Integracja sensoryczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(10)
Forma i typ
Książki
(9)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
wypożyczone
(6)
dostępne
(4)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(9)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
(1)
Autor
Charęzińska Aleksandra
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kulisiewicz Beata
(1)
Majewska Olga
(1)
Markowska Dorota
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Nowocińska-Kwiatkowska Anna
(1)
Odowska -Szlachcic Bożena
(1)
Platt Geoff (1955- )
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Szulc Joanna
(1)
Sørensen Patricia
(1)
Voss Angie
(1)
Święcicka Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Rodzice
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(4276)
Rodzina
(2504)
Relacje międzyludzkie
(2260)
Tajemnica
(2102)
Przyjaźń
(2012)
Integracja sensoryczna
(-)
Miłość
(1964)
Zabójstwo
(1466)
II wojna światowa (1939-1945)
(1271)
Śledztwo i dochodzenie
(1216)
Relacja romantyczna
(1214)
Małżeństwo
(1126)
Trudne sytuacje życiowe
(1023)
Dzieci
(977)
Rodzeństwo
(946)
Uczucia
(922)
Nastolatki
(918)
Magia
(872)
Sekrety rodzinne
(818)
Życie codzienne
(793)
Zwierzęta
(788)
Dziewczęta
(725)
Język angielski
(718)
Osoby zaginione
(691)
Policjanci
(682)
Matki i córki
(655)
Żydzi
(655)
Uprowadzenie
(587)
Literatura polska
(577)
Władcy
(573)
Pisarze polscy
(564)
Wybory życiowe
(563)
Język polski
(542)
Dziennikarze
(534)
Podróże
(522)
Arystokracja
(515)
Boże Narodzenie
(510)
Poszukiwania zaginionych
(508)
Zemsta
(486)
Przestępczość zorganizowana
(480)
Historia
(478)
Uczniowie
(477)
Język polski (przedmiot szkolny)
(466)
Psy
(454)
Wychowanie w rodzinie
(449)
Mężczyzna
(430)
Chłopcy
(426)
Zakochanie
(425)
Pisarze
(408)
Humor
(407)
Ojcowie i córki
(405)
Krainy i światy fikcyjne
(403)
Prywatni detektywi
(402)
Samorealizacja
(399)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(395)
Spisek
(390)
Ludzie a zwierzęta
(386)
Śmierć
(386)
Polacy za granicą
(381)
Obyczaje i zwyczaje
(380)
Seryjni zabójcy
(373)
Samotność
(367)
Władza
(364)
Zabójstwo seryjne
(362)
Koty
(352)
Język niemiecki
(348)
Wakacje
(345)
Ludzie bogaci
(341)
Polityka
(339)
Politycy
(338)
Wsie
(337)
Lekarze
(333)
Stworzenia fantastyczne
(324)
Zdrada
(319)
Zjawiska paranormalne
(317)
Dziadkowie i wnuki
(314)
Dojrzewanie
(311)
Wojna
(303)
Małe miasto
(294)
Zdrowe odżywianie
(290)
Wojsko
(289)
Kultura
(279)
Przeprowadzka
(279)
Przedsiębiorstwo
(276)
Marzenia
(271)
Psychologia dziecka
(270)
PRL
(269)
Śmierć bliskiej osoby
(268)
Wojna 1939-1945 r.
(265)
Szczęście
(261)
Terroryzm
(257)
Macierzyństwo
(254)
Żołnierze
(254)
Holokaust
(253)
Trauma
(252)
Młodzi dorośli
(251)
Spadek
(251)
Aktorzy polscy
(250)
Szlachta
(250)
Zdrada małżeńska
(249)
Kłamstwo
(248)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Rymowanki
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Psychologia
(3)
Hobby i czas wolny
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach
SPIS TREŚCI: Wprowadzenie ; 1. Uwarunkowania efektywnego oddziaływania terapeutycznego w pracy z osobami autystycznymi ; 2. Wczesne wykrywanie autyzmu i efekty wczesnej terapii ; 3. Dylematy związane z terapią behawioralną stosowaną wobec osób autystycznych ; 4. Metoda Integracji Sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z autyzmem ; 5. Dziecko autystyczne w kręgu muzyki ; 6. Muzykoterapia w pracy z dzieckiem autystycznym ; 7. Metoda Knillów z elementami stymulacji polisensorycznej w terapii dzieci autystycznych ; 8. Wykorzystanie metody Ruchu Rozwijającego w terapii dziecka z głębokimi deficytami rozwojowymi-autystycznego 9. Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi autystycznymi ; 10. Metoda Felicie Affolter 11. Metoda Stymulowanych Seryjnych Powtórzeń Ćwiczeń (SSP) - Zbigniewa Szota ; 12. Wybrane metody wykorzystywane w pracy z dzieckiem autystycznym z głębokimi zaburzeniami w rozwoju ; 13. Program autorski i jego miejsce we współczesnej edukacji dzieci ze specyficznymi potrzebami ; 14. Gdzie szukać pomocy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wydanie 3. - Kraków : Impuls, 2005. - 155, [1] strona : rysunki, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 147-[156].
SPIS TREŚCI: 1. Wprowadzenie ; 2. Epodemiologia autyzmu ; 3. Koncepcje dotyczące przyczyn autyzmu: Koncepcje psychoanalityczne ; Autyzm w koncepcjach etologicznych ; Biologiczne przyczyny zaburzeń autystycznych ; 4. Charakterystyka osób z autyzmem: Funkcjonowanie społeczne osób autystycznych ; Komunikacja osób autystycznych ; Rozwój poznawczy ; 5. Wybrane formy terapii osób autystycznych: Niedyrektywne formy terapii ; Terapia "Holding" ; Terapia zaburzeń sensorycznych w autyzmnie wczesnodziecięcym ; Zmodyfikowana forma metody dobrego startu ; Metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne ; Terapia behawioralna ; Model TEACCH jak program kompleksowej pomocy osobom autystycznym. ANEKS: Diagnoza w autyzmie dziecięcym.
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Na okładce: Integracja Sensoryczna, zawiera 50 pomysłów na wspierające sensozabawy.
Bibliografia, netografia na stronach 264-265. Indeks.
Pierwsze miesiące życia dziecka to szczególny czas dla rodziców. Poznają niemowlę, uczą się jego zachowań i reakcji. Często czują się bezradni: bo maluch płacze, nie chce spać lub jeść i trudno rozpoznać o co mu chodzi. Często chodzi o nieodpowiednią ilość bodźców i problemy z samoregulacją.
Autorki wyjaśniają, czym jest regulacja/samoregulacja i integracja sensoryczna. Opowiadają o tym, jak rozwija się i kształtuje u najmłodszych dzieci: od urodzenia do wieku 18 miesięcy. Przybliżają też sposoby wspierania rozwoju sensoryki. Wyjaśniają jak pracują poszczególne zmysły i co można zrobić, by zapewnić dziecku - poprzez codzienną zabawę – potrzebne mu doznania sensoryczne.
To książka dla rodziców, którzy:
– chcą zadbać o harmonijny rozwój swojego dziecka
– próbują poradzić sobie z trudnościami w zachowaniu niemowlęcia
– pragną zapobiec przyszłym problemom rozwojowym dziecka i pomóc mu w pełni rozwinąć jego potencjał sensoryczny.
To rzetelna porcja wiedzy i propozycje wspierających zabaw, które pomagają odnaleźć się w świecie pełnym bodźców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawna i rymowana książka wypełniona pięknymi ilustracjami dostosowanymi do najmłodszego odbiorcy. Każda strona zawiera tematyczne wierszyki, które stanowią formę ćwiczeń opartych na zmyśle dotyku. Prosta i rytmiczna rymowanka urozmaicona delikatnym masażem dziecka pomoże pogłębić więź rodzica z maluchem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach109-113.
SPIS TREŚCI: I. Założenia programu ; II. Charakterystyka zmysłów i układów ; III. Zaburzenia integracji sensorycznej ; IV. Stymulacja zmysłów - propozycje ćwiczeń i zabaw: 1. Układ przedsionkowy ; 2. Układ dotykowy ; 3. Dyspraksja rozwojowa (planowanie motoryczne), 4. Reakcje odruchowe ; 5. Układ słuchowy ; 6. Zmysł wzroku ; 7. Zmysł powonienia ; 8. Zmysł smaku
"Uczę się poprzez ruch" to bogaty w ćwiczenia i zabawy terapeutyczne program mający na celu poprawę funkcjonowania dziecka w obszarze funkcji ruchowych oraz percepcji. Stymulacja procesów sensomotorycznych została przedstawiona tu zgodnie z założeniami teorii integracji sensorycznej (SI) i dodatkowo przyczynia się do usprawniania procesów poznawczych. Zaproponowane przez autorki zadania dają nauczycielowi czy terapeucie swobodę wyboru i umożliwiają dostosowanie się do potrzeb każdego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 105-106.
Publikacja adresowana jest do osób pracujących z dziećmi, nie tylko z dziećmi niepełnosprawnymi, poszukujących dodatkowych, pozytywnych czynników wpływających na proces rozwojowy, zwłaszcza małych dzieci.
Rys historyczny na temat wykorzystania zwierząt w psychoterapii (od starożytności do czasów współczesnych)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Bibliografia na stronach 221-224.
Niniejsza książka ma charakter podręcznikowy i jest adresowana do pedagogów specjalnych i specjalistów terapii pedagogicznej, terapeutów SI, psychologów, logopedów, studentów kierunków pedagogicznych oraz rodziców dzieci z trudnościami w uczeniu się. Autorki dokonały przeglądu najnowszych metod diagnostyczno-terapeutycznych, które można z powodzeniem stosować w terapii dzieci z warunkowanymi przez zaburzenia funkcji wzrokowych i słuchowych problemami w czytaniu i pisaniu. Zastosowane podstawy metodologii oparte są m.in. na założeniach teorii integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: Ogólna charakterystyka dziecka z zespołem Aspargera ; Zaburzenia komunikacji dziecka z zespołem Aspargera ; Zaburzenia społeczne dziecka z zespołem Aspargera ; Stereotypowe zachowania i specyficzne zainteresowania dziecka z zespołem Aspargera: Gospodarka żetonowa - system punktowy jako forma kierowania zachowaniem dziecka dotkniętego ZA ; Formy pomocy, terapia i wskazania do kształcenia specjalnego dla dziecka z zespołem Aspargera: Trening umiejętności społecznych ; Terapia integracji sensorycznej (SI), czyli problemy z odbiorem oraz przetwarzaniem bodźxów zmysłowych ; Terapia mowy ; Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne ; Hipo- i dogoterapia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Zachowanie dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego nierzadko dziwi, a nawet niepokoi ich bliskich. W tej przystępnie napisanej książce terapeutka Angie Voss podpowiada, jak poradzić sobie z konkretnymi objawami - sygnałami sensorycznymi wysyłanymi przez dziecko. Omówienie każdego sygnału składa się z dwóch części: krótkiego wyjaśnienia przyczyn nietypowego zachowania oraz szczegółowych wskazówek dla rodziców. Dzięki poradom czytelnicy mogą się szybko dowiedzieć, jak dostosować informacje sensoryczne docierające do dziecka - i kiedy należy to zrobić. Na końcu książki omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej