Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(108)
Forma i typ
Książki
(100)
Publikacje dydaktyczne
(31)
Poradniki i przewodniki
(20)
Publikacje fachowe
(19)
Proza
(16)
Audiobooki
(8)
Poezja
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Druki ulotne
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(103)
wypożyczone
(9)
nieokreślona
(6)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(34)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(62)
Biblioteka główna. Wyp. audiobooków
(8)
Filia nr 1. Wyp. (Szkolna 4)
(8)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(4)
Biblioteka główna. Czytelnia dla dzieci
(2)
Autor
Stockinger Tomasz (1955- )
(8)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(5)
Częścik Józef (1955- )
(5)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(4)
Częścik Anna
(4)
Maćkowiak Arkadiusz
(4)
Półtorak Agata
(4)
Gąsieniec Stefan
(3)
Gąsieniec Stefan (1979- )
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(3)
Michalec Katarzyna
(3)
Buda Magdalena
(2)
Deliński Cezariusz
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Mach Cecylia
(2)
Malkiewicz Mariola
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Naprawa Renata
(2)
Oppman Artur (1867-1931)
(2)
Pisula Ewa (1964- )
(2)
Pyczek Ewa
(2)
Rożyńska Małgorzata (1964- )
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Skulska Agnieszka
(2)
Szczepańska Krystyna (filologia polska)
(2)
Szwajkowska Elżbieta
(2)
Szwajkowski Witold
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Tomasik Agnieszka
(2)
Tomasik Iwona
(2)
Wasilewicz Grażyna
(2)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(2)
Adamiec Anna
(1)
Adamiec Marek (1956- )
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Białas Iwona
(1)
Bojanowska-Frydrysiak Zofia
(1)
Borkowska Agnieszka (nauki medyczne)
(1)
Brodowska Joanna
(1)
Burniewicz Józef
(1)
Buszkowski Igor
(1)
Chmiel Sylwia
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Chrzan-Dętkoś Magdalena
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Dadacz Agnieszka
(1)
Domagała Aneta
(1)
Drewa Arkadiusz
(1)
Drzał Elwira
(1)
Dudek Sandra
(1)
Dziak Artur (1933- )
(1)
Dürr Gisela (1968- )
(1)
Dąbrowska Regina
(1)
Filar Andrzej
(1)
Forsythe Aleksandra
(1)
Franaszczuk-Truszkowska Marta
(1)
Franek Anna (logopeda)
(1)
Gawliński Ireneusz
(1)
Gertych Anita
(1)
Grotowska Beata
(1)
Gut-Orłowska Magdalena
(1)
Jankowiak-Siuda Kamila
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Jessen Lynn Lillard
(1)
Jopkiewicz Agnieszka
(1)
Jujka Zbigniew (1935- )
(1)
Jundziłł Elżbieta
(1)
Jurkiewicz Andrzej (1907-1967)
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Komorowska Marta (tłumacz)
(1)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kołodziejski Bolesław
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krause Christina (1942- )
(1)
Kuczkowski Jerzy
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kuś Joanna (pedagog)
(1)
Laskowska Joanna (1954- )
(1)
Maciągowska Agata
(1)
Maj Agnieszka
(1)
Makowski Krzysztof (tłumacz)
(1)
Markowska Dorota
(1)
McWilliams Nancy (1945- )
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Mierzejewski Krzysztof (1975- )
(1)
Mikita Anna
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Nowak-Chomicz Lidia (1964- )
(1)
Odowska -Szlachcic Bożena
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Parcheta-Kołuszuk Małgorzata
(1)
Pawłowska Róża
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(7)
2010 - 2019
(70)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(56)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
1901-1914
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(108)
Język
polski
(108)
Odbiorca
Dzieci
(33)
6-8 lat
(30)
Rodzice
(21)
0-5 lat
(16)
9-13 lat
(13)
Logopedzi
(10)
Nauczyciele
(10)
Przedszkola
(8)
Nauczyciele przedszkoli
(7)
Nauczanie początkowe
(6)
Szkoły podstawowe
(5)
Psycholodzy
(4)
Wychowawcy małych dzieci
(4)
14-17 lat
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Terapeuci pedagogiczni
(3)
Klasa 1.
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele specjaliści
(2)
Pedagodzy
(2)
Terapeuci
(2)
Klasa 4.
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Opiekunowie małych dzieci
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wychowawcy drugiego etapu nauczania
(1)
Wychowawcy edukacji wczesnoszkolnej
(1)
nauczanie początkowe
(1)
przedszkola
(1)
szkoły podstawowe
(1)
szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(29)
Temat
Język polski
(13)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Dzieci
(10)
Korekcja mowy
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Logopedia
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Wychowanie
(5)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Integracja sensoryczna
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Uczucia
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Autyzm
(3)
Czytanie
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Magia
(3)
Niemowlę
(3)
Przedszkola
(3)
Robótki ręczne
(3)
Walka dobra ze złem
(3)
Wymowa
(3)
Bajkoterapia
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Drama (pedagogika)
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Egzaminy do szkół średnich
(2)
Gry i zabawy
(2)
Higiena
(2)
Historia literatury
(2)
Interpunkcja
(2)
Jąkanie
(2)
Metoda Montessori
(2)
Nauczanie
(2)
Nauka
(2)
Nauka czytania
(2)
Pamięć
(2)
Rodzeństwo
(2)
Samodzielność
(2)
Spółgłoski
(2)
Techniki relaksacyjne
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Zamki i pałace
(2)
Zespół ADHD
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Łamańce językowe
(2)
Żłobki
(2)
Agresywność
(1)
Anatomia człowieka
(1)
Arteterapia
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Biblioterapia
(1)
Bogactwo
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Choroby ludzi
(1)
Choroby układu nerwowego
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dinozaury
(1)
Duchy
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dyspraksja
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko z alalią
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa (przedmiot szkolny)
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Geragogika
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry kierownicze
(1)
Grzyby
(1)
Inscenizacja
(1)
Integracja społeczna
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kabaret polski
(1)
Kaligrafia
(1)
Kinezyterapia
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Korekcja czytania
(1)
Krainy i światy fikcyjne
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Gatunek
Poradnik
(17)
Opowiadania i nowele
(15)
Materiały pomocnicze
(13)
Scenariusz zajęć
(10)
Publikacje dla dzieci
(9)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Wiersze
(8)
Gry i zabawy
(6)
Podręcznik
(6)
Wydawnictwa popularne
(6)
Bajki i baśnie
(5)
Opracowanie
(5)
Utwory sceniczne dla dzieci
(4)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(4)
Legendy i podania
(3)
Monografia
(3)
Poezja dziecięca polska
(3)
Zagadki
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Literatura polska
(2)
Poezja polska
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Scenariusz
(2)
Zagadki polskie
(2)
Antologia
(1)
Bajkoterapia
(1)
Humor rysunkowy polski
(1)
Kołysanka
(1)
Legendy miejskie
(1)
Limeryki
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Opowiadanie obyczajowe
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rymowanki
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Słownik ortograficzny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(40)
Psychologia
(16)
Medycyna i zdrowie
(12)
Językoznawstwo
(7)
Hobby i czas wolny
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Kulinaria
(1)
Matematyka
(1)
108 wyników Filtruj
Audiobook
CD
W koszyku
Syrena : legendy warszawskie / Artur Oppman. - Gdańsk : Harmonia, copyright 2017. - 1 płyta CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Syrena to utwór wchodzący w skład zbioru Legendy warszawskie Artura Oppmana. Opowiada historię dwóch rybaków znad Wisły, Mateusza i Szymona, których oczarował głos syreny śpiewającej każdego dnia w źródle przy rybackiej osadzie. Za namową pustelnika Barnaby mężczyźni decydują się złapać syrenę i zawieźć ją do księcia na Czersku. Legenda, nawiązując do historii powstania Warszawy, łączy w sobie elementy historyczne z fantastycznymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. audiobooków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ab/ N/I (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zbiór rymowanek rozwija poczucie rytmu, umiejętności operowania pauzą, oddechem i prawidłowego akcentowania, a przede wszystkim wzbogaca słownictwo dziecka. Rymowanki, dzięki prostej budowie i nieskomplikowanym rymom, ułatwiają dzieciom przyswajanie i zapamiętywanie nowych słów, a także związków między nimi i kontekstów w jakich mogą być użyte. Elementami odróżniającymi poszczególne zwrotki są przeważnie określenia z tej samej grupy tematycznej, ich synonimy lub wyrażenia czy związki frazeologiczne o podobnym znaczeniu. Przed każdą rymowanką znajdują się sugestie pytań i objaśnień, którymi warto poprzedzić czytanie wierszyka dziecku. Mają one na celu sprawdzenie zasobu słownictwa malucha i przygotowanie go do aktywnego słuchania. Po rymowance zamieszczono pytania, które służą weryfikacji zrozumienia tekstu, ze szczególnym zwróceniem uwagi na znaczenie wyróżnionych słów i wyrażeń. Zbiór został podzielony tematycznie na trzy działy: emocje, relacje, pogoda.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór dwudziestu legend o zamkach polskich Czy w tym zamku straszy? powstał, aby zainteresować najmłodsze pokolenie przeszłością. Każdy utwór poprzedza krótka historia danego zamku zawierająca fakty historyczne związane z budowlą. Pod tą informacją znajduje się tekst legendy, słowniczek trudniejszych wyrazów i wyrażeń oraz pytania sprawdzające zrozumienie przeczytanego tekstu. Legendy ze zbioru są zatem trudniejszymi tekstami, przeznaczonymi do czytania ze zrozumieniem. Trudniejszymi, bo napisanymi językiem stylizowanym na staropolski, co pozwala przybliżyć klimat dawnych wieków oraz wzbogacić słownictwo o nowe zwroty i wyrażenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Op/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bohaterem książeczki jest Baltazar – 7-letni łoś, który przez swoją ruchliwość i trudności z koncentracją uwagi ma wiele kłopotów. Jest przez to nielubiany w szkole i postrzegany jako niegrzeczne dziecko. Jak się jednak okazało po wizycie u specjalisty, łoś cierpi na ADHD, czyli zespół nadpobudliwości psychoruchowej. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
W ostatnich latach pojawiło się wiele badań na temat autyzmu i jego prawdopodobnych przyczyn oraz różnych interwencji terapeutycznych. Jednak rodzice, którzy dowiadują się o autyzmie dziecka, często mają problem, by odnaleźć się w ogromie wiedzy, i skarżą się, że trudno im dotrzeć do aktualnych i wiarygodnych źródeł informacji. Autorki książki rzeczowo odpowiadają na pytania, z którymi zetknęły się podczas wieloletniej pracy z osobami z autyzmem i ich rodzinami. W przystępny sposób omawiają diagnozę oraz zachowania, które mogą się pojawić na kolejnych etapach rozwojowych, a także przedstawiają najskuteczniejsze sposoby radzenia sobie z problemami. [Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019]
SPIS TREŚCI: 1. Natura autyzmu ; 2. Poznajemy kilka osób z autyzmem ; 3. Ocena i diagnoza ; 4. Dbanie o siebie ; 5. Okres poniemowlęcy i przedszkolny ; 6. Problemy w okresie przedszkolnym ; 7. Szkoła podstawowa ; 8. Problemy w szkole podstawowej ; 9. Szkoła ponadpodstawowa ; 10. Rozumienie nowych informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 189-[200].
SPIS TREŚCI:
Rozdział 1. Wprowadzenie do tematyki wcześniactwa 1.1. Definicja przedwczesnego porodu 1.2. Niezwykła historia neonatologii 1.3. Przyczyny przedwczesnych porodów 1.4. Najczęstsze powikłania medyczne 1.4.1. Mózgowe porażenie dziecięce jako konsekwencja wczesnych uszkodzeń rozwijającego się mózgu 1.4.2. Wpływ przeżywanego przez noworodka stresu na rozwój mózgu oraz zdolność do samoregulacji
Rozdział 2. Psychologiczne konsekwencje przedwczesnego porodu 2.1. Rozwój wcześniaków w okresie niemowlęcym i poniemowlęcym .... 2.1.1. Rozwój emocjonalno-społeczny w pierwszych latach życia 2.2. Rozwój wcześniaków w okresie przedszkolnym 2.2.1. Uwarunkowania rozwoju wcześniaków w wieku przedszkolnym 2.3. Rozwój wcześniaków w wieku szkolnym 2.3.1. Wczesne uszkodzenia mózgu a rozwój 2.3.2. Rozwój emocjonalny i społeczny 2.3.3. Nadpobudliwość psychoruchowa 2.3.4. Czynniki ochronne i czynniki ryzyka w funkcjonowaniu poznawczym i emocjonalnym 2.4. Rozwój wcześniaków w okresie dorastania i wczesnej dorosłości .... 2.5. Psychologiczne funkcjonowanie rodziców dzieci urodzonych przedwcześnie 2.5.1. Rozwój przywiązania między rodzicami a dzieckiem
Rozdział 3. Metodologia badań własnych 3.1. Cel badania 3.2. Główne problemy badawcze 3.3. Metody badawcze 3.4. Przebieg badań 3.5. Osoby badane 3.5.1. Statystyki opisowe grupy
Rozdział 4. Rozwój psychoruchowy przedwcześnie urodzonych dzieci w wieku przedszkolnym 4.1. Przedwczesny poród a rozwój poznawczo-intelektualny 4.2. Dojrzałość dziecka w momencie urodzenia a rozwój psychoruchowy 4.3. Masa urodzeniowa a rozwój psychoruchowy 4.4. Wczesne uszkodzenie mózgu a rozwój psychoruchowy 4.5. Przedwczesny poród a rozwój sprawności manualnej oraz rozwój motoryczny 4.5.1. Przykłady rysunków wykonanych przez dzieci z grupy kryterialnej oraz kontrolnej 4.6. Przykładowe opinie psychologiczne dzieci urodzonych przedwcześnie 4.6.1. Opinia psychologiczna nr 1 4.6.2. Opinia psychologiczna nr 2 4.7. Przedwczesny poród a rozwój emocjonalno-społeczny 4.7.1. Dojrzałość w momencie urodzenia a rozwój emocjonalno- -społeczny dziecka w wieku przedszkolnym 4.7.2. Masa urodzeniowa a rozwój emocjonalno-społeczny dzieci w wieku przedszkolnym 4.7.3. Wczesne uszkodzenie mózgu a funkcjonowanie emocjonalno-społeczne wcześniaków 4.8. Podsumowanie badań 4.8.1. Rozwój poznawczy 4.8.2. Rozwój emocjonalno-społeczny
Rozdział 5. Przedwczesny poród a postawy rodzicielskie oraz psychologiczny obraz dziecka u matek 5.1. Przedwczesny poród a postawy rodzicielskie matek 5.1.1. Związek dojrzałości dziecka w momencie narodzin z postawami rodzicielskimi matek 5.1.2. Związek stwierdzonego u dziecka krwawienia do OUN z postawami rodzicielskimi matek 5.2. Przedwczesny poród a psychologiczny obraz dziecka u matki ... 5.2.1. Porównanie nasilenia cech i zachowań określonych przez matki jako niepokojące lub mocne strony dziecka w obu badanych grupach 5.2.2. Związek przedwczesnego porodu z poszczególnymi składowymi psychologicznego obrazu dziecka u matek z grupy kontrolnej oraz kryterialnej 5.2.3. Związek dojrzałości dziecka w momencie urodzenia z psychologicznym obrazem dziecka u matki 5.3. Podsumowanie
Rozdział 6. Czynniki ochronne i czynniki ryzyka w rozwoju przedwcześnie urodzonych dzieci w wieku przedszkolnym 6.1. Wczesny kontakt „skóra do skóry" a emocjonalne funkcjonowanie wcześniaków w wieku przedszkolnym 6.2. Model równań strukturalnych. Czynniki ochronne i czynniki ryzyka rozwoju psychoruchowego dzieci 6.3. Model drzew klasyfikacyjnych. Związek wczesnych czynników ochronnych oraz czynników ryzyka z rozwojem intelektualnym dzieci 6.4. Czynniki ochronne i czynniki ryzyka. Wybrane przypadki badanych dzieci 6.4.1. Prezentacja kliniczna I: Kamila, 4,10 6.4.2. Prezentacja kliniczna II: Tomasz, 5,5 6.5. Wyniki badań nad czynnikami ochronnymi i ryzyka u wcześniaków 6.5.1. Dojrzałość w momencie urodzenia a rozwój psychoruchowy badanych dzieci 6.5.2. Masa urodzeniowa a rozwój psychoruchowy badanych dzieci 6.5.3. Przedwczesny poród a postawy rodzicielskie i obraz dziecka u matki 6.5.4. Czynniki ochronne i czynniki ryzyka w rozwoju przedwcześnie urodzonych dzieci 6.6. Podsumowanie
Rozdział 7. Sposoby wspierania rodziny we wczesnym okresie życia przedwcześnie urodzonego dziecka 7.1. Oddziaływania skierowane na rodziców dziecka 7.2. Oddziaływania psychoedukacyjne 7.2.1. Co potrafi wcześniak? Charakterystyka umiejętności i zachowań noworodków urodzonych przedwcześnie 7.3. Wspieranie rozwoju więzi w sytuacji rozłąki rodziców z dzieckiem 7.3.1. Kangurowanie 7.3.2. Organizacja pracy oddziału intensywnej terapii noworodków. System NIDCAP (Newborn lndividualized Developmental Care and Assessment Program) 7.3.3. Skala Oceny Zachowania Noworodka NBAS Brazeltona .... 7.3.4. Psychoterapia rodzice - dziecko 7.4. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
W książce zostały przedstawione zarówno medyczne, jak i psychologiczne konsekwencje przedwczesnego porodu, z którymi borykają się dziecko i jego rodzice. Autorka opisuje wyniki badań dotyczących późniejszego funkcjonowania dziecka oraz przedstawia sposoby wspierania tak rozwoju dziecka, jak i kondycji jego najbliższych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: Magia u zarania medycyny, cywilizacje starożytne i początki chrześcijaństwa ; Chrześcijaństwo wobec magii ; Mroki średniowiecza f działalność Kościoła ; Okres renesansu i epoka oświecenia ; Wiek pary i elektryczności ; Cudowne uzdrowienia i leczenie cudami, czyli äokołocudowyö biznes ; äMedycynaö naturalna - to jest to! ; Lekarze broniący ludzi chorych, czyli głos wołający na puszczy ; Kontrataki animatorów magii i szarlatanerii oraz osób nawiedzonych i zwyczajnie głupich ; äCicer cum cauleö, czyli cudowności medycyny naturalnej ; 11. Placebo, czyli, będę się podobać ; Homeopatia ; Tajemna moc masażu ; Kręgarstwo, czyli mobilizacje, manipulacje i medycyna manualna, inaczej ämedycyna trzasków i upychańö ; Spadkobiercy medycyny leczącej metodą äjednego strzału Coulehama ; Akupunktura ; Aurikuloterapia ; Zioła są dobre na wszystko ; Magię zwalczaj magią ; Przewodnik po ämedycynie uzdrawiaczy i szarlatanów ; Targi, na których kupuje się zdrowie ; Uzyskiwanie äniezbędnej energii ; Odnowa biologiczna, czyli jak medycyna zatoczyła koło i powróciła do razury ; äŁagodneö terapie alternatywne w nowotworach ; Hipnoza i hipnotyzerzy ; Współczesne äpurgareö, czyli czyszczenie portfeli naiwnych ; Dlaczego pod koniec XX wieku doszło do niebywałej eksplozji magii, okultyzmu i szarlatanerii w medycynie? ; Osobliwości i uwarunkowania magii i okultyzmu ; Choroby z urojenia ; Marzenie o wiecznej młodości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Montessori : from the start" 2003.
Bibliografia na stronach 285-286. Indeks.
Znaczący i potrzebny wkład w wiedzę o wczesnym dzieciństwie – książka pełna życiowych przykładów, obfitująca w rozsądne uwagi oparte na doświadczeniu, praktyczna i przydatna. [...] Lektura obowiązkowa dla przyszłych rodziców, opiekunów i niań. Virginia McHugh Goodwin, dyrektor wykonawcza Association Montessori International, USA Rodzice zachwycają się korzyściami, jakie czerpią ich dzieci z edukacji Montessori, a współczesne badania potwierdzają odkrycia włoskiej lekarki. A co jeśli chcesz stworzyć dziecku warunki rozwoju oparte na myśli Marii Montessori już od samych narodzin? Czy istnieje metoda Montessori dla niemowląt? Co mogą zrobić rodzice, aby pomóc swoim dzieciom w zadaniu samotworzenia od pierwszych miesięcy życia? Niniejsza książka zawiera odpowiedzi na te i wiele innych pytań. Paula Polk Lillard i Lynn Lillard Jessen wykorzystały teorię Marii Montessori na temat wychowywania najmłodszych, aby przedstawić pełny program przeznaczony dla dzieci do trzeciego roku życia, uwzględniający wyposażenie i narzędzia, które Montessori obmyśliła dla niemowląt: od projektu sypialni, przez odpowiedniego rozmiaru stolik i krzesełko, dietę i przygotowanie posiłków, po ubrania i ruch. Autorki dają wskazówki, jak stworzyć piękne i funkcjonalne otoczenie, które ułatwi dziecku koncentrację uwagi. Biorąc pod uwagę okresy wrażliwe, omawiają pojęcia i czynności, takie jak ubieranie się, przygotowywanie jedzenia oraz nauka korzystania z toalety. Wypełniona życiowymi przykładami i zachętami, napisana jasno i przejrzyście, książka Montessori od początku stanowi praktyczny i przydatny poradnik, jak wychować spokojne, mądre i pewne siebie dzieci. [z okładki]
SPIS TREŚCI: Oś czasu przedstawiająca rozwój dziecka ; Człowiek w pełni ; Powitanie noworodka ; Odkrywanie świata ; Dłoń i mózg ; Od raczkowania do koordynacji ; Praktyczne życie ; Higiena osobista ; Język i inteligencja ; Rozwój woli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 360-383. Indeksy.
Autorka, reprezentantka podejścia psychodynamicznego, pisze o wielu sprawach związanych z prowadzeniem terapii, wskazując te, które bez względu na to, jakie się wyznaje teorie, są najistotniejsze: nawiązanie empatycznej relacji z klientem, zrozumienie mechanizmów procesu terapeutycznego, w tym oporu czy przeniesienia, ustalenie przymierza terapeutycznego oraz wyznaczenia granic. Nancy McWilliams pokazuje nie tylko, jak pracować z klientem, ale też jak współpracować z superwizorem i chronić się przed niebezpieczeństwami związanymi z tym zawodem. Fascynująca i przystępna pozycja, którą chętnie powitają zarówno początkujący terapeuci psychoanalityczni, jak i doświadczeni terapeuci reprezentujący wiele różnych orientacji. Idealna jako podręcznik w ramach kursów psychologii klinicznej, terapii, poradnictwa, psychiatrii, pracy socjalnej i pielęgniarstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 83-88.
Publikacja ta omawia istotne i aktualnie żywo dyskutowane w środowisku terapeutów i pedagogów zagadnienia związane z nabywaniem i rozwojem kompetencji samoobsługowych u dzieci w pierwszych trzech latach życia. Książka zawiera praktyczne porady, jak wspomagać rozwój najmłodszych w nauce samoobsługi, przykłady zabaw i ćwiczeń, zalecenia dotyczące diagnozowania rozwoju psychoruchowego dzieci oraz bardzo przydatne arkusze służące do oceny kompetencji w zakresie samoobsługi dzieci dwu- i trzyletnich. Książka z pewnością będzie doskonałą pomocą dla rodziców dbających o prawidłowy rozwój swoich pociech. Powinna też znaleźć się w podręcznej bibliotece pedagogów, terapeutów oraz studentów kierunków pedagogicznych.
SPIS TREŚCI: 1. Rozwój dziecka od urodzenia do końca trzeciego roku życia: 1.1. Podstawowe pojęcia związane z rozwojem małych dzieci, 1.2. Charakterystyka rozwoju psychoruchowego dziecka w pierwszych trzech latach życia (Odruchy, Motoryka duża i mała, Rozwój społeczno-emocjonalny, Rozwój poznawczy, Percepcja, myślenie i uwaga, Komunikacja), 1.3. Chatrakterystyka rozwoju psychoruchowego dziecka w pierwszych trzech latach życia - ujęcie tabelaryczne. 2. Kompetencje w zakresie samoobsługi dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym. 3. Zasady sprzyjające nabywaniu kompetencji samoobsługowych i bariery stojące na drodze rozwoju małego dziecka w tym zakresie 4. Wspomaganie rozwoju małych dzieci w nauce samoobsługi. Zabawy i ćwiczenia wspierające dwu- i trzylatki w nauce samoobsługi oraz podstawowe zasady pracy z małymi dziećmi: 1. Korzystanie z toalety, 2. Ubieranie isę i rozbieranie, 3. Mycie rąk, twarzy i całego ciała, 4. Mycie zębów, 5. Inne czynności higieniczne, 6. Spożywanie posiłków i picie, 7. Porządkowanie, 8. Dobre maniery.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia przy pracach oraz na stronach 444-497. Indeksy.
SPIS TREŚCI: 1. Biologiczne podstawy mowy; 2. Medyczne źródła logopedii - foniatria i podstawy audiologii; 3. Rozwój języka i jego funkcje w życiu płodowym; 4. Wpływ stanów chorobowych u noworodka na rozwój mowy; 5. Neurologiczne podstawy zaburzeń mowy u dzieci; 6. Zaburzenia mowy u dzieci z wadami genetycznymi; 7. Anatomia i fizjologia obwodowego i ośrodkowego narządu mowy; 8. Wybrane zagadnienia z anatomii i fizjologii układu stomatognatycznego; 9. Logopedyczne aspekty przerostu pierścienia chłonnego gardła; 10. Zaburzenia mowy w dysfagii; 11. Ankyloglosja jako przyczyna artykulacyjnych trudności; 12. Choroby nowotworowe głowy i szyi a zaburzenia mowy; 13. Rehabilitacja głosu i mowy po operacjach krtani; 14. Anatomiczno-czynnościowe uwarunkowania mowy rozszczepowej; 15. Biologiczne podłoże zaburzeń mowy u osób z niepełnosprawnością intelektualną; 16. Biologiczne uwarunkowania rozwoju i zaburzeń mowy w mózgowym porażeniu dziecięcym; 17. Biologiczne uwarunkowania rozwoju komunikacji - mowy i języka dzieci z całościowymi zaburzeniami w rozwoju: autyzmem i zespołami ze spektrum autyzmu; 18. Rozwój mowy dziecka w świetle teratogennego wpływu alkoholu na jego rozwój pre- i postnatalny; 19. Neurobiologiczne podstawy mowy; 20. Zaburzenia mowy związane z wiekiem; 21. Specyficzne właściwości posługiwania się językiem przez osoby w wieku senioralnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Bibliografia na stronach 221-224.
Niniejsza książka ma charakter podręcznikowy i jest adresowana do pedagogów specjalnych i specjalistów terapii pedagogicznej, terapeutów SI, psychologów, logopedów, studentów kierunków pedagogicznych oraz rodziców dzieci z trudnościami w uczeniu się. Autorki dokonały przeglądu najnowszych metod diagnostyczno-terapeutycznych, które można z powodzeniem stosować w terapii dzieci z warunkowanymi przez zaburzenia funkcji wzrokowych i słuchowych problemami w czytaniu i pisaniu. Zastosowane podstawy metodologii oparte są m.in. na założeniach teorii integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aktywacja sensoryczna to nowatorska holistyczna koncepcja dotycząca wsparcia osób w podeszłym wieku i cierpiących na demencję, zakładająca utrzymanie lub przywrócenie podstawowych kompetencji umożliwiających zachowanie samodzielności w życiu codziennym. Ukierunkowana organizacja strefy życiowej, krótka aktywacja podczas rutynowych czynności pielęgnacyjnych oraz dodatkowe zajęcia poświęcone wsparciu pozytywnie wpływają na jakość życia pacjentów i odciążają personel pielęgniarski. Przyczyniają się także do optymalnego wykorzystania zasobów i poprawy standardów dotyczących opieki oraz do wprowadzenia najwyższej jakości działań pielęgnacyjnych, w których centrum zawsze znajduje się człowiek. Zasadniczą cześć niniejszej książki stanowi obszerny poradnik praktyczny zawierający wypróbowane scenariusze dotyczące organizacji i realizacji sesji wspierająco-aktywujących. W codzienności zawodowej konspekty te mogą zostać wykorzystane jako instrukcje lub jako inspiracje w czasie przygotowywania własnych, autorskich zajęć grupowych lub indywidualnych. W części zamykającej publikację znajdują się arkusze służące do zbierania informacji oraz wzory kart informacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Behawioryzm dla Nauczycieli)
Bibliogr. s. 141-[166].
Książka wnosi wiedzę i wskazania praktyczne do zajmowania się dziećmi z zaburzeniami zachowania, a ponadto wskazuje, że opisane procedury postępowania terapeutycznego są w zasadzie skuteczne niezależnie od rodzaju zaburzenia […], dostarcza nauczycielom, pedagogom specjalnym i rodzicom wiedzy teoretycznej oraz konkretnego narzędzia do skutecznego przeciwdziałania trudnym zachowaniom dzieci w domu i w szkole. [Z recenzji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chodźmy się bawić : 150 zabaw dla dzieci / Mariola Malkiewicz. - Wydanie 2. - Gdańsk : "Harmonia", 2011. - 181 stron ; 21 cm.
SPIS TREŚCI: 1. Zabawy integracyjne ; 2. Zabawy muzyczno-rytmiczne ; 3. Zabawy ruchowe ; 4. Zabawy z elementami plastycznymi ; 5. Zabawy rozwijające komunikację.
Zabawa jest pierwszą formą uczenia się i rozwoju człowieka. W zabawie działamy, angażujemy się zmysłami, doświadczając przy tym radości, przyjemności i pozytywnych emocji. W niniejszej pozycji znajduje się aż 150 różnych zabaw. Są wśród nich takie, które pobudzą do działania, i takie, które uspokoją. Zabawy integracyjne doskonale sprawdzą się w grupie dzieci, podobnie jak zabawy rozwijające komunikację i zabawy ruchowe. Zabawy muzyczne i zabawy plastyczne pozwolą dzieciom rozwijać wyobraźnię i własną twórczość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy autora i ilustratora na okładce.
Bibliografia, netografia na stronie 135.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej