Dziecko w wieku przedszkolnym
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(75)
Forma i typ
Książki
(70)
Poradniki i przewodniki
(30)
Proza
(15)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje naukowe
(3)
Audiobooki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(67)
wypożyczone
(15)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(27)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(46)
Biblioteka główna. Wyp. audiobooków
(1)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
(5)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(4)
Autor
Boćko-Mysiorska Magdalena
(5)
Prończuk Dorota
(5)
Ellison Sheila
(3)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(3)
Kozłowska Katarzyna (pedagog)
(3)
Panek Edyta
(3)
Schoett Marianna
(3)
Baum Heike (1963- )
(2)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(2)
Breinl Hermann
(2)
Buszkowski Igor
(2)
Cała Iwona (1978- )
(2)
Gray Judith
(2)
Nees-Delaval Barbara
(2)
Piątkowska Renata (1958- )
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Sparrow Joshua D
(2)
Walter Gisela (1948- )
(2)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(2)
Araszkiewicz Anna
(1)
Barankiewicz Małgorzata
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Bednarek Justyna (1970- )
(1)
Boniecka Barbara (1948- )
(1)
Borgmann Nicole
(1)
Brzezińska Anna Izabela
(1)
Caiati Maria
(1)
Chmielewska Aleksandra (1993- )
(1)
Chmurzyńska-Rutkowska Dagmara
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Cooke Kaz (1962- )
(1)
Cooper Carol (1951- )
(1)
Crotti Evi
(1)
Czubak Marzena (tłumacz)
(1)
Dawczak Beata
(1)
Delač Svjetlana
(1)
Detner Małgorzata
(1)
Diederichs Gilles
(1)
Domagała Aneta
(1)
Downing Nancy L
(1)
Dzierżawska-Bojanowska Zofia (1983- )
(1)
Dzionek Elżbieta
(1)
Faber Joanna
(1)
Filella Luis (1961- )
(1)
Franczyk Anna
(1)
Franus Edward (1916-2009)
(1)
Gałka Dominika (literatura dla dzieci)
(1)
Gmosińska Małgorzata
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Godula Patrycja
(1)
Gontarczyk-Krampe Beata
(1)
Grabowska Aneta (nauczycielka)
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Guraj Katarzyna M
(1)
Hermanns Gabriele (1964- )
(1)
Hodges Di
(1)
Holtz Paulina (1977- )
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Jaszczyk Agnieszka
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Kacmajor Anna
(1)
Kafel Małgorzata
(1)
Karbowniczek Jolanta (1964- )
(1)
Kiedos Aneta
(1)
King Julie
(1)
Klein Tovah P
(1)
Klimek-Michno Katarzyna
(1)
Knapek Izabela
(1)
Kochaniak Beata
(1)
Kocowska Barbara (1955- )
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Krause Christina
(1)
Kruk Beata
(1)
Krzyżanek Joanna
(1)
Kunz Ina
(1)
Kurczewska Marta (1977- )
(1)
Kwaśniewska Małgorzata (pedagog)
(1)
Kwiatowska Maria (1913-2011)
(1)
Kłosiewicz Anna
(1)
Landy Aleksander (1881-1969)
(1)
Lenartowicz Michał
(1)
Macińska Magdalena
(1)
Makiełło-Jarża Grażyna (1937- )
(1)
Mazurkiewicz-Petek Sylwia
(1)
Michalec Katarzyna
(1)
Mieszkis-Święcikowska Dagmara
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Müller Angelika
(1)
Młynarz Miłosz (tłumacz)
(1)
Nadolna Beata
(1)
Niewola Dorota
(1)
Noll Cheryl Kirk
(1)
Nowicki Wojciech (tłumacz)
(1)
Oklejak Marianna (1981- )
(1)
Okopień Bogusław
(1)
Olbrycht Ada
(1)
Ostrowska Agnieszka (ilustrator)
(1)
Owczarek Sławomir
(1)
Papp Luca
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(38)
2000 - 2009
(21)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(42)
1989-2000
(7)
1901-2000
(6)
1945-1989
(4)
Kraj wydania
Polska
(75)
Język
polski
(74)
Odbiorca
Rodzice
(27)
Dzieci
(25)
0-5 lat
(22)
6-8 lat
(14)
Nauczyciele przedszkoli
(13)
Przedszkola
(12)
Szkoły wyższe
(4)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele
(2)
9-13 lat
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(19)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura australijska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Kobieta
(4295)
Rodzina
(2522)
Relacje międzyludzkie
(2274)
Tajemnica
(2109)
Przyjaźń
(2030)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(-)
Miłość
(1974)
Zabójstwo
(1470)
II wojna światowa (1939-1945)
(1278)
Śledztwo i dochodzenie
(1225)
Relacja romantyczna
(1222)
Małżeństwo
(1131)
Trudne sytuacje życiowe
(1033)
Dzieci
(981)
Rodzeństwo
(950)
Uczucia
(935)
Nastolatki
(928)
Magia
(878)
Sekrety rodzinne
(832)
Życie codzienne
(801)
Zwierzęta
(796)
Dziewczęta
(730)
Język angielski
(718)
Osoby zaginione
(696)
Policjanci
(688)
Matki i córki
(657)
Żydzi
(655)
Uprowadzenie
(590)
Literatura polska
(578)
Władcy
(577)
Wybory życiowe
(576)
Pisarze polscy
(564)
Język polski
(542)
Dziennikarze
(534)
Podróże
(526)
Arystokracja
(517)
Poszukiwania zaginionych
(513)
Boże Narodzenie
(510)
Zemsta
(487)
Przestępczość zorganizowana
(485)
Historia
(481)
Uczniowie
(479)
Język polski (przedmiot szkolny)
(466)
Psy
(458)
Wychowanie w rodzinie
(450)
Mężczyzna
(434)
Chłopcy
(430)
Zakochanie
(427)
Humor
(414)
Pisarze
(409)
Ojcowie i córki
(406)
Krainy i światy fikcyjne
(405)
Prywatni detektywi
(404)
Samorealizacja
(402)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(398)
Spisek
(392)
Śmierć
(387)
Ludzie a zwierzęta
(386)
Obyczaje i zwyczaje
(382)
Polacy za granicą
(382)
Seryjni zabójcy
(373)
Samotność
(368)
Władza
(366)
Zabójstwo seryjne
(363)
Koty
(354)
Wakacje
(351)
Język niemiecki
(348)
Ludzie bogaci
(342)
Polityka
(342)
Wsie
(342)
Politycy
(341)
Lekarze
(333)
Stworzenia fantastyczne
(327)
Zdrada
(322)
Dziadkowie i wnuki
(318)
Zjawiska paranormalne
(317)
Dojrzewanie
(312)
Wojna
(303)
Małe miasto
(298)
Zdrowe odżywianie
(290)
Wojsko
(288)
Przeprowadzka
(282)
Kultura
(280)
Przedsiębiorstwo
(276)
Marzenia
(272)
Śmierć bliskiej osoby
(271)
Psychologia dziecka
(270)
PRL
(269)
Szczęście
(264)
Wojna 1939-1945 r.
(262)
Młodzi dorośli
(260)
Terroryzm
(257)
Żołnierze
(256)
Holokaust
(254)
Macierzyństwo
(254)
Spadek
(254)
Trauma
(253)
Zdrada małżeńska
(251)
Samobójstwo
(250)
Kłamstwo
(249)
Szlachta
(249)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Poradnik
(25)
Opowiadania i nowele
(10)
Książki dla małych dzieci
(8)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(8)
Podręcznik
(8)
Wydawnictwa popularne
(6)
Opracowanie
(4)
Publikacje dla dzieci
(4)
Gry i zabawy
(3)
Książka obrazkowa
(3)
Poradniki dla rodziców
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Książka kucharska
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(23)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(13)
Medycyna i zdrowie
(11)
Psychologia
(9)
Hobby i czas wolny
(5)
Językoznawstwo
(2)
Kulinaria
(2)
Styl życia, moda i uroda
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
75 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bazgroły i rysunki to najprawdziwszy sposób, w jaki dzieci wyrażają swoje uczucia. Trzeba tylko potrafić je odczytać, i temu właśnie służy ta książka. Powstała na podstawie analizy setek, jeśli nie tysięcy rysunków dzieci wieku od 1 roku do 12-13 lat, informacji uzyskanych w toku licznych rozmów i wywiadów przeprowadzonych z małymi rysownikami oraz ich rodzinami w ciągu wieloletniej praktyki pedagogicznej i psychologicznej autorki. Książka na pewno pomoże lepiej zrozumieć nasze pociechy [od tłumacza].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Pomóż dziecku poznawać świat i rozwijać umiejętności w codziennej zabawie.
Książka dla przedszkolaków, rodziców, nauczycieli przedszkolnych, organizatorów zajęć, zabaw i wycieczek dla dzieci.
365 zabaw i zadań edukacyjnych, które wspomagają rozwój dziecka dzień po dniu. Treść zgodna z programem wychowania przedszkolnego zachęca maluchy do odkrywania barw, kształtów, kolorów. [Papilon, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka oferuje zestaw stu zabaw, podzielonych na trzy części, dostosowanych do wieku i możliwości rozwojowych dziecka (0-2 lata, 2-5 lat, 5-10 lat). Każdy etap obfituje w propozycje bardzo różnorodnych zabaw, zawierających elementy ćwiczeń oddechowych, wizualizacji, arteterapii, warsztatu pisarskiego, dramy, a także aktywizujących ćwiczeń ruchowych. [z okł.]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791/794 (1 egz.)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: 365 Days of Creative Play for Children 2 Yrs. & Up, 1995.
Autorki zebrały pomysły na wesołe, a jednocześnie twórcze gry i zabawy z małymi dziećmi. Ich ambicją jest przy tym nie tylko zgromadzenie możliwie bogatego zbioru zabaw, lecz także dobranie ich pod kątem pożytków dla późniejszego życia psychicznego dziecka i dla zacieśniania więzi rodzinnej. Proponowane scenariusze podzielono na 13 kategorii: twórczość artystyczną, budownictwo, sprawności praktyczne, taniec, edukację, środowisko, jedzenie i gotowanie, gry, uprawę roślin, udawanie, muzykę, przyrodę. Wszystkie zabawy zostały przez autorki przetestowane z ich własnymi dziećmi, których każda ma po czworo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791/794 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Czy przygotowując codzienne posiłki, zwłaszcza dla niemowląt, można się ustrzec nużącej rutyny? Czy dzieci zapracowanych rodziców są skazane na faszerowanie się gotowymi daniami pełnymi konserwantów? Czy karmienie swych pociech musi być męczarnią? Absolutnie nie! W tej nadzwyczajnej książce kucharskiej, z której mogą korzystać nie tylko rodzice, lecz także starsze dzieci, autorki podają mnóstwo przepisów na pożywne dania, które z pewnością przypadną do gustu maluchom. Z ogólnodostępnych produktów tanio, łatwo i szybko można przygotować zarówno przekąskę, jak i cały obiad. Ciasteczka owsiane, precle serowe, puddingi... − oto propozycje deserów bogatych w składniki odżywcze niezbędne dla młodego organizmu. Autorki podpowiadają, jak poprzez wspólne posiłki można wychowywać dzieci, a z powszednich obowiązków czerpać przyjemność. Książka pełna smakołyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64 (1 egz.)
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: Część pierwsza: CODZIENNE ŻYCIE. 1. Jak wytrzymać z maluchem i nie zwariować ; 2. Rytuały dnia codziennego ; 3. Pierwsze zabawy edukacyjne ; 4. Zabawy z jedzeniem ; 5. Zabawy z wodą ; 6. Pora snu ; 7. Ozdabiamy pokój. Część druga: CZAS ZABAWY. 1. Pora na ruch ; 2. Zabawy z piłką ; 3. Sztuki piękne ; 4. Gry i zabawy ; 5. Muzyka i piosenki ; 6. Gra wyobraźni ; 7. Kontakt z naturą ; 8. Zabawy na podłodze ; 9. W domu Część trzecia: POZA DOMEM. 1. Maluch w podróży ; 2. Przyjaciele i znajomi ; 3. Zabawy na świeżym powietrzu: rekreacja i wypoczynek ; 4. Imprezy i przyjęcia Część czwarta: CZAS DLA RODZINY. 1. Rodzinne rozrywki ; 2. Zabawy z rodzeństwem ; 3. Zostaliśmy dziadkami ; 4. Zabawy dostosowane do pór roku. Część piąta: ROZWÓJ I NAUKA. 1. Rejestrowanie przemyśleń ; 2. Dwanaście rozwiązań dla rodziców 3. Rozwój.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 791/794 (1 egz.)
Książka
Audiobook
CD
W koszyku
SPIS TREŚCI: ZESTAW PODSTAWOWYCH NARZĘDZI: Narzędzia służące do radzenia sobie z uczuciami... O co tyle hałasu z powodu uczuć? ; Narzędzia zachęcające do współpracy... Co tam uczucia - przecież musi umyć zęby ; Narzędzia służące do wyrażania pochwał i uznania... Pochwała pochwale nierówna ; Narzędzia dla dzieci o innej wrażliwości... Czy to pomoże mojemu dziecku? ; Podstawowe sprawy... Od tego się nie wykręcisz ; NARZĘDZIA W DZIAŁANIU: Walka o jedzenie - bitwy nad talerzem ; Poranne szaleństwo - jak wydostać się z domu ; Rywalizacja między rodzeństwem - oddaj to dziecko! ; Zakupy z dziećmi - zadyma w markecie ; Kłamstwa - twórcza interpretacja rzeczywistości ; Rodzice też mają uczucia ; Skarżenie i donoszenie ; Sprzątanie - najbrzydsze słowo świata ; Zalecenia lekarzy - lekarstwa, zastrzyki, pobieranie krwi i inne horrory ; Nieśmiałe dzieci - lęk przed życzliwymi ludźmi ; Mali uciekinierzy - gdy dzieci znikają na parkingach i w miejscach publicznych ; Bicie, popychanie, szczypanie, szturchanie, walenie - nawet go nie dotknąłem! ; Sen - Święty Graal ; Kiedy rodzice się wkurzają! ; Krótki przegląd - gdy narzędzia nie działają.
Jak poradzić sobie z maluchem, który nie chce myć zębów, odmawia jedzenia warzyw lub rozrzuca książki po całym pokoju?
JOANNA FABER (córka Adele Faber) i JULIE KING, autorki poradnika, za pomocą autentycznych historii oraz komiksów, znanych z poprzednich tytułów serii, dostarczają wielu praktycznych narzędzi i wskazówek, jak się komunikować, rozmawiać oraz rozwiązywać trudne sytuacje, nie ignorując przy tym potrzeb dziecka ani swoich. Razem odpowiadają na pytanie, które zadaje sobie wielu rodziców: Co możemy zrobić, kiedy konieczna jest współpraca ze strony małej, nielogicznej i niesfornej istoty, jaką jest dziecko? Zamiast mówić: Nie goń kotka. Nie budź dziecka. Nie biegaj po parkingu. Nie rzucaj piaskiem. Nie kręć się, kiedy zawiązuję ci sznurowadła. Powiedz dziecku, co może zrobić: Możesz porzucać kotkowi ten kłębek wełny. Mówimy szeptem. Pora potrzymać się za ręce. W piasku można kopać dziury i polewać go wodą. Zastygnij jak pomnik. Przedmowę do książki napisała ADELE FABER, jedna z autorek bestselleru "Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły". Książka zawiera również rozdział poświęcony wychowywaniu dzieci z zaburzeniami sensorycznymi i spektrum autyzmu. [Media Rodzina, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. audiobooków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ab/ 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 145-146.
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z porażeniem mózgowym, z zaburzeniami emocjonalnymi, z zaburzeniami z zakresu motoryki, mowy, myślenia pojęciowego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym i niesprawnymi ruchowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przygody Fenka / Dominika Gałka)
(Wydarzenia / Dominika Gałka)
Na okładce: Bezpieczna książka.
Fenek bardzo się denerwuje, ponieważ w jego życiu nadchodzą duże zmiany. Co takiego się wydarzy i w jaki sposób pomysł pani Pandy i taty pomogą Fenkowi odzyskać dobry humor?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiek: 3+.
Czy słyszycie już dźwięk malutkiego dzwoneczka? To pani Matylda zaprasza do swojego przedszkola! Czym nas dzisiaj zaskoczy i co nam wyjaśni? Tego nie domyślają się nawet jej dzielne Zuchy. Jednak bez dwóch zdań, pomysłowa i energiczna przedszkolanka szykuje dla Was coś absolutnie specjalnego! Dlaczego wolno (a nawet warto) kraść z kolegą konie? Czemu opłaca się poznawać zwłaszcza te łyse? Jaką wartość ma złote serce taty? I czym są te całe związki frazeologiczne?! Tematy zaspokajające dziecięce "co", "jak", "dlaczego", nauczycielka wprost do pokochania i przedszkolaki jedyne w swoim rodzaju - brakuje tylko Was! Książeczka wprowadza dzieci w piękny i bogaty świat języka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opowiadania zamieszczone w tej książce zawierają elementy treningu autogenicznego i są prostą metodą odprężającą, która w krótkim czasie poprawia samopoczucie dzieci i przywraca im wewnętrzną równowagę. Z łatwością można je wykorzystać w przedszkolu jako pomoc w zaśnięciu czy uspokojeniu po ekscytujących zabawach. Również w pierwszych latach nauki w szkole te krótkie teksty mogą pomagać dzieciom w koncentracji i odpoczynku między zajęciami. Różnorodność tematów sprawia, że są one nie tylko okazją do odprężenia, ale także do przeżycia w ciekawy sposób ważnych wydarzeń w ciągu roku. [empik.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Opis według okładki
Indeks.
Na okładce: Aktywne dzieciaki.
Jeśli uważasz, że twoje dzieci oglądają telewizję i korzystają z komputera dużo częściej, niż powinny, zajrzyj do tej książki! W środku znajdziesz aż 501 propozycji zabaw edukacyjnych. Dzięki tym pomysłom zapewnisz dzieciom rozwój i wspaniałą rozrywkę niezależnie od pogody i pory roku. Di Hodges, pedagog i dyplomowany nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, przygotowała zbiór zabaw, które pomogą ci odciągnąć dzieci sprzed telewizora, komputera i od innych elektronicznych gadżetów. Zaletą tych gier i ćwiczeń jest także to, że stymulują one rozwój intelektualny i fizyczny dzieci, rozwijają ich zdolności komunikacyjne, uczą rozwiązywania problemów i poprawiają koordynację ruchową. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia
SPIS TREŚCI: Część 1: Relacje pomiędzy edukacji domową, przedszkolną i szkolną; 1. O procesie uczenia się dzieci. Relacje pomiędzy edukacją domową, przedszkolną i szkolną - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 1.1. Wspomaganie rozwoju, wychowanie i kształcenie dzieci. Co łączy i dzieli te zakresy działalności pedagogicznej; 1.2. Domowa edukacja: korzyści i niebezpieczeństwa zamierzonego i niezamierzonego procesu uczenia się. Skutki nakładania, redukowania i uzupełniania się efektów wychowawczych w środowisku domowym; 1.3. Jak dzieci dowiadują się, co można, a czego nie można. Najważniejsze zalecenia Pedagogiki pytań. Krótko o nagrodach i karach. Co zrobię, aby dzieci nie broniły się przed podejmowaniem zadań, także o poczuciu sprawstwa; 2. Nowe sposoby kierowania procesem uczenia się dzieci w przedszkolu i w domu - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 2.1. Możliwości wspomagania dzieci w skupianiu uwagi i gospodarowaniu zasobami poznawczymi; 2.2. Wspomaganie dzieci w skupianiu uwagi i zapamiętywaniu na przykładzie metody Dzieci uczą misie wierszy; 2.3. Domowe i przedszkolne sposoby wspomagania dzieci w rozwijaniu pamięci wzrokowej; 2.4. O co trzeba zadbać, żeby starsze przedszkolaki lepiej korzystały z zajęć, w trakcie których dorosły stosuje eksperymenty przyrodnicze i demonstruje funkcjonowanie urz¹dzeñ technicznych; 2.5. Kształtowanie zdolności do wysiłku intelektualnego w sytuacjach trudnych. Czyli o wspomaganiu dzieci w osiąganiu odporności emocjonalnej i w rozumnym zachowaniu się w sytuacjach, gdy nie wszystko przebiega zgodnie z ich oczekiwaniami; 3. Organizacja procesu uczenia się starszych przedszkolaków w różnych formach działalności przedszkola - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; 3.1. Cztery obszary prowadzenia zajęć ze starszymi przedszkolakami; 3.2. Zabawy spontaniczne i dydaktyczne jako intensywny proces uczenia się dzieci; 3.3.Jak czynności samoobsługowe wpływają na dynamikę rozwoju umysłowego dzieci i przyczyniają się do ich lepszego przygotowania do nauki szkolnej; 3.4. Czego mogą się nauczyć przedszkolaki w trakcie organizowania uroczystości oraz innych ważnych wydarzeń w przedszkolu; 3.5. Zajęcia dydaktyczne ważnym obszarem uczenia się przedszkolaków, fatalne skutki stosowania szkolnej metodyki w edukacji przedszkolnej; 4. Konstruowanie autorskich programów wychowania przedszkolnego. W jaki sposób treści zawarte w tej książce pomogą w opracowaniu programu edukacyjnego dla starszych przedszkolaków - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; Część 2: Edukacja starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu; 5. Kształtowanie u dzieci zdolności odróżniania dobra od zła, żeby wybierały dobro i kierowały się nim w codziennych sytuacjach - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 5.1. Dlaczego w przedszkolach trzeba uczyć dzieci odróżniania dobra od zła?; 5.2. Jak kształtować u dzieci zdolność do odróżniania dobra od zła. Wyniki badań nad skutecznością edukacyjną metody Baśnie sposobem pomagania dzieciom odróżnić dobro od zła; 5.3.Jak stosować metodę Baśnie sposobem pomagania dzieciom odróżnić dobro od zła w domu i w przedszkolu; 5.4. Jak rozwijać u dzieci naturalną skłonność do spełniania dobrych uczynków i przypodobania się dorosłym; 5.5. Cele i treść kształcenia: pomaganie dzieciom odróżniać dobro od zła oraz rozwijanie naturalnej skłonności do spełniania dobrych uczynków i oczekiwań; 6. Wychowanie społeczne dzieci. Kształtowanie empatii, życzliwego nastawienia do innych i ważnych umiejętności społecznych - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 6.1. Wychowanie społeczne dzieci: ważniejsze prawidłowości psychologiczne i pedagogiczne; 6.2. Nowy wymiar wychowania społecznego: korzyści wychowawcze z zajęć prowadzonych przez małych nauczycieli oraz zajęć prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego; 6.3. Cele i treści wychowania społecznego wraz z opisami zajęć i zabaw z dziećmi, które sprzyjają ich realizacji w domu oraz w przedszkolu; 7. Dbać o rozwój mowy. Wspomaganie dzieci w dłuższych i logicznych wypowiedziach oraz korygowanie ewentualnych zaburzeń mowy 136 opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska 7.1. Krótko o konieczności korygowania zaburzeń mowy u dzieci; 7.2. Co wynika ze związków rozwoju mowy i myślenia. O obowiązku wdrażania dzieci do formułowania dłuższych i logicznych wypowiedzi 7.3. Cele i treści kształcenia oraz opisy zajęć i zabaw z dziećmi sprzyjające rozwijaniu ich mowy i porozumiewania się w domu oraz w przedszkolu; 8. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności umysłowych, przydatnych do poznawania siebie, otoczenia i sprostania oczekiwaniom szkolnym - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńską 8.1. Co sprzyja, a co przeszkadza dzieciom w kształtowaniu czynności umysłowych; 8.2. Intensywne wspieranie dzieci w coraz precyzyjniejszym klasyfikowaniu: podstawy psychologiczne i pedagogiczne; 8.3. Psychologiczne i pedagogiczne podstawy intensywnego wspierania dzieci w wi¹zaniu przyczyny ze skutkiem i przewidywaniu, co się zdarzyć może; 8.4. Jak łączenie przyczyny ze skutkiem wtapia się w operacyjne rozumowanie o zmianach odwracalnych, nieodwracalnych i częściowo odwracalnych; 8.5. Treści kształcenia oraz opisy zajęć i zabaw wspierających dzieci w coraz precyzyjniejszej klasyfikacji, umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem i przewidywania, co się zdarzyć może; 9. Kształtowanie u dzieci umiejętności samoobsługowych, wdrażanie do dbania o higienę i ład w otoczeniu - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńską i E. Zielińska 9.1. Czego oczekuje się od starszych przedszkolaków. Co sprzyja, a co utrudnia nabywanie ważnych życiowo umiejętności; 9.2. Problemy z dziećmi siejącymi bałagan. Jak zmienią ich zwyczaje na lepsze; 9.3. Metoda sprawdzania stopnia opanowania czynności samoobsługowych dzieci. Dlaczego starsze przedszkolaki mogą pomagać młodszym dzieciom w opanowaniu tych czynności; 9.4. Treści kształcenia: wdrażanie starszych przedszkolaków do umiejętności samoobsługowych, do dbania o higienę i utrzymywania ładu w swoim otoczeniu; 10. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznych dzieci, w tym sprawności manualnej i zdolności panowania nad własną aktywnością ruchową - opracowała E. Zielińska; 10.1. Złoty okres rozwijania sprawności ruchowej dzieci i zgubne skutki niezaspokojenia potrzeby ruchu u starszych przedszkolaków; 10.2.Wa¿ne ustalenia dotyczące rozwoju sprawności ruchowej starszych przedszkolaków; 10.3. Konieczność lepszego dbania o zdrowie starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu. Normy dotyczące wzrostu i wagi dzieci; 10.4.Nauczycielska diagnoza ustalania sprawności ruchowej dzieci: krótka charakterystyka zadania diagnostycznego Tor przeszkód, interpretacje i wnioski pedagogiczne; 10.5.Treœci kształcenia i opisy zajęć i zabaw sprzyjających uzyskaniu lepszych efektów w wychowaniu zdrowotnym, kształtowaniu sprawności ruchowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej starszych przedszkolaków; 11. Wdrażanie starszych przedszkolaków do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych - opracowała E. Zielińska; 11.1. Na jakie niebezpieczeństwa obecnie jest narażone dziecko?; 11.2. Prawidłowości pedagogiczne i psychologiczne wdrażania dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych; 11.3. Treści kształcenia oraz opisy zajęć i zabaw pomagających dzieciom rozwijać umiejętności społeczne, unikać zagrożeń i wdrażając je do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych; 12. Wychowanie starszych przedszkolaków przez sztukę w domu i w przedszkolu; opracowała E. Zielińska; 12.1. Krótko o nowych wymiarach wychowania przez sztukę; 12.2.Dziecko widzem i aktorem. Podstawy psychologiczne i pedagogiczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 12.3. Muzyka i śpiew, pląsy i taniec w edukacji dzieci. Podstawy psychologiczne i pedagogiczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęcia z dziećmi; 12.4. Działalność plastyczna dzieci w przedszkolu i w domu. Podstawy psychologiczne i pedagogiczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęcia z dziećmi; 13. Edukacja techniczna starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu - opracował J.A. Jelinek; 13.1. Krótko o rozwijaniu uzdolnień technicznych i o celach edukacji technicznej starszych przedszkolaków; 13.2.Zabawy konstrukcyjne w domu i w przedszkolu: podstawy psychologiczne i pedagogiczne, treści kształcenia i opisy zajęć z dziećmi; 13.3. Majsterkowanie i kształtowanie wiedzy technicznej w domu i w przedszkolu: podstawy psychologiczne i pedagogiczne, treści kształcenia i wzorce zajęć z dziećmi; 14. Edukacja przyrodnicza starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu - opracował - J.A. Jelinek; 14.1. O konieczności dopasowania edukacji przyrodniczej do rozumowania i uczenia się dzieci oraz o specyfice prowadzenia zajęć w przedszkolu i w domu; 14.2.Właciwości ziemi, wody i ognia: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.3. Zjawiska pogodowe: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.4. Rośliny: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.5. Zwierzęta: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.6.Człowiek: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.7. Ekologia: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 14.8. Kosmos: wyjaśnienia, treści kształcenia i opisy zajęć; 15. Wielostronne kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania starszych przedszkolaków - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; 15.1. Kształtowanie umiejętności czytania i pisania: co jest realizowane w przedszkolu, a co w pierwszym roku szkolnego nauczania; 15.2.Przybliżanie dzieciom sensu kodowania informacji. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.3. Rozbudzanie u dzieci zainteresowań książka i głośnym czytaniem. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.4. Rozwijanie pętli fonologicznej ze szczególnym uwzględnieniem słuchu fonematycznego oraz spostrzegawczości i pamięci wzrokowej u przedszkolaków. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.5. Dominacja stronna a nabywanie umiejętności czytania i pisania. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.6. Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej potrzebnej do nauki pisania. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 15.7. Współpraca z rodzicami w zakresie przygotowania dziecka do nauki czytania i pisania w szkole; 16. Wspomaganie rozwoju umysłowego starszych przedszkolaków wraz z ich edukacją matematyczną - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska; 16.1. Czego wymaga się od dzieci w szkole? Jakie są przyczyny niepowodzeń w nauce matematyki? O co trzeba dbać w przedszkolu, aby ich uniknąć ?; 16.2. Zasadność łączenia edukacji matematycznej ze wspomaganiem dzieci w rozwoju umysłowym; 16.3. Kształtowanie orientacji przestrzennej starszych przedszkolaków. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia, zabawy, ćwiczenia i sytuacje zadaniowe; 16.4. Kształtowanie umiejętności liczenia i rachowania u starszych przedszkolaków. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje zajęć z dziećmi; 16.5. Przygotowanie dzieci do rozumienia pojęć liczbowych kształtowanych w szkole. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 16.6. Kształtowanie rozumienia sensu pomiaru długości, pojemności, ciężaru (masy) i czasu. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 16.7. Rozwijanie u dzieci intuicji geometrycznych. Podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 16.8. Zastosowanie umiejętności matematycznych w sytuacjach życiowych i wdrażanie dzieci do rozwiązywania zadań z treścią. Podstawy merytoryczne, cele i treści kszta³cenia oraz propozycje metodyczne zajęć z dziećmi; 17. Wychowanie rodzinne i obywatelskie rozszerzone o zgodne współżycie w jednoczącej się Europie oraz przybliżanie dzieciom małej, domowej ekonomii. Cele i treści kształcenia oraz sposoby ich realizacji - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; Część 3: Niektóre problemy przygotowania dzieci do podjęcia nauki w szkole; 18. Dbałość o pozytywny wizerunek szkoły w celu lepszego przygotowania dzieci do pełnienia roli ucznia - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska 19. Rozsądnie i merytorycznie o obniżeniu obowiązku rozpoczynania nauki szkolnej oraz odroczeniu obowiązku szkolnego niektórych dzieci - opracowały E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska; 20. Bibliografia - opracowała E. Gruszczyk-Kolczyńska. [JK]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 361-389.
SPIS TREŚCI: 1. Z historii wychowania przedszkolnego ; 2. Aktualny stan wychowania przedszkolnego w Polsce ; 3. Uczestnicy (podmioty) procesu edukacyjnego w Polsce ; 3. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce ; 4. Założenia metodyczne pracy pedagogicznej w przedszkolu ; 6. Planowanie pracy pedagogicznej w przedszkolu ; 7. Diagnozowanie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej