Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(23)
Forma i typ
Książki
(22)
Poradniki i przewodniki
(11)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje naukowe
(6)
Filmy i seriale
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(21)
wypożyczone
(4)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(20)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(4)
Biblioteka główna. Wyp. filmów
(1)
Autor
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(1)
Ambrosewicz-Jacobs Jolanta (1957- )
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Bac Aneta
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla (1974- )
(1)
Bukowska Anna (1930- )
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Carr Alan (1957- )
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Czerwińska-Jasiewicz Maria (1948- )
(1)
Faber Adele
(1)
Filar-Mierzwa Katarzyna
(1)
Fopka-Kowalczyk Małgorzata
(1)
Greene Ross W
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Hońdo Leszek (1960- )
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Janus Edyta
(1)
Kaleta Tadeusz (1953- )
(1)
Kokocińska Agata
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kowalewska Anna (pedagogika zdrowia)
(1)
Kulis Aleksandra
(1)
Kurbiel Dorota
(1)
Kurczak-Wawrowska Ewa
(1)
Kądziołka Marta
(1)
Lewczuk Dorota
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Mazlish Elaine (1925- )
(1)
Misiorek Anna
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Pokutycki Marek (1962- )
(1)
Popielarska Aniela (1918-2009)
(1)
Popielarska Maria
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Tomaszewski Piotr (psycholog)
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Winterhoff Michael (1955- )
(1)
Wiśniak Marzena
(1)
Woynarowska Barbara (1940- )
(1)
Woynarowska-Sołdan Magdalena
(1)
Woźniak Marlena
(1)
Zielińska Monika (1972- )
(1)
Zielińska-Kostyło Hanna (1963- )
(1)
Ćwiklińska Monika
(1)
Ćwikła Ewa
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Żychowicz Paweł
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
1989-2000
(3)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(22)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Dzieci
(8310)
6-8 lat
(5661)
0-5 lat
(4226)
9-13 lat
(3703)
Szkoły wyższe
(2757)
Pedagodzy
(23)
Młodzież
(2626)
14-17 lat
(1866)
Szkoły średnie
(604)
Rodzice
(499)
Szkoły podstawowe
(306)
Dorośli
(266)
18+
(123)
Nauczyciele
(113)
Studenci
(104)
Przedszkola
(50)
Menedżerowie
(45)
Nauczyciele przedszkoli
(43)
Prawnicy
(38)
Szkoły ponadgimnazjalne
(33)
Szkoły zawodowe
(29)
Lekarze
(28)
Psycholodzy
(28)
Gimnazja
(27)
Logopedzi
(27)
Poziom podstawowy
(25)
Technikum
(25)
Przedsiębiorcy
(23)
Adwokaci
(21)
Radcy prawni
(21)
Nauczanie początkowe
(20)
Sędziowie
(19)
Wychowawcy klas
(19)
Terapeuci
(18)
Pracownicy naukowi
(17)
Dziewczęta
(15)
Klasa 1.
(14)
Nauczyciele języka polskiego
(14)
Psychoterapeuci
(14)
Specjaliści ds. kadr
(14)
Klasa 2.
(13)
Klasa 3.
(13)
Nauczyciele nauczania początkowego
(13)
Szkoły ponadpodstawowe
(13)
A1 (poziom biegłości językowej)
(12)
Klasa 4.
(12)
Klasa 6.
(12)
Licea
(12)
Wychowawcy małych dzieci
(12)
Kobieta
(11)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(11)
Pszczelarze
(11)
Fizjoterapeuci
(10)
Klasa 5.
(10)
Kobieta ciężarna
(10)
Pracodawcy
(10)
B1 (poziom biegłości językowej)
(9)
Ekonomiści
(9)
Ojcowie
(9)
Osoby w wieku starszym
(9)
Psychiatrzy
(9)
Terapeuci zajęciowi
(9)
A2 (poziom biegłości językowej)
(8)
Aplikanci
(8)
Bibliotekarze
(8)
Klasa 7.
(8)
Nastolatki
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Urzędnicy
(8)
A2 poziom biegłości językowej
(7)
Chorzy
(7)
Chłopcy
(7)
Informatycy
(7)
Inżynierowie
(7)
Logistycy
(7)
Poziom średniozaawansowany
(7)
Pracownicy socjalni
(7)
Klasa 8.
(6)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(6)
Policjanci
(6)
Specjaliści ds. marketingu
(6)
Terapeuci pedagogiczni
(6)
Zawody medyczne
(6)
A1 poziom biegłości językowej
(5)
B1 poziom biegłości językowej
(5)
B2 (poziom biegłości językowej)
(5)
Doradcy podatkowi
(5)
Grupa wiekowa Dzieci
(5)
Inżynierowie budownictwa
(5)
Księgowi
(5)
Lekarze specjaliści
(5)
Nauczyciele biologii
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Programiści
(5)
Psycholodzy kliniczni
(5)
Ratownicy medyczni
(5)
Szkoły policealne
(5)
Architekci
(4)
B2 poziom biegłości językowej
(4)
Dziennikarze
(4)
Przynależność kulturowa
Film polski
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko niedostosowane społecznie
(4)
Metody nauczania
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Uczniowie
(3)
Dzieci
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Młodzież
(2)
Psychoterapia
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Agresywność
(1)
Animaloterapia
(1)
Arteterapia
(1)
Atrakcyjność społeczna jednostki
(1)
Bajkoterapia
(1)
Behawioryzm
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby afektywne
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Cierpienie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dysfunkcje (medycyna)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Etiologia (medycyna)
(1)
Etologia
(1)
Farmakoterapia
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Higiena szkolna
(1)
Historia
(1)
Holokaust
(1)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Kinezyterapia
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Leczenie
(1)
Leczenie szpitalne
(1)
Lęk
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Montessori
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Myśli samobójcze
(1)
Młodzież trudna
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Młodzież z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Oceny opisowe
(1)
Oceny szkolne
(1)
Ontogeneza
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Patogeneza
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Pediatria
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Programowanie neurolingwistyczne
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Próba samobójcza
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychozy
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Schizofrenia
(1)
Seksuologia
(1)
Socjoterapia
(1)
Gatunek
Poradnik
(11)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Antologia
(1)
Film dla młodzieży
(1)
Film edukacyjny
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(17)
Psychologia
(11)
Medycyna i zdrowie
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Historia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Indeks.
Bibliografia, netogramy przy rozdziałach.
SPIS TREŚCI: CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE PODSTAWY TERAPII ZAJĘCIOWEJ 1. Terapia zajęciowa - podstawowe pojęcia 2. Modele praktyki w terapii zajęciowej 3. Analiza aktywności 4. Proces terapii zajęciowej na przykładzie Canadian Practice Process Framework (CPPF) 5. Etyka zawodu terapeuty zajęciowego CZĘŚĆ II. TERAPIA ZAJĘCIOWA W PRACY Z PACJENTEM 6. Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządów ruchu 7. Terapia zajęciowa w pediatrii 8. Terapia zajęciowa w geriatrii 9. Terapia zajęciowa w psychiatrii 10. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną III. ARTYSTYCZNE FORMY W TERAPII ZAJĘCIOWEJ 11. Arteterapia 12. Choreoterapia 13. Muzykoterapia Słowniczek pojęć Piśmiennictwo Skorowidz
Publikacja ta przedstawia obszary pracy oraz kompetencje terapeuty zajęciowego, umożliwiające prowadzenie terapii zajęciowej w zakresie szeroko pojętej adaptacji zajęć i środowiska do potrzeb konkretnej osoby w taki sposób, aby dać jej możliwość uczestnictwa w zajęciach dla niej istotnych i ważnych, a przez to przeciwdziałać dyskryminacji oraz wykluczeniu społecznemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór esejów wraz z opisem instytucji dysponujących narzędziami edukacyjnymi, który Państwu przedstawiamy, powstał z myślą o Czytelnikach, dla których proces nauczania — uczenia jest procesem otwartym, niekoniecznie ograniczonym do stałych ról: nauczyciel — uczeń. Książka ta adresowana jest zarówno do osób, którym nie jest obojętny fakt zamordowania 10 procent obywateli przedwojennej Polski, jak i do osób, które być może dotąd nie zdają sobie z tego sprawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. red. cop. 2014.
Bibliografia na stronach 213-219.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Tabele.
Bibliografia strony 78-[80].
Depresja i próba samobójcze młodzieży na poważny i powszechny problem. Przedstawiona pozycja ma za zadanie nauczycielom, psychologom szkolnym, pedagogom i rodzicom rozpoznającym symptomy pomocy u ucznia i młodym odpowiedzieć, jak zapowiedzieć w sytuacji zagrożenia samobójstwem. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Film
DVD
W koszyku
Akceptacja i integracja w grupie rówieśniczej / autor: Ewa Ćwikła, Marlena Woźniak. - Poznań : Wydawnictwo Forum, 2007. - 1 dysk optyczny DVD (12 min.) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm + Akceptacja w grupie rówieśników / [autorzy: Ewa Ćwikła, Marlena Woźniak]. - 61 stron ; 19 cm.
(Lekcje wychowawcze na DVD)
Autorzy broszury: Ewa Ćwikła, Marlena Woźniak.
Zawiera: Komplet materiałów dydaktycznych poświęconych problemowi akceptacji i integracji wśród uczniów. Broszura zawiera scenariusze: lekcji wychowawczej, wywiadówki, szkolenia dla rady pedagogicznej oraz materiały merytoryczne.
Oryginalny film wyprodukowano w 2007 r.
W materiałach zwrócono uwagę na następujące problemy: zawieranie nowych znajomości, rola nauczyciela w integracji klasy, wejście nowej osoby do zintegrowanej grupy rówieśników. Zawarto gotowe scenariusze lekcji wychowawczych, spotkań z rodzicami oraz szkoleń dla Rady Pedagogicznej dotyczących tych problemów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. filmów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F/ EDU. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe, odświeżone graficznie i wzbogacone suplementem zawierającym doświadczenia rodziców polskich, wydanie znakomitego poradnika pedagogicznego. To książka ze wszech miar praktyczna, a nie teoretyczna. Autorki pokazują, jak w prosty i niezwykle skuteczny sposób opanować sztukę skutecznej komunikacji z dziećmi. Liczne przykłady i wskazówki wzięte z codziennych doświadczeń ułatwiają nie tylko rozwiązywanie najczęstszych problemów wychowawczych (np. stawianie granic, formułowanie oczekiwań), ale obrazują również metody budowania silnych więzi emocjonalnych między dorosłymi a dziećmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła ma problem z dzieckiem. Rodzice mają problem ze szkołą. W tym wszystkim jest dziecko – coraz bardziej sfrustrowane i przygniecione nadmiarem wymagań, nie jest w stanie efektywnie wykorzystać swojego potencjału. Zbyt często nauczyciele podejmują desperackie próby wpłynięcia na zachowanie dziecka poprzez zwiększenie wymagań i represji. To nie działa.
Dr Ross W. Greene, uznany autorytet w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci młodzieży, pokazuje, dlaczego tradycyjne szkolne metody dyscyplinowania dzieci nie sprawdzają się we współczesnej szkole. Oferuje skutecznie działający model rozwiązywania problemów przez współdziałanie – rodziców, szkoły i dziecka, a także:
• narzędzia do identyfikacji problemów i eliminowania ich przyczyn,
• wyraźne wskazówki, jak radykalnie poprawić komunikację z dziećmi i zmniejszyć ilość trudnych zdarzeń, wraz z wieloma konkretnymi przykładami,
• praktyczne porady dotyczące udanego planowania i współpracy między nauczycielami, rodzicami i dziećmi. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 422-[439]. Indeks.
Publikacja składa się z ośmiu rozdziałów. Pierwszy z nich wprowadza w problematykę badań diagnostycznych w naukach społecznych, wskazuje na podstawowe terminy stosowane w badaniach diagnostycznych, przedstawia proces diagnozowania w ujęciu wąskim i szerokim, eksponuje etyczny wymiar diagnozowania oraz podstawowe błędy diagnostyczne. W rozdziale drugim podjęłam problematykę diagnozowania psychologicznego dla potrzeb dydaktyczno-wychowawczych, podkreślając specyfikę diagnozowania psychologicznego, obszary problemowe, modele i etapy diagnozowania w psychologii oraz istotę i zakres diagnozowania psychologicznego dla potrzeb pedagogiki. Zostały opisane w nim również poszczególne subdyscypliny psychologii i ich rola w diagnozowaniu dla potrzeb pedagogiki, przy podkreśleniu swoistości diagnostyki psychopedagogicznej. Rozdział trzeci został poświęcony charakterystyce badań diagnostycznych w pedagogice. Zwróciłam w nim uwagę na specyfikę i odrębność diagnostyki pedagogicznej, odnosząc się do poglądów prekursorów diagnozowania pedagogicznego oraz opisując rodzaje i typy diagnoz stosowanych w pedagogice współczesnej. Nawiązujący do niego rozdział czwarty jest poświęcony praktycznej metodologii diagnozowania. Zaprezentowałam w nim strategie badań diagnostycznych w pedagogice, zwracając uwagę na różnice w podejściu diagnostycznym w paradygmacie ilościowym, jakościowym oraz w modelu eklektycznym, a także na różnorodność zmiennych i wskaźników diagnostycznych (zarówno w ujęciu wąskim, jak i szerokim). [fragment Wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 107-114.
SPIS TREŚCI: 1. Przemoc w ujęciu psychopedagogicznym ; 2. Lęk u młodzieży szkolnej ; 3. Założenia badawcze ; 4. Efektywność oddziaływań prowadzonych w ramach warsztatu mediacyjnego dla młodzieży gimnazjalnej.
Od wielu lat poszukuje się sposobów przeciwdziałania przemocy szkolnej. Jedną z metod pracy z młodymi ludźmi Autorka przedstawiła właśnie w tej książce, która ma równocześnie wymiar poznawczy i praktyczny. Agnieszka Lewicka-Zelent nie ogranicza się do teoretycznych rozważań na temat lęku i przemocy, ale prezentuje fragment prowadzonego oddziaływania o charakterze wychowawczym. Dzięki ewaluacji programu "Mediacja w szkole" możliwe było empiryczne wskazanie skuteczności warsztatu mediacyjnego realizowanego w grupie młodzieży gimnazjalnej. Pomysł przeprowadzenia zajęć mediacyjnych stanowi rezultat zintegrowania kompetencji mediacyjnych i pedagogicznych Autorki, która uważa, że założenia mediacji sądowych można z powodzeniem wykorzystywać do minimalizowania zjawiska przemocy w szkole. Monografia skierowana jest do osób z różnych kręgów zawodowych. Z konkretnym sposobem pracy z młodzieżą stosującą przemoc i charakteryzującą się podwyższonym poziomem lęku mają okazję zapoznać się zarówno pedagodzy, psychologowie, nauczyciele, jak i mediatorzy czy kuratorzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Idee, Metody, Inspiracje)
Tekst częściowo tłumaczony z języka niemieckiego.
Bibliografia przy pracach.
"Przedstawiana Czytelnikom praca stanowi czwartą z kolei edycję materiałów zgromadzonych w trakcie obrad cyklicznych międzynarodowych konferencji w zakresie pedagogiki alternatywnej, a organizowanych od 1992 r. przez pracowników Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Pierwsze dwie części, skupione na zagadnieniach teorii i praktyki pedagogicznej, odnosiły się do najważniejszych kwestii, stawianych przed refleksją teoretyczną i pedagogiczną praktyką przez powstające nowe prądy myślowe oraz pojawiające się inicjatywy praktyczne. Stawiane pytania odnosiły się też do kwestii o kluczowym znaczeniu dla pedagogiki: w jakim sensie jest ona formacją myślenia, którą można traktować jako narzędzie zmiany społecznej, w jakim zakresie zmianę tę promuje, jak dalece zaś jest instrumentem utrwalania ładu społecznego, niezależnie od jego społecznych atrybutów? W jakim zakresie dostarcza istotnych przesłanek samowiedzy uprawniającej działania, w jakiej zaś mierze potwierdza jedynie praktykę prowadzonych działań? Jak dalece zależy od nastawień filozoficznych, jak dalece zaś może być traktowana jako nauka i otwiera się na krytykę własnych, naukowych założeń? Postawione pytania nie uzyskały jasnych rozstrzygnięć i zachowały aktualność również w prezentowanym wyborze wypowiedzi..."[fragment Wstepu]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Psychiatria wieku rozwojowego / pod redakcją Anieli Popielarskiej i Marii Popielarskiej - Wydanie III zmienione i uzupełnione - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, © 2000. - 379, [1] strona : tabele ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach.
Trzecie wydanie "Psychiatrii wieku rozwojowego" jest dziełem zbiorowym pod redakcją prof. dr hab. Anieli Popielarskiej, założyciela i wieloletniego kierownika pierwszej w Polsce Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w II Klinice Pediatrycznej Akademii Medycznej w Warszawie, oraz dr n. hum. Marii Popielarskiej, psychologa klinicznego z długoletnim stażem na psychiatrycznych oddziałach dziecięcych. Poszczególne rozdziały, podobnie jak w wydaniu II, zostały opracowane przez Autorów wywodzących się z różnych ośrodków naukowych w kraju. Aktualne wydanie książki zostało unowocześnione i rozszerzone o dodatkowe tematy, uprzednio nie omawiane. Upływ czasu (ostatnie, II wydanie książki ukazało się w 1989 r.) sprawił, że treść poszczególnych rozdziałów została znacznie zmieniona zgodnie z obowiązującymi obecnie normami społecznymi i wychowawczymi, nowymi sposobami diagnozowania, rokowania, a w szczególności postępowania leczniczego i farmakoterapii. Książka przeznaczona jest dla lekarzy specjalizujących się w psychiatrii wieku rozwojowego, neurologów, lekarzy pierwszego kontaktu - lekarzy rodzinnych - oraz psychologów i pedagogów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Brak oznaczenia tomu na stronie tytułowej i okładce, oznaczenie tomu tylko we wstępie.
Bibliografia przy pracach.
SPIS TREŚCI: Wprowadzenie ; Beata Gordzelewska, Czesława Malinowska-Kenyeres, Przyczyny niepowodzeń szkolnych ; Elżbieta Kalinowska, Pojęcie dysleksji, jej rodzaje i przyczyny ; Anna Bielecka, Urszula Karska, Ewa Mytych, Zaburzenia percepcji słuchowej ; Katarzyna Gruber, Anna Darowska, Rodzaje zaburzeń artykulacji ; Wanda Szymańska, Trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami spostrzeżeń wzrokowych ; Sylwia Weise, Dysgrafia ; Danuta Rogala-Kozubska, Małgorzata Raczykowska, Dysortografia – definicja, symptomy, terapia ; Anna Górecka, Dorota Laskowska-Kabała, Zaburzenia orientacji przestrzennej ; Ewa Ampulska, Uczeń z zaburzeniami orientacji przestrzennej ; Małgorzata Cyran-Prus, Elżbieta Matych, Zaburzenia lateralizacji ; Barbara Krempa, Rola ruchu w procesie nauczania i terapii dziecka ; DorotaCzajkowska, Elżbieta Tymińska, Zaburzenia rozwoju ruchowego ; Renata Hływa, Wczesne przejawy opóźnienia rozwoju ruchowego dzieci – zasady i sposoby ich usprawniania ; Alicja Zaręba, Iwona Rolińska, Nadpobudliwość psychoruchowa ; Małgorzata Blimel, Barbara Kosztowna, Dzieci zahamowane psychoruchowo ; Alina Grzegorczyk, Ewa Sadłowska, Mariola Kmiecik, Przyczyny trudności w uczeniu się matematyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Trening kreatywności : podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych / Krzysztof J. Szmidt. - Wyd. 2 poszerzone. - Gliwice : Helion, copyright 2013. - 312 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Sensus (Wydawnictwo Helion))
Na okł.: Eksploracje - kombinacje - transformacje!: Krótka teoria i metodyka kreatywności, czyli podstawowe założenia systemu ćwiczeń ; Trening kreatywności w praktyce, czyli zestawy ćwiczeń atartowych i wyspecjalizowanych ; Kreatywność zaawansowana, czyli metody twórczego rozwiązywania problemów ; Ćwiczenia kreatywności, czyli codzienna radość twórczego myślenia.
Bibliografia na stronach 277-307.
Pojęcie kreatywności wciąż wzbudza w wielu ludziach lęk, który wiąże się z nieznanym. Niechętnie pozbywamy się starych schematów myślenia i działania, by zastąpić je innymi metodami, które mogą znacznie poprawić jakość naszego życia, efektywność nauki czy wydajność pracy. A przecież twórcze myślenie przydaje się każdemu - i każdy może doskonalić je na własną rękę! Giętkość umysłu, który potrafi ominąć rafy na swojej drodze, zamiast uparcie trzymać się kursu, to bezcenna zaleta. Dlatego tak ważne jest, by jak najwięcej ludzi zetknęło się z treningiem kreatywności. Ta potrzeba jest tym pilniejsza, że Polska zajmuje jedno z ostatnich miejsc w Europie pod względem innowacyjności i liczby patentów. Najwyższy czas to zmienić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia po rozdziałach. Indeksy.
Zbiór artykułów prezentujący problematykę niepełnosprawności - na przykładach takich grup, jak osoby głuche lub słabosłyszące, z zespołem Downa, ADHD i autyzmem - w sposób interdyscyplinarny, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia czynników psychologicznych, społecznych oraz kulturowych. Autorzy badają czynniki warunkujące adaptację osób doświadczających problemów zdrowotnych, a także możliwości wspierania tych osób w ramach pomocy psychologicznej. W pracy przedstawiono analizę kulturowych i społecznych aspektów zaburzeń rozwoju oraz uwarunkowań procesów integracji, w tym m.in. wolontariatu koleżeńskiego jako formy wsparcia. Publikacja adresowana do psychologów, socjologów, pedagogów, lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów, pracowników socjalnych oraz wszystkich osób zainteresowanych społeczną percepcją niepełnosprawności we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Bibliografia strony 483-522.
SPIS TREŚCI: I.TEORIA: 1. Dysleksja oraz umiejętność czytania i pisania. Podstawowe zagadnienia; 2. Neurobiologia dysleksji; 3. Rozwiązywanie paradoksów dysleksji; 4. Hipoteza reprezentacji fonologicznych jako sposób rozumienia dysleksji: od teorii do praktyki; 5. Procesy wzrokowe; 6. Model równowagi półkulowej i dysleksja; 7. Dysleksja: funkcje poznawcze oraz ich wpływ na umiejętność czytania i pisania; 8. Standardy dotyczące umiejętności czytania i pisania. Wyniki badań narodowych i międzynarodowych, II. PRAKTYKA: 9. Ocena i planowanie nauczania oraz nauki; 10. Procesy czytania. Rozwijanie tej umiejętności i konsekwencje dla nauczania; 11. Od diagnozy do interwencji. Stanowisko psychologii wychowawczej; 12. Dzieci uczące się języka angielskiego jako języka dodatkowego; 13. Rola koordynatora wsparcia edukacyjnego: odpowiedź na wyzwania; 14. Różnorodność potrzeb edukacyjnych uczniów jako wyzwanie dla nauczyciela kształcenia początkowego; 15. Dysleksja a umiejętności czytania i pisania: wyzwania na poziomie szkoły średniej; 16. Indywidualne plany nauczania dla uczniów dyslektycznych; 17. Metody poznawcze w dysleksji: style uczenia się i umiejętność myślenia; 18. Myślenie w parach. Ustrukturyzowana interakcja z rówieśnikami, rodzicami i wolnotariuszami; 19. Metapoznanie oraz procesy czytania i pisania; 20. Krytyczne podejście do tekstu i dostęp do leksykonu; 21. Zmienne definicje umiejętności czytania i pisania: konsekwencje dla pedagogii i badań naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej