Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(45)
Forma i typ
Książki
(36)
Poradniki i przewodniki
(14)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Proza
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Filmy i seriale
(2)
Audiobooki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(41)
wypożyczone
(7)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(28)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(15)
Biblioteka główna. Wyp. filmów
(2)
Biblioteka główna. Wyp. audiobooków
(1)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
(1)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
(1)
Autor
Bartosik Jolanta
(3)
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Dambach Karl E. (1945- )
(2)
Nowak Ewa (1966- )
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Ubertowska Aleksandra
(2)
Woźniak Marlena
(2)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(2)
Abramowicz Daria
(1)
Accorsi Mariangela
(1)
Amann Lester L
(1)
Bartoszewska Agnieszka
(1)
Baszczak Janusz
(1)
Baszczak Olga (1971- )
(1)
Bednarek Filip
(1)
Białecka Bogna
(1)
Bigaj Magda
(1)
Bilicki Tomek
(1)
Borowska Ewa (edukacja wczesnoszkolna)
(1)
Brosche Heidemarie
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Brzezińska Anna Izabela
(1)
Bąk Janina
(1)
Cholewińska-Szkolik Aniela
(1)
Czajer Włodzimierz
(1)
Drewnowski Jacek (1974- )
(1)
Faber Adele
(1)
Friedrich Angelika
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Galicka-Płachta Izabela Renata (1970- )
(1)
Goldstein Arnold P
(1)
Guerin Suzanne
(1)
Hall Carol (1951- )
(1)
Hall Eric (1936- )
(1)
Hennessy Eilis
(1)
Hermanns Gabriele (1964- )
(1)
Heyne David
(1)
Hornby Garry (1949- )
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Iłendo-Milewska Agnieszka
(1)
Jabłońska Natalia (graficzka)
(1)
Jagieła Jarosław (1954- )
(1)
Janowski Andrzej
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jonderko Karolina
(1)
Kazimierczyk Iga
(1)
Kicińska Lucyna
(1)
King Gail (1949- )
(1)
King Neville J
(1)
Koc Remigiusz
(1)
Korczyński Stanisław (1940- )
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Krzysztoń Agnieszka
(1)
Kubik Agnieszka
(1)
Kubik Andrzej
(1)
Kuc Dominik
(1)
Kątna Mirosława (1949- )
(1)
Lang Gunda
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Luszczyński Hubert (1944- )
(1)
Mangrum Charles T. (1938- )
(1)
Marzorati Simona
(1)
Masierak Piotr
(1)
Mazlish Elaine (1925- )
(1)
Niedenthal Dorota
(1)
Niedźwiecka Barbara
(1)
Nyberg Lisa
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Paszko Krysia
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pilecka Władysława
(1)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(1)
Piwowarczyk Marzena
(1)
Przewoźniak Marcin (1969- )
(1)
Rarisch Ines (1964- )
(1)
Reagles Kenneth W
(1)
Riebisch Roswitha (1955- )
(1)
Rollings Stephanie
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Rybski Jarosław (1966- )
(1)
Ryrych Katarzyna (1959- )
(1)
Skarbecka Małgorzata
(1)
Skotnicka Magdalena
(1)
Sluke Sara Jane
(1)
Snoch Weronika
(1)
Stachyra Wojciech
(1)
Strichart Stephen S. (1939- )
(1)
Strzelec Małgorzata (tłumacz)
(1)
Suchecka Justyna
(1)
Szwajca Krzysztof
(1)
Taddia Federico
(1)
Templeton Rosalyn Anstine
(1)
Thompson Jenny
(1)
Tonge Bruce J
(1)
Torres Vanessa
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Wrona Leszek
(1)
Węgłowska-Rzepa Krystyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(42)
Odbiorca
Młodzież
(6)
Nauczyciele
(6)
14-17 lat
(4)
Rodzice
(4)
Szkoły wyższe
(4)
9-13 lat
(3)
Dzieci
(3)
Pedagodzy
(3)
Wychowawcy klas
(3)
6-8 lat
(2)
Studenci
(2)
0-5 lat
(1)
Dorośli
(1)
Kuratorzy
(1)
Mediatorzy
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Przedszkola
(1)
Psychologowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Film polski
(2)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Uczniowie
(32)
Nauczyciele
(10)
Przemoc w szkole
(7)
Psychologia dziecka
(7)
Psychologia wychowawcza
(6)
Relacje międzyludzkie
(6)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Agresywność
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Uczenie się
(4)
Zespół ADHD
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Manipulacja (psychologia)
(3)
Psychologia
(3)
Psychologia młodzieży
(3)
Psychologia nauczania
(3)
Rodzina
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
Stres
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Uczniowie szkół średnich
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Adopcja
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Godzina wychowawcza
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Metody nauczania
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie dorosłych
(2)
Przemoc emocjonalna
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Samopoznanie
(2)
Samowychowanie
(2)
Stres szkolny
(2)
Szkoły
(2)
Toksyczne związki
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Wychowanie
(2)
Wywiadówka
(2)
Zachowanie
(2)
Atrakcyjność społeczna jednostki
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Autyzm
(1)
Bajkoterapia
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dorosłość
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dyspraksja
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z zaburzeniami uwagi
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Farmakoterapia
(1)
Inność
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jedynacy
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Klub Świadomej Młodzieży
(1)
Konflikt
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Kształcenie
(1)
Leczenie
(1)
Lęk
(1)
Mobbing
(1)
Młodzież
(1)
Narkomania
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Niemowlę
(1)
Nieśmiałość
(1)
Odpoczynek
(1)
Odżywianie
(1)
Okresy rozwojowe człowieka
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby w wieku średnim
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pewność siebie
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Prawa dziecka
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Prześladowanie
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psychoedukacja
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Gatunek
Poradnik
(8)
Podręcznik
(6)
Wydawnictwa popularne
(5)
Film dla młodzieży
(2)
Film edukacyjny
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Powieść
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Broszura
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(19)
Edukacja i pedagogika
(16)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
45 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Po/IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 107-114.
SPIS TREŚCI: 1. Przemoc w ujęciu psychopedagogicznym ; 2. Lęk u młodzieży szkolnej ; 3. Założenia badawcze ; 4. Efektywność oddziaływań prowadzonych w ramach warsztatu mediacyjnego dla młodzieży gimnazjalnej.
Od wielu lat poszukuje się sposobów przeciwdziałania przemocy szkolnej. Jedną z metod pracy z młodymi ludźmi Autorka przedstawiła właśnie w tej książce, która ma równocześnie wymiar poznawczy i praktyczny. Agnieszka Lewicka-Zelent nie ogranicza się do teoretycznych rozważań na temat lęku i przemocy, ale prezentuje fragment prowadzonego oddziaływania o charakterze wychowawczym. Dzięki ewaluacji programu "Mediacja w szkole" możliwe było empiryczne wskazanie skuteczności warsztatu mediacyjnego realizowanego w grupie młodzieży gimnazjalnej. Pomysł przeprowadzenia zajęć mediacyjnych stanowi rezultat zintegrowania kompetencji mediacyjnych i pedagogicznych Autorki, która uważa, że założenia mediacji sądowych można z powodzeniem wykorzystywać do minimalizowania zjawiska przemocy w szkole. Monografia skierowana jest do osób z różnych kręgów zawodowych. Z konkretnym sposobem pracy z młodzieżą stosującą przemoc i charakteryzującą się podwyższonym poziomem lęku mają okazję zapoznać się zarówno pedagodzy, psychologowie, nauczyciele, jak i mediatorzy czy kuratorzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Diagnoza typów uczniów. Jak je szybko rozpoznać? Jak z nimi pracować? Jak osiągnąć najlepsze wyniki?
Bibliografia na stronach [151]-153.
• Jakimi typami uczniów są twoi podopieczni? • Czym charakteryzuje się typ intelektualny? • Jakie zadania są najlepsze dla typu emocjonalnego? • Jak zaangażować i zmotywować typ działający? • Co wpływa na wyniki osiągane przez typ współpracujący? • Jak, pracując z grupą, dotrzeć do każdego ucznia? Diagnoza typów uczniów została napisana przez praktyków dla praktyków i stanowi odpowiedź na aktualne potrzeby i problemy współczesnej edukacji. Autorzy, opierając się na własnym bogatym doświadczeniu i wynikach najnowszych badań, pokazują, jak poprawnie zdiagnozować ucznia: jego styl uczenia się, sposób rozumienia i postrzegania świata. Wyjaśniają też, jak wielkie znaczenie dla sukcesów uczniów ma sam nauczyciel - jego postawa i styl nauczania. Dzięki kompleksowemu omówieniu czterech podstawowych typów inteligencji i stylów uczenia się oraz wielu skutecznych i sprawdzonych metod indywidualizowania nauki dowiesz się, jak dobrać odpowiedni styl prowadzenia zajęć do typów twoich uczniów i poprawić osiągane wyniki. Praktyczne rady podpowiedzą ci, jak udoskonalić i usprawnić codzienną pracę z dużymi i zróżnicowanymi klasami, a zawarte w książce przejrzyste arkusze i ankiety diagnostyczne ułatwią zrozumienie indywidualnego zachowania ucznia, jego możliwości i ograniczeń. Dzięki tej książce dowiesz się, jak nauczyć wszystkich, tego samego i w tym samym czasie, ale w indywidualny sposób!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia wychowawcza. T.2 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. - Wydanie siódme na podstawie wydania szóstego rozszerzonego i zmienionego. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1994. - 309, [3] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 264-293.
Wydanie siódme znakomitego podręcznika psychologii wychowawczej autorstwa dwojga wybitnych polskich psychologów. Tom drugi jest poświęcony zagadnieniom psychologii wychowania. Omówione w nim zostały różne koncepcje wychowania, funkcje i struktura działalności wychowawczej, środowisko wychowawcze, związki między wychowaniem a osobowością i procesem socjalizacji. Osobne rozdziały przedstawiają problemy wychowania na różnych etapach rozwoju, wychowanie w rodzinie, a także trudności wychowawcze, tworząc w sumie kompendium współczesnej wiedzy psychologicznej w tym zakresie.
SPIS TREŚCI: TOM 2. PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA Rozdział 23. Różne koncepcje wychowania Rozdział 24. Funkcje działalności wychowawczej Rozdział 25. Struktura działalności wychowawczej Rozdział 26. Psychologiczne mechanizmy wychowania Rozdział 27. Wychowanie a osobowość Rozdział 28. Wychowanie a proces socjalizacji Rozdział 29. Środowisko wychowawcze Rozdział 30. Wychowanie w rodzinie Rozdział 31. Pielęgnacja i wychowanie małego dziecka Rozdział 32. Wychowanie w okresie przedszkolnym Rozdział 33. Wychowanie dzieci i młodzieży w wieku przedszkolnym Rozdział 34. Problemy samowychowania Rozdział 35. Trudności wychowawcze Bibliografia Indeks nazwisk Indeks rzeczowy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Behawioryzm dla Nauczycieli)
Bibliogr. s. 141-[166].
Książka wnosi wiedzę i wskazania praktyczne do zajmowania się dziećmi z zaburzeniami zachowania, a ponadto wskazuje, że opisane procedury postępowania terapeutycznego są w zasadzie skuteczne niezależnie od rodzaju zaburzenia […], dostarcza nauczycielom, pedagogom specjalnym i rodzicom wiedzy teoretycznej oraz konkretnego narzędzia do skutecznego przeciwdziałania trudnym zachowaniom dzieci w domu i w szkole. [Z recenzji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bardzo biała wrona / Ewa Nowak. - Wydanie 4. - Warszawa : Wydawnictwo Egmont Polska, 2013. - 319, [1] strona ; 20 cm.
(Literacki Egmont)
(Miętowa / Ewa Nowak 10)
Cykl "Miętowa" (1.Wszystko, tylko nie mięta, 2.Diupa, 3.Krzywe 10, 4.Lawenda w chodakach, 5.Drugi, 6.Michał Jakiśtam, 7.Ogon Kici, 8.Kiedyś na pewno, 9.Rezerwat Niebieskich Ptaków, 10.Bardzo biała wrona, 11.Niewzruszenie, 12.Dane wrażliwe)
Natalia - miła, spokojna dziewczyna, poznaje Norberta - pozornie sympatycznego chłopaka z dobrej warszawskiej rodziny. Związek tej dwójki licealistów z każdym dniem staje się coraz bardziej mroczny, a Natalia przeżywa coś, czego żadna dziewczyna nigdy nie chciałaby doświadczyć. Skąd bierze się przemoc w związku? Jak to się dzieje, że zamiast wielkiej miłości przychodzi gorycz i rozczarowanie? Burzliwy związek Mileny i Witka, pary z powieści "Krzywe 10", podsuwa czytelnikom inne pytanie: dlaczego niszczymy to, na czym nam najbardziej zależy? I czym właściwie jest niewierność? "Bardzo biała wrona" podejmuje temat niezwykle poważny. Autorka z właściwą sobie przenikliwością wskazuje całą masę symptomów, które w zdrowym związku dwojga ludzi pojawić się po prostu nie mogą. Każda dziewczyna, która marzy o prawdziwym uczuciu, powinna po tę powieść sięgnąć - choćby po to, by zrozumieć, od jakich chłopców lepiej trzymać się z daleka i jak nie dać sobie zrobić krzywdy. [Egmont, 2009]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Po/IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Niniejsza książka stanowi odpowiedź na pytanie, jak pracować z dzieckiem z ADHD. Autorzy przedstawiają konkretne schematy działania, mające pomóc nauczycielom, a także rodzicom, w planowaniu pracy takich dzieci. Schematy te ułatwiają radzenie sobie z problemem zaburzeń koncentracji, wynikiem których są zaburzone procesy planowania i działania według planu. W podręczniku, oprócz opisu poszczególnych umiejętności, jakie powinien opanować każdy uczeń, znajdują się też praktyczne ćwiczenia do wykorzystania na zajęciach. Autorzy proponują ćwiczenie takich umiejętności i kompetencji, jak:: interpretacja pomocy graficznych (wykresy, diagramy, tabele), zapamiętywanie informacji, robienie notatek na lekcji oraz z przeczytanego materiału czy wyszukiwanie ważnych informacji w tekście. Podkreślają również, jak ważne jest planowanie w pracy krótko- i długoterminowej, czyli na przykład odpowiednio rozłożone w czasie przygotowywanie się do sprawdzianów i testów oraz pisanie wypracowania. Ponadto szczegółowo zostało omówione korzystanie z materiałów pomocniczych, takich jak encyklopedia. Książka ta z pewnością zainteresuje nie tylko nauczycieli, pedagogów czy terapeutów mających na co dzień do czynienia z dziećmi przejawiającymi trudności w nauce, ale również rodziców takich dzieci oraz studentów kierunków pedagogicznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 113-115.
Bycie jedynakiem oznacza bardzo szczególne i odmienne doświadczenie dzieciństwa, które rzutuje później na całe dorosłe życie. Dzieciństwa w dużym stopniu samotnego i skazanego na nieustanne wręcz bycie wśród dorosłych i spełnianie ich oczekiwań. Choć sytuacja życiowa i wychowawcza jedynaka jest pod wieloma względami trudniejsza od dzieci mających rodzeństwo, to nie musi on być w przyszłości człowiekiem nieprzystosowanym do współżycia z innymi ludźmi. Autor wskazuje jak nauczyciele mogą skutecznie pomóc jedynakom rozwinąć dobre cechy charakterologiczne w kierunku uspołecznienia i jak współpracować z ich rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bardzo biała wrona / Ewa Nowak. - Wydanie drugie. - Warszawa : Egmont, copyright 2009. - 271, [1] strona ; 22 cm.
(Miętowa / Ewa Nowak ; 10)
Stanowi tom 10. serii. 1.Wszystko, tylko nie mięta, 2.Diupa, 3.Krzywe 10, 4.Lawenda w chodakach, 5.Drugi, 6.Michał Jakiśtam, 7.Ogon Kici, 8.Kiedyś na pewno, 9.Rezerwat Niebieskich Ptaków, 10.Bardzo biała wrona, 11.Niewzruszenie, 12.Dane wrażliwe
Historia zaczyna się jak w bajce: cicha, miła Natalia poznaje wymarzonego chłopaka, który wydaje się delikatny, romantyczny i bezgranicznie w niej zakochany. Jednak na pozór idealny związek dwojga licealistów z każdym dniem staje się coraz bardziej mroczny. A Norbert powoli pokazuje prawdziwą twarz - zazdrosnego, zaborczego, porywczego i manipulującego (nie tylko Natalią) prześladowcy. Zakochana dziewczyna nie potrafi jednak odejść. Woli tłumaczyć sobie takie zachowania wielką miłością, o której on tak pięknie mówi. Ta przejmująca powieść (nie tylko dla nastolatków, ale i ich rodziców) znakomicie obrazuje mechanizmy uzależnienia i przemocy psychicznej. Wskazuje też trudną, ale konieczną drogę wyjścia z toksycznego związku i odbudowywania poczucia własnej wartości. Ewa Nowak opowiada historię Natalii z charakterystyczną dla jej pisarstwa przenikliwością, ucząc zarazem młodych, wrażliwych ludzi, jak rozpoznawać symptomy przemocy psychicznej i - co najważniejsze - jak nie dać sobie zrobić krzywdy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Po/IV (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Filia nr 2. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Edukacja (Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne))
Na okł. podtyt.: praktyczna psychologia rozwojowa. Nazwy aut. na s. VII-X.
Bibliogr. s. 711-732. Indeksy.
Książka przedstawia osiem okresów rozwoju człowieka; cztery z nich dotyczą okresu dzieciństwa, jeden - dorastania, a trzy - dorosłości. Każdy z nich przedstawiany jest z dwóch stron, raz od strony najważniejszych zmian i osiągnięć rozwoju, a dwa - od strony zjawisk o charakterze negatywnym, zagrażających realizacji zadań rozwojowych na tym właśnie etapie życia bądź utrudniających, czy nawet uniemożliwiających pomyślne przejście do następnego okresu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Budujemy poczucie własnej wartości / Ewa Borowska ; ilustracje: Natalia Jabłońska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 2024. - [44] strony : ilustracje ; 27 cm.
(Szkoła i Ja)
Antek i Zosia mają wysokie poczucie własnej wartości. To bardzo ważne. Ale czy wiecie, co to znaczy? • dobrze myślą o sobie samych • lubią siebie • wiedzą, w czym są dobrzy • wierzą w siebie • są z siebie zadowoleni To wszystko pomaga im wytrwale dążyć do celu, rozwijać swoje zainteresowania i bez lęku próbować nowych rzeczy. Zobaczcie, jak dobrze sobie radzą w szkole i w kontaktach z rówieśnikami! „Poczucie własnej wartości kształtuje się w dzieciach już od najmłodszych lat życia. Jego istotną częścią jest odpowiednia odporność psychiczna. Wierzę, że dzięki tej książce nasze dzieci będą dobrze funkcjonować w systemie szkolnym i odkryją swoje supermoce!”
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie powiem ci, że wszystko będzie dobrze / Justyna Suchecka. - Warszawa : W.A.B. - Grupa Wydawnicza Foksal, copyright 2022. - 315, [3] strony : portrety ; 25 cm.
To nie jest poradnik. Rozmówcy i rozmówczynie Sucheckiej dzielą się swoimi doświadczeniami z czytelniczkami i czytelnikami, by pokazać m.in. jak radzić sobie z kryzysami i stresem, gdzie szukać pomocy i jak udzielać jej innym. Bo pierwszej pomocy psychologicznej powinno się uczyć tak, jak pierwszej pomocy przedmedycznej. Bohaterowie książki Sucheckiej opowiadają, dlaczego nie mówić innym, że "wszystko będzie dobrze" czy przekonywać, że "inni mają jeszcze gorzej". Tłumaczą, co dobrego mogą dać nam nuda i cyberhigiena, jak budować dobrą atmosferę w szkole i pozytywną samoocenę. Opowiadają, czym zajmuje się pedagog, psycholog i psychiatra. Przede wszystkim to książka, która wzmacnia i daje nadzieje. Która pokazuje, że wiedza z zakresu zdrowia psychicznego jest podstawą dbania o siebie. Również wtedy, gdy nic złego nas nie spotyka i jesteśmy zdrowi. Rozmówczynie i rozmówcy Justyny Sucheckiej najczęściej mówią o prawie do dobrego życia dla wszystkich. Oni już wiedzą, że dla każdego człowieka oznacza to coś innego. I że każdy z nas może być ich sojusznikiem lub sojuszniczką. Trzeba tylko uzbroić się w wiedzę i... empatię. I temu służy ta książka. [Wydawnictwo W.A.B., 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Film
DVD
W koszyku
Fala, czyli Pierwsze dni w szkole / autor: Marlena Woźniak. - Poznań : Wydawnictwo Forum, 2007. - 1 dysk optyczny DVD (10 min.) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm + Fala, czyli Pierwsze dni w szkole / [autor: Marlena Woźniak]. - 58 stron ; 19 cm.
(Lekcje wychowawcze na DVD)
Autor broszury: Marlena Woźniak.
Zawiera: Komplet materiałów dydaktycznych poświęconych problemowi tzw. fali wśród uczniów. Broszura zawiera scenariusze: lekcji wychowawczej, wywiadówki, szkolenia dla rady pedagogicznej oraz materiały merytoryczne.
Oryginalny film wyprodukowano w 2007 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. filmów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F/ EDU. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Czy masz kłopoty z identyfikacją i wsparciem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Twojej klasie? Jeśli potrzebujesz wsparcia w rozpoznawaniu, rozumieniu i wspieraniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – ta książka jest dla Ciebie. Znajdziesz w niej omówienie siedmiu typów SPE wraz z:: - Praktycznymi wskazówkami, jak pracować z uczniem - Radami doświadczonych praktyków - Pytaniami sprawdzającymi - Zagadnieniami do przemyślenia Opisy przypadków uczniów z:: - Zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytami uwagi (ADHD) - Zaburzeniami w rozwoju społeczno-emocjonalnym i zaburzeniami zachowania - Dysleksją - Dyspraksją - Zaburzeniami ze spektrum autyzmu - Niepełnosprawnością słuchową - Niepełnosprawnością wzrokową Jenny Thompson jest starszym wykładowcą pedagogiki na University od Derby i koordynatorem do spraw specjalnych potrzeb edukacyjnych na uniwersyteckim Wydziale Pedagogiki. Jest także doświadczonym nauczycielem z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
SPIS TREŚCI: Rozdział 1. Historia pojęcia specjalnych potrzeb edukacyjnych i modele niepełnosprawności ; Rozdział 2. Rozpoznawanie specjalnych potrzeb edukacyjnych i rola koordynatora do spraw SPE ; Rozdział 3. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi – ADHD ; Rozdział 4. Trudności w rozwoju społeczno-emocjonalnym i zaburzenia zachowania ; Rozdział 5. Dysleksja ; Rozdział 6. Dyspraksja ; Rozdział 7. Zaburzenia ze spektrum autyzmu ; Rozdział 8. Niepełnosprawność słuchowa ; Rozdział 9. Niepełnosprawność wzrokowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opowiadania zamieszczone w tej książce zawierają elementy treningu autogenicznego i są prostą metodą odprężającą, która w krótkim czasie poprawia samopoczucie dzieci i przywraca im wewnętrzną równowagę. Z łatwością można je wykorzystać w przedszkolu jako pomoc w zaśnięciu czy uspokojeniu po ekscytujących zabawach. Również w pierwszych latach nauki w szkole te krótkie teksty mogą pomagać dzieciom w koncentracji i odpoczynku między zajęciami. Różnorodność tematów sprawia, że są one nie tylko okazją do odprężenia, ale także do przeżycia w ciekawy sposób ważnych wydarzeń w ciągu roku. [empik.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Filia nr 1. Wyp. (Rynek Grocholski 18)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Filia nr 4. Wyp. (Turkusowa 7)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Film
DVD
W koszyku
Akceptacja i integracja w grupie rówieśniczej / autor: Ewa Ćwikła, Marlena Woźniak. - Poznań : Wydawnictwo Forum, 2007. - 1 dysk optyczny DVD (12 min.) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm + Akceptacja w grupie rówieśników / [autorzy: Ewa Ćwikła, Marlena Woźniak]. - 61 stron ; 19 cm.
(Lekcje wychowawcze na DVD)
Autorzy broszury: Ewa Ćwikła, Marlena Woźniak.
Zawiera: Komplet materiałów dydaktycznych poświęconych problemowi akceptacji i integracji wśród uczniów. Broszura zawiera scenariusze: lekcji wychowawczej, wywiadówki, szkolenia dla rady pedagogicznej oraz materiały merytoryczne.
Oryginalny film wyprodukowano w 2007 r.
W materiałach zwrócono uwagę na następujące problemy: zawieranie nowych znajomości, rola nauczyciela w integracji klasy, wejście nowej osoby do zintegrowanej grupy rówieśników. Zawarto gotowe scenariusze lekcji wychowawczych, spotkań z rodzicami oraz szkoleń dla Rady Pedagogicznej dotyczących tych problemów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. filmów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F/ EDU. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia dla Praktyków)
Indeksy.
SPIS TREŚCI: Część 1. PODSTAWOWE WIADOMOŚCI NA TEMAT ADHD 1. Określenie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej 2. Szerzej o typowych objawach ADHD 3. Rozpowszechnienie i przyczyny ADHD 4. Rodzina dziecka z ADHD 5. CV osoby z ADHD 6. Powikłania zespołu nadpobudliwości psychoruchowej Część 2. DIAGNOZA, LECZENIE, ZABURZENIA WSPÓŁISTNIEJĄCE 7. Diagnoza 8. Rola specjalistów w pracy z dzieckiem z ADHD 9. Leczenie farmakologiczne 10. Leczenie dietetyczne 11. ADHD a choroba tikowa 12. Problemy z zachowaniem 13. Dlaczego nie odnoszą sukcesu, czyli o specyficznych trudnościach szkolnych Część 3. PRAKTYCZNE PORADY, CZYLI PRZEPIS NA SUKCES 14. Okulary, czyli specyficzne strategie ukierunkowane na radzenie sobie z objawami ADHD 15. Odrabianie lekcji 16. Inne typowe problemy związane z objawami ADHD 17. Wydawanie poleceń 18. Bardzo ważna jest samoocena 19. Praca na pozytywach:: pochwały, nagrody, podkreślanie sukcesów, systemy żetonowe 20. Normy i zasady 21. Konsekwencje, czyli co robić, gdy dziecko łamie zasady 22. Obelgi, wyzwiska i inne słowa, które ranią 23. Wybuch, czyli jak poradzić sobie z nagłym pojawieniem się agresji impulsywnej 24. Nadpobudliwe dziecko w szkole
Praca adresowana głównie do rodziców dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej. Przekrojową wiedzę nt. ADHD ujęto w trzech grupach tematycznych: podstawowe wiadomości; diagnoza, leczenie, zaburzenia współistniejące; praktyczne porady. Omówiono m.in. typowe objawy i przyczyny ADHD, choroba tikowa, sytuację rodziny dziecka z ADHD, życie osoby z ADHD, powikłania zespołu, farmakoterapię, dietę, problemy z zachowaniem, specyficzne trudności szkolne i sytuację szkolną dziecka, strategie ukierunkowane na radzenie sobie z objawami ADHD, problem odrabiania lekcji, sposób wydawania poleceń, chwalenia i nagradzania dziecka, zasady obowiązujące w domu i konsekwencje ich łamania, radzenie sobie z wybuchami agresji dziecka. Ostatni rozdział skierowano do nauczycieli prezentując 13 zasad pracy z dzieckiem nadpobudliwym.
Proces leczenia zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi to równoczesna praca z dzieckiem, rodzicami i szkołą. Ważne jest zatem dostarczenie rodzicom i wychowawcom informacji o zaburzeniu dziecka, jego przyczynach, przebiegu i ewentualnych następstwach, a także - lub może przede wszystkim - o procesie terapii i ich własnym w nim udziale. Książka - napisana przez znakomity zespół, który od dawna zajmuje się dziećmi z ADHD i prowadzi właściwie jedyną specjalistyczną poradnię w Polsce - dostarcza uporządkowanej wiedzy na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego etiologii i mechanizmu powstawania. Tym samym uwalnia ona rodziców, przynajmniej w części, z poczucia winy i pozwala na zaprzestanie zadawania ciągłych pytań:: Co złego zrobiliśmy? i Jaki jest nasz udział w powstawaniu tego schorzenia?. Równocześnie jednak uświadamia, jak różnego rodzaju działania wychowawcze, często stosowane w dobrej wierze, mogą wzmacniać objawy zaburzenia, a także wskazuje, jak temu zapobiegać. Obok opisu stosowanych metod edukacyjnych, psychoterapeutycznych i farmakologicznych, zawiera także wiele cennych i praktycznych uwag, na przykład kiedy i jak chwalić dziecko oraz za co. Te praktyczne uwagi, które mają pomagać rodzicom w radzeniu sobie z trudem wychowania dzieci nadpobudliwych ruchowo i mających problemy z utrzymaniem uwagi, są jednocześnie na tyle ogólne, że mogą z nich skorzystać wszyscy rodzice przeżywający trudności wychowawcze lub po prostu niepewni, jak postępować z dziećmi. Autorzy dostarczają również informacji na temat objawów zespołu ADHD w dorosłym życiu. Lektura stwarza szansę, że rodzice dzieci nadpobudliwych psychoruchowo poczują się w pełni kompetentnymi i - parafrazując termin Winnicotta - wystarczająco dobrymi rodzicami. Dlatego książka ta jest tak ważna i potrzebna. z Przedmowy Prof. dr hab. n. med. Ireny Namysłowskiej (Konsultant Krajowy w dziedzinie Psychiatrii Dzieci i Młodzieży)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 3. Wyp. (zamknięta)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej