Psycholodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje naukowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Dostępność
dostępne
(25)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(24)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(2)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
(2)
Autor
Pisula Ewa (1964- )
(2)
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(1)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(1)
Bac Aneta
(1)
Baker Sidney M
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla (1974- )
(1)
Bilikiewicz Adam (1933-2007)
(1)
Bogudał-Borkowska Joanna (1982- )
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Bukowska Anna (1930- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Carr Alan (1957- )
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Chyrowicz Barbara (1960- )
(1)
Czerwińska-Jasiewicz Maria (1948- )
(1)
Filar-Mierzwa Katarzyna
(1)
Fopka-Kowalczyk Małgorzata
(1)
Freeman Jennifer Beth (1970- )
(1)
Freyberger Harald J. (1957- )
(1)
Garcia Abbe Marrs
(1)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(1)
Harris Philip R
(1)
Herbert Martin
(1)
Ilg Frances L. (1902-1981)
(1)
Janus Edyta
(1)
Kaleta Tadeusz (1953- )
(1)
Kokocińska Agata
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Kreger Randi
(1)
Kulis Aleksandra
(1)
Kurbiel Dorota
(1)
Kuś Joanna (pedagog)
(1)
Kądziołka Marta
(1)
Lew-Starowicz Michał (1979- )
(1)
Lewczuk Dorota
(1)
Mason Paul T
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Misiorek Anna
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Odowska -Szlachcic Bożena
(1)
Oleszczuk Małgorzata
(1)
Olszyńska-Bazała Bernadetta
(1)
Orzechowski Jarosław
(1)
Paluchowski Władysław Jacek (1947- )
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pokutycki Marek (1962- )
(1)
Poznaniak Wojciech (1941-2019)
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przylipiak Mirosław (1955- )
(1)
Puchalska-Kamińska Malwina
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Roczniewska Marta
(1)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Schneider Wolfgang (nauki przyrodnicze)
(1)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(1)
Spoerri Theodor
(1)
Stieglitz Rolf-Dieter (1952- )
(1)
Strelau Jan (1931-2020)
(1)
Sut Piotr
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Szybist Ksenia
(1)
Szymura Błażej (1969-2009)
(1)
Toeplitz-Winiewska Małgorzata (1946- )
(1)
Tomaszewski Piotr (psycholog)
(1)
Tyszkowa Maria (1938- )
(1)
Wasilewska Joanna (pedagog)
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Wosińska Wilhelmina
(1)
Zielińska-Kostyło Hanna (1963- )
(1)
Łądka-Barańska Agnieszka
(1)
Żarczyńska-Dobiesz Agnieszka
(1)
Żychowicz Paweł
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Dzieci
(8309)
6-8 lat
(5660)
0-5 lat
(4226)
9-13 lat
(3704)
Szkoły wyższe
(2756)
Psycholodzy
(28)
Młodzież
(2627)
14-17 lat
(1866)
Szkoły średnie
(604)
Rodzice
(500)
Szkoły podstawowe
(306)
Dorośli
(266)
18+
(123)
Nauczyciele
(113)
Studenci
(104)
Przedszkola
(50)
Menedżerowie
(45)
Nauczyciele przedszkoli
(43)
Prawnicy
(38)
Szkoły ponadgimnazjalne
(33)
Szkoły zawodowe
(29)
Lekarze
(28)
Gimnazja
(27)
Logopedzi
(27)
Poziom podstawowy
(25)
Technikum
(25)
Pedagodzy
(23)
Przedsiębiorcy
(23)
Adwokaci
(21)
Radcy prawni
(21)
Nauczanie początkowe
(20)
Sędziowie
(19)
Terapeuci
(19)
Wychowawcy klas
(19)
Pracownicy naukowi
(17)
Dziewczęta
(15)
Klasa 1.
(14)
Nauczyciele języka polskiego
(14)
Psychoterapeuci
(14)
Specjaliści ds. kadr
(14)
Klasa 2.
(13)
Klasa 3.
(13)
Nauczyciele nauczania początkowego
(13)
Szkoły ponadpodstawowe
(13)
A1 (poziom biegłości językowej)
(12)
Klasa 4.
(12)
Klasa 6.
(12)
Licea
(12)
Wychowawcy małych dzieci
(12)
Kobieta
(11)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(11)
Pszczelarze
(11)
B1 (poziom biegłości językowej)
(10)
Fizjoterapeuci
(10)
Klasa 5.
(10)
Kobieta ciężarna
(10)
Pracodawcy
(10)
Ekonomiści
(9)
Ojcowie
(9)
Osoby w wieku starszym
(9)
Psychiatrzy
(9)
Terapeuci zajęciowi
(9)
A2 (poziom biegłości językowej)
(8)
Aplikanci
(8)
Bibliotekarze
(8)
Klasa 7.
(8)
Nastolatki
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Urzędnicy
(8)
A2 poziom biegłości językowej
(7)
Chorzy
(7)
Chłopcy
(7)
Informatycy
(7)
Inżynierowie
(7)
Logistycy
(7)
Pracownicy socjalni
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(6)
Klasa 8.
(6)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(6)
Policjanci
(6)
Specjaliści ds. marketingu
(6)
Terapeuci pedagogiczni
(6)
Zawody medyczne
(6)
A1 poziom biegłości językowej
(5)
B1 poziom biegłości językowej
(5)
Doradcy podatkowi
(5)
Grupa wiekowa Dzieci
(5)
Inżynierowie budownictwa
(5)
Księgowi
(5)
Lekarze specjaliści
(5)
Nauczyciele biologii
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Poziom zaawansowany
(5)
Programiści
(5)
Psycholodzy kliniczni
(5)
Ratownicy medyczni
(5)
Szkoły policealne
(5)
Architekci
(4)
B2 poziom biegłości językowej
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Dzieci
(3)
Psychologia
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Psychoterapia
(3)
Bajkoterapia
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Młodzież
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pomoc psychologiczna
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Trening twórczości
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Adaptacja zawodowa
(1)
Animaloterapia
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Behawioryzm
(1)
Biblioterapia
(1)
Ból
(1)
Choroby układu nerwowego
(1)
Chorzy z pogranicznymi zaburzeniami osobowości
(1)
Cierpienie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka
(1)
Diagnoza
(1)
Dysfunkcje (medycyna)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Empatia
(1)
Etologia
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
Głusi
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Język migowy
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Kwestionariusz osobowości
(1)
Makaton
(1)
Menedżerowie
(1)
Metodologia
(1)
Metody badawcze
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Myśli samobójcze
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Niedosłuch
(1)
Niemowlę
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Osobowość
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Pediatria
(1)
Piktogram
(1)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(1)
Praca
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Próba samobójcza
(1)
Psychiatria
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia ewolucyjna
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Rehabilitacja zawodowa
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Symbole Blissa
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Słuch
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Poradnik
(8)
Opracowanie
(4)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręczniki
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Antologia
(1)
Monografia
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Tablice i wzory
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(22)
Edukacja i pedagogika
(7)
Medycyna i zdrowie
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Indeks.
Bibliografia, netogramy przy rozdziałach.
SPIS TREŚCI: CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE PODSTAWY TERAPII ZAJĘCIOWEJ 1. Terapia zajęciowa - podstawowe pojęcia 2. Modele praktyki w terapii zajęciowej 3. Analiza aktywności 4. Proces terapii zajęciowej na przykładzie Canadian Practice Process Framework (CPPF) 5. Etyka zawodu terapeuty zajęciowego CZĘŚĆ II. TERAPIA ZAJĘCIOWA W PRACY Z PACJENTEM 6. Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządów ruchu 7. Terapia zajęciowa w pediatrii 8. Terapia zajęciowa w geriatrii 9. Terapia zajęciowa w psychiatrii 10. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną III. ARTYSTYCZNE FORMY W TERAPII ZAJĘCIOWEJ 11. Arteterapia 12. Choreoterapia 13. Muzykoterapia Słowniczek pojęć Piśmiennictwo Skorowidz
Publikacja ta przedstawia obszary pracy oraz kompetencje terapeuty zajęciowego, umożliwiające prowadzenie terapii zajęciowej w zakresie szeroko pojętej adaptacji zajęć i środowiska do potrzeb konkretnej osoby w taki sposób, aby dać jej możliwość uczestnictwa w zajęciach dla niej istotnych i ważnych, a przez to przeciwdziałać dyskryminacji oraz wykluczeniu społecznemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Alternatywne i wspomagające metody komunikacji / Jacek J. Błeszyński. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006. - 504 strony : ilustracje (w tym kolorowe) ; 22 cm.
Bibliografia przy pracach. Wybór bibliograficzny polskich prac dotyczących komunikacji alternatywnej i wspomaganej s. 491-504.
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji. Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się. Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram. Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się. Przede wszystkim skierowana jest do logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 79-81.
Intencją, jaka przyświecała Autorce przy pisaniu książki było przybliżenie Czytelnikowi „niechcianych” uczuć, takich jak: smutek, złość, wstyd, lęk. Bohaterowie pięciu baśni zaprezentowanych w publikacji, których nazwała Czujątkami, mierzą się z trudnymi emocjami i odkrywają, jak bardzo są one potrzebne w życiu... [impulsoficyna.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 311-322.
W publikacji przedstawono zagadnienia: zastosowania etyki ogólnej do etyki zawodowej psychologów (m.in. podstawowe zasady, które powinny być respektowane przez psychologa), psychologa jako badacza, nauczania etyki na studiach psychologicznych, etyki w diagnozie, udzielania pomocy psychologicznej, etyki opieki wobec osób ciężko chorych i umierających, psychologa w środkach masowego przekazu, etyki biznesu, etyki psychologa sądowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Tabele.
Bibliografia strony 78-[80].
Depresja i próba samobójcze młodzieży na poważny i powszechny problem. Przedstawiona pozycja ma za zadanie nauczycielom, psychologom szkolnym, pedagogom i rodzicom rozpoznającym symptomy pomocy u ucznia i młodym odpowiedzieć, jak zapowiedzieć w sytuacji zagrożenia samobójstwem. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Druk dwuszpaltowy.
SPIS TREŚCI: 1. Badania psychiatryczne i dochodzenie do rozpoznania; 2. Klasyfikacja i proces diagnostyczny; 3. Epidemiologia i prewencja psychiatryczna; 4. Organiczne i objawowe zaburzenia psychiczne; 5. Zaburzenia spowodowane zażywaniem substancji psychoaktywnych; 6. Schizofrenie i zaburzenia urojeniowe; 7. Zaburzenia afektywne; 8. Zaburzenia lękowe; 9. Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne (nerwica natręctw); 10. Reakcje na silny stres i zaburzenia adaptacyjne; 11. Zaburzenia dysocjacyjne i występujące pod postacią somatyczną; 12. Inne zaburzenia z udziałem czynników psychologicznych; 13. Zaburzenia psychosomatyczne; 14. Zaburzenia seksualne; 15. Zaburzenia osobowości i zachowania dorosłych; 16. Upośledzenie umysłowe; 17. Zaburzenia psychiczne wieku dziecięcego i młodzieńczego; 18. Metody leczenia w psychiatrii,psychoterapi i psychosomatyce:zarys; 19. Leczenie psychofarmakologiczne; 20. Inne metody biologiczne; 21. Psychoanaliza i inne metody psychologii głębi; 22. Terapia behawioralna; 23. Psychoterapia zorientowana na klienta; 24. Psychoanalityczna psychoterapia grupowa oraz metody pokrewne; 25. Podejście poznawczo-behawioralne w psychoterapii grupowej; 26. Terapia małżeńska i rodzinna; 27. Inne metody (psycho) terapeutyczne;28. Socjoterapia; 29. Psychoedukacja, poradniki dla pacjentów, podręczniki samopomocy; 30. Terapia psychofarmakologiczna w nagłych przypadkach; 31; Psychoterapia krótkoterminowa i interwencja kryzysowa; 32. Psychiatria społeczna i opieka środowiskowa; 33. Psychiatria sądowa; 34. Grontopsychiatria; 35. Medycyna psychosomatyczna z zarysem wiedzy o nerwicach; 36. Psychiatria i psychoterapia dzieci i młodzieży; 37. Psychiatria i psychosomatyka konsultacyjna i Liaison; 38. Czynniki istotne dla przebiegu i leczenia zaburzeń psychicznych; 39. Śmiertelnośc i samobójstwa związane z zaburzeniami psychicznymi; 40. Etyka w psychiatrii; 41. Zarządzanie jakością w psychiatrii i psychoterapi; 42. Medycyna oparta na dowodach; 43. Potwierdzenie skuteczności leczenia w psychiatriii psychoterapi; 44. Kształcenie psychoterapeutyczne i superwizja;
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658/659 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [335]-336.
SPIS TREŚCI: 1. Wiek a zachowanie dziecka 2. Wiek dziecka a etapy rozwoju 3. Osobowość 4. Jedzenie 5. Sny i spanie 6. Wydalanie 7. Rozładowywanie napięć emocjonalnych 8. Lęki 9. Inteligencja 10. Zachowania i zainteresowania seksualne 11. Stosunki między rodzicami a dziećmi 12. Rodzeństwo 13. Telewizja 14. Sukces w szkole 15. Co mówić o śmierci, bogu, adopcji i rozwodzie 16. Problem dyscypliny 17. Zaburzenia kondycji psychicznej 18. Lista diagnostyczna 19. Testy 20. Jak stosować listę diagnostyczną i gdzie szukać pomocy 21. Leczenie 22. Interpretowanie diagnozy. Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Wobec Współczesności)
Bibliografia strony 287-307.
Autor przedstawia problem niepełnosprawności i rehabilitacji w powiązaniu z różnymi dziedzinami psychologii -ogólnej, społecznej, rozwojowej, klinicznej. W nowatorski sposób łączy podstawy teoretyczne z praktyką usprawniania osób wymagających rehabilitacji. [z okładki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Na okładce: Nienawidze cię - nie opuszczaj mnie.
Tytuł oryginału : Stop walking on eggshells.
Bibliografia na stronach 306-309.
Jeżeli ktoś Tobie bliski nieustannie wpada w skrajne emocje, wykorzystuje słabości innych, by osiągnąć swoje cele, a czułość przeplata się u niego ze złością, być może cierpi na zaburzenie osobowości typu borderline. Autorzy tej książki podpowiedzą Ci, jak żyć z taką osobą. Jest to pierwsza na polskim rynku wydawniczym książka podejmująca ten trudny temat. Zawiera wiele historii rodzin i partnerów osób dotkniętych borderline, a także sprawdzonych wskazówek i porad, które możesz wprowadzić w życie praktycznie od zaraz. Dzięki niej zrozumiesz emocje, jakie wzbudzają u innych zachowania typowe dla borderline, a przede wszystkim nauczysz się radzić sobie z nimi. Będziesz podejmować decyzje dotyczące swojego życia i związków z ludźmi, kierując się własnymi potrzebami i pragnieniami, i uwierzysz w to, że można stworzyć zdrową, pełną miłości i szacunku relację z osobą ulegającą skrajnym emocjom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trening twórczości / Edward Nęcka, Aleksandra Gruszka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura. - Wydanie szóste zmienione. - Sopot : Smak Słowa, 2019. - 284, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
(Postępy Psychologii)
Bibliografia na stronach 257-262. Indeksy.
SPIS TREŚCI: 1. Wprowadzenie ; 2. UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE: 2.1 Klimat grupowy ; 2.2 Porozumiewanie się ; 2.3. Współdziałanie ; 3. ZDOLNOŚCI: 3.1. Abstrahowanie ; 3.2 Dokonywanie skojarzeń ; 3.3 Rozumowanie dedukacyjne ; 3.4 Rozumowanie indukcyjne (analogie) ; 3.5 Metaforyzowanie ; 3.6 Transformowanie ; 4. MOTYWACJE: 4.1. Katalog motywów ; 4.2 Ciekawość poznawcza ; 4.3 Potrzeba naprawiania ; 4.4 Inne motywacje ; V. PRZEZWYCIEŻANIE PRZESZKÓD: 5.1 Widzenie inaczej ; 5.2 Osłabienie wewnętrznej cenzury ; 5.3 Twórcza samoocena ; 5.4 W nowej roli ; 6. ORGANIZACJA I PRZEBIEG TRENINGU.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Bibliografia na stronach 221-224.
Niniejsza książka ma charakter podręcznikowy i jest adresowana do pedagogów specjalnych i specjalistów terapii pedagogicznej, terapeutów SI, psychologów, logopedów, studentów kierunków pedagogicznych oraz rodziców dzieci z trudnościami w uczeniu się. Autorki dokonały przeglądu najnowszych metod diagnostyczno-terapeutycznych, które można z powodzeniem stosować w terapii dzieci z warunkowanymi przez zaburzenia funkcji wzrokowych i słuchowych problemami w czytaniu i pisaniu. Zastosowane podstawy metodologii oparte są m.in. na założeniach teorii integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 211-228. Indeksy.
SPIS TREŚCI: Wstęp. Jakim zagadnieniom poświęcona jest ta książka ; 1. Diagnozowanie jako umiejętność praktyczna i obszar zainteresowania nauki ; 2. Pojęcie diagnozy w psychologii ; 3. Diagnozowanie - faza prediagnostyczna, badania i wstępnych decyzji ; 4. Diagnozowanie - opis i interpretacja ; 5. Diagnozowanie - formułowanie zaleceń i interwencja ; 6. Kształtowanie i kształcenie diagnostów.
Diagnozowanie i wydawanie opartych na diagnozach zaleceń jest – bodaj czy nie najważniejszym - elementem pracy psychologów wielu specjalności. Co jest przedmiotem diagnozowania psychologicznego? Jakie są relacje między pomiarem a testowaniem? Jakie są związki między diagnozowaniem a metodologią badań ilościowych i jakościowych? Jak życie weryfikuje diagnozy psychologiczne? Jaka jest relacja między diagnozowaniem a wyjaśnianiem i prognozowaniem? Czy i jakie istnieją związki między diagnozą a terapią? Na czym polega charakterystyczny dla psychologii rodzaj wyjaśniania - interpretacja? Jakie możliwości stają przed psychologiem, gdy podejmuje interwencję? Jakie diagnozowanie może sprawiać trudności emocjonalne i diagnoście, i osobie badanej? Jakie problemy etyczne wiążą się z diagnozowaniem? Czy i jak diagnozowania można się nauczyć? Tym właśnie zagadnieniom poświęcona jest ta książka. Jest ona autorską propozycją uporządkowania różnych podejść, stanowisk i tradycji odnoszących się do diagnozowania ludzi. Struktura, przystępny język oraz prezentacja przykładów praktycznych czyni z książki atrakcyjny podręcznik. Jest to monografia adresowana głównie do psychologów i studentów psychologii, jednak powinna zainteresować także wszystkich tych, którzy praktycznie korzystają z diagnoz psychologicznych, także studentów socjologii i pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. - 210 stron : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 187-210.
SPIS TREŚCI: Co to jest autyzm? Podstawowe informacje o przyczynach, klasyfikacji i częstosci występowania autyzmu ; Charakterystyka autyzmu ; Jakie są wczesne oznaki autyzmu? ; Na czym polega interwencja w przypadku małych dzieci z autyzmem? ; Co mogą zrobić rodzice?
Autorka w swej pracy porusza problem diagnozowanego ostatnio coraz częściej zaburzenia rozwoju, jakim jest autyzm. Pomimo przeprowadzenia wielu badań wciąż nie wiemy, jak dochodzi do jego powstania, nie potrafimy więc mu zapobiegać, a w przypadku wielu osób dobrać dającej oczekiwane efekty terapii.
Książka składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym Autorka dokonuje obszernego przeglądu stanowisk dotyczących sformułowania samej definicji autyzmu (w tym jej zakresu) oraz jego przyczyn. Czyni to w powiązaniu z opisem innych, zbliżonych pod względem objawów zaburzeń. Drugi i trzeci rozdział to próba opisu objawów autyzmu oraz zastanowienia się nad tym, jak je wykryć najwcześniej, co w sposób oczywisty może przynieść wiele pozytywnych konsekwencji. W rozdziale czwartym Autorka zawarła przegląd metod, jakimi mogą posłużyć się specjaliści przy podjęciu wczesnej interwencji wobec osób z autyzmem. Część ostatnia to swego rodzaju poradnik dla rodziców zawierający szereg rad na temat tego, co zrobić, by ułatwić rodzicom opiekę nad dzieckiem, i jakie sposoby wykorzystać w codziennej, efektywnej pracy zmierzającej do minimalizacji jego problemów w późniejszym życiu osobistym i zawodowym, a przez to do podniesienia poziomu życia jego oraz jego najbliższego otoczenia (rodziny).
Książkę swoją Autorka adresuje przede wszystkim do rodziców, którzy podejrzewają autyzm u swojego dziecka lub którzy usłyszeli już tę diagnozę. Z pracy skorzystają też osoby zainteresowane problemem z racji rodzaju swoich studiów czy wykonywanej pracy zawodowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej