Terapia zajęciowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(13)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(1)
Autor
Bac Aneta
(2)
Graczkowska Małgorzata
(2)
Janus Edyta
(2)
Kulis Aleksandra
(2)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(2)
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(1)
Baum Ewa (medycyna)
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Borowska-Beszta Beata (1966- )
(1)
Brzezińska Małgorzata
(1)
Brzezińska Małgorzata (1957- )
(1)
Bukowska Anna (1930- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Doroszewska Janina (1900-1979)
(1)
Filar-Mierzwa Katarzyna
(1)
Grochmal-Bach Bożena (1942- )
(1)
Konopczyński Marek (1956- )
(1)
Kurbiel Dorota
(1)
Kwaśniewska Anna (1955- )
(1)
Kądziołka Marta
(1)
Misiorek Anna
(1)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(1)
Pokutycki Marek (1962- )
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Żychowicz Paweł
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(7)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Terapeuci zajęciowi
(5)
Szkoły wyższe
(3)
Pedagodzy
(2)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Zawody medyczne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(4276)
Rodzina
(2504)
Relacje międzyludzkie
(2260)
Tajemnica
(2102)
Przyjaźń
(2012)
Terapia zajęciowa
(-)
Miłość
(1964)
Zabójstwo
(1466)
II wojna światowa (1939-1945)
(1271)
Śledztwo i dochodzenie
(1216)
Relacja romantyczna
(1214)
Małżeństwo
(1126)
Trudne sytuacje życiowe
(1023)
Dzieci
(977)
Rodzeństwo
(946)
Uczucia
(922)
Nastolatki
(918)
Magia
(872)
Sekrety rodzinne
(818)
Życie codzienne
(793)
Zwierzęta
(788)
Dziewczęta
(725)
Język angielski
(718)
Osoby zaginione
(691)
Policjanci
(682)
Matki i córki
(655)
Żydzi
(655)
Uprowadzenie
(587)
Literatura polska
(577)
Władcy
(573)
Pisarze polscy
(564)
Wybory życiowe
(563)
Język polski
(542)
Dziennikarze
(534)
Podróże
(522)
Arystokracja
(515)
Boże Narodzenie
(510)
Poszukiwania zaginionych
(508)
Zemsta
(486)
Przestępczość zorganizowana
(480)
Historia
(478)
Uczniowie
(477)
Język polski (przedmiot szkolny)
(466)
Psy
(454)
Wychowanie w rodzinie
(449)
Mężczyzna
(430)
Chłopcy
(426)
Zakochanie
(425)
Pisarze
(408)
Humor
(407)
Ojcowie i córki
(405)
Krainy i światy fikcyjne
(403)
Prywatni detektywi
(402)
Samorealizacja
(399)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(395)
Spisek
(390)
Ludzie a zwierzęta
(386)
Śmierć
(386)
Polacy za granicą
(381)
Obyczaje i zwyczaje
(380)
Seryjni zabójcy
(373)
Samotność
(367)
Władza
(364)
Zabójstwo seryjne
(362)
Koty
(352)
Język niemiecki
(348)
Wakacje
(345)
Ludzie bogaci
(341)
Polityka
(339)
Politycy
(338)
Wsie
(337)
Lekarze
(333)
Stworzenia fantastyczne
(324)
Zdrada
(319)
Zjawiska paranormalne
(317)
Dziadkowie i wnuki
(314)
Dojrzewanie
(311)
Wojna
(303)
Małe miasto
(294)
Zdrowe odżywianie
(290)
Wojsko
(289)
Kultura
(279)
Przeprowadzka
(279)
Przedsiębiorstwo
(276)
Marzenia
(271)
Psychologia dziecka
(270)
PRL
(269)
Śmierć bliskiej osoby
(268)
Wojna 1939-1945 r.
(265)
Szczęście
(261)
Terroryzm
(257)
Macierzyństwo
(254)
Żołnierze
(254)
Holokaust
(253)
Trauma
(252)
Młodzi dorośli
(251)
Spadek
(251)
Aktorzy polscy
(250)
Szlachta
(250)
Zdrada małżeńska
(249)
Kłamstwo
(248)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Medycyna i zdrowie
(5)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Indeks.
Bibliografia, netogramy przy rozdziałach.
SPIS TREŚCI: CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE PODSTAWY TERAPII ZAJĘCIOWEJ 1. Terapia zajęciowa - podstawowe pojęcia 2. Modele praktyki w terapii zajęciowej 3. Analiza aktywności 4. Proces terapii zajęciowej na przykładzie Canadian Practice Process Framework (CPPF) 5. Etyka zawodu terapeuty zajęciowego CZĘŚĆ II. TERAPIA ZAJĘCIOWA W PRACY Z PACJENTEM 6. Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządów ruchu 7. Terapia zajęciowa w pediatrii 8. Terapia zajęciowa w geriatrii 9. Terapia zajęciowa w psychiatrii 10. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną III. ARTYSTYCZNE FORMY W TERAPII ZAJĘCIOWEJ 11. Arteterapia 12. Choreoterapia 13. Muzykoterapia Słowniczek pojęć Piśmiennictwo Skorowidz
Publikacja ta przedstawia obszary pracy oraz kompetencje terapeuty zajęciowego, umożliwiające prowadzenie terapii zajęciowej w zakresie szeroko pojętej adaptacji zajęć i środowiska do potrzeb konkretnej osoby w taki sposób, aby dać jej możliwość uczestnictwa w zajęciach dla niej istotnych i ważnych, a przez to przeciwdziałać dyskryminacji oraz wykluczeniu społecznemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa / Ewa Baum. - Wydanie I - Warszawa : Fraszka Edukacja, 2008. - 92 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia strony 91-92.
Praca zawiera rys historyczny i omówienie terapii zajęciowej. Podaje rodzaje terapii zajęciowej: arteterapia (zajęcia plastyczne, zajęcia muzyczne), biblioterapia, ludoterapia, ergoterapia, silvoterapia, terapia ruchowa, dogoterapia, hipoterapia. Przedstawia zastosowanie terapii zajęciowej (mózgowe porażenie dziecięce, szkoła z oddziałami integracyjnymi, zespół Downa). Książka omawia przykłady ćwiczeń-zabaw rewalidacyjnych usprawniających: koordynację wzrokowo-ruchową, poziom graficzny, mowę bierną, mowę czynną, poziom rozumienia (szczególnie rozumienie pojęć matematycznych), orientację w przestrzeni, orientację w schemacie ciała, analizę, syntezę słuchową. W aneksie umieszczono rozporządzenie ministra gospodarki, pracy i polityki społecznej z 25 marca 2004 r. w sprawie warsztatów terapii zajęciowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach
SPIS TREŚCI: Wprowadzenie ; 1. Uwarunkowania efektywnego oddziaływania terapeutycznego w pracy z osobami autystycznymi ; 2. Wczesne wykrywanie autyzmu i efekty wczesnej terapii ; 3. Dylematy związane z terapią behawioralną stosowaną wobec osób autystycznych ; 4. Metoda Integracji Sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z autyzmem ; 5. Dziecko autystyczne w kręgu muzyki ; 6. Muzykoterapia w pracy z dzieckiem autystycznym ; 7. Metoda Knillów z elementami stymulacji polisensorycznej w terapii dzieci autystycznych ; 8. Wykorzystanie metody Ruchu Rozwijającego w terapii dziecka z głębokimi deficytami rozwojowymi-autystycznego 9. Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi autystycznymi ; 10. Metoda Felicie Affolter 11. Metoda Stymulowanych Seryjnych Powtórzeń Ćwiczeń (SSP) - Zbigniewa Szota ; 12. Wybrane metody wykorzystywane w pracy z dzieckiem autystycznym z głębokimi zaburzeniami w rozwoju ; 13. Program autorski i jego miejsce we współczesnej edukacji dzieci ze specyficznymi potrzebami ; 14. Gdzie szukać pomocy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wydanie 3. - Kraków : Impuls, 2005. - 155, [1] strona : rysunki, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 147-[156].
SPIS TREŚCI: 1. Wprowadzenie ; 2. Epodemiologia autyzmu ; 3. Koncepcje dotyczące przyczyn autyzmu: Koncepcje psychoanalityczne ; Autyzm w koncepcjach etologicznych ; Biologiczne przyczyny zaburzeń autystycznych ; 4. Charakterystyka osób z autyzmem: Funkcjonowanie społeczne osób autystycznych ; Komunikacja osób autystycznych ; Rozwój poznawczy ; 5. Wybrane formy terapii osób autystycznych: Niedyrektywne formy terapii ; Terapia "Holding" ; Terapia zaburzeń sensorycznych w autyzmnie wczesnodziecięcym ; Zmodyfikowana forma metody dobrego startu ; Metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne ; Terapia behawioralna ; Model TEACCH jak program kompleksowej pomocy osobom autystycznym. ANEKS: Diagnoza w autyzmie dziecięcym.
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Indeks.
Książka zawiera to, czego najbardziej brakuje osobom pracującym z seniorami - propozycje konkretnych zajęć. W codziennym zabieganiu, konieczności zapewnienia jak najlepszej opieki i zaspokajania indywidualnych potrzeb każdego seniora nie zawsze jest czas na kreatywne podejście do przygotowania zajęć terapeutycznych czy wypełnienia wolnego czasu podopiecznych. Publikacja jest odpowiedzią na tę potrzebę. Oferuje pomysły na zajęcia skierowane do osób starszych o różnych możliwościach intelektualnych i psychoruchowych. Jest propozycją dla osób pracujących z seniorami nie tylko w stacjonarnych domach pomocy społecznej czy zakładach opiekuńczo-leczniczych, lecz także w placówkach i instytucjach oferujących zajęcia pozostającym w swoich domach seniorom takich jak dzienne domy pomocy, kluby seniora, domy kultury, uniwersytety trzeciego wieku, fundacje i stowarzyszenia korzystające ze środków unijnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Cz. 1. SENIOR JAKO PODOPIECZNY: Słów kilka o starości: Starzenie się według naukowców ; Model deficytowy ; Koncepcje biegu życia ; Teoria zadań rozwojowych ; Koncepcja rozwoju tożsamości w cyklu życia ; Teoria wycofania ; Teoria aktywności ; Zmiany w organizmie i choroby somatyczne w okresie starości: Układ ruchu ; Układ krwionośny ; Układ oddechowy ; Układ pokarmowy ; Układ wydalniczy ; Sfera płciowości ; Układ nerwowy ; Narządy zmysłów ; Wzrok ; Słuch ; Równowaga ; Sfera psychiczna i jej zaburzenia związane z podeszłym wiekiem: Intelekt ; Osobowość ; Depresja ; Stosunek do siebie i własnej starości ; Bilans życia ; Radzenie sobie z trudnościami w okresie starości ; Relacje społeczne osób starszych: Rodzina w życiu osób starszych ; Stosunki z przyjaciółmi ; Starość w domu pomocy społecznej ; Cz. 2. JA JAKO TERAPEUTA: Stres i radzenie sobie z nim: Czym jest stres? ; Radzenie sobie ze stresem ; Skuteczność aktywności zaradczej ; Wsparcie społeczne: Rodzaje wsparcia ; Poszukiwanie wsparcia jako strategia radzenia sobie ; Co daje wsparcie społeczne? ; Poczucie własnej skuteczności: Źródła poczucia skuteczności ; Korzystna skuteczność ; Wypalenie zawodowe: Syndrom wypalenia zawodowego ; Uwarunkowania zespołu wypalenia ; Co robić, by nie spłonąć? ; Cz. 3. SENIOR I TERAPEUTA W DPS: Organizacja pracy terapeutycznej: Terapia zajęciowa w teorii ; Diagnoza terapeutyczna ; Zespół terapeutyczno-opiekuńczy ; Motywowanie do zajęć ; Nowy podopieczny ; Samorząd mieszkańców ; Niecodzienność: Terapia zabawą ; Spotkania imieninowe ; Wycieczki ; Senior z demencją: Podopieczny z otępieniem ; Zajęcia grupowe ; Wsparcie spoza DPS: Współpraca ze środowiskiem zewnętrznym ; Wolontariat w DPS ; Cz. 4. PRACOWNIA TERAPII ZAJĘCIOWEJ: Przygotowanie do zajęć: Otoczenie ; Elementy ergonomii ; Techniki terapeutyczne: Kredki i farby ; Papierowy świat ; Obrazy wykonywane różnymi technikami ; Dekoratorstwo i zdobnictwo ; Masy plastyczne ; Kraina nici ; Tkactwo ; Filc ; Wiklina papierowa ; Stolarstwo ; Terapia kulinarna ; Zajęcia teatralne ; Muzykoterapia ; Biblioterapia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Poznać - zrozumieć - zaakceptować)
Niniejsza książka to krótkie kompendium wiedzy teoretycznej na temat ADHD – jego specyfiki, uwarunkowań, objawów i dynamiki rozwoju. Poza tym podane są tutaj sprawdzone oraz polecane przez fachowców (a także wypracowane przez samą Autorkę) sposoby radzenia sobie z trudnościami, jakie niesie wychowywanie dziecka nadpobudliwego w domu i w szkole. W książce znalazły się przykładowe scenariusze zajęć do wykorzystania w pracy z dziećmi nadpobudliwymi w młodszym wieku szkolnym. Stanowią one propozycję ćwiczeń do przepracowania w trakcie spotkań terapeutycznych. Mogą także stać się swoistą inspiracją do tworzenia własnego warsztatu pracy. Ponadto w opracowaniu zamieszczono scenariusze warsztatów kierowanych zarówno do rodziców dzieci nadpobudliwych, jak i ich nauczycieli.
Jest to krótkie kompendium wiedzy teoretycznej na temat ADHD - jego specyfiki, uwarunkowań, objawów i dynamiki rozwoju. Poza tym podane są tutaj sprawdzone oraz polecane sposoby radzenia sobie z trudnościami, jakie niesie wychowywanie dziecka nadpobudliwego w domu i w szkole. W książce znalazły się również przykładowe scenariusze zajęć do wykorzystania w pracy z dziećmi nadpobudliwymi w młodszym wieku szkolnym oraz scenariusz warsztatów kierowanych zarówno do rodziców, jak i nauczycieli. [Harmonia, 2011]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. UPOŚLEDZENIE UMYSŁOWE: 1. Wprowadzenie; 2. Dane statystyczne dotyczące upośledzonych umysłowo; 3. Klasyfikacje upośledzenia umysłowego; 4. Etiologia upośledzenia umysłowego; 5. Charakterystyka dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo na podstawie badań patopsychologicznych; 6. Rewalidacja dzieci lżej upośledzonych umysłowo; 7. Przysposobienie zawodowe jednostek upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 8. Rewalidacja dzieci i młodzieży głębiej upośledzonych umysłowo (w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim), II ZABURZENIA SENSORYCZNE: 1. Wprowadzenie do zaburzeń sensorycznych; 2. Niewidomi; 3. Niedowidzący; 4. Dzieci niewidome upośledzone umysłowo; 5. Instytucje pracujące aktualnie dla niewidomych; 6. Jednostki z uszkodzonym słuchem (dzieci głuche i niedosłyszące); 7. Upośledzenie słuchu połączone z innymi kalectwami; 8. Działalność Polskiego Związku Głuchych; 9. Głucho-niewidomi, III. DZIECI I MŁODZIEŻ PRZEWLEKLE CHORE( ZAGADNIENIA WYBRANE): 1. Rozgraniczenie pojęć: rehabilitacja i pedagogika specjalna; 2. Organizowanie dziecku choremu bodźców świata zewnętrznego jako podstawowe zadanie terapii wychowawczej; 3. Organizacja pracy wychowawczej z punktu widzenia poziomów wysiłkowych; 4. Zestawienie metod rewalidacyjnych w pracy z dziećmi chorymi w zakładach leczniczych; 5. Uwagi dotyczące organizacyjnych form pracy pedagoga specjalnego w zakładzie leczniczym; 6. Uwagi o swoistych potrzebach dziecka kalekiego; 7. Syntetyczne zestawienie obowiązków rewalidatora dzieci chorych i kalek; 8. Występowanie chorób somatycznych i kalectw, IV. MŁODZIEŻ NIEDOSTOSOWANA SPOŁECZNIE (ZAGADNIENIA WYBRANE): 1. Wprowadzenie-pojęcia ogólne; 2. Zarys czynników wywołujących niedostosowanie społeczne; 3. Zakres występowania niedostosowania społecznego u dzieci i młodzieży; 4. Zarys charakterystyki młodzieży niedostosowanej; 5. Stopnie niedostosowania społecznego i zjawiska współwystępujące; 6. Zarys dziejów wychowania dzieci i młodzieży społecznie niedostosowanej; 7. Aktualny stan opieki wychowawczej i resocjalizacyjnej nad niedostosowanymi społecznie; 8. Resocjalizacja nieletnich w zakładach wychowawczych i poprawczych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie i terapia w rewalidacji dzieci i młodzieży / Bożena Grochmal-Bach. - Wydanie II poszerzone. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2001. - 152 stron : ilustracje, tabele ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 121-124.
Związek twórczości z rewalidacją, psychoterapia w wychowaniu, terapia kreatywna w rewalidacji, adaptacja człowieka jako system, różnica między prawidłowym a patologicznym przebiegiem procesu adaptacji, badania zaburzeń adaptacji u studentów, znaczenie rewalidacji na różnych poziomach adaptacji (terapeutyczna funkcja zabawy, przeciążenie u dzieci, rewalidacja dzieci chorych, zaburzenia w rozwoju i zachowaniu u dzieci z przewlekłymi chorobami układu oddechowego, metody rewalidacji dzieci z chorobami układu oddechowego), znaczenie przestrzegania rytmów biologicznych we wzmacnianiu zdrowia, konieczność przekazywania młodzieży właściwych nawyków i uświadamiania sensu życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja (Wydawnictwo Naukowe PWN))
SPIS TREŚCI: Część I. MIĘDZY HUMANISTYKĄ A PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNĄ 1. Tożsamościowe konteksty twórczej resocjalizacji 2. Metodyczne konteksty twórczej resocjalizacji 3. Metody twórczej resocjalizacji Część II. MIĘDZY TEORIĄ A PRAKTYKĄ TWÓRCZEJ RESOCJALIZACJI 4. Uwarunkowania efektywności form wychowawczych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich 5. Wybrane formy działań socjalizacyjno-kulturowych w placówkach penitencjarnych 6. Zakończenie – od resocjalizacji naprawczej do kreująco-rozwojowej
Książka jest pierwszą w Polsce monografią alternatywnego podejścia do resocjalizacji, wyrastającego z humanistycznego paradygmatu w psychologii i pedagogice. Autor prezentuje w niej m.in. dotychczasowy dorobek polskiej resocjalizacji, teoretyczne rozważania dotyczące metodyki resocjalizacji z wykorzystaniem zajęć artystycznych (zwłaszcza teatralnych) i sportowych, konkretne zastosowania i scenariusze praktyk z nieletnimi przestępcami. Łącząc prezentację aktualnych nurtów i tendencji występujących w kryminologii humanistycznej z badaniami empirycznymi i zweryfikowaną praktyką, książka ta będzie pomocna nie tylko studentom pedagogiki i resocjalizacji, ale również niezbędnym materiałem metodycznym dla praktyków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna)
SPIS TREŚCI: CZĘŚĆ I. Sposoby animowania więzi dziecka z jego rodziną ; CZĘŚĆ II. Doznawanie siebie jako wartości społecznej i osoby znaczącej ; CZĘŚĆ III. Współpraca w parach w obecności uważnego i nieingerującego nauczyciela ; CZĘŚĆ IV. Zabawy sprzyjające socjalizacji w małych grupach rówieśniczych ; CZĘŚĆ V. Samorzutna aktywność twórcza dzieci.
Książka Hanny Olechnowicz Ž jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie - podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Autorka przedstawia programy i metody animowania więzi dziecka z rodziną czy rówieśnikami, a także działania mające na celu budowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie aktywności twórczej.Prezentowane eksperymenty ukazują potencjał dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sposoby jego rozwijania przez nauczycieli i terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Brak oznaczenia tomu na stronie tytułowej i okładce, oznaczenie tomu tylko we wstępie.
Bibliografia przy pracach.
SPIS TREŚCI: Wprowadzenie ; Beata Gordzelewska, Czesława Malinowska-Kenyeres, Przyczyny niepowodzeń szkolnych ; Elżbieta Kalinowska, Pojęcie dysleksji, jej rodzaje i przyczyny ; Anna Bielecka, Urszula Karska, Ewa Mytych, Zaburzenia percepcji słuchowej ; Katarzyna Gruber, Anna Darowska, Rodzaje zaburzeń artykulacji ; Wanda Szymańska, Trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami spostrzeżeń wzrokowych ; Sylwia Weise, Dysgrafia ; Danuta Rogala-Kozubska, Małgorzata Raczykowska, Dysortografia – definicja, symptomy, terapia ; Anna Górecka, Dorota Laskowska-Kabała, Zaburzenia orientacji przestrzennej ; Ewa Ampulska, Uczeń z zaburzeniami orientacji przestrzennej ; Małgorzata Cyran-Prus, Elżbieta Matych, Zaburzenia lateralizacji ; Barbara Krempa, Rola ruchu w procesie nauczania i terapii dziecka ; DorotaCzajkowska, Elżbieta Tymińska, Zaburzenia rozwoju ruchowego ; Renata Hływa, Wczesne przejawy opóźnienia rozwoju ruchowego dzieci – zasady i sposoby ich usprawniania ; Alicja Zaręba, Iwona Rolińska, Nadpobudliwość psychoruchowa ; Małgorzata Blimel, Barbara Kosztowna, Dzieci zahamowane psychoruchowo ; Alina Grzegorczyk, Ewa Sadłowska, Mariola Kmiecik, Przyczyny trudności w uczeniu się matematyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej