Psycholodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje naukowe
(13)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Dostępność
dostępne
(29)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(26)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(3)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
(2)
Autor
Pisula Ewa (1964- )
(2)
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(1)
Bac Aneta
(1)
Baker Sidney M
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla (1974- )
(1)
Bilikiewicz Adam (1933-2007)
(1)
Bogudał-Borkowska Joanna (1982- )
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Bukowska Anna (1930- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Carr Alan (1957- )
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Chyrowicz Barbara (1960- )
(1)
Czerwińska-Jasiewicz Maria (1948- )
(1)
Edwards Allison
(1)
Filar-Mierzwa Katarzyna
(1)
Fopka-Kowalczyk Małgorzata
(1)
Freeman Jennifer Beth (1970- )
(1)
Freyberger Harald J. (1957- )
(1)
Garcia Abbe Marrs
(1)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(1)
Harris Philip R
(1)
Herbert Martin
(1)
Ilg Frances L. (1902-1981)
(1)
Janus Edyta
(1)
Kaleta Tadeusz (1953- )
(1)
Kokocińska Agata
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kreger Randi
(1)
Kulis Aleksandra
(1)
Kurbiel Dorota
(1)
Kuś Joanna (pedagog)
(1)
Kądziołka Marta
(1)
Lew-Starowicz Michał (1979- )
(1)
Lewczuk Dorota
(1)
Mason Paul T
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Misiorek Anna
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Odowska -Szlachcic Bożena
(1)
Oleszczuk Małgorzata
(1)
Olszyńska-Bazała Bernadetta
(1)
Orzechowski Jarosław
(1)
Paluchowski Władysław Jacek (1947- )
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pokutycki Marek (1962- )
(1)
Poznaniak Wojciech (1941-2019)
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przylipiak Mirosław (1955- )
(1)
Puchalska-Kamińska Malwina
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Roczniewska Marta
(1)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Schneider Wolfgang (nauki przyrodnicze)
(1)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(1)
Spoerri Theodor
(1)
Stieglitz Rolf-Dieter (1952- )
(1)
Strelau Jan (1931-2020)
(1)
Sut Piotr
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Szybist Ksenia
(1)
Szymura Błażej (1969-2009)
(1)
Toeplitz-Winiewska Małgorzata (1946- )
(1)
Tomaszewski Piotr (psycholog)
(1)
Tyszkowa Maria (1938- )
(1)
Walden-Gałuszko Krystyna de (1935- )
(1)
Wasilewska Joanna (pedagog)
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Wosińska Wilhelmina
(1)
Zielińska-Kostyło Hanna (1963- )
(1)
Łądka-Barańska Agnieszka
(1)
Żarczyńska-Dobiesz Agnieszka
(1)
Żychowicz Paweł
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(30)
Odbiorca
Dzieci
(8395)
6-8 lat
(5718)
0-5 lat
(4273)
9-13 lat
(3736)
Szkoły wyższe
(2759)
Psycholodzy
(31)
Młodzież
(2655)
14-17 lat
(1883)
Szkoły średnie
(606)
Rodzice
(509)
Szkoły podstawowe
(308)
Dorośli
(272)
18+
(126)
Nauczyciele
(114)
Studenci
(110)
Przedszkola
(53)
Nauczyciele przedszkoli
(48)
Menedżerowie
(45)
Prawnicy
(38)
Szkoły ponadgimnazjalne
(34)
Lekarze
(30)
Szkoły zawodowe
(29)
Gimnazja
(28)
Logopedzi
(28)
Pedagodzy
(25)
Poziom podstawowy
(25)
Technikum
(25)
Nauczanie początkowe
(23)
Przedsiębiorcy
(23)
Adwokaci
(22)
Radcy prawni
(21)
Sędziowie
(19)
Terapeuci
(19)
Wychowawcy klas
(19)
Nauczyciele nauczania początkowego
(18)
Pracownicy naukowi
(17)
Dziewczęta
(15)
Specjaliści ds. kadr
(15)
Klasa 1.
(14)
Nauczyciele języka polskiego
(14)
Psychoterapeuci
(14)
Klasa 2.
(13)
Klasa 3.
(13)
Klasa 4.
(13)
Klasa 6.
(13)
Licea
(13)
Szkoły ponadpodstawowe
(13)
A1 (poziom biegłości językowej)
(12)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(12)
Wychowawcy małych dzieci
(12)
Fizjoterapeuci
(11)
Klasa 5.
(11)
Kobieta
(11)
Pszczelarze
(11)
B1 (poziom biegłości językowej)
(10)
Kobieta ciężarna
(10)
Pracodawcy
(10)
Ekonomiści
(9)
Ojcowie
(9)
Osoby w wieku starszym
(9)
Psychiatrzy
(9)
Terapeuci zajęciowi
(9)
A2 (poziom biegłości językowej)
(8)
Aplikanci
(8)
Bibliotekarze
(8)
Klasa 7.
(8)
Nastolatki
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Urzędnicy
(8)
A2 poziom biegłości językowej
(7)
Chorzy
(7)
Chłopcy
(7)
Informatycy
(7)
Inżynierowie
(7)
Logistycy
(7)
Pracownicy socjalni
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(6)
Klasa 8.
(6)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(6)
Policjanci
(6)
Ratownicy medyczni
(6)
Specjaliści ds. marketingu
(6)
Terapeuci pedagogiczni
(6)
Zawody medyczne
(6)
A1 poziom biegłości językowej
(5)
B1 poziom biegłości językowej
(5)
Doradcy podatkowi
(5)
Grupa wiekowa Dzieci
(5)
Inżynierowie budownictwa
(5)
Księgowi
(5)
Lekarze specjaliści
(5)
Nauczyciele biologii
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Poziom zaawansowany
(5)
Programiści
(5)
Psycholodzy kliniczni
(5)
Szkoły policealne
(5)
Architekci
(4)
B2 poziom biegłości językowej
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Dzieci
(4)
Psychologia
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Psychoterapia
(3)
Bajkoterapia
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Integracja społeczna
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Młodzież
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pomoc psychologiczna
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Trening twórczości
(2)
Uczucia
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Adaptacja zawodowa
(1)
Animaloterapia
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Behawioryzm
(1)
Biblioterapia
(1)
Ból
(1)
Choroby układu nerwowego
(1)
Chorzy na nowotwory
(1)
Chorzy z pogranicznymi zaburzeniami osobowości
(1)
Cierpienie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka
(1)
Diagnoza
(1)
Dysfunkcje (medycyna)
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Empatia
(1)
Etologia
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
Głusi
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Język migowy
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Kwestionariusz osobowości
(1)
Makaton
(1)
Menedżerowie
(1)
Metodologia
(1)
Metody badawcze
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Myśli samobójcze
(1)
Mózg
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Niedosłuch
(1)
Niemowlę
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Osobowość
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Pediatria
(1)
Piktogram
(1)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(1)
Praca
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Próba samobójcza
(1)
Psychiatria
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia ewolucyjna
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Psychoonkologia
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Rehabilitacja zawodowa
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(10)
Poradnik
(9)
Opracowanie
(4)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręczniki
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Antologia
(1)
Monografia
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Tablice i wzory
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(25)
Edukacja i pedagogika
(7)
Medycyna i zdrowie
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [335]-336.
SPIS TREŚCI: 1. Wiek a zachowanie dziecka 2. Wiek dziecka a etapy rozwoju 3. Osobowość 4. Jedzenie 5. Sny i spanie 6. Wydalanie 7. Rozładowywanie napięć emocjonalnych 8. Lęki 9. Inteligencja 10. Zachowania i zainteresowania seksualne 11. Stosunki między rodzicami a dziećmi 12. Rodzeństwo 13. Telewizja 14. Sukces w szkole 15. Co mówić o śmierci, bogu, adopcji i rozwodzie 16. Problem dyscypliny 17. Zaburzenia kondycji psychicznej 18. Lista diagnostyczna 19. Testy 20. Jak stosować listę diagnostyczną i gdzie szukać pomocy 21. Leczenie 22. Interpretowanie diagnozy. Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Wobec Współczesności)
Bibliografia strony 287-307.
Autor przedstawia problem niepełnosprawności i rehabilitacji w powiązaniu z różnymi dziedzinami psychologii -ogólnej, społecznej, rozwojowej, klinicznej. W nowatorski sposób łączy podstawy teoretyczne z praktyką usprawniania osób wymagających rehabilitacji. [z okładki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. - 359, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(Terapia (Wydawnictwo Naukowe PWN))
Bibliografia na stronach [318]-345. Indeks.
Praca w sposób kompleksowy i rzetelny naukowo prezentuje aktualny stan wiedzy na temat dysleksji rozwojowej. Główną (i kontrowersyjną!) tezą autorki książki jest to, że dysleksja jest nie tylko zaburzeniem uczenia się, ale przede wszystkim zaburzeniem komunikacji. Dotyczy ona znacznej części populacji dzieci i staje się problemem społecznym. Profesor Kupis dokonuje przeglądu najnowszych dokonań naukowych zwłaszcza w dziedzinie wiedzy o patomechanizmach odpowiedzialnych za występowanie tego problemu. Autorka analizuje zagadnienie dysleksji z perspektywy psychologicznej i społecznej. Książkę ilustrują także studia przypadków zaczerpnięte z praktyki zawodowej autorki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Nienawidze cię - nie opuszczaj mnie.
Tytuł oryginału : Stop walking on eggshells.
Bibliografia na stronach 306-309.
Jeżeli ktoś Tobie bliski nieustannie wpada w skrajne emocje, wykorzystuje słabości innych, by osiągnąć swoje cele, a czułość przeplata się u niego ze złością, być może cierpi na zaburzenie osobowości typu borderline. Autorzy tej książki podpowiedzą Ci, jak żyć z taką osobą. Jest to pierwsza na polskim rynku wydawniczym książka podejmująca ten trudny temat. Zawiera wiele historii rodzin i partnerów osób dotkniętych borderline, a także sprawdzonych wskazówek i porad, które możesz wprowadzić w życie praktycznie od zaraz. Dzięki niej zrozumiesz emocje, jakie wzbudzają u innych zachowania typowe dla borderline, a przede wszystkim nauczysz się radzić sobie z nimi. Będziesz podejmować decyzje dotyczące swojego życia i związków z ludźmi, kierując się własnymi potrzebami i pragnieniami, i uwierzysz w to, że można stworzyć zdrową, pełną miłości i szacunku relację z osobą ulegającą skrajnym emocjom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trening twórczości / Edward Nęcka, Aleksandra Gruszka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura. - Wydanie szóste zmienione. - Sopot : Smak Słowa, 2019. - 284, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
(Postępy Psychologii)
Bibliografia na stronach 257-262. Indeksy.
SPIS TREŚCI: 1. Wprowadzenie ; 2. UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE: 2.1 Klimat grupowy ; 2.2 Porozumiewanie się ; 2.3. Współdziałanie ; 3. ZDOLNOŚCI: 3.1. Abstrahowanie ; 3.2 Dokonywanie skojarzeń ; 3.3 Rozumowanie dedukacyjne ; 3.4 Rozumowanie indukcyjne (analogie) ; 3.5 Metaforyzowanie ; 3.6 Transformowanie ; 4. MOTYWACJE: 4.1. Katalog motywów ; 4.2 Ciekawość poznawcza ; 4.3 Potrzeba naprawiania ; 4.4 Inne motywacje ; V. PRZEZWYCIEŻANIE PRZESZKÓD: 5.1 Widzenie inaczej ; 5.2 Osłabienie wewnętrznej cenzury ; 5.3 Twórcza samoocena ; 5.4 W nowej roli ; 6. ORGANIZACJA I PRZEBIEG TRENINGU.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Bibliografia na stronach 221-224.
Niniejsza książka ma charakter podręcznikowy i jest adresowana do pedagogów specjalnych i specjalistów terapii pedagogicznej, terapeutów SI, psychologów, logopedów, studentów kierunków pedagogicznych oraz rodziców dzieci z trudnościami w uczeniu się. Autorki dokonały przeglądu najnowszych metod diagnostyczno-terapeutycznych, które można z powodzeniem stosować w terapii dzieci z warunkowanymi przez zaburzenia funkcji wzrokowych i słuchowych problemami w czytaniu i pisaniu. Zastosowane podstawy metodologii oparte są m.in. na założeniach teorii integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 211-228. Indeksy.
SPIS TREŚCI: Wstęp. Jakim zagadnieniom poświęcona jest ta książka ; 1. Diagnozowanie jako umiejętność praktyczna i obszar zainteresowania nauki ; 2. Pojęcie diagnozy w psychologii ; 3. Diagnozowanie - faza prediagnostyczna, badania i wstępnych decyzji ; 4. Diagnozowanie - opis i interpretacja ; 5. Diagnozowanie - formułowanie zaleceń i interwencja ; 6. Kształtowanie i kształcenie diagnostów.
Diagnozowanie i wydawanie opartych na diagnozach zaleceń jest – bodaj czy nie najważniejszym - elementem pracy psychologów wielu specjalności. Co jest przedmiotem diagnozowania psychologicznego? Jakie są relacje między pomiarem a testowaniem? Jakie są związki między diagnozowaniem a metodologią badań ilościowych i jakościowych? Jak życie weryfikuje diagnozy psychologiczne? Jaka jest relacja między diagnozowaniem a wyjaśnianiem i prognozowaniem? Czy i jakie istnieją związki między diagnozą a terapią? Na czym polega charakterystyczny dla psychologii rodzaj wyjaśniania - interpretacja? Jakie możliwości stają przed psychologiem, gdy podejmuje interwencję? Jakie diagnozowanie może sprawiać trudności emocjonalne i diagnoście, i osobie badanej? Jakie problemy etyczne wiążą się z diagnozowaniem? Czy i jak diagnozowania można się nauczyć? Tym właśnie zagadnieniom poświęcona jest ta książka. Jest ona autorską propozycją uporządkowania różnych podejść, stanowisk i tradycji odnoszących się do diagnozowania ludzi. Struktura, przystępny język oraz prezentacja przykładów praktycznych czyni z książki atrakcyjny podręcznik. Jest to monografia adresowana głównie do psychologów i studentów psychologii, jednak powinna zainteresować także wszystkich tych, którzy praktycznie korzystają z diagnoz psychologicznych, także studentów socjologii i pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. - 210 stron : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 187-210.
SPIS TREŚCI: Co to jest autyzm? Podstawowe informacje o przyczynach, klasyfikacji i częstosci występowania autyzmu ; Charakterystyka autyzmu ; Jakie są wczesne oznaki autyzmu? ; Na czym polega interwencja w przypadku małych dzieci z autyzmem? ; Co mogą zrobić rodzice?
Autorka w swej pracy porusza problem diagnozowanego ostatnio coraz częściej zaburzenia rozwoju, jakim jest autyzm. Pomimo przeprowadzenia wielu badań wciąż nie wiemy, jak dochodzi do jego powstania, nie potrafimy więc mu zapobiegać, a w przypadku wielu osób dobrać dającej oczekiwane efekty terapii.
Książka składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym Autorka dokonuje obszernego przeglądu stanowisk dotyczących sformułowania samej definicji autyzmu (w tym jej zakresu) oraz jego przyczyn. Czyni to w powiązaniu z opisem innych, zbliżonych pod względem objawów zaburzeń. Drugi i trzeci rozdział to próba opisu objawów autyzmu oraz zastanowienia się nad tym, jak je wykryć najwcześniej, co w sposób oczywisty może przynieść wiele pozytywnych konsekwencji. W rozdziale czwartym Autorka zawarła przegląd metod, jakimi mogą posłużyć się specjaliści przy podjęciu wczesnej interwencji wobec osób z autyzmem. Część ostatnia to swego rodzaju poradnik dla rodziców zawierający szereg rad na temat tego, co zrobić, by ułatwić rodzicom opiekę nad dzieckiem, i jakie sposoby wykorzystać w codziennej, efektywnej pracy zmierzającej do minimalizacji jego problemów w późniejszym życiu osobistym i zawodowym, a przez to do podniesienia poziomu życia jego oraz jego najbliższego otoczenia (rodziny).
Książkę swoją Autorka adresuje przede wszystkim do rodziców, którzy podejrzewają autyzm u swojego dziecka lub którzy usłyszeli już tę diagnozę. Z pracy skorzystają też osoby zainteresowane problemem z racji rodzaju swoich studiów czy wykonywanej pracy zawodowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Witamy w żłobku! Miejscu, które przez ostatnie dwadzieścia lat przeszło ogromną przemianę. Z placówki, która miała za zadanie pełnić głównie funkcję opiekuńczą, stało się, a nawet staje, bo ta zmiana wciąż następuje, miejscem coraz bardziej nastawionym na stymulowanie rozwoju dziecka zgodnie z najnowszymi odkryciami w tej dziedzinie. W prezentowanej publikacji proponujemy scenariusze zabaw rozwojowych do wykorzystania przez opiekunów, psychologów i logopedów pracujących w nowoczesnych żłobkach, ale również rodziców pragnących działać stymulująco na swoje dzieci. [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Trening kreatywności : podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych / Krzysztof J. Szmidt. - Wyd. 2 poszerzone. - Gliwice : Helion, copyright 2013. - 312 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Sensus (Wydawnictwo Helion))
Na okł.: Eksploracje - kombinacje - transformacje!: Krótka teoria i metodyka kreatywności, czyli podstawowe założenia systemu ćwiczeń ; Trening kreatywności w praktyce, czyli zestawy ćwiczeń atartowych i wyspecjalizowanych ; Kreatywność zaawansowana, czyli metody twórczego rozwiązywania problemów ; Ćwiczenia kreatywności, czyli codzienna radość twórczego myślenia.
Bibliografia na stronach 277-307.
Pojęcie kreatywności wciąż wzbudza w wielu ludziach lęk, który wiąże się z nieznanym. Niechętnie pozbywamy się starych schematów myślenia i działania, by zastąpić je innymi metodami, które mogą znacznie poprawić jakość naszego życia, efektywność nauki czy wydajność pracy. A przecież twórcze myślenie przydaje się każdemu - i każdy może doskonalić je na własną rękę! Giętkość umysłu, który potrafi ominąć rafy na swojej drodze, zamiast uparcie trzymać się kursu, to bezcenna zaleta. Dlatego tak ważne jest, by jak najwięcej ludzi zetknęło się z treningiem kreatywności. Ta potrzeba jest tym pilniejsza, że Polska zajmuje jedno z ostatnich miejsc w Europie pod względem innowacyjności i liczby patentów. Najwyższy czas to zmienić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia po rozdziałach. Indeksy.
Zbiór artykułów prezentujący problematykę niepełnosprawności - na przykładach takich grup, jak osoby głuche lub słabosłyszące, z zespołem Downa, ADHD i autyzmem - w sposób interdyscyplinarny, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia czynników psychologicznych, społecznych oraz kulturowych. Autorzy badają czynniki warunkujące adaptację osób doświadczających problemów zdrowotnych, a także możliwości wspierania tych osób w ramach pomocy psychologicznej. W pracy przedstawiono analizę kulturowych i społecznych aspektów zaburzeń rozwoju oraz uwarunkowań procesów integracji, w tym m.in. wolontariatu koleżeńskiego jako formy wsparcia. Publikacja adresowana do psychologów, socjologów, pedagogów, lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów, pracowników socjalnych oraz wszystkich osób zainteresowanych społeczną percepcją niepełnosprawności we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychoonkologia w praktyce klinicznej / Krystyna de Walden-Gałuszko. - Wydanie 1 (dodruk). - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, © copyright 2011. - XII, [4], 241, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
SPIS TREŚCI: 1. Gdy choroba się pojawia; 2. Gdy choroba trwa; 3. Gdy zbliża się kres życia; 4. Sposób reagowania opiekunów na chorobę nowotworową; 5. Jak można pomóc chorym i ich rodzinom? 6. Niektóre problemy etyczno-prawne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Bibliografia strony 483-522.
SPIS TREŚCI: I.TEORIA: 1. Dysleksja oraz umiejętność czytania i pisania. Podstawowe zagadnienia; 2. Neurobiologia dysleksji; 3. Rozwiązywanie paradoksów dysleksji; 4. Hipoteza reprezentacji fonologicznych jako sposób rozumienia dysleksji: od teorii do praktyki; 5. Procesy wzrokowe; 6. Model równowagi półkulowej i dysleksja; 7. Dysleksja: funkcje poznawcze oraz ich wpływ na umiejętność czytania i pisania; 8. Standardy dotyczące umiejętności czytania i pisania. Wyniki badań narodowych i międzynarodowych, II. PRAKTYKA: 9. Ocena i planowanie nauczania oraz nauki; 10. Procesy czytania. Rozwijanie tej umiejętności i konsekwencje dla nauczania; 11. Od diagnozy do interwencji. Stanowisko psychologii wychowawczej; 12. Dzieci uczące się języka angielskiego jako języka dodatkowego; 13. Rola koordynatora wsparcia edukacyjnego: odpowiedź na wyzwania; 14. Różnorodność potrzeb edukacyjnych uczniów jako wyzwanie dla nauczyciela kształcenia początkowego; 15. Dysleksja a umiejętności czytania i pisania: wyzwania na poziomie szkoły średniej; 16. Indywidualne plany nauczania dla uczniów dyslektycznych; 17. Metody poznawcze w dysleksji: style uczenia się i umiejętność myślenia; 18. Myślenie w parach. Ustrukturyzowana interakcja z rówieśnikami, rodzicami i wolnotariuszami; 19. Metapoznanie oraz procesy czytania i pisania; 20. Krytyczne podejście do tekstu i dostęp do leksykonu; 21. Zmienne definicje umiejętności czytania i pisania: konsekwencje dla pedagogii i badań naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Biblioteka główna. Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. 259-263.
SPIS TREŚCI: 1. Istota, znaczenie i struktura procesu adaptacji nowego pracownika w organizacji, 2. Wielowymiarowość procesów adaptacyjnych, 3. Podstawowe czynniki kształtujące przebieg procesów adaptacyjnych, 4. Przebieg procesu adaptacji nowego pracownika w przedsiębiorstwie, 5. Raport z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 654/659 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej