Diagnoza psychologiczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(11)
wypożyczone
(4)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(14)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(1)
Autor
Arcelus Jon
(2)
Munden Alison
(2)
Niegowska-Drachal Elżbieta
(2)
Bobińska Kinga
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Briere John
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Feldmeth Joanne Ross
(1)
Frith Uta
(1)
Gałecki Piotr (nauki medyczne)
(1)
Kornatowska Irena (1927-2014)
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
MacFarlane Kee
(1)
Morawska Agnieszka
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Paluchowski Władysław Jacek (1947- )
(1)
Parker Jonathan (1960- )
(1)
Pietras Tadeusz Bogdan
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Randall Peter (1948- )
(1)
Saywitz Karen J
(1)
Scott Catherine (1968- )
(1)
Skotnicka Magdalena
(1)
Stemplewska-Żakowicz Katarzyna (?-2013)
(1)
Strelau Jan (1931-2020)
(1)
Wilk Maciej
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Rodzice
(6)
Nauczyciele
(5)
Szkoły wyższe
(3)
Lekarze
(2)
Psychiatrzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Terapeuci
(2)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pediatrzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Kobieta
(4276)
Rodzina
(2505)
Relacje międzyludzkie
(2259)
Tajemnica
(2103)
Przyjaźń
(2012)
Diagnoza psychologiczna
(-)
Miłość
(1964)
Zabójstwo
(1467)
II wojna światowa (1939-1945)
(1271)
Śledztwo i dochodzenie
(1216)
Relacja romantyczna
(1214)
Małżeństwo
(1126)
Trudne sytuacje życiowe
(1023)
Dzieci
(977)
Rodzeństwo
(944)
Uczucia
(922)
Nastolatki
(918)
Magia
(873)
Sekrety rodzinne
(815)
Życie codzienne
(793)
Zwierzęta
(788)
Dziewczęta
(725)
Język angielski
(718)
Osoby zaginione
(691)
Policjanci
(681)
Matki i córki
(655)
Żydzi
(655)
Uprowadzenie
(587)
Literatura polska
(577)
Władcy
(573)
Pisarze polscy
(564)
Wybory życiowe
(563)
Język polski
(542)
Dziennikarze
(534)
Podróże
(522)
Arystokracja
(515)
Boże Narodzenie
(510)
Poszukiwania zaginionych
(508)
Zemsta
(486)
Przestępczość zorganizowana
(479)
Historia
(478)
Uczniowie
(477)
Język polski (przedmiot szkolny)
(466)
Psy
(453)
Wychowanie w rodzinie
(449)
Mężczyzna
(430)
Chłopcy
(426)
Zakochanie
(422)
Pisarze
(408)
Humor
(407)
Krainy i światy fikcyjne
(403)
Ojcowie i córki
(402)
Prywatni detektywi
(402)
Samorealizacja
(399)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(395)
Spisek
(390)
Ludzie a zwierzęta
(386)
Śmierć
(385)
Polacy za granicą
(381)
Obyczaje i zwyczaje
(380)
Seryjni zabójcy
(373)
Samotność
(367)
Władza
(364)
Zabójstwo seryjne
(360)
Koty
(352)
Język niemiecki
(348)
Wakacje
(342)
Ludzie bogaci
(341)
Polityka
(339)
Politycy
(338)
Wsie
(337)
Lekarze
(333)
Stworzenia fantastyczne
(324)
Zdrada
(319)
Zjawiska paranormalne
(317)
Dziadkowie i wnuki
(314)
Dojrzewanie
(311)
Wojna
(303)
Małe miasto
(291)
Wojsko
(289)
Zdrowe odżywianie
(289)
Kultura
(279)
Przeprowadzka
(279)
Przedsiębiorstwo
(276)
Marzenia
(271)
Psychologia dziecka
(270)
PRL
(269)
Śmierć bliskiej osoby
(268)
Wojna 1939-1945 r.
(265)
Szczęście
(261)
Terroryzm
(257)
Macierzyństwo
(254)
Żołnierze
(254)
Holokaust
(253)
Trauma
(252)
Młodzi dorośli
(251)
Aktorzy polscy
(250)
Szlachta
(250)
Spadek
(249)
Zdrada małżeńska
(249)
Kłamstwo
(248)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Poradnik
(3)
Podręcznik
(2)
Podręczniki
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(8)
Psychologia
(8)
Edukacja i pedagogika
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 150-153. Indeks.
Poradnik dla rodziców, nauczycieli, lekarzy i terapeutów prezentuje najnowszy stan wiedzy na temat ADHD. Zawiera obszerne wyjaśnienia wielu zagadnień i praktyczne rady dla rodziców, nauczycieli, pracowników opieki społecznej i innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z ADHD i ich rodzicami. Autorzy poświęcają dużą uwagę perspektywom takich dzieci i trudnościom, które mogą one w przyszłości napotkać. Książka zawiera również rozdział poświęcony ADHD u dorosłych, z roku na rok wzrasta bowiem wśród specjalistów przekonanie, że nadpobudliwość ruchowa może występować u pacjentów w każdym wieku. Książka będzie drogowskazem dla wszystkich, którzy starają się pomóc młodym ludziom z ADHD w pokonywaniu codziennych trudności i wskaże im właściwe źródła pomocy. Autorzy skupiają uwagę na sprawdzonych w praktyce, skutecznych metodach pomocy. Książka wskazuje dwa główne podejścia behawioralne, które w praktyce okazały się bardzo skuteczne:: analizę behawioralną i wzmocnienie pozytywne. Stosowanie tych technik oznacza bliską współpracę z rodzicami, szczególnie w czasie przeprowadzania wywiadu i wypytywania, co doprowadziło do niepożądanego zachowania. Rodzice są w pełni zaangażowani nie tylko w analizowanie zachowania swojego dziecka, ale też w poszukiwanie sposobów poradzenia sobie z takim zachowaniem. Autorzy starali się napisać książkę, która będzie służyć wszechstronną pomocą zarówno rodzicom, jak i specjalistom, i udało się im to osiągnąć.
Przedmowa 1. Co to jest ADHD? 2. Jakie są dzieci z ADHD? 3. Inne zaburzenia przypominające ADHD 4. Jak często występuje ADHD? 5. Przyczyny ADHD - wyjaśnienie ewolucyjne i biologiczne 6. Przyczyny ADHD-inne hipotezy 7. Metody diagnozowania ADHD 8. Lekarze i terapeuci 9. Terapia lekami 10. Psychoterapia 11. Dziecko z ADHD w szkole 12. Opieka i pomoc społeczna (w Wielkiej Brytanii) 13. Perspektywy dzieci z ADHD 14. ADHD u dorosłych Aneksy Bibliografia Indeks tematyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik - Bellona)
Bibliografia na stronach 150-153. Indeks.
Poradnik dla rodziców, nauczycieli, lekarzy i terapeutów prezentuje najnowszy stan wiedzy na temat ADHD. Zawiera obszerne wyjaśnienia wielu zagadnień i praktyczne rady dla rodziców, nauczycieli, pracowników opieki społecznej i innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z ADHD i ich rodzicami. Autorzy poświęcają dużą uwagę perspektywom takich dzieci i trudnościom, które mogą one w przyszłości napotkać. Książka zawiera również rozdział poświęcony ADHD u dorosłych, z roku na rok wzrasta bowiem wśród specjalistów przekonanie, że nadpobudliwość ruchowa może występować u pacjentów w każdym wieku. Książka będzie drogowskazem dla wszystkich, którzy starają się pomóc młodym ludziom z ADHD w pokonywaniu codziennych trudności i wskaże im właściwe źródła pomocy. Autorzy skupiają uwagę na sprawdzonych w praktyce, skutecznych metodach pomocy. Książka wskazuje dwa główne podejścia behawioralne, które w praktyce okazały się bardzo skuteczne:: analizę behawioralną i wzmocnienie pozytywne. Stosowanie tych technik oznacza bliską współpracę z rodzicami, szczególnie w czasie przeprowadzania wywiadu i wypytywania, co doprowadziło do niepożądanego zachowania. Rodzice są w pełni zaangażowani nie tylko w analizowanie zachowania swojego dziecka, ale też w poszukiwanie sposobów poradzenia sobie z takim zachowaniem. Autorzy starali się napisać książkę, która będzie służyć wszechstronną pomocą zarówno rodzicom, jak i specjalistom, i udało się im to osiągnąć.
Przedmowa 1. Co to jest ADHD? 2. Jakie są dzieci z ADHD? 3. Inne zaburzenia przypominające ADHD 4. Jak często występuje ADHD? 5. Przyczyny ADHD - wyjaśnienie ewolucyjne i biologiczne 6. Przyczyny ADHD-inne hipotezy 7. Metody diagnozowania ADHD 8. Lekarze i terapeuci 9. Terapia lekami 10. Psychoterapia 11. Dziecko z ADHD w szkole 12. Opieka i pomoc społeczna (w Wielkiej Brytanii) 13. Perspektywy dzieci z ADHD 14. ADHD u dorosłych Aneksy Bibliografia Indeks tematyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 640-643 i przy rozdziałach. Indeks.
SPIS TREŚCI: 1. Rys historyczny, terminologia, definicja, nozologia, kryteria rozpoznawania niepełnosprawności intelektualnej ; 2. Epidemiologia niepełnosprawności intelektualnej ; 3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej ; 4. Etiologia, patogeneza, wybrane jednostki kliniczne i chorobowe przebiegające z niepełnosprawnością intelektualną ; 5. Współchorobowość niepełnosprawności intelektualnej ; 6. Specyfika diagnozy psychiatrycznej, psychologicznej i internistycznej u osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 7. Stygmatyzacja osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 8. Adolescencja osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 9. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 10. „(Nie)pełnosprawna” twórczość niepełnosprawnych intelektualnie ; 11. Terapia osób niepełnosprawnych intelektualnie ; 12. Aspekty prawne i orzecznictwo u osób z niepełnosprawnością intelektualną w polskim ustawodawstwie ; 13. Opieka socjalna nad osobami z niepełnosprawnością intelektualną ; 14. System kształcenia specjalnego dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wydanie 3. - Kraków : Impuls, 2005. - 155, [1] strona : rysunki, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 147-[156].
SPIS TREŚCI: 1. Wprowadzenie ; 2. Epodemiologia autyzmu ; 3. Koncepcje dotyczące przyczyn autyzmu: Koncepcje psychoanalityczne ; Autyzm w koncepcjach etologicznych ; Biologiczne przyczyny zaburzeń autystycznych ; 4. Charakterystyka osób z autyzmem: Funkcjonowanie społeczne osób autystycznych ; Komunikacja osób autystycznych ; Rozwój poznawczy ; 5. Wybrane formy terapii osób autystycznych: Niedyrektywne formy terapii ; Terapia "Holding" ; Terapia zaburzeń sensorycznych w autyzmnie wczesnodziecięcym ; Zmodyfikowana forma metody dobrego startu ; Metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne ; Terapia behawioralna ; Model TEACCH jak program kompleksowej pomocy osobom autystycznym. ANEKS: Diagnoza w autyzmie dziecięcym.
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia dla Praktyków)
Indeksy.
SPIS TREŚCI: Część 1. PODSTAWOWE WIADOMOŚCI NA TEMAT ADHD 1. Określenie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej 2. Szerzej o typowych objawach ADHD 3. Rozpowszechnienie i przyczyny ADHD 4. Rodzina dziecka z ADHD 5. CV osoby z ADHD 6. Powikłania zespołu nadpobudliwości psychoruchowej Część 2. DIAGNOZA, LECZENIE, ZABURZENIA WSPÓŁISTNIEJĄCE 7. Diagnoza 8. Rola specjalistów w pracy z dzieckiem z ADHD 9. Leczenie farmakologiczne 10. Leczenie dietetyczne 11. ADHD a choroba tikowa 12. Problemy z zachowaniem 13. Dlaczego nie odnoszą sukcesu, czyli o specyficznych trudnościach szkolnych Część 3. PRAKTYCZNE PORADY, CZYLI PRZEPIS NA SUKCES 14. Okulary, czyli specyficzne strategie ukierunkowane na radzenie sobie z objawami ADHD 15. Odrabianie lekcji 16. Inne typowe problemy związane z objawami ADHD 17. Wydawanie poleceń 18. Bardzo ważna jest samoocena 19. Praca na pozytywach:: pochwały, nagrody, podkreślanie sukcesów, systemy żetonowe 20. Normy i zasady 21. Konsekwencje, czyli co robić, gdy dziecko łamie zasady 22. Obelgi, wyzwiska i inne słowa, które ranią 23. Wybuch, czyli jak poradzić sobie z nagłym pojawieniem się agresji impulsywnej 24. Nadpobudliwe dziecko w szkole
Praca adresowana głównie do rodziców dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej. Przekrojową wiedzę nt. ADHD ujęto w trzech grupach tematycznych: podstawowe wiadomości; diagnoza, leczenie, zaburzenia współistniejące; praktyczne porady. Omówiono m.in. typowe objawy i przyczyny ADHD, choroba tikowa, sytuację rodziny dziecka z ADHD, życie osoby z ADHD, powikłania zespołu, farmakoterapię, dietę, problemy z zachowaniem, specyficzne trudności szkolne i sytuację szkolną dziecka, strategie ukierunkowane na radzenie sobie z objawami ADHD, problem odrabiania lekcji, sposób wydawania poleceń, chwalenia i nagradzania dziecka, zasady obowiązujące w domu i konsekwencje ich łamania, radzenie sobie z wybuchami agresji dziecka. Ostatni rozdział skierowano do nauczycieli prezentując 13 zasad pracy z dzieckiem nadpobudliwym.
Proces leczenia zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi to równoczesna praca z dzieckiem, rodzicami i szkołą. Ważne jest zatem dostarczenie rodzicom i wychowawcom informacji o zaburzeniu dziecka, jego przyczynach, przebiegu i ewentualnych następstwach, a także - lub może przede wszystkim - o procesie terapii i ich własnym w nim udziale. Książka - napisana przez znakomity zespół, który od dawna zajmuje się dziećmi z ADHD i prowadzi właściwie jedyną specjalistyczną poradnię w Polsce - dostarcza uporządkowanej wiedzy na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego etiologii i mechanizmu powstawania. Tym samym uwalnia ona rodziców, przynajmniej w części, z poczucia winy i pozwala na zaprzestanie zadawania ciągłych pytań:: Co złego zrobiliśmy? i Jaki jest nasz udział w powstawaniu tego schorzenia?. Równocześnie jednak uświadamia, jak różnego rodzaju działania wychowawcze, często stosowane w dobrej wierze, mogą wzmacniać objawy zaburzenia, a także wskazuje, jak temu zapobiegać. Obok opisu stosowanych metod edukacyjnych, psychoterapeutycznych i farmakologicznych, zawiera także wiele cennych i praktycznych uwag, na przykład kiedy i jak chwalić dziecko oraz za co. Te praktyczne uwagi, które mają pomagać rodzicom w radzeniu sobie z trudem wychowania dzieci nadpobudliwych ruchowo i mających problemy z utrzymaniem uwagi, są jednocześnie na tyle ogólne, że mogą z nich skorzystać wszyscy rodzice przeżywający trudności wychowawcze lub po prostu niepewni, jak postępować z dziećmi. Autorzy dostarczają również informacji na temat objawów zespołu ADHD w dorosłym życiu. Lektura stwarza szansę, że rodzice dzieci nadpobudliwych psychoruchowo poczują się w pełni kompetentnymi i - parafrazując termin Winnicotta - wystarczająco dobrymi rodzicami. Dlatego książka ta jest tak ważna i potrzebna. z Przedmowy Prof. dr hab. n. med. Ireny Namysłowskiej (Konsultant Krajowy w dziedzinie Psychiatrii Dzieci i Młodzieży)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 269-281. Indeks.
Co powoduje autyzm? Czy jest to zaburzenie genetyczne, a może nieznane zagrożenie środowiskowe? Jakie są jego główne objawy i jaki ma to związek z zespołem Aspergera? Autorka w przystępny sposób relacjonuje, co obecnie wiadomo na temat autyzmu i zespołu Aspergera. Odnosząc się do różnych schorzeń, które kryją się za tymi etykietami, oraz przyglądając się objawom zaburzeń autystycznych, bada przyczyny wzrostu zachorowań na autyzm. Przedstawia jego powiązania z neuronauką, psychologią, rozwojem mózgu, genetyką i przyczynami środowiskowymi. Nie pomija także kwestii psychologicznych związanych z upośledzeniem społecznym i sawantyzmem. Próbuje przybliżyć czytelnikom, jak działa umysł osoby z autyzmem.
SPIS TREŚCI: 1. Spektrum autyzmu ; 2. Zmiany w rozumieniu autyzmu ; 3. Ogromny wzrost częstości występowania ; 4. Autyzm jako zaburzenie neurorozwojowe ; 5. Komunikacja społeczna: sedno sprawy ; 6. Odmienne spostrzeganie świata ; 7. Od teorii do praktyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dla praktyków - psychologów, pedagogów, logopedów oraz dla rodziców dzieci z trudnościami w uczeniu się.
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 211-228. Indeksy.
SPIS TREŚCI: Wstęp. Jakim zagadnieniom poświęcona jest ta książka ; 1. Diagnozowanie jako umiejętność praktyczna i obszar zainteresowania nauki ; 2. Pojęcie diagnozy w psychologii ; 3. Diagnozowanie - faza prediagnostyczna, badania i wstępnych decyzji ; 4. Diagnozowanie - opis i interpretacja ; 5. Diagnozowanie - formułowanie zaleceń i interwencja ; 6. Kształtowanie i kształcenie diagnostów.
Diagnozowanie i wydawanie opartych na diagnozach zaleceń jest – bodaj czy nie najważniejszym - elementem pracy psychologów wielu specjalności. Co jest przedmiotem diagnozowania psychologicznego? Jakie są relacje między pomiarem a testowaniem? Jakie są związki między diagnozowaniem a metodologią badań ilościowych i jakościowych? Jak życie weryfikuje diagnozy psychologiczne? Jaka jest relacja między diagnozowaniem a wyjaśnianiem i prognozowaniem? Czy i jakie istnieją związki między diagnozą a terapią? Na czym polega charakterystyczny dla psychologii rodzaj wyjaśniania - interpretacja? Jakie możliwości stają przed psychologiem, gdy podejmuje interwencję? Jakie diagnozowanie może sprawiać trudności emocjonalne i diagnoście, i osobie badanej? Jakie problemy etyczne wiążą się z diagnozowaniem? Czy i jak diagnozowania można się nauczyć? Tym właśnie zagadnieniom poświęcona jest ta książka. Jest ona autorską propozycją uporządkowania różnych podejść, stanowisk i tradycji odnoszących się do diagnozowania ludzi. Struktura, przystępny język oraz prezentacja przykładów praktycznych czyni z książki atrakcyjny podręcznik. Jest to monografia adresowana głównie do psychologów i studentów psychologii, jednak powinna zainteresować także wszystkich tych, którzy praktycznie korzystają z diagnoz psychologicznych, także studentów socjologii i pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 287-302. Indeksy.
„Organizacja pomocy rodzinom dzieci autystycznych, prezentowana przez Autorów, imponuje swoim zasięgiem, różnorodnością form wsparcia, elastycznością w rozwiązywaniu problemów dzieci autystycznych i ich rodzin oraz ogromnym zaangażowaniem wielu środowisk. Mam nadzieję, że cenny materiał zawarty w tej monografii zostanie wykorzystany przez środowiska polskie i pomoże w budowaniu godnego życia dzieci autystycznych i ich rodzin”. [empik]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. - 210 stron : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 187-210.
SPIS TREŚCI: Co to jest autyzm? Podstawowe informacje o przyczynach, klasyfikacji i częstosci występowania autyzmu ; Charakterystyka autyzmu ; Jakie są wczesne oznaki autyzmu? ; Na czym polega interwencja w przypadku małych dzieci z autyzmem? ; Co mogą zrobić rodzice?
Autorka w swej pracy porusza problem diagnozowanego ostatnio coraz częściej zaburzenia rozwoju, jakim jest autyzm. Pomimo przeprowadzenia wielu badań wciąż nie wiemy, jak dochodzi do jego powstania, nie potrafimy więc mu zapobiegać, a w przypadku wielu osób dobrać dającej oczekiwane efekty terapii.
Książka składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym Autorka dokonuje obszernego przeglądu stanowisk dotyczących sformułowania samej definicji autyzmu (w tym jej zakresu) oraz jego przyczyn. Czyni to w powiązaniu z opisem innych, zbliżonych pod względem objawów zaburzeń. Drugi i trzeci rozdział to próba opisu objawów autyzmu oraz zastanowienia się nad tym, jak je wykryć najwcześniej, co w sposób oczywisty może przynieść wiele pozytywnych konsekwencji. W rozdziale czwartym Autorka zawarła przegląd metod, jakimi mogą posłużyć się specjaliści przy podjęciu wczesnej interwencji wobec osób z autyzmem. Część ostatnia to swego rodzaju poradnik dla rodziców zawierający szereg rad na temat tego, co zrobić, by ułatwić rodzicom opiekę nad dzieckiem, i jakie sposoby wykorzystać w codziennej, efektywnej pracy zmierzającej do minimalizacji jego problemów w późniejszym życiu osobistym i zawodowym, a przez to do podniesienia poziomu życia jego oraz jego najbliższego otoczenia (rodziny).
Książkę swoją Autorka adresuje przede wszystkim do rodziców, którzy podejrzewają autyzm u swojego dziecka lub którzy usłyszeli już tę diagnozę. Z pracy skorzystają też osoby zainteresowane problemem z racji rodzaju swoich studiów czy wykonywanej pracy zawodowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Autorskie Podręczniki Akademickie)
Bibliogr. s. 235-266. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik wydany pod honorowym patronatem Komitetu Psychologii Polskiej Akademii Nauk.
Wydanie poprzednie pt.: Psychologia : podręcznik akademicki.
Bibliografia strony [793]-849 i przy rozdz. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej