Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje fachowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(4)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(11)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(3)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(2)
Autor
Kłos Joanna (grafik)
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Łubkowska Agnieszka
(2)
Andruszko Robert
(1)
Arden John Boghosian
(1)
Barbaro Bogdan (1949- )
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Beck Aaron T. (1921- )
(1)
Borda Charmaine
(1)
Briere John
(1)
Clark David A. (1954- )
(1)
Cohen Judith A
(1)
Connors Gerard Joseph (1952- )
(1)
Czabała Jan Czesław (1941- )
(1)
Deblinger Esther
(1)
DiClemente Carlo C
(1)
Donovan Denis M
(1)
Freeman Jennifer Beth (1970- )
(1)
Galińska Elżbieta
(1)
Garcia Abbe Marrs
(1)
Grzesiuk Lidia (1942- )
(1)
Holas Paweł
(1)
Jankowski Tomasz (psycholog)
(1)
Jastrzębski Andrzej (1973- )
(1)
Jędrasik-Styła Małgorzata
(1)
Klosko Janet S
(1)
Krawczyk Krzysztof (psycholog)
(1)
Langley Audra
(1)
Mannarino Anthony P
(1)
Minuchin Salvador (1921- )
(1)
Molicka Maria (psycholog)
(1)
Murawiec Sławomir (1966- )
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Osowska Anna
(1)
Pascale Roseann
(1)
Piacentini John
(1)
Rakoczy Jarosław
(1)
Rakowska Jadwiga Małgorzata
(1)
Reiter Michael D
(1)
Reynolds Helen T. M
(1)
Roblek Tami
(1)
Scott Catherine (1968- )
(1)
Siwak-Kobayashi Maria
(1)
Stec Magdalena
(1)
Styła Rafał
(1)
Suszek Hubert
(1)
Tanalska-Dulęba Anna
(1)
Tryjarska Barbara (1947- )
(1)
Velasquez Mary Marden
(1)
Wahl Julia E
(1)
Walker Sarah A
(1)
Wasilewski Bohdan (1946- )
(1)
Waśkiewicz Olena (1974- )
(1)
Weishaar Marjorie E
(1)
Young Jeffrey E. (1950- )
(1)
Zaborska Katarzyna
(1)
Zagrodzki Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Dzieci
(8309)
6-8 lat
(5660)
0-5 lat
(4226)
9-13 lat
(3704)
Szkoły wyższe
(2756)
Psychoterapeuci
(14)
Młodzież
(2627)
14-17 lat
(1866)
Szkoły średnie
(604)
Rodzice
(500)
Szkoły podstawowe
(306)
Dorośli
(266)
18+
(123)
Nauczyciele
(113)
Studenci
(104)
Przedszkola
(50)
Menedżerowie
(45)
Nauczyciele przedszkoli
(43)
Prawnicy
(38)
Szkoły ponadgimnazjalne
(33)
Szkoły zawodowe
(29)
Lekarze
(28)
Psycholodzy
(28)
Gimnazja
(27)
Logopedzi
(27)
Poziom podstawowy
(25)
Technikum
(25)
Pedagodzy
(23)
Przedsiębiorcy
(23)
Adwokaci
(21)
Radcy prawni
(21)
Nauczanie początkowe
(20)
Sędziowie
(19)
Terapeuci
(19)
Wychowawcy klas
(19)
Pracownicy naukowi
(17)
Dziewczęta
(15)
Klasa 1.
(14)
Nauczyciele języka polskiego
(14)
Specjaliści ds. kadr
(14)
Klasa 2.
(13)
Klasa 3.
(13)
Nauczyciele nauczania początkowego
(13)
Szkoły ponadpodstawowe
(13)
A1 (poziom biegłości językowej)
(12)
Klasa 4.
(12)
Klasa 6.
(12)
Licea
(12)
Wychowawcy małych dzieci
(12)
Kobieta
(11)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(11)
Pszczelarze
(11)
B1 (poziom biegłości językowej)
(10)
Fizjoterapeuci
(10)
Klasa 5.
(10)
Kobieta ciężarna
(10)
Pracodawcy
(10)
Ekonomiści
(9)
Ojcowie
(9)
Osoby w wieku starszym
(9)
Psychiatrzy
(9)
Terapeuci zajęciowi
(9)
A2 (poziom biegłości językowej)
(8)
Aplikanci
(8)
Bibliotekarze
(8)
Klasa 7.
(8)
Nastolatki
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Urzędnicy
(8)
A2 poziom biegłości językowej
(7)
Chorzy
(7)
Chłopcy
(7)
Informatycy
(7)
Inżynierowie
(7)
Logistycy
(7)
Pracownicy socjalni
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(6)
Klasa 8.
(6)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(6)
Policjanci
(6)
Specjaliści ds. marketingu
(6)
Terapeuci pedagogiczni
(6)
Zawody medyczne
(6)
A1 poziom biegłości językowej
(5)
B1 poziom biegłości językowej
(5)
Doradcy podatkowi
(5)
Grupa wiekowa Dzieci
(5)
Inżynierowie budownictwa
(5)
Księgowi
(5)
Lekarze specjaliści
(5)
Nauczyciele biologii
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Poziom zaawansowany
(5)
Programiści
(5)
Psycholodzy kliniczni
(5)
Ratownicy medyczni
(5)
Szkoły policealne
(5)
Architekci
(4)
B2 poziom biegłości językowej
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Psychoterapia
(6)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Dzieci
(3)
Lęk
(3)
Stres pourazowy
(3)
Terapia rodzinna
(3)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(3)
Psychologia dziecka
(2)
Trauma
(2)
Arytmetyka
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Bajkoterapia
(1)
Czytanie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Etyka
(1)
Farmakoterapia
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Liczby
(1)
Matematyka
(1)
Minuchin, Salvador (1921- )
(1)
Motywacja
(1)
Mózg
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Neurobiologia
(1)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(1)
Psychoedukacja
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia schematów
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Zaburzenia nerwicowe
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Żałoba
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Poradnik
(4)
Opracowanie
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Opowiadania i nowele
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(12)
Medycyna i zdrowie
(6)
Edukacja i pedagogika
(3)
Matematyka
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 249-268. Indeks.
Książka opisuje skuteczny program szkolenia rodziców, którzy chcą zdobyć umiejętności przydatne w wychowywaniu dzieci w wieku od dwóch do dwunastu lat. Pokazuje on terapeucie, jak pomóc rodzicom w zrozumieniu przyczyn buntu, braku posłuszeństwa czy wrogich zachowań, które pojawiają się u dziecka zarówno w domu, jak i w szkole. Autor udowadnia, jak ważne jest uczenie rodziców, aby nie tylko eliminowali negatywne zjawiska i wzmacniali posłuszne wykonywanie poleceń, ale także potrafili zachęcić dziecko do samodzielnej zabawy. Opisuje również sesje poświęcone radzeniu sobie z zachowaniami opozycyjnymi w miejscach publicznych i przygotowaniu rodziców do rozwiązywania problemów z zachowaniem dziecka, które mogą pojawić się w przyszłości. Zbuntowane dzieci to tłumaczenie bestsellera napisanego przez jednego z największych znawców tematu. Książka przedstawia kolejność procedur podczas szkolenia rodziców dzieci z zachowaniami opozycyjnymi i buntowniczymi, analizuje przyczyny złych zachowań oraz opisuje nowatorskie metody. Niezwykle pomocne są wskazówki dotyczące oceny zaburzeń, a także materiały dla rodziców i kwestionariusze oceny sytuacji w domu i w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: The anxiety and worry workbook : the cognitive behavioral solution.
Bibliografia, netografia na stronach 290-295. Indeks.
SPIS TREŚCI: 1. Zacząć od nowa 2. Zrozumieć lęk 3. Umysł ogarnięty lękiem 4. A więc - zaczynamy 5. Stwórz swój profil lęku 6. Przekształcanie umysłu ogarniętego lękiem 7. Jak odważnie przeciwstawić się strachowi 8. Porozmawiajmy o strategii 9. Jak pokonać panikę i nie unikać czynników uruchamiających lęk 10. Jak uporać się ze strachem przed ludźmi 11. Jak dać sobie radę z zamartwianiem się
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Tytuł oryginału: "Treating trauma and traumatic grief in children and adolescents".
Bibliografia na stronach 233-241, 247-255. Indeks.
SPIS TREŚCI: Część I. TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA UKIERUNKOWANA NA TRAUMĘ Rozdział 1. Wpływ urazu psychicznego i żałoby na dzieci i ich rodziny Rozdział 2. Strategie diagnostyczne stosowane u dzieci, które doznały traumy Rozdział 3. Model TF-CBT – zasady działania Rozdział 4. Rola terapeuty prowadzącego TF-CBT Część II. INTERWENCJE UKIERUNKOWANE NA TRAUMĘ Wprowadzenie do poszczególnych interwencji – modułów terapii ukierunkowanych na traumę Moduł 1. Psychoedukacja Moduł 2. Umiejętności wychowawcze Moduł 3. Relaksacja Moduł 4. Wyrażanie i regulacja emocji Moduł 5. Radzenie sobie i przetwarzanie poznawcze I – trójkąt poznawczy Moduł 6. Narracja na temat traumy Moduł 7. Radzenie sobie i przetwarzanie poznawcze II – przetwarzanie traumatycznego doświadczenia Moduł 8. Ekspozycja na bodźce przypominające o traumatycznym zdarzeniu in vivo Moduł 9. Wspólne sesje dziecka i rodzica Moduł 10. Zwiększanie bezpieczeństwa w przyszłości i wspomaganie dalszego rozwoju Część III. MODUŁY UKIERUNKOWANE NA ŻAŁOBĘ Wprowadzenie do modułów ukierunkowanych na żałobę Moduł 1. Psychoedukacja na temat żałoby Moduł 2. Przeżywanie żalu po stracie i przezwyciężanie ambiwalentnych uczuć do osoby zmarłej – Czego mi brak, a za czym nie tęsknię Moduł 3. Zachowanie pozytywnych wspomnień o osobie zmarłej Moduł 4. Przedefiniowanie relacji z osobą zmarłą i zaangażowanie się w aktualne relacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 361-409. Indeks.
SPIS TREŚCI: 1. Tło i przegląd zagadnień 2. Etapy zmian 3. Metody oceny 4. Planowanie terapii 5. Terapia indywidualna 6. Terapia grupowa 7. Terapia par i udział rodziny w leczeniu 8. Grupy osób o szczególnych potrzebach. Przypadki kobiet uzależnionych od alkoholu lub narkotyków i osób popełniających przestępstwa drogowe pod wpływem substancji psychoaktywnych 9. Nawrót 10. Środowiska sprzyjające interwencjom 11. Uwagi końcowe i kierunki rozwoju Bibliografia Indeks
Autorzy pokazują, jak wykorzystać ogólną wiedzę na temat zmiany zachowań – zwłaszcza model etapów zmiany ? aby skutecznie leczyć zaburzenia związane z nadużywaniem substancji psychoaktywnych. Książka zawiera cenne dla klinicystów informacje dotyczące oceny klientów, zwiększania ich motywacji i zaangażowania oraz strategii terapeutycznych, które przynoszą najlepsze rezultaty na różnych etapach wychodzenia z nałogu. Uczy, jak pracować z pojedynczymi osobami, grupami osób, parami i rodzinami oraz jak leczyć uzależnionych o szczególnych wymaganiach – osoby popełniające przestępstwa pod wpływem substancji psychoaktywnych oraz kobiety nadużywające alkoholu i narkotyków. Praca ta, oparta na najnowszych teoriach i badaniach naukowych, powinna się stać lekturą obowiązkową wszystkich specjalistów zajmujących się leczeniem uzależnień, w tym psychologów klinicznych, pracowników socjalnych, pielęgniarzy i pielęgniarek z oddziałów psychiatrycznych, terapeutów i psychiatrów. Może też być doskonałym materiałem pomocniczym dla wykładowców prowadzących zajęcia na temat nadużywania substancji psychoaktywnych oraz sposobów leczenia uzależnień w ramach studiów i szkoleń podyplomowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80/811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka liczenia jeszcze nigdy nie była tak prosta! „Nauka liczenia” zawiera wskazówki dla rodziców oraz interesujące ćwiczenia i zabawy, które ułatwią dziecku opanowanie podstaw liczenia. Specjalna konstrukcja i forma książki pomagają skupić się na konkretnym zagadnieniu. Całość jest podzielona na 5 części: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie i różności matematyczne, w których dziecko oswaja się z ułamkami, odczytywaniem godziny na zegarze, a także szacowaniem długości. W każdym rozdziale znajdują się tłumaczenie danego działania oraz ćwiczenia. Dodatkowe zabawy sprzyjają utrwalaniu wiedzy, wspomagają pamięć i koncentrację. Książka zarówno dla rodziców, jak i nauczycieli czy terapeutów. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 253. Indeks.
Nasza książka jest owocem czasu spędzonego przez nas ze studentami uczącymi się terapii rodzinnej. Chcieliśmy napisać elementarz, który przeniósłby studentów ze świata teorii w świat praktyki. W rezultacie powstały dwie książki w jednej – napisane przez dwie różne grupy autorów. W pierwszej części Salvador Minuchin przeanalizował kilka prowadzonych przez siebie w przeszłości sesji. Służy to zaprezentowaniu pojęć, które jego zdaniem terapeuta powinien mieć na uwadze i z których powinien korzystać podczas pierwszych sesji z rodziną. W drugiej części autorzy z istotną pomocą studentów opisali, jak początkujący terapeuci próbują z tych pojęć korzystać. Salvador Minuchin, Prolog
SPIS TREŚCI: CZĘŚĆ I Pojęcia i praktyka: Rozdział 1 Kunszt terapii rodzinnej ; Rozdział 2 Objawy. Podważanie przekonania, że objaw dotyczy tylko jednego członka rodziny ; Rozdział 3 Odsłanianie tożsamości członków rodziny ; Rozdział 4 Dekonstrukcja organizacji rodziny. Badanie podsystemów ; Rozdział 5 Styl terapeuty ; Rozdział 6 Torba terapeuty rodzinnego. CZĘŚĆ II Nauka rzemiosła: Wprowadzenie ; Rozdział 7 Angela: sposób zadawania pytań ; Rozdział 8 Olivia: jak zostać supernianią ; Rozdział 9 Uczenie się na własnych błędach Sarah A. Walker ; Rozdział 10 Za blisko Roseann Pascale ; Rozdział 11 Sześć lekcji doktora Minuchina Helen T. M. Reynolds ; Rozdział 12 Minuchin i Wilsonowie ; Rozdział 13 Doskonalenie rzemiosła w zmieniającej się dziedzinie ; Literatura cytowana ; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.464-470.
SPIS TREŚCI: Rozdział 1 Terapia schematów: model pojęciowy ; Rozdział 2 Ocena schematów i edukacja pacjenta ; Rozdział 3 Strategie poznawcze ; Rozdział 4 Strategie doświadczeniowe ; Rozdział 5 Behawioralne przełamywanie wzorców ; Rozdział 6 Relacja terapeutyczna ; Rozdział 7 Szczegółowe strategie leczenia schematów ; Rozdział 8 Praca z trybami schematów ; Rozdział 9 Terapia schematów w leczeniu zaburzenia osobowości typu borderline ; Rozdział 10 Terapia schematów w leczeniu narcystycznego zaburzenia osobowości
Jest to kompleksowe źródło wiedzy na temat cieszącego się coraz większym uznaniem nowego nurtu terapii. Autorzy, wśród których jest twórca terapii schematów - Jeffrey E. Young, w kolejnych rozdziałach wyjaśniają jej najważniejsze założenia. Definicjom kluczowych pojęć towarzyszą opisy przypadków z praktyki terapeutycznej oraz przykłady zastosowań konkretnych narzędzi, którymi posługują się terapeuci schematów. W książce przedstawiono też główne zalety tej szkoły w porównaniu do innych popularnych szkół terapeutycznych. Dwa obszerne rozdziały poświęcono pracy z narcystycznym zaburzeniem osobowości i z zaburzeniem osobowości borderline. Terapia schematów jest coraz powszechniej wykorzystywana nie tylko w leczeniu zaburzeń osobowości, ale różnych innych problemów, między innymi chronicznej depresji, urazów z dzieciństwa, zaburzeń odżywiania, w resocjalizacji sprawców przestępstw, w terapii par i w zapobieganiu nawrotom nadużywania substancji psychoaktywnych. Dlatego ta książka powinna uzupełnić biblioteczkę każdego terapeuty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej