Pedagodzy specjalni
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(5)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(1)
Autor
Bobińska Kinga
(1)
Gałecki Piotr (nauki medyczne)
(1)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Odowska -Szlachcic Bożena
(1)
Pietras Tadeusz Bogdan
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Dzieci
(8365)
6-8 lat
(5696)
0-5 lat
(4258)
9-13 lat
(3722)
Szkoły wyższe
(2760)
Pedagodzy specjalni
(5)
Młodzież
(2639)
14-17 lat
(1875)
Szkoły średnie
(606)
Rodzice
(503)
Szkoły podstawowe
(308)
Dorośli
(268)
18+
(123)
Nauczyciele
(113)
Studenci
(109)
Przedszkola
(53)
Nauczyciele przedszkoli
(48)
Menedżerowie
(45)
Prawnicy
(38)
Szkoły ponadgimnazjalne
(33)
Psycholodzy
(30)
Lekarze
(29)
Szkoły zawodowe
(29)
Logopedzi
(28)
Gimnazja
(27)
Poziom podstawowy
(25)
Technikum
(25)
Pedagodzy
(24)
Nauczanie początkowe
(23)
Przedsiębiorcy
(23)
Adwokaci
(22)
Radcy prawni
(21)
Sędziowie
(19)
Terapeuci
(19)
Wychowawcy klas
(19)
Nauczyciele nauczania początkowego
(18)
Pracownicy naukowi
(17)
Dziewczęta
(15)
Specjaliści ds. kadr
(15)
Klasa 1.
(14)
Nauczyciele języka polskiego
(14)
Psychoterapeuci
(14)
Klasa 2.
(13)
Klasa 3.
(13)
Klasa 4.
(13)
Klasa 6.
(13)
Licea
(13)
Szkoły ponadpodstawowe
(13)
A1 (poziom biegłości językowej)
(12)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(12)
Wychowawcy małych dzieci
(12)
Klasa 5.
(11)
Kobieta
(11)
Pszczelarze
(11)
B1 (poziom biegłości językowej)
(10)
Fizjoterapeuci
(10)
Kobieta ciężarna
(10)
Pracodawcy
(10)
Ekonomiści
(9)
Ojcowie
(9)
Osoby w wieku starszym
(9)
Psychiatrzy
(9)
Terapeuci zajęciowi
(9)
A2 (poziom biegłości językowej)
(8)
Aplikanci
(8)
Bibliotekarze
(8)
Klasa 7.
(8)
Nastolatki
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Urzędnicy
(8)
A2 poziom biegłości językowej
(7)
Chorzy
(7)
Chłopcy
(7)
Informatycy
(7)
Inżynierowie
(7)
Logistycy
(7)
Pracownicy socjalni
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(6)
Klasa 8.
(6)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(6)
Policjanci
(6)
Specjaliści ds. marketingu
(6)
Terapeuci pedagogiczni
(6)
Zawody medyczne
(6)
A1 poziom biegłości językowej
(5)
B1 poziom biegłości językowej
(5)
Doradcy podatkowi
(5)
Grupa wiekowa Dzieci
(5)
Inżynierowie budownictwa
(5)
Księgowi
(5)
Lekarze specjaliści
(5)
Nauczyciele biologii
(5)
Poziom zaawansowany
(5)
Programiści
(5)
Psycholodzy kliniczni
(5)
Ratownicy medyczni
(5)
Szkoły policealne
(5)
Architekci
(4)
B2 poziom biegłości językowej
(4)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Autyzm
(1)
Choroby układu nerwowego
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Kształcenie
(1)
Leczenie
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Niedosłuch
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Słuch
(1)
Uczenie się
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wzrok
(1)
Zaburzenia widzenia
(1)
Zespół Downa
(1)
Zespół Retta
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 640-643 i przy rozdziałach. Indeks.
SPIS TREŚCI: 1. Rys historyczny, terminologia, definicja, nozologia, kryteria rozpoznawania niepełnosprawności intelektualnej ; 2. Epidemiologia niepełnosprawności intelektualnej ; 3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej ; 4. Etiologia, patogeneza, wybrane jednostki kliniczne i chorobowe przebiegające z niepełnosprawnością intelektualną ; 5. Współchorobowość niepełnosprawności intelektualnej ; 6. Specyfika diagnozy psychiatrycznej, psychologicznej i internistycznej u osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 7. Stygmatyzacja osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 8. Adolescencja osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 9. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 10. „(Nie)pełnosprawna” twórczość niepełnosprawnych intelektualnie ; 11. Terapia osób niepełnosprawnych intelektualnie ; 12. Aspekty prawne i orzecznictwo u osób z niepełnosprawnością intelektualną w polskim ustawodawstwie ; 13. Opieka socjalna nad osobami z niepełnosprawnością intelektualną ; 14. System kształcenia specjalnego dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Bibliografia na stronach 221-224.
Niniejsza książka ma charakter podręcznikowy i jest adresowana do pedagogów specjalnych i specjalistów terapii pedagogicznej, terapeutów SI, psychologów, logopedów, studentów kierunków pedagogicznych oraz rodziców dzieci z trudnościami w uczeniu się. Autorki dokonały przeglądu najnowszych metod diagnostyczno-terapeutycznych, które można z powodzeniem stosować w terapii dzieci z warunkowanymi przez zaburzenia funkcji wzrokowych i słuchowych problemami w czytaniu i pisaniu. Zastosowane podstawy metodologii oparte są m.in. na założeniach teorii integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna w zarysie / Józef Sowa. - Wydanie I. - Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, 1998. - 375 stron ; 24 cm.
SPIS TREŚCI: CZĘŚĆ I: Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. 1. Wybrane zagadnienia z podstaw pedagogiki ; 2. Pedagogika specjalna i jej składniki formalne ; 3. Kształcenie specjalne ; 4. Diagnoza i poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne ; 5. Pedagogika specjalna szczegółowa ; CZĘSĆ II: Podstawowe tezy wykładów i konserwatoriów ; 6. Wprowadzenie do przedmiotu pedagogika specjalna 7. Tezy do samodzielnego studiowania wybranej problematyki pedagogiki specjalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 167-168.
SPIS TREŚCI MIEJSCE DZIECKA UPOŚLEDZONEGO UMYSŁOWO W SZKOLE MASOWEJ: Charakterystyka upośledzenia umysłowego ; Najczęstsze przyczyny trudności w uczeniu się ; Edukacja dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej ; Teoretyczne założenia i warunki dobrej integracji ; Kilka rad dla nauczyciela, jak należy postępować z uczniem specjalnej troski ; Rola pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej ; REWALIDACJA INDYWIDUALNA JAKO FORMA WSPIERAJĄCA KSZTAŁCENIE DZIECKA UPOŚLEDZONEGO UMYSŁOWO W SZKOLE MASOWEJ: Rewalidacja indywidualna - cele i zadania ; Ramowy program rewalidacji indywidualnej ; Wskazówki do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo podczas zajęć rewalidacji indywidualnej ; PRZYKŁADOWE ĆWICZENIA WYKORZYSTYWANE NA ZAJECIACH REWALIDACJI INDYWIDUALNEJ ZGODNIE Z RAMOWYM PROGRAMEM REWALIDACJI: Przykłady ćwiczeń według ramowego programu rewalidacji ; ZAKRES CZYNNOŚCI I UPRAWNIENIA PEDAGOGA SPECJALNEGO W KLASIE INTEGRACYJNEJ ; PRZYKŁADOWE OPRACOWANIA NIEZBĘDNE W PRACY PEDAGOGA SPECJALNEGO: Dokumentacja przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego ; Przykładowe opracowanie dokumentacji przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego Beaty C. ; Karta obserwacji ucznia klasy I ; Przykładowe opracowanie standardów wymagań dla ucznia klas I i IV ; Przykładowy rozkład materiału dla uczniów klas I i IV ; Schemat konspektu ; Przykładowe opracowanie konspektów w klasach I-III ; Przykładowe oceny opisowe.
Książka ma na celu przybliżenie idei integracji oraz miejsca dziecka niepełnosprawnego w świecie. Autorki skupiają uwagę przede wszystkim na pracy pedagoga specjalnego, która wymaga olbrzymiego zaangażowania i poświęcenia. Obok przedstawienia charakterystyki upośledzenia umysłowego z najczęściej spotykanymi przyczynami trudności w uczeniu się książka porusza tematykę edukacji dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej (nie zapominając o założeniach prawnych).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej