Socjoterapia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(4)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(9)
Autor
Szczepanik Renata
(2)
Grudziewska Ewa
(1)
Jagieła Jarosław (1954- )
(1)
Jankowiak Barbara (nauki pedagogiczne)
(1)
Jaros Agnieszka
(1)
Konopczyński Marek (1956- )
(1)
Popielarska Aniela (1918-2009)
(1)
Popielarska Maria
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Szczepaniak Paweł
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Wilk Maciej
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Lekarze rodzinni
(1)
Neurolodzy
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(4295)
Rodzina
(2522)
Relacje międzyludzkie
(2274)
Tajemnica
(2109)
Przyjaźń
(2030)
Socjoterapia
(-)
Miłość
(1974)
Zabójstwo
(1470)
II wojna światowa (1939-1945)
(1278)
Śledztwo i dochodzenie
(1225)
Relacja romantyczna
(1222)
Małżeństwo
(1131)
Trudne sytuacje życiowe
(1033)
Dzieci
(981)
Rodzeństwo
(950)
Uczucia
(935)
Nastolatki
(928)
Magia
(878)
Sekrety rodzinne
(832)
Życie codzienne
(801)
Zwierzęta
(796)
Dziewczęta
(730)
Język angielski
(718)
Osoby zaginione
(696)
Policjanci
(688)
Matki i córki
(657)
Żydzi
(655)
Uprowadzenie
(590)
Literatura polska
(578)
Władcy
(577)
Wybory życiowe
(576)
Pisarze polscy
(564)
Język polski
(542)
Dziennikarze
(534)
Podróże
(526)
Arystokracja
(517)
Poszukiwania zaginionych
(513)
Boże Narodzenie
(510)
Zemsta
(487)
Przestępczość zorganizowana
(485)
Historia
(481)
Uczniowie
(479)
Język polski (przedmiot szkolny)
(466)
Psy
(458)
Wychowanie w rodzinie
(450)
Mężczyzna
(434)
Chłopcy
(430)
Zakochanie
(427)
Humor
(414)
Pisarze
(409)
Ojcowie i córki
(406)
Krainy i światy fikcyjne
(405)
Prywatni detektywi
(404)
Samorealizacja
(402)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(398)
Spisek
(392)
Śmierć
(387)
Ludzie a zwierzęta
(386)
Obyczaje i zwyczaje
(382)
Polacy za granicą
(382)
Seryjni zabójcy
(373)
Samotność
(368)
Władza
(366)
Zabójstwo seryjne
(363)
Koty
(354)
Wakacje
(351)
Język niemiecki
(348)
Ludzie bogaci
(342)
Polityka
(342)
Wsie
(342)
Politycy
(341)
Lekarze
(333)
Stworzenia fantastyczne
(327)
Zdrada
(322)
Dziadkowie i wnuki
(318)
Zjawiska paranormalne
(317)
Dojrzewanie
(312)
Wojna
(303)
Małe miasto
(298)
Zdrowe odżywianie
(290)
Wojsko
(288)
Przeprowadzka
(282)
Kultura
(280)
Przedsiębiorstwo
(276)
Marzenia
(272)
Śmierć bliskiej osoby
(271)
Psychologia dziecka
(270)
PRL
(269)
Szczęście
(264)
Wojna 1939-1945 r.
(262)
Młodzi dorośli
(260)
Terroryzm
(257)
Żołnierze
(256)
Holokaust
(254)
Macierzyństwo
(254)
Spadek
(254)
Trauma
(253)
Zdrada małżeńska
(251)
Samobójstwo
(250)
Kłamstwo
(249)
Szlachta
(249)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka zawiera szczegółowy opis programów socjoterapeutycznych przeznaczonych dla dzieci i młodzieży przejawiających różnego rodzaju trudności, np. nieśmiałość, agresję, niskie poczucie własnej wartości, deficyty w zakresie rozwiązywania konfliktów oraz brak asertywności, a także kwestie związane z eurosieroctwem. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 203-207 i przy niektórych rozdz.
SPIS TREŚCI: 1. Co to jest socjoterapia? ; 2. Problemy z zachowaniem ; 3. Diagnoza socjoterapeutyczna ; 4. Zajęcia socjoterapeutyczne ; 5. Praca socjoterapeutyczna z grupą ; 6. Kwalifikacje socjoterapeutyczne ; Zakończenie ; Przykładowe programy socjoterapeutyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika ; nr 195.)
Bibliogr. przy pracach.
Zamieszczone w niniejszej pracy artykuły wpisują się w interdyscyplinarny dyskurs na temat współczesnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W przedkładanym czytelnikowi zbiorze opracowań znalazły się zarówno analizy stricte teoretyczne, jak i rozważania o charakterze empirycznym, związane z praktyką pracy pomocowej. Oś narracji stanowi zjawisko socjoterapii: definicje pojęcia, funkcje, znaczenie oraz stosowane metody i techniki. W pracy wyróżniono dwie części: teoretyczną i praktyczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja (Wydawnictwo Naukowe PWN))
SPIS TREŚCI: Część I. MIĘDZY HUMANISTYKĄ A PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNĄ 1. Tożsamościowe konteksty twórczej resocjalizacji 2. Metodyczne konteksty twórczej resocjalizacji 3. Metody twórczej resocjalizacji Część II. MIĘDZY TEORIĄ A PRAKTYKĄ TWÓRCZEJ RESOCJALIZACJI 4. Uwarunkowania efektywności form wychowawczych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich 5. Wybrane formy działań socjalizacyjno-kulturowych w placówkach penitencjarnych 6. Zakończenie – od resocjalizacji naprawczej do kreująco-rozwojowej
Książka jest pierwszą w Polsce monografią alternatywnego podejścia do resocjalizacji, wyrastającego z humanistycznego paradygmatu w psychologii i pedagogice. Autor prezentuje w niej m.in. dotychczasowy dorobek polskiej resocjalizacji, teoretyczne rozważania dotyczące metodyki resocjalizacji z wykorzystaniem zajęć artystycznych (zwłaszcza teatralnych) i sportowych, konkretne zastosowania i scenariusze praktyk z nieletnimi przestępcami. Łącząc prezentację aktualnych nurtów i tendencji występujących w kryminologii humanistycznej z badaniami empirycznymi i zweryfikowaną praktyką, książka ta będzie pomocna nie tylko studentom pedagogiki i resocjalizacji, ale również niezbędnym materiałem metodycznym dla praktyków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Psychiatria wieku rozwojowego / pod redakcją Anieli Popielarskiej i Marii Popielarskiej - Wydanie III zmienione i uzupełnione - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, © 2000. - 379, [1] strona : tabele ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach.
Trzecie wydanie "Psychiatrii wieku rozwojowego" jest dziełem zbiorowym pod redakcją prof. dr hab. Anieli Popielarskiej, założyciela i wieloletniego kierownika pierwszej w Polsce Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w II Klinice Pediatrycznej Akademii Medycznej w Warszawie, oraz dr n. hum. Marii Popielarskiej, psychologa klinicznego z długoletnim stażem na psychiatrycznych oddziałach dziecięcych. Poszczególne rozdziały, podobnie jak w wydaniu II, zostały opracowane przez Autorów wywodzących się z różnych ośrodków naukowych w kraju. Aktualne wydanie książki zostało unowocześnione i rozszerzone o dodatkowe tematy, uprzednio nie omawiane. Upływ czasu (ostatnie, II wydanie książki ukazało się w 1989 r.) sprawił, że treść poszczególnych rozdziałów została znacznie zmieniona zgodnie z obowiązującymi obecnie normami społecznymi i wychowawczymi, nowymi sposobami diagnozowania, rokowania, a w szczególności postępowania leczniczego i farmakoterapii. Książka przeznaczona jest dla lekarzy specjalizujących się w psychiatrii wieku rozwojowego, neurologów, lekarzy pierwszego kontaktu - lekarzy rodzinnych - oraz psychologów i pedagogów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
SPIS TREŚCI: ROZDZIAŁ I: INSTYTUCJONALNY SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA SIEROCTWU SPOŁECZNEMU: 1. Transpozycja wychowania instytucjonalnego w świetle analizy porównawczej instytucji totalnej i symbolicznej, 2. Inteligencja, motywacja do nauki i lęk szkolny u wychowanków pogotowia opiekuńczego i domu dziecka, 3. Cóż znaczy (dla mnie) dzisiaj być rodzicem zastępczym? Próba autonarracji, 4. Społeczno-prawne ramy funkcjonowania placówek wsparcia dziennego, 5. Miejsce ośrodków wsparcia dziennego w systemie pomocy dzieciom zagrożonym społecznie ; ROZDZIAŁ II: ZAPOBIEGANIE NIEDOSTOSOWANIU SPOŁECZNEMU I PRZESTĘPCZOŚCI. 1. Rodzinne domy terapeutyczne w systemie profilaktyki przestępczości nieletnich, 2. Zasada podmiotowości w pedagogicznych działaniach profilaktycznych i pomocowych, 3. Streetworking - odpowiedź na potrzeby "dzieci ulicy". Alternatywa czy uzupełnienie tradycyjnego systemu opieki i wychowania? 4. Predyspozychje wychowawcze osób realizujących zadania z zakresu profilaktyki w szkole, 5. Szkoła wobec ucznia z ADHD. "Profesjonalny" proceder wzmacniania wykluczenia społecznego, 6. Socjoterapia. Idea i praktyka, 7. Placówki opiekuńczo-wychowawcze i resocjalizacyjne. Pomoc czy nadużycie? 8. Zachowania manipulacyjne wychowanków instytucji o charakterze resocjalizacyjnym, 9. Status społeczno-zawodowy funkcjonariusza Służby Więziennej w Polsce ; ROZDZIAŁ III: WSPARCIE INSTYTUCJONALNE OSÓB DOROSŁYCH. 1. Wokół pedagogiki miejsca, 2. Dom pomocy społecznej jako instytucja totalna, 3. Instytucjonalne formy opieki i wsparcia osób starszych w wybranych krajach Europy, 4. Doświadczenie zmiany społecznej w życiu człowieka starego, 5. Wsparcie społeczne i pomoc osobom starszym, 6. Zapotrzebowanie na zmiany w instytucjach wspierających, czyli: "żeby mój szef nie przeszkadzał mi w pracy", 7. Zjawisko wypalenia zawodowego pracowników domu pomocy społecznej, 8. Niebieska Karta w prawno-społecznym systemie przeciwdziałania przemocy w rodzinie, 9. Walka o każdy dzień - czyli o "wsparciu" niepełnosprawnych w ramach pseudointegracji, 10. Psychoedukacja jako forma wspierania rozwoju osobowości człowieka dorosłego.
Opieka i wychowanie instytucjonalne zmienia się we wszystkich sferach swojego funkcjonowania. Jakie są formalno-prawne przeobrażenia współczesnych instytucji opiekuńczo-wychowawczych? Jakim zmianom podlegają wewnętrzne struktury placówek? W jakim kierunku podążają te zmiany? Jakie przemiany dokonały się w zakresie funkcji realizowanych przez współczesne instytucje? Jaki wpływ ma opieka i wychowanie instytucjonalne na wzmacnianie mechanizmu wykluczenia społecznego? Jakie są problemy osób objętych pomocą i oddziaływaniem instytucji opiekuńczo-wychowawczych: dzieci, młodzież, dorosłych, seniorów. Na te - i wiele innych pytań - próbują odpowiedzieć autorzy poszczególnych artykułów stanowiących zawartość niniejszego opracowania. Poruszane w książce zagadnienia wybiegają daleko poza obszar poszukiwań jedynie pedagogicznych i stanowią przedmiot rozważań prawników, kryminologów, socjologów, psychologów i pracowników socjalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Bibliogr., netogr. s. 161-163.
W pierwszej części opracowania zamieszczono opis najważniejszych sposobów postępowania diagnostycznego, uwzględniającego indywidualne konteksty życia dziecka i jego problemy. Natomiast w części drugiej znajdują się scenariusze zajęć socjoterapeutycznych do pracy z dziećmi agresywnymi, przeznaczone dla dwóch grup wiekowych uczniów (6–9-letnich oraz 10–12-latków). Przedstawione scenariusze stanowią jedynie przykład możliwego przebiegu zajęć i mają być inspiracją dla prowadzącego. Po uprzednio dokonanej diagnozie – uczestników zajęć i całej grupy (jej specyficznej osobowości, właściwości socjodynamicznych) – sam powinien ocenić „podatność” dzieci na niektóre zajęcia. Ponadto, planując zajęcia, należy uwzględniać możliwości organizacyjne (miejsce, czas, rytm pracy), dobór i frekwencję uczestników zajęć, posiadane umiejętności oraz specyficzne cele (sformułowane w oparciu o diagnozę). W proponowanych blokach zajęć wykorzystano wieloletnie doświadczenia dydaktyczne i terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą. Publikacja powstała z myślą o potrzebach tych pedagogów (nauczycieli, wychowawców, opiekunów), którzy borykają się z rozmaitymi trudnościami w relacjach z podopiecznymi i w socjoterapii szukają inspiracji do swojej pracy wychowawczej. Książka zawiera propozycje pracy z dzieckiem, jednak należy pamiętać, że podstawowym warunkiem projektowania zajęć socjoterapeutycznych jest diagnoza dziecka oraz wnikliwa analiza warunków jego życia (tj. kontekstu zaburzonych zachowań).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej