Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(30)
Forma i typ
Książki
(29)
Poradniki i przewodniki
(12)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje naukowe
(8)
Filmy i seriale
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(28)
wypożyczone
(4)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(24)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(6)
Biblioteka główna. Wyp. filmów
(1)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(1)
Autor
Gunia Grażyna
(2)
Lechta Viktor
(2)
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Ambrosewicz-Jacobs Jolanta (1957- )
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Bac Aneta
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla (1974- )
(1)
Bukowska Anna (1930- )
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Carr Alan (1957- )
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Czerwińska-Jasiewicz Maria (1948- )
(1)
Edwards Allison
(1)
Faber Adele
(1)
Filar-Mierzwa Katarzyna
(1)
Fopka-Kowalczyk Małgorzata
(1)
Greene Ross W
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Hońdo Leszek (1960- )
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Janus Edyta
(1)
Kaleta Tadeusz (1953- )
(1)
Kokocińska Agata
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kowalewska Anna (pedagogika zdrowia)
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kulis Aleksandra
(1)
Kurbiel Dorota
(1)
Kurczak-Wawrowska Ewa
(1)
Kądziołka Marta
(1)
Lewczuk Dorota
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Mazlish Elaine (1925- )
(1)
Misiorek Anna
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Pokutycki Marek (1962- )
(1)
Popielarska Aniela (1918-2009)
(1)
Popielarska Maria
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(1)
Skarbecka Małgorzata
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(1)
Sroka-Mucha Bogna (1979- )
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Tomaszewski Piotr (psycholog)
(1)
Wach Tomasz Janusz
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Winterhoff Michael (1955- )
(1)
Wiśniak Marzena
(1)
Woynarowska Barbara (1940- )
(1)
Woynarowska-Sołdan Magdalena
(1)
Woźniak Marlena
(1)
Zielińska Monika (1972- )
(1)
Zielińska-Kostyło Hanna (1963- )
(1)
Ćwiklińska Monika
(1)
Ćwikła Ewa
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Żychowicz Paweł
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
1989-2000
(3)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(29)
Odbiorca
Dzieci
(9532)
6-8 lat
(6674)
0-5 lat
(4754)
9-13 lat
(4450)
Młodzież
(3141)
Pedagodzy
(30)
Szkoły wyższe
(2768)
14-17 lat
(2182)
Szkoły średnie
(624)
Rodzice
(588)
Szkoły podstawowe
(332)
Dorośli
(259)
18+
(240)
Nauczyciele
(144)
Studenci
(122)
Przedszkola
(58)
Nauczyciele przedszkoli
(55)
Menedżerowie
(46)
Prawnicy
(41)
Szkoły ponadgimnazjalne
(40)
Szkoły zawodowe
(40)
Klasa 4.
(38)
Nauczanie początkowe
(38)
Gimnazja
(37)
Poziom podstawowy
(37)
Logopedzi
(34)
Psycholodzy
(34)
Lekarze
(33)
Technikum
(32)
Wychowawcy klas
(29)
A1 (poziom biegłości językowej)
(27)
Nauczyciele nauczania początkowego
(25)
Przedsiębiorcy
(24)
Adwokaci
(22)
Radcy prawni
(21)
Terapeuci
(21)
A2 (poziom biegłości językowej)
(19)
Klasa 2.
(19)
Sędziowie
(19)
Klasa 1.
(18)
Klasa 3.
(18)
Pracownicy naukowi
(18)
B1 (poziom biegłości językowej)
(17)
Bibliotekarze
(16)
Dziewczęta
(16)
Klasa 6.
(16)
Kobieta
(16)
Psychoterapeuci
(16)
Szkoły ponadpodstawowe
(16)
Klasa 5.
(15)
Nauczyciele języka polskiego
(15)
Specjaliści ds. kadr
(15)
Wychowawcy małych dzieci
(15)
Kobieta ciężarna
(14)
Licea
(14)
Ojcowie
(14)
Osoby w wieku starszym
(13)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(13)
Fizjoterapeuci
(12)
Poziom średniozaawansowany
(11)
Pszczelarze
(11)
B2 (poziom biegłości językowej)
(10)
Ekonomiści
(10)
Klasa 7.
(10)
Pracodawcy
(10)
Psychiatrzy
(9)
Terapeuci zajęciowi
(9)
A2 poziom biegłości językowej
(8)
Aplikanci
(8)
B1 poziom biegłości językowej
(8)
Informatycy
(8)
Inżynierowie
(8)
Klasa 8.
(8)
Nastolatki
(8)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(8)
Poziom zaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pracownicy socjalni
(8)
Urzędnicy
(8)
Chorzy
(7)
Chłopcy
(7)
Logistycy
(7)
Specjaliści ds. marketingu
(7)
B2 poziom biegłości językowej
(6)
Grupa wiekowa Dzieci
(6)
Nauczyciele akademiccy
(6)
Nauczyciele matematyki
(6)
Pediatrzy
(6)
Policjanci
(6)
Ratownicy medyczni
(6)
Szkoły policealne
(6)
Terapeuci pedagogiczni
(6)
Zawody medyczne
(6)
A1 poziom biegłości językowej
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(5)
Doradcy podatkowi
(5)
Elektrycy
(5)
Inżynierowie budownictwa
(5)
Księgowi
(5)
Lekarze specjaliści
(5)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Film polski
(1)
Temat
Dziecko niedostosowane społecznie
(4)
Nauczanie
(4)
Uczniowie
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dzieci
(3)
Metody nauczania
(3)
Nauczyciele
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Wychowanie
(3)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Język (komunikacja)
(2)
Korekcja mowy
(2)
Logopedia
(2)
Mowa
(2)
Młodzież
(2)
Psychoterapia
(2)
Rodzice
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Terapia mowy
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Agresywność
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Animaloterapia
(1)
Arteterapia
(1)
Atrakcyjność społeczna jednostki
(1)
Bajkoterapia
(1)
Behawioryzm
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby afektywne
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Cierpienie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dysfunkcje (medycyna)
(1)
Dysortografia
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Etiologia (medycyna)
(1)
Etologia
(1)
Farmakoterapia
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Higiena szkolna
(1)
Historia
(1)
Holokaust
(1)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Kapelusz
(1)
Kinezyterapia
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Lateralizacja
(1)
Leczenie
(1)
Leczenie szpitalne
(1)
Lęk
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Montessori
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Myśli samobójcze
(1)
Mózg
(1)
Młodzież trudna
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Młodzież z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Oceny opisowe
(1)
Oceny szkolne
(1)
Ontogeneza
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Patogeneza
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Pediatria
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Gatunek
Poradnik
(12)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(4)
Monografia
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Antologia
(1)
Broszura
(1)
Film dla młodzieży
(1)
Film edukacyjny
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Stan badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Psychologia
(13)
Medycyna i zdrowie
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Językoznawstwo
(2)
Historia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Indeks.
Bibliografia, netogramy przy rozdziałach.
SPIS TREŚCI: CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE PODSTAWY TERAPII ZAJĘCIOWEJ 1. Terapia zajęciowa - podstawowe pojęcia 2. Modele praktyki w terapii zajęciowej 3. Analiza aktywności 4. Proces terapii zajęciowej na przykładzie Canadian Practice Process Framework (CPPF) 5. Etyka zawodu terapeuty zajęciowego CZĘŚĆ II. TERAPIA ZAJĘCIOWA W PRACY Z PACJENTEM 6. Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządów ruchu 7. Terapia zajęciowa w pediatrii 8. Terapia zajęciowa w geriatrii 9. Terapia zajęciowa w psychiatrii 10. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną III. ARTYSTYCZNE FORMY W TERAPII ZAJĘCIOWEJ 11. Arteterapia 12. Choreoterapia 13. Muzykoterapia Słowniczek pojęć Piśmiennictwo Skorowidz
Publikacja ta przedstawia obszary pracy oraz kompetencje terapeuty zajęciowego, umożliwiające prowadzenie terapii zajęciowej w zakresie szeroko pojętej adaptacji zajęć i środowiska do potrzeb konkretnej osoby w taki sposób, aby dać jej możliwość uczestnictwa w zajęciach dla niej istotnych i ważnych, a przez to przeciwdziałać dyskryminacji oraz wykluczeniu społecznemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór esejów wraz z opisem instytucji dysponujących narzędziami edukacyjnymi, który Państwu przedstawiamy, powstał z myślą o Czytelnikach, dla których proces nauczania — uczenia jest procesem otwartym, niekoniecznie ograniczonym do stałych ról: nauczyciel — uczeń. Książka ta adresowana jest zarówno do osób, którym nie jest obojętny fakt zamordowania 10 procent obywateli przedwojennej Polski, jak i do osób, które być może dotąd nie zdają sobie z tego sprawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Tabele.
Bibliografia strony 78-[80].
Depresja i próba samobójcze młodzieży na poważny i powszechny problem. Przedstawiona pozycja ma za zadanie nauczycielom, psychologom szkolnym, pedagogom i rodzicom rozpoznającym symptomy pomocy u ucznia i młodym odpowiedzieć, jak zapowiedzieć w sytuacji zagrożenia samobójstwem. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Film
DVD
W koszyku
Akceptacja i integracja w grupie rówieśniczej / autor: Ewa Ćwikła, Marlena Woźniak. - Poznań : Wydawnictwo Forum, 2007. - 1 dysk optyczny DVD (12 min.) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm + Akceptacja w grupie rówieśników / [autorzy: Ewa Ćwikła, Marlena Woźniak]. - 61 stron ; 19 cm.
(Lekcje wychowawcze na DVD)
Autorzy broszury: Ewa Ćwikła, Marlena Woźniak.
Zawiera: Komplet materiałów dydaktycznych poświęconych problemowi akceptacji i integracji wśród uczniów. Broszura zawiera scenariusze: lekcji wychowawczej, wywiadówki, szkolenia dla rady pedagogicznej oraz materiały merytoryczne.
Oryginalny film wyprodukowano w 2007 r.
W materiałach zwrócono uwagę na następujące problemy: zawieranie nowych znajomości, rola nauczyciela w integracji klasy, wejście nowej osoby do zintegrowanej grupy rówieśników. Zawarto gotowe scenariusze lekcji wychowawczych, spotkań z rodzicami oraz szkoleń dla Rady Pedagogicznej dotyczących tych problemów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. filmów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F/ EDU. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Kiedy czujemy się zestresowani, zagrożeni albo przytłoczeni emocjami - nasz mózg przełącza się w jeden z trzech trybów alarmowych: walka, ucieczka, zamrożenie. Autorka to trzy typy reagowania nazywa powodzią emocjonalną. Powódź potrafi dosięgnąć każdego, a szczególnie bezbronni bywają najmłodsi. Jeśli mamy za sobą traumatyczne doświadczenia życiowe i mniej korzystne genetyczne wyposażenie, będziemy jeszcze bardziej podatni na tonięcie i zranienia. Ale jest dobra wiadomość: bez zbędnych słów czy interwencji, możemy wyratować dziecko z powodzi i szybko opatrzyć małe rany. Wystarczy, że zaczniemy korzystać z pięciu zmysłów."Trafiony, zatopiony!" jest książką opartą na neuronauce i czułej akceptacji. To niezbędny dodatek do bajek psychoedukacyjnych: "Marcysia czuje za dużo" i "Diego czuje za mocno".W książce znajdziesz: krótkie przykłady, jak rozmawiać z dzieckiem i z miłością wyznaczać granice, ćwiczenia, inspiracje i pytania, które pomogą ci zaaplikować teorię. Przyjrzysz się również swojemu zdrowiu psychicznemu i dzieciństwu. Autorka dedykuje książkę nauczycielom, rodzicom, psychologom i pedagogom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe, odświeżone graficznie i wzbogacone suplementem zawierającym doświadczenia rodziców polskich, wydanie znakomitego poradnika pedagogicznego. To książka ze wszech miar praktyczna, a nie teoretyczna. Autorki pokazują, jak w prosty i niezwykle skuteczny sposób opanować sztukę skutecznej komunikacji z dziećmi. Liczne przykłady i wskazówki wzięte z codziennych doświadczeń ułatwiają nie tylko rozwiązywanie najczęstszych problemów wychowawczych (np. stawianie granic, formułowanie oczekiwań), ale obrazują również metody budowania silnych więzi emocjonalnych między dorosłymi a dziećmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła ma problem z dzieckiem. Rodzice mają problem ze szkołą. W tym wszystkim jest dziecko – coraz bardziej sfrustrowane i przygniecione nadmiarem wymagań, nie jest w stanie efektywnie wykorzystać swojego potencjału. Zbyt często nauczyciele podejmują desperackie próby wpłynięcia na zachowanie dziecka poprzez zwiększenie wymagań i represji. To nie działa.
Dr Ross W. Greene, uznany autorytet w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci młodzieży, pokazuje, dlaczego tradycyjne szkolne metody dyscyplinowania dzieci nie sprawdzają się we współczesnej szkole. Oferuje skutecznie działający model rozwiązywania problemów przez współdziałanie – rodziców, szkoły i dziecka, a także:
• narzędzia do identyfikacji problemów i eliminowania ich przyczyn,
• wyraźne wskazówki, jak radykalnie poprawić komunikację z dziećmi i zmniejszyć ilość trudnych zdarzeń, wraz z wieloma konkretnymi przykładami,
• praktyczne porady dotyczące udanego planowania i współpracy między nauczycielami, rodzicami i dziećmi. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 422-[439]. Indeks.
Publikacja składa się z ośmiu rozdziałów. Pierwszy z nich wprowadza w problematykę badań diagnostycznych w naukach społecznych, wskazuje na podstawowe terminy stosowane w badaniach diagnostycznych, przedstawia proces diagnozowania w ujęciu wąskim i szerokim, eksponuje etyczny wymiar diagnozowania oraz podstawowe błędy diagnostyczne. W rozdziale drugim podjęłam problematykę diagnozowania psychologicznego dla potrzeb dydaktyczno-wychowawczych, podkreślając specyfikę diagnozowania psychologicznego, obszary problemowe, modele i etapy diagnozowania w psychologii oraz istotę i zakres diagnozowania psychologicznego dla potrzeb pedagogiki. Zostały opisane w nim również poszczególne subdyscypliny psychologii i ich rola w diagnozowaniu dla potrzeb pedagogiki, przy podkreśleniu swoistości diagnostyki psychopedagogicznej. Rozdział trzeci został poświęcony charakterystyce badań diagnostycznych w pedagogice. Zwróciłam w nim uwagę na specyfikę i odrębność diagnostyki pedagogicznej, odnosząc się do poglądów prekursorów diagnozowania pedagogicznego oraz opisując rodzaje i typy diagnoz stosowanych w pedagogice współczesnej. Nawiązujący do niego rozdział czwarty jest poświęcony praktycznej metodologii diagnozowania. Zaprezentowałam w nim strategie badań diagnostycznych w pedagogice, zwracając uwagę na różnice w podejściu diagnostycznym w paradygmacie ilościowym, jakościowym oraz w modelu eklektycznym, a także na różnorodność zmiennych i wskaźników diagnostycznych (zarówno w ujęciu wąskim, jak i szerokim). [fragment Wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. - 359, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(Terapia (Wydawnictwo Naukowe PWN))
Bibliografia na stronach [318]-345. Indeks.
Praca w sposób kompleksowy i rzetelny naukowo prezentuje aktualny stan wiedzy na temat dysleksji rozwojowej. Główną (i kontrowersyjną!) tezą autorki książki jest to, że dysleksja jest nie tylko zaburzeniem uczenia się, ale przede wszystkim zaburzeniem komunikacji. Dotyczy ona znacznej części populacji dzieci i staje się problemem społecznym. Profesor Kupis dokonuje przeglądu najnowszych dokonań naukowych zwłaszcza w dziedzinie wiedzy o patomechanizmach odpowiedzialnych za występowanie tego problemu. Autorka analizuje zagadnienie dysleksji z perspektywy psychologicznej i społecznej. Książkę ilustrują także studia przypadków zaczerpnięte z praktyki zawodowej autorki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 107-114.
SPIS TREŚCI: 1. Przemoc w ujęciu psychopedagogicznym ; 2. Lęk u młodzieży szkolnej ; 3. Założenia badawcze ; 4. Efektywność oddziaływań prowadzonych w ramach warsztatu mediacyjnego dla młodzieży gimnazjalnej.
Od wielu lat poszukuje się sposobów przeciwdziałania przemocy szkolnej. Jedną z metod pracy z młodymi ludźmi Autorka przedstawiła właśnie w tej książce, która ma równocześnie wymiar poznawczy i praktyczny. Agnieszka Lewicka-Zelent nie ogranicza się do teoretycznych rozważań na temat lęku i przemocy, ale prezentuje fragment prowadzonego oddziaływania o charakterze wychowawczym. Dzięki ewaluacji programu "Mediacja w szkole" możliwe było empiryczne wskazanie skuteczności warsztatu mediacyjnego realizowanego w grupie młodzieży gimnazjalnej. Pomysł przeprowadzenia zajęć mediacyjnych stanowi rezultat zintegrowania kompetencji mediacyjnych i pedagogicznych Autorki, która uważa, że założenia mediacji sądowych można z powodzeniem wykorzystywać do minimalizowania zjawiska przemocy w szkole. Monografia skierowana jest do osób z różnych kręgów zawodowych. Z konkretnym sposobem pracy z młodzieżą stosującą przemoc i charakteryzującą się podwyższonym poziomem lęku mają okazję zapoznać się zarówno pedagodzy, psychologowie, nauczyciele, jak i mediatorzy czy kuratorzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Idee, Metody, Inspiracje)
Tekst częściowo tłumaczony z języka niemieckiego.
Bibliografia przy pracach.
"Przedstawiana Czytelnikom praca stanowi czwartą z kolei edycję materiałów zgromadzonych w trakcie obrad cyklicznych międzynarodowych konferencji w zakresie pedagogiki alternatywnej, a organizowanych od 1992 r. przez pracowników Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Pierwsze dwie części, skupione na zagadnieniach teorii i praktyki pedagogicznej, odnosiły się do najważniejszych kwestii, stawianych przed refleksją teoretyczną i pedagogiczną praktyką przez powstające nowe prądy myślowe oraz pojawiające się inicjatywy praktyczne. Stawiane pytania odnosiły się też do kwestii o kluczowym znaczeniu dla pedagogiki: w jakim sensie jest ona formacją myślenia, którą można traktować jako narzędzie zmiany społecznej, w jakim zakresie zmianę tę promuje, jak dalece zaś jest instrumentem utrwalania ładu społecznego, niezależnie od jego społecznych atrybutów? W jakim zakresie dostarcza istotnych przesłanek samowiedzy uprawniającej działania, w jakiej zaś mierze potwierdza jedynie praktykę prowadzonych działań? Jak dalece zależy od nastawień filozoficznych, jak dalece zaś może być traktowana jako nauka i otwiera się na krytykę własnych, naukowych założeń? Postawione pytania nie uzyskały jasnych rozstrzygnięć i zachowały aktualność również w prezentowanym wyborze wypowiedzi..."[fragment Wstepu]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Psychiatria wieku rozwojowego / pod redakcją Anieli Popielarskiej i Marii Popielarskiej - Wydanie III zmienione i uzupełnione - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, © 2000. - 379, [1] strona : tabele ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach.
Trzecie wydanie "Psychiatrii wieku rozwojowego" jest dziełem zbiorowym pod redakcją prof. dr hab. Anieli Popielarskiej, założyciela i wieloletniego kierownika pierwszej w Polsce Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w II Klinice Pediatrycznej Akademii Medycznej w Warszawie, oraz dr n. hum. Marii Popielarskiej, psychologa klinicznego z długoletnim stażem na psychiatrycznych oddziałach dziecięcych. Poszczególne rozdziały, podobnie jak w wydaniu II, zostały opracowane przez Autorów wywodzących się z różnych ośrodków naukowych w kraju. Aktualne wydanie książki zostało unowocześnione i rozszerzone o dodatkowe tematy, uprzednio nie omawiane. Upływ czasu (ostatnie, II wydanie książki ukazało się w 1989 r.) sprawił, że treść poszczególnych rozdziałów została znacznie zmieniona zgodnie z obowiązującymi obecnie normami społecznymi i wychowawczymi, nowymi sposobami diagnozowania, rokowania, a w szczególności postępowania leczniczego i farmakoterapii. Książka przeznaczona jest dla lekarzy specjalizujących się w psychiatrii wieku rozwojowego, neurologów, lekarzy pierwszego kontaktu - lekarzy rodzinnych - oraz psychologów i pedagogów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej