Dysleksja i dysgrafia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(18)
Forma i typ
Książki
(16)
Poradniki i przewodniki
(3)
Proza
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(11)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(7)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
(1)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(1)
Autor
Krasowicz-Kupis Grażyna
(3)
Brejnak Wojciech (1944- )
(2)
Reid Gavin (1950- )
(2)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Brożek-Sala Aleksandra
(1)
Chmielewska Joanna Maria (1964- )
(1)
Chrzanowska Beata
(1)
Davis Ronald D. (1942- )
(1)
Fuks Agata
(1)
Kleszcz Ewa (tłumacz)
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kraljič Helena (1971- )
(1)
Kłos Joanna (grafik)
(1)
Lubi Maja (1980- )
(1)
Opala-Wnuk Koryna
(1)
Opolska Teresa
(1)
Ostrowska Agnieszka (ilustrator)
(1)
Ponczek Romuald
(1)
Ponimirska Zofia
(1)
Pętlewska Halina
(1)
Sanfelippo Ana (1982- )
(1)
Skoczylas Grażyna
(1)
Thompson Jenny
(1)
Waleszkiewicz Kamila
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Zielińska-Kostyło Hanna (1963- )
(1)
Łubkowska Agnieszka
(1)
Święcicka Justyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(16)
Odbiorca
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(3)
0-5 lat
(2)
Klasa 3.
(1)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura polska
(1)
Literatura słoweńska
(1)
Temat
Kobieta
(4276)
Rodzina
(2504)
Relacje międzyludzkie
(2260)
Tajemnica
(2102)
Przyjaźń
(2012)
Dysleksja i dysgrafia
(-)
Miłość
(1964)
Zabójstwo
(1466)
II wojna światowa (1939-1945)
(1271)
Śledztwo i dochodzenie
(1216)
Relacja romantyczna
(1214)
Małżeństwo
(1126)
Trudne sytuacje życiowe
(1023)
Dzieci
(977)
Rodzeństwo
(946)
Uczucia
(922)
Nastolatki
(918)
Magia
(872)
Sekrety rodzinne
(818)
Życie codzienne
(793)
Zwierzęta
(788)
Dziewczęta
(725)
Język angielski
(718)
Osoby zaginione
(691)
Policjanci
(682)
Matki i córki
(655)
Żydzi
(655)
Uprowadzenie
(587)
Literatura polska
(577)
Władcy
(573)
Pisarze polscy
(564)
Wybory życiowe
(563)
Język polski
(542)
Dziennikarze
(534)
Podróże
(522)
Arystokracja
(515)
Boże Narodzenie
(510)
Poszukiwania zaginionych
(508)
Zemsta
(486)
Przestępczość zorganizowana
(480)
Historia
(478)
Uczniowie
(477)
Język polski (przedmiot szkolny)
(466)
Psy
(454)
Wychowanie w rodzinie
(449)
Mężczyzna
(430)
Chłopcy
(426)
Zakochanie
(425)
Pisarze
(408)
Humor
(407)
Ojcowie i córki
(405)
Krainy i światy fikcyjne
(403)
Prywatni detektywi
(402)
Samorealizacja
(399)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(395)
Spisek
(390)
Ludzie a zwierzęta
(386)
Śmierć
(386)
Polacy za granicą
(381)
Obyczaje i zwyczaje
(380)
Seryjni zabójcy
(373)
Samotność
(367)
Władza
(364)
Zabójstwo seryjne
(362)
Koty
(352)
Język niemiecki
(348)
Wakacje
(345)
Ludzie bogaci
(341)
Polityka
(339)
Politycy
(338)
Wsie
(337)
Lekarze
(333)
Stworzenia fantastyczne
(324)
Zdrada
(319)
Zjawiska paranormalne
(317)
Dziadkowie i wnuki
(314)
Dojrzewanie
(311)
Wojna
(303)
Małe miasto
(294)
Zdrowe odżywianie
(290)
Wojsko
(289)
Kultura
(279)
Przeprowadzka
(279)
Przedsiębiorstwo
(276)
Marzenia
(271)
Psychologia dziecka
(270)
PRL
(269)
Śmierć bliskiej osoby
(268)
Wojna 1939-1945 r.
(265)
Szczęście
(261)
Terroryzm
(257)
Macierzyństwo
(254)
Żołnierze
(254)
Holokaust
(253)
Trauma
(252)
Młodzi dorośli
(251)
Spadek
(251)
Aktorzy polscy
(250)
Szlachta
(250)
Zdrada małżeńska
(249)
Kłamstwo
(248)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(3)
Opracowanie
(3)
Elementarz
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
Kultura i sztuka
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(SPEcjalne moce / Tracy Packiam Alloway)
Tytuł oryginału: The map challenge : a book about dyslexia.
Drużyna harcerzy musi odnaleźć flagę i trafić do obozowiska. Ale Szymon nie potrafi czytać mapy - to dla niego za trudne. Czy użyje swoich SPEcjalnych mocy, żeby odnaleźć drogę do obozu? „SPEcjalne moce” to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami. [Wydawnictwo Zielona Sowa, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dysleksja : nie jesteś sam / Wojciech Brejnak. - Wyd. 1 (dodr.). - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2005. - 221, [1] s. : il. ; 21 cm.
(Poradnik dla Rodziców)
SPIS TREŚCI: * Co każdy powinien wiedzieć o dysleksji? * Rola rodziny i "zerówki" w przygotowaniu dziecka do nauki czytania i pisania * Symptomatologia ryzyka dysleksji i dysleksji rozwojowej * Diagnostyka i terapia medyczna, pedagogiczna i psychologiczna * Postawy rodziców i nauczycieli wobec trudności dziecka w czytaniu i pisaniu * Drogowskazy wychodzenia z dysleksji * Polskie Towarzystwo Dysleksji * Zamiast zakończenia - przykłady z życia wzięte * Książki, które mogą być przydatne w pomaganiu dziecku z trudnościami w mówieniu, czytaniu, pisaniu, a także matematyce. * Aneks * Przykłady opinii poradni psychologiczno-pedagogicznych o dysleksji * Akty prawne dotyczące dysleksji * Przykłady typowego pisma dyslektycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier ; cz. 17)
„Czapka, lamy i kotomierz” to bajka psychoedukacyjna, która wprowadza w świat dziecka z dysleksją, pomaga poznać i zaakceptować inność. Może być wsparciem dla rodziców i nauczycieli w rozmowach na temat niepełnosprawności z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym [z okł.]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: 1. Czym jest ADHD 2. Dziecko z ADHD 3. Problemy rodziców dziecka z ADHD 4. Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami dziecka 5. Dorosły z ADHD 6. Diagnoza ADHD 7. Rodzaje oddziaływań terapeutycznych Aneks 1. Kryteria diagnostyczne ADHD wg DSM-IV Aneks 2. Kryteria diagnostyczne ADHD wg ICD-10
Oswoić ADHD. Przewodnik dla rodziców i nauczycieli dzieci nadpobudliwych psychoruchowo to jedna z pierwszych na naszym rynku książek o nadpobudliwości psychoruchowej, która uwzględnia polską specyfikę. Książka powstała w oparciu o wieloletnie doświadczenia Autorek w terapii i pracy z dziećmi z ADHD i zawiera, obok teorii, praktyczne wskazówki, jak postępować z dziećmi, które wiercą się na krześle, ciągle się ruszają, łatwo się rozpraszają, w sytuacjach życia codziennego - w szkole i w domu, w czasie zabawy i nauki. Książka Oswoić ADHD według anonsu Autorek kierowana jest do rodziców, ale uważam, że powinna być w biblioteczce każdego wychowawcy przedszkola i nauczyciela nauczania początkowego. Może być ona również przydatna rodzicom, których dzieci rozwijają się prawidłowo. Szereg propozycji wychowawczych podanych przez Autorki pomoże rodzicom lepiej zrozumieć własne dziecko i podnieść swoje kompetencje wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: CZĘŚĆ I: CZYM NAPRAWDĘ JEST DYSLEKSJA? 1. Ukryty talent ; 2. Brak zdolności uczenia się ; 3. Skutki dezorientacji ; 4. Dysleksja w działaniu ; 5. Przymusowe rozwiązania ; 6. Kłopoty z czytaniem ; 7. Kłopoty z ortografią ; 8. Kłopoty z matematyką ; 9. Kłopoty z pisaniem ; 10. Deficyt uwagi ; 11. Niezdarność ; 12. Prawdziwe rozwiązanie CZĘSĆ II. MAŁY P.D. ROZWOJOWA TEORIA DYSLEKSJI 13. Jak powstaje dysleksja ; 14. Dwulatek i futrzany kotek ; 15. Mały P.D. w wieku trzech do pięciu lat ; 16. Pierwszy dzień w szkole ; 17. Czas defektu CZĘŚĆ III. DAR 18. Zrozumieć talent ; 19. Ciekawość ; 20. Kreatywność ; 21. Dar biegłości CZĘŚĆ IV KORYGOWANIE DYSLEKSJI. PRZEWODNIK DLA RODZICÓW, OPIEKUNÓW I NAUCZYCIELI 22. Jak to powiedzieć? ; 23. Symptomy dezorientacji ; 24. Oko umysłu ; 25. Zastosowanie procedur Davisa ; 26. Ocena zdolności percepcyjnych ; 27. Przywracanie orientacji ; 28. Zakończenie i podsumowanie ; 29. Dobre dostrojenie ; 30. Koordynacja ; 31. Podstawowe opanowanie symbolu ; 32. Trzy kroki do łatwego czytania ; 33. Technika opanowania symbolu dla słów ; 34. Kontynuacja procesu
Ronald D. Davis, podobnie jak inni dyslektycy, został obdarzony niezwykłymi zdolnościami twórczymi i wyobraźnią. Dorastał, nie mogąc zrozumieć, dlaczego jednak nie potrafi normalnie funkcjonować w szkole, a nauczyciele uważali go za "opóźnionego". Przeżywając liczne porażki i niepowodzenia, został w końcu inżynierem, biznesmenem i rzeźbiarzem. Mając trzydzieści osiem lat, dokonał zaskakującego odkrycia, które pozwoliło mu po raz pierwszy przeczytać całą książkę w ciągu kilku godzin. Odkrycie to zainspirowało Davisa do stworzenia rewelacyjnych metod, które prosto i jasno przedstawił w niniejszej książce, tak że każdy nauczyciel, rodzic, terapeuta czy dyslektyk może je zastosować, z powodzeniem przezwyciężając trudności, jakie sprawia dysleksja."Co łączy Cher, Leonarda da Vinci, Whoopi Goldberg i Walta Disneya? Dysleksja. Można by pomyśleć, że jednak osiągnęli sukces, pomimo swojego defektu. Ronald D. Davis twierdzi, że osiągnęli sukces właśnie dzięki dysleksji. Metody Davisa przynoszą poprawę u 97 procent osób uczestniczących w zajęciach korygowania dysleksji."New Woman
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dyslektyków, czyli osoby cierpiące na trudności z pisaniem i czytaniem, możemy spotkać w każdej szkole. Dzieci te, mimo rozwiniętej kreatywności oraz inteligencji, często czują się niezrozumiane i odrzucone przez rówieśników. Książeczka o Stasiu pomoże oswoić problem dysleksji oraz udowodni, że dyslektycy mogą odnosić wielkie sukcesy. Czytelnik zapozna się ze sławnymi osobami, które miały problem z pisaniem i mówieniem, a także pozna przyczynę zaburzenia. To historia nie tylko dla małych dyslektyków i ich rodziców, ale również dla pozostałych uczniów. Uczy wrażliwości i otwartości na innych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dla praktyków - psychologów, pedagogów, logopedów oraz dla rodziców dzieci z trudnościami w uczeniu się.
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. - 359, [1] s. : il. ; 21 cm.
(Terapia - Wydawnictwo Naukowe PWN)
Indeks.
Bibliogr. s. 318-345.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elementarz dla dzieci z dysleksją / Agnieszka Łubkowska ; narysowała Joanna Kłos. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo "Nasza Księgarnia", 2016. - 202, [6] stron : ilustracje kolorowe ; 21x23 cm.
Przed wami książka, jakiej jeszcze nie było! Czy wiecie, że kobra potrafi splunąć jadem na odległość pięciu metrów, a większość muszli ślimaków skręca w prawo? Mnóstwo tu ciekawostek, o których nie mieliście pojęcia! "Elementarz dla dzieci z dysleksją" to wyjątkowa pozycja dla dzieci borykających się z zaburzeniami koncentracji. Specjalna i zarazem przyjazna konstrukcja oraz forma elementarza pomagają skupić się dziecku na konkretnym zagadnieniu. Elementarz jest podzielony na trzy części - naukę liter, naukę sylab oraz czytanie całych słów, od najprostszych po bardziej złożone. Atrakcyjne teksty, pełne ciekawostek o świecie, skutecznie zachęcą dzieci do nauki. Wyraźna czcionka i duże odstępy między wierszami dodatkowo ułatwią czytanie i zmobilizują dzieci do pracy w skupieniu. Każda część elementarza, poza zasadniczymi ćwiczeniami czytania, zawiera również zadania pomagające kształtować słuch fonemowy dziecka. Ta niezwykła książka będzie przydatna zarówno dla rodziców, jak i nauczycieli czy terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach: 213-[214].
Porady dla rodziców i nauczycieli o "pracy przez zabawę" ze wszystkimi dziećmi - w tym z nadmiernie zamkniętymi, znerwicowanymi, dyslektycznymi, z ADHD, ADD, autyzmem, zaburzeniami rozwojowymi. Proste działania dają upust emocjom. Pozwala to zatracić się na trochę w twórczym entuzjazmie, który koi, leczy, pomaga. Spontaniczny kontakt z tworzeniem podnosi wiarę w siebie, poprawia koordynację ruchowa, zwiększa koncentrację, daje poczucie satysfakcji i radości. Ułatwia komunikację, pozwalając dziecku wyrazić w rysunku, geście czy kolorze skomplikowane emocje, których nie jest ono w stanie przekazać słowami. Daje ulgę dziecku, a nam lepszy wgląd w jego wnętrze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia.
Publikacja ta stanowi cenne żródło informacji teoretycznej i praktycznej dla nauczycieli i rodziców, którzy, na co dzień mają problemy z dziećmi dyslektycznymi i nie wiedzą jak im pomóc. Porusza problematykę dysleksji w odniesieniu do ogółu zaburzeń związanych z czytaniem i pisaniem (dysortografia, dysgrafia, aleksja). Pokazuje wczesne symptomy zapowiadające póżniejsze kłopoty w czytaniu, jak zaburzenia rozwoju mowy małego dziecka i nietypową lateralizację tzn. przewagę stronną ciała. Przedstawia poszczególne etapy rozwoju czytania, umiejętność rozumienia tekstu. A przede wszystkim odpowiada na pytanie jak konkretnie pomóc dziecku dyslektycznemu?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Czy masz kłopoty z identyfikacją i wsparciem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Twojej klasie? Jeśli potrzebujesz wsparcia w rozpoznawaniu, rozumieniu i wspieraniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – ta książka jest dla Ciebie. Znajdziesz w niej omówienie siedmiu typów SPE wraz z:: - Praktycznymi wskazówkami, jak pracować z uczniem - Radami doświadczonych praktyków - Pytaniami sprawdzającymi - Zagadnieniami do przemyślenia Opisy przypadków uczniów z:: - Zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytami uwagi (ADHD) - Zaburzeniami w rozwoju społeczno-emocjonalnym i zaburzeniami zachowania - Dysleksją - Dyspraksją - Zaburzeniami ze spektrum autyzmu - Niepełnosprawnością słuchową - Niepełnosprawnością wzrokową Jenny Thompson jest starszym wykładowcą pedagogiki na University od Derby i koordynatorem do spraw specjalnych potrzeb edukacyjnych na uniwersyteckim Wydziale Pedagogiki. Jest także doświadczonym nauczycielem z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
SPIS TREŚCI: Rozdział 1. Historia pojęcia specjalnych potrzeb edukacyjnych i modele niepełnosprawności ; Rozdział 2. Rozpoznawanie specjalnych potrzeb edukacyjnych i rola koordynatora do spraw SPE ; Rozdział 3. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi – ADHD ; Rozdział 4. Trudności w rozwoju społeczno-emocjonalnym i zaburzenia zachowania ; Rozdział 5. Dysleksja ; Rozdział 6. Dyspraksja ; Rozdział 7. Zaburzenia ze spektrum autyzmu ; Rozdział 8. Niepełnosprawność słuchowa ; Rozdział 9. Niepełnosprawność wzrokowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Bibliografia strony 483-522.
SPIS TREŚCI: I.TEORIA: 1. Dysleksja oraz umiejętność czytania i pisania. Podstawowe zagadnienia; 2. Neurobiologia dysleksji; 3. Rozwiązywanie paradoksów dysleksji; 4. Hipoteza reprezentacji fonologicznych jako sposób rozumienia dysleksji: od teorii do praktyki; 5. Procesy wzrokowe; 6. Model równowagi półkulowej i dysleksja; 7. Dysleksja: funkcje poznawcze oraz ich wpływ na umiejętność czytania i pisania; 8. Standardy dotyczące umiejętności czytania i pisania. Wyniki badań narodowych i międzynarodowych, II. PRAKTYKA: 9. Ocena i planowanie nauczania oraz nauki; 10. Procesy czytania. Rozwijanie tej umiejętności i konsekwencje dla nauczania; 11. Od diagnozy do interwencji. Stanowisko psychologii wychowawczej; 12. Dzieci uczące się języka angielskiego jako języka dodatkowego; 13. Rola koordynatora wsparcia edukacyjnego: odpowiedź na wyzwania; 14. Różnorodność potrzeb edukacyjnych uczniów jako wyzwanie dla nauczyciela kształcenia początkowego; 15. Dysleksja a umiejętności czytania i pisania: wyzwania na poziomie szkoły średniej; 16. Indywidualne plany nauczania dla uczniów dyslektycznych; 17. Metody poznawcze w dysleksji: style uczenia się i umiejętność myślenia; 18. Myślenie w parach. Ustrukturyzowana interakcja z rówieśnikami, rodzicami i wolnotariuszami; 19. Metapoznanie oraz procesy czytania i pisania; 20. Krytyczne podejście do tekstu i dostęp do leksykonu; 21. Zmienne definicje umiejętności czytania i pisania: konsekwencje dla pedagogii i badań naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej