Zespół ADHD
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(33)
Forma i typ
Książki
(30)
Poradniki i przewodniki
(19)
Proza
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(12)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(24)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(9)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
(2)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(1)
Autor
Arcelus Jon
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Munden Alison
(2)
Niegowska-Drachal Elżbieta
(2)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Atwood Tony (1952- )
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Bernau Sabine
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Chmielewska Aleksandra (1993- )
(1)
Chrzanowska Beata
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Creed Liam
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czekański Marek (1948- )
(1)
Douglas Jo (1950- )
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Florkiewicz Violetta
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Gertych Anita
(1)
Głowacki Łukasz
(1)
Hallowell Edward M
(1)
Hay Louise L. (1926-2017)
(1)
Hermanns Gabriele (1964- )
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jerzak Marta
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
Kendall Philip C
(1)
Kleszcz Ewa (tłumacz)
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Krop Józef J. (1944- )
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Kłosowska Honorata
(1)
Labiś Magdalena
(1)
Lipińska-Lokś Jolanta
(1)
Mangrum Charles T. (1938- )
(1)
Mosetter Kurt
(1)
Mosetter Reiner
(1)
Neuhaus Cordula (1951- )
(1)
O'Regan Fintan J. (1960- )
(1)
Opala-Wnuk Koryna
(1)
Ostrowska Agnieszka (ilustrator)
(1)
Pflumio Ola
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(1)
Piszczek Maria
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Portmann Rosemarie
(1)
Przepióra Małgorzata
(1)
Puławski Krzysztof
(1)
Rarisch Ines (1964- )
(1)
Ratey John J. (1948- )
(1)
Rosier Tamara (1968- )
(1)
Sanfelippo Ana (1982- )
(1)
Schulz Mona Lisa
(1)
Skotnicka Magdalena
(1)
Skórczyńska Małgorzata
(1)
Spohrer Kate E
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Strichart Stephen S. (1939- )
(1)
Szymanderska Urszula
(1)
Thompson Jenny
(1)
Wajs Andrzej
(1)
Waliś Robert
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Wierzbowska Lucyna
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Winczura Barbara (1969-)
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Wolff Robert R
(1)
Zaorska Marzenna (1960-)
(1)
Ściepko Dorota
(1)
Światowska Aleksandra
(1)
Święcicka Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Rodzice
(8)
Nauczyciele
(5)
0-5 lat
(4)
6-8 lat
(4)
Dzieci
(4)
Lekarze
(3)
Terapeuci
(2)
Nauczanie początkowe
(1)
Przedszkola
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Kobieta
(4281)
Rodzina
(2514)
Relacje międzyludzkie
(2266)
Tajemnica
(2104)
Przyjaźń
(2020)
Zespół ADHD
(-)
Miłość
(1971)
Zabójstwo
(1466)
II wojna światowa (1939-1945)
(1273)
Śledztwo i dochodzenie
(1218)
Relacja romantyczna
(1217)
Małżeństwo
(1126)
Trudne sytuacje życiowe
(1027)
Dzieci
(978)
Rodzeństwo
(946)
Uczucia
(933)
Nastolatki
(924)
Magia
(875)
Sekrety rodzinne
(823)
Życie codzienne
(796)
Zwierzęta
(793)
Dziewczęta
(730)
Język angielski
(718)
Osoby zaginione
(693)
Policjanci
(683)
Matki i córki
(655)
Żydzi
(655)
Uprowadzenie
(589)
Literatura polska
(577)
Władcy
(576)
Wybory życiowe
(568)
Pisarze polscy
(564)
Język polski
(542)
Dziennikarze
(534)
Podróże
(524)
Arystokracja
(514)
Poszukiwania zaginionych
(511)
Boże Narodzenie
(510)
Zemsta
(486)
Historia
(481)
Przestępczość zorganizowana
(481)
Uczniowie
(478)
Język polski (przedmiot szkolny)
(466)
Psy
(456)
Wychowanie w rodzinie
(450)
Mężczyzna
(433)
Chłopcy
(429)
Zakochanie
(425)
Humor
(408)
Pisarze
(408)
Ojcowie i córki
(406)
Krainy i światy fikcyjne
(405)
Prywatni detektywi
(402)
Samorealizacja
(401)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(395)
Spisek
(390)
Ludzie a zwierzęta
(386)
Śmierć
(386)
Polacy za granicą
(381)
Obyczaje i zwyczaje
(380)
Seryjni zabójcy
(373)
Samotność
(368)
Władza
(364)
Zabójstwo seryjne
(362)
Koty
(353)
Język niemiecki
(348)
Wakacje
(348)
Ludzie bogaci
(341)
Politycy
(340)
Wsie
(340)
Polityka
(339)
Lekarze
(333)
Stworzenia fantastyczne
(327)
Zdrada
(322)
Zjawiska paranormalne
(317)
Dziadkowie i wnuki
(316)
Dojrzewanie
(312)
Wojna
(303)
Małe miasto
(296)
Wojsko
(290)
Zdrowe odżywianie
(290)
Przeprowadzka
(281)
Kultura
(279)
Przedsiębiorstwo
(276)
Marzenia
(272)
Psychologia dziecka
(270)
PRL
(269)
Śmierć bliskiej osoby
(269)
Wojna 1939-1945 r.
(265)
Szczęście
(262)
Terroryzm
(257)
Młodzi dorośli
(256)
Żołnierze
(255)
Macierzyństwo
(254)
Holokaust
(253)
Spadek
(253)
Trauma
(253)
Aktorzy polscy
(250)
Szlachta
(250)
Kłamstwo
(249)
Zdrada małżeńska
(249)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(15)
Opowiadania i nowele
(4)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Wydawnictwa popularne
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(20)
Psychologia
(17)
Edukacja i pedagogika
(14)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Niniejsza książka stanowi odpowiedź na pytanie, jak pracować z dzieckiem z ADHD. Autorzy przedstawiają konkretne schematy działania, mające pomóc nauczycielom, a także rodzicom, w planowaniu pracy takich dzieci. Schematy te ułatwiają radzenie sobie z problemem zaburzeń koncentracji, wynikiem których są zaburzone procesy planowania i działania według planu. W podręczniku, oprócz opisu poszczególnych umiejętności, jakie powinien opanować każdy uczeń, znajdują się też praktyczne ćwiczenia do wykorzystania na zajęciach. Autorzy proponują ćwiczenie takich umiejętności i kompetencji, jak:: interpretacja pomocy graficznych (wykresy, diagramy, tabele), zapamiętywanie informacji, robienie notatek na lekcji oraz z przeczytanego materiału czy wyszukiwanie ważnych informacji w tekście. Podkreślają również, jak ważne jest planowanie w pracy krótko- i długoterminowej, czyli na przykład odpowiednio rozłożone w czasie przygotowywanie się do sprawdzianów i testów oraz pisanie wypracowania. Ponadto szczegółowo zostało omówione korzystanie z materiałów pomocniczych, takich jak encyklopedia. Książka ta z pewnością zainteresuje nie tylko nauczycieli, pedagogów czy terapeutów mających na co dzień do czynienia z dziećmi przejawiającymi trudności w nauce, ale również rodziców takich dzieci oraz studentów kierunków pedagogicznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 164-168.
SKRÓCONY SPIS TREŚCI Rozdział 1. Deficyt uwagi i hiperaktywność Rozdział 2. Nasze ciało - centrum i punkt przecięcia wielu płaszczyzn Rozdział 3. Każdemu według potrzeb, czyli wyjątkowość ćwiczeń rozciągających (KiD) Rozdział 4. Ćwiczenia Rozdział 5. Rady i wskazówki. Treningi i metody terapii
W terapii nadpobudliwości psychoruchowej i zaburzeń koncentracji wiele można zrobić samemu, i to zarówno u dzieci, jak i dorosłych, którzy cierpią na ADD lub ADHD. W przywróceniu właściwej równowagi pracy centralnego układu nerwowego pomaga tzw. stymulacja sensomotoryczna, czyli zestaw ćwiczeń, których wykonywanie wysyła odpowiednie bodźce do mózgu. Niejedno dziecko, a i wielu dorosłych, ma za sobą niekończące się pielgrzymki do najróżniejszych lekarzy i terapeutów. Zależnie od wybranego specjalisty są oni poddawani leczeniu farmakologicznemu albo wysyłani na specjalną psychoterapię. Jednak często pojawia się pytanie o to, co można zdziałać na własną rękę. W poradniku tym dokładnie opisane zostały objawy i charakterystyczne cechy ADHD i ADD. Nie można jednak tylko poprzestać na suchym ustaleniu, czy dana osoba ma czy nie ma ADD lub ADHD. Dlatego autorzy skupili się przede wszystkim na tym, w jaki sposób chorzy mogą pomóc sobie sami. - Co to jest ADD i ADHD? - Objawy i kryteria diagnozy u dzieci i dorosłych. - Miorefleksoterapia - kilkunastominutowe ćwiczenia gimnastyczne, przywracające równowagę centralnego układu nerwowego. Nowa metoda leczenia ADHD i ADD to specjalnie opracowane ćwiczenia, poprzez które można oddziaływać na receptory mięśni i ścięgien, a tym samym wpływać na centralny układ nerwowy i mózg dziecka. Pobudzenie receptorów poprzez właściwy ucisk na ciało mobilizuje mózg do tworzenia właściwych połączeń neuronalnych regulujących zaburzone zachowania. Zawarte tu proste ćwiczenia fizyczne, które może wykonywać z dzieckiem rodzic bądź nauczyciel, są nie tylko metodą wspierającą terapię dziecka cierpiącego na ADHD iADD. Z powodzeniem można wykorzystywać je w pracy z dziećmi zdrowymi, wspierając tym samym ich prawidłowy rozwój. Systematycznie wykonywane ćwiczenia wplecione w zajęcia bądź prace domowe poprawią koncentrację, ułatwią uczenie się i radzenie sobie ze stresem. Jako działanie profilaktyczne, wcześnie stosowane, mogą zapobiec pojawieniu się typowych trudności szkolnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: Wprowadzenie - "Dlaczego nie wytłumaczono nam tego wcześniej?" * Objawy ADHD * Ciąża * Co proszę? Typowe objawy i uprzedzenia * Poród * Codzienne doświadczenia z pierwszych trzech miesięcy życia * Niemowlę rośnie - drugi kwartał życia * Siedem do dwunastu miesięcy - halo. tu jestem! * Drugi rok życia * Trzeci rok życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strona 90-[91].
SPIS TREŚCI: Przedmowa Rozdział 1. Informacje o ADHD ; Rozdział 2. Skutki ADHD ; Rozdział 3. Interwencja, problemy z nauką ; Rozdział 4. Interwencja: problemy z zachowaniem ; Rozdział 5: Interwencja:: problemy w kontaktach międzyludzkich ; Rozdział 6:: Interwencja:: leczenie ; Dodatek 1 - Zaburzenia przyswajania wiedzy ; Dodatek 2 - Autyzm i Zespół Aspergera ; Dodatek 3 - Kryteria diagnozowania zachowań aspołecznych ; Dodatek 4 - Kryteria diagnozowania zachowań opozycyjno-buntowniczych ; Bibliografia ; Polecane lektury
ADHD jest pojęciem używanym do opisywania zaburzeń zachowania charakteryzujących się problemami z koncentracją, nadmierną impulsywnością i nadpobudliwością. Jest to jedna z najbardziej wymagających i zarazem kontrowersyjnych specjalnych potrzeb edukacyjnych. Niniejszy poradnik pomaga nauczycielom i rodzicom dzieci dotkniętych tym schorzeniem skutecznie pracować nad rozwojem edukacyjnym i społecznym malców. To niezbędna pozycja na półce każdego pedagoga i rodzica. Fintan J. ORegan był dyrektorem jedynej w Wielkiej Brytanii szkoły specjalnej zajmującej się pracą z dziećmi dotkniętymi ADHD. Obecnie pracuje w Surrey jako nauczyciel oraz doradca ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach: 213-[214].
Porady dla rodziców i nauczycieli o "pracy przez zabawę" ze wszystkimi dziećmi - w tym z nadmiernie zamkniętymi, znerwicowanymi, dyslektycznymi, z ADHD, ADD, autyzmem, zaburzeniami rozwojowymi. Proste działania dają upust emocjom. Pozwala to zatracić się na trochę w twórczym entuzjazmie, który koi, leczy, pomaga. Spontaniczny kontakt z tworzeniem podnosi wiarę w siebie, poprawia koordynację ruchowa, zwiększa koncentrację, daje poczucie satysfakcji i radości. Ułatwia komunikację, pozwalając dziecku wyrazić w rysunku, geście czy kolorze skomplikowane emocje, których nie jest ono w stanie przekazać słowami. Daje ulgę dziecku, a nam lepszy wgląd w jego wnętrze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Trudno Ci się skupić? Masz problemy z zarządzaniem czasem? Denerwuje Cię to, że zaczynasz kilka aktywności jednocześnie i żadnej nie kończysz? Może właśnie zauważasz u siebie objawy ADHD albo otrzymałaś diagnozę. A może twoja siostra, córka, mama albo przyjaciółka uczą się, jak żyć w nowej rzeczywistości. Ta książka pozwoli ci poznać kobiety z ADHD, które nie chcą zadawać sobie pytania: „co jest ze mną nie tak?”, tylko chcą żyć na sto procent. Bo każda jest tego warta.Kilkanaście kobiet opowiedziało o wyzwaniach, które wiążą się z otrzymaną diagnozą. To historie o tym, jak ADHD wpływa na hormony i odwrotnie, na podejmowane działania i role społeczne, na relacje i własny obraz. Każda z tych kobiet musiała poznać samą siebie na nowo, aby móc się polubić i w pełni zaakceptować. Psycholożka, studentka, trenerka, prawniczka, przedsiębiorczyni, dietetyczka, mama. Różne historie. Ta sama diagnoza. ADHD. [opis wydawcy]
SPIS TREŚCI: Wstęp ; 1. Okiem psychiatrki (dr Wenesa Gajos), 2. To nie jest moja supermoc (Hania Sywula), 3. Emocjonalny rollercoaster (Hela Dziekońska), 4. O samoakceptacji (Kari Goldyn), 5. Macierzyństwo z ADHD (Kasia Biernat-Stanaszek), 6. ADHD, kariera i syndrom oszusta (Karolina Kałużyńska), 7. ADHD a niepełnosprawnośc (Kasia Carewicz), 8. ADHD a zaburzenia odżywiania (Anna Trojanowska), 9. ADHD a uzależnienia (Agata Ossowska), 10. ADHD a spektrum autyzmu (Kamila Jakubas), 11. Okiem psychoterapeutki (Marta Cieśla)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
(Jedność dla Dzieci)
W książce znajduje się rzetelny przegląd informacji na temat ADHD i nadpobudliwości w ogóle. Problem nadpobudliwości psychoruchowej został przedstawiony w sposób jasny i zrozumiały. Autorka rozprawia się ze wszystkimi pogłoskami, podejrzeniami oraz wyobrażeniami, które niegdyś łączono z terminem ADHD. Dostarcza natomiast argumentów, z pewnością pomocnych w pedagogicznej pracy.
SPIS TREŚCI: 1. Wprowadzenie w problematykę 2. Dzieci z podejrzeniem ADHD 3. ADHD i nadpobudliwość - objaśnienie pojęć 4. Mity o ADHD 5. Przyczyny zaburzeń koncentracji uwagi i nadpobudliwości a. Metabolizm procesów zachodzących w mózgu b. Czy istnieją środowiskowe obciążenia? c. Nadpobudliwość jako społeczne zjawisko 6. Postawienie diagnozy:: ADHD czy nie? 7. Terapia:: Coś więcej niż ritalin i inne leki? 8. Rola specjalistów 9. ADHD - diagnoza na korzyść dziecka? 10. Cierpliwość, spokój, uwaga
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Osoby z ADHD, z uwagi na budowę swojego mózgu, do zarządzania sobą wykorzystują niepokój i motywują się stresem. Dzięki temu łatwiej jest im doprowadzać sprawy do końca i robić rzeczy, na które nie mają ochoty. Planowanie last minute i "dopalanie się" złością to dla nich codzienność. Ale taka strategia stanowi ogromne obciążenie dla organizmu i wyczerpuje ich energię. Życie z ADHD nie musi tak wyglądać. Dr Tamara Rosier jest mamą czwórki dzieci, z których troje ma ADHD. Sama również jest osobą nieneurotypową. W swojej rewolucyjnej książce przedstawia nowatorski program COACHINGU ADHD, który pomoże ci zhakować swój mózg. Dowiedz się, jak wyznaczać zdrowe granice w sferze emocji i chronić momenty szczytowej produktywności. Poznaj metody takie jak plansza operacyjna, trening wyobrażeniowy i drabina zdrowia emocjonalnego, które pozwolą ci poprawić wydajność, lepiej radzić sobie z zadaniami w pracy, zrewidować błędne przekonania o sobie i poprawić komunikację z bliskimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 319-326.
Nasze ciało i umysł są ze sobą ściśle połączone. Zdarza się, że ból głowy czy brzucha nie ma nic wspólnego z problemami z naszymi narządami, ale z nagromadzeniem się emocji, z którymi nie dajemy sobie rady. Dr Mona Lisa Schulz oraz Louise Hay odkryły te zależności i w swojej książce niosą pomoc dla wszystkich, którzy cierpią na napady lęków, depresję, są zestresowani czy uzależnieni. Dzięki połączeniu doświadczenia lekarskiego oraz terapeutycznego Autorki przedstawiają sprawdzone sposoby na samodzielnie zdiagnozowanie dolegliwości umysłu i w jaki sposób szukać pomocy. Dzięki afirmacjom pokonasz stres i poczucie zagubienia. Nauczysz się harmonizować czakry. Dowiesz się jakie zioła i suplementy będą pomocne przy Twoich problemach. Twoja recepta na sprawny umysł.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: I. CZYM JEST ZESPÓŁ NADPOBUDLIWOŚĆI PSYCHORUCHOWEJ?; 1. Co może zrobić nauczyciel; 2. Lista kontrolna nauczyciela; 3. Kwestionariusz nauczyciela, II. POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI: 1. List do dziecka; 2. ADHD - co to znaczy?; 3. Lista kontrolna ucznia; 4. Twój mózg; 5. ADHD ma swój cel; 6. Jedzenie i picie, III. SAMOŚWIADOMOŚĆ: 1. O sobie; 2. Preferencje; 3. Wywiad z dziennikarzem; 4. Afirmacje; 5. Dzień idealny; 6. W czym jestem dobry, IV. PRZYJACIELE: 1. Zawieranie przyjaźni; 2. Bycie dobrym przyjacielem; 3. Zabawy wybrane przez innych; 4. Wymyślanie własnych zabaw; 5. Co lubisz w swoich przyjaciołach?; 6. Jaki jest przyjaciel idealny?, V. ZORGANIZOWANIE I KONCENTRACJA: 1. Zwalniamy; 2. Uczymy się zwalniać; 2. Lista rzeczy do zrobienia; 3. Rzeczy, które pomogą ci się skupić; 4. Czym się różnią; 5. Robienie rzeczy po kolei; 6. Wykonywanie poleceń; 7. Rysunki w okręgach; 8. Organizacja czasu; 9. Planowanie; 10. Plan zajęć; 11. Plan na wieczór; 12. Jaki styl nauki i pracy ci odpowiada?
Niniejsza książka to zbiór praktycznych porad i materiałów do wykorzystania podczas pracy z dziećmi cierpiącymi na zespół nadpobudliwości psychoruchowej, bądź przejawiającymi objawy podobnego zachowania. Dostarcza ona wielu pomysłów, dzięki którym pomagamy dziecku poznawać swoją własną osobowość i sposób myślenia, poprzez którą to świadomość będzie ono łatwiej kontrolować swoje uczucia, myśli i działania. Materiały zawarte w tej książce są proste do wykorzystania, bezpośrednie i z łatwością można je dostosować do potrzeb poszczególnych uczniów. Zamierzeniem tego poradnika jest demistyfikacja ADHD i pozwolenie czytelnikom dogłębnie poznać ten skomplikowany rodzaj osobowości. Podkreślany jest tutaj również fakt, że nadpobudliwość to nie choroba, a swego rodzaju dar. Ludzie z ADHD, jeśli tylko zapewni im się optymalne warunki do rozwoju i nauki, częstokroć wyrastają na produktywnych i nowatorskich członków naszego społeczeństwa. [Internet, 2008].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bohaterem książeczki jest Baltazar – 7-letni łoś, który przez swoją ruchliwość i trudności z koncentracją uwagi ma wiele kłopotów. Jest przez to nielubiany w szkole i postrzegany jako niegrzeczne dziecko. Jak się jednak okazało po wizycie u specjalisty, łoś cierpi na ADHD, czyli zespół nadpobudliwości psychoruchowej. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Czy masz kłopoty z identyfikacją i wsparciem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Twojej klasie? Jeśli potrzebujesz wsparcia w rozpoznawaniu, rozumieniu i wspieraniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – ta książka jest dla Ciebie. Znajdziesz w niej omówienie siedmiu typów SPE wraz z:: - Praktycznymi wskazówkami, jak pracować z uczniem - Radami doświadczonych praktyków - Pytaniami sprawdzającymi - Zagadnieniami do przemyślenia Opisy przypadków uczniów z:: - Zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytami uwagi (ADHD) - Zaburzeniami w rozwoju społeczno-emocjonalnym i zaburzeniami zachowania - Dysleksją - Dyspraksją - Zaburzeniami ze spektrum autyzmu - Niepełnosprawnością słuchową - Niepełnosprawnością wzrokową Jenny Thompson jest starszym wykładowcą pedagogiki na University od Derby i koordynatorem do spraw specjalnych potrzeb edukacyjnych na uniwersyteckim Wydziale Pedagogiki. Jest także doświadczonym nauczycielem z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
SPIS TREŚCI: Rozdział 1. Historia pojęcia specjalnych potrzeb edukacyjnych i modele niepełnosprawności ; Rozdział 2. Rozpoznawanie specjalnych potrzeb edukacyjnych i rola koordynatora do spraw SPE ; Rozdział 3. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi – ADHD ; Rozdział 4. Trudności w rozwoju społeczno-emocjonalnym i zaburzenia zachowania ; Rozdział 5. Dysleksja ; Rozdział 6. Dyspraksja ; Rozdział 7. Zaburzenia ze spektrum autyzmu ; Rozdział 8. Niepełnosprawność słuchowa ; Rozdział 9. Niepełnosprawność wzrokowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach
Problematyka publikacji porusza zagadnienie współwystępowania zaburzeń rozwojowych u dzieci. Tematyka ta, coraz częściej staje się przedmiotem zainteresowań wielu badaczy, diagnostów i terapeutów, tym bardziej, iż w praktyce klinicznej spotykamy coraz większą grupę dzieci, u których stwierdza się występowanie objawów kryterialnych przypisanych więcej niż jednemu zaburzeniu. Łączne występowanie kilku zaburzeń zdecydowanie modyfikuje proces rozwoju i funkcjonowanie dziecka na każdym jego etapie. Określenie profilu owego procesu rozwojowego oraz skali charakterystycznych objawów, ma centralne znaczenie do diagnozy klinicznej dziecka, a w szczególności diagnozy różnicowej. Wobec złożoności patomechanizmu odpowiedzialnego za współwystępowanie zaburzeń rozwoju u dzieci, grupa badaczy podjęła rozważania nad dylematami diagnostycznymi na styku takich zaburzeń, jak: autyzm, zespół Aspergera, zaburzenia semantyczno – pragmatyczne, niewerbalne trudności w uczeniu się, ADHD, centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego, opóźnienia w rozwoju, autyzm atypowy, schizofrenia wczesnodziecięca, zaburzenia zachowania oraz zaburzenia psychotyczne. Pewna część rozważań została poświęcona zaburzeniom współwystępującym w chorobie przewlekłej, mózgowym porażeniu dziecięcym, dyslalii rozszczepowej oraz przy defektach wzroku. Zamiarem autorów było przybliżenie Czytelnika do odpowiedzi na nurtujące go pytania o rozwój dzieci z zaburzeniami łączonymi. Książka adresowana jest do specjalistów różnych dziedzin – lekarzy, w tym głównie pediatrów, neurologów i psychiatrów dziecięcych, ponadto do psychologów klinicznych, pedagogów specjalnych, neurologopedów, rehabilitantów, a także do studentów, powyższych specjalności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej