramatyka.
Poziom nauki wg klasyfikacji Rady Europy: A1-A2.
Płyty stanowią integralną część książki pt.: Angielski - krok dalej.
Płyta CD 1: lekcje 1-5 (72 min.) ; Płyta CD 2: lekcje 6-11 (72 min.); Płyta CD 3: lekcje 12-18 (73 min.).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811.111 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pieski Tereski : czytam sylabami / Joanna Krzyżanek ; ilustrował Zenon Wiewiurka. - Poznań : Publicat, copyright 2017. - 157 stron : ilustracje kolorowe ; 21x23 cm.
(CED Centrum Edukacji Dziecięcej)
Wejdź do świata przezabawnych opowiastek znanej autorki Joanny Krzyżanek, m.in. o Pieskach Tereski, Panie Kratce, Poli i parasolce, Kameleonie Leonie i wielu, wielu innych... Zastosowana w książce metoda czytania sylabami jest jedną z najskuteczniejszych. Każdą opowiastkę podzielono na sylaby i ubrano w piękne ilustracje. Całość tworzy dzieło doskonałe do nauki czytania, nawet dla opornych małych czytelników. Z tą książką nauka czytania to pestka! Nie wierzycie? Przekonajcie się sami!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Podstawy dydaktyki ogólnej / Czesław Kupisiewicz. - Wydanie 10. - Warszawa : Polska Oficyna Wydawnicza "BGW", 1996. - 288 stron : ilustracje, tabele ; 24 cm.
Podręcznik służący pomocą przy opanowywaniu podstaw dydaktyki ogólnej. Książka zawiera liczne bloki kontrolne, syntetyzujące, powtórzeniowe, problemowe i rozszerzające, które pozwalają sprawdzić stopień opanowania danego tematu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podstawy dydaktyki ogólnej / Czesław Kupisiewicz. - Wydanie 7. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1980. - 275 stron : ilustracje, tabele ; 24 cm.
Podręcznik służący pomocą przy opanowywaniu podstaw dydaktyki ogólnej. Książka zawiera liczne bloki kontrolne, syntetyzujące, powtórzeniowe, problemowe i rozszerzające, które pozwalają sprawdzić stopień opanowania danego tematu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Bibliografia strony 304-310. Indeksy.
Podręcznik ten nacechowany jest świeżością i oryginalnością ujęcia. To niezwykle interesująca próba syntetycznego ukazania głównych przejawów i przemian, jakie od starożytności aż do pierwszych lat naszego stulecia zachodziły w myśli pedagogicznej i praktyce wychowania. Z recenzji prof. dr. hab. Karola Poznańskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedeutologia / Henryka Kwiatkowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, © 2008 (Poznań : Zakłady Graficzne). - 260, [4] strony ; 24 cm.
(Pedagogika wobec współczesności)
Bibliografia na stronach 247-253. Indeksy.
SPIS TREŚCI: 1 Pedeutologia - znaczące fakty genezy i historii ; 2 Nauczyciel - ujęcia osobowościowe, zawodowe funkcje ; 3 Kształcenie nauczycieli ; 4 Koncepcje kształcenia nauczycieli ; 5 Kształcenie teoretyczne i praktyczne nauczycieli ; 6 Natura działania pedagogicznego ; 7 Profesjonalizm nauczyciela ; 8 Dylematy bycia nauczycielem ; 9 Rozwój zawodowy nauczyciela ; 10 Tożsamość zawodowa polskich nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Audio Kurs)
Na obwolucie i okładce: Dla początkujących A1-A2 ; Blisko 1700 najważniejszych słów i zwrotów ; Rozbudowana gramatyka i ćwiczenia oraz dialogi i nagrania.
Nagrania są integralną częścią książki pt.: Fiński - kurs podstawowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej