Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(85)
Forma i typ
Książki
(81)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Publikacje fachowe
(14)
Poradniki i przewodniki
(13)
Proza
(11)
Poezja
(6)
Audiobooki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(82)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(5)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(18)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(59)
Biblioteka główna. Wyp. audiobooków
(4)
Filia nr 1. Wyp. (Szkolna 4)
(8)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(4)
Biblioteka główna. Czytelnia dla dzieci
(2)
Autor
Barańska Małgorzata (pedagog)
(5)
Częścik Józef (1955- )
(5)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(4)
Częścik Anna
(4)
Maćkowiak Arkadiusz
(4)
Półtorak Agata
(4)
Stockinger Tomasz (1955- )
(4)
Michalec Katarzyna
(3)
Skulska Agnieszka
(3)
Buda Magdalena
(2)
Deliński Cezariusz
(2)
Gąsieniec Stefan
(2)
Gąsieniec Stefan (1979- )
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(2)
Mach Cecylia
(2)
Naprawa Renata
(2)
Pisula Ewa (1964- )
(2)
Pyczek Ewa
(2)
Rożyńska Małgorzata (1964- )
(2)
Szczepańska Krystyna (filologia polska)
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Tomasik Agnieszka
(2)
Tomasik Iwona
(2)
Wasilewicz Grażyna
(2)
Adamiec Anna
(1)
Adamiec Marek (1956- )
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Białas Iwona
(1)
Bojanowska-Frydrysiak Zofia
(1)
Borkowska Agnieszka (nauki medyczne)
(1)
Brodowska Joanna
(1)
Burniewicz Józef
(1)
Buszkowski Igor
(1)
Chmiel Sylwia
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Dadacz Agnieszka
(1)
Drewa Arkadiusz
(1)
Drzał Elwira
(1)
Dudek Sandra
(1)
Dürr Gisela (1968- )
(1)
Dąbrowska Regina
(1)
Filar Andrzej
(1)
Forsythe Aleksandra
(1)
Franaszczuk-Truszkowska Marta
(1)
Franek Anna (logopeda)
(1)
Grotowska Beata
(1)
Gut-Orłowska Magdalena
(1)
Jankowiak-Siuda Kamila
(1)
Jopkiewicz Agnieszka
(1)
Jujka Zbigniew (1935- )
(1)
Jundziłł Elżbieta
(1)
Jurkiewicz Andrzej (1907-1967)
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Komorowska Marta (tłumacz)
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kołodziejski Bolesław
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krause Christina (1942- )
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kuś Joanna (pedagog)
(1)
Laskowska Joanna (1954- )
(1)
Maciągowska Agata
(1)
Maj Agnieszka
(1)
Makowski Krzysztof (tłumacz)
(1)
Malkiewicz Mariola
(1)
Markowska Dorota
(1)
Mikita Anna
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Oppman Artur (1867-1931)
(1)
Parcheta-Kołuszuk Małgorzata
(1)
Pawłowska Róża
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Podwojska Beata
(1)
Polański Edward (1932-2024)
(1)
Pyczek Agnieszka
(1)
Rainka Agata
(1)
Riegel Marzena
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Sabat Jerzy
(1)
Sakłak Wojciech
(1)
Sałamacha Przemysław
(1)
Skibińska-Czechowicz Iwonna
(1)
Skudrzykowa Aldona
(1)
Sobótka Mariola
(1)
Spychal Krzysztof
(1)
Stiefenhofer Martin (1962- )
(1)
Szalewska Katarzyna
(1)
Szenknecht Hanna
(1)
Szostak Monika (pedagog)
(1)
Szwajkowska Elżbieta
(1)
Szwajkowski Witold
(1)
Taranko Karolina
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Teitelbaum Osnat
(1)
Teitelbaum Philip
(1)
Walencik-Topiłko Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(4)
2010 - 2019
(49)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(39)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(85)
Język
polski
(85)
Odbiorca
Dzieci
(26)
6-8 lat
(23)
Rodzice
(16)
9-13 lat
(13)
0-5 lat
(12)
Nauczyciele
(8)
Przedszkola
(8)
Logopedzi
(7)
Nauczanie początkowe
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
14-17 lat
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Psycholodzy
(3)
Klasa 1.
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele specjaliści
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Klasa 4.
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Opiekunowie małych dzieci
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wychowawcy drugiego etapu nauczania
(1)
Wychowawcy edukacji wczesnoszkolnej
(1)
nauczanie początkowe
(1)
przedszkola
(1)
szkoły podstawowe
(1)
szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(22)
Temat
Język polski
(13)
Dzieci
(7)
Korekcja mowy
(7)
Nauczanie początkowe
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Logopedia
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Czytanie
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Przedszkola
(3)
Robótki ręczne
(3)
Uczucia
(3)
Wymowa
(3)
Autyzm
(2)
Bajkoterapia
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Drama (pedagogika)
(2)
Egzaminy do szkół średnich
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Historia literatury
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Interpunkcja
(2)
Jąkanie
(2)
Nauczanie
(2)
Nauka
(2)
Pamięć
(2)
Rodzeństwo
(2)
Spółgłoski
(2)
Techniki relaksacyjne
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Walka dobra ze złem
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Łamańce językowe
(2)
Anatomia człowieka
(1)
Arteterapia
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Biblioterapia
(1)
Bogactwo
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Choroby ludzi
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dinozaury
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z alalią
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa (przedmiot szkolny)
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry kierownicze
(1)
Grzyby
(1)
Higiena
(1)
Inscenizacja
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kabaret polski
(1)
Kaligrafia
(1)
Kinezyterapia
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Korekcja czytania
(1)
Magia
(1)
Marzenia
(1)
Masaż dziecka
(1)
Matematyka
(1)
Matura
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Motoryka mała
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Narciarstwo
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauka czytania
(1)
Niemowlę
(1)
Palce
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pewność siebie
(1)
Pierścienie (biżuteria)
(1)
Pisanie
(1)
Pisownia
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(13)
Poradnik
(11)
Opowiadania i nowele
(10)
Publikacje dla dzieci
(9)
Scenariusz zajęć
(9)
Wiersze
(7)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Gry i zabawy
(5)
Wydawnictwa popularne
(5)
Bajki i baśnie
(4)
Utwory sceniczne dla dzieci
(4)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(4)
Opracowanie
(3)
Poezja dziecięca polska
(3)
Zagadki
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Legendy i podania
(2)
Literatura polska
(2)
Podręcznik
(2)
Poezja polska
(2)
Scenariusz
(2)
Zagadki polskie
(2)
Antologia
(1)
Bajkoterapia
(1)
Humor rysunkowy polski
(1)
Kołysanka
(1)
Limeryki
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura młodzieżowa
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Opowiadanie kryminalne
(1)
Opowiadanie młodzieżowe polskie
(1)
Opowiadanie obyczajowe
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rymowanki
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Słownik ortograficzny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(29)
Psychologia
(8)
Językoznawstwo
(6)
Medycyna i zdrowie
(6)
Hobby i czas wolny
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Kulinaria
(1)
Matematyka
(1)
85 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Zaprezentowane w tej książeczce zabawy paluszkowe są nie tylko świetnym sposobem spędzania czasu z rówieśnikami lub rodzicami, ale przede wszystkim pomagają doskonalić motorykę małą, czyli sprawność palców i dłoni. Dziecko zapamiętując rymowankę, dodatkowo rozwija uwagę i pamięć słuchową, poznaje nowe słowa i pojęcie rymów. Wierszyki i odpowiadające im zabawy podzielono na pięć grup w zależności od tego, na co położono w zabawach akcent. - Opowiastki dwóch dłoni. Zabawy dla jednego dziecka lub grupy dzieci z dorosłym - Opowiastki czterech dłoni. Zabawy dla dwojga dzieci lub dziecka z dorosłym - Opowiastki dziesięciu paluszków. Zabawy dla jednego dziecka lub grupy dzieci z dorosłym - Paluszkowe rodzinki. Zabawy dla jednego dziecka, ewentualnie grupy dzieci z dorosłym - Paluszkowe usypianki. Zabawy dla dziecka z dorosłym. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791/794 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 811.162.1
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 821.162.1(091)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 163-[165].
Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii. Są one przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku od 5 do 12 lat. Ćwiczenia zawarte w książce pomagają dzieciom poznać siebie lepiej. Wspierają je w budowaniu samoakceptacji, samooceny, poczucia wartości, wiary w siebie. Naprowadzają je na rozwiązania, które pomagają im radzić sobie z różnymi trudnymi sytuacjami oraz szukać wsparcia społecznego. Dodatkowo publikacja zawiera instrukcję, a pod każdym ćwiczeniem znajdują się propozycje pytań otwartych, które również mogą okazać się przydatnym narzędziem podczas podsumowania i rozmowy z dzieckiem. Zadania zamieszczone w książce mogą też poprawić samopoczucie dzieci, pomóc im się zrelaksować i wprowadzić je w dobry nastrój. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców i tych wszystkich, dla których ważny jest świat dzieci oraz dbanie o ich harmonijny rozwój.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: inscenizacje najpiękniejszych baśni.
Zawiera inscenizacje baśni: Śpiąca Królewna; Tomcio Paluszek; Brzydkie Kaczątko; Kopciuszek; Kot w Butach; Czerwony Kapturek; Jędrek Jeżyk; Śpiąca Królewna; Piosenki "Bajdobrzenia" z akompaniamentem fortepianu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka "Czy tu, czy tam - czytam!" zawiera 20 testów kształcących umiejętność czytania ze zrozumieniem. Wszystkie testy mają taką samą konstrukcję. Składają się z tekstu, pytań dotyczących jego treści oraz odpowiedzi podanych do wyboru. Niektóre teksty są fragmentami książek stanowiących literaturę dla dzieci, inne pochodzą z publikacji popularnonaukowych.Testy podzielono na trzy części. Pierwsza część zawiera 5 najłatwiejszych testów, druga część składa się z 10 testów o średnim stopniu trudności, trzecia część to 5 najtrudniejszych testów. W początkowych testach zastosowano pewne ułatwienie: jeśli na dane pytanie należy odpowiedzieć, wybierając więcej niż jedną odpowiedź, to polecenie zawiera informację, ile odpowiedzi należy wskazać. Z ułatwień tych zrezygnowano w kolejnych testach; w nich dziecko samodzielnie decyduje, ile odpowiedzi zaznaczyć.Testy kształcące umiejętność czytania ze zrozumieniem można wykorzystywać podczas lekcji z całą klasą, w czasie zajęć pozalekcyjnych, na które uczęszczają dzieci lubiące tego typu zadania, a także w pracy z uczniami wymagającymi szczególnej pomocy w zdobywaniu umiejętności szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Zasadniczym celem tego opracowania jest ułatwienie dziecku opanowania prawidłowej techniki czytania polegającej na płynnym łączeniu liter w wyrazy, bez przechodzenia przez zbędny etap literowania/głoskowania. W toku nauki dziecko poznaje wszystkie 44 znaki graficzne (litery, dwuznaki, trójznak) oznaczające 36 głosek. Początkowe ćwiczenia w czytaniu oparto na literach oznaczających głoski trwałe, ponieważ można wymawiać je dowolnie długo. Dzięki temu dziecko zyskuje czas niezbędny do płynnego połączenia liter/głosek w sylabę lub wyraz. W prezentowanym opracowaniu nie ma sylab ani wyrazów, w których litery, dwuznaki i trójznak oznaczałyby inną głoskę niż podstawowa. Taki dobór słów zastosowano po to, aby uniknąć niepotrzebnych trudności na tym etapie nauki czytania, którego najważniejszym celem jest opanowanie właściwej techniki. Książka jest skromnie ilustrowana, żeby nadmiar rysunków nie odciągał uwagi dziecka od tekstu i nie zachęcał go do odgadywania treści wyrazów, zdań czy tekstów. Na dołączonej do książki płycie CD znajdują się nagrania ćwiczeń wykonane przez dr Annę Walencik-Topiłko. Mają one kluczowe znaczenie. Zaprezentowana na nich wymowa stanowi dla dziecka wzór do naśladowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1. Wyp. (Szkolna 4)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem wierszyków, dzięki którym kształtowana jest u dzieci orientacja w schemacie ciała, czyli umiejętność wskazywania i nazywania poszczególnych części ciała oraz rozróżniania jego stron: lewej i prawej. Pod każdą rymowanką znajduje się opis ruchów i gestów, które maluchy mogą wykonywać, wypowiadając wierszyk. Podczas zabawy z wierszykami dzieci rozwijają również pamięć słuchową, koordynację ruchowo-słuchową, sprawność wszystkich palców, rozwijają słownictwo i doskonalą koncentrację uwagi. Wierszyki przeznaczone są przede wszystkim dla dzieci w wieku przedszkolnym. Z pewnością przydadzą się również w pracy z uczniami klasy pierwszej lub starszymi, mającymi parcjalne deficyty rozwojowe lub innego rodzaju specjalne potrzeby edukacyjne. [Doln. Bibl. Pedag. we Wrocławiu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 5-6.
Książka zawiera atrakcyjne gry i zabawy-ćwiczenia ułatwiające zapamiętanie nazw dni tygodnia, pór roku i miesięcy. Zabawy te przeznaczone są dla wszystkich dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, jednakże po wprowadzeniu modyfikacji mogą być wykorzystywane także w pracy z dziećmi starszymi. Przede wszystkim jednak przydadzą się dzieciom z zaburzeniami rozwoju mowy, które należy traktować jako dzieci ryzyka dysleksji.
W przedstawionych propozycjach uwzględniono zasadę stopniowania trudności i konieczność polisensorycznego poznawania świata drogą bezpośredniego doświadczenia. Dzieci mają okazję uczyć się za pomocą skojarzeń wzrokowych, słuchowych i kinestetyczno-ruchowych. Ćwiczenia rozwijają funkcje językowe i spostrzeżeniowe oraz stymulują rozwój integracji funkcji percepcyjnych i percepcyjno-motorycznych. Zabawy przydatne są do pracy zarówno indywidualnej, jak i z małą grupą, a także z całym zespołem klasowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia dla dzieci
Brak informacji o dostępności: sygn. 3 P (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Współcześni Poeci Piszą dla Dzieci (Grupa Wydawnicza Harmonia))
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 187-188.
Codzienność dziecka z zespołem Aspergera okiem rodzica i terapeuty to rodzaj wyjątkowego poradnika napisanego przez osoby, które na co dzień pokonują wiele trudności związanych z opisanym problemem. Autorki, prywatnie mamy dzieci z zespołem Aspergera, przybliżają codzienne życie takich właśnie rodzin. Książka, obok bogatej wiedzy teoretycznej przekazanej w przystępny sposób, zawiera praktyczne porady zilustrowane licznymi przykładami zaczerpniętymi z prawdziwych doświadczeń i przeżyć rodziców dzieci z zespołem Aspergera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Op/II (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Śmiech na szkolnej scenie / Józef Burniewicz. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2007. - 147, [1] s. : il. ; 24 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
(Lokomotywa Teatralna : szkoła podstawowa)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71/76 (1 egz.)
Filia nr 1. Wyp. (Szkolna 4)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 0/9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poznać - zrozumieć - zaakceptować)
Niniejsza książka to krótkie kompendium wiedzy teoretycznej na temat ADHD – jego specyfiki, uwarunkowań, objawów i dynamiki rozwoju. Poza tym podane są tutaj sprawdzone oraz polecane przez fachowców (a także wypracowane przez samą Autorkę) sposoby radzenia sobie z trudnościami, jakie niesie wychowywanie dziecka nadpobudliwego w domu i w szkole. W książce znalazły się przykładowe scenariusze zajęć do wykorzystania w pracy z dziećmi nadpobudliwymi w młodszym wieku szkolnym. Stanowią one propozycję ćwiczeń do przepracowania w trakcie spotkań terapeutycznych. Mogą także stać się swoistą inspiracją do tworzenia własnego warsztatu pracy. Ponadto w opracowaniu zamieszczono scenariusze warsztatów kierowanych zarówno do rodziców dzieci nadpobudliwych, jak i ich nauczycieli.
Jest to krótkie kompendium wiedzy teoretycznej na temat ADHD - jego specyfiki, uwarunkowań, objawów i dynamiki rozwoju. Poza tym podane są tutaj sprawdzone oraz polecane sposoby radzenia sobie z trudnościami, jakie niesie wychowywanie dziecka nadpobudliwego w domu i w szkole. W książce znalazły się również przykładowe scenariusze zajęć do wykorzystania w pracy z dziećmi nadpobudliwymi w młodszym wieku szkolnym oraz scenariusz warsztatów kierowanych zarówno do rodziców, jak i nauczycieli. [Harmonia, 2011]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Kim jest Ryś? to pięknie ilustrowane opowiadanie, którego bohaterem jest chłopiec z zespołem Aspergera (ZA). Powstało z myślą o tym, by mogło zostać wykorzystane jako materiał służący integracji klasy czy grupy, do której uczęszcza uczeń z ZA. Jednak by rówieśnicy mogli zrozumieć swojego kolegę z ZA, muszą z jednej strony poznać jego odmienność, z drugiej zaś dostrzec jego potencjał, mocne strony i pozytywne cechy. Opowiadanie skonstruowane jest w zatem w ten sposób, by pokazać kolegom z klasy charakterystyczne cechy dziecka z zespołem Aspergera - właśnie te, które mogą się wydawać dziwne czy denerwować innych. Książkę tę można wykorzystać zarówno do pracy z klasą czy z grupą, na przykład socjoterapeutyczną, jak i w trakcie indywidualnych rozmów psychologa, pedagoga, nauczyciela z dzieckiem. Natomiast wspólna lektura opowiadania z rodzicem oraz rozmowa na temat cech i zachowań głównego bohatera pomoże nawiązać nić porozumienia i zrozumieć specyfikę funkcjonowania osoby z zespołem Aspergera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Op/II (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej