Terapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(18)
Forma i typ
Książki
(17)
Poradniki i przewodniki
(11)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(7)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(16)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(3)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(1)
Autor
Andruszko Robert
(2)
Arcelus Jon
(2)
Arentewicz Joanna
(2)
Kubitsky Jacek (1944- )
(2)
Munden Alison
(2)
Niegowska-Drachal Elżbieta
(2)
Preissmann Christine (1970- )
(2)
Bloomquist Michael L
(1)
Brzezińska Anna (1971- )
(1)
Brzezińska Małgorzata (1957- )
(1)
Cohen Judith A
(1)
Deblinger Esther
(1)
Graczkowska Małgorzata
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Halbig Johannes (1954- )
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Klosko Janet S
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Lynch Christopher
(1)
Mannarino Anthony P
(1)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(1)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(1)
Straßmeier Walter (1938- )
(1)
Waśkiewicz Olena (1974- )
(1)
Wehnert Reinhard (1935- )
(1)
Weishaar Marjorie E
(1)
Winterhoff Michael (1955- )
(1)
Wojciechowski Aleksander
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Young Jeffrey E. (1950- )
(1)
Ćwiklińska Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Dzieci
(8308)
6-8 lat
(5659)
0-5 lat
(4226)
9-13 lat
(3702)
Szkoły wyższe
(2758)
Terapeuci
(18)
Młodzież
(2625)
14-17 lat
(1865)
Szkoły średnie
(604)
Rodzice
(499)
Szkoły podstawowe
(306)
Dorośli
(266)
18+
(123)
Nauczyciele
(113)
Studenci
(104)
Przedszkola
(50)
Menedżerowie
(45)
Nauczyciele przedszkoli
(43)
Prawnicy
(38)
Szkoły ponadgimnazjalne
(33)
Szkoły zawodowe
(29)
Lekarze
(28)
Psycholodzy
(28)
Gimnazja
(27)
Logopedzi
(27)
Poziom podstawowy
(25)
Technikum
(25)
Pedagodzy
(23)
Przedsiębiorcy
(23)
Adwokaci
(21)
Radcy prawni
(21)
Nauczanie początkowe
(20)
Sędziowie
(19)
Wychowawcy klas
(19)
Pracownicy naukowi
(17)
Dziewczęta
(15)
Klasa 1.
(14)
Nauczyciele języka polskiego
(14)
Psychoterapeuci
(14)
Specjaliści ds. kadr
(14)
Klasa 2.
(13)
Klasa 3.
(13)
Nauczyciele nauczania początkowego
(13)
Szkoły ponadpodstawowe
(13)
A1 (poziom biegłości językowej)
(12)
Klasa 4.
(12)
Klasa 6.
(12)
Licea
(12)
Wychowawcy małych dzieci
(12)
Kobieta
(11)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(11)
Pszczelarze
(11)
Fizjoterapeuci
(10)
Klasa 5.
(10)
Kobieta ciężarna
(10)
Pracodawcy
(10)
B1 (poziom biegłości językowej)
(9)
Ekonomiści
(9)
Ojcowie
(9)
Osoby w wieku starszym
(9)
Psychiatrzy
(9)
Terapeuci zajęciowi
(9)
A2 (poziom biegłości językowej)
(8)
Aplikanci
(8)
Bibliotekarze
(8)
Klasa 7.
(8)
Nastolatki
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Urzędnicy
(8)
A2 poziom biegłości językowej
(7)
Chorzy
(7)
Chłopcy
(7)
Informatycy
(7)
Inżynierowie
(7)
Logistycy
(7)
Poziom średniozaawansowany
(7)
Pracownicy socjalni
(7)
Klasa 8.
(6)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(6)
Policjanci
(6)
Specjaliści ds. marketingu
(6)
Terapeuci pedagogiczni
(6)
Zawody medyczne
(6)
A1 poziom biegłości językowej
(5)
B1 poziom biegłości językowej
(5)
B2 (poziom biegłości językowej)
(5)
Doradcy podatkowi
(5)
Grupa wiekowa Dzieci
(5)
Inżynierowie budownictwa
(5)
Księgowi
(5)
Lekarze specjaliści
(5)
Nauczyciele biologii
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Programiści
(5)
Psycholodzy kliniczni
(5)
Ratownicy medyczni
(5)
Szkoły policealne
(5)
Architekci
(4)
B2 poziom biegłości językowej
(4)
Dziennikarze
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Psychoterapia
(6)
Dzieci
(3)
Dziecko niedostosowane społecznie
(3)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Etiologia (medycyna)
(2)
Interwencja kryzysowa (psychologia)
(2)
Leczenie
(2)
Osoby z ADHD
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Stres pourazowy
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zespół ADHD
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Autyzm
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Frustracja
(1)
Gniew
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Imigranci
(1)
Język dziecka
(1)
Kontrakt psychologiczny
(1)
Lekarze a pacjenci
(1)
Lęk
(1)
Mechanizmy obronne (psychologia)
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nagroda (psychologia)
(1)
Niemowlę
(1)
Noworodek
(1)
Okres prenatalny
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pamięć
(1)
Piaget, Jean (1896-1980)
(1)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(1)
Pojęcia
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Samobójstwo
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Starość
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Terapia schematów
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trauma
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wrażliwość
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wygotski, Lew (1896-1934)
(1)
Zabawa
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia zachowania dziecka
(1)
Zachowanie
(1)
Żałoba
(1)
Gatunek
Poradnik
(10)
Podręcznik
(6)
Antologia
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(11)
Medycyna i zdrowie
(8)
Edukacja i pedagogika
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 150-153. Indeks.
Poradnik dla rodziców, nauczycieli, lekarzy i terapeutów prezentuje najnowszy stan wiedzy na temat ADHD. Zawiera obszerne wyjaśnienia wielu zagadnień i praktyczne rady dla rodziców, nauczycieli, pracowników opieki społecznej i innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z ADHD i ich rodzicami. Autorzy poświęcają dużą uwagę perspektywom takich dzieci i trudnościom, które mogą one w przyszłości napotkać. Książka zawiera również rozdział poświęcony ADHD u dorosłych, z roku na rok wzrasta bowiem wśród specjalistów przekonanie, że nadpobudliwość ruchowa może występować u pacjentów w każdym wieku. Książka będzie drogowskazem dla wszystkich, którzy starają się pomóc młodym ludziom z ADHD w pokonywaniu codziennych trudności i wskaże im właściwe źródła pomocy. Autorzy skupiają uwagę na sprawdzonych w praktyce, skutecznych metodach pomocy. Książka wskazuje dwa główne podejścia behawioralne, które w praktyce okazały się bardzo skuteczne:: analizę behawioralną i wzmocnienie pozytywne. Stosowanie tych technik oznacza bliską współpracę z rodzicami, szczególnie w czasie przeprowadzania wywiadu i wypytywania, co doprowadziło do niepożądanego zachowania. Rodzice są w pełni zaangażowani nie tylko w analizowanie zachowania swojego dziecka, ale też w poszukiwanie sposobów poradzenia sobie z takim zachowaniem. Autorzy starali się napisać książkę, która będzie służyć wszechstronną pomocą zarówno rodzicom, jak i specjalistom, i udało się im to osiągnąć.
Przedmowa 1. Co to jest ADHD? 2. Jakie są dzieci z ADHD? 3. Inne zaburzenia przypominające ADHD 4. Jak często występuje ADHD? 5. Przyczyny ADHD - wyjaśnienie ewolucyjne i biologiczne 6. Przyczyny ADHD-inne hipotezy 7. Metody diagnozowania ADHD 8. Lekarze i terapeuci 9. Terapia lekami 10. Psychoterapia 11. Dziecko z ADHD w szkole 12. Opieka i pomoc społeczna (w Wielkiej Brytanii) 13. Perspektywy dzieci z ADHD 14. ADHD u dorosłych Aneksy Bibliografia Indeks tematyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik - Bellona)
Bibliografia na stronach 150-153. Indeks.
Poradnik dla rodziców, nauczycieli, lekarzy i terapeutów prezentuje najnowszy stan wiedzy na temat ADHD. Zawiera obszerne wyjaśnienia wielu zagadnień i praktyczne rady dla rodziców, nauczycieli, pracowników opieki społecznej i innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z ADHD i ich rodzicami. Autorzy poświęcają dużą uwagę perspektywom takich dzieci i trudnościom, które mogą one w przyszłości napotkać. Książka zawiera również rozdział poświęcony ADHD u dorosłych, z roku na rok wzrasta bowiem wśród specjalistów przekonanie, że nadpobudliwość ruchowa może występować u pacjentów w każdym wieku. Książka będzie drogowskazem dla wszystkich, którzy starają się pomóc młodym ludziom z ADHD w pokonywaniu codziennych trudności i wskaże im właściwe źródła pomocy. Autorzy skupiają uwagę na sprawdzonych w praktyce, skutecznych metodach pomocy. Książka wskazuje dwa główne podejścia behawioralne, które w praktyce okazały się bardzo skuteczne:: analizę behawioralną i wzmocnienie pozytywne. Stosowanie tych technik oznacza bliską współpracę z rodzicami, szczególnie w czasie przeprowadzania wywiadu i wypytywania, co doprowadziło do niepożądanego zachowania. Rodzice są w pełni zaangażowani nie tylko w analizowanie zachowania swojego dziecka, ale też w poszukiwanie sposobów poradzenia sobie z takim zachowaniem. Autorzy starali się napisać książkę, która będzie służyć wszechstronną pomocą zarówno rodzicom, jak i specjalistom, i udało się im to osiągnąć.
Przedmowa 1. Co to jest ADHD? 2. Jakie są dzieci z ADHD? 3. Inne zaburzenia przypominające ADHD 4. Jak często występuje ADHD? 5. Przyczyny ADHD - wyjaśnienie ewolucyjne i biologiczne 6. Przyczyny ADHD-inne hipotezy 7. Metody diagnozowania ADHD 8. Lekarze i terapeuci 9. Terapia lekami 10. Psychoterapia 11. Dziecko z ADHD w szkole 12. Opieka i pomoc społeczna (w Wielkiej Brytanii) 13. Perspektywy dzieci z ADHD 14. ADHD u dorosłych Aneksy Bibliografia Indeks tematyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Cz. 1. SENIOR JAKO PODOPIECZNY: Słów kilka o starości: Starzenie się według naukowców ; Model deficytowy ; Koncepcje biegu życia ; Teoria zadań rozwojowych ; Koncepcja rozwoju tożsamości w cyklu życia ; Teoria wycofania ; Teoria aktywności ; Zmiany w organizmie i choroby somatyczne w okresie starości: Układ ruchu ; Układ krwionośny ; Układ oddechowy ; Układ pokarmowy ; Układ wydalniczy ; Sfera płciowości ; Układ nerwowy ; Narządy zmysłów ; Wzrok ; Słuch ; Równowaga ; Sfera psychiczna i jej zaburzenia związane z podeszłym wiekiem: Intelekt ; Osobowość ; Depresja ; Stosunek do siebie i własnej starości ; Bilans życia ; Radzenie sobie z trudnościami w okresie starości ; Relacje społeczne osób starszych: Rodzina w życiu osób starszych ; Stosunki z przyjaciółmi ; Starość w domu pomocy społecznej ; Cz. 2. JA JAKO TERAPEUTA: Stres i radzenie sobie z nim: Czym jest stres? ; Radzenie sobie ze stresem ; Skuteczność aktywności zaradczej ; Wsparcie społeczne: Rodzaje wsparcia ; Poszukiwanie wsparcia jako strategia radzenia sobie ; Co daje wsparcie społeczne? ; Poczucie własnej skuteczności: Źródła poczucia skuteczności ; Korzystna skuteczność ; Wypalenie zawodowe: Syndrom wypalenia zawodowego ; Uwarunkowania zespołu wypalenia ; Co robić, by nie spłonąć? ; Cz. 3. SENIOR I TERAPEUTA W DPS: Organizacja pracy terapeutycznej: Terapia zajęciowa w teorii ; Diagnoza terapeutyczna ; Zespół terapeutyczno-opiekuńczy ; Motywowanie do zajęć ; Nowy podopieczny ; Samorząd mieszkańców ; Niecodzienność: Terapia zabawą ; Spotkania imieninowe ; Wycieczki ; Senior z demencją: Podopieczny z otępieniem ; Zajęcia grupowe ; Wsparcie spoza DPS: Współpraca ze środowiskiem zewnętrznym ; Wolontariat w DPS ; Cz. 4. PRACOWNIA TERAPII ZAJĘCIOWEJ: Przygotowanie do zajęć: Otoczenie ; Elementy ergonomii ; Techniki terapeutyczne: Kredki i farby ; Papierowy świat ; Obrazy wykonywane różnymi technikami ; Dekoratorstwo i zdobnictwo ; Masy plastyczne ; Kraina nici ; Tkactwo ; Filc ; Wiklina papierowa ; Stolarstwo ; Terapia kulinarna ; Zajęcia teatralne ; Muzykoterapia ; Biblioterapia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Tytuł oryginału: "Treating trauma and traumatic grief in children and adolescents".
Bibliografia na stronach 233-241, 247-255. Indeks.
SPIS TREŚCI: Część I. TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA UKIERUNKOWANA NA TRAUMĘ Rozdział 1. Wpływ urazu psychicznego i żałoby na dzieci i ich rodziny Rozdział 2. Strategie diagnostyczne stosowane u dzieci, które doznały traumy Rozdział 3. Model TF-CBT – zasady działania Rozdział 4. Rola terapeuty prowadzącego TF-CBT Część II. INTERWENCJE UKIERUNKOWANE NA TRAUMĘ Wprowadzenie do poszczególnych interwencji – modułów terapii ukierunkowanych na traumę Moduł 1. Psychoedukacja Moduł 2. Umiejętności wychowawcze Moduł 3. Relaksacja Moduł 4. Wyrażanie i regulacja emocji Moduł 5. Radzenie sobie i przetwarzanie poznawcze I – trójkąt poznawczy Moduł 6. Narracja na temat traumy Moduł 7. Radzenie sobie i przetwarzanie poznawcze II – przetwarzanie traumatycznego doświadczenia Moduł 8. Ekspozycja na bodźce przypominające o traumatycznym zdarzeniu in vivo Moduł 9. Wspólne sesje dziecka i rodzica Moduł 10. Zwiększanie bezpieczeństwa w przyszłości i wspomaganie dalszego rozwoju Część III. MODUŁY UKIERUNKOWANE NA ŻAŁOBĘ Wprowadzenie do modułów ukierunkowanych na żałobę Moduł 1. Psychoedukacja na temat żałoby Moduł 2. Przeżywanie żalu po stracie i przezwyciężanie ambiwalentnych uczuć do osoby zmarłej – Czego mi brak, a za czym nie tęsknię Moduł 3. Zachowanie pozytywnych wspomnień o osobie zmarłej Moduł 4. Przedefiniowanie relacji z osobą zmarłą i zaangażowanie się w aktualne relacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 422-[439]. Indeks.
Publikacja składa się z ośmiu rozdziałów. Pierwszy z nich wprowadza w problematykę badań diagnostycznych w naukach społecznych, wskazuje na podstawowe terminy stosowane w badaniach diagnostycznych, przedstawia proces diagnozowania w ujęciu wąskim i szerokim, eksponuje etyczny wymiar diagnozowania oraz podstawowe błędy diagnostyczne. W rozdziale drugim podjęłam problematykę diagnozowania psychologicznego dla potrzeb dydaktyczno-wychowawczych, podkreślając specyfikę diagnozowania psychologicznego, obszary problemowe, modele i etapy diagnozowania w psychologii oraz istotę i zakres diagnozowania psychologicznego dla potrzeb pedagogiki. Zostały opisane w nim również poszczególne subdyscypliny psychologii i ich rola w diagnozowaniu dla potrzeb pedagogiki, przy podkreśleniu swoistości diagnostyki psychopedagogicznej. Rozdział trzeci został poświęcony charakterystyce badań diagnostycznych w pedagogice. Zwróciłam w nim uwagę na specyfikę i odrębność diagnostyki pedagogicznej, odnosząc się do poglądów prekursorów diagnozowania pedagogicznego oraz opisując rodzaje i typy diagnoz stosowanych w pedagogice współczesnej. Nawiązujący do niego rozdział czwarty jest poświęcony praktycznej metodologii diagnozowania. Zaprezentowałam w nim strategie badań diagnostycznych w pedagogice, zwracając uwagę na różnice w podejściu diagnostycznym w paradygmacie ilościowym, jakościowym oraz w modelu eklektycznym, a także na różnorodność zmiennych i wskaźników diagnostycznych (zarówno w ujęciu wąskim, jak i szerokim). [fragment Wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [356]-359.
Co zrobić, gdy dziecko na odmowę kupna zabawki reaguje wybuchem złości? Jak wydawać polecenia, by przyniosły pożądany skutek? W jaki sposób chwalić i nagradzać pozytywne zachowania? Jak ma postąpić ma nauczyciel, gdy uczniowie spóźniają się na lekcje, a na zajęciach zachowują się nieodpowiednio? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziesz w niniejszej książce. Autorzy, mający bogate doświadczenie w pracy z dziećmi sprawiającymi problemy wychowawcze, przedstawiają proste, lecz skuteczne metody radzenia sobie z trudnymi i niepożądanymi zachowaniami. Omawiają najczęstsze błędy popełniane przez rodziców i nauczycieli oraz podpowiadają, jak się z nimi uporać. Dzieci z trudnymi zachowaniami wymagają zdecydowanie więcej uwagi i czasu niż te, które nie sprawiają żadnych kłopotów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 265-266.
Książka zawiera scenariusze zajęć przeznaczone do pracy z grupą. Scenariusze mogą znaleźć zastosowanie zarówno na zajęciach dydaktycznych, jak i socjoterapeutycznych, czy spotkaniach z grupą wsparcia. Książka stanowi nie tylko źródło pomysłów do pracy z grupą, lecz także poradnik, w jaki sposób pisać własne scenariusze bibliterapeutyczne. Materiał jest przeznaczony do realizacji przez nauczycieli szkół szczebli podstawowych, gimnazjalnych, zawodowych oraz licealnych. Może być wykorzystywany w ramach zajęć dydaktycznych i pozalekcyjnych (np. w świetlicach terapeutycznych).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 01/02 (1 egz.)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Vademecum psychoterapeuty / Jacek Kubitsky. - Wydanie 1 - 2 dodruk. - Warszawa : PZWL, 2015. - 162, [1] strona ; 21 cm.
Dla psychoterapeutów prowadzących terapię indywidualną, dla terapeutów rodzinnych i grupowych, psychologów klinicznych i pracowników socjalnych.
Ani autor, ani chyba nikt z sięgających po tę książkę nie twierdzi, że psychoterapia jest dziedziną, którą można uprawiać na podstawie wiedzy zaczerpniętej z podręcznika. Niniejsza publikacja nie jest też typowym podręcznikiem. Tytuł dobrze oddaje jej charakter - to książka, która początkującym psychoterapeutom dostarczy praktycznych rad i wskazówek, jak uniknąć podstawowych błędów i potknięć w pracy klinicznej. Uwagi dotyczą głównie terapii indywidualnej, ale mogą być przydatne dla terapeutów rodzinnych i grupowych, psychologów klinicznych i pracowników socjalnych. Treść książki wzbogacają przykłady zaczerpnięte z praktyki prowadzonej przez samego Autora.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 219-221. Indeks.
W książce omówiono teoretyczne podstawy terapii oraz jej podstawowe kierunki, dając terapeucie wiele praktycznych wskazówek dotyczących sposobu organizacji sesji terapeutycznych. Jest ona adresowana głównie do studentów psychologii oraz dziedzin pokrewnych. Może stanowić także źródło informacji i punkt wyjścia do własnych refleksji dla osób rozważających podjęcie szkolenia w zakresie terapii rodzinnej, czy też tych, którzy już w takim szkoleniu uczestniczą bądź też rozpoczynają właśnie praktykę terapeutyczną.
SPIS TREŚCI: WSTĘP ; 1. RODZINA ; 2. STRUKTURA RODZINY ; 3. KOMUNIKACJA ; 4. TERAPIA RODZINNA ; 5. KIERUNKI TERAPII RODZINNEJ ; 6. WSPÓŁPRACA TERAPEUTYCZNA ; 7. SESJA TERAPII RODZINNEJ ; 8. ETYKA, TAJEMNICA ZAWODOWA, DOKUMENTACJA ; 9. TECHNIKI AKTYWUJĄCE: Odgrywanie ról (role playing) ; Dubbing (dubbing) ; Rzeźba rodziny (family sculpting) ; Rysunek rodziny (family drawing) ; Puste krzesło (empty chair) ; Zmiana miejsc (changing seats) ; Przeformulowanie (reframing) ; Zadania domowe ; Wyobraźnia terapeuty ; Nie zawsze aktywizować ; 10. PYTANIA CYRKULARNE ; 11. PODWÓJNE WIĄZANIE I PARADOKS TERAPEUTYCZNY ; 12. JAK ROZWIĄZYWAĆ KONFLIKTY ; 13. ROZWÓD ; 14. TERAPEUTA RODZINNY ; 15. KOTERAPEUTA ; ZAKOŃCZENIE ; BIBLIOGRAFIA ; SKOROWIDZ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum (Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego))
Dla dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu zwykłe codzienne sytuacje w szkole czy w domu często stanowią nieustające źródło lęku. To on jest jedną z przyczyn gniewu, frustracji, a nawet agresji. Negatywnie wpływa też na umiejętności społeczne dziecka, jego zdolności zapamiętywania i koncentrację. Czy można temu zaradzić? Christopher Lynch, psycholog kliniczny z ponaddwudziestoletnią praktyką, w przystępny sposób tłumaczy, jak rozpoznać, czy dziecko odczuwa lęk, oraz wyjaśnia, jakie sytuacje powodują jego nasilenie. Autor szczegółowo omawia pięć głównych czynników będących źródłem lęku. Praktyczne zalecenia, które proponuje w każdym rozdziale, pomagają dziecku uspokoić ciało i umysł oraz uczą umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Poradnik Lęk u dzieci ze spektrum autyzmu stanowi wsparcie dla rodziców, nauczycieli i terapeutów w pracy nad opanowaniem lęku. Jest również pomocny w łagodzeniu jego skutków i odblokowywaniu potencjału drzemiącego w młodym człowieku. Dzięki tej książce: Nauczysz się rozpoznawać objawy lęku u dziecka Dowiesz się, jak zidentyfikować sytuacje, które nasilają lęk Poznasz pięć najważniejszych czynników będących źródłem lęku Nauczysz dziecko zarządzania lękiem Zachęcisz dziecko do rozwijania mocnych stron. Christopher Lynch jest amerykańskim psychologiem klinicznym specjalizującym się w leczeniu stresu i lęku u dzieci. Obecnie sprawuje funkcję dyrektora oddziału pediatrycznej medycyny behawioralnej w szpitalu dziecięcym Goryeb, gdzie prowadzi Aspirations - program nauki zarządzania życiem adresowany do dzieci autystycznych. Doktor Lynch ma ponaddwudziestoletnie doświadczenie w pracy z młodymi pacjentami. Do jego głównych celów należy rozwijanie u dzieci umiejętności, dzięki którym będą z powodzeniem radzić sobie w życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 245-250. Indeks.
Słyszysz diagnozę: zespół Aspergera. W pierwszej chwili pewnie doznajesz szoku, czujesz strach, masz pustkę w głowie. Jednak zaraz pojawia się milion myśli, wątpliwości, pytań. I to niezależnie od tego, czy diagnoza dotyczy ciebie, twojego dziecka, czy też innej bliskiej ci osoby – nagle uświadamiasz sobie, jak wiele musisz się dowiedzieć.
• Co oznacza ta diagnoza?
• Jak wygląda życie z zespołem Aspergera?
• Czy zespół Aspergera wpływa na budowanie związków partnerskich?
• Czy nie uniemożliwia zawarcia trwałych przyjaźni?
• Jakie cele zawodowe są realne?
• Jakie możliwości pomocy są dostępne?
Christine Preißmann doskonale zna ten stan. Jako dotknięta zespołem Aspergera psychoterapeutka wie, jak czują się osoby z tą diagnozą oraz ich bliscy, jakie emocje nimi targają i z jakimi trudnościami muszą się zmierzyć. Dlatego właśnie zachęciła dorosłych z zespołem Aspergera, aby szczerze opowiedzieli o tym, jak wyglądało i jak wygląda obecnie ich życie, co było dla nich najtrudniejsze i jak sobie z tym poradzili. W rozmowach poruszono szereg najistotniejszych problemów dnia codziennego, między innymi dotyczących nauki, pracy, związków, zdrowia, integracji społecznej czy seksualności. Autorce udało się doskonale połączyć praktykę z teorią – wszystkie przedstawione w książce niezwykle inspirujące historie opatrzone zostały jej specjalistycznym komentarzem. Dzięki lekturze dowiesz się nie tylko, co robić, aby życie z zespołem Aspergera było łatwiejsze i pełniejsze, ale również jak wykorzystać pozytywne cechy autyzmu, które często są niesłusznie pomijane i niedoceniane. [z okładki]
Tę książkę można „połknąć” na raz, ale warto do niej wracać wielokrotnie. Bo w nowej książce Christine Preißmann nie ma teorii. Jest za to prawdziwe życie i są codzienne zmagania dorosłych osób z zespołem Aspergera. To właśnie one dzielą się swoimi przeżyciami, czasem bardzo trudnymi i zawsze bardzo osobistymi. Poruszają ważne tematy, jak dorosłość, zdrowie, praca, miłość i związki, przemoc… Książkę powinny przeczytać osoby z zespołem Aspergera. Odnajdą w niej siebie i znajdą mnóstwo konkretnych wskazówek. Natomiast rodzicom i terapeutom poradnik na pewno pomoże lepiej zrozumieć i wspierać te osoby. Joanna Grochowska Fundacja Synapsis Poprzez tę książkę pragnę się przyczynić do lepszego zrozumienia i większej akceptacji po obu stronach – autystycznej i nieautystycznej. Książka powinna pomóc osobom z zespołem Aspergera w szukaniu własnych rozwiązań dręczących nas problemów. Z kolei członkom rodzin, przyjaciołom i pomocnikom może uzmysłowić, z jakimi problemami się borykamy i jak mogą nam pomagać. […] Każdej osobie z zespołem Aspergera życzę dobrego życia, co bardzo pomaga w rozwijaniu własnej osobowości, w optymalnym wykorzystywaniu posiadanych umiejętności i w pokonywaniu piętrzących się przed nami przeszkód. Christine Preißmann
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sensus. Rodzina)
U dołu okładki: Łatwiejsze wychowywanie trudnych dzieci. Emocjonalne wykorzystywanie dzieci. Rodzaje zaburzeń w relacji rodzic-dziecko: przymusowe partnerstwo, podporządkowanie rodzica, toksyczna symbioza. Regularny trening funkcji psychicznych. Prawidłowe postępowanie z dzieckiem i właściwy rozwój emocjonalny.
Ta książka to apel do świata dorosłych - rodziców, dziadków, pedagogów, terapeutów, nauczycieli. Próba zwrócenia uwagi na problem braku dojrzałości psychicznej u dzieci i młodzieży. Problem, którenu winne jest niewłaściwe wychowanie, nieprawidłowości w procesach społecznych oraz prywatne problemy dorosłych.[z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.464-470.
SPIS TREŚCI: Rozdział 1 Terapia schematów: model pojęciowy ; Rozdział 2 Ocena schematów i edukacja pacjenta ; Rozdział 3 Strategie poznawcze ; Rozdział 4 Strategie doświadczeniowe ; Rozdział 5 Behawioralne przełamywanie wzorców ; Rozdział 6 Relacja terapeutyczna ; Rozdział 7 Szczegółowe strategie leczenia schematów ; Rozdział 8 Praca z trybami schematów ; Rozdział 9 Terapia schematów w leczeniu zaburzenia osobowości typu borderline ; Rozdział 10 Terapia schematów w leczeniu narcystycznego zaburzenia osobowości
Jest to kompleksowe źródło wiedzy na temat cieszącego się coraz większym uznaniem nowego nurtu terapii. Autorzy, wśród których jest twórca terapii schematów - Jeffrey E. Young, w kolejnych rozdziałach wyjaśniają jej najważniejsze założenia. Definicjom kluczowych pojęć towarzyszą opisy przypadków z praktyki terapeutycznej oraz przykłady zastosowań konkretnych narzędzi, którymi posługują się terapeuci schematów. W książce przedstawiono też główne zalety tej szkoły w porównaniu do innych popularnych szkół terapeutycznych. Dwa obszerne rozdziały poświęcono pracy z narcystycznym zaburzeniem osobowości i z zaburzeniem osobowości borderline. Terapia schematów jest coraz powszechniej wykorzystywana nie tylko w leczeniu zaburzeń osobowości, ale różnych innych problemów, między innymi chronicznej depresji, urazów z dzieciństwa, zaburzeń odżywiania, w resocjalizacji sprawców przestępstw, w terapii par i w zapobieganiu nawrotom nadużywania substancji psychoaktywnych. Dlatego ta książka powinna uzupełnić biblioteczkę każdego terapeuty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej