Przedsiębiorcy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Publikacje fachowe
(17)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(22)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(1)
Autor
Abromeit Wolfgang
(1)
Blaik Piotr (1942- )
(1)
Bęza Stanisław
(1)
Fassnacht Martin
(1)
Gersdorf Małgorzata (1952- )
(1)
Golej Robert
(1)
Goodwin Paul
(1)
Grzesik Adam
(1)
Guzowska Małgorzata (ekonomia)
(1)
Hołda Artur
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kamińska-Radomska Irena
(1)
Kleinschmidt Anke
(1)
Kruś Maciej
(1)
Lewandowski Filip (prawo)
(1)
Matyja Piotr
(1)
Meier Michael (prawo)
(1)
Mielczarek Marcin A
(1)
Monkiewicz Jan (1949- )
(1)
Mućko Przemysław
(1)
Pawłowski Sławomir
(1)
Pernal Ewa
(1)
Prędkiewicz Katarzyna
(1)
Raczkowski Michał
(1)
Radłowski Grzegorz (organizacja i zarządzanie)
(1)
Rogowska-Rajda Beata
(1)
Rutkowski Andrzej (ekonomia)
(1)
Rączka Krzysztof
(1)
Simon Hermann (1947- )
(1)
Skorupska Justyna
(1)
Sokół Aneta (ekonomistka)
(1)
Staniszewska Lucyna
(1)
Szczepanik Rafał (prawnik)
(1)
Szewczyk Ewa (prawo)
(1)
Szewczyk Marek (1954- )
(1)
Szpakowski Mirosław K
(1)
Tratkiewicz Tomasz
(1)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(1)
Wegner-Kowalska Joanna
(1)
Wieczorek Monika (prawo)
(1)
Wolski Mariusz
(1)
Wright George (1952- )
(1)
Wyka Teresa
(1)
Żórawski Tadeusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Dzieci
(8308)
6-8 lat
(5659)
0-5 lat
(4226)
9-13 lat
(3702)
Szkoły wyższe
(2758)
Przedsiębiorcy
(23)
Młodzież
(2625)
14-17 lat
(1865)
Szkoły średnie
(604)
Rodzice
(499)
Szkoły podstawowe
(306)
Dorośli
(266)
18+
(123)
Nauczyciele
(113)
Studenci
(104)
Przedszkola
(50)
Menedżerowie
(45)
Nauczyciele przedszkoli
(43)
Prawnicy
(38)
Szkoły ponadgimnazjalne
(33)
Szkoły zawodowe
(29)
Lekarze
(28)
Psycholodzy
(28)
Gimnazja
(27)
Logopedzi
(27)
Poziom podstawowy
(25)
Technikum
(25)
Pedagodzy
(23)
Adwokaci
(21)
Radcy prawni
(21)
Nauczanie początkowe
(20)
Sędziowie
(19)
Wychowawcy klas
(19)
Terapeuci
(18)
Pracownicy naukowi
(17)
Dziewczęta
(15)
Klasa 1.
(14)
Nauczyciele języka polskiego
(14)
Psychoterapeuci
(14)
Specjaliści ds. kadr
(14)
Klasa 2.
(13)
Klasa 3.
(13)
Nauczyciele nauczania początkowego
(13)
Szkoły ponadpodstawowe
(13)
A1 (poziom biegłości językowej)
(12)
Klasa 4.
(12)
Klasa 6.
(12)
Licea
(12)
Wychowawcy małych dzieci
(12)
Kobieta
(11)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(11)
Pszczelarze
(11)
Fizjoterapeuci
(10)
Klasa 5.
(10)
Kobieta ciężarna
(10)
Pracodawcy
(10)
B1 (poziom biegłości językowej)
(9)
Ekonomiści
(9)
Ojcowie
(9)
Osoby w wieku starszym
(9)
Psychiatrzy
(9)
Terapeuci zajęciowi
(9)
A2 (poziom biegłości językowej)
(8)
Aplikanci
(8)
Bibliotekarze
(8)
Klasa 7.
(8)
Nastolatki
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Urzędnicy
(8)
A2 poziom biegłości językowej
(7)
Chorzy
(7)
Chłopcy
(7)
Informatycy
(7)
Inżynierowie
(7)
Logistycy
(7)
Poziom średniozaawansowany
(7)
Pracownicy socjalni
(7)
Klasa 8.
(6)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(6)
Policjanci
(6)
Specjaliści ds. marketingu
(6)
Terapeuci pedagogiczni
(6)
Zawody medyczne
(6)
A1 poziom biegłości językowej
(5)
B1 poziom biegłości językowej
(5)
B2 (poziom biegłości językowej)
(5)
Doradcy podatkowi
(5)
Grupa wiekowa Dzieci
(5)
Inżynierowie budownictwa
(5)
Księgowi
(5)
Lekarze specjaliści
(5)
Nauczyciele biologii
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Programiści
(5)
Psycholodzy kliniczni
(5)
Ratownicy medyczni
(5)
Szkoły policealne
(5)
Architekci
(4)
B2 poziom biegłości językowej
(4)
Dziennikarze
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(4)
Zarządzanie
(4)
Podatek od towarów i usług
(3)
Prawo Unii Europejskiej
(3)
Prawo podatkowe
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(3)
Akcyza
(2)
Działalność gospodarcza
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Obyczaje i zwyczaje
(2)
Podatek
(2)
Podatek dochodowy od osób prawnych
(2)
Podatki i opłaty lokalne
(2)
Przedsiębiorstwo prywatne
(2)
Savoir-vivre
(2)
Start-up
(2)
Zarządzanie finansami
(2)
Administracja publiczna
(1)
Administratorzy danych osobowych
(1)
Analiza finansowa
(1)
Biała lista podatników VAT
(1)
Biznesplan
(1)
COVID-19
(1)
Ceny
(1)
Ceny transferowe
(1)
Coaching
(1)
Decyzje
(1)
Decyzje finansowe
(1)
Delegowanie pracowników
(1)
Dyscyplina finansów publicznych
(1)
Eksport
(1)
Finanse
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Informacja zwrotna (zarządzanie)
(1)
Inspektorzy ochrony danych
(1)
Jednolity plik kontrolny
(1)
Język niemiecki
(1)
Kalkulacja kosztów
(1)
Kasa fiskalna
(1)
Kompetencje menedżerskie
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Konsumenci
(1)
Kontrola zarządcza
(1)
Korespondencja handlowa
(1)
Księgowość
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Marketing
(1)
Marketing wartości
(1)
Menedżerowie
(1)
Model biznesowy
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Orzecznictwo
(1)
Pierwsze zasiedlenie nieruchomości
(1)
Podatek dochodowy
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Podatek od czynności cywilnoprawnych
(1)
Podatek od spadków i darowizn
(1)
Podatek u źródła
(1)
Podróże służbowe
(1)
Podróżnictwo
(1)
Polityka cenowa
(1)
Postępowanie egzekucyjne
(1)
Praca biurowa
(1)
Prawo bilansowe
(1)
Prawo krajowe a prawo wspólnotowe europejskie
(1)
Prawo porównawcze
(1)
Prawo pracy
(1)
Prawo publiczne
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Psychologia biznesu
(1)
Płynność finansowa
(1)
Relacje biznesowe
(1)
Rynek ubezpieczeniowy
(1)
Sektor publiczny
(1)
Split payment
(1)
Sprawozdawczość finansowa
(1)
Tarcza antykryzysowa (pakiet rządowy)
(1)
Towary
(1)
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej
(1)
Turystyka biznesowa
(1)
Ubezpieczenia
(1)
Ulga na złe długi
(1)
Ulgi podatkowe
(1)
Umowa
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Usługi
(1)
Zachowanie
(1)
Zamówienia publiczne
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Niemcy
(1)
Gatunek
Podręcznik
(6)
Poradnik
(6)
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(2)
Komentarz
(1)
Komentarz prawny
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Rozporządzenie
(1)
Ustawa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Styl życia, moda i uroda
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Psychologia
(1)
Transport i logistyka
(1)
23 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Podręcznik dla uczniów, studentów oraz osób ubiegających się o pracę w przedsiębiorstwach niemieckich w Polsce lub w firmach polskich utrzymujących kontakty handlowe z parterami zagranicznymi w języku niemieckim.
Bibliografia strona 360.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811.112.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logistyka : koncepcja zintegrowanego zarządzania / Piotr Blaik. - Wydanie III zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2010. - 476 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 385-394. Indeks.
Uwzględniając nieustanny postęp wiedzy i najnowsze doświadczenia w zakresie logistyki, autor kompleksowo przedstawił problematykę współczesnej logistryki w skali przedsiębiorstwa i łańcucha dostaw. Książka zawiera pogłębioną interpretację i identyfikację podstawowych procesów logistycznych oraz analizę zarządczego, integracyjnego i procesowego wymiaru logistyki, zorientowanego na nową jakość zarządzania przedsiębiorstwem, które jest nastawione na osiągnięcie sukcecu rynkowego.
SPIS TREŚCI: 1. Istota i przewartościowanie pojęcia logistyki ; 2. Trendy i determinanty rozwoju i zmian w logistyce ; 3. Podstawowe wymiary nowoczesnej koncepcji logistyki ; 4. Identyfikacja i kształtowanie systemów logistycznych ; 5. Struktura procesów logistycznych i oblemy jej kształtowania ; 6. Identyfikacja struktury i przejawów wdrażania procesu zarządzania logistycznego ; 7. Koncepcja logistycznie zorientowanego zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem ; 8. Zarządzanie łańcuchem dostaw (SCM) jako przejaw integracji zarządzania logistycznego miedzy przedsiębiorstwami 9. Logistyka a inne przekrojowe koncepcje zarządzania ; 10. Organizacja logistyki w przedsiębiorstwie ; 11. Problemy identyfikacji i racjonalizacji struktury kosztów logistyki 12. Podstawy systemowej koncepcji efektywności logistyki w aspekcie zarządczym oraz logistyczne potencjały efektów i tworzenia wartości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (3 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Analiza finansowa przedsiębiorstwa / Robert Golej, Katarzyna Prędkiewicz. - Wrocław : "Marina", copyright 2015. - 266 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [259]-262.
Analiza finansowa pozwala ocenić działalność operacyjną przedsiębiorstwa. Wnioski z analizy finansowej są niezbędne do zarządzania przedsiębiorstwem. W książce przedstawiono następujące zagadnienia: finansowe decyzje krótkoterminowe, zapotrzebowanie na kapitał obrotowy, zapasy i należności, zarządzanie środkami pieniężnymi, analiza sprawozdań finansowych, syntetyczne narzędzia zarządzania finansami w przedsiębiorstwie. Zagadnienia te przedstawiono od strony teoretycznej oraz zilustrowano praktycznymi przykładami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 654/659 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 365-375. Indeks.
Najnowsza powieść autorki bestsellerowej Greckiej mozaiki! Takiej powieści w polskiej prozie jeszcze nie było! Stany Zjednoczone przełomu XIX i XX wieku, ludzie śniący amerykański sen i emigranci z Kaszub. Matylda Halman stawia wszystko na jedną kartę i wraz z osieroconymi przez brata dziećmi emigruje za ocean. Trafia do Winony w Ameryce, gdzie już wcześniej osiedliło się wielu Kaszubów. Zderzenie z nową rzeczywistością jest twarde. Los nie oszczędza rodziny Halmanów, jednak ani Matylda, ani jej podopieczni się nie poddają. Walczą o lepsze życie, choć jego ścieżki są kręte i pełne wybojów. Najtrudniejszą wybiera Felicja, zakochana w półkrwi Indianinie ulubienica Matyldy, która chce być sobą. A to kosztuje... Czy bohaterowie odnajdą się w nowym świecie? Czy otworzy się przed nimi nowe niebo? [lubimyczytać.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura biznesu : normy i formy / Irena Kamińska-Radomska. - [Wydanie 1, 2 dodruk]. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2012. - 381, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 379-381.
Kultura biznesu jest szerokim zagadnieniem dotyczącym zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych. Jest pojęciem rozleglejszym niż etykieta. Etykieta to jedynie zbiór zasad, właściwych zachowań w życiu zawodowym i społecznym. Jest międzynarodowo uznanym systemem kurtuazji, który służy tworzeniu, utrzymaniu i normowaniu stosunków międzyludzkich w sytuacjach służbowych. Kultura w biznesie obejmuje natomiast i same zasady, ich opis, i zastosowanie tych zasad w życiu zawodowym. Ujmując to inaczej, etykieta to zasady, które mówią, jak powinno być, a kultura biznesu to stan faktyczny, zarówno obecnie, jak i w przeszłości. W książce autorka porusza zupełnie nowe zagadnienia z obszaru kultury biznesu i kultury na co dzień. Są wśród nich: zasady korespondencji, dawanie i otrzymywanie prezentów, przyjmowanie wysokich rangą gości zagranicznych, różnice kulturowe oraz grzeczność na co dzień. Bardzo szczegółowo opracowała tematy poświęcone kwestiom wizerunku i przyjęć. Opisane przykłady i uwagi dotyczą przede wszystkim sytuacji służbowych, ale odwołania do sfery towarzyskiej znalazły się wszędzie tam, gdzie wymagała tego konfrontacja sytuacji służbowych i prywatnych. W dobie globalizacji i przyspieszonej komunikacji człowiek jest stawiany coraz częściej przed koniecznością konfrontacji własnych norm grzecznościowych z normami obowiązującymi na innych obszarach kulturowych. Brak umiejętności zachowania w kontaktach międzynarodowych w sytuacjach pozazawodowych (np. turystyka) nie skutkuje na ogół poważnymi konsekwencjami. Gorzej, jeśli jesteśmy nieprzygotowani do międzynarodowych kontaktów służbowych. Poruszanie się w obrębie przyjętych kodów zachowania, będących często w sferze podświadomej, daje człowiekowi komfort poczucia bezpieczeństwa. Ten komfort uzyskuje zarówno osoba, która wysyła te sygnały, jak i otoczenie, które je odczytuje. Oczywiście pod warunkiem, że nie nastąpią zakłócenia w postaci manipulacji, czyli działań mających na celu zafałszowanie rzeczywistości. Zwykle, będąc w grupie, która przyjęła te same normy, jesteśmy w stanie odczytać i właściwie zinterpretować wysyłane sygnały. (Z tekstu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658/659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla pracowników nauki, doktorantów, studentów, ludzi ubezpieczeń oraz rynków finansowych oraz przedsiębiorców.
Bibliografia strony 379-384.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. UE (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658/659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co kraj - to obyczaj. To stare powiedzenie znają najlepiej turyści i ci wszyscy, którzy chociaż raz byli za granicą. Nawet w trakcie krótkich podróży do innego kraju daje się zauważyć odmienność kultury i norm obyczajowych. Jak więc, nie znając ich, można zawierać korzystne transakcje i kontrakty oraz prowadzić udane interesy, nie popełniając gaf? Niniejszy poradnik z powodzeniem pełni funkcję przewodnika. Adresowany jest on przede wszystkim do biznesmenów wyruszających w świat, by zdobywać nowe rynki i nawiązywać korzystną współpracę. Dostarcza minimum wiedzy o tradycjach i normach obyczajowych krajów Europy, Azji, Ameryki Północnej i Południowej oraz Afryki. Informacje o kulturze organizacyjnej, stylu pracy i etykiecie pomogą stworzyć komfort psychiczny, bez którego trudno prowadzić udane negocjacje. Książka powinna zainteresować także studentów szkół biznesu i zarządzania, przygotowujących się do prowadzenia interesów, ponieważ znajomość międzynarodowej etykiety i obyczajów staje się konieczną częścią profesjonalnego wykształcenia. [Pruszyński i S-ka, 2001]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Sztuka feedbacku : jak korzystać z potencjału informacji zwrotnej? / Grzegorz Radłowski. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - 289, [1] strona : fotografia, ilustracje, wykres ; 24 cm.
(Seria Marketing)
Bibliografia, netografia na stronach 286-[290].
Książka wielopoziomowo i kompleksowo porusza temat informacji zwrotnej z perspektywy indywidualnej, zespołowej i firmowej. Pokazuje bardzo celne modele, schematy, które mogą zostać zastosowane od razu, a jednocześnie nakreśla całe tło feedbacku, czyli to wszystko, co powinniśmy wiedzieć jako ludzie, liderzy, menedżerowie by właściwie różnicować sposób jej udzielania. Bardzo ważna jest również perspektywa tego, jak odbieramy informacje zwrotne oraz jak je odbierać, by były źródłem nauki, refleksji oraz by motywowały nas do pożądanej zmiany. Dzięki lekturze tej książki poznasz: metody i formuły feedbacku do zastosowania w różnych sytuacjach, badania nad użyciem feedbacku w różnych firmach i zespołach, formuły z poziomów: strategicznego do prowadzenia firmy dla właścicieli i zarządu, operacyjnego do prowadzenia zespołów dla menedżerów oraz indywidualnego do prowadzenia siebie w wybranym kierunku w relacjach i w życiu zawodowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie finansami / Andrzej Rutkowski. - Wydanie 4. zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2016. - 537 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [523]-528. Indeks.
SPIS TREŚCI: 1. Wprowadzenie do finansów firmy ; 2. Analiza strukturalna sprawozdań finansowych ; 3. Analiza wskaźnikowa sprawozdań finansowych ; 4. Analiza progu rentowności ; 5. Dźwignia operacyjna, finansowa i całkowita ; 6. Wartość pieniądza w czasie ; 7. Decyzje inwestycyjne ; 8. Długoterminowe źródła finansowania ; 9. Koszt kapitału ; 10. Leasing ; 11. Planowanie przepływów pieniężnych ; 12. Planowanie zapotrzebowania na środki finansowe ; 13. Zarządzanie zapasami ; 14. Zarządzanie kredytem kupieckim ; 15. Zarządzanie zobowiązaniami krótkoterminowymi ; 16. Plan finansowy ; Tablice wartości pieniądza w czasie.
Książka obejmuje podstawową wiedzę o finansach przedsiębiorstw z punktu widzenia finansowych skutków podejmowanych decyzji. Poszczególne problemy zostały zaprezentowane na przykładach w kontekście konkretnych sytuacji decyzyjnych, aby można było tę wiedzę wykorzystać w praktyce. W niniejszym wydaniu zostały uwzględnione zmiany, które zaszły w polskim prawie w zakresie rachunkowości i podatków. Książkę wzbogacają też prezentacje najnowszych trendów w podejściu do analizy i zarządzania finansami firm. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, a także dla menedżerów, kadr zarządzających przedsiębiorstw oraz osób profesjonalnie zajmujących się analizami ekonomicznymi i finansowymi. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658/659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie cenami / Hermann Simon, Martin Fassnacht ; przekład Małgorzata Guzowska. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1996. - 644, [2] strony : ilustracje, portrety, wykresy ; 29 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Pierwsze wydanie podręcznika ukazało się w 1982 roku. To w nim po raz pierwszy użyto pojęcia "zarządzanie cenami". Wcześniej mówiono albo o teorii cen - w podejściu akademicko-teoretycznym, nauczanym przede wszystkim przez ekonomistów, albo o polityce cenowej - w podejściu bardziej zorientowanym na praktykę. Pojęcie "zarządzanie cenami" miało być wyrazem ambicji połączenia obu sfer. I ten właśnie cel jest podstawą czwartego już wydania podręcznika. Czytelnik dostaje do rąk książkę, która ma zarówno solidne podstawy teoretyczne, jak i wartość praktyczną. Za taką integrację ręczy również duet autorów: naukowiec - Martin Fassnacht i praktyk - Hermann Simon. Książka skierowana jest w równej mierze do studentów, naukowców, przedsiębiorców i menedżerów. Czwarte wydanie zostało w całości zaktualizowane. W celu połączenia teorii i praktycznego znaczenia omawianych zagadnień, wszelkie przedstawiane koncepcje zilustrowane zostały opisami przypadków z praktyki biznesowej. Stało się to możliwe dzięki dostępowi do doświadczeń firmy Simon-Kucher & Partners, światowego lidera rynku doradztwa cenowego. (Z przedmowy)
SPIS TREŚCI: R. I. PODSTAWY ZARZĄDZANIA CENAMI: 1. Zysk i cena ; 2. Definicja ceny ; 3. Cena i zarządzanie: Cena jako narzędzie marketingu ; Zrozumienie roli ceny ; Zarządzanie cenami jako proces ; 4. Źródła wiedzy na temat zarządzania cenami ; 5. Zarządzanie cenami i prawo ; 6. Aktualne kierunki w zarządzaniu cenami ; R. II. STRATEGIA CENY: 1. Cele ; 2. Zarządzanie cenami i wartość dla właścicieli ; 3. Wartość i cena ; 4. Pozycjonowanie ; 5. Sposób działania ; 6. Pozycje cenowe: Luksusowa pozycja cenowa ; Pozycja cenowa Premium ; Średnia pozycja cenowa ; Niska pozycja cenowa ; Ultraniska pozycja cenowa ; Dynamika pozycjonowania cenowego ; R. III. ANALIZA: EKONOMIA CENY: 1. Wprowadzenie ; 2. Analiza informacji ważnych dla ceny: Ustalanie cen metodą koszt plus ; Klienci ; Konkurencja ; 3. Krzywa popytu: Klasyfikacja i znaczenie krzywej popytu ; Krzywa popytu i elastyczność cenowa ; Inne formy krzywej popytu ; Dane empiryczne dotyczące elastyczności cenowej ; 4. Empiryczne wyznaczanie krzywc| popytu: Wywiady ; Obserwacje ; Podsumowanie narzędzi ; R. IV. ANALIZA: PSYCHOLOGIA CENY: 1. Wprowadzenie ; 2. Tradycyjna psychologia ceny: Cena a efekt prestiżu ; Paradoks Giffena ; Cena jako wyznacznik jakości ; Wyjątki ; 3. Behawioralne wyznaczanie ceny: Podstawy teoretyczne ; Efekty towarzyszące behawioralncmu wyznaczaniu cen ; Neuropricing ; R. V. DECYZJA: CENY JEDNOWYMIAROWE: 1. Wprowadzenie ; 2. Klasyfikacja jednowymiarowych metod ustalania cen ; 3. Jednoczynnikowc metody ustalania cen: Ustalanie cen metodą koszt plus ; Polityka cen zorientowana na konkurencję ; 4. Wieloczynnikowe metody ustalania cen: Rachunek marży brutto ; Systemy wspomagania decyzji ; Matematyczna optymalizacja cen ; Optymalizacja ceny w warunkach oligopolu ; Hipotezy reakcji w oligopolu ; R. VI. DECYZJA: CENY WIELOWYMIAROWE: 1. Wprowadzenie ; 2. Różnicowanie cen: Segmentacja rynku jako podstawa różnicowania cen ; Teoretyczne podstawy różnicowania cen ; Realizacja różnicowania cen ; 3. Decyzje cenowe obejmujące wiele produktów: Decyzje cenowe dla linii produktów ; Wiązanie cen ; R. VII. DECYZJA: CENY OPTYMALNE DYNAMICZNIE: 1. Czynniki warunkujące ceny optymalne dynamicznie: Dynamiczna funkcja celu ; Dynamiczna funkcja popytu ; Dynamiczna funkcja kosztów ; 2. Dynamiczna optymalizacja cen: Procedury pomocnicze w dynamicznym zarządzaniu cenami ; Ilościowo uzasadnione dynamiczne decyzje cenowe ; 3. Dynamiczne decyzje cenowe i marketing relacji ; R. VIII. ZARZĄDZANIE CENAMI I WARUNKI RAMOWE: 1. Cena i podatki: Skutki podatkowe po stronic odbiorców ; Skutki oddziaływania podatków po stronic oferenta ; Taktyczne rozważania o podatkach i cenach ; 2. Cena i inflacja ; 3. Międzynarodowe zarządzanie cenami: Problemy i praktyki ; Ceny a kurs walut ; Import równoległy ; Cena i intcrwcnc)c państwa ; Zagadnienia realizacji w otoczeniu międzynarodowym ; R. IX. REALIZACJA: 1. Wprowadzenie ; 2. Podział odpowiedzialności w zarządzaniu cenami: Definiowanie zadań ; Umiejscowienie kompetencji do decydowania o polityce cenowej ; Struktura organizacji i procesy organizacyjne związane z cenami ; Rola dyrektora generalnego ; 3. Rola sił sprzedaży: Cenowa decyzyjność sił sprzedażowych działających w terenie ; Systemy motywacyjne zorientowane na cenę ; 4. Komunikowanie cen: Komunikowanie cen na zewnątrz ; Wewnętrzna komunikacja cen ; 5. Kontroling cenowy: Zadania kontrolingu cenowego 9.5.2. Wymogi informatyczne ; Narzędzia kontrolingu cenowego ; R. X. ZARZĄDZANIE CENAMI NA RYNKU DÓBR KONSUMPCYJNYCH: 1. Wprowadzenie ; 2. Wertykalne zarządzanie cenami 10.2.1. Producent ustala cenę zbytu producenta i cenę detaliczną: Producent określa wyłącznie cenę zbytu producenta ; Producent i handel działają wspólnie na rzecz maksymalizacji zysku ; 3. Wielokanałowe zarządzanie cenami ; R. XI. ZARZĄDZANIE CENAMI NA RYNKU DÓBR INDUSTRIALNYCH: 1. Wprowadzenie ; 2. Analiza ; 3. Decyzja: Ustalanie ceny ukierunkowane na użyteczność ; Metody kalkulacyjne ; Aukcje ; 4. Realizacja: Negocjacje cenowe ; Umowy cenowe i klauzule zabezpieczenia ceny ; R. XII. ZARZĄDZANIE CENAMI W SEKTORZE USŁUG: 1. Wprowadzenie ; 2. Analiza: Informacje dotyczące przedsiębiorstwa ; Informacje dotyczące klientów ; Informacje dotyczące konkurencji ; 3. Decyzja: Procedury przybliżone ; Różnicowanie cen w sektorze usług ; Yield management ; 4. Realizacja: Realizacja zróżnicowanych cen ; Ceny stałe lub ceny zależne od konkretnej sytuacji ; Komunikowanie cen ; R. XIII. ZARZĄDZANIE CENAMI W HANDLU: 1. Wprowadzenie ; 2. Strategia: Pozycjonowanie cenowe ; Wizerunek cenowy ; 3. Analiza: Informacje dotyczące przedsiębiorstwa ; Informacje dotyczące klientów ; Informacje dotyczące konkurencji ; 4. Decyzja: Określanie przedziałów cenowych ; Decyzje cenowe dotyczące pojedynczych artykułów ; Decyzja cenowa i sprzężenie asortymentowe ; Decyzje przy promocjach cenowych ; Realizacja ; R. XIV. INNOWACJE W ZARZĄDZANIU CENAMI: 1. Innowacje cenowe: trochę historii ; 2. Zmiana krzywej popytu za sprawą zwiększonej przejrzystości ; 3. Innowacyjne modele cenowe: Jednorazowe opłaty stałe ; Model freemium ; Interaktywne modele cenowe ; Opłata za wykorzystanie ; Nowe miary cenowe ; Dwustronne systemy cenowe ; Ceny ujemne ; Zerowe koszty krańcowe i sharing cconomy ; Innowacyjne systemy płatności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (2 egz.)
Książka
W koszyku
E-commerce : strategia, zarządzanie, finanse / Justyna Skorupska. - Wydanie 1. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 149 stron ; ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 147-149.
Książka jest pierwszą na rynku publikacją z zakresu e-commerce uwzględniającą polską specyfikę. Obejmuje zarówno aspekty strategiczne, jak i finansowe handlu w internecie oraz zawiera pełen proces: od strategii e-biznesu aż po budowanie business case i zarządzanie kanałem e-commerce. Jest wzbogacona o studia przypadków z polskiego rynku oraz o praktyczne narzędzia zarządcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej