Pikiel Sylwia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(16)
Forma i typ
Książki
(15)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(14)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(16)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Pikiel Sylwia
(-)
Fabianowska Małgorzata
(309)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Zarawska Patrycja (1970- )
(302)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Zimnicka Iwona (1963- )
(230)
Krasicki Ignacy
(229)
Roberts Nora (1950- )
(229)
Steel Danielle (1947- )
(224)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(219)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(187)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(183)
Drewnowski Jacek (1974- )
(180)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(176)
Christie Agatha (1890-1976)
(171)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(171)
Popławska Anna (filolog)
(170)
Jachowicz Stanisław
(159)
Mazan Maciejka
(153)
Sandemo Margit (1924-2018)
(146)
Fabisińska Liliana (1971- )
(144)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(141)
King Stephen (1947- )
(140)
Lech Justyna
(138)
Szulc Andrzej
(138)
Rolando Bianka
(131)
Marciniakówna Anna
(130)
Mickiewicz Adam
(129)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(127)
Kraśko Jan (1954- )
(125)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(123)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(122)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(121)
Cieślik Donata
(120)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(120)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(120)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(119)
Czechowicz Józef
(119)
Prus Bolesław (1847-1912)
(119)
Siemianowski Roch (1950- )
(118)
Masterton Graham (1946- )
(117)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(115)
Stanecka Zofia (1972- )
(115)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(114)
Braiter Paulina (1968- )
(113)
Ochab Janusz (1971- )
(113)
Tuwim Julian (1894-1953)
(113)
Rzehak Wojciech (1967- )
(112)
Stelmaszyk Agnieszka (1976- )
(112)
Domańska Joanna (1970- )
(111)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(111)
Mortka Marcin (1976- )
(111)
Mróz Remigiusz (1987- )
(110)
Ludwikowska Jolanta
(109)
Oklejak Marianna (1981- )
(109)
Ross Tony (1938- )
(108)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Możdżyńska Aldona
(105)
Webb Holly (1976- )
(104)
Gawryluk Barbara (1957- )
(103)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Spirydowicz Ewa
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Włodarczyk Barbara
(101)
Olejnik Donata
(100)
Polańczyk Danuta
(100)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(99)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(98)
Marlier Marcel (1930-2011)
(98)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(98)
Pawlikowska Beata (1965- )
(97)
Disney Walt (1901-1966)
(96)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Shakespeare William (1564-1616)
(95)
Supeł Barbara
(95)
Frączek Agnieszka (1969- )
(94)
Dyrek Katarzyna Agnieszka
(93)
Siewior-Kuś Alina (1940- )
(93)
Ławnicki Lucjan
(93)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Łoziński Jerzy (1947- )
(91)
Beaumont Émilie (1948- )
(90)
Kosior Filip (1992- )
(90)
Naczyńska Zuzanna
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(89)
Rok wydania
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Nauczyciele
(3)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Pediatrzy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Temat
Dzieci
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Terapia rodzinna
(4)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(4)
Metody nauczania
(3)
Autyzm
(2)
Dyscyplina szkolna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczyciele
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Chorzy w rodzinie
(1)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Farmakoterapia
(1)
Gniew
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Lęk
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mowa
(1)
Organizacje
(1)
Pamięć
(1)
Perswazja
(1)
Potrzeby wyższego rzędu
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przedsiębiorstwo usługowe
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia pracy
(1)
Psychopatologia
(1)
Psychoterapia
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Socjotechnika
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Stereotyp
(1)
Stres
(1)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(1)
Terapia schematów
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Umysł
(1)
Usługi
(1)
Wczesne nieadaptacyjne schematy
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zespół ADHD
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(11)
Medycyna i zdrowie
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Edukacja - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Bibliogr. s. 107-111.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: I. POCZĄTKI: 1. Między bliźniętami jednojajowymi istnieje telepatyczna więź zapoczątkowana w życiu płodowym ; 2. Zaadoptowanie dziecka zwiększa prawdopodobieństwo zajścia w ciążę u par cierpiących na niepłodność ; 3. Na podstawie kształtu brzucha ciężarnej kobiety można odgadnąć płeć dziecka ; 4. Wszyscy chłopcy mają jeden chromosom Y (którego nie posiada żadna dziewczynka) ; 5. Bliźnięta jednojajowe mają identyczne geny ; 6. Kobieta będąca w ciąży nie może zajść w kolejną ciążę ; 7. Za pomocą księżycowego kalendarza chińskiego można dokładnie przewidzieć płeć dziecka ; 8. Serce płodu płci żeńskiej bije szybciej niż płodu płci męskiej ; 9. Znieczulenie zewnątrzoponowe w trakcie porodu niesie ze sobą wysokie ryzyko powikłań ; 10. Podczas pełni rodzi się więcej dzieci ; 11. Wstępne przeżuwanie pokarmu dla dziecka nie niesie ze sobą żadnego ryzyka ; II. ROZWÓJ, CIAŁO I UMYSŁ: 12. Cukier wywołuje u dzieci nadaktywność ; 13. Dzięki chodzikom dzieci zaczynają wcześniej chodzić ; 14. Stymulujące poznawczo filmy wideo podwyższają poziom inteligencji u małych dzieci ; 15. Przemawianie do dziecka pieszczotliwym językiem opóźnia moment, kiedy zaczyna ono normalnie mówić ; 16. Szczepionki powodują wzrost zachorowań na autyzm ; 17. Pozytywna reakcja na leki stymulujące jest dowodem na to, że dziecko ma ADHD ; 18. Zmuszanie dzieci do zjedzenia "wszystkiego, co mają na talerzu", sprzyja rozwijaniu zdrowych nawyków żywieniowych ; 19. Charakterystyczną cechą dysleksji jest przekręcanie słów ; 20. Większość małych dzieci jest w stanie nauczyć się czytać za pomocą odpowiedniego programu do nauki ; 21. Kinezjologia edukacyjna pomaga dzieciom w nauce ; 22. Ułatwiona komunikacja sprawdza się u dzieci z autyzmem ; 23. Dzieciom ze specjalnymi potrzebami skutecznie pomaga delfinoterapia ; III. EMOCJE I ZACHOWANIE: 24. Moczenie nocne jest oznaką poważnych problemów emocjonalnych ; 25. Większość środków przeciwdepresyjnych dla dzieci z depresją została zatwierdzona przez Agencję Leków i Żywności ; 26. Odręczny rysunek zawiera konkretne cechy na podstawie których można rozpoznać podświadome problemy autora ; 27. Większość dzieci przechodzi fazę "okropnego dwulatka" ; 28. Dzieciaki można "odstraszyć" od przestępstw ; 29. Rodzice zazwyczaj umieją rozpoznać depresję u dziecka ; 30. Depresja kliniczna występuje u małych dziewczynek częściej niż u małych chłopców ; 31. Najlepszym sposobem na obniżenie poziomu lęku u dziecka jest umożliwienie mu unikania tego, co lęk ten wzbudza ; 32. Dorośli zwykle wiedzą, kiedy dziecko kłamie ; 33. Oglądanie innych ludzi, którzy zachowują się agresywnie, zmniejsza u dzieci skłonność do agresji ; 34. Rośnie liczba zabójstw popełnianych na terenie szkoły ; 35. Edukacyjny program antynarkotykowy DARE (Drug Abuse Resistance Education) przyczynia się do ograniczania użycia narkotyków ; IV. ŚRODOWISKO SPOŁECZNE: 36. Jedynacy są zazwyczaj samolubni, rozpuszczeni i pozbawieni kompetencji społecznych ; 37. W większości wypadków rozwód rodziców rujnuje życie dzieciom ; 38. Pozarodzinna opieka nad dzieckiem niszczy więź między dzieckiem a rodzicami ; 39. Wyimaginowani przyjaciele są oznaką społeczno-emocjonalnych problemów u dziecka ; 40. Kolejność urodzenia silnie determinuje osobowość dziecka ; 41. Najczęstszym powodem konfliktów między rodzeństwem jest rywalizacja o miłość rodziców ; 42. Zakłócone relacje między rodzicem a dzieckiem można naprawić za pomocą terapii wymuszonego kontaktu ; 43. Ojcowie stosują kary cielesne częściej niż matki ; 44. Nagrody zwykle nie zwiększają, lecz zmniejszają poziom pożądanych, nagradzanych zachowań ; 45. Pochwały osłabiają w dziecku zdolność do osiągania sukcesów ; 46. Gdy ja byłem dzieckiem, rodzice nie byli tak pobłażliwi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Niniejsza książka stanowi odpowiedź na pytanie, jak pracować z dzieckiem z ADHD. Autorzy przedstawiają konkretne schematy działania, mające pomóc nauczycielom, a także rodzicom, w planowaniu pracy takich dzieci. Schematy te ułatwiają radzenie sobie z problemem zaburzeń koncentracji, wynikiem których są zaburzone procesy planowania i działania według planu. W podręczniku, oprócz opisu poszczególnych umiejętności, jakie powinien opanować każdy uczeń, znajdują się też praktyczne ćwiczenia do wykorzystania na zajęciach. Autorzy proponują ćwiczenie takich umiejętności i kompetencji, jak:: interpretacja pomocy graficznych (wykresy, diagramy, tabele), zapamiętywanie informacji, robienie notatek na lekcji oraz z przeczytanego materiału czy wyszukiwanie ważnych informacji w tekście. Podkreślają również, jak ważne jest planowanie w pracy krótko- i długoterminowej, czyli na przykład odpowiednio rozłożone w czasie przygotowywanie się do sprawdzianów i testów oraz pisanie wypracowania. Ponadto szczegółowo zostało omówione korzystanie z materiałów pomocniczych, takich jak encyklopedia. Książka ta z pewnością zainteresuje nie tylko nauczycieli, pedagogów czy terapeutów mających na co dzień do czynienia z dziećmi przejawiającymi trudności w nauce, ale również rodziców takich dzieci oraz studentów kierunków pedagogicznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658/659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 287-302. Indeksy.
„Organizacja pomocy rodzinom dzieci autystycznych, prezentowana przez Autorów, imponuje swoim zasięgiem, różnorodnością form wsparcia, elastycznością w rozwiązywaniu problemów dzieci autystycznych i ich rodzin oraz ogromnym zaangażowaniem wielu środowisk. Mam nadzieję, że cenny materiał zawarty w tej monografii zostanie wykorzystany przez środowiska polskie i pomoże w budowaniu godnego życia dzieci autystycznych i ich rodzin”. [empik]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 243-[248]
Potrzebujesz wsparcia w radzeniu sobie ze stresem w pracy? Bill Rogers, światowej sławy ekspert w dziedzinie stresu nauczycieli oraz zarządzania zachowaniem uczniów w klasie, opisuje codzienną, stresującą rzeczywistość zawodu nauczyciela. Autor spisał doświadczenia wyniesione z pracy w trudnych szkołach w Australii i Wielkiej Brytanii. W książce podejmuje takie kwestie, jak trudne klasy i trudni uczniowie, kłopoty z utrzymaniem dyscypliny w klasie oraz naturalny stres, jaki w związku z tym odczuwa nauczyciel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Profesor Ewa Pisula poleca
Autorzy poświęcili prawie dwadzieścia lat pracy, aby poprzez analizę rozwoju motorycznego dziecka na wczesnych etapach życia stworzyć metody wykrywania sygnałów ewentualnego autyzmu i zespołu Aspergera. Obserwując u prawidłowo rozwijających się dzieci takie zachowania, jak: przewracanie się z pleców na brzuch, siadanie, raczkowanie i chodzenie, a następnie porównując je z zachowaniem dzieci, u których potem zdiagnozowano autyzm, badacze dokładnie wskazali wzorce ruchowe będące symptomami autyzmu i zespołu Aspergera. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej