Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(44)
Forma i typ
Książki
(35)
Poradniki i przewodniki
(22)
Publikacje fachowe
(4)
Audiobooki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(39)
wypożyczone
(8)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(28)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(15)
Biblioteka główna. Wyp. audiobooków
(2)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
(1)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(1)
Autor
Mac Kenzie Robert J
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Dalewski Zbigniew (1962- )
(2)
Ortner Gerlinde (1945- )
(2)
Waśkiewicz Olena (1974- )
(2)
Woydyłło Ewa (1939- )
(2)
Baczyńska Barbara
(1)
Bailey Becky A
(1)
Bajko Małgorzata
(1)
Barczewska-Zabroń Zofia
(1)
Białek Ewa D. (1946- )
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borba Michele
(1)
Bąk Jolanta (1971- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Ciechaniewicz Wiesława
(1)
Czechowska Anna
(1)
Domańska Joanna (1970- )
(1)
Eyre Linda
(1)
Eyre Richard M
(1)
Gajdziński Marek
(1)
Giżyńska Suzan
(1)
Golus Anna (1984- )
(1)
Grochowska Nora
(1)
Grzesiak Ewa (filologia polska)
(1)
Hellmann Beata
(1)
Horzowska Monika
(1)
Jacewicz Agnieszka
(1)
Jagieła Jarosław (1954- )
(1)
Janicka-Szyszko Renata
(1)
Janiszewska Monika (dziennikarka)
(1)
Jerzak Marta
(1)
Juul Jesper (1948-2019)
(1)
Kisiel Bożena
(1)
Korzeniewska Justyna
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kościuk Zbigniew
(1)
Kościuszko Robert
(1)
Kraszewski Krzysztof
(1)
Kłusek Urszula
(1)
Lawson Sarah (1954- )
(1)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(1)
Majewska-Opiełka Iwona
(1)
Malcherek Monika
(1)
Melosik Zbyszko
(1)
Miller Katarzyna (psycholog)
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Myśliński Robert
(1)
Nelsen Jane
(1)
Niedźwiecka Barbara
(1)
Ockwell-Smith Sarah
(1)
Pankowska Dorota
(1)
Piwowarski Marcin (1972- )
(1)
Przasnyska Maria
(1)
Ptaszyńska-Sadowska Elżbieta
(1)
Rimm Sylvia
(1)
Rosiak Anna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Sherborne Veronica (1922-1990)
(1)
Skarbecka Małgorzata
(1)
Steblecka Magdalena
(1)
Stern André (1971- )
(1)
Szkudlarek Tomasz (1954- )
(1)
Wiewióra-Pyka Elżbieta
(1)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(1)
Święcicka Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(4)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1989-2000
(4)
1901-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(41)
Odbiorca
Rodzice
(11)
Szkoły wyższe
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Harcerze
(1)
Nauczyciele
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Metody wychowawcze
(37)
Psychologia dziecka
(16)
Wychowanie w rodzinie
(14)
Godzina wychowawcza
(6)
Dyscyplina (socjologia)
(5)
Dzieci
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Rodzice
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Metoda Sherborne
(3)
Nauczanie
(3)
Pedagogika
(3)
Postawy rodzicielskie
(3)
Rodzicielstwo
(3)
Wychowawstwo
(3)
Bajkoterapia
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczyciele
(2)
Prawa dziecka
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Zachowanie
(2)
Agresywność
(1)
Antypedagogika
(1)
Autyzm
(1)
Bunt
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Chłopcy
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja psychologiczna
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Gimnazja
(1)
Harcerstwo
(1)
Harcerze
(1)
Innowacje
(1)
Instruktorzy harcerscy
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Jedynacy
(1)
Katolicyzm
(1)
Konflikt
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Logopedia
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda Felicji Affolter
(1)
Metoda Knillów
(1)
Metoda Stymulowanych Seryjnych Powtórzeń Ćwiczeń (SSP) - Zbigniewa Szota
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nastolatki
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Postmodernizm
(1)
Prawa i obowiązki rodziców
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Seksizm
(1)
Socjologia dzieciństwa
(1)
Stereotyp
(1)
Szkolnictwo
(1)
Telewizja
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Tożsamość płciowa
(1)
Uczenie się
(1)
Więź rodzinna
(1)
Współdziałanie
(1)
Zabawa
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zdolności
(1)
Zespół ADHD
(1)
Gatunek
Poradnik
(19)
Podręcznik
(4)
Poradniki dla rodziców
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Bajka i baśń
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(10)
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(3)
Hobby i czas wolny
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
44 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [249]-252. Indeks.
Praca prezentuje metodę wychowania nazwaną kierowanie z miłością. Autorka zwraca uwagę że rodzic powinien sam być zdyscyplinowanym, żeby wymagać dyscypliny od dziecka. W publikacji skupia się na rodzicu i uczy go samokontroli (percepcja, uwaga, wolna wola, jedność, miłość, akceptacja, intencja). Omawia przykłady różnych reakcji rodziców w trakcie rozwiązywania problemów wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor bestsellera „Kiedy pozwolić? Kiedy zabronić?” ratuje nas ponownie! Tym razem poradnikiem dla rodziców nastolatków, w którym wyjaśnia, jak skutecznie wprowadzić dyscyplinę, wspomóc właściwy rozwój nastoletniego dziecka oraz zbudować z nim trwałą i zdrową relację. Wychowanie nastolatka stanowi obecnie nie lada wyzwanie. To prawda, że nastolatki zawsze wykazywały skłonność do buntu i nieustannego testowania granic, ale w dzisiejszym świecie, w którym rządzą Facebook, Twitter, Instagram i inne media, a młodzi ludzie mierzą się z ogromnymi oczekiwaniami i silną presją, wychowanie dziecka na mądrego, szanującego siebie i innych, dobrze przystosowanego do życia, dojrzałego człowieka jest zdecydowanie trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Na szczęście Robert MacKenzie pokazuje, że dzięki sprawdzonym i skutecznym metodom wykraczającym poza ramy tradycyjnego wychowania możemy znacznie lepiej wykorzystać swoje chęci i energię do budowania zdrowszej i bardziej satysfakcjonującej relacji z nastoletnim dzieckiem. Opierając się na licznych przykładach, autor tłumaczy, że kluczem do sukcesu jest zrozumienie temperamentu i stylu uczenia się młodego człowieka oraz dopasowanie do nich zasad wyznaczania granic. Pokazuje, jak raz na zawsze wyeliminować wyczerpujące i nieskuteczne metody (m.in. powtarzanie, przypominanie, debatowanie, grożenie, szantażowanie, karanie), jak za pomocą słów i zachowania przekazywać jasne i zrozumiałe komunikaty oraz jak radzić sobie z kolejnymi – naturalnymi dla tego okresu życia – falami oporu. Zdrowe granice nie tylko pomogą dziecku pokonać wyzwania wieku nastoletniego, ale również ułatwią mu bezpieczne przejście w dorosłość. Dzięki lekturze dowiesz się, jak: • zrozumieć swojego upartego i zbuntowanego nastolatka; • ustalić jasne, solidne i zdrowe granice, które Twoje dziecko uszanuje; • zmotywować młodego człowieka do komunikacji i współpracy; • rozwinąć w sobie cierpliwość i tolerancję dla zachowań typowych dla nastolatków; • egzekwować jasne i logiczne konsekwencje za złe zachowanie; • decydować o przyznaniu dodatkowych przywilejów i większej swobody.
SPIS TREŚCI: 1. Kim jest nastolatek o trudnym charakterze? ; 2. Zrozumieć adolescencję ; 3. Ewolucja roli rodziców ; 4. Dlaczego nastolatki potrzebują granic? ; 5. Testowanie granic: w jaki sposób nastolatki prowadzą badania? ; 6. Wyznaczanie granic: w jaki sposób rodzice uczą zasad? ; 7. Czy wyznaczane przez was granice są stałe, czy też ruchome? ; 8. Jak się jasno wyrażać? 9. Powstrzymywanie prób sił przed ich rozpoczęciem ; 10. Wspieranie zasad za pomocą naturalnych i logicznych konsekwencji ; 11. Radzenie sobie z oporem ; 12. Cierpliwość: lek na gniew ; 13. Swobody i przywileje: jak nastolatki stwierdzają własną gotowość? ; 14. Badanie gotowości: jak rodzice określają gotowość swoich dzieci? ; 15. Kredyt zaufania ; 16. Jak odzyskać utracone zaufanie ; 17. Kiedy potrzebna jest pomoc specjalisty?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach
SPIS TREŚCI: Wprowadzenie ; 1. Uwarunkowania efektywnego oddziaływania terapeutycznego w pracy z osobami autystycznymi ; 2. Wczesne wykrywanie autyzmu i efekty wczesnej terapii ; 3. Dylematy związane z terapią behawioralną stosowaną wobec osób autystycznych ; 4. Metoda Integracji Sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z autyzmem ; 5. Dziecko autystyczne w kręgu muzyki ; 6. Muzykoterapia w pracy z dzieckiem autystycznym ; 7. Metoda Knillów z elementami stymulacji polisensorycznej w terapii dzieci autystycznych ; 8. Wykorzystanie metody Ruchu Rozwijającego w terapii dziecka z głębokimi deficytami rozwojowymi-autystycznego 9. Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi autystycznymi ; 10. Metoda Felicie Affolter 11. Metoda Stymulowanych Seryjnych Powtórzeń Ćwiczeń (SSP) - Zbigniewa Szota ; 12. Wybrane metody wykorzystywane w pracy z dzieckiem autystycznym z głębokimi zaburzeniami w rozwoju ; 13. Program autorski i jego miejsce we współczesnej edukacji dzieci ze specyficznymi potrzebami ; 14. Gdzie szukać pomocy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
My rodzice dorosłych dzieci / Ewa Woydyłło. - Wydanie 1., dodruk. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2007. - 181, [2] strony ; 20 cm.
Książka ta, to drugi - po Sekretach kobiet - pisany gabinet terapeutyczny. Jest to rodzaj poradnika dla rodziców, którzy nie są zadowoleni ze swoich dorosłych dzieci. Inaczej wyobrażali sobie ich życie, zamartwiają się ich wyborami, pielęgnują poczucie winy za błędy wychowawcze i w wpadają w pułapkę gniewu depresji i zgorzknienia. Autorka radzi aby pozwolić dorosłym dzieciom odejść i zaakceptować ich samodzielność. Uczy mądrej miłości, która nie uzależnia, ale daje poczucie bezpieczeństwa i akceptacji. Przyznaje rodzicom prawo do samorealizacji i rozwijania pasji, na które wcześniej nie było czasu. Ostrzega przed pogrążaniem się w poczuciu winy za nieudane życie swoich dzieci.. Jednocześnie uświadamia, jak można unikać błędów i podpowiada sposoby ich naprawiania.. Podkreśla uprzywilejowaną sytuację dziadków i doradza, jak być dobrą matką i dobrym ojcem. Książka, która uzdrawia relacje, uczy wybaczania i daje nadzieję na pojednanie. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
My rodzice dorosłych dzieci / Ewa Woydyłło. - Wydanie 1., dodruk. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2008. - 181, [2] strony ; 20 cm.
Książka ta, to drugi - po Sekretach kobiet - pisany gabinet terapeutyczny. Jest to rodzaj poradnika dla rodziców, którzy nie są zadowoleni ze swoich dorosłych dzieci. Inaczej wyobrażali sobie ich życie, zamartwiają się ich wyborami, pielęgnują poczucie winy za błędy wychowawcze i w wpadają w pułapkę gniewu depresji i zgorzknienia. Autorka radzi aby pozwolić dorosłym dzieciom odejść i zaakceptować ich samodzielność. Uczy mądrej miłości, która nie uzależnia, ale daje poczucie bezpieczeństwa i akceptacji. Przyznaje rodzicom prawo do samorealizacji i rozwijania pasji, na które wcześniej nie było czasu. Ostrzega przed pogrążaniem się w poczuciu winy za nieudane życie swoich dzieci.. Jednocześnie uświadamia, jak można unikać błędów i podpowiada sposoby ich naprawiania.. Podkreśla uprzywilejowaną sytuację dziadków i doradza, jak być dobrą matką i dobrym ojcem. Książka, która uzdrawia relacje, uczy wybaczania i daje nadzieję na pojednanie. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Marka Gajdzińskiego to podręcznik wychowania metodą harcerską, przeznaczony dla instruktorów, którzy chcą dokładnie zrozumieć, w jaki sposób stosowane w harcerstwie chwyty wychowawcze oddziałują na chłopców. A zwłaszcza dla tych, którzy chcą twórczo rozwijać harcerski system wychowania, formułować nowe, ciekawe programy, konstruować nowe, lepsze narzędzia wychowawcze. Jednym słowem, dla tych, którzy chcą być nie tylko dobrymi rzemieślnikami , ale mają także ambicje twórcze. Książka warta polecenia także tym wszystkim nie-harcerzom, którzy chcieliby harcerstwo zrozumieć i dowiedzieć się czemu zawdzięcza ono swoje odnoszone już od ponad stu lat sukcesy wychowawcze. Harcerski system wychowania to podsumowanie wieloletnich doświadczeń drużynowego warszawskiej Szesnastki 16 WDH im. Zawiszy Czarnego jednego z założycieli ZHR i twórcy Harcerskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Książka polecana przez wybitnych instruktorów-metodyków ze wszystkich organizacji harcerskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Sensus)
Poradnik dla rodziców dzieci w wieku 0-6 lat.
Bibliografia na stronie [245].
Poznaj krainę dziecięcych emocji, reakcji i lęków! (NIE)Grzeczne dzieci, czyli jak zdefiniować grzeczność i co z tego wynika Niegrzeczność w praktyce, czyli jak zrozumieć, o co chodzi dziecku Rodzic roszczeniowy versus rodzic odlotowy, czyli jak sensownie ustawiać granice Jeśli jesteś rodzicem, w pół słowa zrozumiesz wszystkie emocje i lęki targające dorosłymi obecnymi na kartach tej książki. Bez trudu odnajdziesz z nimi wspólny język, oparty na tożsamości doświadczeń, bezradności i frustracji. Trochę trudniej będzie Ci za to pojąć, jak myśli i odczuwa Twoje (nie)grzeczne dziecko i na czym w ogóle polega ta (nie)grzeczność. Na szczęście autorki książki, prywatnie i zawodowo związane ze sferą dziecięcych humorów, zachowań i odkryć, pomogą Ci wejść w świat Twojego dziecka i choć na chwilę przyjąć jego perspektywę. Wszystkie sytuacje opisane w tej książce zdarzyły się naprawdę, a brak porozumienia co do istoty problemu spowodował gniew i rozżalenie u obu stron konfliktu. Jednak ponieważ każdej z przedstawionych tu scen towarzyszy szczegółowy zapis emocji i postaw zarówno dziecka, jak i dorosłego, a także bezstronna ocena eksperta, zyskujesz niepowtarzalną szansę przetestowania “na sucho” podobnych zachowań, by uniknąć błędów w przyszłości. Wychowanie dziecka nie jest prostą sprawą, ale jeśli chcesz na całe życie zachować z nim dobry kontakt, a przy tym mądrze pokierować jego rozwojem, koniecznie przeczytaj tę książkę. I korzystaj z niej na co dzień! Znajdziesz tu: Kilkadziesiąt anegdot z życia wziętych Absurdalne nieporozumienia i sporą dawkę humoru Logikę dziecka – niespodziewaną, lotną, wnikliwą Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 113-115.
Bycie jedynakiem oznacza bardzo szczególne i odmienne doświadczenie dzieciństwa, które rzutuje później na całe dorosłe życie. Dzieciństwa w dużym stopniu samotnego i skazanego na nieustanne wręcz bycie wśród dorosłych i spełnianie ich oczekiwań. Choć sytuacja życiowa i wychowawcza jedynaka jest pod wieloma względami trudniejsza od dzieci mających rodzeństwo, to nie musi on być w przyszłości człowiekiem nieprzystosowanym do współżycia z innymi ludźmi. Autor wskazuje jak nauczyciele mogą skutecznie pomóc jedynakom rozwinąć dobre cechy charakterologiczne w kierunku uspołecznienia i jak współpracować z ich rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I: Zagrożenia i perspektywy rozwoju współczesnego dziecka: 1. Pedagogika dziecka w stanie zagrożenia? ; 2. Oblicza dzieciństwa we współczesnych rodzinach polskich ; 3. Nauczyciel wobec niejednoznaczności kategorii „dziecko” ; 4. Dziecko w rodzinie dysfunkcyjnej jako wyzwanie dla edukacji szkolnej ; 5. Wszechstronny i harmonijny rozwój ucznia - założenie reformy czy szkolna rzeczywistość ; 6. Aktuelle Probleme der Entwicklung der Pädagogik aus der Sicht der Optimierung der Schülertätigkeit im Unterricht ; 7. Lifestyle and physical activity of pedagogue majors ; 8. Przestrzenie życia współczesnego dziecka ; 9. Difficulties of the transition from nursery school to elementary school in Hungary today
CZĘŚĆ II: Rola dorosłych w wychowaniu i edukacji dziecka: 1. Rola domu rodzinnego w kształtowaniu prawidłowych postaw wobec norm społecznych u dzieci ; 2. Mężczyzna w opiece nad dzieckiem w przedszkolu – antidotum na zaniedbane obszary w życiu rodziny ; 3. Co rozumie się przez stereotyp, co rozumie się przez stereotyp płci? Struktura i treść stereotypu płci ; 4. Współpraca logopedy, rodziców, nauczycieli i lekarzy w terapii zaburzeń mowy u dzieci ; 5. Rodzina, szkoła i grupa rówieśnicza a poczucie alienacji u młodzieży przestępczej ; 6. Dialog w procesie wychowawczym ; 7. Czynniki środowiska szkolnego wpływające na agresywne zachowania dzieci ; 8. Dziecko w społeczeństwie informacyjnym – zagrożenia i perspektywy jego rozwoju
CZĘŚĆ III: Potrzeby i możliwości rozwojowe dziecka: 1. Podmiotowe wyznaczniki twórczej aktywności dzieci w młodszym wieku szkolnym ; 2. Aktywność społeczna dzieci w wieku przedszkolnym ; 3. Hierarchia specyficznych potrzeb społecznych uczniów klas I–III szkoły podstawowej ; 4. Źródła szkolnych uczuć uczniów klas I–III szkół podstawowych ; 5. Umiejętności językowe uczniów klas początkowych w zakresie rozumienia oraz wykorzystania słownictwa i utartych związków frazeologicznych ; 6. Dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci rozpoczynających naukę w klasie I szkoły podstawowej – diagnoza ; 7. Folklor polski i słowiański – radością dzieci i młodzieży ; 8. Pokolenie online w tradycyjnej szkole – nowe wyzwania ; 9. Potrzeby i umiejętności młodzieży szkół ponadgimnazjalnych w zakresie technologii informacyjnej. Wyniki badań ankietowych studentów I roku kierunków pedagogicznych ; 10. Znaczenie procesów informacyjnych w kontekście planów edukacyjnych i zawodowych uczniów. Z doświadczeń powiatu tarnowskiego
CZĘŚĆ IV: 1. Obraz świata w opiniach dzieci ; 2. Oczekiwania dzieci kończących edukację przedszkolną wobec szkoły ; 3. Rodzina w opiniach dzieci 5–6-letnich ; 4. Postawy uczniów klas gimnazjalnych wobec własnej ojczyzny ; 5. Uczniowie wobec zagrożenia sektami
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Na okładce: Oparta na szacunku i empatii skuteczna metoda wychowawcza wspierająca rozwój samodyscypliny, odpowiedzialności i samodzielności u dzieci w każdym wieku.
Bibliografia strony 405-407.
Pozytywna dyscyplina to klasyczna metoda wychowawcza, oparta na wzajemnej miłości i szacunku wywodząca się z nurtu psychologii indywidualnej Alfreda Adlera. Wspiera rozwój odpowiedzialności i samodzielności u dzieci w każdym wieku. Co mam robić, gdy nie mogę się dogadać z dzieckiem? Jak wspierać dziecko bez rozpieszczania? Jak wyznaczać granice, ustalać i egzekwować umowy i dzielić się z dzieckiem obowiązkami? Jak budować w dziecku zdrowe poczucie własnej wartości?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 3.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 361-366.
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej jest jednym z najczęstszych zaburzeń wieku dziecięcego. Każdego dnia wielu nauczycieli, rodziców i dzieci boryka się z tym problemem, co potwierdza niniejsza książka. Jest ona oparta na wieloletnim doświadczeniu autorów, wybitnych specjalistów w zakresie indywidualnej i grupowej pracy z dziećmi z ADHD, prowadzących warsztaty dla ich rodziców oraz szkolenia dla nauczycieli. ADHD w szkole łączy cechy kompleksowego podręcznika i skutecznego poradnika. Autorzy prezentują aktualne informacje na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego typowe objawy oraz cechy odróżniające go od innych zaburzeń. W przejrzysty sposób oddzielają fakty od mitów i podpowiadają, jakie kroki należy podjąć, gdy zauważymy u dziecka pierwsze symptomy zaburzenia. Omawiają kwestie dotyczące akceptacji osoby z ADHD, funkcjonowania dzieci z tym zespołem w domu dziecka czy rolę szkolnego asystenta ucznia. Opisują wiele strategii pracy z dziećmi z ADHD, najpopularniejsze i najskuteczniejsze metody i narzędzia terapeutyczne oraz kryteria diagnostyczne. Proponują także program szkoleniowy dla nauczycieli, który z pewnością – podobnie jak wszystkie zawarte w książce rady i wskazówki – pomoże im osiągać coraz lepsze rezultaty w pracy z uczniami z ADHD. [Opis wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Aby nie miotał nami wiatr... : scenariusze lekcji wychowawczych dla uczniów gimnazjum / Urszula Kłusek - Kraków : Wydawnictwo Rubikon, 2004. - 123 strony ; 23 cm + 1 płyta (CD) : digital, stereo. ; 12 cm.
Na okładce podtytuł: scenariusze zajęć wychowawczych dla uczniów gimnazjum : lekcje wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór bajek terapeutycznych do wspólnego czytania i omawiania przez rodziców i dzieci od trzech do dziewięciu lat. Doskonały sposób na roz­wiązanie wielu problemów dziecka i wzmocnienie więzi. Te bajki poma­gają przezwyciężyć najróżniejsze lęki i obawy, np. przed rówieśnikami czy przed... dentystą, i wzmacniają poczucie własnej wartości. Dzięki nim dziecko łatwiej zrozumie nawet tak trudne kwestie jak rozwód rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: europejski autorytet w dziedzinie wychowania
Czy właściwie rozumiemy zachowanie naszych dzieci? Czy umiemy zauważyć ich problemy? Jak możemy rozwinąć ich poczucie własnej wartości i wiarę w siebie? Jakim traktowaniem krzywdzimy je najbardziej? Kiedy na wychowanie jest już za późno? Współcześni rodzice często czują się bezradni wobec swoich dzieci. Gubią się też w poradach wychowawczych, które mają sprawić, że ich pociechy staną się posłuszne i grzeczne. Jesper Juul, europejski autorytet w dziedzinie wychowania, twierdzi, że dzieci wcale nie muszą być grzeczne. Powinny natomiast mieć zdrowe poczucie własnej wartości, wierzyć w swoje siły i nawiązywać dobre relacje z innymi. Stopniowo powinny także uczyć się odpowiedzialności za siebie, a w razie potrzeby także za innych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [151].
Zabawa jest podstawą efektywnej nauki i rozwoju. Sprawdź, dlaczego dzieci powinny bawić się jak najwięcej! Nauka przez zabawę jest naturalnym procesem dla każdego dziecka. Autor podkreśla, że dziecięca zabawa musi być przez dorosłych szanowana i traktowana poważnie i nigdy nie należy umniejszać jej znaczenia. O ile to możliwe, nie powinna być też przerywana, a maluchom warto stworzyć odpowiednie warunki, aby mogły w pełni wykorzystać drzemiący w nich potencjał. Bo to właśnie podczas zabawy młody człowiek chce poznawać świat i czuje się spełniony. Andre Stern nigdy nie chodził do szkoły, dlatego w książce dzieli się wspomnieniami, jak zdobywał wiedzę właśnie przez zabawę. Brak sztywnego systemu edukacji pozwolił mu w późniejszym życiu zostać kompozytorem i władać pięcioma językami. Z tej książki dowiesz się, dlaczego: * spontanicznej zabawie należy się szacunek, * zabawa daje dziecku głębokie poczucie spełnienia, * nauka jest naturalnym procesem połączonym z zabawą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej