Wychowanie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(147)
Forma i typ
Książki
(139)
Poradniki i przewodniki
(32)
Proza
(29)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Publikacje fachowe
(4)
Audiobooki
(2)
Publikacje religijne
(2)
Dostępność
dostępne
(152)
wypożyczone
(26)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(111)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(30)
Biblioteka główna. Wyp. audiobooków
(2)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
(17)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(18)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(10)
Boćko-Mysiorska Magdalena
(5)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(5)
Prończuk Dorota
(5)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(4)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(3)
Alcott Louisa May (1832-1888)
(2)
Babiuch Małgorzata
(2)
Breinl Hermann
(2)
Cichy Elżbieta
(2)
Erkert Andrea (1967- )
(2)
Grzebień Ludwik (1939-2020)
(2)
Kot Stanisław (1885-1975)
(2)
Krzyżanek Joanna
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Marcela Mikołaj (1985- )
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Nees-Delaval Barbara
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Przecławska Anna (1929-2010)
(2)
Rogalska Marzena (1970- )
(2)
Solak Adam
(2)
Spock Benjamin (1903-1998)
(2)
Żebrowski Jan (1935- )
(2)
Acosta Rina Mae
(1)
Adams Ken (1933- )
(1)
Art Piotr
(1)
Arystoteles (384-322 p.n.e.)
(1)
Bacdorf Maria
(1)
Barankiewicz Małgorzata
(1)
Bartnicka Kalina (1937- )
(1)
Baum Heike (1963- )
(1)
Bańkowska Anna
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Berner Hans
(1)
Beręsewicz Paweł (1970- )
(1)
Bobrowska-Nowak Wanda
(1)
Broekere Hanna de
(1)
Bryl Stanisław Roman
(1)
Callo Christian
(1)
Castellví Miquel Alba
(1)
Celmer Zuzanna
(1)
Chapman Jane (1970- )
(1)
Chęcińska Urszula
(1)
Chłapowska Eugenia
(1)
Cieślikowska Agnieszka
(1)
Claparède Édouard (1873-1940)
(1)
Coe Kimberly Ann
(1)
Cohen Michel
(1)
Coulombe Nikita S
(1)
Czekański Marek (1948- )
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Deptuła Maria
(1)
Domański Cezary W. (1962- )
(1)
Douglas Jo (1950- )
(1)
Draus Jan (1952- )
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dąbrowska Regina
(1)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(1)
Elliott Julian (1955- )
(1)
Faber Adele
(1)
Ferenz Krystyna
(1)
Fonfara Andrzej (1954-2020)
(1)
Fox Dorothea
(1)
Franciszek (papież ; 1936- )
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Gawlina Bernard
(1)
González Sonia
(1)
Gołkowski Michał (1981- )
(1)
Grabowska Zofia (?-1929)
(1)
Grabski Władysław Maria
(1)
Gralak Anna
(1)
Greene St. John
(1)
Grochmal-Bach Bożena (1942- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Górska Katarzyna (filolog)
(1)
Hart Archibald D. (1932- )
(1)
Hayman Suzie (1949- )
(1)
Homplewicz Janusz (1931-2006)
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Hutchison Michele
(1)
Huńczak Malwina
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Janowski Andrzej
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Jensen Frances E
(1)
Jerzak Marta
(1)
Jessen Lynn Lillard
(1)
Kaczmarska Sylwia
(1)
Kaczor Dorota
(1)
Kalińska Agnieszka
(1)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(1)
Key Ellen (1849-1926)
(1)
Klein Tovah P
(1)
Klementowska Iza (1978- )
(1)
Knapek Izabela
(1)
Konewka Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(39)
2000 - 2009
(52)
1990 - 1999
(20)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(8)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(60)
1901-2000
(12)
1989-2000
(9)
1945-1989
(6)
1801-1900
(3)
1901-1914
(2)
1918-1939
(2)
Kraj wydania
Polska
(147)
Język
polski
(143)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(26)
Szkoły wyższe
(21)
Dzieci
(14)
0-5 lat
(8)
6-8 lat
(8)
Nauczyciele
(5)
14-17 lat
(3)
9-13 lat
(3)
Młodzież
(3)
Pedagodzy
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(25)
Literatura amerykańska
(8)
Literatura angielska
(3)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura katalońska
(1)
Temat
Kobieta
(4312)
Rodzina
(2533)
Relacje międzyludzkie
(2285)
Tajemnica
(2122)
Przyjaźń
(2040)
Wychowanie
(-)
Miłość
(1977)
Zabójstwo
(1477)
II wojna światowa (1939-1945)
(1280)
Śledztwo i dochodzenie
(1229)
Relacja romantyczna
(1225)
Małżeństwo
(1135)
Trudne sytuacje życiowe
(1039)
Dzieci
(986)
Rodzeństwo
(953)
Uczucia
(940)
Nastolatki
(930)
Magia
(882)
Sekrety rodzinne
(836)
Życie codzienne
(803)
Zwierzęta
(799)
Dziewczęta
(737)
Język angielski
(718)
Osoby zaginione
(696)
Policjanci
(692)
Matki i córki
(658)
Żydzi
(657)
Uprowadzenie
(591)
Władcy
(582)
Literatura polska
(578)
Wybory życiowe
(577)
Pisarze polscy
(564)
Język polski
(543)
Dziennikarze
(537)
Podróże
(530)
Arystokracja
(517)
Poszukiwania zaginionych
(516)
Boże Narodzenie
(510)
Zemsta
(491)
Przestępczość zorganizowana
(488)
Historia
(482)
Uczniowie
(477)
Język polski (przedmiot szkolny)
(466)
Psy
(458)
Wychowanie w rodzinie
(451)
Mężczyzna
(436)
Chłopcy
(431)
Zakochanie
(429)
Humor
(419)
Pisarze
(412)
Ojcowie i córki
(407)
Krainy i światy fikcyjne
(405)
Prywatni detektywi
(405)
Samorealizacja
(402)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(398)
Spisek
(394)
Ludzie a zwierzęta
(389)
Śmierć
(389)
Obyczaje i zwyczaje
(387)
Polacy za granicą
(383)
Seryjni zabójcy
(375)
Samotność
(369)
Władza
(366)
Zabójstwo seryjne
(364)
Koty
(355)
Wakacje
(354)
Język niemiecki
(349)
Wsie
(345)
Polityka
(343)
Ludzie bogaci
(342)
Politycy
(341)
Lekarze
(333)
Stworzenia fantastyczne
(327)
Zdrada
(323)
Dziadkowie i wnuki
(320)
Zjawiska paranormalne
(317)
Dojrzewanie
(315)
Wojna
(305)
Małe miasto
(299)
Zdrowe odżywianie
(290)
Wojsko
(288)
Przeprowadzka
(283)
Kultura
(281)
Przedsiębiorstwo
(276)
Marzenia
(274)
Śmierć bliskiej osoby
(272)
PRL
(271)
Psychologia dziecka
(270)
Szczęście
(264)
Wojna 1939-1945 r.
(262)
Młodzi dorośli
(260)
Terroryzm
(259)
Trauma
(256)
Żołnierze
(256)
Macierzyństwo
(255)
Holokaust
(254)
Spadek
(254)
Zdrada małżeńska
(253)
Samobójstwo
(250)
Szlachta
(250)
Kłamstwo
(249)
Temat: dzieło
Ania z Zielonego Wzgórza
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(8)
1801-1900
(6)
1989-2000
(5)
1945-1989
(4)
1701-
(2)
1701-1800
(2)
1801-
(2)
1901-
(2)
1901-1914
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1501-
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1989-
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
301-400
(1)
401-500
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Wyspa Księcia Edwarda (Kanada ; prowincja)
(2)
Włochy
(2)
Zakopane (woj. małopolskie)
(2)
Avonlea (Kanada ; miasto fikcyjne)
(1)
Holandia
(1)
Idaho (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Kanada
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Niemcy
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Zabór pruski
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(27)
Podręcznik
(19)
Powieść obyczajowa
(13)
Opracowanie
(9)
Opowiadania i nowele
(8)
Wydawnictwa popularne
(6)
Książki dla małych dzieci
(5)
Powieść
(5)
Pamiętniki i wspomnienia
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Literatura dziecięca
(2)
Literatura młodzieżowa
(2)
Podręczniki
(2)
Reportaż
(2)
Antologia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Cytaty
(1)
Esej
(1)
Fantastyka
(1)
Fantasy
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Opowiadanie dziecięce niemieckie
(1)
Opowiadanie obyczajowe
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść erotyczna
(1)
Powieść młodzieżowa
(1)
Publicystyka
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Romans
(1)
Saga rodzinna
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(41)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(19)
Psychologia
(16)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Medycyna i zdrowie
(6)
Historia
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Religia i duchowość
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Literaturoznawstwo
(2)
Styl życia, moda i uroda
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
147 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Siła niedoskonałości : dlaczego perfekcyjnie nie zawsze oznacza najlepiej / Malwina Huńczak. - Wydanie 2. - Warszawa : Edgard, 2018. - 239, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(Samo Sedno)
Wydanie 1. pt.: Przekleństwo perfekcjonizmu : dlaczego idealnie nie zawsze oznacza najlepiej.
Bibliografia, netografia na stronach 236-[240].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia rodziny / redakcja naukowa Iwona Janicka, Hanna Liberska. - Wydanie 1 - Warszawa : PWN, 2014. - 682 strony : ilustracje ; 25 cm.
Bibliografia na stronach 566-649. Indeksy.
SPIS TREŚCI: Wstęp; CZĘŚĆ I: CZŁOWIEK W SYSTEMIE RODZINY: Rozdział 1 Rodzina w ujęciu systemowym: 1.1. Podstawowe zasady teorii systemów; 1.2. Struktura systemu rodziny; 1.3. Procesy systemowe w rodzinie; 1.4. Zadania rodziny w kolejnych fazach rozwojowych. Wspólnota i ciągłość; 1.5. W kierunku rodziny funkcjonalnej. Wskazówki praktyczne. Rozdział 2 Specyfika komunikacji interpersonalnej w rodzinie ujmowanej jako system: 2.1. Modele komunikacji interpersonalnej; 2.2. Podstawowe uwarunkowania komunikacji w rodzinie; 2.3. Rozwojowe zmiany komunikacji w systemie rodziny; 2.4. Warunki kształtowania prawidłowej komunikacji. Rozdział 3 Narracje rodzinne: 3.1. Rodzina jako nisza semantyczna; 3.2. Geneza treści rodzinnych narracji; 3.3. Dlaczego ważne jest badanie narracji rodzinnych. Rozdział 4 Role i funkcje rodziny: 4.1. Współczesne ujęcie roli rodziny; 4.2. Kierunki przemian współczesnej rodziny a role i funkcje rodzinne; 4.3. Role w systemie rodziny; 4.4. Funkcje rodziny; 4.5. Psychospołeczne uwarunkowania funkcji rodziny. Rozdział 5 Modele funkcjonowania rodziny. Style wychowania: 5.1. Modele rodziny; 5.2.Styl wychowania; 5.3.Modele funkcjonowania rodziny a style wychowania. Rozdział 6 Więzi małżeńskie i rodzinne w perspektywie teorii przywiązania: 6.1. Założenia i inspiracje teorii przywiązania; 6.2. Przywiązanie w okresie dzieciństwa; 6.3. Przywiązanie w okresie dorosłości; 6.4. Przywiązanie a relacje w bliskich związkach. Rozdział 7 Seksualność w związkach małżeńskich: 7.1 Pojęcie seksualności; 7.2. Aktywność seksualna małżonków i jej uwarunkowania; 7.3. Problemy seksualne małżonków. Rozdział 8 Transmisja pokoleniowa - procesy zachodzące na styku pokoleń: 8.1. Istota i mechanizmy transmisji międzypokoleniowej w rodzinie; 8.2. Obszary transmisji międzypokoleniowej w rodzinie; 8.3. Transmisja międzypokoleniowa w różnych podejściach psychologicznych; 8.4. Transmisja międzypokoleniowa jako proces formowania rodziny - model Murraya Bowena; 8.5. Kierunki badań nad transmisją w rodzinie. Rozdział 9 Psychologia religijności/duchowości rodziny: 9.1. Religijność i duchowość - definicje; 9.2. Współczesne podejścia badawcze w psychologii religijności/duchowości rodziny; 9.3. Rozwój religijności człowieka w kontekście cyklu życia rodzinnego w ujęciu Evelyn Duvall; 9.4. Perspektywy badań dotyczących religijności w rodzinie. Rozdział 10 Rozwój rodziny i rozwój w rodzinie: 10.1. Rozwój rodziny; 10.2. Rozwój w rodzinie; 10.3. Wyznaczniki rozwoju w systemie rodziny; 10.4. Zmiany w strukturze systemu rodziny; 10.5. Rodzina jako kontekst rozwoju indywidualnego. CZĘŚĆ II ZRÓŻNICOWANE FORMY ŻYCIA RODZINNEGO: Rozdział 1 Samotne rodzicielstwo: 1.1. Specyfika roli kobiecej - matka i samotna matka; 1.2. Specyfika roli męskiej - ojciec i samotny ojciec; 1.3. Funkcjonowanie rodziny niepełnej; 1.4. Konsekwencje samotnego rodzicielstwa; 1.5. Migracja zarobkowa jako czasowe samotne rodzicielstwo; 1.6. Pomoc samotnym rodzicom. Rozdział 2 Związki kohabitacyjne: 2.1. Kohabitacja jako nowa forma życia pary; 2.2. Przyczyny kohabitacji; 2.3. Charakterystyka osób kohabitujących; 2.4. Przedślubna kohabitacja a małżeństwo; 2.5. Kohabitacja a rokowania odnośnie do trwałości związku; 2.6. Zaangażowanie w relację a trwałość związków intymnych. Rozdział 3 Partnerzy kohabitujący jako rodzice: 3.1. Dzieci urodzone poza małżeństwem; 3.2. Rodziny kohabitacyjne; 3.3. Problem stabilności rodzin kohabitacyjnych; 3.4. Warunki życia rodzin kohabitacyjnych. Rozdział 4 Rodzina zrekonstruowana: 4.1. Definicje i statystyki; 4.2. Rodzina zrekonstruowana jako system; 4.3. Małżeństwo powtórne jako podstawa rekonstrukcji rodziny; 4.4. Rodzicielstwo w rodzinie zrekonstruowanej; 4.5. Dziecko w rodzinie zrekonstruowanej; 4.6. Wskazówki do pracy psychoedukacyjnej i terapeutycznej. Rozdział 5 Rodzina adopcyjna: 5.1. Specyfika rodziny adopcyjnej; 5.2. Rodzina adopcyjna z perspektywy prawnej; 5.3. Rodzina adopcyjna z perspektywy medycznej; 5.4. Rodzina adopcyjna z perspektywy psychologicznej; 5.5. Rodzina adopcyjna z dzieckiem w okresie wczesnego dzieciństwa; 5.6. Rodzina adopcyjna z dzieckiem w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 5.7. Rodzina z dorastającym nastolatkiem. Rozdział 6 Rodzina zastępcza: 6.1. Rodzina zastępcza z perspektywy prawnej; 6.2. Specyfika rodziny zastępczej; 6.3. Rodzinny dom dziecka jako rodzinna forma opieki zastępczej. Rozdział 7 Kulturowa różnorodność rodziny: 7.1. Status współczesnej rodziny; 7.2. Wartości kulturowe a interakcje w rodzinie; 7.3. Rodziny wielokulturowe; 7.4. Przyszłość rodziny w kontekście procesu zmiany społecznej. CZĘŚĆ III. ZDROWOTNE I SPOŁECZNE PROBLEMY W RODZINIE: Rozdział 1 Choroba przewlekła w systemie rodziny: 1.1. Trzy ujęcia choroby; 1.2. Choroba jako nienormatywny kryzys w rodzinie; 1.3. Rodzina wobec przewlekłej choroby; 1.4. Adaptacja do kryzysu: jak problemy pomagają w adaptacji; 1.5. Dlaczego przewlekła choroba jest przewlekła. Rozdział 2 Trudności w realizacji planów prokreacyjnych i ich skutki: 2.1. Trudności w realizacji planów prokreacyjnych i ich medyczne uwarunkowania; 2.2. Następstwa trudności w realizacji planów prokreacyjnych; 2.3. Przezwyciężenie trudności prokreacyjnych - na przykładzie niepłodności. Rozdział 3 Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym: 3.1. Informowanie rodziców o zaburzeniach w rozwoju dziecka; 3.2. Niepełnosprawność dziecka a zmiany w systemie rodzinnym; 3.3. Adaptacja rodziców do niepełnosprawności dziecka; 3.4. Rola wsparcia społecznego w procesie radzenia sobie przez rodziców dzieci niepełnosprawnych; 3.5. Społeczne, emocjonalne i adaptacyjne problemy doświadczane przez rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju; 3.6. Pomoc dla rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi. Rozdział 4 Rozwód jako sytuacja kryzysowa w rodzinie: 4.1. Kryzys rozwodowy - charakterystyka; 4.2. Przyczyny rozwodów; 4.3. Predyktory powodzenia i niepowodzenia związku; 4.4. Fazy procesu rozwodowego; 4.5. Funkcjonowanie psychologiczne dorosłych w sytuacji rozwodu z uwzględnieniem różnic płciowych; 4.6. Funkcjonowanie psychologiczne dzieci w sytuacji rozwodu rodziców. Rozdział 5 Agresja i przemoc w rodzinie: 5.1. Metody wychowawcze i postawy rodzicielskie sprzyjające agresji u dzieci i młodzieży; 5.2. Agresja między rodzeństwem; 5.3. Przemoc w małżeństwie, czyli dostarczanie dzieciom wzorów zachowań agresywnych; 5.4. Zapobieganie i kontrolowanie agresji. Rozdział 6 Rodzina a zachowanie antyspołeczne: 6.1. Zachowania antyspołeczne i ich przyczyny; 6.2. Rodzina jako miejsce rozwoju zachowań antyspołecznych; 6.3. Mechanizm transmisji międzypokoleniowej a zachowania antyspołeczne. Część IV Terapia rodzin i terapeutyczna rola rodziny: Rozdział 1 Współczesne nurty w terapii rodzin: 1.1. Historia terapii rodzin; 1.2. Zasady terapii rodzin; 1.3. Wskazania i przeciwwskazania do terapii rodzin. Rozdział 2 Pozytywna psychologia rodziny - w teorii i praktyce: 2.1. Obszary psychologii rodziny; 2.2. Obszary psychologii pozytywnej; 2.3. Zainteresowanie pozytywnością na gruncie psychologii rodziny. Literatura; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy; O Autorach.
Zespół znakomitych polskich familiologów przygotował podręcznik, którego celem jest usystematyzowanie współczesnej wiedzy na temat rodziny. Znajdą w nim Państwo informacje na temat: funkcjonowania systemu rodzinnego - funkcji i ról rodzinnych, komunikacji i narracji rodzinnych, więzi, transmisji międzypokoleniowej; nietradycyjnych form życia rodzinnego - rodzin zrekonstruowanych, adopcyjnych, wielokulturowych i innych; problemów życia rodzinnego - choroby w systemie rodzinnym, problemów prokreacyjnych, przemocy; współczesnych nurtów w terapii rodziny, rytuałów rodzinnych, pozytywnej psychologii rodziny. Walorem tej monografii jest to, że stanowi ona nowe spojrzenie na różne problemy życia rodzinnego z perspektywy współcześnie zachodzących przemian społecznych oraz to, że w polskiej literaturze psychologicznej niewiele jest opracowań tak wieloaspektowo traktujących współczesne problemy życia rodzinnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliografia
SPIS TREŚCI: Część 1: Relacje pomiędzy edukacji domową, przedszkolną i szkolną; 1. O procesie uczenia się dzieci. Relacje pomiędzy edukacją domową, przedszkolną i szkolną - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 1.1. Wspomaganie rozwoju, wychowanie i kształcenie dzieci. Co łączy i dzieli te zakresy działalności pedagogicznej; 1.2. Domowa edukacja: korzyści i niebezpieczeństwa zamierzonego i niezamierzonego procesu uczenia się. Skutki nakładania, redukowania i uzupełniania się efektów wychowawczych w środowisku domowym; 1.3. Jak dzieci dowiadują się, co można, a czego nie można. Najważniejsze zalecenia Pedagogiki pytań. Krótko o nagrodach i karach. Co zrobię, aby dzieci nie broniły się przed podejmowaniem zadań, także o poczuciu sprawstwa; 2. Nowe sposoby kierowania procesem uczenia się dzieci w przedszkolu i w domu - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 2.1. Możliwości wspomagania dzieci w skupianiu uwagi i gospodarowaniu zasobami poznawczymi; 2.2. Wspomaganie dzieci w skupianiu uwagi i zapamiętywaniu na przykładzie metody Dzieci uczą misie wierszy; 2.3. Domowe i przedszkolne sposoby wspomagania dzieci w rozwijaniu pamięci wzrokowej; 2.4. O co trzeba zadbać, żeby starsze przedszkolaki lepiej korzystały z zajęć, w trakcie których dorosły stosuje eksperymenty przyrodnicze i demonstruje funkcjonowanie urz¹dzeñ technicznych; 2.5. Kształtowanie zdolności do wysiłku intelektualnego w sytuacjach trudnych. Czyli o wspomaganiu dzieci w osiąganiu odporności emocjonalnej i w rozumnym zachowaniu się w sytuacjach, gdy nie wszystko przebiega zgodnie z ich oczekiwaniami; 3. Organizacja procesu uczenia się starszych przedszkolaków w różnych formach działalności przedszkola - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; 3.1. Cztery obszary prowadzenia zajęć ze starszymi przedszkolakami; 3.2. Zabawy spontaniczne i dydaktyczne jako intensywny proces uczenia się dzieci; 3.3.Jak czynności samoobsługowe wpływają na dynamikę rozwoju umysłowego dzieci i przyczyniają się do ich lepszego przygotowania do nauki szkolnej; 3.4. Czego mogą się nauczyć przedszkolaki w trakcie organizowania uroczystości oraz innych ważnych wydarzeń w przedszkolu; 3.5. Zajęcia dydaktyczne ważnym obszarem uczenia się przedszkolaków, fatalne skutki stosowania szkolnej metodyki w edukacji przedszkolnej; 4. Konstruowanie autorskich programów wychowania przedszkolnego. W jaki sposób treści zawarte w tej książce pomogą w opracowaniu programu edukacyjnego dla starszych przedszkolaków - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; Część 2: Edukacja starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu; 5. Kształtowanie u dzieci zdolności odróżniania dobra od zła, żeby wybierały dobro i kierowały się nim w codziennych sytuacjach - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 5.1. Dlaczego w przedszkolach trzeba uczyć dzieci odróżniania dobra od zła?; 5.2. Jak kształtować u dzieci zdolność do odróżniania dobra od zła. Wyniki badań nad skutecznością edukacyjną metody Baśnie sposobem pomagania dzieciom odróżnić dobro od zła; 5.3.Jak stosować metodę Baśnie sposobem pomagania dzieciom odróżnić dobro od zła w domu i w przedszkolu; 5.4. Jak rozwijać u dzieci naturalną skłonność do spełniania dobrych uczynków i przypodobania się dorosłym; 5.5. Cele i treść kształcenia: pomaganie dzieciom odróżniać dobro od zła oraz rozwijanie naturalnej skłonności do spełniania dobrych uczynków i oczekiwań; 6. Wychowanie społeczne dzieci. Kształtowanie empatii, życzliwego nastawienia do innych i ważnych umiejętności społecznych - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 6.1. Wychowanie społeczne dzieci: ważniejsze prawidłowości psychologiczne i pedagogiczne; 6.2. Nowy wymiar wychowania społecznego: korzyści wychowawcze z zajęć prowadzonych przez małych nauczycieli oraz zajęć prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego; 6.3. Cele i treści wychowania społecznego wraz z opisami zajęć i zabaw z dziećmi, które sprzyjają ich realizacji w domu oraz w przedszkolu; 7. Dbać o rozwój mowy. Wspomaganie dzieci w dłuższych i logicznych wypowiedziach oraz korygowanie ewentualnych zaburzeń mowy 136 opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska 7.1. Krótko o konieczności korygowania zaburzeń mowy u dzieci; 7.2. Co wynika ze związków rozwoju mowy i myślenia. O obowiązku wdrażania dzieci do formułowania dłuższych i logicznych wypowiedzi 7.3. Cele i treści kształcenia oraz opisy zajęć i zabaw z dziećmi sprzyjające rozwijaniu ich mowy i porozumiewania się w domu oraz w przedszkolu; 8. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności umysłowych, przydatnych do poznawania siebie, otoczenia i sprostania oczekiwaniom szkolnym - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńską 8.1. Co sprzyja, a co przeszkadza dzieciom w kształtowaniu czynności umysłowych; 8.2. Intensywne wspieranie dzieci w coraz precyzyjniejszym klasyfikowaniu: podstawy psychologiczne i pedagogiczne; 8.3. Psychologiczne i pedagogiczne podstawy intensywnego wspierania dzieci w wi¹zaniu przyczyny ze skutkiem i przewidywaniu, co się zdarzyć może; 8.4. Jak łączenie przyczyny ze skutkiem wtapia się w operacyjne rozumowanie o zmianach odwracalnych, nieodwracalnych i częściowo odwracalnych; 8.5. Treści kształcenia oraz opisy zajęć i zabaw wspierających dzieci w coraz precyzyjniejszej klasyfikacji, umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem i przewidywania, co się zdarzyć może; 9. Kształtowanie u dzieci umiejętności samoobsługowych, wdrażanie do dbania o higienę i ład w otoczeniu - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńską i E. Zielińska 9.1. Czego oczekuje się od starszych przedszkolaków. Co sprzyja, a co utrudnia nabywanie ważnych życiowo umiejętności; 9.2. Problemy z dziećmi siejącymi bałagan. Jak zmienią ich zwyczaje na lepsze; 9.3. Metoda sprawdzania stopnia opanowania czynności samoobsługowych dzieci. Dlaczego starsze przedszkolaki mogą pomagać młodszym dzieciom w opanowaniu tych czynności; 9.4. Treści kształcenia: wdrażanie starszych przedszkolaków do umiejętności samoobsługowych, do dbania o higienę i utrzymywania ładu w swoim otoczeniu; 10. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznych dzieci, w tym sprawności manualnej i zdolności panowania nad własną aktywnością ruchową - opracowała E. Zielińska; 10.1. Złoty okres rozwijania sprawności ruchowej dzieci i zgubne skutki niezaspokojenia potrzeby ruchu u starszych przedszkolaków; 10.2.Wa¿ne ustalenia dotyczące rozwoju sprawności ruchowej starszych przedszkolaków; 10.3. Konieczność lepszego dbania o zdrowie starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu. Normy dotyczące wzrostu i wagi dzieci; 10.4.Nauczycielska diagnoza ustalania sprawności ruchowej dzieci: krótka charakterystyka zadania diagnostycznego Tor przeszkód, interpretacje i wnioski pedagogiczne; 10.5.Treœci kształcenia i opisy zajęć i zabaw sprzyjających uzyskaniu lepszych efektów w wychowaniu zdrowotnym, kształtowaniu sprawności ruchowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej starszych przedszkolaków; 11. Wdrażanie starszych przedszkolaków do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych - opracowała E. Zielińska; 11.1. Na jakie niebezpieczeństwa obecnie jest narażone dziecko?; 11.2. Prawidłowości pedagogiczne i psychologiczne wdrażania dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych; 11.3. Treści kształcenia oraz opisy zajęć i zabaw pomagających dzieciom rozwijać umiejętności społeczne, unikać zagrożeń i wdrażając je do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych; 12. Wychowanie starszych przedszkolaków przez sztukę w domu i w przedszkolu; opracowała E. Zielińska; 12.1. Krótko o nowych wymiarach wychowania przez sztukę; 12.2.Dziecko widzem i aktorem. Podstawy psychologiczne i pedagogiczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 12.3. Muzyka i śpiew, pląsy i taniec w edukacji dzieci. Podstawy psychologiczne i pedagogiczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęcia z dziećmi; 12.4. Działalność plastyczna dzieci w przedszkolu i w domu. Podstawy psychologiczne i pedagogiczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęcia z dziećmi; 13. Edukacja techniczna starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu - opracował J.A. Jelinek; 13.1. Krótko o rozwijaniu uzdolnień technicznych i o celach edukacji technicznej starszych przedszkolaków; 13.2.Zabawy konstrukcyjne w domu i w przedszkolu: podstawy psychologiczne i pedagogiczne, treści kształcenia i opisy zajęć z dziećmi; 13.3. Majsterkowanie i kształtowanie wiedzy technicznej w domu i w przedszkolu: podstawy psychologiczne i pedagogiczne, treści kształcenia i wzorce zajęć z dziećmi; 14. Edukacja przyrodnicza starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu - opracował - J.A. Jelinek; 14.1. O konieczności dopasowania edukacji przyrodniczej do rozumowania i uczenia się dzieci oraz o specyfice prowadzenia zajęć w przedszkolu i w domu; 14.2.Właciwości ziemi, wody i ognia: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.3. Zjawiska pogodowe: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.4. Rośliny: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.5. Zwierzęta: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.6.Człowiek: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.7. Ekologia: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.8. Kosmos: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 15. Wielostronne kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania starszych przedszkolaków - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; 15.1. Kształtowanie umiejętności czytania i pisania: co jest realizowane w przedszkolu, a co w pierwszym roku szkolnego nauczania; 15.2.Przybliżanie dzieciom sensu kodowania informacji. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.3. Rozbudzanie u dzieci zainteresowań książka i głośnym czytaniem. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.4. Rozwijanie pętli fonologicznej ze szczególnym uwzględnieniem słuchu fonematycznego oraz spostrzegawczości i pamięci wzrokowej u przedszkolaków. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.5. Dominacja stronna a nabywanie umiejętności czytania i pisania. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.6. Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej potrzebnej do nauki pisania. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.7. Współpraca z rodzicami w zakresie przygotowania dziecka do nauki czytania i pisania w szkole; 16. Wspomaganie rozwoju umysłowego starszych przedszkolaków wraz z ich edukacją matematyczną - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 16.1. Czego wymaga się od dzieci w szkole? Jakie są przyczyny niepowodzeń w nauce matematyki? O co trzeba dbać w przedszkolu, aby ich uniknąć ?; 16.2. Zasadność łączenia edukacji matematycznej ze wspomaganiem dzieci w rozwoju umysłowym; 16.3. Kształtowanie orientacji przestrzennej starszych przedszkolaków. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia, zabawy, ćwiczenia i sytuacje zadaniowe; 16.4. Kształtowanie umiejętności liczenia i rachowania u starszych przedszkolaków. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje zajęć z dziećmi; 16.5. Przygotowanie dzieci do rozumienia pojęć liczbowych kształtowanych w szkole. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 16.6. Kształtowanie rozumienia sensu pomiaru długości, pojemności, ciężaru (masy) i czasu. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 16.7. Rozwijanie u dzieci intuicji geometrycznych. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 16.8. Zastosowanie umiejętności matematycznych w sytuacjach życiowych i wdrażanie dzieci do rozwiązywania zadań z treścią. Podstawy merytoryczne, cele i treści kszta³cenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 17. Wychowanie rodzinne i obywatelskie rozszerzone o zgodne współżycie w jednoczącej się Europie oraz przybliżanie dzieciom małej, domowej ekonomii. Cele i treści kształcenia oraz sposoby ich realizacji - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; Część 3: Niektóre problemy przygotowania dzieci do podjęcia nauki w szkole; 18. Dbałość o pozytywny wizerunek szkoły w celu lepszego przygotowania dzieci do pełnienia roli ucznia - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska 19. Rozsądnie i merytorycznie o obniżeniu obowiązku rozpoczynania nauki szkolnej oraz odroczeniu obowiązku szkolnego niektórych dzieci - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; 20. Bibliografia - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska. [JK]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia s. 322-344.
Z naukową precyzją i przystępnym językiem "Mózg nastolatka" rzuca nowe światło na funkcjonowanie mózgu w okresie dorastania. Frances E. Jensen, neurolog o międzynarodowej sławie i matka dwójki chłopców, opierając się na badaniach i swoim klinicznym oraz rodzicielskim doświadczeniu proponuje rewolucyjne spojrzenie na naukową koncepcję rozwoju mózgu. Wnioski z jej rzetelnej i dogłębnej analizy Jensen w błyskotliwy sposób przekłada na praktyczne wskazówki dla rodziców i nauczycieli, jak pomóc ich nastoletnim podopiecznym przetrwać trudny okres dojrzewania i łagodnie wejść w dorosłość. "Cenne źródło informacji dla rodziców, pracowników socjalnych, nauczycieli i wszystkich osób, które w jakikolwiek sposób są związane z nastolatkami. Niezwykle wciągająca, klarowna i bardzo pouczająca książka." „New York Journal of Books”
SPIS TREŚCI: Być nastolatkiem ; 1. Wkraczanie w okres dojrzewania ; 2. Budowanie mózgu ; 3. Pod mikroskopem ; 4. Uczenie się. Zadanie dla mózgu nastolatka ; 5. Sen ; 6. Podejmowanie ryzyka ; 7. Tytoń ; 8. Alkohol ; 9. Trawka ; 10. Twarde nawyki ; 11. Stres ; 12. Choroby psychiczne ; 13. Cyfrowa inwazja na mózg nastolatka ; 14. Kwestie płci ; 15. Uprawianie sportu a wstrząśnienia mózgu ; 16. Zbrodnia i kara ; 17. Poza okres dojrzewania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 361-366.
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej jest jednym z najczęstszych zaburzeń wieku dziecięcego. Każdego dnia wielu nauczycieli, rodziców i dzieci boryka się z tym problemem, co potwierdza niniejsza książka. Jest ona oparta na wieloletnim doświadczeniu autorów, wybitnych specjalistów w zakresie indywidualnej i grupowej pracy z dziećmi z ADHD, prowadzących warsztaty dla ich rodziców oraz szkolenia dla nauczycieli. ADHD w szkole łączy cechy kompleksowego podręcznika i skutecznego poradnika. Autorzy prezentują aktualne informacje na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego typowe objawy oraz cechy odróżniające go od innych zaburzeń. W przejrzysty sposób oddzielają fakty od mitów i podpowiadają, jakie kroki należy podjąć, gdy zauważymy u dziecka pierwsze symptomy zaburzenia. Omawiają kwestie dotyczące akceptacji osoby z ADHD, funkcjonowania dzieci z tym zespołem w domu dziecka czy rolę szkolnego asystenta ucznia. Opisują wiele strategii pracy z dziećmi z ADHD, najpopularniejsze i najskuteczniejsze metody i narzędzia terapeutyczne oraz kryteria diagnostyczne. Proponują także program szkoleniowy dla nauczycieli, który z pewnością – podobnie jak wszystkie zawarte w książce rady i wskazówki – pomoże im osiągać coraz lepsze rezultaty w pracy z uczniami z ADHD. [Opis wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka "Wychowania Na Co Dzień")
Na okł. nazwa serii: Biblioteka Miesięcznika Wychowanie na co Dzień.
Bibliogr. s. 285-306.
Książka (seria: "Biblioteka Wychowania na co dzień") prof. Stanisława Kawuli składa się z dwóch części: "W poszukiwaniu teoretycznych odniesień" oraz "Obszary relacji edukacyjnych". Obok zaktualizowanych rozdziałów zamieszczonych w pierwszym wydaniu (np.: "Edukacyjne właściwości relacji międzyludzkich", "Sieć wsparcia społecznego w życiu człowieka i jego rodziny", "Rodziny współczesne jako źródło sieroctwa społecznego"), w drugiej edycji ponadto Autor zamieścił następujące teksty: "Społeczeństwo ryzyka - perspektywa polityki społecznej", "Rola pedagogiki w społeczeństwie przetrwania i/lub rozwoju", "Profilaktyka zachowań dewiacyjnych i patologicznych młodzieży w reformie edukacji", " Survival jako metoda resocjalizacji nieletnich przestępców".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Najsławniejsza praca klasyka pedagogiki Ellen Key (1849-1926) - przedstawicielki tzw. nowego wychowania. Książka ta ukazała się w Szwecji w 1900 r. Niniejszą publikację oparto na polskim wydaniu z 1904 r. Autorka porusza zagadnienia: prawa dziecka do wyboru rodziców, sytuacji kobiet, opartego na psychologii dziecka wychowania w rodzinie i bezdomności (bliskiej dzisiejszemu rozumieniu osamotnienia) dziecka w rodzinie, właściwego sposobu nauczania i szkoły przyszłości, pracy dzieci i karania dzieci chłostą.
Książka oparta na wyd. z 1904.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego niektóre dzieci rozwijają się „prawidłowo”, nie sprawiając problemów wychowawczych, a inne wydają się ciągle walczyć - z rodzicami, wychowawcami i własnymi ograniczeniami? Dlaczego pięcioletnia córka sąsiadów już teraz rokuje na odnoszącą sukcesy i zaradną kobietę, a twoi znajomi wciąż martwią się o przyszłość swojego trudnego do poskromienia syna? Dr Tovah Klein, nazywana "zaklinaczką maluchów", napisała książkę, która podbiła serca celebrytów i zachwyciła wielu psychologów dziecięcych. W poprzedzonej wstępem Sarah Jessiki Parker publikacji, Klein prowadzi czytelnika przez meandry psychiki i świata emocjonalnego dzieci na różnym etapie rozwoju, w prosty sposób objaśniając motywy ich zachowań. W „Zrozumieć malucha” znalazł się m.in. obszerny rozdział o przyczynach buntu dwulatka i sposobach na przetrwanie go, a także genialna instrukcja prostego i bezstresowego treningu czystości, spania i jedzenia. Publikacja zawiera też dużą dawkę porad na temat wprowadzania dziecka do grupy rówieśniczej, kwestii dzielenia się zabawkami z innymi dziećmi, zostawiania pociechy pod opieką innych oraz wskazówki dotyczące wspierania dziecka podczas ważnych zmian zachodzących w jego życiu. Ta prowokacyjna książka jest nie tylko inspiracją do tego, aby być najlepszym rodzicem, ale podsuwa także proste narzędzia, które pomogą rodzicom rozwijać potencjał dziecka i sprawić, aby ich maluchy wyrosły na spełnionych dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Hipis to człowiek, który poszukuje i nie zgadza się na krzywdę innych, ani na porządek rzeczy, który sprawia innym przykrość, rozumiesz?" – pytał tata, a ja baaaardzo powoli mu potakiwałem. – "Dotyczy to nie tylko ludzi, ale zwierząt i roślin też". "A jeśli hipis sam sobie robi krzywdę?" – miałem trzynaście lat, kiedy zadałem tacie to pytanie. Wolność od konwenansów, reżimu, ciasnych zasad i kołnierzyków. Ucieczka w sztukę, naturę, w drogę, dragi, w cokolwiek. A potem…? Tomek od lat nie chce znać swego ojca. Jacek wciąż mieszka w głuszy jak jego rodzice. Anka, matka dwojga małych dzieci, potrzebuje w swym życiu przede wszystkim porządku. Małgosia, niegdyś "królowa wędrówek", zmieniła życie hipi na Zen. Iza Klementowska prowadzi nas przez trzy kontynenty, żeby odpowiedzieć na pytanie, jak ruch hipisowski wpłynął na życie dzieci kwiatów a przede wszystkim ich dzieci i wnuków. Co o swej młodości w oparach marihuany sądzą dawni hipisi i jak potoczyły się ich losy? Czy ich córki i synowie, wychowywani "na luzie", bez rygorów, a czasem nawet bez... chodzenia do szkoły, przejęli system wartości rodziców? W jaki sposób wychowują teraz swoje dzieci? Czy cena wolności nie okazała się zbyt wysoka? Iza Klementowska – reporterka i dziennikarka, publikowała m.in. w "Dużym Formacie" "Gazety Wyborczej", "Wysokich Obcasach Extra", "Newsweeku", "Polityce", "Machinie", "National Geographic", "Sukcesie", "Bluszczu" i "Nowym Dzienniku" (Nowy Jork). Jej teksty ukazały się również w antologiach "Swoją drogą", "Pytania, których się nie zadaje", "Odwaga jest kobietą", "Twarze sukcesu. Zespół Downa". Autorka książek "Samotność Portugalczyka" (wyd. Czarne, nominacja do Nagrody im. Teresy Torańskiej), "Minuty. Reportaże o starości" (DW PWN, nominacja do nagrody Radia Wrocław EMOCJE), "Szkielet białego słonia" (Wyd. Czarne, nominacja do nagrody Radia Wrocław EMOCJE, nominacja do nagrody Travelery 2017), "Skóra. Witamy uchodźców" (Wyd. Karakter, nominacja do nagrody im. Beaty Pawlak za rok 2019). [Wydawnictwo Agora, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce pseudonim autora, nazwa: Henryk Goldszmit. Na podstawie wydania: Jak kochać dziecko / Janusz Korczak. Dzieła zebrane ; t. 7. - Warszawa, 1993. Publikacja wydana z okazji III Międzynarodowego Kongresu Praw Dziecka oraz VIII Międzynarodowej Konferencji Korczakowskiej.
Książka „Momenty wychowawcze” autorstwa Janusza Korczaka wydana nakładem Rzecznika Praw Dziecka. Jest to praca w szczególny sposób adresowana do młodych nauczycieli, którzy uczą się obserwować, rozumieć dziecko i rozmawiać z nim. Dzisiejsi badacze Korczaka nazywają ten wzorzec metodyczny „uczeniem się dziecka” i „uczeniem się od dziecka”. Momenty wychowawcze można potraktować jako specjalny rodzaj nauczycielskiego podręcznika czy przewodnika, pokazującego nauczycielowi, jak poznawać dziecko i jak kształtować siebie w kontakcie z nim. Takie zadania stawia przed swoimi adeptami współczesna pedagogika. Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Historia wychowania. T. 1, Od starożytnej Grecji do połowy wieku XVIII / Stanisław Kot. - Wyd. 3 (wg wyd. 2 z 1934 r.). - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak", 1996. - [4], 407 s. : 1 portr. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 16-23 i przy rozdz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nauczyciela. Ogólne Podstawy Wychowania ; 1)
Bibliogr. s. 205-[208].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa rzeczywista autorki: Jayne Ann Krentz. Pseudonimy: Jayne Bentley, Jayne Castle (powieści o tematyce futurystycznej), Amanda Glass, Stephanie James, Amanda Quick (romanse historyczne z wątkiem kryminalnym), Jayne Taylor. Powieści o tematyce współczesnej publikuje pod własnym nazwiskiem.
Eksperymenty wychowawcze zwykle źle się kończą! Takiego zdania jest większość angielskiego społeczeństwa pierwszej połowy ubiegłego stulecia, a zwłaszcza przedstawiciele jego najwyższej warstwy - arystokracji. Imogena, która jest wynikiem takiego eksperymentu - jej matka, jako autorka niezwykle bulwersującej książki o wychowaniu młodych panien, właśnie na córce sprawdza proponowane metody - bynajmniej nie podziela tego zdania. Obce są jej wszelkie konwenanse rządzące wielkim światem. Nic więc dziwnego, że przy okazji pierwszego pobytu w stolicy dziewczyna zostaje skompromitowana. Kiedy niespodziewanie dziedziczy spadek po ekscentrycznym wuju, przychodzi jej do głowy pewien pomysł, tak szalony, że mogłaby na niego wpaść tylko panna o złej reputacji. Jest tylko jeden człowiek, który może jej pomóc w realizacji planu - cieszący się złą sławą hrabia Colchester. Ale jak go przekonać do tego przedsięwzięcia? [wyd. Da Capo]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Po/III (1 egz.)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej