Mowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(28)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje naukowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(5)
Proza
(5)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Poezja
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(23)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(15)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(11)
Biblioteka główna. Wyp. audiobooków
(1)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(2)
Autor
Nęcka Edward (1953- )
(2)
Orzechowski Jarosław
(2)
Samojlik Tomasz (1978- )
(2)
Skikiewicz Monika
(2)
Szymura Błażej (1969-2009)
(2)
Balejko Antoni (1935- )
(1)
Benni Tytus (1877-1935)
(1)
Bieńkowska Katarzyna (1972- )
(1)
Bokus Barbara (1953- )
(1)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(1)
Błaż Agata
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chaud Benjamin (1975- )
(1)
Chmiel Sylwia
(1)
Clark Linda A
(1)
Domagała Aneta
(1)
Dreyfuss Corinne (1964- )
(1)
Franek Anna
(1)
Fronczewski Piotr (1946- )
(1)
Frączek Agnieszka (1969- )
(1)
Gajdowska Urszula (1983- )
(1)
Haman Ewa
(1)
Hammer Susie (1990- )
(1)
Hupp Stephen
(1)
Ireland Catherine
(1)
Jewell Jeremy
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kopka Tomasz
(1)
Kowalska Magdalena (ilustrator)
(1)
Kozieł-Nowak Magdalena
(1)
Krajna Ewa
(1)
Lubiewska Katarzyna (1973- )
(1)
Makiełło-Jarża Grażyna (1937- )
(1)
Millard Kerry
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Moskwa Martyna
(1)
Nadolski Bronisław (1903-1986)
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Potocka Małgorzata
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Półtorak Agata
(1)
Riegel Marzena
(1)
Sadowski Bogdan
(1)
Seniuk Anna (1942- )
(1)
Shugar Grace (1918-2013)
(1)
Skalska Katarzyna
(1)
Sparrow Joshua D
(1)
Strelau Jan (1931-2020)
(1)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(1)
Stuhr Jerzy (1947- )
(1)
Szletyńska Zofia
(1)
Szletyński Henryk (1903-1996)
(1)
Szuman Stefan (1889-1972)
(1)
Zając Anna (nauczyciel)
(1)
Świerżewska Ewa
(1)
Świerżewski Łukasz
(1)
Święcicka Małgorzata
(1)
Żebryk-Stopa Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1945-1989
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Dzieci
(7)
Szkoły wyższe
(7)
0-5 lat
(6)
6-8 lat
(4)
Logopedzi
(2)
Rodzice
(2)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(11)
Literatura francuska
(1)
Temat
Kobieta
(4276)
Rodzina
(2504)
Relacje międzyludzkie
(2260)
Tajemnica
(2102)
Przyjaźń
(2012)
Mowa
(-)
Miłość
(1964)
Zabójstwo
(1466)
II wojna światowa (1939-1945)
(1271)
Śledztwo i dochodzenie
(1216)
Relacja romantyczna
(1214)
Małżeństwo
(1126)
Trudne sytuacje życiowe
(1023)
Dzieci
(977)
Rodzeństwo
(946)
Uczucia
(922)
Nastolatki
(918)
Magia
(872)
Sekrety rodzinne
(818)
Życie codzienne
(793)
Zwierzęta
(788)
Dziewczęta
(725)
Język angielski
(718)
Osoby zaginione
(691)
Policjanci
(682)
Matki i córki
(655)
Żydzi
(655)
Uprowadzenie
(587)
Literatura polska
(577)
Władcy
(573)
Pisarze polscy
(564)
Wybory życiowe
(563)
Język polski
(542)
Dziennikarze
(534)
Podróże
(522)
Arystokracja
(515)
Boże Narodzenie
(510)
Poszukiwania zaginionych
(508)
Zemsta
(486)
Przestępczość zorganizowana
(480)
Historia
(478)
Uczniowie
(477)
Język polski (przedmiot szkolny)
(466)
Psy
(454)
Wychowanie w rodzinie
(449)
Mężczyzna
(430)
Chłopcy
(426)
Zakochanie
(425)
Pisarze
(408)
Humor
(407)
Ojcowie i córki
(405)
Krainy i światy fikcyjne
(403)
Prywatni detektywi
(402)
Samorealizacja
(399)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(395)
Spisek
(390)
Ludzie a zwierzęta
(386)
Śmierć
(386)
Polacy za granicą
(381)
Obyczaje i zwyczaje
(380)
Seryjni zabójcy
(373)
Samotność
(367)
Władza
(364)
Zabójstwo seryjne
(362)
Koty
(352)
Język niemiecki
(348)
Wakacje
(345)
Ludzie bogaci
(341)
Polityka
(339)
Politycy
(338)
Wsie
(337)
Lekarze
(333)
Stworzenia fantastyczne
(324)
Zdrada
(319)
Zjawiska paranormalne
(317)
Dziadkowie i wnuki
(314)
Dojrzewanie
(311)
Wojna
(303)
Małe miasto
(294)
Zdrowe odżywianie
(290)
Wojsko
(289)
Kultura
(279)
Przeprowadzka
(279)
Przedsiębiorstwo
(276)
Marzenia
(271)
Psychologia dziecka
(270)
PRL
(269)
Śmierć bliskiej osoby
(268)
Wojna 1939-1945 r.
(265)
Szczęście
(261)
Terroryzm
(257)
Macierzyństwo
(254)
Żołnierze
(254)
Holokaust
(253)
Trauma
(252)
Młodzi dorośli
(251)
Spadek
(251)
Aktorzy polscy
(250)
Szlachta
(250)
Zdrada małżeńska
(249)
Kłamstwo
(248)
Temat: czas
1801-1900
(2)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(4)
Poradnik
(4)
Książki dla małych dzieci
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Podręczniki
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Antologia
(2)
Broszura
(2)
Wiersze
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Opowiadanie obyczajowe
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(10)
Językoznawstwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Biologia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Towarzystwa Naukowego Warszawskiego ; 7)
Dodatek do Sprawozdania z posiedzeń Towarzystwa Naukowego Warszawskiego.
Wyd. z zapomogi Kasy im. J. Mianowskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. MAG./N (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Alternatywne i wspomagające metody komunikacji / Jacek J. Błeszyński. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006. - 504 strony : ilustracje (w tym kolorowe) ; 22 cm.
Bibliografia przy pracach. Wybór bibliograficzny polskich prac dotyczących komunikacji alternatywnej i wspomaganej s. 491-504.
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji. Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się. Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram. Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się. Przede wszystkim skierowana jest do logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Psychologia - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Podtytuł z okładki.
U dołu okładki oznaczenie: 3.
Bibliografia przy pracach. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Le petit Roro : mon tout tout premier dico. Nazwa tłumacza w copyright.
Pierwsze słowa dzieci w rozmówkach zilustrowanych przez niezrównanego Benjamina Chauda. Mama, tata, baba, lala, siusiu, be, am… A może Twoje dziecko mówi inaczej? Stwórzcie własne rozmówki! Radośnie kolorowa książka z kartonowymi stronami dla „najnajów”, a w niej osoby i przedmioty z najbliższego otoczenia dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KZ/0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Na końcu języka)
"Najnowsza książka Agnieszki Frączek to fascynująca i zabawna zarazem opowieść o słowach starych, już nieco zapomnianych oraz całkiem nowych, które są w naszym języku od niedawna. Mamy więc tu kałamarz, na wyprzódki czy trotuar, a także mejl, esemes czy dron. Każdemu słowu poświęcony jest pomysłowy wiersz, który z powodzeniem może być też wykorzystany jako dyktando ("Zawżdy kiedy wzdłuż i wszerz orzesz rolę, klnąc: - Ożeż!…"). Autorka, laureatka nagrody Ambasador Polszczyzny Literatury Dziecięcej i Młodzieżowej 2019, z maestrią wprowadza nas w tajniki polskiego słownictwa, po raz kolejny dostarczając nam wszystkim (nie tylko tym najmłodszym…) mądrej rozrywki i radości obcowania z językiem." prof. dr hab. Katarzyna Kłosińska, przewodnicząca Rady Języka Polskiego. [okładka]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaklęta w ciszy / Urszula Gajdowska. - Wydanie I. - Radom : Lucky, 2023. - 440 stron ; 21 cm.
Londyn, 1823 rok. Gdy umiera stary hrabia Foglar, jego synowie nie tylko dziedziczą znaczny majątek, lecz także dowiadują się o istnieniu nieznanej wcześniej siostry. Dziewczynka cierpi na zagadkową przypadłość, objawiającą się niemożnością mówienia przy obcych. Nikt nie zdaje sobie sprawy z tego, że milczenie małej Evie kryje mroczną i niebezpieczną tajemnicę z przeszłości… Wraz z dziewczynką w życiu najstarszego syna i dziedzica hrabiowskiego tytułu, Fryderyka, pojawia się jej guwernantka, panna Florence Thompson. Choć między tymi dwojgiem od początku iskrzy, to wydaje się, że dzieli ich ogromna niechęć i bariery społeczne nie do pokonania. Mają jednak wspólny cel: pomóc swej małej podopiecznej pokonywać jej lęki. Czy im się to uda? Czy Fryderyk i Florence znajdą też drogę do siebie? I czy stary hrabia pozostawił swoim dzieciom mapę do pirackiego skarbu?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: I. POCZĄTKI: 1. Między bliźniętami jednojajowymi istnieje telepatyczna więź zapoczątkowana w życiu płodowym ; 2. Zaadoptowanie dziecka zwiększa prawdopodobieństwo zajścia w ciążę u par cierpiących na niepłodność ; 3. Na podstawie kształtu brzucha ciężarnej kobiety można odgadnąć płeć dziecka ; 4. Wszyscy chłopcy mają jeden chromosom Y (którego nie posiada żadna dziewczynka) ; 5. Bliźnięta jednojajowe mają identyczne geny ; 6. Kobieta będąca w ciąży nie może zajść w kolejną ciążę ; 7. Za pomocą księżycowego kalendarza chińskiego można dokładnie przewidzieć płeć dziecka ; 8. Serce płodu płci żeńskiej bije szybciej niż płodu płci męskiej ; 9. Znieczulenie zewnątrzoponowe w trakcie porodu niesie ze sobą wysokie ryzyko powikłań ; 10. Podczas pełni rodzi się więcej dzieci ; 11. Wstępne przeżuwanie pokarmu dla dziecka nie niesie ze sobą żadnego ryzyka ; II. ROZWÓJ, CIAŁO I UMYSŁ: 12. Cukier wywołuje u dzieci nadaktywność ; 13. Dzięki chodzikom dzieci zaczynają wcześniej chodzić ; 14. Stymulujące poznawczo filmy wideo podwyższają poziom inteligencji u małych dzieci ; 15. Przemawianie do dziecka pieszczotliwym językiem opóźnia moment, kiedy zaczyna ono normalnie mówić ; 16. Szczepionki powodują wzrost zachorowań na autyzm ; 17. Pozytywna reakcja na leki stymulujące jest dowodem na to, że dziecko ma ADHD ; 18. Zmuszanie dzieci do zjedzenia "wszystkiego, co mają na talerzu", sprzyja rozwijaniu zdrowych nawyków żywieniowych ; 19. Charakterystyczną cechą dysleksji jest przekręcanie słów ; 20. Większość małych dzieci jest w stanie nauczyć się czytać za pomocą odpowiedniego programu do nauki ; 21. Kinezjologia edukacyjna pomaga dzieciom w nauce ; 22. Ułatwiona komunikacja sprawdza się u dzieci z autyzmem ; 23. Dzieciom ze specjalnymi potrzebami skutecznie pomaga delfinoterapia ; III. EMOCJE I ZACHOWANIE: 24. Moczenie nocne jest oznaką poważnych problemów emocjonalnych ; 25. Większość środków przeciwdepresyjnych dla dzieci z depresją została zatwierdzona przez Agencję Leków i Żywności ; 26. Odręczny rysunek zawiera konkretne cechy na podstawie których można rozpoznać podświadome problemy autora ; 27. Większość dzieci przechodzi fazę "okropnego dwulatka" ; 28. Dzieciaki można "odstraszyć" od przestępstw ; 29. Rodzice zazwyczaj umieją rozpoznać depresję u dziecka ; 30. Depresja kliniczna występuje u małych dziewczynek częściej niż u małych chłopców ; 31. Najlepszym sposobem na obniżenie poziomu lęku u dziecka jest umożliwienie mu unikania tego, co lęk ten wzbudza ; 32. Dorośli zwykle wiedzą, kiedy dziecko kłamie ; 33. Oglądanie innych ludzi, którzy zachowują się agresywnie, zmniejsza u dzieci skłonność do agresji ; 34. Rośnie liczba zabójstw popełnianych na terenie szkoły ; 35. Edukacyjny program antynarkotykowy DARE (Drug Abuse Resistance Education) przyczynia się do ograniczania użycia narkotyków ; IV. ŚRODOWISKO SPOŁECZNE: 36. Jedynacy są zazwyczaj samolubni, rozpuszczeni i pozbawieni kompetencji społecznych ; 37. W większości wypadków rozwód rodziców rujnuje życie dzieciom ; 38. Pozarodzinna opieka nad dzieckiem niszczy więź między dzieckiem a rodzicami ; 39. Wyimaginowani przyjaciele są oznaką społeczno-emocjonalnych problemów u dziecka ; 40. Kolejność urodzenia silnie determinuje osobowość dziecka ; 41. Najczęstszym powodem konfliktów między rodzeństwem jest rywalizacja o miłość rodziców ; 42. Zakłócone relacje między rodzicem a dzieckiem można naprawić za pomocą terapii wymuszonego kontaktu ; 43. Ojcowie stosują kary cielesne częściej niż matki ; 44. Nagrody zwykle nie zwiększają, lecz zmniejszają poziom pożądanych, nagradzanych zachowań ; 45. Pochwały osłabiają w dziecku zdolność do osiągania sukcesów ; 46. Gdy ja byłem dzieckiem, rodzice nie byli tak pobłażliwi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Skarby Biblioteki Narodowej)
Bibliografia strony CXII-CXIX.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-82 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Wiek 3+.
Drodzy Rodzice, zapraszamy na słówko! Chodź na słówko to książka dla Waszego maluszka. Dzięki niej pozna słowa, nauczy się rozpoznawania przedmiotów i otoczenia, w którym występują, rozwinie spostrzegawczość. Sięgając po Chodź na słówko, możecie bawić się z dzieckiem na wiele sposobów. Podpowiadamy kilka z nich: Na pełnej ilustracji (lewa strona książki) znajdują się zarówno przedmioty, które są pokazane na mniejszych ilustracjach (prawa strona książki), jak i inne elementy. Poproście dziecko, aby na pełnej ilustracji odszukało wszystkie „mniejsze obrazki”. Może spróbujecie też wspólnie nazwać pozostałe elementy? Większość przedmiotów do czegoś służy – opowiadajcie o nich dziecku. Niektórych z pewnością jeszcze nie zna, choć na pewno zaskoczy Was znajomością niejednego słowa. Te same przedmioty czasami czymś się różnią (np. mniejsza ilustracja lustra – w lustrze pojawia się postać, a na pełnej ilustracji jej nie znajdziecie). Pomóżcie dziecku odkryć więcej takich różnic. W książce znajduje się wiele wyrazów dźwiękonaśladowczych, które będą zachętą do powtarzania i dobrej zabawy. Dzięki nim możecie naśladować różne przedmioty oraz zwierzęta, wykonując przy okazji wiele zabaw ruchowych. Np. Kotek robi „miau”, ale również wygina swój grzbiet. Zegar wydaje dźwięk „tik-tak”, a do tego możemy poprosić dziecko, by pokazywało rączkami, jak przesuwają się wskazówki zegara. Pobawcie się w rozpoznawanie kolorów. Poszukajcie na obrazkach przedmiotów w konkretnym kolorze, nazywajcie je. Poproście maluszka, aby odnalazł w książce charakterystyczne przedmioty, np. takie, które wydają dźwięki, pachną, poruszają się, można je zjeść. A może Wasze dziecko będzie wolało poszukać takich, które są szorstkie, kłujące lub mięciutkie? Możecie także wybrać się z dzieckiem i książką na słówko w konkretne miejsce (np. do kuchni) i szukać przedmiotów, które wcześniej maluch widział na obrazkach. Każda mniejsza ilustracja jest podpisana wielkimi literami – dzięki temu dziecko oswoi się z literami, co z czasem ułatwi mu zapamiętanie całych wyrazów (metoda czytania globalnego). To tylko garść pomysłów, jakie można wykorzystać w zabawie z książką Chodź na słówko. Z pewnością odkryjecie ich jeszcze więcej! Wszystko zależy od Waszej i dziecka wyobraźni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. KZ/0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bee, mee i kukuryku! / Agata Półtorak. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010. - [30] s. : il. kolor. ; 16x21 cm.
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 564-584.
SPIS TREŚCI: 1. Zachowanie jako przedmiot badań ; 2. Dynamiczna struktura organizmów żywych. Dziedziczenie cech ; 3. Rozwój i budowa układu nerwowego ; 4. Czynność neuronów i przekaźnictwo synaptyczne ; 5. Ogólne właściwości układów sensorycznych ; 6. Czucie somatyczne i czucie równowagi ; 7. Układ zwrokowy ; 8. Układ słuchowy; 9. Zmysły chemiczne ; 10. Ból ; 11. Czynności ruchowe ; 12. Rytmika czynności fizjologicznych ; 13. Czuwanie i sen ; 14. Regulacja homeostazy wewnątrzustrojowej ; 15. Zachowania popędowe i instynktowne. Regulacja nastroju ; 16. Pobieranie pokarmu i gospodarowanie energią ; 17. Czynności ochronne; 18. Czynności rozrodcze ; 19. Uczenie się i warunkowanie ; 20. Pamięć ; 21. Środowisko życia. Życie społeczne ; 22. Myślenie, mowa, inteligencja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 59 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kredki / Monika Skikiewicz ; ilustrował Tomasz Samojlik. - Poznań : Media rodzina, copyright 2022. - [24] strony : ilustracje ; 20x20 cm.
(Olo i Awa : logopedyczna zabawa / Monika Skikiewicz)
Olo i Awa. Kredki to pierwszy tom serii „Olo i Awa. Logopedyczna zabawa” autorstwa znanej i lubianej animatorki, Moniki Skikiewicz. Olo, Awa i ich sympatyczna rodzinka zapraszają do wspólnej zabawy. Poznajcie ciekawe historyjki z ich życia i przyłączcie się do wspólnego śpiewania, rysowania, zgadywania i pokazywania! Często nie jesteśmy świadomi, że rozwój językowy i motoryczny dziecka idą w parze. Manipulując rękoma, maluch aktywizuje elementy kory mózgowej odpowiedzialne za ruch, a tym samym pobudza ośrodek ruchowy mowy. Książeczki z serii Olo i Awa wykorzystują to połączenie. Są tu obrazki do oglądania, słowa do powtarzania i ćwiczenia do wykonania. Pracuje buzia, język i rączki, a wszystko to w formie wesołej zabawy. Wspólne czytanie i zadania wspierające rozwój gwarantują, że czas spędzony z książką Moniki Skikiewicz zaprocentuje, a sympatyczne obrazki podbiją serca maluchów. Klaśnij tyle razy, ile masz lat, przewróć stronę, i daj się wciągnąć w przygodę, która zacieśnia więzi, rozwija wyobraźnię i stymuluje rozwój mowy. [bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej