Diagnoza pedagogiczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(9)
Autor
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Luszczyński Hubert (1944- )
(1)
Niedenthal Dorota
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Olszewski Lucjan (1937- )
(1)
Riebisch Roswitha (1955- )
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Wróblewska Teresa (pedagogika)
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Temat
Kobieta
(4276)
Rodzina
(2505)
Relacje międzyludzkie
(2259)
Tajemnica
(2103)
Przyjaźń
(2012)
Diagnoza pedagogiczna
(-)
Miłość
(1964)
Zabójstwo
(1467)
II wojna światowa (1939-1945)
(1271)
Śledztwo i dochodzenie
(1216)
Relacja romantyczna
(1214)
Małżeństwo
(1126)
Trudne sytuacje życiowe
(1023)
Dzieci
(977)
Rodzeństwo
(944)
Uczucia
(922)
Nastolatki
(918)
Magia
(873)
Sekrety rodzinne
(815)
Życie codzienne
(793)
Zwierzęta
(788)
Dziewczęta
(725)
Język angielski
(718)
Osoby zaginione
(691)
Policjanci
(681)
Matki i córki
(655)
Żydzi
(655)
Uprowadzenie
(587)
Literatura polska
(577)
Władcy
(573)
Pisarze polscy
(564)
Wybory życiowe
(563)
Język polski
(542)
Dziennikarze
(534)
Podróże
(522)
Arystokracja
(515)
Boże Narodzenie
(510)
Poszukiwania zaginionych
(508)
Zemsta
(486)
Przestępczość zorganizowana
(479)
Historia
(478)
Uczniowie
(477)
Język polski (przedmiot szkolny)
(466)
Psy
(453)
Wychowanie w rodzinie
(449)
Mężczyzna
(430)
Chłopcy
(426)
Zakochanie
(422)
Pisarze
(408)
Humor
(407)
Krainy i światy fikcyjne
(403)
Ojcowie i córki
(402)
Prywatni detektywi
(402)
Samorealizacja
(399)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(395)
Spisek
(390)
Ludzie a zwierzęta
(386)
Śmierć
(385)
Polacy za granicą
(381)
Obyczaje i zwyczaje
(380)
Seryjni zabójcy
(373)
Samotność
(367)
Władza
(364)
Zabójstwo seryjne
(360)
Koty
(352)
Język niemiecki
(348)
Wakacje
(342)
Ludzie bogaci
(341)
Polityka
(339)
Politycy
(338)
Wsie
(337)
Lekarze
(333)
Stworzenia fantastyczne
(324)
Zdrada
(319)
Zjawiska paranormalne
(317)
Dziadkowie i wnuki
(314)
Dojrzewanie
(311)
Wojna
(303)
Małe miasto
(291)
Wojsko
(289)
Zdrowe odżywianie
(289)
Kultura
(279)
Przeprowadzka
(279)
Przedsiębiorstwo
(276)
Marzenia
(271)
Psychologia dziecka
(270)
PRL
(269)
Śmierć bliskiej osoby
(268)
Wojna 1939-1945 r.
(265)
Szczęście
(261)
Terroryzm
(257)
Macierzyństwo
(254)
Żołnierze
(254)
Holokaust
(253)
Trauma
(252)
Młodzi dorośli
(251)
Aktorzy polscy
(250)
Szlachta
(250)
Spadek
(249)
Zdrada małżeńska
(249)
Kłamstwo
(248)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Poradnik
(2)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 422-[439]. Indeks.
Publikacja składa się z ośmiu rozdziałów. Pierwszy z nich wprowadza w problematykę badań diagnostycznych w naukach społecznych, wskazuje na podstawowe terminy stosowane w badaniach diagnostycznych, przedstawia proces diagnozowania w ujęciu wąskim i szerokim, eksponuje etyczny wymiar diagnozowania oraz podstawowe błędy diagnostyczne. W rozdziale drugim podjęłam problematykę diagnozowania psychologicznego dla potrzeb dydaktyczno-wychowawczych, podkreślając specyfikę diagnozowania psychologicznego, obszary problemowe, modele i etapy diagnozowania w psychologii oraz istotę i zakres diagnozowania psychologicznego dla potrzeb pedagogiki. Zostały opisane w nim również poszczególne subdyscypliny psychologii i ich rola w diagnozowaniu dla potrzeb pedagogiki, przy podkreśleniu swoistości diagnostyki psychopedagogicznej. Rozdział trzeci został poświęcony charakterystyce badań diagnostycznych w pedagogice. Zwróciłam w nim uwagę na specyfikę i odrębność diagnostyki pedagogicznej, odnosząc się do poglądów prekursorów diagnozowania pedagogicznego oraz opisując rodzaje i typy diagnoz stosowanych w pedagogice współczesnej. Nawiązujący do niego rozdział czwarty jest poświęcony praktycznej metodologii diagnozowania. Zaprezentowałam w nim strategie badań diagnostycznych w pedagogice, zwracając uwagę na różnice w podejściu diagnostycznym w paradygmacie ilościowym, jakościowym oraz w modelu eklektycznym, a także na różnorodność zmiennych i wskaźników diagnostycznych (zarówno w ujęciu wąskim, jak i szerokim). [fragment Wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 3)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dla praktyków - psychologów, pedagogów, logopedów oraz dla rodziców dzieci z trudnościami w uczeniu się.
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [330]-346. - Indeksy.
Pierwszy podręcznik z zakresu teorii diagnozy edukacyjnej! Książka prezentuje: - koncepcję diagnostyki jako nauki o rozpoznawaniu warunków, przebiegu i wynikach uczenia się; - główne pojęcia dyscypliny; - analizę i ocenę narzędzi diagnozy; - metody diagnostyczne oraz wyniki diagnozy osiągnięć ucznia i placówki edukacyjnej oraz poziomu edukacyjnego kraju; - ewaluację w edukacji jako pochodną diagnozy; - ćwiczenia ułatwiające wdrożenie stosowania pojęć i zaleceń. Podręcznik jest przeznaczony dla: studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich; - pedagogów i nauczycieli pracujących w instytucjach edukacyjnych; - dyrektorów szkół, doradców metodycznych, pracowników komisji egzaminacyjnych i nadzoru pedagogicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor opracowania proponuje nauczycielom i rodzicom pomoc we wczesnym wykrywaniu zaburzeń autyzmu i w zastosowaniu odpowiedniego do potrzeb dziecka programu usprawniania. Omawia: społeczny aspekt autyzmu, diagnozowanie autyzmu wczesnodziecięcego oraz funkcjonowanie dziecka autystycznego. Przedstawia także postawy nauczycieli wobec nauczania dzieci autystycznych oraz formy i metody pracy z tym dziećmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Diagnoza typów uczniów. Jak je szybko rozpoznać? Jak z nimi pracować? Jak osiągnąć najlepsze wyniki?
Bibliografia na stronach [151]-153.
• Jakimi typami uczniów są twoi podopieczni? • Czym charakteryzuje się typ intelektualny? • Jakie zadania są najlepsze dla typu emocjonalnego? • Jak zaangażować i zmotywować typ działający? • Co wpływa na wyniki osiągane przez typ współpracujący? • Jak, pracując z grupą, dotrzeć do każdego ucznia? Diagnoza typów uczniów została napisana przez praktyków dla praktyków i stanowi odpowiedź na aktualne potrzeby i problemy współczesnej edukacji. Autorzy, opierając się na własnym bogatym doświadczeniu i wynikach najnowszych badań, pokazują, jak poprawnie zdiagnozować ucznia: jego styl uczenia się, sposób rozumienia i postrzegania świata. Wyjaśniają też, jak wielkie znaczenie dla sukcesów uczniów ma sam nauczyciel - jego postawa i styl nauczania. Dzięki kompleksowemu omówieniu czterech podstawowych typów inteligencji i stylów uczenia się oraz wielu skutecznych i sprawdzonych metod indywidualizowania nauki dowiesz się, jak dobrać odpowiedni styl prowadzenia zajęć do typów twoich uczniów i poprawić osiągane wyniki. Praktyczne rady podpowiedzą ci, jak udoskonalić i usprawnić codzienną pracę z dużymi i zróżnicowanymi klasami, a zawarte w książce przejrzyste arkusze i ankiety diagnostyczne ułatwią zrozumienie indywidualnego zachowania ucznia, jego możliwości i ograniczeń. Dzięki tej książce dowiesz się, jak nauczyć wszystkich, tego samego i w tym samym czasie, ale w indywidualny sposób!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 227-244. Indeksy.
SPIS TREŚCI: Część I: Diagnoza i terapia uczniów – wybrane zagadnienia ; Diagnoza i terapia ucznia dyslektycznego ; Diagnoza i praca z uczniem zdolnym ; Diagnoza i terapia ucznia z ADHD ; Diagnoza i terapia ucznia agresywnego ; Diagnoza i praca z uczniem zagrożonym uzależnieniami ; Diagnoza i praca z uczniem – ofiarą przemocy domowej ; Część II Rozwijanie wybranych umiejętności psychospołecznych uczniów ; Rozwijanie inteligencji emocjonalnej uczniów ; Rozwijanie asertywności u uczniów ; Rozwijanie empatii uczniów Część III Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą ; Teatroterapia i techniki parateatralne w pracy z dziećmi i młodzieżą ; Muzykoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą ; Biblioterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą ; Bibliografia ; Indeks nazwisk ; Indeks rzeczowy ; Biblioterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Dla studentów i profesjonalistów w zakresie pedagogiki, ale i innych nauk humanistycznych i społecznych.
Bibliogr. s. 330-346. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej